<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
bandy | Adatlap | 606741 | 2016. április 8. 21:19 | ||
páncélos | Adatlap | 603018 | 2016. február 12. 07:42 | ||
ltom74 | Adatlap | 602048 | 2016. február 2. 11:15 | ||
Köszi szépen! | |||||
Kferro | Adatlap | 602042 | 2016. február 2. 10:07 | ||
ltom74 | Adatlap | 602034 | 2016. február 2. 07:31 | ||
Sziasztok, Nincs valakinek szegecstérképe MiG-15 -ről? Köszi! | |||||
migi | Adatlap | 601544 | 2016. január 27. 21:00 | ||
Van olyan MiG-17 PF fotõ amin látszik hogy csillagnak van piros szegélye , mint kiderült hogy a gyári szovjet csillagokat meghagyták csak a belsejébe fújták a fehé kőrt és a zöld közepét | |||||
makettes | Adatlap | 601543 | 2016. január 27. 20:51 | ||
Mandras | Adatlap | 601534 | 2016. január 27. 20:18 | ||
Szia! Azok a fényképek nem lettek retusálva. A magyar MiG-15-ös gépek (sima, bisz, UTI) szárnyának a felső felületére nem volt felfestve csillag 1957 előtt. (Ugyanúgy, ahogy az 1949-től beérkezett légcsavaros típusokéra sem.) Mivel annak idején a szovjetek nem festettek hadi jelet a szárnyak felső felületére, ezért nálunk sem festettek, ebben is követve a szovjet mintát. A MiG-15-ös gépek szárnyának a felső felületére akkor került fel csillag, amikor a gépek átestek az esedékes ipari javításon 1956 után, mert a Pestvidéki Gépgyár nyolc helyre festette fel a csillagokat. Üdv., András | |||||
Mandras | Adatlap | 601433 | 2016. január 26. 21:00 | ||
Szia sanyi! A sima MiG-17-es gépekben ugyanaz a VK-1 típusú hajtómű volt, mint a MiG-15bisz-ben. A MiG-17A típusba VK-1A típusú hajtóművet szereltek, amely csak annyiban különbözött az elődjétől, hogy nagyobb volt az élettartama. A MiG-17F és PF gépekbe már VK-1F típusú utánégetős hajtóművet szereltek. (F: forszázs) Üdv., András | |||||
piratvitorla | Adatlap | 601428 | 2016. január 26. 20:42 | ||
Szia! Azt hiszem az F-nek nem, a PF-nek viszont volt utánégetője... | |||||
sanyi | Adatlap | 601426 | 2016. január 26. 20:02 | ||
Sziasztok! Ezt a hajtóművet belerakhatom egy MiG-17-be? Egyszer azt olvastam, hogy az egyik verzió utánégetőset használt, a másik viszont nem. www.aircraftresourcecenter.com/Rev9/8401-8500/rev8464-Aires-7317/00.shtm Köszi előre! Sanyi | |||||
Mandras | Adatlap | 601357 | 2016. január 25. 23:14 | ||
Az orrfutó aknaajtóin is volt hőálló rátétlemez a gépágyúk csőtorkolatainál. A javítások utáni festés ezeket már általában elfedte. | |||||
Yeagger | Adatlap | 600879 | 2016. január 22. 15:51 | ||
Bocsi a link gombot nem használtam... | |||||
Yeagger | Adatlap | 600878 | 2016. január 22. 15:51 | ||
Egyébként ez is érdekes. Voltak rézből, rozsdamentes acélból stb. készült részek is, különböző okokból, ezeket fújták le ezüst színnel. A többi csak lakkal fedett rész a sajtolt fém lemez "szál iránya" miatt volt különböző irányból nézve, különböző árnyalatú. Ezért van az, hogy például a kabin alatti lemez hátulról sötétebbnek néz ki, mint a szárnytőnél lévő, és ugyanennél a gépnél szemből nézve már fordítva látszik. Szóval a gyári natúr fémszínűeknél is volt ezüst színnel lefújt lemez, ezek a sötétebb részek. Lakkozás és ezüst nélkül valahogy így nézhetett ki a történet. http://alclad2.com/how-to/alclad-in-action/ | |||||
juge75 | Adatlap | 600874 | 2016. január 22. 14:24 | ||
Igazad van! :-D Valóban nem titánium. | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 600872 | 2016. január 22. 13:09 | ||
Köszönöm a segítséget mindenkinek! | |||||
Wrecker | Adatlap | 600849 | 2016. január 22. 09:13 | ||
Talán ezek a képek segítenek - szolnoki Mig-15-ök. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 600847 | 2016. január 22. 08:23 | ||
A MiG-15 is kétféle fém-színben létezett: az eredeti gyári fémszín azt jelentette, hogy a kész gépet átfújták víztiszta, átlátszó színtelen lakkal, így a különféle minőségű és felületi simaságú fém-anyagok eltérő fémes színe mind megkülönböztethető volt a gépen. A legfeltűnőbb a gépágyúk csőtorkolatainál a hőálló/rozsdamentes acéllemez volt, valamint a legtöbbször fényesre polírozott - ezért világosabb árnyalatú - szintén rozsdamentes acél törzsféklapok a törzs hátsó végén. Ezzel a "festési" móddal az a probléma, hogy az akkori időkből nemigen maradt fenn olyan minőségű fotó, ahol az ennél részletesebb eltérések megfigyelhetőek, főleg alul vagy felülnézetből(akkor minden "titkos" volt, így a nyilvánosságra kerülő fotókat erősen retusálták ezért eltűntek a részletek). A másik fém-színű festést a PG-ben történt nagyjavítás során kapták a gépek, ekkor a gép teljes felületét (kivéve a gépágyúk hővédő lemezét) lefestették alu-ezüsttel (ez színtelen lakkban oldott alu-paszta volt), majd átfújták a színtelen lakkal, így egységesebb lett a felület, legfeljebb a nagyon eltérő simaságú (finomabb hengerelési minőségű) felületek látszottak kissé világosabb ezüst árnyalatúnak. Ez a festés felismerhető az eredeti stencil típusú (szögletes) gyári gépszámtól eltérő kerekített PG-stílusú gépszámokról, de igazán jó minőségű és használható fotót ezekről is nehéz találni, főleg amin alul vagy felülnézett is valamennyire látszik. Nincs más hátra, mint keresgélni a használható fényképek között... juge75 Amikor a MiG-15-öt gyártották, akkor még a titán nem "játszott", ezek a felületek magasabb nikkeltartalmú hőálló és rozsdamentes acélból készültek, ami a új korában krómozott felületekhez képest kissé sárgásabb fémes felületet adott, majd évek múltán bemattulva sötétebb szürkés metállszínű lett. Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 600842 | 2016. január 22. 07:20 | ||
Alumínium ötvözet,erős igénybevételnek kitett helyeken titánium hővédő pajzs. Árnyalat? Fénykép! | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 600803 | 2016. január 21. 19:11 | ||
Köszi, tényleg hasznos és látványos leírás! De ezzel együtt a kérdésem még továbbra is fennáll a MIG-15 fémszínei kapcsán. | |||||
ltom74 | Adatlap | 600788 | 2016. január 21. 15:49 | ||
Nem teljesen a kérdésedre válasz de tök jó tutoriál Bera Karcsitól, hogyan lehet jó fémet festeni www.makett.org/phpbb/viewtopic.php | |||||
ZétaZoll | Adatlap | 600689 | 2016. január 19. 21:19 | ||
Sziasztok! Fémszínű Mig-15 festéséhez kérnék egy kis segítséget. Milyen árnyalat az a bizonyos fémszín? Aluminíum? A netet böngészve ezen is vannak eltérő fémszínű részek, de nem találtam egyértelmű mintát, hogy mely részek más színűek. És itt is felmerül a kérdés: milyen színűek ezek az eltérő részek? | |||||
Ceró | Adatlap | 600610 | 2016. január 19. 07:49 | ||
Sziasztok! Ezt ezt a 2db műgyanta motort keresem megvételre! http://www.super-hobby.hu/products/item_name-875315.html Köszönöm! ceroky@hotmail.hu | |||||
zsocate | Adatlap | 600534 | 2016. január 18. 10:40 | ||
A három hozzászólással későbbi képeken a szárnyak felső részén nincs felségjel, ezek retusálva lettek? | |||||
ltom74 | Adatlap | 600529 | 2016. január 18. 09:34 | ||
Köszi az infót! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 600495 | 2016. január 17. 19:02 | ||
Ennél a két alsó "ablak"-nál volt olyan gép, aminél sima átlátszó plexiből volt az egyik borítás, látszott alatta az ARK antennája (kezdetben így érkeztek a gépek), volt olyan is, amit homokfúvóval/csiszolással bemattítottak (opálos, majdnem tejfehér színű lett), később volt olyan, hogy zöldre festett textilbakelit volt a borítás. R. | |||||
ltom74 | Adatlap | 600494 | 2016. január 17. 18:52 | ||
Ertem. Koszi. Lehet nezek masikat amin van, az kicsit szinesebb :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 600493 | 2016. január 17. 18:45 | ||
Akkor csináld olyanra. Előírás szerint lennie kellett. | |||||
Benedek | Adatlap | 600491 | 2016. január 17. 18:26 | ||
Én csak a Smer-t ismerem,az ha jól emlékszem adja ARK forgó antennáját,ez a valóságban dielektromos,panel,azaz általában zöld,szürke,vagy az üzemeltető által meghatározott színű szokott lenni. | |||||
ltom74 | Adatlap | 600487 | 2016. január 17. 17:55 | ||
Előbb lemaradt: KÖSZI az infót! | |||||
ltom74 | Adatlap | 600486 | 2016. január 17. 17:54 | ||
juge75 | Adatlap | 600484 | 2016. január 17. 17:49 | ||
Benedek | Adatlap | 600481 | 2016. január 17. 17:40 | ||
A gép hasán lévő két ablakszerű valamire gondolsz? SMER makett? Az egyik az ARK antennaburkolata... | |||||
juge75 | Adatlap | 600479 | 2016. január 17. 17:32 | ||
Mig-15, 17 esetén alul, felül a szárnyakon, a farkon és a törzsön is volt felségjel, tehát 8 db volt felfestve. A beömlő végig alumínium, mélység hatás miatt szokták feketével kezelni a maketten, a jobb árnyékok miatt. Az ablakok alatt konkrétan mire gondoltál? | |||||
ltom74 | Adatlap | 600461 | 2016. január 17. 14:25 | ||
Sziasztok Próbáltam visszanézni a topicot de nem találtam erre vonatkozó infót. Bocs ha még is volt ;-) 1-2 magyar MiG-15 bis -es kérdésem lenne. -a felségjeleket mindig felfestették a szárnyakra? Sok képen nem látszik? És a szárnyon alulra? -A HAD kétféle felségjelet ad, egyiknél a csillag körüli fehér folyamatos a másiknál nem. Melyiket kellene használni? - a beömlő végig fémszínű? -milyen színű a törzs alatt lévő két "ablak" és mire való? Köszönöm! Üdv: Tamás | |||||
skywarior | Adatlap | 600208 | 2016. január 14. 18:44 | ||
piratvitorla | Adatlap | 572053 | 2014. november 16. 16:14 | ||
Sziasztok! Jól látom, hogy az oldalszám fehér keret nélkül van? A póttartály eleje pirosra van festve? A függőleges vezérsíkon kicsit meg van dötve a felségjel hátrafelé? köszi a segítséget! | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570740 | 2014. október 29. 06:43 | ||
magyaralba | Adatlap | 570734 | 2014. október 28. 22:04 | ||
Melyik lengyel kiadványt forgatod a kezedben? képek nincsennek benne erről a változatról? esetleg terep festéssel, amit repültek is? Érdekelne nagyon mert rákattantam a mig-15-re... főleg a különleges változatokra... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570732 | 2014. október 28. 21:54 | ||
A csehek és lengyelek igen különleges változatokat hoztak össze és rengeteg gépet gyártottak exportra... | |||||
magyaralba | Adatlap | 570728 | 2014. október 28. 21:43 | ||
és Zolikám itt van pár kép is hozzá... látszik hogy ők teljesen külön uton jártak mint az szovjetek... mert a szovjetek kivették a puskákat és ezek helyére tettek kamerákat, míg északi barátaink megtartották a puskákat és inkább csináltak egy nem túl szép és nem túl áramvonalas bádog teknőt a kamrának... ;) | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570727 | 2014. október 28. 21:36 | ||
Sziasztok! Mivel éppen épül egy-egy KP UTI és harci ezért kéznél van egy lengyel könyv. Volt egy lengyel átépítés, a Lim-2R, ami egy AFa kamerát kapott a gépágyúk mögött. A cseheknél létezett a MiG-15bisR három darab AFP-21KT kamerával, éjjellátóval (!) és csökkentett fegyverzettel (1xNR-23). üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 570608 | 2014. október 26. 21:14 | ||
Szia! Azt hiszem a lengyeleknek is volt hasonló felderítő verziója üdv | |||||
magyaralba | Adatlap | 570470 | 2014. október 25. 09:13 | ||
Szia! Köszi az infot juge75 de ezek tudtam én is (szolnoki vagyok katona felmenőkkel ;) )... Szolnokon igaz felderítő szerepkörben repültek de a gépek egytől egyig 15Bis/UTI rg-ek voltak, vagy ezek valamely szovjetunion kívül gyártott változata (cseh S-103-ak vagy lengyel Lim-ek...).. de létezett a Mig-15-nek egy olyan változata, hogy Mig-15BisR amiből a nagy ágyút illetve az egyik kis gépágyút gyárilag nem szerelték be és ezek helyére fotoapparátot építettek be, külön ajtóval. Mellékeltem egy képet amin ez a változat látható... amit tudok róla hogy kb 320 db-ot építettek belőle de hogy a cseheken kívül ki alkalmazta azt nem tudom... erre lennék kíváncsi, van-e valakinek infoja erről, esetleg képei... (köszi a google nekem is a barátom :) ) | |||||
Zoli | Adatlap | 570467 | 2014. október 25. 09:04 | ||
lacipapa | Adatlap | 570466 | 2014. október 25. 09:00 | ||
Volt olyan,hogy BisR?Én még nem hallottam róla. | |||||
juge75 | Adatlap | 570464 | 2014. október 25. 05:29 | ||
Szia! Felderítő szerepkörben Szolnokon ténykedett az összes Mig-15 Bis és UTI, valamint L-29 Delfin, terep festéssel. www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/L-29/L-29.htm www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-15.htm MN 101. Felderítőrepülő Ezred Az 1956 októberi forradalom leverése és 1961 tavasza között gyakorlatilag szünetelt a hazai katonai repülés a repülőhagyományokra okkal büszke Szolnokon. A repülőteret 1957 őszén "lefoglaló" Musztáng fedőnevű szovjet gárdarepülő ezred csak 1961 júliusában távozott. A pilótaképzés az akkori MHSZ keretében Budaörsön és Tapolcán, valamint a Szovjetunióban folyt. 1961 augusztusában megalakult a repülőgép-vezetői és repülőműszaki képzést egyaránt felvállaló Kilián György Repülő Tiszti Iskola Szolnokon, parancsnoka Brassói Tivadar őrnagy (később vezérőrnagy) lett. Az intézmény alárendeltségébe került egy kiképző repülő ezred egy Jak-18 "Fürj" és két Mig -15 BISZ típusú repülőgépekkel ellátott századdal, amelynek parancsnoka Holler János alezredes (később ezredes). Ez az egység repülőgép-vezető hallgatók gyakorlati előképzésével, valamint a Szovjetunióban tanulmányaikat befejezett tisztek repülőgyakorlati továbbképzésével foglalkozott. 1964-ben a hadrendből kivont Jak-l8-as helyébe a csehszlovák gyártású, L-29 "Delfin" típusú, gázsugárhajtású gyakorló repülőgép került. 1974-ben az egységet a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel. 1975-ben, több mint két évtizedes szolgálat után a Magyar Néphadseregből kivonták a MiG-15 típusú repülőgépeket. Annak ellenére, hogy több mint két évtized alatt 21 gép semmisült meg ebből a repülőgéptípusból, jó és megbízható társnak tartották, akiknek megadatott, hogy repülhettek vele. A MiG-ek hiányában, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait. A tennivaló nem volt kevés, hiszen évente 3-4 kiemelt gyakorlaton (Bakony; Henger; Szojuz; Szigetvár; Csobánc; Sirály; Pajzs; Füred; Gránit; Duna, Ciklon és még lehetne sorolni...) vettek részt. A repülő és műrepülő bemutatók során (az 1975-os díszszemlén L-29-es gépekkel századkötelékben szerepeltek Fodor Gyula alezredes parancsnok vezetésével, illetve igény szerint egyéni - Mónus István őrnagy, Czakó László százados -, vagy kötelék-műrepüléseket Fodor Gyula alezredes - később Bakó István alezredes - vezetésével, Koncsek Ferenc, Bagi Mihály őrnagyok, Szelke Tibor és Lipták Elek századosok közreműködésével, hajtottak végre. Megoldottak sok más, az élet által diktált egyéb fontos repülő és katonai jellegű feladatot. Az ezred 1976-ban részt vett, egy gázrobbanásban elpusztult szolnoki lakóépület mentési és romeltakarítási munkáiban. 1979-ben pedig, ugyancsak a Tisza-parti városban egy 20 000 lakost érintő, nagyszabású, kitelepítéssel járó polgári védelmi gyakorlaton is közreműködtek. 1978-ban Vass József alezredestől a parancsnokhelyettesi beosztást Csépány Sándor őrnagy vette át. 1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből. Az egységnél 1967-1984 között öt repülő katasztrófa történt, amelyekben hét pilóta vesztette életét és öt repülőgép semmisült meg (4. sz. melléklet). | |||||
magyaralba | Adatlap | 570462 | 2014. október 24. 23:56 | ||
Sziasztok! Éreklődnék, hogy mely légierőkben volt rendszerbe állítva a Mig-15BisR típus? Esetleg képekkel tudnátok segíteni.. egyedül a csehek gépéről találtam képeket... valami izgalmasabb nincs valakinek? (NDK, Bulgária, vagy valami terep festéses?) Előre is köszönöm | |||||
juge75 | Adatlap | 569331 | 2014. október 12. 05:49 | ||
zsocate | Adatlap | 569322 | 2014. október 11. 21:28 | ||
Sziasztok! A Mig-15-ről szóló könyvek többsége bemutatja a Magyar Légierő "fekete 043" terepszínű gépét. Még egy matricagyártó is kihozta. Volt egyáltalán ilyen? Köszi, Zsolt |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Megtudja valaki mondani hogya Magyar Mig-15 bis kabinja milyen szinű volt és melyik Humbrol vagy Revell esetleg Modell Master áll hozzá a legközelebb?