<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Kamovos | Adatlap | 602816 | 2016. február 9. 14:24 | ||
Kamovos | Adatlap | 602815 | 2016. február 9. 14:20 | ||
Szia romsitsa! Igen ezt az oldalt régebben én is megtaláltam, le is töltögettek belőle az elkészítés képet. Gondoltam idővel talán kerül elő magyarról is kép, de nem találtam így jött elő a kérdésem. De akkor ezek szerint nem lesz magyar. :( A képen Werhmachtosnak tűnik a rendszám. translate.google.com/translate Üdv: kamovos | |||||
romsitsa | Adatlap | 602814 | 2016. február 9. 14:07 | ||
A sztori annyi, hogy az úriember, aki az általad linkelt nézeti rajzot készítette, 2014.-ben talált egy fotót a kocsiról és felrakta egy külföldi fórumra, hogy kellene még róla infó, mert megépítené. Akkor addig jutott a szálak bogozása, hogy lett még egy kép és az eredetére vonatkozó tipp, amit már leírtam. A G917 DC (double cabin) nevet ő adta, nem hivatalos. Nem tudjuk mi volt a hivatalos neve, mert nem tudjuk, hogy pontosan ki/mikor/hol gyártotta és hogy hogyan került a németekhez. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 602813 | 2016. február 9. 13:46 | ||
A német eredetnek utána lehet keresni. De igazából én azt szeretném tudni, hogy minekünk volt e? Akár mentő, vagy kábelszállító, esetleg hadtápnál gulyáságyúval? | |||||
Kamovos | Adatlap | 602812 | 2016. február 9. 13:43 | ||
A típus jelzése "G". Ez a Germán eredetre utal. A "DC" felölésre nincs elméletem. :) Volt nekik más típusokban is saját gyártású dupla fülkés járművük. | |||||
romsitsa | Adatlap | 602808 | 2016. február 9. 12:41 | ||
Egyelőre az sem világos a németeknek honnan volt ilyen duplakabinos kivitel. Úgy emlékszem svéd vagy norvég eredet volt a legközelebbi ipp. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 602796 | 2016. február 9. 11:34 | ||
romsitsa | Adatlap | 601490 | 2016. január 27. 14:21 | ||
A képet "csak úgy" odarakták. Az ejtőernyősöket, mint pl. a testőröket nem egy alakulatként küldték ki, hanem különböző alakulatok között szórták szét a zászlóalj állományát. Így a szombathelyi zászlóalj alakulatjelzése sem tűnhetett fel járműveken. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 601484 | 2016. január 27. 13:40 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen a segítségeteket mindhárom területen. A Polski Fat 508/III képét a Dontól vissza vonuló Szombathelyi ejtőernyős alakulattal kapcsolatos íráshoz tették be. (Az oldal ahol a kép saját környezetében található: www.masodikvh.hu/erdekessegek/alakulatok/3163-magyar-ejtoernyosok-a-donnal-ejtoernyos-katonak-a-m-kir-2-honvedhadsereg-kotelekeben-1942-1943 Gondolni véltem, hogy az "Sz" Szombat helyett takarja, az "O" pedig osztály lehet, a híradó jelzéssel kiegészítve nekem "Szombathelyi Híradó Osztály fikció" jutott az eszembe. De mivel ez csak fikció, bár mit jelenthet. Ha a képet nem csak úgy oda tették akkor viszont Szombathely és kábeles híradó területen lehet talán keresgélni. Séta után meg is nézek pár variációt. :) Üdv: kamovos | |||||
romsitsa | Adatlap | 601479 | 2016. január 27. 12:20 | ||
A Csabák Autopax készülékekkel voltak felszerelve, erről eddig nem találtam semmit. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 601478 | 2016. január 27. 12:13 | ||
Emerick | Adatlap | 601409 | 2016. január 26. 17:53 | ||
Üdv mindenkinek! Azt hiszem, rendszeresítve nem voltak a tűzoltó készülékek. Több beszállító is szerepet kapott. Rengeteg típusú készülék volt alkalmazásban járműveken és épületekben egyaránt. Gépjárműveknél valószínűleg a típusonkénti megrendelt darabszámhoz igazítottak egy-egy beszerzés mennyiségét és adott esetben típusát. Az Ansaldo pótkocsihoz nem volt köze az Uhri testvéreknek. A kéttengelyes pótkocsi Rába, az egytengelyes WM gyártmány volt. Képek nekem se nagyon rémlenek. A Polski-Fiat kábeldobszállító autó volt, de végleges beosztása, tehát alakulata nem ismert. Valóban híradó alakulat jelvényéről van szó, de egyelőre nem volt beazonosítható, melyiké. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 601385 | 2016. január 26. 11:02 | ||
A Turán és Zrínyi ugyan azt a készüléket kapta, a Toldi és Nimród eltérőt, a Csabáéra nem emlékszem. A Fiat passz. Az utánfutóról még egy képet ismerek, de az csak a bal elejét mutatja. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 600928 | 2016. január 22. 21:12 | ||
Sziasztok! Ma esti kérdésem az lenne, hogy a Turánon lévő tűzoltó készülék minden járművünkön egységesen rendszeresített volt e? Vagy csak a Turán Zrínyi tartozéka volt? Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos Látom a többi kérdésem erősre sikeredett. :( | |||||
Kamovos | Adatlap | 600823 | 2016. január 21. 22:42 | ||
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy melyik alakulatunk jött hazafelé a Dontól ezzel a Polski Fiat 508/III járművel? (Rendszáma 4A 547) Nem találok ilyen alakulat jelzést a nagy mesekönyvben. Fehér négyszögben felül "SZ" alatta középen "O" mindezen keresztül egy hír villám. Mivel hírvillám is van benne kábeles kocsira gondolok, ha sebesült szállító lenne akkor nem lenne hír villám. :) Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 600202 | 2016. január 14. 18:19 | ||
Sziasztok! A következő kérdésem lenne hozzátok a csatolt képen látható szállító pótkocsiról, hol találhatnék rajzot illetve még képeket? /Uhri Testvéreknél készült/ 1:72-ben szeretném elkészíteni de ez az egy kép még nekem is kevés hozzá hiába vagyok vizuális alkat. :) Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||
Emerick | Adatlap | 599914 | 2016. január 11. 20:26 | ||
Szervusz! A lengyel harckocsik magyar használatban nem vettek részt semmilyen harcban. Sem a frontvonalban, sem a partizánok ellen. Üdv: I. | |||||
Erich S. | Adatlap | 599893 | 2016. január 11. 18:10 | ||
Sziasztok. Egy kicsit vyszaternek a TKS-hez a magyar hadseregben. A edigiiek szerint lengyel festesben, minden magyar jelzes nelkul volt hasznnalva mint kikepzogep. Mar csak anyit akarnak kerdezny, hogy nemlehetszegesze hogy bevotak vetve Oroszorszagba mint a utanpotlaszioszlopok vedelme a partizanok elen? Erdekelnek foleg a TKS 20mm agyukal. Talaltam meg ket kepet a lengyelek harceszkozei atadasarol Magyarorszagon. Azonkivul bocanatot kerek a helyesiras miat, de nemvagyok magyar esz a irasz nagyon nemegy | |||||
Podva | Adatlap | 599823 | 2016. január 10. 21:15 | ||
Hát nem feszítő fa?:) Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem, majd azt is javítom... Üdv | |||||
romsitsa | Adatlap | 599821 | 2016. január 10. 20:47 | ||
Bocs jobbra tolták a sisakot a Csaba rajzán, nem balra, ahová kellene. A mintamakett fotóján ebből a szögből nincs nagy hiba. Szép lett a Toldi, de a feszítővas miért barna? Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 599820 | 2016. január 10. 20:43 | ||
Szia Sanyi! Hát... A teljestől még odébb vagyunk! :) Toldira lehetne még rakni hátra lidérceket is az elég szemre való eltérés. :) Aztán volt a Nimród, a vadász toldi és a lehel mentő is. :) Pont ezek azok a vadász toldi kivételével, amik még nincsenek a piacon! Üdv: kamovos | |||||
Podva | Adatlap | 599818 | 2016. január 10. 20:11 | ||
Itt az enyém. Gödöllőn 24 óra alatt készült el tavaly. Tudom, hogy a fegyverzet nem a megfelelő, de megvan a dobozban a jó is, majd nekidurálom magam és átműtöm valamikor...:) Üdv Viktor | |||||
experte | Adatlap | 599810 | 2016. január 10. 19:00 | ||
Podva | Adatlap | 599808 | 2016. január 10. 18:46 | ||
Az IBG Toldi ll-t megépítettem, valószínűleg a lla dobozában is ugyan az van... Az építhetősége tökéletes, az összhatás is gyönyörű, mindemképpen ajánlom! Üdv Podva | |||||
experte | Adatlap | 599804 | 2016. január 10. 18:19 | ||
romsitsa | Adatlap | 599800 | 2016. január 10. 18:07 | ||
Hello, eddig csak a dobozgrafikákat jelentették meg, azok alapján nem lehet megmondani milyen a makett. A grafikákról: A Toldi III rajzán a torony hátulja rossz, a Csabánál meg bal oldalra tolták a vezető sisakját, ami szintén rossz. Üdv Á | |||||
alexkidd | Adatlap | 599728 | 2016. január 9. 19:50 | ||
Sziasztok! Webshopunkba megérkeztek az IBG Model most megjelent 1/72 méretarányú Toldi IIa és Toldi III. páncélosai. Ezekkel az újdonságokkal elérhetővé vált a teljes magyar Toldi harckocsi család. Megvásárolhatjátok őket a linkre kattintva:www.makettshop.hu/tcslista/toldi-1/72-harckocsik_53085 Üdv, Sanyi, makettshop | |||||
experte | Adatlap | 599686 | 2016. január 9. 14:31 | ||
Sziasztok! Kérlek véleményezzétek IBG 2 újabb 1/72-es makettjét. Érdemes megvenni? Sokat kell alakítani? IBG 72029 IBG 72030 en.ibg.com.pl/en,ibg-72029-1-72-toldi-iia-hungarian-light-tank,3,33,35,47,13483.html en.ibg.com.pl/en,ibg-72030-1-72-toldi-iii-hungarian-light-tank,3,33,35,47,13484.html Valamint, mi a véleményetek HobbyBoss 39M Csaba készülő makettjéről? Hobbyboss 83866 www.scalemates.com/kits/974626-hobby-boss-83866-39m-csaba-armored-car Szerintem mindenképpen dícséretes, hogy Magyar járművekkel foglalkoznak ezek a cégek, így biztos a vételi szándék, csak szakvéleményetekre lennék kíváncsi, mire készüljek. | |||||
Kamovos | Adatlap | 599684 | 2016. január 9. 14:20 | ||
Szia Emerick! Kicsit keresgéltem én is:) Találtam egy lengyel oldalt, számomra új információkkal a lengyel és magyar rendszámokkal. Továbbá ezen a képen ios szerepel az a sátortetős autó! (Eredetileg ezt keresetem hogy mi lehet ez?) derela.republika.pl/tk_forpl.htm Üdv: kamovos | |||||
Emerick | Adatlap | 599668 | 2016. január 9. 10:54 | ||
Szervusz! Nem volt magyar századjelzésük. A lengyelek mindenfélét hoztak magukkal, több alakulat vegyes gyártmányú gépjárműveit. Sőt, közel annyi polgári, mint katonai eredetű gépkocsit. A "furcsa fülkés" teherautók sima Polski-Fiatok. C2P is volt elméletileg, bár csak reptéri használatban láttam eddig magyar példányt. I. | |||||
N. Laci | Adatlap | 599654 | 2016. január 8. 23:14 | ||
Köszönöm a rövid, de kimerítő választ. | |||||
Kamovos | Adatlap | 599578 | 2016. január 7. 23:17 | ||
Szervusz Emerick! Az is megtudod mondani hol voltak kiképzők? Esetleg a század jelvényük milyen volt? Rendszámuk volt e? A kép szerint Adtak át TK-S 20mm TK-S 7,62-est TK-3 Ezeken a képen nem látok, de esetleg adhattak át C2P is? Látok még a képeken Fiat 621 és egy furcsa fülkés teherautót az mi lehet? Hol vannak most kiállítva, meglehet e nézni őket? Segítségedet előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||
Emerick | Adatlap | 599556 | 2016. január 7. 20:15 | ||
Szervusz! Eredeti lengyel festésüket megtartva, kizárólag kiképző feladatkörben lettek alkalmazva. A rendszer összeomlásáig megmaradt a többségük, amit selejteztek, abból is kiállítási tárgy lett. I. | |||||
N. Laci | Adatlap | 599538 | 2016. január 7. 19:03 | ||
Kedves fórumozók! Egy barátom nevében szeretnék segítséget kérni. Szeretne megépíteni egy lengyel származású magyar TKS kisharckocsit. Szeretné tudni, mi volt ezeknek a járműveknek a sorsuk. Érdekli bármi, ami ezen kisharckocsiknak a Királyi Honvédségben való szolgálatukkal kapcsolatos (képek, festési vázlatok, stb.), illetve lehetséges-e, hogy 1941.-ben részvettek a gyorshadtest kereteiben (pl. a kassai 2.gépkocsizó dandár felderítő századával) a Szovjetúnió elleni harcokban. Talált néhány képet abból az időszakból, amikor a visszavonuló lengyelek átadták őket a Honvédségnek. Nevében előre is köszönöm! | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 599341 | 2016. január 4. 14:21 | ||
NA még egyszer!www.facebook.com/media/set/ | |||||
Ogre 69 | Adatlap | 599340 | 2016. január 4. 14:21 | ||
Sziasztok! Ezek ismert képek ?https://www.facebook.com/media/set/ | |||||
Podva | Adatlap | 598882 | 2015. december 30. 09:57 | ||
romsitsa | Adatlap | 598537 | 2015. december 24. 11:14 | ||
Mindkét könyv hiánypótló, a hibáival együtt. Az információtartalom részleges túlhaladottsága mellett probléma, hogy alig van bennük forrásmegjelölés, így közel lehetetlen visszaellenőrizni bármit. Természetesen tartalmaznak gazdagon korrekt információkat, de olyan ordas hibák is vannak, amik minden mást is megkérdőjeleznek. De mindent összevetve kiindulásnak jók. Üdv Á Üdv Á | |||||
Safranek | Adatlap | 598397 | 2015. december 22. 11:08 | ||
Köszönöm. Azt hiszem pak-ot választom :) | |||||
Safranek | Adatlap | 598394 | 2015. december 22. 10:39 | ||
Köszönöm. Azt hiszem pak-ot választom :) | |||||
romsitsa | Adatlap | 598391 | 2015. december 22. 10:14 | ||
Pak 40, 40M 40 mm-es páncéltörő ágyú. Üdv Á | |||||
Safranek | Adatlap | 598389 | 2015. december 22. 10:01 | ||
A kérdésem: milyen páncéltörő ágyút használtunk '44-45-ben hazai viszonylatban? (első sorban mait rendszeresítettünk és nem csak kisegítettek vele). | |||||
romsitsa | Adatlap | 598387 | 2015. december 22. 09:48 | ||
Összefoglaló dokumentum per pillanat nincs. Monográfiából a Peko Kiadó Zrínyi albuma jó, de az csak egy típus. A többinél a legegyszerűbb ha itt vagy a makett.orgon kérdezel. A rögösebb út, ha a magyar harcjárművekkel, Honvédséggel kapcsolatos könyveket és cikkeket összeveted a korabeli dokumentumokkal valamint fényképekkel és ebből vonsz le következtetéseket. Üdv Á | |||||
Safranek | Adatlap | 598061 | 2015. december 17. 15:18 | ||
Köszi. | |||||
romsitsa | Adatlap | 597947 | 2015. december 16. 02:34 | ||
romsitsa | Adatlap | 597946 | 2015. december 16. 02:29 | ||
Ezek a H-169-ről készültek. m.cdn.blog.hu/ka/karosszektabornok/image/blog125-04.jpg Jobbról a negyedik. 1.bp.blogspot.com/-SIHstJ7NpgQ/VKo1QBMGX1I/AAABjs/UrITGD8GTZU/s1600/magyarfot_96.jpg Szerepel még valamelyik Modell&Makett különszámban és egy filmhíradóban is, talán egy 1943-as Ludovika avatási ünnepségen. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 597945 | 2015. december 16. 02:12 | ||
Hello, Emerick elmagyarázta egyszer, hátha megint megteszi. Emlékeim szerint két verzió volt a rajkocsi platójából, egy jobbra-balra nyíló hátsó ajtós és egy részbn fém, balra-jobbra és lefelé is nyíló. Talán a mi felepítményeinket is a németek gyártották, az biztos, hogy az ajtós vezetőtér náluk is létezett, csak nem rendszeresítették. A vontatón én nm találtam különbséget a némethez képes, a parancsnoki karosszéria teljesen magyar fejlesztés. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 597944 | 2015. december 16. 02:08 | ||
Szia, még nagyobb, mert három oldala ismert a kocsinak, terepezett volt. A fegyverzete meg egy Schwarzlose egyedi kazamatában. A Fortepanon a gépkocsiszertár sorozatból keresd ki azt, amin Ansaldok állnak sorban, van egy amin a kazamatán egy kör kivágás látható, az a CV-33. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 597920 | 2015. december 15. 15:34 | ||
Szia! Nem viszem a makettjeimet versenyre. Viszont kiállításra igen. Az egyszínű homok, sárga, zöld egyéb árnyalatai, is megfelelők és hitelesek, épp úgy mint a Magyar Királyi Honvédség külföldi gyártású páncélosai 1920-1945 című (Nagy Mesekönyv) kiadvány! :D Mindaddig még elő nem kerül róla hiteles adat, mely tartalmazza milyen színűre, és kik festették! Tehát ha elkészítem az egy szem CV-33 (L3/33) H-169-es rendszámmal homokszínűre, akkor azt el kell fogadják olyannak, ha te zöldben készíted el, és az enyém mellé rakod akkor azt is. Tudni illik mindkét színben és még más egyébben is létezett. Bizonyíték ként pedig épp elég a doboz borító képe, vagy az összeállítási rajzon megadott festék kód. Tekintettel arra, hogy olasz példányok voltak, és jelenlegi tudásunk szerint az átvétel és kipróbálás után szertárba került, és sehol nem említik, hogy átfestették volna. :) Üdv: kamovos | |||||
Willi | Adatlap | 597919 | 2015. december 15. 14:21 | ||
Üdv! Egy dolgot kell eldöntened, versenyre akarod vinni, vagy pusztán jól akarod érezni magad. Ha az utóbbi, nyugodtan festheted lilára is. Csak megjegyzésként, még a képhamisítók sem tudták tökéletesen ugyanazt a képet megfesteni, amit másoltak, de tovább megyek, pénzt sem tudtak tökéletesre másolni. Valami apróság mindig hibázni fog, és emiatt, ne légy magad alatt. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Akkor mivel az előző téma bedőlt újabb kérdésem lenne szintén Fordból!
Erről a "kábeles Ford G917-es kocsiról nincs véletlen még fotó vagy nézeti rajzok?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: kamovos