/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Sennás 621189 2017. január 14. 08:06
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Egy amatőr videofelvétel tanúsága szerint a JAS 39 Gripen negyedik generációs könnyűbombázó a Thaiföld déli részén található Hat Jai légitámaszpont fölött végzett mutatványokat, amikor hirtelen veszíteni kezdett magasságából, majd hatalmas robbanás kíséretében a földbe csapódott.--Hirado.hu
Figaro 620006 2016. december 26. 10:05
Válasz erre
medor 619901 2016. december 23. 19:52
Válasz erre
Talán még a kerítést is szaggatta a videókat nézegetve...
www.airportal.hu/ap/viewtopic.php
PETI 617023 2016. október 28. 13:47
Válasz erre
Freddy 616741 2016. október 24. 12:06
Válasz erre
Még jó, hogy volt térerő ott a halál f@szán, meg, hogy a mentőcsapat időben odaért. (A szovjet űrhajósok egy speciális puskát vittek magukkal az űrbe, ha a medve előbb érne oda a leszállóhelyhez, mint a mentőalkulat)
Sennás 616616 2016. október 22. 11:13
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
4358364
4358364
df8d2521429058af50ff07f8cef7
df8d2521429058af50ff07f8cef7
mi-8yamalvertolet-1477113703
mi-8yamalvertolet-1477113703

:(
Weizi 615727 2016. október 3. 17:46
Válasz erre
medor 615146 2016. szeptember 23. 23:48
Válasz erre
de itt csak egyszer villan 'valami' utána semmi.a kísérő gépen sem látszik ilyen.
a navigációs fények ~2 másodpercenként villognak nem?mindegy,a lényeg hogy a két emberke megúszta.a többi meg (talán) kiderül hamarosan...
Rumcájsz_52 615143 2016. szeptember 23. 22:52
Válasz erre
A lehetséges hajtóműhibától függetlenül - az első pillanattól kezdve(615032-től) - mintha én is ezt írtam volna, hogyha volt is hajtóműhiba, azt későn vették észre, mert nem arra figyeltek, hanem a strand fölötti "légibemutató" fontosabb volt nekik.
sárkányos 615140 2016. szeptember 23. 21:27
Válasz erre
pigasos78 615139 2016. szeptember 23. 21:24
Válasz erre
Sziasztok!

Megkérdeztem néhány ottani kollégát. Hivatalos állásfoglalás még nincs, hogy mi történt...nyilván friss a dolog és még tart a vizsgálat. De a kinti helikopter pilóták egyöntetűen arra gondolnak (amire én is), hogy egyszerűen...hibázott!
A lényeg viszont az, hogy mindketten ép bőrrel megúszták. Mindenesetre az utolsó turnuson levő Asprovalta/Vrasna nyaralóknak nem semmi "élményt" nyújthattak.
sárkányos 615138 2016. szeptember 23. 21:22
Válasz erre
Szevasz. Köszönöm. Erről van szó. Nem kell keresni az atomfizikai okokat!:)
piratvitorla 615137 2016. szeptember 23. 21:14
Válasz erre
Sziasztok!
Többször is megnéztem.
Szerintem nem süllyedt meg, hanem nem jött ki az ív. Tehát szerintem nem valószínű, hogy hajtómű hiba, hanem csak elnézte.
sárkányos 615136 2016. szeptember 23. 21:04
Válasz erre
Szevasz. Egy szónak is száz a vége legkönnyebb a technikára kenni mert nem tud megszólalni. A lényeg az hogy a pilóta elba..ta és kész. Részemről ennyi. Üdv sárkányos
Rumcájsz_52 615131 2016. szeptember 23. 19:05
Válasz erre
Hali
Kompresszor-pompázsnál a megnövekedett kompresszor-ellenállás miatt ütésszerűen lecsökken a levegőszállítás a tüzelőtér felé, ott túldúsul a keverék, ezért kicsap a láng - nem a hajtómű-lemezen - hanem a fúvócsövön. A pompázs-szelep meg pompás dolog, de sajnos néha más is bejátszik a hajtómű-üzembe (néha elég egy madár vagy méhraj is a szívócsatornában), és akkor az sem segít. MiG-21-en is volt pompázs-szelep a szívócsatornán is meg a hajtóművön is, mégis néha előfordult kompresszor-pompázs. Boeing-737-en ugyanúgy vannak pompázs-szelepek, mégis néha van pompázs, azt még élőben is láttam.
Üdv R.
sárkányos 615116 2016. szeptember 23. 13:58
Válasz erre
Szevasz. Kompresszor pompázsnál nincs láng a hajtómű lemezen ráadásul azért van a pompázsszelep még az Apache-on is.Üdv sárkányos
pigasos78 615112 2016. szeptember 23. 11:24
Válasz erre
Sziasztok!

Én is figyelmesen olvasom a kommenteket, nem gondoltam, hogy ilyen "kommentdömpinget" indítok el... :)
Én csak annyit teszek hozzá, hogy megkérdezem az érintetteket és rögtön kiderül majd, mi történt.
Rumcájsz_52 615111 2016. szeptember 23. 10:48
Válasz erre
Én is dolgoztam Mi-8/17/24-en, de Boeingon meg Airbuson is, azokon is ugyanaz a villogó fény van, de mindegyiken látható szabad szemmel is a fény - mint ahogy a 615096-os linkeden is - és nemcsak a lelassított felvételen, mint ami a csobbanásról készült. Ráadásul csak az egyik gépnél látszik két villanás, csak a jobb oldalon, a másik Apache-on és a lezuhant gép bal oldalán semmi sem villog. Senki sem beszélt robbanásról, csak hajtómű-problémáról, ami lehetett sima kompresszor-pompázs is, ami ilyen füst nélkül kivillanó lángot produkálhat, mint ami csak a lassított felvételen látható. Ettől még persze lehet igazad neked is, meg nekem is. Talán majd kiderül, és talán megtudhatjuk.
Üdv R.
sárkányos 615096 2016. szeptember 22. 23:37
Válasz erre
4:10-től nézd meg ezt a videót. Ugyan ez a villanó fény látható a görög vason is bekeretezve. www.youtube.com/watch
sárkányos 615095 2016. szeptember 22. 23:32
Válasz erre
Higgyél nekem hogy az az Apache felvillanó navigációs fénye. Gripennél és az Albatrosnál is ilyen van-volt a Mi-8/17/24-esen forgó vörös fény. Ha a hajtóműnél valami kis robbanás van az esetek 100%-ban füst is van.
Rumcájsz_52 615093 2016. szeptember 22. 23:11
Válasz erre
Hát, szerintem nézd meg még néhányszor azt a videót. A két villanás olyan rövid, hogy csak a lassított felvételen látszanak, ez pedig navigációs fénynél kizárt, annak látszani kellene a felvétel kezdetétől a végéig normál sebességű lejátszásnál is és szabad szemmel is - ha be vannak kapcsolva. Ezzel együtt is szerintem a pilóta cseszte el, mert ha hajtómű-probléma van (szerintem itt volt), akkor észre kellene venni és talán ne tessék ilyenkor műrepülni - pláne víz fölött, ahol sokkal nehezebb megbecsülni a magasságot!
Üdv R.
sanyi 615084 2016. szeptember 22. 22:30
Válasz erre
Valóban. Egyszerűbb a gépre kenni a hibát, mint beismerni a pilóta felelősségét.
Egyébként Afganisztánban ugyanígy járt egy másik AH-64:
www.youtube.com/watch
sárkányos 615082 2016. szeptember 22. 22:25
Válasz erre
Greek-Apache
Greek-Apache

Íme egy korai és egy későbbi görög Apache egymás mellett és látni hogy hol helyezkednek el a fények.
TAMÁS78 615080 2016. szeptember 22. 22:18
Válasz erre
Ühüm... Az ott tényleg több videón látványosan villog.
sárkányos 615079 2016. szeptember 22. 22:08
Válasz erre
Szevasztok. Ne haragudjatok de mint szakmabeli kicsit szörnyülködve olvasom írásaitok. A videón teljesen látszik , hogy a pilóta vagánykodásának mi lett az eredménye. Harci fordulót víz felett ilyen alacsonyan végrehajtani felelőtlenség. A videón ami be van karikázva a hajtómű oldalán felvillanó fény az a helikopter navigációs fénye semmi extra. Megtalálható a másik oldalon is. Ennyi. Üdv sárkányos
TAMÁS78 615078 2016. szeptember 22. 21:52
Válasz erre
Kérdés, hogy a medor-féle videón kb. 0:24-nél látható nagyon meredek bólintás(? ha valóban ez a neve?) lehet-e a hajtóműhiba következménye, vagy jól sejtem, hogy a pilóta valószínűleg akaratlagosan vitte ilyen manőverbe a gépet?

(Mindenki hibázik olykor. Nagy értékű technika vezetése közben is előfordul, és ott elég látványos tud lenni a következmény - de ezt csak úgy általában írom.)
Rumcájsz_52 615051 2016. szeptember 22. 19:32
Válasz erre
Hali
Pont erről van szó, néhány ilyen "villámlást" észre kellett volna venniük, valószínűleg volt hangjuk is, és szerintem ezeknek a hatását jelezte a gázhőmérő, a fordulatszámjelző meg a rotor-fordulatszámjelző is. Persze ha kevésbé figyelt a pilóta a műszerfalra, mint a parton strandoló bikinis csajokra, és pont ezután történt a műrepülés (ide nézzetek lányok!), akkor elhiszem, hogy csak a felhúzásnál/kísérletnél derült ki számukra, hogy elment az erő az egyik hajtóműből, és akkor már csak a csobbanás maradt. De legalább élve megúszták a fürdőt, szerencséjük volt. Az esetleges érdeklődésük irányát viszont teljességgel meg tudom érteni... :-)
Üdv R.
medor 615049 2016. szeptember 22. 18:52
Válasz erre
erwyn 615045 2016. szeptember 22. 17:57
Válasz erre
Jól látszik a főrotoron, hogy mindent ami a keze ügyében van, koppig húz a pasi, majd összetapsolnak a lapátok felfelé igyekezetükben, hogy emeljék a masinát. Ennek ellenére ne húzzuk le a keresztvizet róluk, minden pilótának szükséges a méretes egó.
Sennás 615037 2016. szeptember 22. 14:39
Válasz erre
u-2-crash-wreckage
u-2-crash-wreckage

És ez? U2-es zuhant Szep20án! Sajna pilóta elhunyt.
Rumcájsz_52 615032 2016. szeptember 22. 12:39
Válasz erre
Persze, a hajtóművel főleg az lehetett a bajuk hogy nem az F-15 hajtóművei voltak az Apache-ban! Bár az se biztos hogy kihúzta volna őket abból a lekvárból, amibe belemásztak a túl alacsonyan és meredeken végrehajtott süllyedésükkel! :-)
erwyn 615024 2016. szeptember 22. 08:00
Válasz erre
Vészlandolás, fogadjuk el? Érdekes része a fotóknak az ahol kikukucskálnak a nem irányított rakéták a helyükről. Azokból nincs imitátor!
Weizi 615023 2016. szeptember 22. 07:00
Válasz erre
Ez sem rossz!

www.youtube.com/watch
tyimosenko 614982 2016. szeptember 21. 11:55
Válasz erre
Azt írják vészlandolást hajtottak végre, mert baj volt a hajtóművel. A pilóták túlélték.
Sennás 614978 2016. szeptember 21. 10:48
Válasz erre
2596732
2596732

Az írják a kommandósok kimentették a másik pilótát.
Fordítás:
Bár az Apache félig elsüllyedt, az egyik a két pilóta jön szinte azonnal a helikopter. A második megmentette kommandósok rohant azonnal egy nem ortodox háború hajó, mert tagjai voltak 32 Brigade tengerészgyalogosok Vrasna strandon, hogy az volt, hogy apovatiki energia Orfanos öbölben a gyakorlat "SARISA".
Sennás 614977 2016. szeptember 21. 10:43
Válasz erre
apach1
apach1
apats2
apats2

Vannak már képek is de a pilótákról nem írnak.
Rumcájsz_52 614976 2016. szeptember 21. 09:54
Válasz erre
Egy túlélő biztos van, 1,17-18-nál a személyzet egyik tagja ott kapaszkodik valamibe a roncs mellett és integet a közeledő csónakoknak. Egyébként úgy néz ki, itt tényleg megint a fickóskodás volt az ok, szóval jól megmutatták...
erwyn 614974 2016. szeptember 21. 08:59
Válasz erre
Bár mozgást nem lehet látni a roncs körül, nagy valószínűséggel (remélem) túlélték az eseményt. A dolog úgy fest,mint az el...s tipikus példája, gyönyörű tengerpart, sok tátott szájúval, esetleg csajok, és a gép nagyon jó, mutassuk meg!
pigasos78 614965 2016. szeptember 20. 21:20
Válasz erre
Sennás 614767 2016. szeptember 16. 21:05
Válasz erre
Van még egy 14 perces változat ott talán jobban látszik a 14.17.56 mp-ben látni csávó kívülre akar csatlakoztatni egy csövet és mintha zárlat ,elektrosztatikus kisülés(minek hívják ezt?) berobbantana valamit.
Sennás 614765 2016. szeptember 16. 20:55
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Bocs 2db 5000literes! extra tank van benne. Ott elöl kezdődik a robbanás oda előre van betolva a 2db extra tank.
Sennás 614763 2016. szeptember 16. 20:45
Válasz erre
63758a178c53fe7bbcaea1e8cb4e3911
63758a178c53fe7bbcaea1e8cb4e3911

Ó de sajnálom.Imádom ezt a forgószárnyast.Magában a 9500kg saját üzemanyag is csinálhat ilyen "tűzijátékot" de ha még bent volt a 2db extra 3000(?)literes tank:)Mert szerintem ott bent volt a "robbanás".Látod ott áll a tűzoltó semmi esélye nem volt.Gondolom zárlat vagy bent levágta a töltő csonkot és kácc vége volt mindennek.
TAMÁS78 614762 2016. szeptember 16. 20:30
Válasz erre
Azta! Elpukkant valami, szétfolyt az üzemanyag?
Weizi 614758 2016. szeptember 16. 20:01
Válasz erre
Vajon mi történhetett ott a Mi-26-os fedélzeten?:-(
www.youtube.com/watch
pigasos78 614427 2016. szeptember 9. 15:03
Válasz erre
Weizi 609877 2016. június 3. 06:58
Válasz erre
Zoli 609057 2016. május 19. 09:54
Válasz erre
PETI 606079 2016. március 28. 17:10
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a kimerítő válaszokat!
Üdv KP
Mandras 606076 2016. március 28. 16:48
Válasz erre
Szia!

Egy Mi-2-es volt, a kép csak illusztráció. Illegális bevándorlókat akart becsempészni Ukrajnából Szlovákiába 2015. nov. 11-én. A radarok és a köd miatt alacsonyan repült, és balesetet szenvedett. Mindkét pilóta és a hat főnyi afgán "utas" meghalt. Lajstromjel UR-CAEO (így, négy betűvel), gyári szám 546135049, az üzemeltető a Szojuzaeroelit, és az egyik pilóta volt a tulaj...

Üdv., András
piratvitorla 606018 2016. március 27. 21:19
Válasz erre
Szia
Valószínűleg csak illusztráció a kép és Mi-2 volt a valóságban...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.