<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
balogh zsolt | Adatlap | 614396 | 2016. szeptember 9. 10:02 | ||
bcsszgab | Adatlap | 613826 | 2016. augusztus 27. 10:41 | ||
Üdv a hajókedvelőknek! Tettem fel a cserebere -rovatba pár talapzatot, ha esetleg valakinek ilyesmire lenne szüksége.. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 613400 | 2016. augusztus 19. 14:57 | ||
Szia! Köszönöm, Dupuy de Lome-nak köszönhető ez a különleges forma. | |||||
ChevyG | Adatlap | 613378 | 2016. augusztus 19. 08:44 | ||
Szia! Nagyon tetszik! Mintha Jules Verne tervezte volna!:) üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 613319 | 2016. augusztus 17. 20:24 | ||
Szamuráj | Adatlap | 613182 | 2016. augusztus 14. 14:34 | ||
A következő kiszemeltem egy igazi különlegesség (floating battery), a Dévastation, amelyet a krími háborúban alkalmaztak a franciák. Nagyon hasonlít az amerikai New Ironsides-hoz, vitorlázattal nem rendelkezett. Diorámába szeretném megépíteni, ahogy a befagyott Fekete-tengeren vesztegel és utánpótlást pakolnak a fedélzetére. 1/200-as emberkéket honnan lehet beszerezni? Üdv. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 613181 | 2016. augusztus 14. 14:22 | ||
Sziasztok! Helyzetjelentés Taureau ügyben. Egyre jobban tetszenek ezek a francia áramvonalas monstrumok. Közel sem tökéletes, igyekszem életszagúbbá tenni a csónakokkal, kötélzettel és a francia trikolórral majd. Nem titkolom, Jim Baumann munkái inspiráltak leginkább. 1/200-as egyébként. Üdv: Tanárúr | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613135 | 2016. augusztus 12. 18:55 | ||
Aha. Más forrás szerint pedig 8,8cm-es SK (vagy TK) L/30-ast (vagy L/35-öst) tettek rájuk. A neten fellelhető képek is azt támasztják alá, hogy az 1906-os financiális tervezet nyomán épített nagy torpedónaszádokra 8,8-asok kerültek. De milyen lafettával...? A nézeti rajzról szinte már le is tettem, két jó fényképtől már szaltót ugranék fejben. :) Köszi! | |||||
Sokol | Adatlap | 613134 | 2016. augusztus 12. 18:52 | ||
Közben megtaláltam hol a csalafintaság: Egységesítették 1917 október elején a különböző gyártású egységeket, így a Vulcan egységek is egy hosszabb csövű 88mm-es javított forgó-laffettés TK L/30-at kaptak a "T" jelzésen kívül. Ezért keverik a leírások! | |||||
Sokol | Adatlap | 613132 | 2016. augusztus 12. 18:34 | ||
A "V" jelű GTB egységek is az 50mm-es L/40 gyorstüzelőket használták. Az L/40-et cserélték később Tbts KL/40 változatokra 1912-től. www.navweaps.com/Weapons/WNGER_5cm-40_skc93.htm A forgó laffette meg C/92 meg sTM vető volt a Krupp-tól. Viszont nézeti rajzot találni ezekről :( - na az lesz a szép mutatvány. Szorítok neked! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613130 | 2016. augusztus 12. 16:46 | ||
Köszi! Ne is mondd, jó ideje azután kutatok, hogy vajon milyen lövegtalpon volt, és pontosan melyik löveg, de kemény dió... | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 613119 | 2016. augusztus 12. 09:14 | ||
Sokol | Adatlap | 613103 | 2016. augusztus 11. 21:11 | ||
Szép! 1:72-ben nem lesz egyszerű a fegyverzet megépítése. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613091 | 2016. augusztus 11. 16:43 | ||
Sebi | Adatlap | 613065 | 2016. augusztus 10. 19:46 | ||
hatvanilaci | Adatlap | 612923 | 2016. augusztus 7. 07:21 | ||
Matt lakkal gondoltam kezelni.(Ha ez jó rá...) | |||||
Sokol | Adatlap | 612918 | 2016. augusztus 6. 21:26 | ||
Szuper! A Ciba kétkomponensű műfa és az autóipari poliészter gittek gasonló rétegvastagságnál is jobban kezelhetők, mint a cement. (sajnos nem környezetkímélő anyagok, -ez igaz) Viszont karcolható és szilárdab/egységesebb tartású felületet ad ebben a méretarányban. Főleg ilyen nehezen alakítható formáknál lehet segítség. Jó munkát kívánok! | |||||
Sokol | Adatlap | 612917 | 2016. augusztus 6. 21:17 | ||
A fedélzetet beitatod valamilyen uretángyantával? Vagy hogyan tudod ellenállóvá tenni? | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 612908 | 2016. augusztus 6. 15:07 | ||
Persze majd ha kész a fedélzet fel lesz csiszolva! Üdv! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 612902 | 2016. augusztus 6. 13:17 | ||
Sziasztok! Pár kép a Taureau-ról. Bocsássátok meg nekem, a képek minősége nem a legjobb. A vázat egy hétig terveztem, a külhéjra (papír) cementporból és faragasztóból álló anyagot ecseteltem, amit száradás után lecsiszoltam. Még messze a vége, a test áramvonalas formája azért kivehető. Üdv. | |||||
Batka | Adatlap | 612874 | 2016. augusztus 5. 21:38 | ||
Szia! Ez még mindig nagyon állat! Ha kész a palánkozás, utána felcsiszolod? Üdv, Batka | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 612857 | 2016. augusztus 5. 17:26 | ||
Sokol | Adatlap | 612817 | 2016. augusztus 4. 20:42 | ||
Remek elképzelés, és az előző építés is nagyon látványos lett! Jó munkát kívánok hozzá, és kérlek majd mutass róla képeket menet közben is :) ! Nagyon ritkán látni ennyire üdítő témákat sajnos. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 612813 | 2016. augusztus 4. 20:31 | ||
Köszönöm. Áttanulmányozom a szöveget. Annak idején a cikkben szereplő metszetről mintáztam a hajót, azt hiszem egész jól sikerült. | |||||
MoMi | Adatlap | 612811 | 2016. augusztus 4. 19:45 | ||
Szamuráj | Adatlap | 612803 | 2016. augusztus 4. 16:56 | ||
Sziasztok! Építem a francia ironclad-ot, a Le Taureau-t, 1/200 méretben. Mellékelek két képet, jó pár éve már megcsináltam 1/350 méretarányban, sajnos az iskolai kiállítás elbontásakor megsérült és javíthatatlanná vált. Most újra megépítem. Esetleg lenne valakinek információja erről a hajóról? Pár metszet maradt fent róla, érdekelne a részletes története, részletesebb rajzok, képek. Maga a test vázszerkezete már készen van. A Cérbere-osztály valamennyire hasonlít hozzá. Felhasználtam hozzá még az amerikai polgárháború hasonló hajóinak felépítését, pl Manassas, vagy Spuyten Duyvill, Keokuk. Köszönettel: Tanárúr | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 612741 | 2016. augusztus 3. 02:00 | ||
DzsunKa! Ez igen kérem! Ez még ha "összecsapott" írásnak is lett kikiáltva, meg kell hagyni benne volt minden ami lényeges. Köszönjük! Üdv! | |||||
DzsunKa | Adatlap | 612677 | 2016. augusztus 1. 17:45 | ||
Szép napot mindenkinek! Tisztelt " hatvanilaci " Sokol válaszához szeretnék, néhány mondatot hozzáírni: Ez valójában egy hidrodinamikai jelenség, melyet másod és harmadrendű differenciál- függvényekkel szinte pontosan le lehet írni. A farvíz, nyomdokvíz kialakulása elsődlegesen a hajótest vízbe merülő hidrodinamikai alakjától függ, hasonlóan egy repülőgép szárny profiljához melyen repülés közben körüláramlik a levegő, és azon különböző irányú légerők ébrednek. Kísérletekkel (pl. szélcsatorna, hidrodinamikai medence ), vagy matematikai úton meghatározhatjuk, mekkora az a sebesség ahol a szárnyprofilon, vagy hajótest körüláramlása során már a levegőben, vagy a folyadékban örvények válnak le az alakzatokról. Ezekre az örvényekre, mint ahogy Sokol írta nagyon sok környezeti tényező hat. Főleg géphajóknál, ahol a hajót vízben mozgató hajtómű, hajócsavar, lapátkerék, vízsugármeghajtás, stb. milyen hatással van ezeknek az örvényeknek a tartósságára, ill. annak a víztömegnek amit a hajtóművek hátranyomnak, hogy a hajó előremozduljon mekkora a mozgási energiája. Azaz a meddig képes a környezetének nyugalmi állapotát megbontani. Például gondolj bele abba, hogy egy 150000 tonnás tankernek amelynek gyakorlatilag nem áramvonalas a teste, mekkora teljesítményű, hatásfokú hajócsavarra van szüksége a test 15 csomó körüli sebességgel történő előremozdításához. Milyen erők ébrednek a vízben, mi történik ott, és mikorra áll helyre a nyugalmi állapot. A folyadékokban létezik még olyan jelenség is, amit kavitációs hatásnak hívunk. Ez a folyadék sebességének megnövekedése miatt robbanászerűen kialakuló gázbuborékok tömégét jelenti, ez a jelenség a hajócsavarok egyik legnagyobb kártevője. képes kikagylósítani azok felületét, ezzel lerontatni azok hatásfokát. Kis kitérő, a repülésnél pl az ilyen gépek által keltett légörvények miatt kell korlátozni, hogy mennyi időnek kell eltelnie két gép leszállása között, azaz mikorra szünnek meg az előző gép által keltett káros légörvények. Sziasztok, sajnos csak ennyi időm volt. Bocs a pongyola, kapkodó stílusért. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 612634 | 2016. július 31. 23:12 | ||
Köszönöm a kimerítő választ! Egy dologgal okosabb lettem. Üdv! | |||||
Sokol | Adatlap | 612633 | 2016. július 31. 22:54 | ||
Szerintem: Igazából nem a méret és sebesség az irányadó, hanem a folyadék sűrűsége és felületi feszültsége. A merülés is, mert megadja azt a mélységet, ahhol a haladás miatt keletkező jelentős szívóerő hatására hullám mozgás keletkezik és terjed ki. Magyarul jobban látszik, ha sós a víz, vagy eső után van, vagy sok az organizmus a felületen, vagy a sodratba gázok szabadulnak el, illetve sok bubborék képződik a rétegek eltérű tulajdonságai pl. hőmérséklete miatt, vagy csak simán állandó erejű és irányú szél feszíti a víztükröt/veti a hullámokat, a hajó megtöri a felszín alatti áramlás általános irányát stb. stb. maga a szívóhatás, és az ellentétes irányú hullámterjedés a legjobban érzékelhető erő ezért volt előírás a nyomdokvízen a 60-65m távolságtartás a meghatározott szorgalmi csatornákon, közlekedési folyosókon. Nyomdokvíz és nyomdokvonal igazából, nem maga a farvíz, vagy sodrat neve. Ezek menetalakzat, illetve iránykoordináta meghatározást segítő, idegenből átvett fogalmak. Mindenesetre tényleg érdekes kérdés :) | |||||
Batka | Adatlap | 612613 | 2016. július 31. 18:30 | ||
Szia! Szerintem függ a hajó méretétől, sebességétől. Üdv, Batka | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 612546 | 2016. július 30. 15:33 | ||
Szép napot mindenkinek! Olyan kérdést tennék fel felétek, hogy ki tudna engem felvilágosítani a nyomdokvízzel kapcsolatosan? Mitől van ez, hogy több száz méteren illetve kilométereken keresztül látható a hajó haladási iránya? Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||
balogh zsolt | Adatlap | 611467 | 2016. július 5. 18:32 | ||
Szia Dephnull! Köszönöm a segitséget de nem szoktam külföldröl rendelni. Ráadásul csak egy kellene nekem. De köszönöm hátha találok valahol. | |||||
Dephnull | Adatlap | 611452 | 2016. július 5. 09:27 | ||
Szia Zsolt! Néhány alternatíva 1/72-es S-100-ra. 1: decals.guenstigergeht.net/product_info.php 2: decals.guenstigergeht.net/product_info.php 3: decals.guenstigergeht.net/product_info.php | |||||
atu71 | Adatlap | 611450 | 2016. július 5. 06:14 | ||
Hali, Koszi,igazàn inkàbb fotokrol dolgozom igaz talalàltam egy oldalt ahol 3D-s rajzok vannak de ezek sem mindenre kiterjedoek.A fedélzet elég problémàs mivel a dolgok nagy részének nincs meg a kijelolt helye, igy lehet keresgélni és talàlgatni hol is lehet pontosan. Egy kulfoldi (USA) forumban màr irtàk hogy nem jo a fedélzet és a zàszlo is hasznàlhatatlan mert kevesebb benne a csillag. Ilyen léptékben azért illett volna normàlisabban megcsinàlniuk. | |||||
SSZABI | Adatlap | 611444 | 2016. július 4. 21:07 | ||
Szia! Szép lesz ez is, csak fényképek alapján javítod fel vagy vannak hozzá rajzaid is? | |||||
balogh zsolt | Adatlap | 611443 | 2016. július 4. 20:51 | ||
Sziasztok! 1/72 revell S100 schnellboot keresek matricákat. bzsolesz77@gmail.com | |||||
Batka | Adatlap | 611431 | 2016. július 4. 15:19 | ||
Szia! A szürkés se rossz, de a zöldes camo jobban tetszik:) Köszi az infót mindenkinek! Üdv, Batka | |||||
atu71 | Adatlap | 611417 | 2016. július 4. 06:51 | ||
Sokol | Adatlap | 611416 | 2016. július 4. 00:55 | ||
Ezen már jól meglódult fantázia, de legalább szép :) mmoloda-kancolle.x0.com/image/95092.jpg szürkében (viszont nagyon nem olyan a kontraszt hatás, mint az eredeti fotón, ezért biztos, hogy rossz színeket választott ez a bácsi) hobbycom.jp/my/774037658e/photo/products/29355 | |||||
Sokol | Adatlap | 611415 | 2016. július 4. 00:37 | ||
Azért nem kell ennyire lezsibbadni :)! 3 minta volt,- osztályonként eltérő, de ugyan azok a színek. Ha el is rontanád a mintát, szerinted ki az aki kiszúrná? Nagy levegő, aztán hajrá! -ez nem színhelyes vigyázz! de mintának jó www.tinami.com/view/839959 ezeknek meg jó az árnyalata csak -Takao- nabeck.web.fc2.com/mtakao.htm | |||||
Sebi | Adatlap | 611414 | 2016. július 4. 00:23 | ||
Mint arra utaltam, sajnos nagyon kevés anyag maradt fenn. A japánok már nagyon későn, kb 1944 őszén kezdték el álcázni a nagy felszíni hajóikat. De gyakorlatilag csak olyanokat, amelyeket már nem voltak bevetésre alkalmasak, így egy partszakasz vagy kikötő közelében végleges horgonyzóhelyre kerültek. Ezek a Takaos és Myokos sémák is már akkor készültek, amikor ez a két hajó már nem volt más, mint úszó légvédelmi platform. Tehát ha nagyon bejön neked ez a séma, akkor megpróbálhatod azt, hogy a Warship Pictorials képen látható mintát, amit először töltöttél fel, kifested azokkal a zöldekkel, amit vettél. | |||||
Batka | Adatlap | 611408 | 2016. július 3. 22:44 | ||
Köszi! Szert tettem egy ilyenre közben, és jó lenne megfesteni ilyen zöldes kamora. A kétféle zöldem van, mert vettem egy szett japán hordozó festékszettet. Kérdés, hogy a lenti séma érvényes-e a Myoko-ra is. Üdv, Batka | |||||
Sebi | Adatlap | 611400 | 2016. július 3. 21:30 | ||
Szívesen. Egyébként ez nem egy makettgyártó sémája. A Takaonak volt ilyen színe. Amit Sokol töltött fel a japán színekről, ott találsz egy olyat, hogy Type 2 green. Bár hordozókhoz írják, de valószínű, hogy a legsötétebb zöld az volt. A világosabb pedig Type 22. | |||||
Batka | Adatlap | 611343 | 2016. július 3. 07:57 | ||
Sebi | Adatlap | 611341 | 2016. július 3. 00:44 | ||
Mivel kevés megbízható kép maradt fenn, így igen. Lehetett akár háromszínű is. Akkor a type 21 ment a törzsre, a 22 a felépítményre és a lövegtornyokra. A foltok pedig valamelyik arzenál szürkéből voltak. | |||||
Sokol | Adatlap | 611340 | 2016. július 2. 23:01 | ||
Én úgy tudom három színű minta. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Myoko_after_surrender_%283%29.jpg www.combinedfleet.com/Myoko.jpg Takao www.combinedfleet.com/Takao45.jpg type21 és type22 a táblázatban: www.shipcamouflage.com/images/Ijn2_sheet.jpg | |||||
Sebi | Adatlap | 611331 | 2016. július 2. 20:33 | ||
Szia Batka! Ha minden igaz, ez egy 1945-ös festés és a neten megtaláltam ezt a képet, azzal a felirattal, hogy Szingapúrban készült a Myokoról. Elvileg ez egy kétszínű szürke álcafestés volt és az összhatás kb ilyen lehetett, mint ezen a Nagatos képen: www.livedoor.2.blogimg.jp/irootoko_jr/imgs/5/f/5f1c68a6.jpg Vedd figyelembe, hogy ez egy színezett kép. | |||||
Batka | Adatlap | 611254 | 2016. július 1. 08:00 | ||
Forgacs | Adatlap | 610059 | 2016. június 6. 10:53 | ||
Jah így már értelek. :) Én is elkezdtem anno egy DAK diorámát 1/35-ben de azóta sem fejeztem be, mert nem találtam neki helyet. De majd egyszer. Igazából a hajótest egy K.u.K. torpedónaszád esetén majdnem ugyan olyan ha a Kaiman osztály egységeit nézed mint a Huszár osztály egységeinek a teste. Persze nem teljesen mert rövidebb. De 1/35-ben saccra az is 160,2 cm lenne. Persze vannak más naszádok is szintén a Monarchiánál amiket később építettek Triesztben, de ők egy hangyányival nagyobbak csak 1/35-ben. Ha elkészül a Csikósom akkor nekem egy Kaiman osztályú torpedónaszád van tervbevéve szintén 1/50-ben. :) De ez még nagyon a jövő zenéje. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Eladó 1/350 icm Groser kurfürst test elkezdve.
Fém lövegcsövek;kiegészitök ; wooden deck
bzsolesz77@gmail.com