<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
SSZABI | Adatlap | 605505 | 2016. március 19. 09:54 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 604581 | 2016. március 5. 20:32 | ![]() | |
Szia téglatesó! Köszi a válaszod. Megpróbáltam felnagyítani a képet, és tényleg ott van a bukó torony. :) Csak nem láttam eddig kicsiben. :( A többivel már nincs problémám. :) Ezt nagyon benéztem most. :( Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 604555 | 2016. március 5. 14:23 | ![]() | |
Szia Kamovos! Nem értem a kérdésedet, de ezzel a kocsival szerintem semmi gond nincs. Ez egy sima 35M Ansaldo. Valóban nincs beszerelve a fegyverzet, valószínűleg azért, mert a terepjáró-képesség teszteléséhez (amiért a kocsit felmászatták a betonakadályra) nem volt hozzá éppen szükség, de a helye szépen látszik, tökéletesen kivehető a magyar szerkesztésű bukótorony (nincs az belemezelve, látszik is a nyílása). A tetején, a bal oldalon a szintén magyar szerkesztésű figyelőtorony (vagy parancsnoki kupola, ha úgy jobban tetszik) van. De annak ott is van a helye, hiszen a parancsnok kezelte egyben a fegyverzetet is. A 150db Ansaldóból 45db kapott ilyen figyelőtornyot, hogy a parancsnoknak jobb figyelési lehetőségei legyenek. A téma kutatói biztos meg fogják tudni mondani talán a rendszámát is, meg hogy hol használták. Üdv. | |||||
Kamovos | Adatlap | 604524 | 2016. március 4. 21:24 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 604471 | 2016. március 3. 18:52 | ![]() | |
Sziasztok! A HTI részvétele a magyar harckocsiprogramban A fenti sor beírása google barátnőimnél a lenti pdf fylet adja meg. Érdemes elolvasni. mek.oszk.hu/12900/12993/pdf/12993_2.pdf Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 604459 | 2016. március 3. 15:41 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Köszönöm válaszod, és köszönöm, hogy időt szánsz a problémámra. Igen, amit írtál az MK könyvről, az nekem is feltűnt. Nagy hiányossága a könyvnek szerintem, hogy az egyes anyagok (fejezetek) nincsenek egy folyamatos egésszé összeszerkesztve. A gyártásnál a plusz 12db Csaba gyanúm szerint úgy kerül oda, hogy a 2. (20+12db-os) megrendelésben szereplő 12db parancsnoki kocsit kétszer is beszámítja: egyszer (helyesen) parancsnokinak, egyszer pedig (nem tudni, miért) csatárnak is. Azért gyanítom ezt, mert az előző kommentemben kiszámolt 107db-os, meg a könyvben leírt 119db-os végeredmény között is pont ennyi a differencia. De lehet, hogy tévedek. No de mindegy, továbbra is reménykedem, hogy esetleg valakinek van adata, információja a különféle típusok évenkénti lebontású gyártási üteméről. | |||||
romsitsa | Adatlap | 604432 | 2016. március 2. 19:40 | ![]() | |
A titok az, hogy ez igazából nem egy kézirat, hanem korábbi anyagok összedolgozása. Pl. a Csaba rész 4-5 külön mű volt. Visszakanyarodva: Az egyszerűség kedvéért Dombrády könyve DK az M.Kir. Honv. hazai gyártású... könyv MK HM rendelés DK (csak HM rendelés ebben a BM két kocsija nem szerepel) 1. rendelés 61 2. rendelés 32 3. rendelés 70 ezt a HM visszamondja 14 talán elkészül Itt tisztán hiányoznak a folyamerőnek átadott tornyok. MK 1. rendelés 61 2. rendelés 32 3. rendelés 70 3. rendelés módosul 50 BM rendelés 2 Gyártás DK 1. gyártás 61 2. gyárás 32 talán további 14 kocsi MK Rendszám alapján számolnak 1.+2. rendeles alapján 93+12 kocsi Honnan lett még 12 kocsi rendelés nélkül? 3. rendelés 6+6 kocsi BM rendelés 2 kocsi Honvédségnél lévő kocsik MK 1942-re datálja 14 kocsi gyártását, majd leírja, hogy 1942-ben csak javítottak. Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 604414 | 2016. március 2. 17:01 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Igen, észrevettem, hogy valami egészen sajátos matematikát használnak a szerzők, amikor a gyártási mennyiségekre fordul a szó (vagy lehet, hogy feltaláltak valami új számrendszert...) Kb. hússzor olvastam el a vonatkozó szövegrészt, és (szinte) mindig másképp sikerült értelmeznem (bár lehet, csak az én szövegértési képességeim gyengék). Mindenesetre úgy gondolom (a nagy mesekönyv és más művek alapján): - az 1. megrendelés (61db csatárkocsi -ebből 8db "vaskocsi") teljes egészében teljesült, - a 2. megrendelés (20db csatárkocsi + 12db parancsnoki) teljes egészében teljesült, - a BM rendelés (2db csatárkocsi) teljesült, Ez eddig összesen 61+20+12+2=95db (83db csatár + 12db parancsnoki) Tehát lényegében a Dombrády-könyvben (meg sok helyen máshol is) emlegetett 93db-os össztermelés sem tartható. A nagy kérdőjel a 3. (véglegesített) megrendelés (32db csatár + 18db parancsnoki): nevezetesen ebből mennyi teljesülhetett? Itt egyszer azt írja, hogy megépült belőle 6db csatárkocsi + 6db parancsnoki (ezeket a "WM jelentette készre a HM-nek 44' június 14.-én")+ 20db tornyot átadtak a Folyamőrségnek. 20db test befejezetlen maradt. Így összesen 89db csatárkocsi + 18db parancsnoki kocsit gyártottak le ez összesen 107db lenne. A 20db-os parancsnoki állomány úgy jön ki, hogy a 18db eleve annak gyártott mellé még 2db csatárkocsit (biztosan) átalakítottak parancsnokivá. A többi matematikai mutatványukkal nem igazán tudtam mit kezdeni, gyanítom, hogy volt olyan tétel, amit esetleg kétszer számoltak bele az összesítésbe, nem tudom. Sajnos itt-ott a megfogalmazás is kissé szerencsétlen, és felfedeztem a könyvben bosszantó elírásokat is (pl. évszámokat rosszul írnak, stb.) -de ezek valószínűleg nyomdai szedési hibák lehetnek. Amúgy a gyártási mennyiségekkel való "bűvészkedést" más típusoknál is (pl. Turán-40, Turán-75) is megfigyelhetünk a nagy mesekönyvben. Na mindegy, amíg fel nem találják az időgépet ennél közelebb talán nem jutunk az igazsághoz. Sajnos. Más. Ha már a Csabával nem juthatunk dűlőre, - a 110db-os Toldi B20 széria gyártási üteme is érdekelne: nevezetesen ebből mennyi készülhetett 1941 és mennyi 1942 folyamán? (ismereteim szerint ezt a szériát 1941 tavaszától -talán áprilistól, mivel az A20 széria utolsó kocsijait márciusban adták át- 1942 decemberéig gyártották, bár lehet, hogy ebben is tévedek). - ugyanígy érdekelne a Turán-40 gyártási üteme: ebből mennyi készülhetett 1942-ben és mennyi 1943-ban, illetve a gyártás kifutása tényleg áthúzódott-e 1944 januárjára? - és ha már lűd, legyen kövér: vajon a Turán-75-ből mennyi készült 1943-ban, és mennyi 1944-ben? Tudom, mivel még a teljes gyártási mennyiségek is vita tárgyát képezik, ezek szinte megválaszolhatatlan kérdések, de hátha tud valaki valamit erről. Előre is köszönöm a válaszokat (meg hogy végigolvastátok ezt a litániát). | |||||
romsitsa | Adatlap | 604404 | 2016. március 2. 15:19 | ![]() | |
Tisztellek, hogy a Cabát megpróbaltad abból a könyvből kisakkozni. Nem tudom, hogy megfigyelted-e a varázslatot. 119 kocsi=97 csatár+20 rádiós/átépítés+2 rendőrségi. De 61, majd 32 kocsit rendelt a HM. A 32-ből 12 rádiós kellene, hogy legyen, de rendszam alapján 93 csatárt építettek+12 rádióst az első és második rendelésben összesen. Csapat oldalról viszont augusztusban? 20+16 kocsi (ebbe vajon beleszámolták a vas kocsikat?) októberben 54 kocsi, ez szerintük 20 további kocsi gyártását jelenti. 54=20+16+20? 54=20+16+8+20? Majd kijelenti, hogy csapat oldalról 129+8 kocsit gyárthattak, ami 25 darabos eltérés a rendszámok alapján feltételezhető darabszámtól? Enigma szintű az egész. Á | |||||
WerWolf | Adatlap | 604386 | 2016. március 2. 09:24 | ![]() | |
Üdv! A bal oldali katona haditudósító lenne? | |||||
Sennás | Adatlap | 604372 | 2016. március 1. 20:30 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 604311 | 2016. február 29. 17:49 | ![]() | |
Bocsánat, pontosítok: a 39M Csaba (csatár) gyártási mennyisége 101db a "nagy mesekönyv" szerint, nem 111db. Ezt elírtam. Így jön ki a 39M Csaba + 40M Csaba gyártásra a 119db. | |||||
téglatesó | Adatlap | 604309 | 2016. február 29. 17:19 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Köszi a választ, de ezekkel a számokkal már én is tisztában voltam (ahogy azzal is, hogy 1-2 típusnál a teljes gyártási mennyiség is vitatott). 38M Toldi I: 80db - stimmel 38M Toldi II: 110db - stimmel 38/43M Toldi IIA (löveges Toldi): 80db átépítés - stimmel 40M Turán-40: 285db - na itt találkoztam már 280, meg 279db-bal is 41M Turán-75: 165+21db - itt is változnak a számok 165 és 185 között 40/43M Zrínyi II: 40+14db - itt a könyvek említenek 66db-ot, meg 72db-ot is 39M Csaba (csatár): Kamovos "nagy mesekönyvé"ből én 111db elkészültét silabizáltam ki (ebből 8db vasfelépítményes, 2db rendőrségi) 40M Csaba (parancsnoki): szintén a "nagy mesekönyv" szerint 18db készült el, + 2 sérült példányt átépítettek a csatárok közül parancsnokivá, így a TELJES Csaba termelés (vasfelépítményes+csatár+parancsnoki)119db + 20db csatár tornyot átadtak a Folyamőrségnek 40M Nimród: 135db - stimmel De engem pont épp az évekre lebontott gyártási mennyiségek érdekeltek volna. Kár, hogy erről nincsenek pontos adatok. A Dombrády-könyv nagyon jó, olvastam, fájlalom, hogy csak könyvtári példányhoz jutottam hozzá. Még egyszer köszönöm a választ. | |||||
romsitsa | Adatlap | 604284 | 2016. február 29. 09:18 | ![]() | |
1938-1944. Toldi I: 80 Toldi II: 110 Toldi löveges: 80 a 190 kocsiból átépítve Turán 40 mm: 285 Turán 75 mm: 165 lehetséges további 21 Zrínyi II: 40, lehetséges további 14 Csaba: 93, csatár és rádiós bontás nincs Nimród: 135 Nincs egyértelmű év szerinti bontás. Forrás: Dombrády Lóránd: Magyar hadigazdaság a második világháború idején Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 604212 | 2016. február 28. 09:36 | ![]() | |
Üdv! Egy kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz: Tudna valaki részletes leírást (táblázatot) az 1939-44 közötti magyarországi harcjárműgyártásról? Konkrétan az érdekelne, hogy miből mennyit gyártottunk (legalább) éves lebontásban. Tudom, a korabeli dokumentumok hiányossága miatt havi lebontásban nem nem lehet ilyet összeállítani, ezért kérem az éves lebontást. Mindegyik típus (Toldi A20, Toldi B20, Nimród, Turán-40, Turán-75, Zrínyi) érdekelne. Az általam hozzáférhető szakirodalomban az adatok vagy ellentmondásosak, vagy nem elég részletesek. Előre is köszönöm! | |||||
Kamovos | Adatlap | 603609 | 2016. február 18. 22:07 | ![]() | |
Szia Emerick! Igen valóban ötezer van oda írva, de az is sajnos nyomda hiba. :( De lehet, hogy maga a könyv is az. MAZ-ok is csak 3000 literesek voltak szerintem. sajnos így nehéz lesz neki állni. Se rajz, se kép, talán még ilyen átalakítás sem volt, csak ebben a kis mesekönyvben írtak róla. :( Üdv: kamovos | |||||
Gabi | Adatlap | 603581 | 2016. február 18. 19:12 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 603579 | 2016. február 18. 17:47 | ![]() | |
És tényleg! :D Így már pláne! Mondom én, ez egy újabb szépirodalmi regény. Szakmai szemmel: egy 5000 literes tartály egy csőrös teherautó fülkéje mögött és még plató is van, ez a kombó még egy 10 méteres alvázra se fért volna el... Nem is kérdezve, mekkora ménes kellett volna a mozgatásához. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 603526 | 2016. február 18. 08:55 | ![]() | |
Én ilyenkor szoktam írni a szerzőnek, hogy milyen információra alapozta azt, amit írt. Üdv Á | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 603520 | 2016. február 17. 23:46 | ![]() | |
Kövezzetek meg, de én is 5000-et látok. | |||||
Emerick | Adatlap | 603518 | 2016. február 17. 23:20 | ![]() | |
Szia! Pardon, félreolvastam. Az 500 liter már valóban játszik, ahogy levezetted. Arról bevallom őszintén, fogalmam sincs, volt-e ilyen átépítés. Csak a sima kéttengelyes Marmon-Ford kísérleti HTI-s kocsiról tudom, mi volt a sorsa (fagázasra szerelték át), a jenki háromtengelyesről nem. Annyiban tartom kérdésesnek, hogy a súlytöbblet miatt biztosan meg kellett volna erősíteni az alvázat egy ráadás tartály és műhelyfelszerelés kapcsán, mert az amerikaiaktól hozott minden Ford teherautó alváza alul volt méretezve e téren. I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 603443 | 2016. február 17. 10:26 | ![]() | |
Szia Emerick! Egyáltalán nem vagy unalmas!:) sőt nagyon is sokat segítettél eddig is! Ezekből a levélváltásokból sokat lehet tanulni. A tartály 500 literesnek írták, az elfér vidáman, gyakorlatilag kettő és fél kétszáz literes hordó mérete. Tételezzük fel, hogy nem henger hanem hasáb forma, a Rába Botond felépítménye 220 cm széles, de számoljunk csak 200 cm szélességgel a tartálynál és 50 cm méter mélységgel. Az deciméterben 20X5 10 cm magasságonként számolva 100 liter. Vagyis egy 2 méter széles és 50X50 centiméteres hasábról beszélhetünk. Természetesen ez csak elméleti forma, hisz valójában az ebbőr kimért mennyiséget mérni is kell, az üzemanyag csőnek és a pisztolynak is kell a hely. Így valószínűleg csak kb: 170 cm körüli lehetett a maradék 50 cm mélységben a kézi üzemanyag szivattyú, a mérő műszer, tömlő a pisztollyal, foglalgatott helyet. Így a becsült mérete kb 170X50X58 (59) cm lehetett. Mindezt figyelembe véve, a Rába Botond felépítményéből a műhely és szerszámok számára még mindig marad a 320 cm-ből kb: 270 cm. Elméletileg! Csak az a kérdés, hogy a kis mesekönyvben leírt átépítés vajon igaz lehetett e? Üdv: kamovos | |||||
Emerick | Adatlap | 603420 | 2016. február 16. 23:38 | ![]() | |
Szia! Biztosan unalmas vagyok már, de amit a becsatolt oldalakon olvastam, az bizony ugyancsak borzasztó. :) Minden infó keverve van mindennel, összemosva minden eshetőséget és szállítást. Közük nem volt a mentőknek, meg a marmonoknak, illetve a tartályautóknak a teherautókhoz, pláne a V8-as motoros kijelentésekkel egybevéve. Ez így egy nagy szmötyi. A konkrét kérdésről: egy 5000 literes tartály nagyon nagy. Rábáéknál gyártottak erre megfelelő kocsikat, a WM is épített ennél nagyobb, összkerekes tartályautót a közelkeletieknek. Ha a háromtengelyes Marmonra öttonnás tartályt tettek volna, elfoglalja az egész platót. Műhelyplató nem fért volna el mögé. Van ötletem, kik adták e remek ötleteket... Az Ansaldokat 1941 őszétől a harcoló alakulatok állományából vették ki. Ahogy nemrég előadásban is elmeséltem, 1943 őszén minden addigi Ansaldo megvolt, a horvátoknak eladottakon kívül. Szóval szállító eszköz minden formában jól jött ezekhez. Csak egy apróság: egy darab hivatkozás nincs itt sem, mi alapján írták a különböző állításokat és számadatokat! I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 603407 | 2016. február 16. 20:33 | ![]() | |
Szia Salieri. Itt van nagyobban. Hsz: 2016. február 10. 20:58 Még egy kép van valahol, annak a jobb széle sérült és épp a hátsó kerekein ágaskodik. Ha a 4 tengelyesre gondoltál. Üdv: kamovos | |||||
Salieri | Adatlap | 603404 | 2016. február 16. 20:14 | ![]() | |
Sziasztok! Erről a Rába Ansaldo szállítóról csak a lenti kép van egyedül? | |||||
Kamovos | Adatlap | 603393 | 2016. február 16. 19:06 | ![]() | |
Szia Emerick! Ebben a könyvben találtam: Magyar harc és gépjármű fejlesztés története. Ford Marmon Herrington 6X6-ról, az első kerék meghajtásos 4X4-es Mávag Fordról az két féle szállítótól és a Ford Marmon Herington sorsáról. Valójában mire ezeket ki fejlesztették és készen álltak volna a sorozat gyártásra addigra az Ansaldokat állítólag ép kivonták. Na most, ha esetleg ez a könyv is kamuzik, akkor ez lesz a kis mesekönyv, mivel a nagy mesekönyv elnevezést már ki osztottam egyszer. :D | |||||
Emerick | Adatlap | 603384 | 2016. február 16. 17:58 | ![]() | |
Szervusz! Honnan tudod, hogy átépítették az eredeti Marmon Ford teherautót? :) Én úgy tudom, maradt úgy, ahogy volt, gyári kivitelben. Az Ansaldok miatt szükség volt rá, a tartályos dolgot nem is hallottam még. I. | |||||
Kamovos | Adatlap | 603361 | 2016. február 16. 12:27 | ![]() | |
Sziasztok! Mai (ravasz fogós) kérdésem amivel képtelen vagyok meg birkózni egy magam, az az egy szem legyártott Ford Marmon Herrington 6X6-os Ansaldo szállító teherautóval kapcsolatos. Sorozat gyártása nem valósult meg, visszakerült, a plató helyére kapott egy 500 literes üzemanyag tartályt a fülke mögé, az mögé pedig egy felépítményt. Na erről létezik e rajz vagy kép? Nem titkolom megszeretném építeni 1/72-ben. De egyetlen képet nem láttam még róla és így elég nehéz lenne elkészíteni. Nem tudom hogy a tartály henger alakú, vagy ovális keresztmetszetű volt e. Mint ahogy azt sem, hogy a tartály keresztbe vagy útirányban volt e felszerelve. A felépítménynek valószínű hátul lehetett az ajtaja, de volt e oldalablak? Mekkorák voltak a méreteik? Lehetett e ez esetleg a Rába Botond műhely kocsi felépítményének hátsó része? Lévén, hogy az is hátul két tengelyes volt, és ki volt alakítva a kerekeknek a hely. Vagy esetleg a rádiós változat hátsó része, amin nem volt ki alakítva a kerék helye. Hát ez lenne a mai lecke! :) Tudnátok nekem ebben segíteni kép, rajz valamelyik nagyon jó lenne. :) A nem publikus anyagokat szívesen fogadom magán levélben is 100 évre letitkosítva. :) Üdv: kamovos Ui: Csatolt képek az internetről lettek letöltve | |||||
juge75 | Adatlap | 603139 | 2016. február 13. 20:24 | ![]() | |
Semmi gond, emberek vagyunk. :-D Minden tiszteletem ettől függetlenül a tiéd! | |||||
juge75 | Adatlap | 603138 | 2016. február 13. 20:24 | ![]() | |
Ugyanezen minta található a zsákmányolt Ksz-12 85-ről 88 miniméteresre Olaszországban felfúrt közepes lövegeinknek is a gumijain. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603137 | 2016. február 13. 20:17 | ![]() | |
Nos az ilyen ritka, aki nagy nyilvanossag elott belatja, hogy tevedet! Respektalni kell z ilyet! Baratkozzunk? :) | |||||
romsitsa | Adatlap | 603136 | 2016. február 13. 20:12 | ![]() | |
Jogos, elb.tam. 5 csavaros. Üdv Á | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603133 | 2016. február 13. 20:00 | ![]() | |
A Magyar Bofors felnijet 5 csavar rogzitette, es nem hat, lentebb mellekeltem a hadtortenetiben kutathato gyari rajzokbol egy reszletet, azon is lathato, hogy 5 csavaros kialakitasu. De nekem mindegy. :) Mindenki sajat maganak makettezik, es eldonti hogy milyenre krealja a szerzemenyet. | |||||
juge75 | Adatlap | 603123 | 2016. február 13. 19:01 | ![]() | |
Egyedül a Brit / Kanadai QF volt 6 keréktő csavaros, az összes többi 5. | |||||
juge75 | Adatlap | 603122 | 2016. február 13. 19:00 | ![]() | |
? Melyik kettő? | |||||
romsitsa | Adatlap | 603119 | 2016. február 13. 17:37 | ![]() | |
Ránézésre a Bofors kereke pont ugyan olyan mint a tgk.-é. Lemezfelni, kívülről egy rögzítőperem, egy gumiszalag az abroncson azon belső és a gumiabroncs. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 603118 | 2016. február 13. 17:34 | ![]() | |
Tekintsd meg a kezelési utasítását, mindkét löveg hat csavaros. Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 603092 | 2016. február 13. 11:33 | ![]() | |
Üdv! Visszatérve az eredeti kérdésre. A Rába Ansaldo szállító pótkocsi kerekei 7.00x34-es abroncsok voltak. (Rába Super hátsó tengelyeken volt ilyen, ha jól rémlik) Az Opel Blitz felni kifejezés magyar szempontból kicsit vicces, mert jóval kevesebb volt magából a típusból, mint mondjuk Fordokból. A Blitzek abroncsmérete azt hiszem 6.00x17, illetve 6.50x17-es volt (elöl+hátul). A Bofors abroncsok teljesen másképp készültek, szerintem nem rendes, teherautóra szerelhető abroncsok voltak, de mivel nem vagyok ágyús, nem tudom pontosan. Egy biztos: maga a gumi mindegyiken Cordatic kellett, hogy legyen, szinte mindenre itthon készült az abroncsozás, mérettől függetlenül. (...és nem a Magyar Ruggyantaárugyár Rt-nél, mint ahogy arra volt egy terelési kísérlet egy másik topicban. Ők mindnféle taligára, lóvonta eszközre és talicskára gyártottak gumikat.) I. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603080 | 2016. február 13. 10:19 | ![]() | |
Svedek is gyartottak 6 csavaros kivitelben. Viszont a Magyar epitesu 5 csavaros volt, viszont nem lehetettlen az olaszok altal, serulten zsakmanyolt, angol epitesu lovegek, magyar alkatreszekkel javitott valtozatanal a 6 csavaros felni. Volt ilyen. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 603079 | 2016. február 13. 10:13 | ![]() | |
dnepromodel | Adatlap | 603078 | 2016. február 13. 10:08 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 603077 | 2016. február 13. 09:56 | ![]() | |
Felni kitöretnél szögletesebb alakú, nem olyan szépen kerekített verziót kell a kocsidra. | |||||
dnepromodel | Adatlap | 603076 | 2016. február 13. 09:55 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 603075 | 2016. február 13. 09:55 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 603072 | 2016. február 13. 09:51 | ![]() | |
Szia Zoli! Első olvasatra elvettettem a véleményed! :) De ez nem változtat a valóságon! :D Én is annak nézem most már. Rájöttem, hogy Opel kerék változat is van bőven! Köszi a segítséget. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 603071 | 2016. február 13. 09:46 | ![]() | |
Szervusz Barátom! Hát bizony volt többféle is. :( Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 603070 | 2016. február 13. 09:44 | ![]() | |
Mutass már nekem hat keréktőcsavaros Boforsot. | |||||
juge75 | Adatlap | 603069 | 2016. február 13. 09:43 | ![]() | |
Opel Blitz kerekek. | |||||
juge75 | Adatlap | 603068 | 2016. február 13. 09:37 | ![]() | |
A Bofors és a Gaz AA kerék kompatibilis egymással, de nem ugyanolyan a kialakításuk. | |||||
juge75 | Adatlap | 603067 | 2016. február 13. 09:35 | ![]() | |
A képen egy orosz AZP-39 látható, lövegpajzs nélkül. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Lenne egy kérdésem: a Toldi II-esek közül, volt rá példa, hogy pótlánctalp tagokat vitt volna magával? Vagy ez csak közepes és nehéz harckocsiknál volt szokás?
Fényképet én erről sajnos eddig nem találtam, de ez nem jelent semmit...
A Balaton-féle maratott lánctalp szenzációs, egyszerű, praktikus és pikk-pakk megvan, és nagyon jól mutat 1/72-ben. :D De maradt pár kimaradt szem, és nem tudom hova tenni...
Előre is köszi a segítséget!