<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
páncélos | Adatlap | 613551 | 2016. augusztus 22. 13:44 | ||
páncélos | Adatlap | 611839 | 2016. július 15. 10:27 | ||
lacipapa | Adatlap | 611464 | 2016. július 5. 16:37 | ||
lacipapa | Adatlap | 607246 | 2016. április 18. 19:21 | ||
Páncélos!köszönöm,most már nehezen,de rá találtam,de így biztosabb. Ezek szerint van egy fölösleges SzU-122-esem.Nna,hátha valaki elcseréli velem. Üdv,Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 607204 | 2016. április 18. 09:15 | ||
Félreértések elkerülése végett, én az ISzU-122, és ISzU-122Sz közti különbségre válaszoltam. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 607201 | 2016. április 18. 08:30 | ||
... én meg rosszul írtam fel a fényképre a JSzU-t... :-( Az eredeti kérdés alapján azonban a lényeg: A T-34 alapjaira épített SzU-122-ből a Magyar Néphadseregben csak a műszaki-mentő változatot rendszeresítették (fegyverzet nélkül), ahogy Páncélos kolléga írta. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 607200 | 2016. április 18. 08:21 | ||
Meg minden más. :-) Az SzU-122 (СУ-122) a T-34 alapjára készült. Itt az SzU rövidítés az önjáró lövegre utal: Самоходная Установка (Szamohodnaja Usztanovka). A JSzU-122Sz (ИСУ-122С) pedig a JSz-2(ИС-2) harckocsi alvázán kialakított önjáró löveg. Ezek rövidítésében a "J" a Joszif Sztálin-ra utal, amit azonban eredeti orosz helyesírás szerint I-vel (И) írtak. | |||||
páncélos | Adatlap | 607197 | 2016. április 18. 07:47 | ||
A löveg és a csőszájfék. | |||||
lacipapa | Adatlap | 607183 | 2016. április 17. 20:45 | ||
Még annyit szeretnék kérdezni,mi volt a kívülről látható különbség a 122 és a 122S között? Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 607182 | 2016. április 17. 20:38 | ||
Tisztelt Számvéber Norbert! Köszönöm a részletes tájékoztatást. Páncélos!Köszi neked is.Egyszer már írtam az illető Úrnak,de sajnos nem válaszolt. Ezek szerint,kereshetek egy ISzU-122S típusú makettet. Üdv,laci | |||||
páncélos | Adatlap | 607178 | 2016. április 17. 18:44 | ||
SzU-122 csak a jármű, löveg nélkül volt rendszerbe (50-60-as években) műszaki vontató járműként. Korábban már volt téma a szovjet/orosz topickban. A nagyatádi hadipark vezetője tudna talán segíteni a témában. [URLhttp://makettinfo.hu/index.php?jobb=fotok/szu-122_muszaki_takacs/index.htm&&q=szu-122%20m%C5%B1szaki%20vontat%C3%B3&hash= | |||||
Számvéber | Adatlap | 607176 | 2016. április 17. 17:21 | ||
Kedves lacipapa! SzU-122 nem volt, csak ISzU-122S. 1950 végén jött 32 darab, pedig 109-et vártak. Több nem is jött. Az önálló 17. (Székesfehérvár) és 24. (Kalocsa) nehézharckocsi-rohamlöveg ezredeket állománytábla szerint egyenként 34 ISz-2 nehézharckocsi és 16 ISzU-122S nehéz rohamlöveg alkotta. 1956 első felében kivonták őket a rendszerből. 1957. augusztus 23-án a szovjetek visszavásárolták őket, három darab kivételével. Ekkor hét nagyjavításra, hat közepes-, 16 pedig kisjavításra várt. A hiány talán abból adódik, hogy a másik hármat a szovjetek 1956-ban kilőhették vagy elvihették. Üdvözlettel, Számvéber Norbert | |||||
lacipapa | Adatlap | 607146 | 2016. április 16. 21:58 | ||
A kérdésem nem pont a 34-esre vonatkozik,de van hozzá köze. A SU-122-esről szeretnék minél több infót,ami magyar hadrendben volt.Ha volt? Ha volt,kb. mettől meddig és hova voltak szervezve? Üdv,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 606910 | 2016. április 10. 22:41 | ||
Így elsőre jól néz ki.Csak én nem tudom megrendelni. | |||||
Sennás | Adatlap | 606908 | 2016. április 10. 22:03 | ||
Ilyet találtam kicsivel 20 dollár fölött a postával.Esetleg ez? | |||||
lacipapa | Adatlap | 606888 | 2016. április 10. 19:48 | ||
Köszönöm,megnézem. | |||||
tzsgyuri | Adatlap | 606881 | 2016. április 10. 19:32 | ||
Én az AFV-Club-ról tudom, hogy létezik, de hogy milyen a minősége ne kérdezd, még nem találkoztam vele. A replica-nál fent van a honlapon. Ez az: replica.hu/t-34-50cm-cast-track-workable-1-35 | |||||
lacipapa | Adatlap | 606872 | 2016. április 10. 18:49 | ||
Szervusztok! Meg tudná valaki mondani,hogy a T-34/85-höz gyárt valaki működő láncot,műanyagból?Nem a "varázslatos traks"-ra gondoltam. Laci | |||||
szakaszvezeto5 | Adatlap | 605930 | 2016. március 26. 07:11 | ||
Willi | Adatlap | 601611 | 2016. január 29. 06:47 | ||
Szia! Ez nagyon nagy segítség volt nekem is. Sikerült meghatározni az irányt. Azt hiszem, jó néhány szövetséges gyártmányú tankot német felségjellel és egyebekkel fogok ellátni. | |||||
szakaszvezeto5 | Adatlap | 601578 | 2016. január 28. 16:30 | ||
Nagyon szèpen koszonom rengeteget segitettel! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 601571 | 2016. január 28. 12:25 | ||
Itt van pár grafika, a hitelességükről semmit nem tudok mondani: beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/color/T-34-85/t-34-85.htm Itt meg az orosz zsákmányanyagok, középtájt találod a T-34/85-öt: beutepanzer.ru/Beutepanzer/su/su.htm | |||||
szakaszvezeto5 | Adatlap | 601570 | 2016. január 28. 12:09 | ||
Sziasztok! T 34/85 magyarorszagi nèmet zsakmanyrol tudnatok fotot mutatni.esetleg tobbfele festesel ? Koszonettel | |||||
Gaben86 | Adatlap | 592869 | 2015. szeptember 29. 20:04 | ||
Sziasztok. A képen látható T-34-est 2009-ben szállították el Nagykanizsáról a hadtörténeti múzeum munkatársai. Állítólag felújításra szánták mivel működőképessé tehető volt. Sajnos azóta nem tudni róla semmit, hogy felújították e. Vagy hogy most hol van. Ebben kérném a segítségeteket. Hátha valaki tud erről a T-34-esről valamit. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Gábor | |||||
Kamovos | Adatlap | 589348 | 2015. július 21. 10:34 | ||
Sziasztok. Tolólapos T-34/85-ről keresek képet. Tudna valaki feltenni? Nem torony nélkülit! Ha magyar lenne az lenne a legjobb! Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||
Pacy | Adatlap | 589279 | 2015. július 19. 10:01 | ||
Helló! Nem, és a Dragon csak hegesztett tornyost adott ki (eddig 3x is). Reméltem, hogy hátha majd, vagy esetleg az AFV Club...de nem. Paci | |||||
migi | Adatlap | 589278 | 2015. július 19. 09:49 | ||
Bocs nem mindegyik volt öntött ? | |||||
Pacy | Adatlap | 589277 | 2015. július 19. 09:47 | ||
Sziasztok! Öntött tornyos sztálingrádi T-34-et szeretnék építeni. Van valakinek ötlete a torony beszerzésére? Melyik piacon lévő toronyból lehetne átalakítani? Előre is kössz! Paci | |||||
Tfriend | Adatlap | 584306 | 2015. április 22. 18:40 | ||
Sziasztok Az ostrom alatt bevetett t-34/85-ötösökről keresek képeket. Elég ritka madarak. Pedig érdekesebbek, mint az 56-ban bevetett gépek (téli festés, stb). Asszem a képen egy UTZ 1944 szerepel, bár pontosan nem tudom megmondani. Ha volna infotok es főleg képetek, annak nagyon örülnék. Előre is köszi | |||||
gaunt1 | Adatlap | 572583 | 2014. november 23. 13:54 | ||
VT-34 (31t/500LE) vs Claas Xerion 5000 (16.6t/517LE). Az eredmény nem meglepő :) www.youtube.com/watch http://www.youtube.com/watch?v=eLIG_Vph--c | |||||
lacipapa | Adatlap | 571372 | 2014. november 6. 10:56 | ||
Szervusz! Köszönöm szépen.Az említett Úr,már végleg vissza vonult és kertészkedik. Tehát,még sehol ,semmi. Üdv,Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 570139 | 2014. október 20. 10:51 | ||
lacipapa | Adatlap | 570116 | 2014. október 20. 08:25 | ||
Szervusz! Köszönöm az infót! A nagyatádi vezetőnek tudod az elérhetőségét?Meg köszönném. Üdv,Laci | |||||
páncélos | Adatlap | 570114 | 2014. október 20. 08:10 | ||
VT-34-es volt rendszerben, a T-34-el párhuzamban (Én láttam már magyar VT-ről fotót is). 1992-ben még 72db T-34-es volt, akkor már lehet, hogy VT nem volt, mert csak megmaradt volna múzeumi célra. A nagyatádi hadipark vezetője egy régi motoros, ott lenne érdemes keresgélni információt, és talán képet is. A csillagról még annyit, hogy közös (VSZ) hadgyakorlatokon is alkalmazták. | |||||
lacipapa | Adatlap | 570032 | 2014. október 19. 15:52 | ||
Szervusz János! A gugliban találtam egy csomót,csak magyart nem.Azért csak kérdezősködöm,hátha elő kerülne valami.Kimondottan a 34-es alvázra épített kellene a hátsó talaj támaszos. Üdv,Laci | |||||
Kamovos | Adatlap | 570031 | 2014. október 19. 15:43 | ||
Drága Barátom. Ez a témakör kb 5 éve foglalkoztat engem is. Legendák vannak, kép egy darab sincs. Kétféle tolólaposról hallottam. Az egyiknek széles tolólapja van ás hátul a leereszthető "eke" A széles tolólap szárai az első futógörgő mögött elhelyezett forgásponton van, az emelését eresztését nem ismerem. A második verziónál a T55-höz hasonló a tolólap függesztése és mozgatása, ennek is van hátul "eke" Mindkettőnek van tornya is. Képet egyikről sem találtam még. Torony, tolólap, "eke" nélkül már láttam vontatót. Illetve van még a Bolyais ami SZU-152? löveg nélküli kocsi. Erről vannak képek is. Remélem olyanok is jelentkeznek akiknek van hozzá rajzuk, képük is. Üdv:kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 570030 | 2014. október 19. 15:21 | ||
Szervusztok! A páncélos szakértők segítségét kérem! VT-34-est építek (1/35) és az interneten magyar vonatkozást nem találok.Volt ezeken,valami féle jelzés,ábrák,számok,felírat esetleg?Nálunk,kb. mettől-meddig lehettek rendszerben ezek a gépek?Csillagot nem akarok rá tenni (gondolom ez lenne rá autentikus),mert tudomásom szerint,csak dísszemlés járművekre tették,anno.Ezek,meg gondolom nem szerepeltek a dísszemléken. A segítséget és hogy el olvastad ,előre is köszönöm Ugyan ezt tervezem 1:16-ban is,már az alap gép (T-34/85)meg van. Üdv,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 568917 | 2014. október 5. 21:38 | ||
Aaaz,igen,tényleg közös ismerősünk.Adott kölcsön egy VT-34 "tolólapot" és egy felépítményt,(Aires)gyantából.Sajnos a gép többi része nincs meg neki.Most ezt faragom stirolból.Később teszek fel képeket az építésről. | |||||
migi | Adatlap | 568903 | 2014. október 5. 20:11 | ||
Közös ismerősünk Szikora Tamás | |||||
lacipapa | Adatlap | 568902 | 2014. október 5. 20:03 | ||
Köszi Laci,de ki az a Tomi. | |||||
migi | Adatlap | 568896 | 2014. október 5. 19:42 | ||
lacipapa | Adatlap | 568893 | 2014. október 5. 19:34 | ||
Köszönöm,most már meg van.Nem tudtam a típus nevet Üdv,Laci | |||||
Otto | Adatlap | 568881 | 2014. október 5. 18:35 | ||
lacipapa | Adatlap | 568865 | 2014. október 5. 16:51 | ||
Az előzőhöz,T-55-ről tudok,de 34-esről nem találtam képeket. L | |||||
lacipapa | Adatlap | 568863 | 2014. október 5. 16:50 | ||
Szervusztok! VT-34-est szeretnék építeni,1:16-ban.Olyat amelyiken daru is volt,ha volt ilyen? Kérem,aki tud ilyenről küldjön infót. Üdv,Laci | |||||
Freddy | Adatlap | 567737 | 2014. szeptember 18. 13:33 | ||
,,Annyival nem alacsonyabb, hogy számítana bármit is." Neked a monitor mellől talán nem, de akire egy Tigris lövöldöz, az minden négyzetcentiméternek örül, amivel kisebb célpontot mutat. ,,A 34-es páncélzatát fölösleges volt megdönteni minden oldalon." Mert, a tankot csak elölről lövik? ,,A 34/85-ben helyzete javult, de akkor már késő volt" Miért volt késő, 1944-ben már nem is kellett háborúzni? (A szuperjó Sherman-variánsaid mikor is jelentek meg?) ,,Christie futómű... Zsákutca. A T-34-et, a BT-t, a Cromwellt és a Cometet leszámítva sehol nem használták." ? Bár végülis a gőzmozdony is zsákutca, a lovaskocsi a jó, azzal ma is van fogathajtó verseny. ,,A T-34 tervezési elvei egyetlen háború utáni típusnál sem jelentek meg, teljes zsákutcának minősült" Ez most már tényleg kezd valami hülye viccbe fordulni. Az összes azóta készített orosz közepes harckocsi a T-34-es tervezési elvein alapul, az alapelvekhez kb annyit tettek hozzá, hogy még alacsonyabbra kell csinálni. Szerintem te túl nagy jelentőséget tulajdonítasz annak a könyvnek. A hitelességét nem kérdőjelezem meg, de csak egy nézőpont, nem a teljes sztori minden irányból körüljárva. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 567736 | 2014. szeptember 18. 13:25 | ||
Tévedsz, én egyáltalán nem nézem le a ruszki technikát úgy általában. Vannak típusok amiket nem tartok sokra (T-34, T-44, ISz3-tól T-10-ig, T-72/90), de a többit (ISz-2, T-54,55,62(igen,UVZ!),64,80) mind elismerem, hogy kiváló konstrukciónak bizonyultak. Aztán ha megkérdeznéd mi a véleményem a többi szovjet cuccról (BMP, BTR, tüzérség, stb.) meglepődnél, mert ezeket csak dicsérni tudom! | |||||
gaunt1 | Adatlap | 567735 | 2014. szeptember 18. 13:15 | ||
Annyival nem alacsonyabb, hogy számítana bármit is. Egy StuG vagy Jagdpanzer IV, na az más kérdés. A Sherman páncélja is döntött volt, de csak elöl. A 34-es páncélzatát fölösleges volt megdönteni minden oldalon. Eredmény = ergonómiai katasztrófa. Pl. a T-34/76 töltőkezelője embertelen körülmények között végezte a dolgát az aprócska toronyban. A 34/85-ben helyzete javult, de akkor már késő volt. A Sherman nem volt jobb, de rosszabb sem mozgékonyság terén. A koraiaknak valamivel keskenyebb volt a lánctalpa (42cm), a későbbieknek már szélesebb, 51, majd 58cm! A Sherman fajlagos teljesítménye bőven elég volt, főleg az 500LE-s GAA V8-assal szerelt. És csak úgy megjegyzem, a Shermannak is volt dízeles változata (M4A2, M4A6) És míg a Sherman motorja vígan elpöfögött ~400 üzemórát, a T-34 V-2-ese jó ha 100-150-et kibírt! (háború elején talán ennak a felét) A motor is csak elméletben tudta az 500LE-t, ezt a teljesítményt csak nagyon rövid ideig bírta, súlyos károsodást kockáztatott az a személyzet aki ezt ki akarta használni. A Sherman erőátvitele messze jobb és megbízhatóbb volt a T-34-esénél. Mint ahogy a lengyel könyv is írja, a 34-es sebességváltója egy rosszul megtervezett, meghibásodásra hajlamos szerkezet volt, így aztán hiába volt erősebb a dízel. Christie futómű... Zsákutca. A T-34-et, a BT-t, a Cromwellt és a Cometet leszámítva sehol nem használták. Hatalmas helyet vett el a belső térből (=ergonómiai katasztrófa), javítása meg kínszenvedés. A Sherman későbbi HVSS felfüggesztése ugyanakkor kiválónak bizonyult. A T-34 tervezési elvei egyetlen háború utáni típusnál sem jelentek meg, teljes zsákutcának minősült. | |||||
páncélos | Adatlap | 567733 | 2014. szeptember 18. 12:57 | ||
PeKo Publishing! Nekem tetszett amit leírtál, és egy két apróságtól eltekintve szinte egyet is értünk. Örülök, hogy csak olvastam eddig az elmúlt napok írásait a témában, mert nem volt kedvem vitába szállni Gaunt1-el. Gaunt1 ! Látszik, hogy sokat olvasol a SZU harckocsikkal kapcsolatban, de nem tudod levetkőzni a saját elképzelésedet, ezért a negatív leírások megerősítenek abban, hogy „lám-lám csak igazam van, szar ez a ruszki technika”. Pedig nem. A T-64-est magasztalod, most már a T-54-est is, az UVZ tankjait meg semmibe veszed, mert zsigerből utálod. Pedig a T-55 sikeresebb lett mint az 54-es, a T-72-ről már nem próbállak meggyőzni, mert keresel 1000 adatot a neten a páncélvastagságra és a fegyverzetre, és azokkal dobálózol, hogy igen is igazad van. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 567732 | 2014. szeptember 18. 12:40 | ||
Persze, ebben igazad van, hogy a T-34-est erre tervezték, tömeges rohamokra, extrém veszteségeket bevállalva. Hát erre valóban jó volt. De ez nem jelenti azt, hogy az adott típus is jó volt. Lehet, hogy bennem van a hiba, de én az emberi tényezőt is legalább annyira fontosnak ítélem, mint a páncélzat-tűzerő-mozgékonyság hármast. Így egy olyan gépet, amit kínszenvedés kezelni, és amiben vágóhídra küldik a személyzetet, semmiképpen sem tartok jónak. A T-sorozatot arra találták ki, hogy elárasszák vele a hadszínteret, és hogy az fogyjon – de a végére maradjon annyi, amivel átszakítják a célszalagot. (A VSZ vs. NATO időszakban úgy tervezték, hogy egy-egyt EGY CSATANAPIG alkalmaznak, aztán frissel helyettesítik! Megtehették.) Ebben nem értek egyet, ez általánosítás. A T-34-re igaz, mert az egy elképesztően rossz minőségű tank volt, egyáltalán nem volt szempont bármiféle korszerűbb eszköz beépítése. Ugyanakkor, a T-54 tervezésénél belátták, hogy bár ugyan a mennyiséget szem előtt kell tartani, de a minőséget sürgősen növelni kell, különben katasztrofális eredménnyel végződne egy következő háború. Na ez az ami számomra lenyűgöző az akkori szovjet harckocsigyártásban: Eljutottak egy ipari hulladék kategóriától (T-34) odáig, hogy a T-54 a világ egyik legjobb, legfejlettebb (!) tankja lett, kiváló minőségű acélból gyártva. Volt ugyan egy rövid stagnálás (T-62), de a T-64-el tagadhatatlanul létrehozták a világ legjobb, legerősebb, legfejlettebb páncélosát, és egészen a Leopard-2 megjelenéséig nem volt méltó ellenfele egyetlen nyugati társa sem. Az, hogy az Uralvagonzavod a T-72-vel visszatért a T-34 szintjére, az már más kérdés. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Nem nagyon megy a topik, pedig már az újságosnál is kapható T-34-es 1/16 méretben :), igaz 5x annyiért mint a Trumpeter makett, ha megveszi valaki az összes számot.
Gondoltam felteszek pár képet, hátha valaki kedvet kap egy építéshez. Helyszín Nemesmedves, a II. világháború befejezésére emelt emlékmű.