/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
Sennás 619269 2016. december 11. 18:52
Válasz erre
A Wolf szemből
A Wolf szemből

Mi az rádió?
Sennás 619265 2016. december 11. 18:35
Válasz erre
lacipapa 619264 2016. december 11. 18:29
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm,ismerem,de nem ezt keresem,hanem ahogy lentebb írtam.
Sennás 619256 2016. december 11. 13:27
Válasz erre
A G270-es puritán de praktius vezetőhelye x
A G270-es puritán de praktius vezetőhelye x
G270 fezetőfülke x
G270 fezetőfülke x
A G280-as vezetőhelye x
A G280-as vezetőhelye x

Szia Laci! Ezt ismered? Sajnos csak ennyi.
forrás:Baloo
lacipapa 619176 2016. december 9. 09:43
Válasz erre
Köszönöm!Sajnos ez sem az,amit keresek.
Pontosítok,tehát a Mercedes-Benz G-270 (BA-10)terepjáróról volna szó.
Annak is a Műszer fallal szemben lévő részéről az első ülések közötti részről,egészen az ülések mögötti elválasztó falig.
Az MHRF oldalon van kép,de csak hátulról.
Tehát nem a műszerfal,hanem a szemben lévő részről nincs fotóm!
Laci
migi 619154 2016. december 8. 21:12
Válasz erre
Ezek a fotók fent vannak az autónavigátor oldalon ,van ponyvásban de az G-250 es ,
Kojak75 619146 2016. december 8. 19:13
Válasz erre
Nem tudom van e különbség ez nem ponyvás.

Üdv kojak!
Kojak75 619145 2016. december 8. 19:12
Válasz erre
lacipapa 619142 2016. december 8. 18:08
Válasz erre
Köszi Gabi,de ahogy lentebb írtam a honvédségnél rendszeresített,ponyvás G 270-esről kellene.
juge75 619112 2016. december 8. 04:23
Válasz erre
lacipapa 619109 2016. december 7. 22:46
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm.Igen,ezt ismerem,de olyan,amelyiken a teljes első rész látszik,olyan kép nincs.Csak a műszerfalról vannak képek a két első ülés közötti részről nincsen.Tulajdon képen az ülések közötti rész kellene a válasz falig (középső könyök támasz,rádió-elektromos szerelvények,a függ.csövön lévő doboz stb.).
Üdv,Laci
delta976 619105 2016. december 7. 21:09
Válasz erre
Szia Lacipapa!

Itt már nézted...?
mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/

Remélem, tudtam segíteni!
Szép estét!

Üdvözlettel: Csaba (csabakfor@yahoo.co.uk)
lacipapa 619104 2016. december 7. 20:07
Válasz erre
A Magyar Honvédség ponyvás G Mercijéről kellene!
migi 619098 2016. december 7. 19:21
Válasz erre
lacipapa 619097 2016. december 7. 19:06
Válasz erre
Szervusztok!
Segítséget kérek a ponyvás Mercedes G terepjáró két első ülés közötti részről nem találok képeket.
Csak a műszerfalról,de hogy néz ki a két első ülés között,arról nem.
Üdv,Laci
lacipapa 619087 2016. december 7. 13:43
Válasz erre
Köszi,jó ilyeneket látni,felidézni!
páncélos 619084 2016. december 7. 13:07
Válasz erre
Freddy 619001 2016. december 5. 11:41
Válasz erre
A Marost és a Supert már a háború alatt is gyártották, a Steyr 380 későbbi típus.
Sennás 618911 2016. december 3. 21:34
Válasz erre
Ó én köszönöm! Sok jó kép,és az a kis 4×4 mentőautó különösen tetszik.
morteinxx 618908 2016. december 3. 19:50
Válasz erre
www.facebook.com/csepel.teherauto/photos

jó pár régi kép Csepel teherautókról illetve van jó pár vagonírozott eszközökről kép.
hátha érdekes
Sennás 618882 2016. december 3. 16:12
Válasz erre
Köszönet Janibátyám. Érkezek részletesen is végigolvasom.
"Csepel teherautó Délnyugat-Afrikában" című kép(aláírás) és 2 b@szot nagy Kínai?Koreai?Japán? írásjel.Akkor hol készült a kép?
Kamovos 618881 2016. december 3. 15:52
Válasz erre
Emerick 618878 2016. december 3. 15:06
Válasz erre
Üdv!

Valószínűleg Rába Super. Rába K3 elv szerint, Mávag fülkével.

I.
Sennás 618870 2016. december 3. 11:02
Válasz erre
380_p106sw
380_p106sw

Egy ilyet találtam elméletileg 380 alváz(rajz)
Sennás 618869 2016. december 3. 10:55
Válasz erre
Szia. Nem vagyok képben ebben a témakörben.Esetleg valami rajz valahonnét?
Kamovos 618847 2016. december 2. 21:12
Válasz erre
Ha már itt tartunk!

Akkor nem lehetne a típust kivesézni?

Úgy látom, hogy a Steyr 380 magyarosított (Rába által lemezből gyártott osztott szélvédős) fülkéje van rajta.
Talán a Mávag és a Csepel is ezt kapta. (Csepel biztosan)
Kérdés az alváza mi lehet az is a Steyr 380 tól származik?

Üdv: kamovos
Sennás 618827 2016. december 2. 15:22
Válasz erre
Freddy 618821 2016. december 2. 11:39
Válasz erre
charles 618816 2016. december 2. 10:36
Válasz erre
Wrecker 618807 2016. december 1. 22:17
Válasz erre
11
11

Üdv!

Szerintetek milyen jármű van a képen?
Sennás 618696 2016. november 29. 20:47
Válasz erre
0_8bbe5_bf7c2fc4_XXL
0_8bbe5_bf7c2fc4_XXL
кс-19-13
кс-19-13
кс-19-14
кс-19-14
кс-19-10.jpeg
кс-19-10.jpeg
17800_originalx
17800_originalx
3912
3912

1kép múzeum az csak oda van rakva.2-4ig ott is minden rendben.5 kép amit nem értek,miért van 4tengely ott azon az egy oldalon? Ilyen nagy(120t) terhelésű kocsik már süllyesztett középső résszel vannak szerelve. Sima pőre kocsi 8tengelyesbe nincs.Minek sima 4tengelyes elbír 72t-át!Ez mi?
páncélos 618692 2016. november 29. 20:13
Válasz erre
Itt már jól látható, hogy ki van támasztva a vasúti kocsi.
juge75 618691 2016. november 29. 18:04
Válasz erre
Meg ne feledd el, arrafelé szélesebb a nyomtáv is...
Sennás 618686 2016. november 29. 12:29
Válasz erre
Konkrét videót még nem találtam de a kép alapján nem sokat.

cemichael.livejournal.com/351899.html
páncélos 618682 2016. november 29. 10:06
Válasz erre
Kíváncsi lennék az utolsó képnél, hogy a vasúti kocsi mennyire billen meg alatta?
Sennás 618671 2016. november 29. 07:37
Válasz erre
0_11ee7f_3c941f7d_XL
0_11ee7f_3c941f7d_XL
Screenshot_2014_07_05_22_30_19
Screenshot_2014_07_05_22_30_19
kinh-ngac-dan-vu-khi-hezbollah-tap-trung-danh-is-o-syria-hinh-6
kinh-ngac-dan-vu-khi-hezbollah-tap-trung-danh-is-o-syria-hinh-6
kinh-ngac-dan-vu-khi-hezbollah-tap-trung-danh-is-o-syria-hinh-8
kinh-ngac-dan-vu-khi-hezbollah-tap-trung-danh-is-o-syria-hinh-8
12065181
12065181
6427083825_b1e5f6b594_b
6427083825_b1e5f6b594_b
csRQvatxfJM
csRQvatxfJM

Még egy szó a kubai KS19ről okosságból vagy kényszerűségből de simán ráteszik egy gumikerekesre.--hogy bírja el? De még a tenger fenéken is tartanak ilyet:)

Syria na ez a durva! Ú de betyár gépet építettek. Igaz olyan magas mint egy hegyomlás de van ott is gumikerekes változat.

Szép méretes egy löveg:) Gondolom ez polgári célra,hegyimentők(?) irányított lavina omlást készítenek elő.
Sennás 618663 2016. november 28. 21:59
Válasz erre
Hát nem mondanám 100%ra hogy Ő! De hiszek neked.
páncélos 618660 2016. november 28. 21:29
Válasz erre
Sennás 618644 2016. november 28. 17:08
Válasz erre
small_kastro(1)
small_kastro(1)

R.I.P Emlékezzünk egy fél percre.KS-19M2 mellet a Kubai "sas".Érdekes.
Sennás 618643 2016. november 28. 17:00
Válasz erre
Köszönet a kimerítő válaszért!
juge75 618639 2016. november 28. 16:06
Válasz erre
1961 Augusztus 3-án Budapesten létrehozták az 5. hadsereg-parancsnokságot, Szeptemberben Szolnokon megalakult alárendelként az 5. önálló légvédelmi tüzérezred. Szervezetébe 6 üteg Ksz-19 légvédelmi löveg tartozott (ütegenként 8 löveg, tehát 48 db), P-10 felderítő, Szon-9 tűzvezető lokátorokkal, Puazo-6 lőelemképzőkkel, DJA-1 4 méteres távmérőkkel, 3db 12,7 mm-es (Dsk)légvédelmi géppuskával.
Ez az ezred 1965-ben átfegyverzésre került 57 mm-es Sz-60 lövegekre...
Sennás 618631 2016. november 28. 13:49
Válasz erre
Köszönet Gábor! Jól néz ki , simán beválalnám! Picit ez is drága úgy hogy még fém löveg cső se jár hozzá. Felvonulásokon se lehetett ilyeneket látni?
juge75 618594 2016. november 27. 18:39
Válasz erre
Jelzések és számok mint azonosítók nem voltak, a löveg kezelési ábrái voltak magyarítva esetleg, és talán krétával lövészeten a sávhatárok.
juge75 618593 2016. november 27. 18:35
Válasz erre
Szia! A Magyar Néphadsereg használta ezt az eszközt az első Honi Légvédelmi Rakéták szolgálatba állításáig ez a fegyver képezte az egységes Szovjet és baráti országok légvédelmének gerincét. Tűzvezetésére a Son-9 tűzvezető lokátor és a hozzá kapcsolt Puazo-6 lőelemképző szolgált. A 100mm repeszgránát robbanási idejét is elektronikus úton állította be a gránáton. Lőszere a T-54/55 Harckocsikéval kompatibilis. A löveg viszonylag nagy tömegét lánctalpas vontatók, később Kraz teherautók tudták mozgatni. Lövegtalpa számos lokátor típuson visszaköszön.
Sennás 618588 2016. november 27. 17:47
Válasz erre
IMG_3653
IMG_3653

Helló. Egy kolléga kérdezte a múltkor az MNH használt-e KS-19M2 100mm légvédelmi ágyút.Most találtam egy régebbi 2015ös fénykép sorozatot amin a Bólyai (még gondolom régi helyén) ott volt az udvaron.Ezek szerint tényleg használták nálunk is? Esetleg valami számozás,jelzés rajta? Mivel vontatták ezeket? Mettől meddig voltak szolgálatban? Esetleg több HAZAI fotó valakitől? Köszönettel SENNÁS

Köszönet charlie21 a képért!
stuka-28 618546 2016. november 27. 09:30
Válasz erre
juge75 618519 2016. november 26. 19:39
Válasz erre
had
had
HJ35001_1
HJ35001_1

Gyártott (remélem most ismét előveszi), HJ35001 számon.
stuka-28 618517 2016. november 26. 18:39
Válasz erre
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy T-55 AM hez gyárt e valaki magyar felségjelzést?
Illetve ha igen,honnan tudom beszerezni?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.: Fecó
páncélos 616650 2016. október 22. 22:03
Válasz erre
juge75 616163 2016. október 12. 08:38
Válasz erre
És még sok minden más is... állványos fúró, eszterga pad, köszörű, láng hegesztéshez dolgok.. például mind tartozéka volt a Műhelykocsi-nak.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.