<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SSZABI | Adatlap | 618909 | 2016. december 3. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 618906 | 2016. december 3. 19:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Kisállat felszereléseket forgalmazó cégnél dolgozom. Ez egy ~10 literes 'akvárium'.Ezt egy üveges max(!) 2000ft-ból összerakja neked. A talpazat sem hiszem,hogy kitenné a maradék 5 rongyot.(Egy asztalos legyártja neked kevesebbért.)Nem lesz Trumpeter,de szerintem szebb... | |||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 618899 | 2016. december 3. 18:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! 1-2 kérdés: Szerintetek a Trumpeter, hajókhoz gyártott 501 x 149 x 146 mm-es "vitrinje" megér 7600 forintot? Plexi és nem üveg, de pont akkora, amekkora nekem kell, de fogalmam sincs reális-e az ára... csináltatott már valaki magának ilyet? Forgács! Érdekelne, hogy miből és hogyan készült a hajótest? Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 618709 | 2016. november 30. 07:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Sajna már régen jártam erre és nagyon el is maradtam a kis hajócskám építésével, de mentségemre szóljon, hogy kompresszoros rendszert barkácsoltam a légecsetemhez. Pár képet mellékelek is nektek gyorsan az épülő Huszár osztályú rombolómról, igaz ezek nem a legfrissebbek mert a múlt hétvégén haladtam tovább a hajótest igazgatásával de arról még nem készült fotóm. Elnézéseteket kérem, hogy ezek sem a legjobb minőségű képek. | |||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 618609 | 2016. november 27. 20:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Srácok tudom, hogy ott van az óceánjárós, de sajnos az a topic is az utóbbi években a kihalás szélére került. De a következő bejegyzést majd oda teszem ;) Egyébként Prasky-féle rajzaim vannak a Viribus Unitis-hez, az sokat segít + a Tegetthoff-klasse könyv is. A festésnél én maradok a világos szürke változatnál, így harmonizál majd a Zrínyivel :) | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 618606 | 2016. november 27. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Van egy óceánjárós topik, de nekem itt is jók a civil hajók. | |||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 618600 | 2016. november 27. 19:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Gyuri! A Barham-ra én is kíváncsi leszek! Nemsemmi a irodalom és feljavító amit beszereztél hozzá! SSZABI! A Viribus Unitishez van vmi rajzod? Illetve milyen színűre fogod festeni? Kérdés: Ebbe a topicba lehet felrakni "civil" hajót? (mostanság én épp a volt munkahelyemet építem, ezért kérdezem) Jó makettezést mindenkinek! Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 618599 | 2016. november 27. 19:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Szabi! Én szívesen olvasgatok az Olympicról is, akár részletekbe menő írásokat is. Az eddigi munkád nagyon tetszik, elképzelni nem tudom, hogy lehet 1/700-ban pl. precízen ablaksort felragasztani maratásból. | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 618597 | 2016. november 27. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Gyuri! Épp a napokban jutott eszembe, hogy vajon hova tűntél. Minél több képet ossz majd meg velünk, minél több részletről! Én egy nagyobb durranást faragok mostanában saját építésben, és akkor szeretném megmutatni, amikor már valóban van mit nézni rajta. | |||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 618591 | 2016. november 27. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! No, pár kép. És persze hátha mást is érdekel :) A Viribus Unitis makett alapból egyébként szerintem szép, ad jó részleteket, de sok mindent át kel faragni. A legnagyobb gondot az a kevés felépítmény adja, egy részét le, és átfaragtam, majd pótoltam (tovább kell még finomítani). Újra kell majd készíteni a csónakok tartószerkezeteit, mert a műgyanta vetemedett, pontatlan, és rossz a formája. A parancsnoki hidat az alapjáig lecsiszoltam, majd szintén maradék maratásokból építettem az ablaksort újjá. A gondot a híd tartószerkezete adja, maratás nincs (csak a Posseidon maketté lenne, de az se biztos, hogy pontos). A készlet ugyan adja ezeket, de mint a képeken is látszik, túl vastagok, ezért próbáltam vékonyítani, kevés sikerrel... Az elülső tűzvezető központ(?)tornyának alapjának a formája jó volt, de a magassága, és a két nagyobb rész nem, szóval ezeket valahogy újra kell gyártani szintén... Továbbá a két nagy csónakdarut, a kéményeket, az árbocokat stb. Ami viszont vitán felül a készlet legszebb részei: a mentőcsónak. Móvár után rögtön nekikezdtem, de a lelkesedésem alábbhagyott, és a Revell 1/700 Olympic-jának láttam hozzá végül. A Revell készlete az EGYETLEN Olympic a piacon, meg kell becsülni, hatalmas kincs. De bajos... Megvettem hozzá a Rainbow 1/700-as Titanic feljavítóját, amiben az ablakkeretektől a padokon át a nyugágyakig minden van, csak a leglátványosabb részei rosszak. Elég kicsapongó a munkám, mivel éppen annak esek neki, ami tetszik, de a képeken szerintem már látszik, hogy azért sok minden elkészült már. Meg kellett építeni a "forward" vagy "for" és az "aftward vagy aft well deck" falait, mivel ezek eredetileg csak sima falak voltak (ez a két süllyesztett fedélzet, de nem tudom mi a magyar nevük). Na ez az rész, amit egyetlen Titanic maketten sem tudtak még megcsinálni, pedig elég feltűnő... szóval sztirollapocskákból méricskélés után készítettem újra ezeket a részeket. A csónakfedélzeten a felépítmények nagyjából jók , de a szellőzők egy típusának alakja teljesen rossz, és majdnem az összes rossz helyen van, mivel a Titanic-ot másolták e téren, de, 1911-ben, az Olympic első útján más volt a helyzet. Amit meghagytam, azt hol keskenyebbre, hol szélesebbre kellett venni. Cserélni akartam a nagy lépcsősör feletti vihartetőt maratásra, de ennek a formája is rossz, így marad az alap, és a festés. Ugyanez volt a helyzet a hátsó lépcsősor tetejével is... A vihartető oldala kapott 4-4 új ablakot, a rájuk tolható védőlemezekkel, amit húzott szálból, és tejfölös pohár csíkokból vágtam ki.. Pár ablakot tömítettem, mert vagy a Titanic-on láthatóak, vagy volt az Olympic-on is, de nem 1911-ben, hanem '12, vagy a háborút követő átépítések után. A negyedik kémény alatti felépítményre meg vágtam újakat, mert azok meg sehol sem voltak. Érthetetlen. Mindenhol pótoltam a képek alapján a korlátokat húzott szál csíkokból, nem maratásból (a képeken sajnos nem látszik) azért, mert az eredeti is max 10 centire volt az falaktól, és méretarányosan szerintem nem lehet megcsinálni. Majd a festésnél árnyékolom a jobb hatás érdekében. Ezekkel és a még korrigálásra váró gondokkal megbirkózom, de a legnagyobb pofont akkor kaptam, amikor a Rainbow egy darabból álló, és egyébként szép hajóhídját+teljes első szekciót a helyére próbáltam. Mivel eredetileg az Academy maketthez készült - mely szintén torz arányokkal küzd - egyszerűen azt másolták le, így köze sincs a valósághoz: túl széles, túl magas. Olyannyira, hogy még átszabva sem használható, a szárnyakat kivéve, amiket le fogok vágni. Így ezt is barkácsolni kell majd, mert az alapmaketté még rosszabb. A hajótesten a rajzok és képek alapján a "lemezosztások" helyén vannak, de annyira eltúlozták őket, hogy muszáj lesz csiszolással korrigálni, mert most olyan, mintha helyenként pótpáncélt kapott volna a hajótest. Pótolni kell itt is pár ajtót, de ez nem vészes. Az eredeti terv az volt, hogy 1912. március 2-i jelenetet örökítek meg: Az Olympic-ot bevontatják a belfasti szárazdokkba, míg a Titanic félkészen mellette áll. Ehelyett inkább az első New York-ba való megérkezést fogom megépíteni: a hajó tele utasokkal (már megrendeltem az eduard utasait elvileg lesznek 700-an), kis tolóhajókkal meg mindennel. Na de, hogy a sok kis lobogót az árbocok kötelein végig milyen sorrendben és mégis honnan fogom előszedni, hogy teljes legyen a díszítés, azt nem tudom... Addig viszont el kell még jutni, és rengeteg a munka. Mivel nem akarok senkit untatni - pedig gyakorlatilag minden felépítményről tudnék valamit motyogni- így befejezem, így is sokat írtam. Mindenféle kritikát várok! És bocsi a képek miatt... További szép estét! | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 618536 | 2016. november 26. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Szabi! Köszönöm az érdeklődést! Valóban két hajónyi alkatrész marad meg - nem tudom mit kezdek velük majd, főleg, hogy mindkét meg nem épülő kitből fogok "kannibalizálni". Valószínűleg csak simán elteszem a maradékot. Engem az Olympic is érdekel, tegyél fel képet mindkettőről! Itt van néhány kép a "bulge" csiszolásáról. | |||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 618479 | 2016. november 26. 07:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Minél több képet tégy majd fel, kíváncsi vagyok erre :) Egy kérdés: amikor így összegyűjtöd a lehetséges makettváltozatokat, akkor mit szoktál csinálni a kimaradt alkatrészekkel? Mert ahogy kivettem, gyakorlatilag 2 hajónyi alkatrész marad majd mindenhonnan. Amúgy én tennék fel képet, de a Viribus Unitis-t félretettem, elakadtam a parancsnoki felépítménnyel... és az Olympic itt nem nagyon érdekel szerintem senkit, mivel csak a civil verziót építem(Móvárra el akarok vele készülni). Sok sikert az építéshez! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 618475 | 2016. november 25. 23:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Jó estét mindenkinek! Ma van a Barham csatahajó elsüllyesztésének 75-ik évfordulója. Lehet-e jobb alkalom, hogy elkezdjem veletek megosztani a fenti híres hajó makettjének építéséről szóló leírást? Bizony, régóta nem jelentkeztem és ez a fórum sem pezseg igazán. Nekem van mentségem: elköltöztem és bárki, aki ezen keresztülment, tudhatja, mivel jár. Viszont jelenleg külön szobám van a makettezésre (bár még mindig nincs teljesen berendezve), és mivel sokkal több a helyem, ki tudja, talán majd 1:350-es hajót is építhetek… Ez a projekt azonban marad a jól bevált 1:700-as méretaránynál. Sok-sok évvel ezelőtt Nürnbergben nyertem a Repulse-szal. Akkor még volt levásárolható kupon is nyereményként (1000 márka!), vettem is gyorsan (többek közt) egy Waveline Barham-ot. Az akkori mezőnyben az egyik legszebb 1:700-as makett volt, gyönyörű műgyanta alkatrészekkel. A kisebb alkotóelemek viszont az általam nem igazán kedvelt fehérfémből készültek, maratás egyáltalán nem volt benne. Később azt vettem a fejembe, hogy a hajót az elsüllyedése előtt közvetlenül, a Valiant csatahajó és a Griffin romboló társaságában fogom megjeleníteni. A közelmúltban a Trumpeter kihozta a Barham műanyag makettjét, persze megvettem, sőt mivel a törzs és a fedélzet szebb benne, úgy gondoltam, inkább ezt építem meg. Tavaly Telfordban Jim Baumannal beszélgettem, aki felajánlott egy WEM Barham-ot (nem lehet hozzájutni) azzal a feltétellel, hogy most már ezt kell megépítenem, mivel ennél a legfinomabb a fedélzeti palánkozás megjelenítése. Így esett, hogy három 1:700-as Barham birtokába jutottam. Még a régi lakásomban nekiálltam az előkészületeknek, összeszedtem az irodalmat, képeket szedtem le a netről, beszereztem egy vagonnyi kiegészítőt (WEM, Gold Medal Models, Artist Hobby, Flyhawk, Lion Roar, Five Star, Rainbow, Admiralty Modelworks, Master). Elkészítettem a szokásos rajzos tervemet, hogy semmit ki ne hagyjak, el ne felejtsek a hosszú építés alatt, majd nekiláttam: a WEM által a hajóra öntött hatalmas műgyanta lapot, melyet le kellett volna csiszolni, szinte hoztam a hajó oldalával, így extra magasságot nyerve, ami majd a művízbe eresztésnél jön majd jól. Ekkor kellett elköltözni és mindent elcsomagolni. Az új házamban nemrég vettem fel a fonalat, még nem sokra jutva - erről a következő posztokban fogok beszámolni. Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 617469 | 2016. november 5. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! A Dragon féle USS Buchanan rombolóhoz a GMM-en kívül gyárt valaki maratást? Tudom, vagy egy CyberHobby kiadás, de az alapmakett már megvan. Köszi! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 615196 | 2016. szeptember 25. 11:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Szépek ezek színek, meg a festésminta is nagyon klassz :) | |||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 615150 | 2016. szeptember 24. 07:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
balogh zsolt | Adatlap | 614396 | 2016. szeptember 9. 10:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||
bcsszgab | Adatlap | 613826 | 2016. augusztus 27. 10:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Üdv a hajókedvelőknek! Tettem fel a cserebere -rovatba pár talapzatot, ha esetleg valakinek ilyesmire lenne szüksége.. | |||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 613400 | 2016. augusztus 19. 14:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm, Dupuy de Lome-nak köszönhető ez a különleges forma. | |||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 613378 | 2016. augusztus 19. 08:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon tetszik! Mintha Jules Verne tervezte volna!:) üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 613319 | 2016. augusztus 17. 20:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 613182 | 2016. augusztus 14. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A következő kiszemeltem egy igazi különlegesség (floating battery), a Dévastation, amelyet a krími háborúban alkalmaztak a franciák. Nagyon hasonlít az amerikai New Ironsides-hoz, vitorlázattal nem rendelkezett. Diorámába szeretném megépíteni, ahogy a befagyott Fekete-tengeren vesztegel és utánpótlást pakolnak a fedélzetére. 1/200-as emberkéket honnan lehet beszerezni? Üdv. | |||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 613181 | 2016. augusztus 14. 14:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Helyzetjelentés Taureau ügyben. Egyre jobban tetszenek ezek a francia áramvonalas monstrumok. Közel sem tökéletes, igyekszem életszagúbbá tenni a csónakokkal, kötélzettel és a francia trikolórral majd. Nem titkolom, Jim Baumann munkái inspiráltak leginkább. 1/200-as egyébként. Üdv: Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613135 | 2016. augusztus 12. 18:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Aha. Más forrás szerint pedig 8,8cm-es SK (vagy TK) L/30-ast (vagy L/35-öst) tettek rájuk. A neten fellelhető képek is azt támasztják alá, hogy az 1906-os financiális tervezet nyomán épített nagy torpedónaszádokra 8,8-asok kerültek. De milyen lafettával...? A nézeti rajzról szinte már le is tettem, két jó fényképtől már szaltót ugranék fejben. :) Köszi! | |||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 613134 | 2016. augusztus 12. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Közben megtaláltam hol a csalafintaság: Egységesítették 1917 október elején a különböző gyártású egységeket, így a Vulcan egységek is egy hosszabb csövű 88mm-es javított forgó-laffettés TK L/30-at kaptak a "T" jelzésen kívül. Ezért keverik a leírások! | |||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 613132 | 2016. augusztus 12. 18:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A "V" jelű GTB egységek is az 50mm-es L/40 gyorstüzelőket használták. Az L/40-et cserélték később Tbts KL/40 változatokra 1912-től. www.navweaps.com/Weapons/WNGER_5cm-40_skc93.htm A forgó laffette meg C/92 meg sTM vető volt a Krupp-tól. Viszont nézeti rajzot találni ezekről :( - na az lesz a szép mutatvány. Szorítok neked! | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613130 | 2016. augusztus 12. 16:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszi! Ne is mondd, jó ideje azután kutatok, hogy vajon milyen lövegtalpon volt, és pontosan melyik löveg, de kemény dió... | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 613119 | 2016. augusztus 12. 09:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 613103 | 2016. augusztus 11. 21:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szép! 1:72-ben nem lesz egyszerű a fegyverzet megépítése. | |||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613091 | 2016. augusztus 11. 16:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 613065 | 2016. augusztus 10. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 612923 | 2016. augusztus 7. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Matt lakkal gondoltam kezelni.(Ha ez jó rá...) | |||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 612918 | 2016. augusztus 6. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szuper! A Ciba kétkomponensű műfa és az autóipari poliészter gittek gasonló rétegvastagságnál is jobban kezelhetők, mint a cement. (sajnos nem környezetkímélő anyagok, -ez igaz) Viszont karcolható és szilárdab/egységesebb tartású felületet ad ebben a méretarányban. Főleg ilyen nehezen alakítható formáknál lehet segítség. Jó munkát kívánok! | |||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 612917 | 2016. augusztus 6. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A fedélzetet beitatod valamilyen uretángyantával? Vagy hogyan tudod ellenállóvá tenni? | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 612908 | 2016. augusztus 6. 15:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Persze majd ha kész a fedélzet fel lesz csiszolva! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 612902 | 2016. augusztus 6. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép a Taureau-ról. Bocsássátok meg nekem, a képek minősége nem a legjobb. A vázat egy hétig terveztem, a külhéjra (papír) cementporból és faragasztóból álló anyagot ecseteltem, amit száradás után lecsiszoltam. Még messze a vége, a test áramvonalas formája azért kivehető. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 612874 | 2016. augusztus 5. 21:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Ez még mindig nagyon állat! Ha kész a palánkozás, utána felcsiszolod? Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 612857 | 2016. augusztus 5. 17:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 612817 | 2016. augusztus 4. 20:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Remek elképzelés, és az előző építés is nagyon látványos lett! Jó munkát kívánok hozzá, és kérlek majd mutass róla képeket menet közben is :) ! Nagyon ritkán látni ennyire üdítő témákat sajnos. | |||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 612813 | 2016. augusztus 4. 20:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm. Áttanulmányozom a szöveget. Annak idején a cikkben szereplő metszetről mintáztam a hajót, azt hiszem egész jól sikerült. | |||||||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 612811 | 2016. augusztus 4. 19:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 612803 | 2016. augusztus 4. 16:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Építem a francia ironclad-ot, a Le Taureau-t, 1/200 méretben. Mellékelek két képet, jó pár éve már megcsináltam 1/350 méretarányban, sajnos az iskolai kiállítás elbontásakor megsérült és javíthatatlanná vált. Most újra megépítem. Esetleg lenne valakinek információja erről a hajóról? Pár metszet maradt fent róla, érdekelne a részletes története, részletesebb rajzok, képek. Maga a test vázszerkezete már készen van. A Cérbere-osztály valamennyire hasonlít hozzá. Felhasználtam hozzá még az amerikai polgárháború hasonló hajóinak felépítését, pl Manassas, vagy Spuyten Duyvill, Keokuk. Köszönettel: Tanárúr | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 612741 | 2016. augusztus 3. 02:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
DzsunKa! Ez igen kérem! Ez még ha "összecsapott" írásnak is lett kikiáltva, meg kell hagyni benne volt minden ami lényeges. Köszönjük! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 612677 | 2016. augusztus 1. 17:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szép napot mindenkinek! Tisztelt " hatvanilaci " Sokol válaszához szeretnék, néhány mondatot hozzáírni: Ez valójában egy hidrodinamikai jelenség, melyet másod és harmadrendű differenciál- függvényekkel szinte pontosan le lehet írni. A farvíz, nyomdokvíz kialakulása elsődlegesen a hajótest vízbe merülő hidrodinamikai alakjától függ, hasonlóan egy repülőgép szárny profiljához melyen repülés közben körüláramlik a levegő, és azon különböző irányú légerők ébrednek. Kísérletekkel (pl. szélcsatorna, hidrodinamikai medence ), vagy matematikai úton meghatározhatjuk, mekkora az a sebesség ahol a szárnyprofilon, vagy hajótest körüláramlása során már a levegőben, vagy a folyadékban örvények válnak le az alakzatokról. Ezekre az örvényekre, mint ahogy Sokol írta nagyon sok környezeti tényező hat. Főleg géphajóknál, ahol a hajót vízben mozgató hajtómű, hajócsavar, lapátkerék, vízsugármeghajtás, stb. milyen hatással van ezeknek az örvényeknek a tartósságára, ill. annak a víztömegnek amit a hajtóművek hátranyomnak, hogy a hajó előremozduljon mekkora a mozgási energiája. Azaz a meddig képes a környezetének nyugalmi állapotát megbontani. Például gondolj bele abba, hogy egy 150000 tonnás tankernek amelynek gyakorlatilag nem áramvonalas a teste, mekkora teljesítményű, hatásfokú hajócsavarra van szüksége a test 15 csomó körüli sebességgel történő előremozdításához. Milyen erők ébrednek a vízben, mi történik ott, és mikorra áll helyre a nyugalmi állapot. A folyadékokban létezik még olyan jelenség is, amit kavitációs hatásnak hívunk. Ez a folyadék sebességének megnövekedése miatt robbanászerűen kialakuló gázbuborékok tömégét jelenti, ez a jelenség a hajócsavarok egyik legnagyobb kártevője. képes kikagylósítani azok felületét, ezzel lerontatni azok hatásfokát. Kis kitérő, a repülésnél pl az ilyen gépek által keltett légörvények miatt kell korlátozni, hogy mennyi időnek kell eltelnie két gép leszállása között, azaz mikorra szünnek meg az előző gép által keltett káros légörvények. Sziasztok, sajnos csak ennyi időm volt. Bocs a pongyola, kapkodó stílusért. | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 612634 | 2016. július 31. 23:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Köszönöm a kimerítő választ! Egy dologgal okosabb lettem. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 612633 | 2016. július 31. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szerintem: Igazából nem a méret és sebesség az irányadó, hanem a folyadék sűrűsége és felületi feszültsége. A merülés is, mert megadja azt a mélységet, ahhol a haladás miatt keletkező jelentős szívóerő hatására hullám mozgás keletkezik és terjed ki. Magyarul jobban látszik, ha sós a víz, vagy eső után van, vagy sok az organizmus a felületen, vagy a sodratba gázok szabadulnak el, illetve sok bubborék képződik a rétegek eltérű tulajdonságai pl. hőmérséklete miatt, vagy csak simán állandó erejű és irányú szél feszíti a víztükröt/veti a hullámokat, a hajó megtöri a felszín alatti áramlás általános irányát stb. stb. maga a szívóhatás, és az ellentétes irányú hullámterjedés a legjobban érzékelhető erő ezért volt előírás a nyomdokvízen a 60-65m távolságtartás a meghatározott szorgalmi csatornákon, közlekedési folyosókon. Nyomdokvíz és nyomdokvonal igazából, nem maga a farvíz, vagy sodrat neve. Ezek menetalakzat, illetve iránykoordináta meghatározást segítő, idegenből átvett fogalmak. Mindenesetre tényleg érdekes kérdés :) | |||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 612613 | 2016. július 31. 18:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Szerintem függ a hajó méretétől, sebességétől. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 612546 | 2016. július 30. 15:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szép napot mindenkinek! Olyan kérdést tennék fel felétek, hogy ki tudna engem felvilágosítani a nyomdokvízzel kapcsolatosan? Mitől van ez, hogy több száz méteren illetve kilométereken keresztül látható a hajó haladási iránya? Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||
balogh zsolt | Adatlap | 611467 | 2016. július 5. 18:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Dephnull! Köszönöm a segitséget de nem szoktam külföldröl rendelni. Ráadásul csak egy kellene nekem. De köszönöm hátha találok valahol. | |||||||||||||||||||||||||
Dephnull | Adatlap | 611452 | 2016. július 5. 09:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Zsolt! Néhány alternatíva 1/72-es S-100-ra. 1: decals.guenstigergeht.net/product_info.php 2: decals.guenstigergeht.net/product_info.php 3: decals.guenstigergeht.net/product_info.php |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszi az infót, akkor utánanézek itthon ki az aki le tud nekem ilyet gyártani. Amúgy véletlen láttam meg az egyik netes áruházban, és nem tűnt rossznak... sejthettem volna, hogy drága lesz ez :)