/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
Rumcájsz_52 594992 2015. november 1. 08:10
Válasz erre
Aki Gunze festékkel dolgozik, annak a PG-kabinzöldhöz tökéletesen megfelel a Gunze Hobby Color H-46 Emerald Green (smaragdzöld) festéke egy kis fehérrel (max. 10-15 %) szelidítve. Nem kell izgulni a pontos árnyalaton, ez nem festékgyárban, hanem a PG-festők által kikevert festék volt (Wallkyd-szinezőpasztából, lakkból, festékből, hígítóból), így voltak a gépek/kabinok között árnyalatnyi különbségek. Szabi 594887-es minta-fotóján az Akan tűnik igazinak (nem véletlenül!), de láttam csapatnál javított kabinfestést is ahol a kopásoknál kilátszott az eredeti PG-szín, és ott pl. majdnem olyan sötét volt a zöld, mint Szabi fotóján a Revell 365-ös zöldje, amit szerintem az eredeti PG-színhez mindenképpen világosítani kellene.
Üdv R.
Harald 594902 2015. október 31. 07:58
Válasz erre
Sziasztok!
Újabban a MIG is adott ki ilyen színt türkiz zöld néven. Azt is érdemes megnézni esetleg. Itthon egyre könnyebb hozzájuk jutni. Akan festéket versenyek börzéin szoktak árulni szlovák vagy lengyel árusok. Régebben meg a KP-s fiúk, nekem tőlük van néhány. Vagy marad a net, a következő boltot még nem próbáltam, de ígéretesnek tűnik:www.hobbycolours.com/
Üdv!
Harald
Szabi77 594897 2015. október 30. 22:08
Válasz erre
Mivel a revell kicsit zöldesebb és ahogy néztem képeken a walkyd zöld is hasonló,aki magyar PG-s nagyjavított gépet épít jó választás a revell 365-öse is.

Szabi77
Szabi77 594895 2015. október 30. 22:00
Válasz erre
Hát ezt képek alapján elég nehéz belőni.Most a fújt színmintával el kéne slattyogni egy walkyd zöld kabinos 21-eshez akkor lehetne 100%-ra megmondani melyik a tuti!
Kicsit az Akan közelebb áll hozzá szerintem,bár van olyan kép ahol a revell is jó teljesen.Attól függ,hogy sikerült éppen a kép.
Szabi77
vlevi 594892 2015. október 30. 21:01
Válasz erre
Ja, hát aki hozzájut akan festékhez, annak könnyű :)
Már csak az a kérdés, hogy a PG-ben nagyjavított, walkid zöld fantázianevű ződ festékhez melyik áll közelebb?

hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo5531/photos/photo18.html
Szabi77 594887 2015. október 30. 19:24
Válasz erre
IMGP6169
IMGP6169

Sziasztok!

Csináltam egy próbafújást az Akan 73006 cockpit interior(faded) festékkel,és a revell 365-el,hogy lássátok mi a különbség köztük!
Ha valaki nem ismerné az Akan festékeket,ez egy orosz festékgyártó,és elég autentikussak a színeik az orosz/szovjet repülőkhöz.

Szabi77
newman 594782 2015. október 28. 15:00
Válasz erre
Köszönöm Búza!
migi 594773 2015. október 28. 11:00
Válasz erre
A Had gyárt is hozzá stencil matricát ,és add hozzá felhelyezési térképet is .
búza 594772 2015. október 28. 10:46
Válasz erre
Az elhelyezkedés ugyanúgy, mint a későbbi gépeken. Nyelv: orosz, de ez 72-ben mindegy, úgysem látszik. Szín: fekete és piros.
newman 594767 2015. október 28. 10:07
Válasz erre
Sziasztok!
Lassan épülgető RV 72-es MiG-21MF-hez szeretnék segítséget kérni.
Magyar natur fémszínű gépet szeretnék építeni, szögletes oldalszámokkal, csillagos felségjelekkel.
Az lenne a kérdésem, hogy van- e valakinek infoja az üzemeltetési feliratokról? Elhelyezkedés, nyelv, szín.. Ezek érdekelnének.
Köszönettel:
Péter
pintair 594758 2015. október 28. 07:08
Válasz erre
Koszonom Skacok! Van itthon, kikenem es csekkolom!
vatya1 594754 2015. október 27. 22:33
Válasz erre
Szia Árpi
van az Alföldiben nem rég vettem én is 365ös
vlevi 594739 2015. október 27. 18:32
Válasz erre
us26
us26

Ha nem akarsz keverni, a Revell 365 tényleg a lehető legjobb választás.

Google képkereső első találata ez.
www.britmodeller.com/forums/index.php
Tibcsi 594736 2015. október 27. 16:15
Válasz erre
Próbáld ki a Revell 365-öst. Szerintem nem rossz...
pintair 594730 2015. október 27. 13:39
Válasz erre
Skacok! Megvallom, lusta vagyok kevergetni!.. :) Van-é valakinek Humbrol, v. Revell színkódja és keverési aránya magyar Mig-21 kabinzöldhöz? Köszönöm!
pintair 594673 2015. október 26. 12:30
Válasz erre
tankos_srac 594483 2015. október 22. 18:20
Válasz erre
Köszönöm Uraim!

Ha eddig kibírtam, akkor már kivárom az Eduardot...
PETI 594464 2015. október 22. 12:13
Válasz erre
Illetve bisz, azt kérdezted. Arra is igaz és az SMT-re is. MF-et írtam véletlenül. :)
PETI 594463 2015. október 22. 12:13
Válasz erre
Hali!
Szar. Sokan istenítik, de több részen olyan hibákkal küzd, amiket nem lehet rendesen kijavítani. A legfeltűnőbb ezek közül a kabintető és szélvédő, amik elég siralmasak. Jónéhány példányt láttam összerakva kiállításokon (talán feltűnően sokat is, csak nem egy bújtatott RV marketing, mert érzik ők is a bajokat?) és egy esetben sem győzött meg a makett- pedig igen profi festésűeket is láttam.
Ha lesz Eduard, az lesz valószínűleg az igazi MF.
Üdv
Zoli 594457 2015. október 22. 10:48
Válasz erre
Szia,
Elvileg jó minőségű, de vannak pontatlanságai, mert a Fujimi kit lehetett a múzsa. A törzs a kabin vonalában közel 3mm-rel hosszabb (ezt könnyű lenne kivágni), a beömlő kicsit pontatlan, a törzsvég a függőleges vezérsík alatt kicsit púpos, az egész törzs kb 1mm-rel lehet szélesebb és magasabb, a vízszintes vezérsíkok alakja rossz, a függőleges vezérsík belépőéle 1-2fokkal nyilazottabb, valamint a szélvédő kb 2mm-rel hosszabb. Amúgy sokkal részletesebb mindennél, szerintem érdemes vele foglalkozni, vagy megvárni az új Eduard kitet!
lietadielka.blogspot.hu/2014/12/mig-21bis-fishbed-l-rvaircraft-172.html
z
tankos_srac 594456 2015. október 22. 10:25
Válasz erre
Sziasztok!

Az RV Aircraft 1/72-es Mig-21 bis-e milyen minőségű? Pontos?

Köszi!
vatya1 593303 2015. október 5. 21:17
Válasz erre
444_021
444_021
12105976_904280139652089_5285392172505995509_n
12105976_904280139652089_5285392172505995509_n
12124463_1022875014430064_671883478_o
12124463_1022875014430064_671883478_o
12119625_1022875084430057_1691372709_o
12119625_1022875084430057_1691372709_o
p1380786
p1380786

Szegedi Feriék már dolgoznak a matrica ív javításán attól a matrica ív tökéletesen használható ezek a képek a jók az elkészítéshez már csak olyan kép kellene ahol látható hogy a törzs alatt hol megy át a szürke kékbe?
vatya1 593292 2015. október 5. 19:51
Válasz erre
Szia!Figaro
Nagyon szépen köszönöm nagyon sokat segített már csak egy két alsó nézeti kép kellene
Figaro 593289 2015. október 5. 19:38
Válasz erre
vatya1 593281 2015. október 5. 18:24
Válasz erre
12082694_949700128402112_1860701363_o
12082694_949700128402112_1860701363_o
12071528_949718605066931_394916479_n
12071528_949718605066931_394916479_n
1517867_15924_IMG_7893
1517867_15924_IMG_7893

Sziasztok!

Megjött a Laura matrica nagyon szép, itt ragadnám meg az alkalmat hogy lenne kérdésem a festéssel kapcsolatban, mert a fotók alapján úgy tűnik hogy a póttartály és felemás színű?a szárny felső része teljesen szürke?mert a festési térkép ilyeneket nem jelez,viszont amit én láttam fotót azon ügy tűnik mintha a szárnyba is belelógna a terepszín egy picit a kilépő élbe, a jobb szárnyon csillag van a balon?felülnézet jó lenne nagyon, ha lenne valakinek egy két jó képe a gépről előre is meg köszönném.
Üdv...Józsi
Murmuc 592963 2015. október 1. 07:34
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Számomra most jött el a makettépítés időszaka.
Kinéztem a számomra legszebbnek tartott MIG-21 altípust.
www.hyperscale.com/2015/reviews/kits/eduard8236reviewlp_1.htm
Van valakinek már tapasztalata ezzel a makettal kapcsolatban?
Beszerzés, ár, kialakítás minősége...
Murmuc 592521 2015. szeptember 23. 19:21
Válasz erre
Köszi Mindenkinek a választ!
így már egyértelmű!
Pirate 592500 2015. szeptember 23. 14:24
Válasz erre
Szia!

Túlnyomás a kulcsszó!

Talajszinten, amikor a rácsukják a kabintetőt a pilótára, a kabinban a belső, és a kabinon kívüli külső, léköri nyomás megegyezik azaz a kabintetőre ható külső és belső nyomás különbsége 0. Itt nincs túlnyomás.

Ahogy a külső légköri nyomás az emelkedés során csökken csökken, ez az érték eltolódik a belső kabinnyomás irányába, mivel az állandó, illetve kisebb mértékben csökken mint a külső(azaz a kabinban a kabinon belül a külső légköri nyomáshoz képest TÚLNYOMÁS keletkezik. Ez két nyomás értékének a különbsége!). Ennek a TÚLNYOMÁSNAK az értéke 0,27-0,33 KP/cm2, azaz a belső kabinnyomás ennyivel nagyobb, mint a külső légköri nyomás.
üdv:
Pirate
Rumcájsz_52 592483 2015. szeptember 23. 09:15
Válasz erre
Hali
És ha a gép tovább emelkedik, a külső nyomással együtt - de ezt a fix túlnyomást tartva - tovább csökken a kabinban is a nyomás, ezért kell a magassági repüléshez szkafander és hermetikus sisak. Egyébként azért ez a 0,27-0,33 atm a kabin engedélyezett max túlnyomása, mert erre az értékre van tervezve a kabin és a kabintető szerkezeti szilárdsága, valamint a hermetikus zárások és kivezetések.
Üdv R.
Tibcsi 592479 2015. szeptember 23. 07:21
Válasz erre
Szerintem nem olyan kevés az. A légköri nyomás (ami ugye 1 kp/cm2) 25-30%-a, magyarul: 1/3-a, 1/4-e.
Planes 592477 2015. szeptember 23. 05:53
Válasz erre
Szia! A kintihez képest növekedés,10km -en 0,24Kp/cm2 a nyomás.Ilyen kevés lenne a túlnyomás? P
Murmuc 592475 2015. szeptember 23. 02:32
Válasz erre
UVPD-20
UVPD-20

Üdv Mindenkinek!
Tudnátok segíteni ennek a szövegrésznek az értelmezésében?
A kabinban 2000 m-től növekvő a nyomás, és 12000 m-en éri el a 0,27-0,33 KP/cm2 ?
Most nő, vagy csökken?
migi 591605 2015. szeptember 7. 18:04
Válasz erre
Köszi Laci a megerősítést ,a 591562 bejegyzésben látható fotó is ugyan arról a futóaknáról készült ,
migi 591587 2015. szeptember 7. 14:36
Válasz erre
lacipapa 591583 2015. szeptember 7. 14:24
Válasz erre
Laci,eltévesztettem az alanti honlapot akartam kérdezni.Régebben rá kellett katt. az emblémára és lehetett keresgélni a típusok között.Most,csak egyenként lehet beírni a típust?
Laci
migi 591582 2015. szeptember 7. 14:17
Válasz erre
Ahogy régen semmi se változott , gogle , hunavia
lacipapa 591581 2015. szeptember 7. 13:54
Válasz erre
Pontosabban a "MAGYAR REPÜLÉS-HUNGARIAN AVIATION" honlapra?
Laci
lacipapa 591580 2015. szeptember 7. 13:47
Válasz erre
Egy kérdésem lenne.Hogy lehet,most belépni a hunáviára.A régi nem működik,mióta átalakították.
Laci
Rumcájsz_52 591579 2015. szeptember 7. 13:45
Válasz erre
Igen, az első kép az a PG-javítású/festésű állapot, a fölső lemez, aminek csak a sarka látszik, a PG-festésnél ugyanolyan szürke szokott lenni. Itt valszeg azért ezüst, mert ez leszerelhető borítólemez (látszanak a szélén körben a gyors-zárak), ennek a helyén lehet bejutni a szívócsatornába/hatómű kompresszorhoz, így sokszor leszedik, törölgetik, így jobban kopik, időnként javítják a festést - azzal, ami van. A második képen meg látszik, hogy közel se olyan régi és avíttos a festés, mint a másik oldali szürke, ezt is frissen festhették már.
vatya1 591569 2015. szeptember 7. 12:02
Válasz erre
áááá értem
migi 591568 2015. szeptember 7. 11:56
Válasz erre
A 4407 es MF szerintem pont az első kép a javított állapot ,
vatya1 591567 2015. szeptember 7. 11:53
Válasz erre
ehhez jó lenne tudni a gép oldalszámát akkor itt az első képet kell alapnak venni mert ilyen lehetett a javított is
migi 591565 2015. szeptember 7. 11:43
Válasz erre
Kép 049
Kép 049
Kép 185
Kép 185

Az a jobb oldala de nem kizárt ám hogy azért nincs az a lemez szürkére festve mert valamiért javították és evvel pótolták .a másik oldali az festve van , de érdekes mert nem egy formán van festve .
vatya1 591564 2015. szeptember 7. 11:26
Válasz erre
ez a fő futó? Laci
migi 591562 2015. szeptember 7. 10:32
Válasz erre
Csepel 033
Csepel 033

De azért vigyázz mert mint a fotón is láthatod nem az egész akna van szürkére lefestve ,
vatya1 591560 2015. szeptember 7. 09:56
Válasz erre
Jó reggelt
Köszönöm Rumcájsz sokat segítettél így most már neki merek fogni a fém színűmnek itt szeretném meg köszöni (miginek) is a segítséget köszönöm srácok.
Üdv...vatya1 (Józsi)
Rumcájsz_52 591559 2015. szeptember 7. 09:46
Válasz erre
Szia vatya
A Gunze Dark Sea Gray kódja H 331, és most látom, hogy elég sötét, az eredetinek megfelel, de maketthez inkább pici fehérrel kell világosítani.
A sötétzöld az H 73, ez meg elég olajbarnás színű, ennél egy kicsit zöldebbre van szükség, hogy a keréktárcsához jó legyen.
A kúp és egyéb műanyag-felületekhez meg keress a kiválasztott gépről egy korabeli fotót, és abból nagyjából megállapítható, milyen árnyalatú zöldet kell hozzá keresni vagy keverni, a lényeg, hogy fényes vagy legalább félfényes legyen (persze, ha esetleg egy nagyon használt, lepusztult gépet csinálsz, akkor már ezek is kimattult színek legyenek!).
vatya1 591558 2015. szeptember 7. 09:26
Válasz erre
Szia!Rumcájsz 52
Köszönöm sokat segítettél annyit tudnál segíteni még hogy akkor guzéban adnál kódot? mert azt át tudom váltani humbrólra
Üdv...vatya1
Rumcájsz_52 591547 2015. szeptember 6. 23:01
Válasz erre
Szia vatya
A fémszínű 21-esek futóaknái középszürke színűek voltak,akár az eredetileg leszállított orosz gyári gépeken, akár az ezüstre festett PG-nagyjavítás után. Humbrol-kódról nem tudok nyilatkozni, mert én Gunzéval dolgozok, ráadásul a PG-festésnél nem gyári festék volt, hanem úgy keverték ki a színt, így nem mindig volt pont ugyanolyan árnyalat. Kb. a II. világháborús angol Dark Sea Gray-nek felelt meg. A futószárak fényes világos-szürkék, ritkábban halványszürke/piszkosfehér színűek voltak (még egy gépen is előfordult, hogy az orrfutószár halványszürke, a főfutók meg középszürkék voltak, vagy fordítva). A keréktárcsák fényes sötét olajzöldre voltak festve, mint az angol gépeken a szürke melletti sötétzöld, csak kell bele egy csöpp sötétbarna, hogy ne legyen olyan élénk zöld árnyalat. Az orrkúp és a többi antenna-felület az eredeti orosz festésnél fényes, sötét/feketés méregzöld volt, a PG-festésű gépeken fényes közép fűzöldtől a fényes feketés-zöldig sokféle kikevert árnyalat volt, de egy gépen belül mindig ugyanaz a szín volt, mert egyszerre festették egy gép cuccait.
Daala 591545 2015. szeptember 6. 22:46
Válasz erre
Sziasztok,
Úgy tudom, a PG-ben egységes ezüstre festett MF-ek kerek oldalszámot kaptak és mindegyik futóaknája és futószárai kék festést. A szögletes oldalszámú MF-ek mind natúr fémek voltak, azoknak biztos nem voltak kék színűek a futóik.
A 9512-es mielőtt a múzeumba került, oktató gép volt a főiskolán, én is azon tanultam, az kályhaezüst volt kék futóaknával és szárakkal.

Üdv.: Daala
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.