<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107. |
romsitsa | Adatlap | 609119 | 2016. május 20. 09:10 | ![]() | |
téglatesó | Adatlap | 609112 | 2016. május 20. 07:30 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Szuper vagy! Köszönöm a válaszokat. A kocsira szerelt géppuskaállványról égre-földre kerestem használható képet, de nem találtam, külön köszönet érte. A Donhoz kiküldött Toldikról leginkább az érdekelne, hogy csak A20, vagy csak B20 szériás kocsik voltak-e, esetleg vegyesen? Róluk is kerestem képet, de nem igazán találtam, legalábbis olyat nem, ami bizonyíthatóan ott készült, és a rendszám is látszana rajta. Ráadásul kutyulja a képet (legalábbis az én fejemben), hogy a "nagy mesekönyv" szerint a Donhoz kiküldött Toldik (meg Nimródok) is kaptak toronyszámot, hasonlóan a Pz.38(t) meg a Pz.IV.F1 páncélosokhoz, de erről se találtam még képet, hogy ezek a toronyszámok hova lettek felfestve, és hogyan néztek ki. Amúgy a Csabákról készült képedre visszatérve: hosszas bűvölés után én úgy látom, mintha tényleg rajta lenne a villám-jelzés: a felségjel alatti világos (alighanem homoksárga) folton keresztülfutó vékony világos(abb) sáv szerintem a villám lehet. Üdv. | |||||
romsitsa | Adatlap | 609064 | 2016. május 19. 11:08 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 609041 | 2016. május 18. 22:03 | ![]() | |
Hello, 1. az L- a Ludovika jelzése volt, nem tudom mikor, talán gyakorlatokon? A tornyon kívül a sárvédőire is felfestették a jelzést emlékeim szerint. 2. Passz. 3. Tudtommal nem volt külön gépkocsi állvány, a Solothurn és Schwarzlose gyári állványait át lehetett alakítani légvédelmi célokra. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 609009 | 2016. május 18. 11:59 | ![]() | |
Üdv! Három kérdésem-kérésem lenne: 1: Lehet-e tudni, hogy a H-337-es rendszámú Toldi I. mikor és miért kapta a tornyára ezt az "L11" jelzéseket? (lásd a képet) 2: Melyek voltak (rendszám szerint, ha lehet tudni) a Donhoz kiküldött páncélos hadosztályba beosztott Toldik? 3: Van-e valakinek használható közeli képe a teherautókra (Botond, Krupp Protze, stb.) platójára felszerelt légvédelmi géppuska állványáról? (lehetőleg arról, amelyikre a Schwarzlose géppuskát tették fel). Előre is köszi a válaszokat. | |||||
romsitsa | Adatlap | 606547 | 2016. április 5. 14:49 | ![]() | |
A srég jobb oldali orr lemezt és a bal oldalon az ajtó mögötti lemez közepét nézd. Üdv Á | |||||
Podva | Adatlap | 606543 | 2016. április 5. 13:44 | ![]() | |
Csak egy vörös(?) ötágú csillagot szétverő ököl van rajta... az elsőn is meg ralán a hátsón is... Üdv VIktor | |||||
romsitsa | Adatlap | 606541 | 2016. április 5. 13:22 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 606513 | 2016. április 4. 21:32 | ![]() | |
Valami rémlik, hogy a hború során zöldre váltották a míniumot. A mínium tudtommal meg ugyan az, mint ahogy ma is kinéznek a kocsik. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 606510 | 2016. április 4. 20:56 | ![]() | |
Köszi a választ! | |||||
Sokol | Adatlap | 606505 | 2016. április 4. 20:27 | ![]() | |
hát kék zöld sárga és vörös :) Komolyabban a Vasúti és Közlekedési közlönyben le van írva kik voltak a szállítók. A gyakorlatban főleg Krayer. A Kovács Béla katalógusában elvileg ezek az anyagok szerepelnek. A vörös miniumot meg kisebb mennyiségben az L.C.H. is Albertfalváról. | |||||
Kamovos | Adatlap | 606497 | 2016. április 4. 17:29 | ![]() | |
Sziasztok! Azt kérdezném tőletek, hogy milyen a színe volt egy II.WW-s Magyar pőre kocsinak illetve az oldalfalaknak? Ha esetleg lenne színes fotótok az is nagyon jól jönne. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||
romsitsa | Adatlap | 606469 | 2016. április 3. 18:54 | ![]() | |
Alapból R/5 került a Toldi I-be, beraktak még egyet mellé? Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 606468 | 2016. április 3. 18:37 | ![]() | |
Szia Ádám! A parancsnoki Toldikban egy R/5 adó-vevő állomást helyeztek el ráadásként, a torony hátsó falán. A Panzer I-esekről jelenleg ennyit lehet tudni, ahogy mindketten összegeztük. :) Az a jelenlegi véleményem, hogy amit a németek egyszer leírtak veszteségként (eltűnt, végleges veszteségi listára került, főleg puhatestűeknél) azt többé nem keresték. Van nyoma annak, hogy visszahagyott német technikát átvett a magyar haderő. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 606441 | 2016. április 3. 10:28 | ![]() | |
Imre ez igen érdekes, köszi. A Toldik extra rádiójának ismert a típusa? R/4-re tippelek vagy esetleg valami német technika? Az különösen érdekelne, hogy hova raktak még rádiót abba a csöppnyi belső térben. Az ismert Pz I létszám akkor 1 db Ausf A és 8 db Ausf B a M.Kir.Honv. állományában? Azt pontosan hogy érted, hogy a németek nem kerestek visszahagyott holmit? A ki nem mentett, sérült technika szabad préda volt? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 606422 | 2016. április 2. 19:19 | ![]() | |
Akkor egyszerűbben: a Zvezda nem GrW 42, mi a GrW 42 licenciáját vettük meg, így a magyar gyártmány sem Zvezda. Ez pl. német, de hogy bemutató-e, vagy magyaroknak átadott, rejtély. Üdv Á | |||||
Freddy | Adatlap | 606419 | 2016. április 2. 17:54 | ![]() | |
A Zvezda gyárt egy szovjet 120mm-est, azt is használta a magyar hadsereg, de csak 1948 után, az nem kérdés:) modelsua.com/images/D/zve3503_1.JPG Meg gyártja ezt a németet, elvileg GrW42 a becsületes neve, és sokban hasonlít a szovjet változatra, ha nem egyenesen annak a lenyúlása. http://hobbyterra.com/images/products/zvezda/zve3583.jpg A szovjet PM38 120mm-es aknavető egyébként egy francia konstrukción alapul (ez már csak abból is sejthető, hogy nem hagyományos, ,,vonás"-on alapuló szovjet űrméretek valamelyikében készül: 7,62, 76,2, 122, 152 stb mm), a nagy mennyiségben zsákmányolt példányokat a németek 12 cm Granatwerfer 378 (r) néven használták. Hogy a magyarokhoz jutott-e belőle, azt nem tudom, de valamelyik donkanyaros könyvben láttam sítalpas szovjet géppuskát is, azóta semmin nem csodálkozom. | |||||
romsitsa | Adatlap | 606418 | 2016. április 2. 17:11 | ![]() | |
Szia, a Zvezda a szovjet aknavetőt gyártja tudtommal, ez helyenként eltér a német kópiától, ami alapján a 43 M. 12 cm-es aknavetőt gyártottuk. Az elvben lehetséges, hogy eredeti szovjet aknavetőt is használtunk. A német 120 mm av. esetében más a taliga felnije, a vonószem kialakítása, a vetőn más az irányzék és annak felfogatása, az oldalirányzást egy tárcsa végzi, nem kar. Üdv Á | |||||
Freddy | Adatlap | 606413 | 2016. április 2. 14:13 | ![]() | |
Sziasztok! Ha jól tudom, a MKH a német licensz alapján gyártott 120mm-es aknavetőket használta aknavetőként. Ez ugyanaz, amit a Zvezda kiadott? Ha igen, vajon a ,,kellékek":szállítókocsi, lőszeres taliga, lőszeres ládák mennyire használhatóak fel a magyar változathoz? | |||||
Emerick | Adatlap | 606166 | 2016. március 29. 17:36 | ![]() | |
Szia Ádám! A Panzer I B-k kiképző szerepkörre lettek eleve beszerezve, összesen nyolc darab! 1H-719-től 1H-724-ig hat darab. :) Iratanyagokban ezeknek a jelzését találtam meg. Emellett volt még kettő. Egyformák voltak, a tornyaikat itthon szerelték le és céllövészethez használták fel (nem céltárgyként, hanem mint a Turán tornyoknál, abból lőttek egy amolyan állványos rendszerben ("pontozó")). Parancsnoki páncélosok a 30. harckocsi ezredben T-38-asok, illetve extra rádióval felszerelt Toldi I-esek voltak. (+ híradó gépkocsik) Parancsnoki Panzer I-ről én még nem láttam adatot. A frontátadás témája számomra egyébként is egy nagy kérdőjel. A németek mindent kifizettettek, puszira gyakorlatilag semmit nem adtak. Visszahagyott holmit azonban nem kerestek. Abból viszont túl sok öt egyforma Befehlspanzer I. A magán véleményem az, hogy minden MKH által alkalmazott, akár csak kölcsönadott technika is kapott magyar rendszámot, legalább elméleti szinten, mert különben a magyar katonai közigazgatási rendszer nem tudott mire elszámolni benzint, lőszert, pótalkatrészt stb... I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 606144 | 2016. március 29. 10:26 | ![]() | |
Szervusz, Azt lehet per pillanat tudni, hogy a Pz I B-kből 5 darab érkezett-e és 1H-719-től 1H-724-ig kaptak-e rendszámokat? Egyszer 5 parancsnoki kocsiról írnak, amit a fronton adtak át. Máshol 5 parancsnoki kocsi kerül elő, amik 1H-719-724-ig kaptak rendszámot. A rendszám füzetben meg az 1H-724 szerepel, mint a 30. harckocsiezred parancsnoki kocsija. Erős keveredés van az biztos, de túl sok az egybeesés ahhoz, hogy valami alapja ne legyen (pl. elgépelt régi irat, vagy nem tudom). Üdv Á | |||||
Emerick | Adatlap | 606008 | 2016. március 27. 18:42 | ![]() | |
Szia! Bevallom, nem tudom. Ezek a Pz I B-k eleve kiképző feladatkörre lettek beszerezve. Parancsnoki Panzer I-ről nem tudom, ki találta ki első alkalommal, hogy a Magyar Királyi Honvédség rendelkezett ilyen típussal. A 30. harckocsi ezred német minta alapján lett kialakítva, ehhez rendelték meg az anyagot is. Az eredeti német előírás szerinti, T-38-asokkal felszerelt könnyű páncélos hadosztály hadrendjében sem szerepeltek tudomásom szerint ilyen parancsnoki Panzer I-esek. I. | |||||
Emerick | Adatlap | 606007 | 2016. március 27. 18:30 | ![]() | |
Szia! Láthatóan valaki kibányászott ezt-azt, ugyanis fellelhető pl. a rövidcsövű Panzer IV-ek esetében, hogy a szállítólevél másolatát iktatta időről időre a HM, a mellékletek viszont hol megvannak (kettő esetben), hol (összes többi) pedig ki vannak tépkedve. Az eredetiek elviekben a Gépkocsi szertárnál, az indigó sokadpéldányok pedig a KÁB-nál, illetve a HM megfelelő ügyosztályánál lettek elhelyezve. Továbbá egy példány maradt a németek átadó szervnél. Előbbiek hiányoznak egy az egyben, utóbbiban pedig megvoltak. A németről nem tudom egyelőre, hol lenne érdemes keresni. Valószínűsítem, hogy 1945 után szedték ki őket, mert ha hivatalból tették volna, maga az iktatott ügyirat sem lenne meg, szerelték volna a megfelelő helyre. Ha pedig a mellékletek kellettek volna, vagy egy vevényt, vagy valami iktatást/bejegyzést kellene találni. Ezzel szemben szisztematikusan, de nem a legalaposabban ki vannak szedegetve a lényegi mellékletek. (tévedés joga fenntartva!) Sokkal furcsább a T-38-asok és a Panzer I B-k ügye, mert ezeknek az átvételéről semmi nincs, ahonnan be lehetne azonosítani az egyes páncélosok egyéni adatait. Természetesen konkrét személyre nem gondoltam, nem is gondolhatok. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 606003 | 2016. március 27. 16:20 | ![]() | |
Szia, abban a bizonyos rendszám füzetben miért parancsnoki kocsiként szerepel az 1H-724 szerinted?Félrenéztek valamit? Köszi Á | |||||
Számvéber | Adatlap | 605994 | 2016. március 27. 13:08 | ![]() | |
Kedves Emerich! "régen az öregurak nem lopták volna végig a megfelelő iratanyagokat" Ezt meg honnan veszed! | |||||
lacipapa | Adatlap | 605991 | 2016. március 27. 12:27 | ![]() | |
Köszi,sejtettem,de nem voltam benne biztos. | |||||
Emerick | Adatlap | 605988 | 2016. március 27. 12:03 | ![]() | |
Sziasztok! A parancsnoki Panzer I legendáját felejtsük el, nem volt, ugyanolyan kitaláció, mint jónéhány egyéb típusé. Szerencsétlen módon boldog boldogtalan felhasználja ezeket az adatokat, újra és újra, miközben aki/akik először leírták, csak kitalálták. (még könnyebb lenne a helyzet, ha régen az öregurak nem lopták volna végig a megfelelő iratanyagokat, mert akkor meglennének az akkoriban beszerzett német páncélosok átvételi jegyzőkönyvei - vagy másolatai - is.) A képen a 30. harckocsi ezred kiképzésére beszerzett Panzer I Ausf. B-k egyik példányát láthatjuk. A tornyokat a kép elkészültekor valóban már eltávolították. I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 605986 | 2016. március 27. 10:52 | ![]() | |
A rendszám alapján egy parancsnoki Pz I. A fotó alapján egy sima Pz I amin talán nincs torony. De még nem volt időm játszani a keppel. Üdv Á | |||||
lacipapa | Adatlap | 605975 | 2016. március 27. 09:05 | ![]() | |
A garázsban milyen vas rejtőzik? | |||||
romsitsa | Adatlap | 605971 | 2016. március 26. 23:33 | ![]() | |
Most akkor mi is van pontosan a parancsnoki Pz. I-vel? Ez nekem mezei tornyos kivitelnek tűnik. Illetve ez is kikerült a harckocsiezreddel a Donhoz? www.ebay.de/itm/TOP-PzKPfw-38-t-Ungarn-Ungarische-Einheit-Panzer-Tank-Foto/381571852882 Üdv Á | |||||
Bogesz | Adatlap | 605660 | 2016. március 20. 22:09 | ![]() | |
Ez a Botond (korábban Éva) páncélvonat nagyon érdekelne. Igen részletes leírást ad a visszaemlékezés írója a kocsikról, de jó lenne még több képet látni róla. Ha valakinek ilyen a rendelkezésére áll és meg is osztaná, kérem ne fogja vissza magát. :) Köszi, Bogesz | |||||
SSZABI | Adatlap | 605655 | 2016. március 20. 21:35 | ![]() | |
Szia! Köszi a választ! | |||||
romsitsa | Adatlap | 605652 | 2016. március 20. 21:07 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 605645 | 2016. március 20. 20:30 | ![]() | |
Szia! Jelen pillanatban csak annyit tudok mondani, hogy a galíciai területeken partizángyanús vidékeken alkalmazták a Botond páncélvonatot, amely valószínűleg zsákmányolt mozdonyból és lövegkocsikból, illetve improvizált vagonokból állt össze. Sajnos nem ástam bele magamat bővebben. :) I. | |||||
romsitsa | Adatlap | 605631 | 2016. március 20. 19:07 | ![]() | |
Elég sok fotó van egy vagy két elhagyott páncélvonatról, ezeken honvédek szerepelnek, de érzésre inkább háborús roncsok, mint működőképes vonatok. Turánnal kombinálva még rosszabb a helyzet, mert azok szerintem az 1. honvéd lovashadosztállyal illetve az 1. hadsereggel jutottak ki először a frontra 1944-ben. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 605626 | 2016. március 20. 18:34 | ![]() | |
Hello, négy pótszem a hivatalos kiszabat kocsinként, mivel sehol sem látszik, így valamelyik oldaldobozban volt. Pótpáncélként nem hiszem, hogy használták, szinte bármi átvitte a páncélzatot, ezen még egy réteg "lágy" fém nem nagyon segített, viszont még jobban terhelte a kocsit. Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 605602 | 2016. március 20. 13:05 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne! Mekkora az esélye annak, hogy a magyar csapatok zsákmányoltak OB-3-as páncélvonatot és azt használták is? Segítségeteket előre is köszönöm! Szeretnék hozzá csapni egy Marha vagont ás egy pőre kocsit Turánnal meg konyhával. :) Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 605553 | 2016. március 19. 19:16 | ![]() | |
Bocs' nem ide akartam! | |||||
lacipapa | Adatlap | 605552 | 2016. március 19. 19:16 | ![]() | |
Valahol láttam egy videót az Arrabona Felderítő Zászlóaljról.Az egyik BMP-1 oldalára volt festve az emblémájuk. Tudna nekem valaki erről a jelvényről képet feltenni,színesben?Szeretném megrajzoltatni,ha volt, több féle is lehet.Úgy emlékezem,hogy kék-sárga volt a pajzs. Laci | |||||
SSZABI | Adatlap | 605538 | 2016. március 19. 17:58 | ![]() | |
Igen, van egy kis lap is vele, mutatja hol kell hajtani a láncot, sokkal gyorsabb és szebb is szerintem az eredmény, mintha a gyári műanyag pici szemekkel bíbelődök (bár még mindig szebb lenne azzal is, mintha a gumi láncot adnának vele). | |||||
lacipapa | Adatlap | 605536 | 2016. március 19. 17:54 | ![]() | |
Húúú,ez tényleg nagyon szupi!Mi a teknikája,hajtogatni kell? | |||||
SSZABI | Adatlap | 605528 | 2016. március 19. 17:24 | ![]() | |
Szia! Nekem ilyenre sikerült. Könnyebb festés érdekében a teknő felső részét még nem ragasztottam rá... | |||||
lacipapa | Adatlap | 605506 | 2016. március 19. 10:23 | ![]() | |
Szervusz! Tudnál erről a láncról,felrakva,képet feltenni? | |||||
SSZABI | Adatlap | 605505 | 2016. március 19. 09:54 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne egy kérdésem: a Toldi II-esek közül, volt rá példa, hogy pótlánctalp tagokat vitt volna magával? Vagy ez csak közepes és nehéz harckocsiknál volt szokás? Fényképet én erről sajnos eddig nem találtam, de ez nem jelent semmit... A Balaton-féle maratott lánctalp szenzációs, egyszerű, praktikus és pikk-pakk megvan, és nagyon jól mutat 1/72-ben. :D De maradt pár kimaradt szem, és nem tudom hova tenni... Előre is köszi a segítséget! | |||||
Kamovos | Adatlap | 604581 | 2016. március 5. 20:32 | ![]() | |
Szia téglatesó! Köszi a válaszod. Megpróbáltam felnagyítani a képet, és tényleg ott van a bukó torony. :) Csak nem láttam eddig kicsiben. :( A többivel már nincs problémám. :) Ezt nagyon benéztem most. :( Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 604555 | 2016. március 5. 14:23 | ![]() | |
Szia Kamovos! Nem értem a kérdésedet, de ezzel a kocsival szerintem semmi gond nincs. Ez egy sima 35M Ansaldo. Valóban nincs beszerelve a fegyverzet, valószínűleg azért, mert a terepjáró-képesség teszteléséhez (amiért a kocsit felmászatták a betonakadályra) nem volt hozzá éppen szükség, de a helye szépen látszik, tökéletesen kivehető a magyar szerkesztésű bukótorony (nincs az belemezelve, látszik is a nyílása). A tetején, a bal oldalon a szintén magyar szerkesztésű figyelőtorony (vagy parancsnoki kupola, ha úgy jobban tetszik) van. De annak ott is van a helye, hiszen a parancsnok kezelte egyben a fegyverzetet is. A 150db Ansaldóból 45db kapott ilyen figyelőtornyot, hogy a parancsnoknak jobb figyelési lehetőségei legyenek. A téma kutatói biztos meg fogják tudni mondani talán a rendszámát is, meg hogy hol használták. Üdv. | |||||
Kamovos | Adatlap | 604524 | 2016. március 4. 21:24 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 604471 | 2016. március 3. 18:52 | ![]() | |
Sziasztok! A HTI részvétele a magyar harckocsiprogramban A fenti sor beírása google barátnőimnél a lenti pdf fylet adja meg. Érdemes elolvasni. mek.oszk.hu/12900/12993/pdf/12993_2.pdf Üdv: kamovos | |||||
téglatesó | Adatlap | 604459 | 2016. március 3. 15:41 | ![]() | |
Üdv Romsitsa! Köszönöm válaszod, és köszönöm, hogy időt szánsz a problémámra. Igen, amit írtál az MK könyvről, az nekem is feltűnt. Nagy hiányossága a könyvnek szerintem, hogy az egyes anyagok (fejezetek) nincsenek egy folyamatos egésszé összeszerkesztve. A gyártásnál a plusz 12db Csaba gyanúm szerint úgy kerül oda, hogy a 2. (20+12db-os) megrendelésben szereplő 12db parancsnoki kocsit kétszer is beszámítja: egyszer (helyesen) parancsnokinak, egyszer pedig (nem tudni, miért) csatárnak is. Azért gyanítom ezt, mert az előző kommentemben kiszámolt 107db-os, meg a könyvben leírt 119db-os végeredmény között is pont ennyi a differencia. De lehet, hogy tévedek. No de mindegy, továbbra is reménykedem, hogy esetleg valakinek van adata, információja a különféle típusok évenkénti lebontású gyártási üteméről. | |||||
romsitsa | Adatlap | 604432 | 2016. március 2. 19:40 | ![]() | |
A titok az, hogy ez igazából nem egy kézirat, hanem korábbi anyagok összedolgozása. Pl. a Csaba rész 4-5 külön mű volt. Visszakanyarodva: Az egyszerűség kedvéért Dombrády könyve DK az M.Kir. Honv. hazai gyártású... könyv MK HM rendelés DK (csak HM rendelés ebben a BM két kocsija nem szerepel) 1. rendelés 61 2. rendelés 32 3. rendelés 70 ezt a HM visszamondja 14 talán elkészül Itt tisztán hiányoznak a folyamerőnek átadott tornyok. MK 1. rendelés 61 2. rendelés 32 3. rendelés 70 3. rendelés módosul 50 BM rendelés 2 Gyártás DK 1. gyártás 61 2. gyárás 32 talán további 14 kocsi MK Rendszám alapján számolnak 1.+2. rendeles alapján 93+12 kocsi Honnan lett még 12 kocsi rendelés nélkül? 3. rendelés 6+6 kocsi BM rendelés 2 kocsi Honvédségnél lévő kocsik MK 1942-re datálja 14 kocsi gyártását, majd leírja, hogy 1942-ben csak javítottak. Á |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107. |
Hello,
köszi.
A Schwarzlose állványát 90 fokkal kellett elforgatni és a meghosszabbított hátsó láb szolgált légvédelmi toldatként. A második képen nem a gyári állványon van, de a Solothurn állványával sem egyezik, szvsz.
A 30. hk. ezred Toldijainak nem ismerem a rendszámait, bot és keretantennás kocsik voltak, vegyesen. Az ezred Toldijairól én még nem láttam olyan képet, amin lett volna toronyszámuk.
Továbbmenve, az 1. Lovashadosztály Toldijain kívül még ne láttam Toldin toronyszámot.
Üdv
Á