<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Zsóti | Adatlap | 610115 | 2016. június 7. 09:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 610079 | 2016. június 6. 18:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon Köszönöm! Üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 610074 | 2016. június 6. 16:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, nem látszik az antennája, A20 vagy B20. Eredetileg azt hiszem a M&M extrában jelent meg a kép, ez a netről származik. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 610072 | 2016. június 6. 16:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 610052 | 2016. június 6. 08:51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, a bevonulásnál talán volt egy-két botantennás kocsi (ha azt hívod II-nek), de nem igazán látszik az antennák bekötése. A legnagyobb biztonsággal1942-43-ra datálod az esemenyeket és azt mondod valamelyik hadapród iskola kocsija van gyakorlaton. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 610051 | 2016. június 6. 08:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
spenot | Adatlap | 610040 | 2016. június 5. 22:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt található pl. a székelykapu, ami előtt egy Zrínyi áll: http://www.missing-lynx.com/gallery/axis/zrinyi35sz_1.html spenot | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsóti | Adatlap | 610001 | 2016. június 5. 18:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A harckocsira természetesen. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 609999 | 2016. június 5. 18:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Székely kapu?talán zöld,de inkább natúr fa! Vagy a tankra gondoltál? :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zsóti | Adatlap | 609997 | 2016. június 5. 17:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne, mivel nem vagyok szakértője a témának. Toldi II elképzelhető egy székelykapu előtt? (A Limes modell terméke nagyon tetszik! :) ) Ha igen, terepmintásban vagy zöldben? Üdv Zsolti | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 609991 | 2016. június 5. 16:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok Fennmaradt esetleg fotó tarka Toldi I-ről kései felségjellel (fekete alapon fehér kereszt)? Feltúrtam a netet, de nemigazán leltem... Előre is kösz a segítséget Üdv Viktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 609958 | 2016. június 5. 07:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm szépen a segítségedet! Én is ilyenre gondoltam. :) Kár, hogy pont ezt hagyták le a végső változatról. :( Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609907 | 2016. június 3. 16:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusz, a szériakocsik tornyán nincsenek fülek, csak a test oldalain 3-3 darab, így azt mondom ezeket gyárilag telibe lehetett ponyvázni. A prototípuson (a torony palást felső kb 1/3 részén hegesztési varratok futnak) viszont ezek a fülek a torony peremén voltak, így azon a nyílást lehetett ponyvázni, ahogy te szeretnéd. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 609903 | 2016. június 3. 15:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A problémám nem kicsi de legalább jó nagy. :( Kérdésem a következő lenne leponyvázott 40M Nimródról tudtok e nekem képet feltenni ahol csak a torony küzdőtere van takarva és nem az egész oldala. Egyáltalán volt ilyen? Ezt az egy képet találtam de ezen be van takarva majdnem az egész kocsi. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 609508 | 2016. május 27. 18:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609478 | 2016. május 26. 21:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nincs mit. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 609452 | 2016. május 26. 13:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Ádám! Nagyon szépen köszönöm előre is a képeket és az eddigi segítséget! Köszönettel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609450 | 2016. május 26. 13:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609429 | 2016. május 25. 23:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helló, fel tudom rakni a képek java részét, az internetről harácsoltam össze anno. Talán lesz egy terepszínű is, azt elfelejtettem, hogy létezik. Az E/F G sorozat közti leglátványosabb különbség, hogy a frontpáncélt 25+25 mm-es lemezek helyett homgogén 50 mm-es lemezből gyártottak és nagyobb felületen használták a hegesztés, így csökkent a szegecsek száma. A torony homloklemez bal élén (célzótávcső mellett) három szegecs van a G verzión. A vezető/rádiós homloklemezén szintén csak három három szegecs maradt meg a G-nél. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 609385 | 2016. május 25. 09:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Ádám! Köszönöm a segítséget! A neten találtam egy könyvet a magyarok által használt harcjárművekrő,l abban írták a zöldet. Ezért vetettem, fel, de én is inkább a szürke felé hajlottam, köszi a megerősítést. Ha esetleg a privát címemre tudnál küldeni passzoló oldal és rendszámokat azt nagyon megköszönném, természetesen kizárólag saját használatra kellenek. Köszönettel Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609366 | 2016. május 24. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, fejből írom: a kocsik szürkék voltak, egy Pz 38t, ami valószínűleg magyar személyzettel harcolt, sárga volt, de ez nem a 30. hk. ezredhez tartozott, hanem a 101. önálló harckocsi századhoz (szerintem), zöld festés nem bizonyítható (ff. fotó alapján szerintem vállalhatatlan kijelenteni, hogy zöld és nem szürke) ahogy a magyar terep sem. Az E/F/G leginkább a homloklemez és a torony homloklemez csavarjainak számaban tér el. Emlékeim szerint egy F volt a sok G között. Rend- és oldalszám van hozzájuk viszonylag dögivel, de nincs előttem. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609345 | 2016. május 24. 17:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És van még a Rendőrség kocsija, az talán kék volt. Áe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609341 | 2016. május 24. 16:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, fejből írom: a kocsik szürkék voltak, egy Pz 38t, ami valószínűleg magyar személyzettel harcolt, sárga volt, de ez nem a 30. hk. ezredhez tartozott, hanem a 101. önálló harckocsi századhoz (szerintem), zöld festés nem bizonyítható (ff. fotó alapján szerintem vállalhatatlan kijelenteni, hogy zöld és nem szürke) ahogy a magyar terep sem. Az E/F/G leginkább a homloklemez és a torony homloklemez csavarjainak számaban tér el. Emlékeim szerint egy F volt a sok G között. Rend- és oldalszám van hozzájuk viszonylag dögivel, de nincs előttem. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 609338 | 2016. május 24. 15:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Lehet, hogy én vagyok béna, de neten kutattam, de nem jutottam eredményre, ezért kérek ismételten segítséget. Lassan végéhez ér a matilda projekt, és a készleteimbből szemezgetek a Tamiya 1/48-as Pz (38 (t) E/F makettjével. Amit eddig találltam az az, hogy kiképzési céllal volt vagy 16 db F változatunk, a többség viszont G volt. Én szeretnék egy fronton lévőt készíteni, ezért az a kérdés, mit kell átalakítani az F-en, hogy magyar használatú G-t kapjak? A másik, olvastam, lehet, hogy a kiképző gépek magyar zöldet kaptak. A frontra kikerültek milyen színűek voltak? Német panzer szürke, vagy magyar terep, esetleg sima magyar zöld? Esetleg tudtok ajánlani oldalszámot is ( reménykedve, hogy rendszámmal is) Segítségeteket előre is köszönöm! Muzzy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609154 | 2016. május 20. 20:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Schwarzlose állványát légvédelmi állásban, kb. stimmel a magassága az ülő alakokhoz viszonyítva. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 609127 | 2016. május 20. 12:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 609126 | 2016. május 20. 12:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Meg állványozott Solothurn golyószórót is: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 609125 | 2016. május 20. 12:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Némi komolyabb keresgélés után végül találtam állványozott Schwarzlose géppuskákat: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609120 | 2016. május 20. 09:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az első kép nem Schwarlose állvány, rossz a sorrend. A | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609119 | 2016. május 20. 09:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, köszi. A Schwarzlose állványát 90 fokkal kellett elforgatni és a meghosszabbított hátsó láb szolgált légvédelmi toldatként. A második képen nem a gyári állványon van, de a Solothurn állványával sem egyezik, szvsz. A 30. hk. ezred Toldijainak nem ismerem a rendszámait, bot és keretantennás kocsik voltak, vegyesen. Az ezred Toldijairól én még nem láttam olyan képet, amin lett volna toronyszámuk. Továbbmenve, az 1. Lovashadosztály Toldijain kívül még ne láttam Toldin toronyszámot. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 609112 | 2016. május 20. 07:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Romsitsa! Szuper vagy! Köszönöm a válaszokat. A kocsira szerelt géppuskaállványról égre-földre kerestem használható képet, de nem találtam, külön köszönet érte. A Donhoz kiküldött Toldikról leginkább az érdekelne, hogy csak A20, vagy csak B20 szériás kocsik voltak-e, esetleg vegyesen? Róluk is kerestem képet, de nem igazán találtam, legalábbis olyat nem, ami bizonyíthatóan ott készült, és a rendszám is látszana rajta. Ráadásul kutyulja a képet (legalábbis az én fejemben), hogy a "nagy mesekönyv" szerint a Donhoz kiküldött Toldik (meg Nimródok) is kaptak toronyszámot, hasonlóan a Pz.38(t) meg a Pz.IV.F1 páncélosokhoz, de erről se találtam még képet, hogy ezek a toronyszámok hova lettek felfestve, és hogyan néztek ki. Amúgy a Csabákról készült képedre visszatérve: hosszas bűvölés után én úgy látom, mintha tényleg rajta lenne a villám-jelzés: a felségjel alatti világos (alighanem homoksárga) folton keresztülfutó vékony világos(abb) sáv szerintem a villám lehet. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609064 | 2016. május 19. 11:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 609041 | 2016. május 18. 22:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hello, 1. az L- a Ludovika jelzése volt, nem tudom mikor, talán gyakorlatokon? A tornyon kívül a sárvédőire is felfestették a jelzést emlékeim szerint. 2. Passz. 3. Tudtommal nem volt külön gépkocsi állvány, a Solothurn és Schwarzlose gyári állványait át lehetett alakítani légvédelmi célokra. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
téglatesó | Adatlap | 609009 | 2016. május 18. 11:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Három kérdésem-kérésem lenne: 1: Lehet-e tudni, hogy a H-337-es rendszámú Toldi I. mikor és miért kapta a tornyára ezt az "L11" jelzéseket? (lásd a képet) 2: Melyek voltak (rendszám szerint, ha lehet tudni) a Donhoz kiküldött páncélos hadosztályba beosztott Toldik? 3: Van-e valakinek használható közeli képe a teherautókra (Botond, Krupp Protze, stb.) platójára felszerelt légvédelmi géppuska állványáról? (lehetőleg arról, amelyikre a Schwarzlose géppuskát tették fel). Előre is köszi a válaszokat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606547 | 2016. április 5. 14:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A srég jobb oldali orr lemezt és a bal oldalon az ajtó mögötti lemez közepét nézd. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Podva | Adatlap | 606543 | 2016. április 5. 13:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak egy vörös(?) ötágú csillagot szétverő ököl van rajta... az elsőn is meg ralán a hátsón is... Üdv VIktor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606541 | 2016. április 5. 13:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606513 | 2016. április 4. 21:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valami rémlik, hogy a hború során zöldre váltották a míniumot. A mínium tudtommal meg ugyan az, mint ahogy ma is kinéznek a kocsik. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 606510 | 2016. április 4. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi a választ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 606505 | 2016. április 4. 20:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hát kék zöld sárga és vörös :) Komolyabban a Vasúti és Közlekedési közlönyben le van írva kik voltak a szállítók. A gyakorlatban főleg Krayer. A Kovács Béla katalógusában elvileg ezek az anyagok szerepelnek. A vörös miniumot meg kisebb mennyiségben az L.C.H. is Albertfalváról. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 606497 | 2016. április 4. 17:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azt kérdezném tőletek, hogy milyen a színe volt egy II.WW-s Magyar pőre kocsinak illetve az oldalfalaknak? Ha esetleg lenne színes fotótok az is nagyon jól jönne. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606469 | 2016. április 3. 18:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alapból R/5 került a Toldi I-be, beraktak még egyet mellé? Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 606468 | 2016. április 3. 18:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ádám! A parancsnoki Toldikban egy R/5 adó-vevő állomást helyeztek el ráadásként, a torony hátsó falán. A Panzer I-esekről jelenleg ennyit lehet tudni, ahogy mindketten összegeztük. :) Az a jelenlegi véleményem, hogy amit a németek egyszer leírtak veszteségként (eltűnt, végleges veszteségi listára került, főleg puhatestűeknél) azt többé nem keresték. Van nyoma annak, hogy visszahagyott német technikát átvett a magyar haderő. I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606441 | 2016. április 3. 10:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imre ez igen érdekes, köszi. A Toldik extra rádiójának ismert a típusa? R/4-re tippelek vagy esetleg valami német technika? Az különösen érdekelne, hogy hova raktak még rádiót abba a csöppnyi belső térben. Az ismert Pz I létszám akkor 1 db Ausf A és 8 db Ausf B a M.Kir.Honv. állományában? Azt pontosan hogy érted, hogy a németek nem kerestek visszahagyott holmit? A ki nem mentett, sérült technika szabad préda volt? Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606422 | 2016. április 2. 19:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor egyszerűbben: a Zvezda nem GrW 42, mi a GrW 42 licenciáját vettük meg, így a magyar gyártmány sem Zvezda. Ez pl. német, de hogy bemutató-e, vagy magyaroknak átadott, rejtély. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 606419 | 2016. április 2. 17:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Zvezda gyárt egy szovjet 120mm-est, azt is használta a magyar hadsereg, de csak 1948 után, az nem kérdés:) modelsua.com/images/D/zve3503_1.JPG Meg gyártja ezt a németet, elvileg GrW42 a becsületes neve, és sokban hasonlít a szovjet változatra, ha nem egyenesen annak a lenyúlása. http://hobbyterra.com/images/products/zvezda/zve3583.jpg A szovjet PM38 120mm-es aknavető egyébként egy francia konstrukción alapul (ez már csak abból is sejthető, hogy nem hagyományos, ,,vonás"-on alapuló szovjet űrméretek valamelyikében készül: 7,62, 76,2, 122, 152 stb mm), a nagy mennyiségben zsákmányolt példányokat a németek 12 cm Granatwerfer 378 (r) néven használták. Hogy a magyarokhoz jutott-e belőle, azt nem tudom, de valamelyik donkanyaros könyvben láttam sítalpas szovjet géppuskát is, azóta semmin nem csodálkozom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606418 | 2016. április 2. 17:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, a Zvezda a szovjet aknavetőt gyártja tudtommal, ez helyenként eltér a német kópiától, ami alapján a 43 M. 12 cm-es aknavetőt gyártottuk. Az elvben lehetséges, hogy eredeti szovjet aknavetőt is használtunk. A német 120 mm av. esetében más a taliga felnije, a vonószem kialakítása, a vetőn más az irányzék és annak felfogatása, az oldalirányzást egy tárcsa végzi, nem kar. Üdv Á | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 606413 | 2016. április 2. 14:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ha jól tudom, a MKH a német licensz alapján gyártott 120mm-es aknavetőket használta aknavetőként. Ez ugyanaz, amit a Zvezda kiadott? Ha igen, vajon a ,,kellékek":szállítókocsi, lőszeres taliga, lőszeres ládák mennyire használhatóak fel a magyar változathoz? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Emerick | Adatlap | 606166 | 2016. március 29. 17:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ádám! A Panzer I B-k kiképző szerepkörre lettek eleve beszerezve, összesen nyolc darab! 1H-719-től 1H-724-ig hat darab. :) Iratanyagokban ezeknek a jelzését találtam meg. Emellett volt még kettő. Egyformák voltak, a tornyaikat itthon szerelték le és céllövészethez használták fel (nem céltárgyként, hanem mint a Turán tornyoknál, abból lőttek egy amolyan állványos rendszerben ("pontozó")). Parancsnoki páncélosok a 30. harckocsi ezredben T-38-asok, illetve extra rádióval felszerelt Toldi I-esek voltak. (+ híradó gépkocsik) Parancsnoki Panzer I-ről én még nem láttam adatot. A frontátadás témája számomra egyébként is egy nagy kérdőjel. A németek mindent kifizettettek, puszira gyakorlatilag semmit nem adtak. Visszahagyott holmit azonban nem kerestek. Abból viszont túl sok öt egyforma Befehlspanzer I. A magán véleményem az, hogy minden MKH által alkalmazott, akár csak kölcsönadott technika is kapott magyar rendszámot, legalább elméleti szinten, mert különben a magyar katonai közigazgatási rendszer nem tudott mire elszámolni benzint, lőszert, pótalkatrészt stb... I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romsitsa | Adatlap | 606144 | 2016. március 29. 10:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusz, Azt lehet per pillanat tudni, hogy a Pz I B-kből 5 darab érkezett-e és 1H-719-től 1H-724-ig kaptak-e rendszámokat? Egyszer 5 parancsnoki kocsiról írnak, amit a fronton adtak át. Máshol 5 parancsnoki kocsi kerül elő, amik 1H-719-724-ig kaptak rendszámot. A rendszám füzetben meg az 1H-724 szerepel, mint a 30. harckocsiezred parancsnoki kocsija. Erős keveredés van az biztos, de túl sok az egybeesés ahhoz, hogy valami alapja ne legyen (pl. elgépelt régi irat, vagy nem tudom). Üdv Á |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Szia Ádám!
Igazából erre a Toldi II-re gondolok. Őszintén, nem vagyok nagy szakértője a témának. Ez a változat az antenna kialakításában, erősebb frontpáncélban és a fegyverzetben (20 mm-es helyett 40 mm-es) tér el talán az I-től.
A makettet most szereztem be a hétvégén, és gondoltam jól mutatna együtt egy székelykapuval.
Üdv
Zsolti