<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gaunt1 | Adatlap | 613798 | 2016. augusztus 26. 21:08 | ||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 613681 | 2016. augusztus 24. 14:38 | ||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 612747 | 2016. augusztus 3. 08:02 | ||||||||||||||
Belorusz BMP-2: https://auto.onliner.by/2012/10/13/bmp/ | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 612745 | 2016. augusztus 3. 07:59 | ||||||||||||||
Nagyon jó képek BMP-3-ról: info.drom.ru/surveys/43415/ | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 612461 | 2016. július 28. 11:57 | ||||||||||||||
Macedón T-72: www.arm.mil.mk/vesti/zok/2015/12/en_bojno_gaganje.html | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 612281 | 2016. július 25. 08:06 | ||||||||||||||
Pár jó kép: vitalykuzmin.net/ | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 612249 | 2016. július 24. 15:02 | ||||||||||||||
Szia Laci,Kojak75! Titoknak nem titok csak még a fejemben létező tenderhez szeretnék még több infót gyűjteni mielőtt "bevásárolok".--Ehhez kellet volna a Gaz-66 Kung fülke is:) Na szóval egy Kamaz4310(átalakítva) erre egy Kung fülke --így lenne egy КамАЗ-4350 Р-142Н A Gaz66-ra visszamenne az átalakított fülke és plató. És még a Kamaz platónak is lenne projekt! 6kerék helyett inkább 8 és lenne egy ilyen vagy egy ilyen:) | |||||||||||||||||
Kojak75 | Adatlap | 612240 | 2016. július 24. 12:56 | ||||||||||||||
Minek? Ha már teherautó legyen 6 kereke!(Minimum!) Üdv kojak! | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 612237 | 2016. július 24. 11:19 | ||||||||||||||
A lényeget nem írtam mekkora is az ICM Kamaz? Igazából ez 4310 vagy 43101-es (utóbbi később lett gyártva és meghosszabították) 7650mm-ről 7895mm-re.Most melyikből vonjam ki a 6395mm? | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 612236 | 2016. július 24. 11:07 | ||||||||||||||
Sziasztok.ICM Kamaz 4310-est át lehet alakítani 43501-re rövidített 4×4re. Elég az alváz végét megrövidíteni?Csak egy hátsó tengelyt felhasználni illetve a laprugót egytengelyesre átalakítani?Még e csörlő se kell hátra. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 611944 | 2016. július 17. 07:44 | ||||||||||||||
Na igen. Tényleg. Jól elfelejtkeztem! Köszönet! | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 611941 | 2016. július 17. 00:31 | ||||||||||||||
Üdv! A terminator nagypapája :) Ő az Object782 ami egy t-72B volt ifjúkorában. Próbaképpen házasították tornyában a 100mm-es 2A70 és a 30mm-es (shipunov-ból egyszerűsített) 2A72-est, - ami ma a BMP-3 típusról ismert, mint standardizált megoldás. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 611919 | 2016. július 16. 18:29 | ||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 611764 | 2016. július 13. 13:47 | ||||||||||||||
Silkáknál (Büszkénél is) volt egy úgynevezett deszant kábel, lövészeteken ezzel lehetett kommunikálni, figyelni és jelezni a leggyorsabban (pl menet helyzetből hirtelen felbukkanó célra tüzelés megnyitásánál és hibák esetén, vagy a tüzelési sáv elhagyás esetén). | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611760 | 2016. július 13. 11:24 | ||||||||||||||
Amúgy az ötlet egyáltalán nem rossz. A nyugati típusokon mostanában kezd újra elterjedni a TIP (Tank Infantry Phone), ami lényegében egy farpáncélra szerelt telefon. Ez még jobb is, mert nem kell hozzá fejvédő, és nem kell felkapaszkodni a torony mögé. | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 611757 | 2016. július 13. 10:47 | ||||||||||||||
Hivatalosan a szovjeteknél nem tudom, de idehaza a tartozékos ládában még az sem volt berakva, aminek ott kellett volna lennie. Nem beszélve arról, ha benne hagyták volna, az fél óra múlva már nem lett volna ott. Elvileg a lövészraj hozott magával egy fejvédőt, vagy csatlakozóhoz kompatibilis beszváltó és fülhallgató csatlakozást. Én hivatalos gyakorlaton soha sem láttam a használatát, poénból próbálgattuk, de egyszerűbb volt egy toronykulcs, és rányitottál a cimborára. Mellékesen, a Govozgyikákon is volt csatlakozási lehetőség hátul. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611754 | 2016. július 13. 09:21 | ||||||||||||||
Igen, közben rájöttem, hogy én kérdeztem hülyeséget. Valamiért úgy emlékeztem, a későbbi B változatokról elhagyták, de ott van azokon is, csak eléggé elrejtve, két reaktív páncélkazetta között. Amit viszont tényleg nem tudok: Hogyan oldották meg a kommunikációt? Normál páncélos fejvédővel, vagy volt külön mikrofon és fülhallgató? És ezt kinek kellett magával vinnie, a deszantnak, vagy a harckocsin az egyik tartozékos ládában volt? | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 611749 | 2016. július 13. 07:20 | ||||||||||||||
Nem csak a korai változatokon, hanem mindegyik altípuson van, gyártó országtól függetlenül, csatlakozási lehetőség. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611733 | 2016. július 12. 13:02 | ||||||||||||||
Persze meg kell említenem, a korai 72-es is el volt látva még kapaszkodókkal a torony mindkét oldalán. Ezeken a korai 72-eseken volt még aljzat, amivel a deszant be tudott csatlakozni a harckocsi TPU rendszerébe? | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 611728 | 2016. július 12. 11:20 | ||||||||||||||
"Na és mi a helyzet a T-64-el? (és később T-80-al) Ha így nézzük, ez pont alkalmas lett volna a harckocsideszantra, mert nem dobál ki semmit." Amire én gondoltam, konkrétan, vagy évszámokban, a T-62 harckocsival kezdődött, és a T-72-ről már ne is beszéljek. Márpedig e két típus volt a térnyerő. Természetesen közben teltek az évek, és a doktrína is változott. Persze meg kell említenem, a korai 72-es is el volt látva még kapaszkodókkal a torony mindkét oldalán. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611725 | 2016. július 12. 09:52 | ||||||||||||||
Üdv, Páncélos! Nem is azt mondtam, hogy a BTR-40 és 152 megjelenése azonnal megváltoztatott volna mindent. De egyértelműen jelezte, a harckocsideszantnak több hátránya van mint előnye. nem egyszer indult olyan terepen, amire az ellenség nem nagyon számított, pl. mocsaras, lápos területen. Igen, ez igaz, de ezek különleges esetek voltak. Viszont normál körülmények között is igen gyakran alkalmazták a harckocsideszantot így a veszteségek hatalmasak voltak. Tény, hogy ennek ellenére is működött a dolog, de csak a vörös hadsereg óriási számbeli fölénye miatt. Náluk a katonák élete akkoriban meg semmit nem számított. De még egy lényeges szempont volt az óriási távolságok megtétele, így utazás ként is sokszor használták, de még most is használják a harckocsikat. Ezt nem is lehet vitatni, mindenki használta és még használja ma is a páncélosokat erre. De szerintem ez nem összekeverendő a harckocsideszanttal. Csak halkan jegyzem meg, hogy nem a balesetveszély miatt maradt el a tankkal támadó deszant a SZU-ban, hanem a hüvelyek kidobása okozta sérülés volt az elsődleges szempont, hogy a 70-es évektől véget ért. Na és mi a helyzet a T-64-el? (és később T-80-al) Ha így nézzük, ez pont alkalmas lett volna a harckocsideszantra, mert nem dobál ki semmit. | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 611722 | 2016. július 12. 08:18 | ||||||||||||||
Kicsit megkésve, de pár dologra reagálnék: Gaunt! "Hát azért volt BTR már az 50-es években, mindjárt 3 fajta is... BTR-40, BTR-152 és BTR-50." Az 50-es években még csak kovácsolódott a mai gépesített lövész fegyvernem, akkor még gépkocsizó lövészek összetétele, fegyverzete, és szállító járműparkja sem volt a mai. Az általad első kettőnek említett eszköz nem volt több, gyengén páncélozott tehergépkocsinál. A BTR-50 nyitott változata teljesen sebezhetővé tette a legénységet, zárt kialakítását inkább hírközpont, vagy vezetési pont járműként fejlesztették tovább. "De valóban, elég sűrűn előfordult a harckocsideszant még a 60-as években is, és még a T-64-eseken is voltak kapaszkodók. Azért érdekes, hogy milyen sokáig létezett ez a taktika... Pedig borzalmas veszteségek forrása volt, (a harckocsira kapaszkodókra nézve) és egy-két különleges esettől eltekintve hatásossága is kétséges volt." Ha van lehetőséged, és beleolvasol Zsukov visszaemlékezéseibe (70-es, 80-as években a Zrínyi gondozásában jelent meg könyv formában), akkor kiderül, hogy nem egyszer indult olyan terepen, amire az ellenség nem nagyon számított, pl. mocsaras, lápos területen. Az ilyen helyeken az összes gumikerekes BTR tehetetlenül elakadt volna, ezért volt része a SZU hadviselésnek nagyon sokáig a harckocsin szállított deszant. De még egy lényeges szempont volt az óriási távolságok megtétele, így utazás ként is sokszor használták, de még most is használják a harckocsikat. Csak halkan jegyzem meg, hogy nem a balesetveszély miatt maradt el a tankkal támadó deszant a SZU-ban, hanem a hüvelyek kidobása okozta sérülés volt az elsődleges szempont, hogy a 70-es évektől véget ért. Sokol! "Kedves páncélos! Ezt úgy kell értemezni, hogy a képen látható öltözékben és felszereléssel akár magyar egységet is felfedezhetnénk? Akár az ötvenes(?) évekből is származhat a kép?" A kép bármikor készülhetett, nem tudom. Én arra akartam utalni, hogy egy csizmából ne következtessen senki, mert a 60-as évekig nálunk is ue. a csizma volt rendszerben. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611407 | 2016. július 3. 22:28 | ||||||||||||||
Azért érdekes, hogy milyen sokáig létezett ez a taktika... Pedig borzalmas veszteségek forrása volt, (a harckocsira kapaszkodókra nézve) és egy-két különleges esettől eltekintve hatásossága is kétséges volt. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 611395 | 2016. július 3. 21:05 | ||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611389 | 2016. július 3. 20:05 | ||||||||||||||
...BTR nem létezett, ezért szükség megoldásnak így utaztak a lövészek www.krasnayazvezda.com/terre/materiels/transport_troupes/btr152/0.jpg Több mint 12.000-t gyártottak 1950-től. Szóval még azt sem lehet mondani, kevés volt belőle. Nem lehet, hogy a valódi ok inkább a harckocsi jobb terepjáróképessége volt? | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 611385 | 2016. július 3. 19:32 | ||||||||||||||
A képen egyértelműen Szovjet katonák (deszant) utaznak, hazánkban ekkor még a PPS-volt rendszerben. A BMP és BMD valamint BTR nem létezett, ezért szükség megoldásnak így utaztak a lövészek, kölcsönösen biztosítva egymást. | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 611374 | 2016. július 3. 18:48 | ||||||||||||||
Kedves páncélos! Ezt úgy kell értemezni, hogy a képen látható öltözékben és felszereléssel akár magyar egységet is felfedezhetnénk? Akár az ötvenes(?) évekből is származhat a kép? | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 611368 | 2016. július 3. 18:03 | ||||||||||||||
Hát azért volt BTR már az 50-es években, mindjárt 3 fajta is... BTR-40, BTR-152 és BTR-50. Az első kettőt 1950-től gyártották, az 50-est 1954-től. De valóban, elég sűrűn előfordult a harckocsideszant még a 60-as években is, és még a T-64-eseken is voltak kapaszkodók. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 611361 | 2016. július 3. 17:05 | ||||||||||||||
Szia páncélos! Gondoltam hogy akkoriban nem voltak olyan "nyuszi buszok" ,a felmászást én arra értettem miért kellet elővenni egy viszonylag régi(már 20 éve is feledésbe merült) tankot. 2 katona (mintha) mosolyogna, azért gondoltam valami film forgatás lehet--Propaganda poszter. Könyv mikor lesz Királyom:)? | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 611360 | 2016. július 3. 16:38 | ||||||||||||||
"Minek kellet erre "felmászni"? Az 50-es években még nincsenek gépesített lövészek. Nincs BTR, BMP-1 sem."Nézd a lábukat, meg a csúzlit! Szovjetek" Valóban, de a lábukat hiába nézed a 60-as évekig ua. a csizma volt nálunk is, a tiszteknek még a 70-es években is. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 611351 | 2016. július 3. 11:35 | ||||||||||||||
Köszönet Sokol! Érdekes.Ekkora már javában használtak modernebb tankokat.Minek kellet erre "felmászni"? Vajon filmforgatáshoz--(más)miatt?Mondjuk ha az ég megsegít és hamarosan a MiniArt kiadja ezt a készletet tudok én is rakni rá embereket.Sajna ezen pont nincs KMT felerősítés ,de van képem róla így én is szeretnék még azt is felrakni.Pót tankok,emberek, meg egy KMT-6os | |||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 611325 | 2016. július 2. 19:01 | ||||||||||||||
T-44M Szerintem 1964-1965 körül készülehetett a kép, mert már vegyesen hordják a sisakot, de még nem M65 mintájú ruhában vannak. Nézd a lábukat, meg a csúzlit! Szovjetek. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 611320 | 2016. július 2. 17:24 | ||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 611141 | 2016. június 30. 06:04 | ||||||||||||||
Helikopter pilótákon is volt (nem nálunk). Tudom hogy mi ez, sajnos... | |||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 611139 | 2016. június 29. 23:03 | ||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 611138 | 2016. június 29. 22:53 | ||||||||||||||
Ez nem az. Ez nem golyóálló! | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 611137 | 2016. június 29. 22:51 | ||||||||||||||
Szerintem mindenhol, és nem csak sugárzás ellen... | |||||||||||||||||
Farkas469 | Adatlap | 611136 | 2016. június 29. 22:43 | ||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 610996 | 2016. június 26. 21:42 | ||||||||||||||
Várható volt, picit kapkodva készült... De szerintem nem zavaró. Arányaiban nem fedezni fel. | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 610869 | 2016. június 24. 11:48 | ||||||||||||||
Köszönet páncélos. Átnézem majd! És még mindig kerülnek elő új képek:) | |||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 610867 | 2016. június 24. 11:08 | ||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 610814 | 2016. június 22. 22:26 | ||||||||||||||
Én ilyen szituációban többnyire kompromisszumképes vagyok. Ha nem néz ki más típusnak, akkor nekem jó. :) | |||||||||||||||||
dioevil | Adatlap | 610813 | 2016. június 22. 21:55 | ||||||||||||||
Akkor jó hogy még anno megvettem + fotomaratással, mert meg akarom majd építeni sorozatban az összes légvédelmi cuccot ebben a kategóriában. Azért arra nem vállalkoznék, hogy kettévágjam és a többi... :) | |||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 610812 | 2016. június 22. 21:52 | ||||||||||||||
Nem gyenge megszállottság és türelem. | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 610811 | 2016. június 22. 21:42 | ||||||||||||||
Na jó, nem lehetetlen javítani, de szinte az egészet újjá kell építeni, óriási munka. panzer35.ru/forum/45-13344-1 | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 610809 | 2016. június 22. 21:39 | ||||||||||||||
Az alváz fél centivel(!) keskenyebb a kelleténél. Teljesen lehetetlen javítani. És a baj az, hogy emiatt minden rossz rajta, még a torony is. | |||||||||||||||||
dioevil | Adatlap | 610808 | 2016. június 22. 21:31 | ||||||||||||||
Mert a Tunguska annyira fos? | |||||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 610803 | 2016. június 22. 20:01 | ||||||||||||||
Panda 9K330 Tor. Remélhetőleg semmi köze nem lesz a Tunguszkájukhoz, különben kuka... www.armorama.com/modules.php | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 610714 | 2016. június 20. 17:24 | ||||||||||||||
Igen mindenképp érdekes "jelenség".Miért csak ez a pár darab T-44.OK hogy már akkor tudták "veszett fejsze nyele" a T-44 típus,vagy úgy voltak vele ha véletlenül ki is lőnek párat legalább látják milyen harctéri eredménnyel zár a típus.Szinte minden képen T-34 és T-54 látni(kilőve) mennyit hoztak akkor be a Szovjetek nagy hirtelen? 200/400 tank? Gondolom BP volt a legfontosabb de Debi, Miskolc (Nyiregy is?)STB ahova jutott tank?Erre vonatkozó adatot nem lehet felkutatni a Szovjet levéltárakban? Ahol a vöröskeresztes gépek vannak ott talán a fa mögött is lapul még egy? | |||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 610696 | 2016. június 20. 11:48 | ||||||||||||||
Nem tudom, mennyire reális, hogy egy alakulatban valamelyik tanktípusból csak egy darab van. De kétségkívül érdekes kép. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Remélhetőleg nem ismételték meg azt a súlyos hibát a Tunguszkánál (fél centivel keskenyebb alváz). A mellékelt CAD ábra viszont eléggé aggasztó, a torony nagyon elöl van. Talán csak egy kis baki, de ha a maketten is így van, akkor az már nagy baj.
scalemodels.ru/news/10308-testovaja-sborka-Panda-Hobby-1-35-zrk-tor.html