/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
páncélos 614987 2016. szeptember 21. 13:10
Válasz erre
A Takom, vagy a Trumpeter "Büszke" (ZSzU-57-2) makettje a jobb? Gondolok méret, pontosság, élethűség...stb.
lacipapa 614944 2016. szeptember 20. 15:58
Válasz erre
Köszi,én is!
Gyönyörű lehet egy ekkora makett,kár,hogy nem terhelt kerekekkel építette!
Sennás 614940 2016. szeptember 20. 14:18
Válasz erre
Kamovos 614938 2016. szeptember 20. 14:05
Válasz erre
Sennás 614935 2016. szeptember 20. 11:19
Válasz erre
Szia.Ja ja valami ilyesmire gondoltam mivel csak egy kicsit "kiforrottabb" változatokról van kép.Ami a T-44M cipeli az meg tuti csak terv volt.Annyi hogy a Maz-5208 Trailer tényleg létez(ik)ett.
Freddy 614932 2016. szeptember 20. 10:44
Válasz erre
Naaagy balsoj traktor naaagy balsoj kerekekkel puhán gördül Oroszország Anyácska zsíros földjén a béke barázdáit szántva a harckocsiszállító tréler kerekével- nem értem, mi a gond:)
Kis guglizás után egyébként nekem úgy tűnik, csak egy prototípus volt, nem gyártották sorozatban.
Sennás 614919 2016. szeptember 20. 08:47
Válasz erre
image(1)
image(1)
MAZ-528-Heavy-Tractor-Factory-Photo-Rare-USSR
MAZ-528-Heavy-Tractor-Factory-Photo-Rare-USSR

Ááá egy világ omlik össze bennem.Maz-528 Ez Szovjet?Mi ez a gnóm?Ha az UNIMOG NSZK akkor ez az NDK-s steroidos rémség.Bűn ronda. Még jó hogy lecserélték a négytengelyes vontatókra.
charles 614910 2016. szeptember 19. 20:31
Válasz erre
Sennás 614905 2016. szeptember 19. 18:37
Válasz erre
antarktika 614900 2016. szeptember 19. 17:54
Válasz erre
81520_original
81520_original

Szerintem T-54. Nem a legkorábbi, de korai.
Sennás 614894 2016. szeptember 19. 17:01
Válasz erre
1394861517
1394861517

Ez még a МАЗ-545 prototípus.(1973 kép)Mit visz a "hátán"?
T-54-est? Nem valószínű hogy T-44M?
Sennás 614810 2016. szeptember 17. 21:59
Válasz erre
image_8_8
image_8_8

Csak van még másik is:)
Sennás 614809 2016. szeptember 17. 21:29
Válasz erre
597ac97b-0f1b-4859-b75d-734a9c71a85e
597ac97b-0f1b-4859-b75d-734a9c71a85e
polupricep-chmzap-9990-po-specifikacii-070-display
polupricep-chmzap-9990-po-specifikacii-070-display
pic-6-chmzap-99901-65-tons
pic-6-chmzap-99901-65-tons

Ezt elég lesz végig böngészni:)
Nem is Orosz lenne ha véletlenül pont egyezne minden.Létezik hogy ezt 3 féle méretben gyártották?
páncélos 614806 2016. szeptember 17. 21:14
Válasz erre
páncélos 614805 2016. szeptember 17. 21:13
Válasz erre
páncélos 614804 2016. szeptember 17. 21:03
Válasz erre
Sennás 614795 2016. szeptember 17. 16:30
Válasz erre
maz-7410-+-maz-796-semi-trailer
maz-7410-+-maz-796-semi-trailer
0_181bda_a9a71be8_XL
0_181bda_a9a71be8_XL
Névtelen
Névtelen

Urak tud nekem valaki pontos méretet mondani így erre a "kombóra"?
A MAZ-7410és ChMZAP 9990-es.
A Maz 10815mm összesen ez milyen hosszú lehet?
Köszönettel SENNÁS
Sennás 614794 2016. szeptember 17. 15:14
Válasz erre
1461491637_142
1461491637_142

Ezt be tudja valaki linkelni?

http://scalemodels.ru/articles/9881-topol-m-1-35-samodelnaja.html

1:35ben szép nagy állat lehet--házilag:) A Meng egyszer régen "ígérte" hogy megépíti.
Sennás 614793 2016. szeptember 17. 15:04
Válasz erre
1473435339_w9sssglzPcY
1473435339_w9sssglzPcY
1473435340_yo80H8Wth3k
1473435340_yo80H8Wth3k

Csoda lenne ha saját verdájukat nem ők építenék meg a legjobban:)
Ezek szerint a Takom pár milliméterrel "mellé lőtt"?
gaunt1 614792 2016. szeptember 17. 14:23
Válasz erre
A Zvezda megcsinálta! Ezek szerint az övék lesz a legjobb, legpontosabb T-14 Armata készlet.

gurkhan.blogspot.hu/2016/09/14.html
Jimbow 614559 2016. szeptember 11. 19:32
Válasz erre
14238078_1145669165493219_6249062857095086188_n
14238078_1145669165493219_6249062857095086188_n
14222091_1145668885493247_3323639857732978844_n
14222091_1145668885493247_3323639857732978844_n

Hello Urak,

Tujda valaki, hogy mi történt az első képen lévő BTR-80A csövével? Teszek fel még egy képet arról, ahogy alapjáraton néz ki.

Üdv,

Ádám
lacipapa 614089 2016. szeptember 2. 14:59
Válasz erre
Bocs' a teljes típus megnevezése: ZIS-5 BZ-39
Laci
lacipapa 614088 2016. szeptember 2. 14:56
Válasz erre
Szervusztok!
Kérdezném a hozzá értőket,hogy a II. háború után lehetett-e nálunk a BZ-39 tip. üzemanyag szállító alkalmazásban,valameddig?
Üdv,Laci
páncélos 614084 2016. szeptember 2. 12:41
Válasz erre
Egy kis érdekesség 1/16-ban.
www.ludwigs-hobby-seite.de/t-55.html
gaunt1 613798 2016. augusztus 26. 21:08
Válasz erre
Panda Tor-M1

Remélhetőleg nem ismételték meg azt a súlyos hibát a Tunguszkánál (fél centivel keskenyebb alváz). A mellékelt CAD ábra viszont eléggé aggasztó, a torony nagyon elöl van. Talán csak egy kis baki, de ha a maketten is így van, akkor az már nagy baj.

scalemodels.ru/news/10308-testovaja-sborka-Panda-Hobby-1-35-zrk-tor.html
páncélos 613681 2016. augusztus 24. 14:38
Válasz erre
páncélos 612747 2016. augusztus 3. 08:02
Válasz erre
páncélos 612745 2016. augusztus 3. 07:59
Válasz erre
Nagyon jó képek BMP-3-ról:
info.drom.ru/surveys/43415/
páncélos 612461 2016. július 28. 11:57
Válasz erre
páncélos 612281 2016. július 25. 08:06
Válasz erre
Pár jó kép:
vitalykuzmin.net/
Sennás 612249 2016. július 24. 15:02
Válasz erre
kamaz43501-20
kamaz43501-20
1298783866_otvagamatybulak046
1298783866_otvagamatybulak046
J_925wZb2Fg
J_925wZb2Fg
f5a9b559aac3
f5a9b559aac3
1280181_50406_26april_22_copyO
1280181_50406_26april_22_copyO
FgFw0gh
FgFw0gh

Szia Laci,Kojak75! Titoknak nem titok csak még a fejemben létező tenderhez szeretnék még több infót gyűjteni mielőtt "bevásárolok".--Ehhez kellet volna a Gaz-66 Kung fülke is:)
Na szóval egy Kamaz4310(átalakítva) erre egy Kung fülke --így lenne egy КамАЗ-4350 Р-142Н
A Gaz66-ra visszamenne az átalakított fülke és plató.
És még a Kamaz platónak is lenne projekt!

6kerék helyett inkább 8 és lenne egy ilyen vagy egy ilyen:)
Kojak75 612240 2016. július 24. 12:56
Válasz erre
Minek?
Ha már teherautó legyen 6 kereke!(Minimum!)

Üdv kojak!
Sennás 612237 2016. július 24. 11:19
Válasz erre
A lényeget nem írtam mekkora is az ICM Kamaz?
Igazából ez 4310 vagy 43101-es (utóbbi később lett gyártva és meghosszabították)
7650mm-ről 7895mm-re.Most melyikből vonjam ki a 6395mm?
Sennás 612236 2016. július 24. 11:07
Válasz erre
KIVÁGÓS RÉSZ
KIVÁGÓS RÉSZ
1397067338_10014443_228399364022992_4132251421305379806_o
1397067338_10014443_228399364022992_4132251421305379806_o
ZT43A6
ZT43A6
tn_800x600_1551479_11284_icm35001_kamaz_05
tn_800x600_1551479_11284_icm35001_kamaz_05

Sziasztok.ICM Kamaz 4310-est át lehet alakítani 43501-re rövidített 4×4re.
Elég az alváz végét megrövidíteni?Csak egy hátsó tengelyt felhasználni illetve a laprugót egytengelyesre átalakítani?Még e csörlő se kell hátra.
Sennás 611944 2016. július 17. 07:44
Válasz erre
Na igen. Tényleg. Jól elfelejtkeztem! Köszönet!
Sokol 611941 2016. július 17. 00:31
Válasz erre
Üdv!

A terminator nagypapája :)

Ő az Object782 ami egy t-72B volt ifjúkorában.
Próbaképpen házasították tornyában a 100mm-es 2A70 és a 30mm-es (shipunov-ból egyszerűsített) 2A72-est, - ami ma a BMP-3 típusról ismert, mint standardizált megoldás.
Sennás 611919 2016. július 16. 18:29
Válasz erre
^47C98FDA79EAB30F1B108BD5B1926BE01C8EDE0A1E80993FA0^pimgpsh_fullsize_distr
^47C98FDA79EAB30F1B108BD5B1926BE01C8EDE0A1E80993FA0^pimgpsh_fullsize_distr

Ez micsoda Urak?Illetve miből "fejlődött ki"?
juge75 611764 2016. július 13. 13:47
Válasz erre
Silkáknál (Büszkénél is) volt egy úgynevezett deszant kábel, lövészeteken ezzel lehetett kommunikálni, figyelni és jelezni a leggyorsabban (pl menet helyzetből hirtelen felbukkanó célra tüzelés megnyitásánál és hibák esetén, vagy a tüzelési sáv elhagyás esetén).
gaunt1 611760 2016. július 13. 11:24
Válasz erre
Amúgy az ötlet egyáltalán nem rossz. A nyugati típusokon mostanában kezd újra elterjedni a TIP (Tank Infantry Phone), ami lényegében egy farpáncélra szerelt telefon. Ez még jobb is, mert nem kell hozzá fejvédő, és nem kell felkapaszkodni a torony mögé.
páncélos 611757 2016. július 13. 10:47
Válasz erre
Hivatalosan a szovjeteknél nem tudom, de idehaza a tartozékos ládában még az sem volt berakva, aminek ott kellett volna lennie. Nem beszélve arról, ha benne hagyták volna, az fél óra múlva már nem lett volna ott. Elvileg a lövészraj hozott magával egy fejvédőt, vagy csatlakozóhoz kompatibilis beszváltó és fülhallgató csatlakozást. Én hivatalos gyakorlaton soha sem láttam a használatát, poénból próbálgattuk, de egyszerűbb volt egy toronykulcs, és rányitottál a cimborára.
Mellékesen, a Govozgyikákon is volt csatlakozási lehetőség hátul.
gaunt1 611754 2016. július 13. 09:21
Válasz erre
Igen, közben rájöttem, hogy én kérdeztem hülyeséget. Valamiért úgy emlékeztem, a későbbi B változatokról elhagyták, de ott van azokon is, csak eléggé elrejtve, két reaktív páncélkazetta között.

Amit viszont tényleg nem tudok: Hogyan oldották meg a kommunikációt? Normál páncélos fejvédővel, vagy volt külön mikrofon és fülhallgató? És ezt kinek kellett magával vinnie, a deszantnak, vagy a harckocsin az egyik tartozékos ládában volt?
páncélos 611749 2016. július 13. 07:20
Válasz erre
Nem csak a korai változatokon, hanem mindegyik altípuson van, gyártó országtól függetlenül, csatlakozási lehetőség.
gaunt1 611733 2016. július 12. 13:02
Válasz erre
Persze meg kell említenem, a korai 72-es is el volt látva még kapaszkodókkal a torony mindkét oldalán.

Ezeken a korai 72-eseken volt még aljzat, amivel a deszant be tudott csatlakozni a harckocsi TPU rendszerébe?
páncélos 611728 2016. július 12. 11:20
Válasz erre
"Na és mi a helyzet a T-64-el? (és később T-80-al) Ha így nézzük, ez pont alkalmas lett volna a harckocsideszantra, mert nem dobál ki semmit."

Amire én gondoltam, konkrétan, vagy évszámokban, a T-62 harckocsival kezdődött, és a T-72-ről már ne is beszéljek. Márpedig e két típus volt a térnyerő. Természetesen közben teltek az évek, és a doktrína is változott. Persze meg kell említenem, a korai 72-es is el volt látva még kapaszkodókkal a torony mindkét oldalán.
gaunt1 611725 2016. július 12. 09:52
Válasz erre
Üdv, Páncélos!

Nem is azt mondtam, hogy a BTR-40 és 152 megjelenése azonnal megváltoztatott volna mindent. De egyértelműen jelezte, a harckocsideszantnak több hátránya van mint előnye.

nem egyszer indult olyan terepen, amire az ellenség nem nagyon számított, pl. mocsaras, lápos területen.

Igen, ez igaz, de ezek különleges esetek voltak. Viszont normál körülmények között is igen gyakran alkalmazták a harckocsideszantot így a veszteségek hatalmasak voltak. Tény, hogy ennek ellenére is működött a dolog, de csak a vörös hadsereg óriási számbeli fölénye miatt. Náluk a katonák élete akkoriban meg semmit nem számított.

De még egy lényeges szempont volt az óriási távolságok megtétele, így utazás ként is sokszor használták, de még most is használják a harckocsikat.

Ezt nem is lehet vitatni, mindenki használta és még használja ma is a páncélosokat erre. De szerintem ez nem összekeverendő a harckocsideszanttal.

Csak halkan jegyzem meg, hogy nem a balesetveszély miatt maradt el a tankkal támadó deszant a SZU-ban, hanem a hüvelyek kidobása okozta sérülés volt az elsődleges szempont, hogy a 70-es évektől véget ért.

Na és mi a helyzet a T-64-el? (és később T-80-al) Ha így nézzük, ez pont alkalmas lett volna a harckocsideszantra, mert nem dobál ki semmit.
páncélos 611722 2016. július 12. 08:18
Válasz erre
Kicsit megkésve, de pár dologra reagálnék:

Gaunt!
"Hát azért volt BTR már az 50-es években, mindjárt 3 fajta is... BTR-40, BTR-152 és BTR-50."
Az 50-es években még csak kovácsolódott a mai gépesített lövész fegyvernem, akkor még gépkocsizó lövészek összetétele, fegyverzete, és szállító járműparkja sem volt a mai. Az általad első kettőnek említett eszköz nem volt több, gyengén páncélozott tehergépkocsinál. A BTR-50 nyitott változata teljesen sebezhetővé tette a legénységet, zárt kialakítását inkább hírközpont, vagy vezetési pont járműként fejlesztették tovább.
"De valóban, elég sűrűn előfordult a harckocsideszant még a 60-as években is, és még a T-64-eseken is voltak kapaszkodók.
Azért érdekes, hogy milyen sokáig létezett ez a taktika... Pedig borzalmas veszteségek forrása volt, (a harckocsira kapaszkodókra nézve) és egy-két különleges esettől eltekintve hatásossága is kétséges volt."
Ha van lehetőséged, és beleolvasol Zsukov visszaemlékezéseibe (70-es, 80-as években a Zrínyi gondozásában jelent meg könyv formában), akkor kiderül, hogy nem egyszer indult olyan terepen, amire az ellenség nem nagyon számított, pl. mocsaras, lápos területen. Az ilyen helyeken az összes gumikerekes BTR tehetetlenül elakadt volna, ezért volt része a SZU hadviselésnek nagyon sokáig a harckocsin szállított deszant. De még egy lényeges szempont volt az óriási távolságok megtétele, így utazás ként is sokszor használták, de még most is használják a harckocsikat. Csak halkan jegyzem meg, hogy nem a balesetveszély miatt maradt el a tankkal támadó deszant a SZU-ban, hanem a hüvelyek kidobása okozta sérülés volt az elsődleges szempont, hogy a 70-es évektől véget ért.

Sokol!
"Kedves páncélos! Ezt úgy kell értemezni, hogy a képen látható öltözékben és felszereléssel akár magyar egységet is felfedezhetnénk? Akár az ötvenes(?) évekből is származhat a kép?"
A kép bármikor készülhetett, nem tudom. Én arra akartam utalni, hogy egy csizmából ne következtessen senki, mert a 60-as évekig nálunk is ue. a csizma volt rendszerben.
gaunt1 611407 2016. július 3. 22:28
Válasz erre
Azért érdekes, hogy milyen sokáig létezett ez a taktika... Pedig borzalmas veszteségek forrása volt, (a harckocsira kapaszkodókra nézve) és egy-két különleges esettől eltekintve hatásossága is kétséges volt.
juge75 611395 2016. július 3. 21:05
Válasz erre
Igazad van! :-D
A Valódi ok a közel biztosítás.
gaunt1 611389 2016. július 3. 20:05
Válasz erre
...BTR nem létezett, ezért szükség megoldásnak így utaztak a lövészek

www.krasnayazvezda.com/terre/materiels/transport_troupes/btr152/0.jpg

Több mint 12.000-t gyártottak 1950-től. Szóval még azt sem lehet mondani, kevés volt belőle.
Nem lehet, hogy a valódi ok inkább a harckocsi jobb terepjáróképessége volt?
juge75 611385 2016. július 3. 19:32
Válasz erre
A képen egyértelműen Szovjet katonák (deszant) utaznak, hazánkban ekkor még a PPS-volt rendszerben.
A BMP és BMD valamint BTR nem létezett, ezért szükség megoldásnak így utaztak a lövészek, kölcsönösen biztosítva egymást.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.