<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
VO101_Papi | Adatlap | 620147 | 2016. december 29. 08:08 | ![]() | |
Kferro | Adatlap | 620140 | 2016. december 28. 23:16 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki tudna abban segíteni, hogy az egyiptomi 21-eseknek (azon belül is az MF-eknek) milyen színű volt a futóműaknája? | |||||
páncélos | Adatlap | 615187 | 2016. szeptember 24. 22:49 | ![]() | |
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Anno Kőbányán kiállított 1981-es MiG-21F13-as, ua. amelyik jelenleg Németországban van kiállítva? Ez ua. a gép ami korábban 225-ös számmal volt hadrendben? Ha igen, akkor valaki tudja, hogy mettől meddig volt Kőbányán (év/hó/nap)? | |||||
Taylor2 | Adatlap | 615185 | 2016. szeptember 24. 20:39 | ![]() | |
Szia Rumcájsz_52 Fú nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ! Igen ezek érdekeltek. Köszönöm a segítséget a többieknek is! Üdv:Marci | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 615184 | 2016. szeptember 24. 20:29 | ![]() | |
Szia Taylor Az SZMT orrgyűrű átmérője 870mm, szélessége 100mm (a bisz ugyanezen adatai 900, ill. 63mm, ennyivel rövidebb a törzs). Az SzMT orr-kontúrja megegyezik a PF, PFM, PFSz, SZ, SZM, SZMT, M és MF változatokkal, a kabintól előre szelíd átmenettel csökkent a magassága/szélessége, a bisz-nél ez csak kb. az utolsó 300mm-nél, hirtelen kezdett szűkülni (itt a topikban a 373338-as hsz-nél a P 1010671 jelű fotón lehet tanulmányozni, ott egymás mellé van fotózva egy bisz és egy MF orra). Az SZMT-nek még a korábbi felsorolt változatok könnyített, ún. "küllős" főfutó-keréktárcsái voltak, a bisz-nél már teli keréktárcsákat használtak. A legnagyobb különbség az összes többi tipustól az volt, hogy a hatalmas, 900l-es gerinctartály felső kontúrvonala a függőleges vezérsík alján összeért a fékernyő tokjával. Itt a topikban SZMT-fotók: 548004, 548016, 548041, 373257,372545, Üdv R. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 615183 | 2016. szeptember 24. 20:28 | ![]() | |
Annyira kilőtték, hogy csak na, és nem UB-én. UB-ről ha jól emlékszem már az R-73-ast lőtték később. Logikus lépés volt anno, hogy az éleslövészeteket a 21-ről megmaradt R-60-assal végezzék amíg van. A rendszer alapban tudta kezelni, de a megvásárolt 73-as jóval korszerűbb fegyver volt mint a 60-as ezért nem vettek külön a korszerűtlenebb 60-asból a 29-hez. Egyébként a hunavia.hu-n számos fotót találtok erről néhány kattintással. hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/MiG29INACTION/index3.html | |||||
Weizi | Adatlap | 615182 | 2016. szeptember 24. 20:07 | ![]() | |
Bizony! Elsősorban a MiG-29UB fegyvereként volt jelen, noha nem volt látványos a felhasználásuk. Azt nem tudom, hogy valaha kilőttek-e egyet is egy magyar gépről vagy sem, de a fegyverzet része volt az biztos! | |||||
Taylor2 | Adatlap | 615180 | 2016. szeptember 24. 19:44 | ![]() | |
Az 50-est a nagy gerinctartályost építeném meg. Arról nincsen valamiféle szakrajz? | |||||
kezo | Adatlap | 615179 | 2016. szeptember 24. 19:39 | ![]() | |
Bocs , Weizi-től kérdeztem . | |||||
kezo | Adatlap | 615178 | 2016. szeptember 24. 19:38 | ![]() | |
A magyar MIG-29-hez ? | |||||
Borzz | Adatlap | 615172 | 2016. szeptember 24. 18:41 | ![]() | |
Attól függ, melyik MiG-21SMT változatott szeretnéd megépíteni. Van a nagy gerinctartályos 50-es típus: www.easternorbat.com/html/66th_apib_in_color_eng.html És van a kis gerinctartályos 50bis típus: www.easternorbat.com/html/582nd_regiment_mig-21smt_1988_.html Utóbbi 1:72-ben nem igazán különböztethető meg egy 75-ös típusú MiG-21bis-től. | |||||
Weizi | Adatlap | 615171 | 2016. szeptember 24. 18:28 | ![]() | |
R-60-as is volt a MiG-29-hez! Piratvitorla jól írta! | |||||
kezo | Adatlap | 615168 | 2016. szeptember 24. 17:56 | ![]() | |
Szia ! Az R-60 -as a BISZ-hez ,MIG-29 -hez az R-27 és az R-73-as volt. Üdv: Zoli | |||||
Taylor2 | Adatlap | 615165 | 2016. szeptember 24. 16:54 | ![]() | |
Na a beömlő nyílásról nem tudtam. Kisebb, vagy nagyobb? Miben különbözik? Igen a Bis gerincesről hallottam. Van még valami eltérés? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 615163 | 2016. szeptember 24. 16:37 | ![]() | |
Szia! Úgy tudom az R-60-ast rendszeresítettük a biszhez. Sőt: mivel a 29-eshez nem vettük meg később onnan került át. üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 615162 | 2016. szeptember 24. 16:31 | ![]() | |
Egyébként volt normál bisz-gerinccel szerelt SMT is. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 615161 | 2016. szeptember 24. 16:30 | ![]() | |
Taylor2 | Adatlap | 615160 | 2016. szeptember 24. 16:22 | ![]() | |
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a MiG-21SMT miben különbözik külsőségekben a Bis-től? (A fegyverzetet és a púpos gerinctartályt leszámítva.) Itt gondolok én mit tudom én pl a pitot csőre vagy a futóműre,vagy az alakja. Valakinek esetleg van jó minőségű 1/72-es rajza? Köszönettel: Marci | |||||
NHZsolt | Adatlap | 614721 | 2016. szeptember 16. 06:30 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614457 | 2016. szeptember 10. 13:38 | ![]() | |
Szia cappyka Érvényes a cím, jöhet a "kisregény". Apudnak kényelmes nyaralást és gyógyulást. Üdv R. | |||||
cappyka78 | Adatlap | 614452 | 2016. szeptember 10. 11:54 | ![]() | |
Legmelyebb tiszteletem Laci bacsi! Koszonom a valaszt. Nagyon jol elvagyunk a "zold" szigeten. Raadasul most mar makettezni is van idom! Orok halaval tartozom neked es a Topi-nak, hogy mar kisgyerekkent megfertoztetek ezzel a szep hobbyval. Sajnos apu nincs jol... Augusztus elejen kapott egy enyhe stroke-ot. De mar gyogyulgat. Most otthon "nyaral". Ha az adatlapon levo email cim meg aktualis, akkor dobok oda egy par sort! Tisztelettel Roland | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614439 | 2016. szeptember 9. 20:23 | ![]() | |
Bocsi, kicsit szapora volt a kezem, szóval 2xR-3R + 2xR-60 ami elképzelhető. R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614430 | 2016. szeptember 9. 16:29 | ![]() | |
Szia cappyka, hogy van az "öreg" Cappy? Régen találkoztam vele már Ferihegyen. Hogy megy sorod azok között a részeges írek között? A 21bisz/R-60-ról: elképzelhető az R-3R+3R-60 fegyverzet, mert van fotóm olyan teflonszürke, csillagos magyar bisz-ről (2098 75AP), amin a belső gerendákon az APU-60 rakétasínek vannak függesztve, ez pedig csak az R-60rakétához jó. Üdv R. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 614428 | 2016. szeptember 9. 15:14 | ![]() | |
Nem az a típusú makettező vagyok, aki nekiáll újraszegecselni egy makettet 72-ben. :) Én sem ismerem még az RV Aircraftot, de nekem így képről meggyőzőnek tűnik. És úgy látom nem csak kabintetőből ad két verziót, de terelőlap is van. | |||||
Borzz | Adatlap | 614426 | 2016. szeptember 9. 15:00 | ![]() | |
Ha nem igényled a szegecspontos kialakítást - valaha a Levixnek volt egy szeszlemez témában elmélyedt oldala - akkor tudsz MF-et építeni belőle, csak legyen periszkóp és terelőlemez. (A makettet nem minősítem, mert nem ismerem) | |||||
cappyka78 | Adatlap | 614425 | 2016. szeptember 9. 14:51 | ![]() | |
Tisztelet az Uraknak! Kerdesem lenne a Magyarorszagi Mig-21Bis tipussal kapcsolatban. Tud valaki hozzavetoleges informaciot, hogy az R-60 raketa mikortol lett rendszeresitve hazankban? Valoszeru egy magyar Bis makett 2db R-3R es 2db R-60 raketaval de meg a szurke csillagos festessel? Koszonom elore is a valaszt Roland | |||||
pigasos78 | Adatlap | 614424 | 2016. szeptember 9. 14:50 | ![]() | |
www.model-making.eu/products/MIG-21-M.html Ad hozzá periszkóp nélkülit és periszkópost is, úgy látom. | |||||
Borzz | Adatlap | 614422 | 2016. szeptember 9. 14:37 | ![]() | |
Van róla valami dobozbontásos képed, hogy van-e rajta periszkóp és terelőlemez? Ha van, akkor MF-nek nevezheted. :) Nem hiszem, hogy 1:72-ben, külön öntőforma lenne a két változathoz. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 614421 | 2016. szeptember 9. 14:36 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614420 | 2016. szeptember 9. 14:34 | ![]() | |
Szia pigasos www.hunavia.hu/ A fenti oldalon tömegével válogathatsz a MiG-21MF-ek között. A HAD oldalán meg van egy kis leírásom (igaz, eléggé eldugva, állítólag nehéz megtalálni) a MH által használt 21MF festésvariációkról. Csillagos felségjellel repült az eredeti szovjet gyári festéssel (többféle ezüst árnyalat) kerekített sarkú szögletes számokkal, PG-javítás után egyszínű ezüst festéssel és kissé gömbölyűbb számokkal, nagyjavítás után meg terepszínben szintén a gömbölyített számokkal. Lehet válogatni, sok sikert. Üdv R. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 614419 | 2016. szeptember 9. 14:11 | ![]() | |
Adott lenne egy RV Aircraft Mig-21 M (ha rá nem csapnak előttem). De nem szeretném se szudáninak, se indiainak, se másnak megépíteni amit a készlet kínál. Van HAD számsorom és csillagom, magyarnak építeném. Ha -ezek szerint- működik a dolog, milyen oldalszámot kaphat? Köszi az eddigi válaszokat Szabolcs | |||||
Borzz | Adatlap | 614418 | 2016. szeptember 9. 14:07 | ![]() | |
Itt egy leírás a szovjet MiG-21SzM változatról: www.easternorbat.com/html/soviet_mig-21sm_fishbed-j_eng.html | |||||
Borzz | Adatlap | 614417 | 2016. szeptember 9. 13:59 | ![]() | |
Így van! Bár makettezéstől függetlenül a hajtóművek is változtak az üzemeltetés során. Nálatok ugye a korai UM-ekben cserélték a R-13-asra hajtóműveket. Érdekes pl a lengyel beszerzés, ahol a 36 db R-11-es M után, állítólag a 120 MF-be is ezt rendelték R-13-as helyett, hogy egységes legyen a géppark. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614416 | 2016. szeptember 9. 13:50 | ![]() | |
Igazad van, már én is elkavarodtam az Sz és az M között, az Sz-en nem volt ágyú. Így most újra beletúrtam a sok MiG-papírba (akinek ugye már nincs esze, annak legalább legyen notesze), ezek szerint az M és MF között a lényeges különbség az volt, hogy az M-ben még a PF-től megörökölt 6 kompresszor-fokozatú R-11 hajtómű F2Sz-300 változata volt, az Sz az SzPSz-rendszer csatlakoztatási lehetőségét jelezte. Az MF-be már az R-13-300 hajtómű került 8-kompresszor-fokozattal, de itt már elmaradt az Sz-jelzés mert ezen már alapból rajta volt az SzPSz-csatlakozó, így nem jelezték külön. Tehát külsőre semmi lényeges különbség, a periszkóp meg a terelőlemezek gyártól, gyártási dátumtól és nagyjavítási módosítástól is függtek. Üdv R. | |||||
Borzz | Adatlap | 614413 | 2016. szeptember 9. 13:35 | ![]() | |
pigasos78, összefoglalva, 1:72-ben lehet. Mond meg melyik gépet (ha van fotó), melyik időszakból szeretnéd megépíteni. | |||||
Borzz | Adatlap | 614412 | 2016. szeptember 9. 13:28 | ![]() | |
Gépágyú mind az M, mind az MF-en volt. A linti szerintem csak elírás. :) | |||||
migfun | Adatlap | 614411 | 2016. szeptember 9. 13:27 | ![]() | |
A mig-21.de szerint az M változaton volt gépágyú www.mig-21.de/english/technicaldataversions.htm De az itt talált képen lévő M-en is van www.airwar.ru/other/draw/mig21-2.html. Feltölteni nem akarja valamiért a rendszer. | |||||
Borzz | Adatlap | 614410 | 2016. szeptember 9. 13:26 | ![]() | |
Az 596-os oldalszámú megsérült leszállás során ezért nem ment végig minden ipari nagyjavításon és nem került rá utólag periszkóp és terelőlemez, mint a többi német példányra. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614409 | 2016. szeptember 9. 13:04 | ![]() | |
Hali Tényleg igazad van figyelmetlen voltam, észre se vettem, elhittem az M-ről szóló szöveget. Viszont akkor a MiG-tervezőiroda szerint az sem M, hanem MF, az más kérdés, hogy a keleti-germánok saját légierejükben időnként átkereszteltek néhány 21-est. Pl. a szovjetek által 21PFM-nek hívott SzPSz-rendszerrel felszerelt, oldalra nyíló kabintetős változatot (94-es gyártmány) ők 21SzPSz-nek (hivatalosan PFM-SzPSz-nek hívták), hogy ne keverjék az alap-variációval, az SzPSz-nélküli és előre nyíló kabintetős Iván által ugyancsak PFM-nek hívott változattal (77-es gyártmány). Viszont kérdés az, hogy ez az M-jelzés is csak ilyen átkeresztelés, vagy tényleg van az MF-hez képest valami jelentős különbség? Üdv R. | |||||
Borzz | Adatlap | 614408 | 2016. szeptember 9. 12:56 | ![]() | |
Sziasztok, az 590-es oldalszámú, valóban M változat! Amit írtatok mind igaz, de eldönteni csak képről nem lehet. A 39-es szériáig a gyárban M változatok készültek, majd egy széria MT, majd minden további széria MF-nek lett elnevezve. De éles határvonal nem volt. Az évek során vezettek be kisebb nagyobb változásokat. Ami miatt nem lehet megkülönböztetni az, hogy ugyan a gyártás során még eltérő gépek, a nagyjavítás során hasonlóvá váltak. Például egyes szovjet és kelet-német nagyjavítás során, a korai M változatok megkapták a periszkópot és a terelő lemezt is. Összefoglalva, ismerni kell az adott gép gyári számát ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy az adott gép M vagy MF alváltozat. Ez a mai információ dömpingben nem olyan ördögőség. | |||||
migfun | Adatlap | 614403 | 2016. szeptember 9. 11:24 | ![]() | |
Az előző alján is ott a gépágyú | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614398 | 2016. szeptember 9. 10:17 | ![]() | |
Sali Ez nem lehet M, mert ott vigyorog/vicsorog? a GS-23 gépágyú a törzs alján, tehát ez MF-változat (a szovjeteknél SzM lenne, mert ők már a kezdettől fogva az RP-22 radarral gyártották maguknak, amit exportra csak később, a bisz-be építettek be). Üdv R. | |||||
migfun | Adatlap | 614395 | 2016. szeptember 9. 10:00 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614393 | 2016. szeptember 9. 09:55 | ![]() | |
Köszi a megerősítő fotót, mivel ez csak eredeti szovjet gyártású példány lehet. | |||||
migfun | Adatlap | 614392 | 2016. szeptember 9. 09:50 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614389 | 2016. szeptember 9. 09:18 | ![]() | |
Szia migi A Jefim Gordon-féle "nagykönyv" szerint a szovjet gyártású 21M-ek "nagy része, hacsak nem az összes" a periszkóp-tükör és a gépágyú fölötti terelőlemezek nélkül készült, az export-gépeken és az indiai gyártmányokon ezek már rajta voltak. Ennek "kissé" ellentmond, hogy pont a J.G.-könyvben van olyan fotó, ahol egy M-nél korábbi gépágyú nélküli Sz-változaton ott vannak a periszkóp és a lemezek (!), de vannak olyan korai SzM-ek (külsőre MF, csak már a bisz lokátorával), ahol se periszkóp se terelőlemezek - pedig ugye ott a gépágyú! Szóval logika nem sok, így jobb fotó alapján makettezni. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 614378 | 2016. szeptember 9. 00:12 | ![]() | |
Meg tudtommal nem volt a gépágyúnál az a terelőlemez , | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614376 | 2016. szeptember 8. 23:37 | ![]() | |
Hali Más külső különbség nincs köztük, a 21M gyakorlatilag az MF-nek a VSz-en kívüli export-verziója volt más hajtóművel és radarral pl. a Közel-Keletre és Indiának (ők gyártották is). Még a periszkóp se mindig hiányzott az M-ről, már az első Indiában gyártott példányon is rajta volt. Üdv R. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 614367 | 2016. szeptember 8. 22:00 | ![]() | |
Sziasztok! A Mig-21 M milyen külsőségekben különbözik az MF-től. Tudom, hogy más a hajtómű és hogy tán az M verzión nincs periszkóp...vannak egyéb külsőleges különbségek? Egyszóval építhető gond nélkül M-ből MF? Köszi a választ Szabolcs | |||||
szt_péter | Adatlap | 604730 | 2016. március 8. 12:16 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Mikori festést csinálsz, abból lehet következtetni.