<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
erwyn | Adatlap | 586027 | 2015. május 20. 19:48 | ||
Amiatt, hogy az egyik masina mondjuk 4 tonna körül száll le, míg a másik 12-vel, a harmadik 17-el stb. Ami jó a tizensoknak arról lepattanna a csöppség. Előzmény: (586024) Gabusch 2015. május 20. 19:03 | |||||
Gabusch | Adatlap | 586024 | 2015. május 20. 19:03 | ||
Akkor adódik a következő kérdés, hogy miért nincs a repülőtereken minden géphez alkalmazható vészmegállító berendezés? | |||||
Planes | Adatlap | 586023 | 2015. május 20. 18:50 | ||
Igen, ide rengeteg szakértő írogat,ettől érdekes ez az oldal.Ha Ugrik dandártábornok úr úgy döntött,hogy kapaszkodj öreg ,mert innen megyünk,akkor elég nagy lehetett a baj.Egyébként egyáltalán nem biztos ,hogy 100%-s a kár. Üdv.! Eses Sándor | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 586021 | 2015. május 20. 18:40 | ||
A horgos-drótköteles vészfékezés nem NATO-szabvány, hanem USA, pl. F-15/16-on van, Tornadon, Mirage-okon nincs, meg sajnos a Griffmadáron sincs. | |||||
ssanyi | Adatlap | 586019 | 2015. május 20. 18:35 | ||
Üdv! Örülök hogy ennyi aktív pilóta látogatja az oldalt akik mintha szemtanuk is lettek volna, amíg el nem felejtem még a Gripen kezelésében is jártasak. Örülünk hogy túlélték a pilóták, elő a vizes lepedőkkel! | |||||
Gabusch | Adatlap | 586017 | 2015. május 20. 17:58 | ||
Ezt én értem, de legjobb tudomásom szerint pl. az USA-ban az index piros, míg Európában borostyánsárga. Ha ide akarnak eladni egy Jeepet, biztos, hogy felszerelik a sárga index-szel. Nem értem, miért nincs ilyen kikötés pl. az ominózus esetben. Nyilván megoldanák, ha másképpen nem tudnának eladni NATO tagországba gépet. | |||||
Weizi | Adatlap | 586014 | 2015. május 20. 17:53 | ||
Fékernyő természetesen nincsen, és a sebességet illetőleg remek a meglátásod! Hatalmas volt.:-( | |||||
exec | Adatlap | 586013 | 2015. május 20. 17:50 | ||
Viszont marad a kérdés. Van fékernyő legalábbis vész esetére a Grippenen, avagy nincs? A törésben és a nyomok alapján egyértelmű szerepet játszott az, hogy a gép bukfencezett a szántásban. Nézzétek a nyomokat. Az orr biztos nem egyszerű túlfutástól inkább a bukfenc miatt szakadhatott le. Viszont ez még mindig nagyon nagy sebességet feltételez, nagyobbat mint esetleg a gép leszálló sebessége. | |||||
Weizi | Adatlap | 586012 | 2015. május 20. 17:47 | ||
Mert a svédek nem NATO tagok, és a korábbi típusain sem volt horog, mivel ők is az orosz hálós vészmegállító berendezésekhez hasonló rendszert alkalmaznak a mai napig. | |||||
Gabusch | Adatlap | 586011 | 2015. május 20. 17:26 | ||
Itt lejjebb szerepel egy olyan kitétel, hogy a NATO majomfogó-szabvány a horgos drótköteles. Ezzel kapcsolatban nekem az a kérdésem lenne, hogy mi a búbánatos francért nem kötelező akkor minden NATO gépen a horog, teljesen függetlenül attól, hogy tervezik-e hordozón is használni, avagy sem. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 586010 | 2015. május 20. 17:24 | ||
Akkor félreértettem, bocs! | |||||
Benedek | Adatlap | 586009 | 2015. május 20. 17:22 | ||
Biztosan emlékeztek a 29-esre,ami átugrotta kecskeméti kerítésen,hát az is kutyán nézett ki... | |||||
Benedek | Adatlap | 586008 | 2015. május 20. 17:20 | ||
TAMÁS78!A majomfogóra,azaz az ATU-ra gondoltam.az is orosz! Az viszonylagosan nagy biztonsággal képes megfogni az elszabadult repcsit. | |||||
migi | Adatlap | 586007 | 2015. május 20. 17:18 | ||
Megmondom engem egyáltalán nem érdekel hogy miszlikbe van e Svéd gép vagy egy orosz gép van miszlikbe , egy érdekel a két EMBER akik a gépbe ültek ők életben maradtak , és ez a lényeg , vagyis a technika ez a része jelesre vizsgázott . | |||||
Benedek | Adatlap | 586005 | 2015. május 20. 17:03 | ||
Íme,megint bebizonyosodott hogy milyen jó is az a jól bevált orosz technika..Ennyire nem tört volna össze a masina az egyszer biztos! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 586003 | 2015. május 20. 17:00 | ||
Caslavban nincs a régi orosz ATU-majomfogó, csak az amerikai drótköteles fékező, ahhoz meg nincs a Griffen kampó. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 586002 | 2015. május 20. 16:57 | ||
Szerintem ez nemcsak túlfutott, hanem csinált egy-két cigánykereket amikor felugratott a pálya végén a dombra. Ha ekkor pont orra vagy lógó orral ferde szögben orrfutóra érkezett, akkor volt mitől leszakadni az egész orr-résznek, és a svanc is ekkor rongyolódhatott le ilyen csúnyán. | |||||
cenci2 | Adatlap | 586001 | 2015. május 20. 16:56 | ||
Gondolom nagy sebességgel futott túl és a mezőn átpördülhetett ,de azért le lehetett volna ezt rendesen lassítani annyira hogy ekkora kár ne keletkezzen .Én inkább komputer bibire gyanakszom mert valamit nagyon bekavarhatott .Ebben az esetben szerintem egy átstartolással talán újra levegőbe emelkedhetett volna és akkor a következő körben majomfogóval lelehetett volna állítani . | |||||
Benedek | Adatlap | 586000 | 2015. május 20. 16:32 | ||
Nekem meg az nem tetszik,hogy nagyon összetört,ahhoz képest,hogy "csak" túlfutott.Mitől tört le a svanc?Mitől szakadt le az orrszekció fülkéstől?Szakmabeliek láttunk már pár túlfutott repcsit,de ez nagyon kakán néz ki. | |||||
exec | Adatlap | 585999 | 2015. május 20. 16:31 | ||
exec | Adatlap | 585998 | 2015. május 20. 16:21 | ||
fotókat elnézve, ez nem kicsit szalad túl a pályán, hanem rohadt sokat. No most, ha időben ért talajt, akkor miért nem áll leszálló konfigurációban a kacsa vezérsík? ÉRtem, elromlott a kerékfék rendszer. De ehhez a túlfutás mértékhez jelentős sebességnek kellett maradnia, márpedig a Gripen leszállósebessége alacsony, tömege alacsony, a kacsavezérsík önmaga elég erős fékhatást tud kifejteni, és oké, hogy leszalad, de ennyire? Nem arról lehet szó, hogy eleve hosszúra jöttek? A hibás fék, és az eleve megkurtított pálya együtt már okozhatta ezt, de nehezen hiszem, hogy önmagában a kerékfék rendszer hibája a felelős... Mit gondoltok? A gripen kapcsán hallottam olyat, hogy van rajta fékernyő, de nem találtam pontos infot. Van rajtuk fékernyő? Üdv. exec | |||||
sárkányos | Adatlap | 585992 | 2015. május 20. 13:24 | ||
Szevasz. A hagyományos hálós majomfogó ezen a reptéren nincsen csak a BAK-12(horgos). | |||||
erwyn | Adatlap | 585990 | 2015. május 20. 12:32 | ||
Miért nem működött a majomfogó, nincs is telepítve? Igaz a natoszabvány a horgos , az viszont ezen a tipuson nincs. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 585987 | 2015. május 20. 10:58 | ||
Repülési balesetnél elvileg a gyártó, az üzemeltető és a balesetnél "területileg illetékes" képviselőiből állhat a vizsgálóbizottság (itt ráadásul előny, hogy a csehek is Gripen-üzemeltetők, tehát semmilyen szempontból sem kívülállók). | |||||
Zoli | Adatlap | 585985 | 2015. május 20. 10:17 | ||
Ez elég szomorú és a nagyobb baj az, hogy az egyik kétüléses tört össze, szerintem javíthatatlanul. Remélem a svéd vagy harmadik, független fél fogja kivizsgálni a dolgot. z | |||||
PETI | Adatlap | 585961 | 2015. május 19. 20:51 | ||
Sennás | Adatlap | 585960 | 2015. május 19. 20:39 | ||
Kemény egy lista,rájár a rúd a Cseh légtérre. aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?Country=OK | |||||
Sennás | Adatlap | 585959 | 2015. május 19. 20:33 | ||
Igen igazad van.Bocs Date: 19-MAY-2015 Time: 13:40 Type: SAAB JAS 39D Gripen Owner/operator: Hungarian Air Force Registration: 42 C/n / msn: Fatalities: Fatalities: 0 / Occupants: 2 Airplane damage: Written off (damaged beyond repair) Location: 21. základna taktického letectva Čáslav. - Czech Republic Phase: Landing Nature: Training Departure airport: Kecskemet Destination airport: Čáslav airfield Narrative: "Around 13:40 hours the accident occurred airplane Hungarian Air Force JAS-39 Gripen during the landing maneuver at the airport 21st Tactical Air Force Caslav. The aircraft callsign PUMA66 flew from Hungary to exercise Lion Effort 2015 " "The crew not brake during landing two seater and before the end of the track was ejected. Both pilots are fine. The airplane rolled out of the flight and landing runways free field " The aircraft ended up behind the runway in the field. | |||||
PETI | Adatlap | 585958 | 2015. május 19. 20:31 | ||
42-est is hallottam, csak azért. Biztos ez a 43? | |||||
Sennás | Adatlap | 585957 | 2015. május 19. 20:30 | ||
"43" | |||||
PETI | Adatlap | 585956 | 2015. május 19. 20:29 | ||
Oldalszámot tudunk? | |||||
Benedek | Adatlap | 585955 | 2015. május 19. 20:28 | ||
Nincs az az ember aki ezt a gépet aláírná...sem aki megrepülné .Ez kuka.Lezuhant gépből történő alkatrész kannibalizmus nem egy elfogadott dolog. | |||||
ssanyi | Adatlap | 585954 | 2015. május 19. 20:08 | ||
Üdv! A lényeg hogy a pilóták megúszták ép bőrrel! A tulajdonos pedig vagy újjáépíti vagy újrahasznosítja, szerintem. Sajna ez nem a Magyar Légierő. | |||||
erwyn | Adatlap | 585952 | 2015. május 19. 19:59 | ||
Hiába! Már csak a nosztalgiázás jut neki! | |||||
Sennás | Adatlap | 585948 | 2015. május 19. 18:57 | ||
medor | Adatlap | 585947 | 2015. május 19. 18:57 | ||
Lehet,hogy javítható csak az a kérdés mennyiért?Megéri-e egyáltalán? A teljes orr rész,a függőleges,a 'kacsák',a beömlők és ahogy látom a futók is cserések.Így a has is sérült valószínűleg. A hajtómű sem hiszem,hogy túlélte mert bezabál ezt-azt ilyenkor. A szárnyak sérülései nem látszanak rendesen.Lehet azok is eldobósak. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 585943 | 2015. május 19. 18:42 | ||
Most is az eget szagolja, azért emeli az orrát szegény :-( | |||||
zsocate | Adatlap | 585942 | 2015. május 19. 18:39 | ||
Úgy látom, le lehet cserélni az Il-28-ast Kecskeméten. Pont úgy áll, mint az. | |||||
sanyi | Adatlap | 585941 | 2015. május 19. 18:36 | ||
Szerintem a főfutószárak megmaradtak és a hajtómű súlya megbillentette. Szörnyű látni egy csodás technikát ilyen állapotban, de az a lényeg, hogy a pilóták túlélték! | |||||
modano | Adatlap | 585940 | 2015. május 19. 18:22 | ||
SAjnos képek alapján egyértelmű , hogy GAMe OVER :( | |||||
erwyn | Adatlap | 585938 | 2015. május 19. 18:02 | ||
Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy ez a gép még egyszer eget szagol? | |||||
Sennás | Adatlap | 585937 | 2015. május 19. 17:54 | ||
Urak a gép az mire akadt fel?Vagy mire van ott feltámaszkodva? | |||||
Gabusch | Adatlap | 585935 | 2015. május 19. 17:42 | ||
Ne viccelj már, jelenleg 18 fok van Caslavban, mi a bánattól jegesedhetett volna le a kifutópálya? Déli kettőkor sem lehetett 20-25 fokkal hidegebb. | |||||
Kamovos | Adatlap | 585934 | 2015. május 19. 17:13 | ||
Sajnos Gergő volt az egyik. :( De szerencsére semmi bajuk. Túlfutás miatt kellett katapultálni. Két jól képzet pilóta nem hibázhatott. Szerintem műszaki meghibásodás lehetett, vagy le jegesedett futó pálya. Azt olvasom, hogy a gép javítható. A kép alakján én kétlem, hogy biztonsággal repülhető is lesz. :( | |||||
Tibcsi | Adatlap | 585932 | 2015. május 19. 16:30 | ||
Hiányzik a teljes orr-rész. Ez eléggé komoly sérülés. Lényeg, hogy a pilóták jól vannak. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 585931 | 2015. május 19. 16:24 | ||
Tibcsi | Adatlap | 585930 | 2015. május 19. 16:23 | ||
Ugrik Csaba és Gróf Gergely ült benne. | |||||
Commissar | Adatlap | 585929 | 2015. május 19. 16:21 | ||
Azt írta a zindexes cikk, hogy leszálláskor nem tudtak fékezni valamiért és ezért katapultáltak. A gép megállt a fűben a pálya végénél komolyabb sérülés nélkül. | |||||
Kamovos | Adatlap | 585928 | 2015. május 19. 16:19 | ||
Remélem nem Gergő ült benne! | |||||
PETI | Adatlap | 585927 | 2015. május 19. 16:19 | ||
Caslavban perecelt az egyik kétüléses. Pilóták kijöttek. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |