/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
pigasos78 614419 2016. szeptember 9. 14:11
Válasz erre
Adott lenne egy RV Aircraft Mig-21 M (ha rá nem csapnak előttem). De nem szeretném se szudáninak, se indiainak, se másnak megépíteni amit a készlet kínál. Van HAD számsorom és csillagom, magyarnak építeném. Ha -ezek szerint- működik a dolog, milyen oldalszámot kaphat?

Köszi az eddigi válaszokat
Szabolcs
Borzz 614418 2016. szeptember 9. 14:07
Válasz erre
Itt egy leírás a szovjet MiG-21SzM változatról:
www.easternorbat.com/html/soviet_mig-21sm_fishbed-j_eng.html
Borzz 614417 2016. szeptember 9. 13:59
Válasz erre
Így van! Bár makettezéstől függetlenül a hajtóművek is változtak az üzemeltetés során. Nálatok ugye a korai UM-ekben cserélték a R-13-asra hajtóműveket.

Érdekes pl a lengyel beszerzés, ahol a 36 db R-11-es M után, állítólag a 120 MF-be is ezt rendelték R-13-as helyett, hogy egységes legyen a géppark.
Rumcájsz_52 614416 2016. szeptember 9. 13:50
Válasz erre
Igazad van, már én is elkavarodtam az Sz és az M között, az Sz-en nem volt ágyú. Így most újra beletúrtam a sok MiG-papírba (akinek ugye már nincs esze, annak legalább legyen notesze), ezek szerint az M és MF között a lényeges különbség az volt, hogy az M-ben még a PF-től megörökölt 6 kompresszor-fokozatú R-11 hajtómű F2Sz-300 változata volt, az Sz az SzPSz-rendszer csatlakoztatási lehetőségét jelezte. Az MF-be már az R-13-300 hajtómű került 8-kompresszor-fokozattal, de itt már elmaradt az Sz-jelzés mert ezen már alapból rajta volt az SzPSz-csatlakozó, így nem jelezték külön. Tehát külsőre semmi lényeges különbség, a periszkóp meg a terelőlemezek gyártól, gyártási dátumtól és nagyjavítási módosítástól is függtek.
Üdv R.
Borzz 614413 2016. szeptember 9. 13:35
Válasz erre
pigasos78,

összefoglalva, 1:72-ben lehet. Mond meg melyik gépet (ha van fotó), melyik időszakból szeretnéd megépíteni.
Borzz 614412 2016. szeptember 9. 13:28
Válasz erre
Gépágyú mind az M, mind az MF-en volt. A linti szerintem csak elírás. :)
migfun 614411 2016. szeptember 9. 13:27
Válasz erre
mig-21thirdgeneration
mig-21thirdgeneration

A mig-21.de szerint az M változaton volt gépágyú www.mig-21.de/english/technicaldataversions.htm De az itt talált képen lévő M-en is van www.airwar.ru/other/draw/mig21-2.html. Feltölteni nem akarja valamiért a rendszer.
Borzz 614410 2016. szeptember 9. 13:26
Válasz erre
Az 596-os oldalszámú megsérült leszállás során ezért nem ment végig minden ipari nagyjavításon és nem került rá utólag periszkóp és terelőlemez, mint a többi német példányra.
Rumcájsz_52 614409 2016. szeptember 9. 13:04
Válasz erre
Hali
Tényleg igazad van figyelmetlen voltam, észre se vettem, elhittem az M-ről szóló szöveget. Viszont akkor a MiG-tervezőiroda szerint az sem M, hanem MF, az más kérdés, hogy a keleti-germánok saját légierejükben időnként átkereszteltek néhány 21-est. Pl. a szovjetek által 21PFM-nek hívott SzPSz-rendszerrel felszerelt, oldalra nyíló kabintetős változatot (94-es gyártmány) ők 21SzPSz-nek (hivatalosan PFM-SzPSz-nek hívták), hogy ne keverjék az alap-variációval, az SzPSz-nélküli és előre nyíló kabintetős Iván által ugyancsak PFM-nek hívott változattal (77-es gyártmány). Viszont kérdés az, hogy ez az M-jelzés is csak ilyen átkeresztelés, vagy tényleg van az MF-hez képest valami jelentős különbség?
Üdv R.
Borzz 614408 2016. szeptember 9. 12:56
Válasz erre
Sziasztok,

az 590-es oldalszámú, valóban M változat! Amit írtatok mind igaz, de eldönteni csak képről nem lehet. A 39-es szériáig a gyárban M változatok készültek, majd egy széria MT, majd minden további széria MF-nek lett elnevezve. De éles határvonal nem volt. Az évek során vezettek be kisebb nagyobb változásokat.

Ami miatt nem lehet megkülönböztetni az, hogy ugyan a gyártás során még eltérő gépek, a nagyjavítás során hasonlóvá váltak. Például egyes szovjet és kelet-német nagyjavítás során, a korai M változatok megkapták a periszkópot és a terelő lemezt is.

Összefoglalva, ismerni kell az adott gép gyári számát ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy az adott gép M vagy MF alváltozat. Ez a mai információ dömpingben nem olyan ördögőség.
migfun 614403 2016. szeptember 9. 11:24
Válasz erre
Rumcájsz_52 614398 2016. szeptember 9. 10:17
Válasz erre
Sali
Ez nem lehet M, mert ott vigyorog/vicsorog? a GS-23 gépágyú a törzs alján, tehát ez MF-változat (a szovjeteknél SzM lenne, mert ők már a kezdettől fogva az RP-22 radarral gyártották maguknak, amit exportra csak később, a bisz-be építettek be).
Üdv R.
migfun 614395 2016. szeptember 9. 10:00
Válasz erre
t-jg7-590_mig-21m-1985
t-jg7-590_mig-21m-1985

Szia!

Akkor itt a cáfolat :)

Szintén "M"-ként hivatkoznak rá, de van periszkóp és terelőlemez is...
Rumcájsz_52 614393 2016. szeptember 9. 09:55
Válasz erre
Köszi a megerősítő fotót, mivel ez csak eredeti szovjet gyártású példány lehet.
migfun 614392 2016. szeptember 9. 09:50
Válasz erre
Mig-21M
Mig-21M

Egy keletnémet M (az eredeti képaláírás szerint is "M"); se terelőlemez, se periszkóp-tükör
Rumcájsz_52 614389 2016. szeptember 9. 09:18
Válasz erre
Szia migi
A Jefim Gordon-féle "nagykönyv" szerint a szovjet gyártású 21M-ek "nagy része, hacsak nem az összes" a periszkóp-tükör és a gépágyú fölötti terelőlemezek nélkül készült, az export-gépeken és az indiai gyártmányokon ezek már rajta voltak. Ennek "kissé" ellentmond, hogy pont a J.G.-könyvben van olyan fotó, ahol egy M-nél korábbi gépágyú nélküli Sz-változaton ott vannak a periszkóp és a lemezek (!), de vannak olyan korai SzM-ek (külsőre MF, csak már a bisz lokátorával), ahol se periszkóp se terelőlemezek - pedig ugye ott a gépágyú! Szóval logika nem sok, így jobb fotó alapján makettezni.
Üdv R.
migi 614378 2016. szeptember 9. 00:12
Válasz erre
Meg tudtommal nem volt a gépágyúnál az a terelőlemez ,
Rumcájsz_52 614376 2016. szeptember 8. 23:37
Válasz erre
Hali
Más külső különbség nincs köztük, a 21M gyakorlatilag az MF-nek a VSz-en kívüli export-verziója volt más hajtóművel és radarral pl. a Közel-Keletre és Indiának (ők gyártották is). Még a periszkóp se mindig hiányzott az M-ről, már az első Indiában gyártott példányon is rajta volt.
Üdv R.
pigasos78 614367 2016. szeptember 8. 22:00
Válasz erre
Sziasztok!

A Mig-21 M milyen külsőségekben különbözik az MF-től. Tudom, hogy más a hajtómű és hogy tán az M verzión nincs periszkóp...vannak egyéb külsőleges különbségek? Egyszóval építhető gond nélkül M-ből MF?

Köszi a választ
Szabolcs
szt_péter 604730 2016. március 8. 12:16
Válasz erre
lacipapa 604704 2016. március 7. 20:00
Válasz erre
Tudom,de Sanyinak a veres a kötelező! :-)
migi 604699 2016. március 7. 19:42
Válasz erre
lacipapa 604691 2016. március 7. 18:57
Válasz erre
Sanyikám!Kötelező rá csillagot tenni,de nem ám Dávidot!
hassan 604665 2016. március 7. 06:49
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm az infót!
magyaralba 604660 2016. március 6. 23:50
Válasz erre
egypt (324)
egypt (324)
egypt (333)
egypt (333)
egypt (360)
egypt (360)
egypt (362)
egypt (362)

Sziasztok!
Némi kis kiegészítés a Mig-21RF témához... a Mig-21R-t eredetileg a Mig-21PFM változatból fejlesztették ki, kapott egy nagyobb gerinc tartályt hogy növeljék a nem túl acélos hatótávolságot illetve a has alatt egy csatornában elektromos vezetékeket és meleglevegő csövet építettek ki a felderítő kontérek kiszlgálásához. A megnövelt gerinctartályt később adoptálták, megtartották a Mig-21M, Mig-21SM és Mig-21MF változatokon is.
Az egyiptomi légierő egy kicsit saját utat járt és kezdetben Mig-21F-13-t használt felderítő feladatkörben saját fejlesztésű, póttartályok átalakításával foto felderítő konténereket építettek, angol (azt hiszem) VINTEN F40 kamerákat szereztek be és a 490l-s pótartályokat alakították át. Később ahogy a modernebb Mig változatok beérkeztek a Mig-21PF/PFS változatok is hordozták a konténereket.

Később 1968 végén a Szovjet vezetés engedélyezte a felderítő változatú Mig-21 exportját egyiptomba. Egyiptomi kérésre az orrfutó akna mögött egy gondolát alakítottak ki melybe 4db Vinten kamrát lehetett beszerelni, és persze megtartották az R változat képeségeit is, nevezetesen a szárnyalatti külső tartókra üzemanyag tartályok függeszthetőek, önvédelemre R-3S rakétákat hordozhatott. Az első 12db repülőgép a 46. Repülőszázad állományában állt hadrendbe. A vinten kamera rendszer teljesítményéről annyit, hogy 15m-es (!) repülési magasságon képes volt 2500 négyzetméteres területről értékelhető fénykép felvételt készíteni, míg a szovjet optikai felderítő berendezés csak előre néző kamerát tartalmazott és korlátozott képeségekkel rendelkezett.
Elektronikai felderítésre a szovjet berendezéseket használták.

Az Anyag-háború (war of attrition) időszakában leginkább a Bar_lev vonal építésének megfigyelésére és a Hawk légvédelmi rakéta üteg megfigyelésére, telepítési körleteik felderítésére vetették be a 46.repülő századot.
migi 604655 2016. március 6. 22:23
Válasz erre
Igen abból a legkönnyebb kiindulni mert a készlet tartalmazza a szárnyvégi kis gondolákat meg a has alatti konténert is .
hassan 604654 2016. március 6. 22:20
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Akkor az R lehet a jó kiindulási alap.
Rumcájsz_52 604653 2016. március 6. 22:08
Válasz erre
Nem, 21-ből csak a sajátokat javítottuk, és nekünk nem volt felderítő 21-ünk. Az UTI-gépekre lehetett a gerendákon kívülre felszerelni két kis előre néző fényképező-konténert (a szolnoki múzeumban látható - ha még látható), és az 5-re és 0-ra végződő gépszámú F-13 asokra lehetett a bal szárny-fényszóró helyére lefelé néző fotómasinát szerelni. De ettől azért egyik se lett valódi, specializált felderítő-változat (csak amilyen teherautó az Astrám, mikor hazaviszek vele két zsák cementet).
Üdv R.
cenci2 604652 2016. március 6. 21:59
Válasz erre
Laci ,a PG-ben volt valamikor is felderítő változat javításra behozva?
Rumcájsz_52 604651 2016. március 6. 21:37
Válasz erre
Külsőre a 21MF felderítő-változata a 21R, az RF ettől abban különbözik, hogy a kabin alatt, az orrfutótér mögött is van felépítve a gép hasára egy kisméretű kamera-ház. A törzs alatti felderítő-konténer ugyanaz, mint az R-en (van kétféle változat is), és a szárnyvégeken is ugyanúgy van két kis antennaház a Sziréna radar-besugárzásjelző antennáknak. Az EDU 21R-ből átalakítható, ha gyártasz hozzá ilyen plusz kis kameraházat a kabin alá (vagy nézz körül a neten, hogy esetleg gyárt-e valaki ilyen kiegészítőt). Az RF-ről fotókat meg találhatsz a neten, csak be kell írni a keresőbe.
Üdv R.
cenci2 604650 2016. március 6. 21:32
Válasz erre
217.5.3_RF_xx
217.5.3_RF_xx

Az RF változatnál az GS–23L típusú gépágyú helyet fotókonténert kapott .
hassan 604649 2016. március 6. 21:15
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni abban, hogy milyen MiG-21 makettből tudnék építeni RF változatot? Van matricám egyiptomi RF-hez, de 1:48-ban nem tudok ilyen makettről. Valahol azt olvastam, hogy az RF az MF felderítő változata tulajdonképpen. Az Eduard MF-jéből vagy R-jéből, esetleg a kettőből együtt megoldható a dolog? Az ismertető amit olvastam úgy hangzott, hogy az RF szinte csak a felderítő konténerek alkalmazásában tért el az MF-től. Volt valami más eltérés is? Esetleg az MF-re fellógatva az R konténerét megoldható a dolog?
Topi 603523 2016. február 18. 05:23
Válasz erre
Hali!
Mig-21 bis Rszbn/pion antennáról keresek rajzot,illetve érdekelnének a méretek.
Fotó van róla.
Üdv: Topi
migi 597566 2015. december 10. 22:41
Válasz erre
Szia , itt ezen szerintem 2-3 szint be tudsz azonositani ,
wp.scn.ru/en/ww3/f/14/1/3
TheFurgeurge 597563 2015. december 10. 21:58
Válasz erre
1_61
1_61

Sziasztok! Még eléggé kezdő makettező vagyok, elsősorban a szovjet és német gépek érdekelnek, ezért is esett a választásom egy Zvezda 21-esre, pont jó lesz a karácsonyi időszakban megcsinálni. Egy valamivel viszont lenne gondom, hogyan tudom megállapítani, hogy kb. milyen színű festék lenne a legjobb? Mivel kezdőként nincs itthon túl sokféle szín, nem tudom csak úgy tesztelgetni, a leírásban megadottak pedig nagyon nem tükrözik ugyebár a valóságot... Tudnátok nekem segíteni, egy ilyen festést szeretnék majd elkészíteni. Előre is köszönöm, ha segítetek! :)
zoli1989 597275 2015. december 6. 11:36
Válasz erre
Ejj de jó képek! Köszönjük! :)
skywarior 597263 2015. december 6. 09:01
Válasz erre
hojna 1
hojna 1
hojna 2
hojna 2
hojna
hojna

Nem hazaiak de azért szépek.
skywarior 597231 2015. december 5. 18:13
Válasz erre
hojna 1
hojna 1
hojna 2
hojna 2
hojna
hojna

Nem hazaiak de azért szépek.
mercure47 596523 2015. november 25. 19:09
Válasz erre
Reptár1
Reptár1
Reptár2
Reptár2

Apropó,Reptár...Erre ébredtem tegnap:-)
Figaro 596425 2015. november 23. 22:11
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

Gondolom a súlycsökkentésnek esett áldozatul a kabin belső tere is. Nincs sem katapult ülés, sem műszerfal. A Kabinban lévő „pilótahölgy” is csak a földön látszik. Így a tartó oszlopokon álló gép kabinja elég üres tűnik.
Ettől függetlenül nagy gratuláció mindenkinek, akinek része volt megvalósításban.
sanyi 596415 2015. november 23. 20:55
Válasz erre
Igazad van, lehetett volna pontosabb is, de már ennek is örülni kell, hogy nem az Alcuferr járműve vitte el...
A reptrágyának pedig már megírtam, hogy jó ötlet volt a honlapra egy Aichi Valt rakni, további kedves szavakkal együtt, hogy belelőném a Tiszába aki kitalálta, hogy szétrombolják a MÚZEUMOT - azóta nincs Val a képen...
PETI 596375 2015. november 23. 15:57
Válasz erre
Szia Kferro!
Pont azért! A MiG-21-esen soha nem létező század- és ezredjelvényért (kivéve a Dongót, de az sem ott volt), aztán pl. a kabintető szigetelés sem ilyen színű volt, pedig az is jellegzetessége a típusnak. A hasán lévő MH Légijármű Javítóüzem nem rossz.
Persze, tudom, nem a teljes restaurált állapot a lényeg itt, ennek is örülni kell. :)
Miután szétverték a szolnoki múzeumot és a PeCsa Repüléstörténeti Kiállítását, nincsenek nagy elvárásaim a jövőben, ezért ezt a munkát nem bántom.
Ellenben a szolnoki gépekért jogos a felháborodás!
Üdv
Kferro 596217 2015. november 21. 10:04
Válasz erre
Nem vagyok annyira tudora a hazai 21-esek festésének, de leszámítva a századjelvényeket, miért nem reális ez a festés?
PETI 596202 2015. november 20. 22:03
Válasz erre
Azt leszámítva, hogy a "Ma éppen milyen kampó festést nyomjak a gépre?" szintű festés került rá, nekem is tetszik! Jó, hogy lett egy ilyenünk!
Gratula a szervezőknek és a kivitelezőknek, támogatóknak!
Rumcájsz_52 596173 2015. november 20. 13:18
Válasz erre
Nagyon klassz, ez elegáns és impozáns lett!
Nagy-nagy köszönet a munkálkodóknak!
R.
páncélos 596172 2015. november 20. 12:35
Válasz erre
MiG-21 Kecskemét
MiG-21 Kecskemét

Egy saját fotó a témában.
cenci2 595524 2015. november 8. 23:20
Válasz erre
Elkészült a 7-i Kecskeméten épült MH59. MiG21MF-es emlékmű állítás videója ,ha valakit érdekel . https://youtu.be/L0hIJdWrOpI https://youtu.be/L0hIJdWrOpI
PETI 595155 2015. november 3. 12:42
Válasz erre
pintair 595127 2015. november 2. 21:58
Válasz erre
Cybermodeler.com on jovore igerik oket
mirazsmarci 595109 2015. november 2. 19:29
Válasz erre
Üdv

Már évek óta rebesgetik bennfentesek, hogy lesz 72-es 21-es sor csak még az időpontról nem tudni semmit.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.