/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Taylor2 615180 2016. szeptember 24. 19:44
Válasz erre
Az 50-est a nagy gerinctartályost építeném meg.

Arról nincsen valamiféle szakrajz?
kezo 615179 2016. szeptember 24. 19:39
Válasz erre
Bocs , Weizi-től kérdeztem .
kezo 615178 2016. szeptember 24. 19:38
Válasz erre
Borzz 615172 2016. szeptember 24. 18:41
Válasz erre
Attól függ, melyik MiG-21SMT változatott szeretnéd megépíteni.

Van a nagy gerinctartályos 50-es típus:
www.easternorbat.com/html/66th_apib_in_color_eng.html
És van a kis gerinctartályos 50bis típus:
www.easternorbat.com/html/582nd_regiment_mig-21smt_1988_.html

Utóbbi 1:72-ben nem igazán különböztethető meg egy 75-ös típusú MiG-21bis-től.
Weizi 615171 2016. szeptember 24. 18:28
Válasz erre
R-60-as is volt a MiG-29-hez! Piratvitorla jól írta!
kezo 615168 2016. szeptember 24. 17:56
Válasz erre
Szia !
Az R-60 -as a BISZ-hez ,MIG-29 -hez az R-27 és az R-73-as volt.

Üdv: Zoli
Taylor2 615165 2016. szeptember 24. 16:54
Válasz erre
Na a beömlő nyílásról nem tudtam. Kisebb, vagy nagyobb?
Miben különbözik?

Igen a Bis gerincesről hallottam.

Van még valami eltérés?
piratvitorla 615163 2016. szeptember 24. 16:37
Válasz erre
Szia!
Úgy tudom az R-60-ast rendszeresítettük a biszhez.
Sőt: mivel a 29-eshez nem vettük meg később onnan került át.
üdv
piratvitorla 615162 2016. szeptember 24. 16:31
Válasz erre
Egyébként volt normál bisz-gerinccel szerelt SMT is.
piratvitorla 615161 2016. szeptember 24. 16:30
Válasz erre
Taylor2 615160 2016. szeptember 24. 16:22
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a MiG-21SMT miben különbözik külsőségekben a Bis-től?
(A fegyverzetet és a púpos gerinctartályt leszámítva.)

Itt gondolok én mit tudom én pl a pitot csőre vagy a futóműre,vagy az alakja.

Valakinek esetleg van jó minőségű 1/72-es rajza?

Köszönettel: Marci
NHZsolt 614721 2016. szeptember 16. 06:30
Válasz erre
Rumcájsz_52 614457 2016. szeptember 10. 13:38
Válasz erre
Szia cappyka
Érvényes a cím, jöhet a "kisregény". Apudnak kényelmes nyaralást és gyógyulást.
Üdv R.
cappyka78 614452 2016. szeptember 10. 11:54
Válasz erre
Legmelyebb tiszteletem Laci bacsi!
Koszonom a valaszt.
Nagyon jol elvagyunk a "zold" szigeten. Raadasul most mar makettezni is van idom!
Orok halaval tartozom neked es a Topi-nak, hogy mar kisgyerekkent megfertoztetek ezzel a szep hobbyval.
Sajnos apu nincs jol... Augusztus elejen kapott egy enyhe stroke-ot. De mar gyogyulgat. Most otthon "nyaral".

Ha az adatlapon levo email cim meg aktualis, akkor dobok oda egy par sort!
Tisztelettel
Roland
Rumcájsz_52 614439 2016. szeptember 9. 20:23
Válasz erre
Bocsi, kicsit szapora volt a kezem, szóval
2xR-3R + 2xR-60 ami elképzelhető.
R.
Rumcájsz_52 614430 2016. szeptember 9. 16:29
Válasz erre
Szia cappyka, hogy van az "öreg" Cappy? Régen találkoztam vele már Ferihegyen. Hogy megy sorod azok között a részeges írek között?

A 21bisz/R-60-ról: elképzelhető az R-3R+3R-60 fegyverzet, mert van fotóm olyan teflonszürke, csillagos magyar bisz-ről (2098 75AP), amin a belső gerendákon az APU-60 rakétasínek vannak függesztve, ez pedig csak az R-60rakétához jó.
Üdv R.
pigasos78 614428 2016. szeptember 9. 15:14
Válasz erre
Nem az a típusú makettező vagyok, aki nekiáll újraszegecselni egy makettet 72-ben. :) Én sem ismerem még az RV Aircraftot, de nekem így képről meggyőzőnek tűnik. És úgy látom nem csak kabintetőből ad két verziót, de terelőlap is van.
Borzz 614426 2016. szeptember 9. 15:00
Válasz erre
Ha nem igényled a szegecspontos kialakítást - valaha a Levixnek volt egy szeszlemez témában elmélyedt oldala - akkor tudsz MF-et építeni belőle, csak legyen periszkóp és terelőlemez. (A makettet nem minősítem, mert nem ismerem)
cappyka78 614425 2016. szeptember 9. 14:51
Válasz erre
Tisztelet az Uraknak!

Kerdesem lenne a Magyarorszagi Mig-21Bis tipussal kapcsolatban.
Tud valaki hozzavetoleges informaciot, hogy az R-60 raketa mikortol lett rendszeresitve hazankban?

Valoszeru egy magyar Bis makett 2db R-3R es 2db R-60 raketaval de meg a szurke csillagos festessel?

Koszonom elore is a valaszt

Roland
pigasos78 614424 2016. szeptember 9. 14:50
Válasz erre
www.model-making.eu/products/MIG-21-M.html

Ad hozzá periszkóp nélkülit és periszkópost is, úgy látom.
Borzz 614422 2016. szeptember 9. 14:37
Válasz erre
Van róla valami dobozbontásos képed, hogy van-e rajta periszkóp és terelőlemez? Ha van, akkor MF-nek nevezheted. :) Nem hiszem, hogy 1:72-ben, külön öntőforma lenne a két változathoz.
pigasos78 614421 2016. szeptember 9. 14:36
Válasz erre
Rumcájsz_52 614420 2016. szeptember 9. 14:34
Válasz erre
Szia pigasos
www.hunavia.hu/
A fenti oldalon tömegével válogathatsz a MiG-21MF-ek között. A HAD oldalán meg van egy kis leírásom (igaz, eléggé eldugva, állítólag nehéz megtalálni) a MH által használt 21MF festésvariációkról. Csillagos felségjellel repült az eredeti szovjet gyári festéssel (többféle ezüst árnyalat) kerekített sarkú szögletes számokkal, PG-javítás után egyszínű ezüst festéssel és kissé gömbölyűbb számokkal, nagyjavítás után meg terepszínben szintén a gömbölyített számokkal. Lehet válogatni, sok sikert.
Üdv R.
pigasos78 614419 2016. szeptember 9. 14:11
Válasz erre
Adott lenne egy RV Aircraft Mig-21 M (ha rá nem csapnak előttem). De nem szeretném se szudáninak, se indiainak, se másnak megépíteni amit a készlet kínál. Van HAD számsorom és csillagom, magyarnak építeném. Ha -ezek szerint- működik a dolog, milyen oldalszámot kaphat?

Köszi az eddigi válaszokat
Szabolcs
Borzz 614418 2016. szeptember 9. 14:07
Válasz erre
Itt egy leírás a szovjet MiG-21SzM változatról:
www.easternorbat.com/html/soviet_mig-21sm_fishbed-j_eng.html
Borzz 614417 2016. szeptember 9. 13:59
Válasz erre
Így van! Bár makettezéstől függetlenül a hajtóművek is változtak az üzemeltetés során. Nálatok ugye a korai UM-ekben cserélték a R-13-asra hajtóműveket.

Érdekes pl a lengyel beszerzés, ahol a 36 db R-11-es M után, állítólag a 120 MF-be is ezt rendelték R-13-as helyett, hogy egységes legyen a géppark.
Rumcájsz_52 614416 2016. szeptember 9. 13:50
Válasz erre
Igazad van, már én is elkavarodtam az Sz és az M között, az Sz-en nem volt ágyú. Így most újra beletúrtam a sok MiG-papírba (akinek ugye már nincs esze, annak legalább legyen notesze), ezek szerint az M és MF között a lényeges különbség az volt, hogy az M-ben még a PF-től megörökölt 6 kompresszor-fokozatú R-11 hajtómű F2Sz-300 változata volt, az Sz az SzPSz-rendszer csatlakoztatási lehetőségét jelezte. Az MF-be már az R-13-300 hajtómű került 8-kompresszor-fokozattal, de itt már elmaradt az Sz-jelzés mert ezen már alapból rajta volt az SzPSz-csatlakozó, így nem jelezték külön. Tehát külsőre semmi lényeges különbség, a periszkóp meg a terelőlemezek gyártól, gyártási dátumtól és nagyjavítási módosítástól is függtek.
Üdv R.
Borzz 614413 2016. szeptember 9. 13:35
Válasz erre
pigasos78,

összefoglalva, 1:72-ben lehet. Mond meg melyik gépet (ha van fotó), melyik időszakból szeretnéd megépíteni.
Borzz 614412 2016. szeptember 9. 13:28
Válasz erre
Gépágyú mind az M, mind az MF-en volt. A linti szerintem csak elírás. :)
migfun 614411 2016. szeptember 9. 13:27
Válasz erre
mig-21thirdgeneration
mig-21thirdgeneration

A mig-21.de szerint az M változaton volt gépágyú www.mig-21.de/english/technicaldataversions.htm De az itt talált képen lévő M-en is van www.airwar.ru/other/draw/mig21-2.html. Feltölteni nem akarja valamiért a rendszer.
Borzz 614410 2016. szeptember 9. 13:26
Válasz erre
Az 596-os oldalszámú megsérült leszállás során ezért nem ment végig minden ipari nagyjavításon és nem került rá utólag periszkóp és terelőlemez, mint a többi német példányra.
Rumcájsz_52 614409 2016. szeptember 9. 13:04
Válasz erre
Hali
Tényleg igazad van figyelmetlen voltam, észre se vettem, elhittem az M-ről szóló szöveget. Viszont akkor a MiG-tervezőiroda szerint az sem M, hanem MF, az más kérdés, hogy a keleti-germánok saját légierejükben időnként átkereszteltek néhány 21-est. Pl. a szovjetek által 21PFM-nek hívott SzPSz-rendszerrel felszerelt, oldalra nyíló kabintetős változatot (94-es gyártmány) ők 21SzPSz-nek (hivatalosan PFM-SzPSz-nek hívták), hogy ne keverjék az alap-variációval, az SzPSz-nélküli és előre nyíló kabintetős Iván által ugyancsak PFM-nek hívott változattal (77-es gyártmány). Viszont kérdés az, hogy ez az M-jelzés is csak ilyen átkeresztelés, vagy tényleg van az MF-hez képest valami jelentős különbség?
Üdv R.
Borzz 614408 2016. szeptember 9. 12:56
Válasz erre
Sziasztok,

az 590-es oldalszámú, valóban M változat! Amit írtatok mind igaz, de eldönteni csak képről nem lehet. A 39-es szériáig a gyárban M változatok készültek, majd egy széria MT, majd minden további széria MF-nek lett elnevezve. De éles határvonal nem volt. Az évek során vezettek be kisebb nagyobb változásokat.

Ami miatt nem lehet megkülönböztetni az, hogy ugyan a gyártás során még eltérő gépek, a nagyjavítás során hasonlóvá váltak. Például egyes szovjet és kelet-német nagyjavítás során, a korai M változatok megkapták a periszkópot és a terelő lemezt is.

Összefoglalva, ismerni kell az adott gép gyári számát ahhoz, hogy eldönthető legyen, hogy az adott gép M vagy MF alváltozat. Ez a mai információ dömpingben nem olyan ördögőség.
migfun 614403 2016. szeptember 9. 11:24
Válasz erre
Rumcájsz_52 614398 2016. szeptember 9. 10:17
Válasz erre
Sali
Ez nem lehet M, mert ott vigyorog/vicsorog? a GS-23 gépágyú a törzs alján, tehát ez MF-változat (a szovjeteknél SzM lenne, mert ők már a kezdettől fogva az RP-22 radarral gyártották maguknak, amit exportra csak később, a bisz-be építettek be).
Üdv R.
migfun 614395 2016. szeptember 9. 10:00
Válasz erre
t-jg7-590_mig-21m-1985
t-jg7-590_mig-21m-1985

Szia!

Akkor itt a cáfolat :)

Szintén "M"-ként hivatkoznak rá, de van periszkóp és terelőlemez is...
Rumcájsz_52 614393 2016. szeptember 9. 09:55
Válasz erre
Köszi a megerősítő fotót, mivel ez csak eredeti szovjet gyártású példány lehet.
migfun 614392 2016. szeptember 9. 09:50
Válasz erre
Mig-21M
Mig-21M

Egy keletnémet M (az eredeti képaláírás szerint is "M"); se terelőlemez, se periszkóp-tükör
Rumcájsz_52 614389 2016. szeptember 9. 09:18
Válasz erre
Szia migi
A Jefim Gordon-féle "nagykönyv" szerint a szovjet gyártású 21M-ek "nagy része, hacsak nem az összes" a periszkóp-tükör és a gépágyú fölötti terelőlemezek nélkül készült, az export-gépeken és az indiai gyártmányokon ezek már rajta voltak. Ennek "kissé" ellentmond, hogy pont a J.G.-könyvben van olyan fotó, ahol egy M-nél korábbi gépágyú nélküli Sz-változaton ott vannak a periszkóp és a lemezek (!), de vannak olyan korai SzM-ek (külsőre MF, csak már a bisz lokátorával), ahol se periszkóp se terelőlemezek - pedig ugye ott a gépágyú! Szóval logika nem sok, így jobb fotó alapján makettezni.
Üdv R.
migi 614378 2016. szeptember 9. 00:12
Válasz erre
Meg tudtommal nem volt a gépágyúnál az a terelőlemez ,
Rumcájsz_52 614376 2016. szeptember 8. 23:37
Válasz erre
Hali
Más külső különbség nincs köztük, a 21M gyakorlatilag az MF-nek a VSz-en kívüli export-verziója volt más hajtóművel és radarral pl. a Közel-Keletre és Indiának (ők gyártották is). Még a periszkóp se mindig hiányzott az M-ről, már az első Indiában gyártott példányon is rajta volt.
Üdv R.
pigasos78 614367 2016. szeptember 8. 22:00
Válasz erre
Sziasztok!

A Mig-21 M milyen külsőségekben különbözik az MF-től. Tudom, hogy más a hajtómű és hogy tán az M verzión nincs periszkóp...vannak egyéb külsőleges különbségek? Egyszóval építhető gond nélkül M-ből MF?

Köszi a választ
Szabolcs
szt_péter 604730 2016. március 8. 12:16
Válasz erre
lacipapa 604704 2016. március 7. 20:00
Válasz erre
Tudom,de Sanyinak a veres a kötelező! :-)
migi 604699 2016. március 7. 19:42
Válasz erre
lacipapa 604691 2016. március 7. 18:57
Válasz erre
Sanyikám!Kötelező rá csillagot tenni,de nem ám Dávidot!
hassan 604665 2016. március 7. 06:49
Válasz erre
Mindenkinek köszönöm az infót!
magyaralba 604660 2016. március 6. 23:50
Válasz erre
egypt (324)
egypt (324)
egypt (333)
egypt (333)
egypt (360)
egypt (360)
egypt (362)
egypt (362)

Sziasztok!
Némi kis kiegészítés a Mig-21RF témához... a Mig-21R-t eredetileg a Mig-21PFM változatból fejlesztették ki, kapott egy nagyobb gerinc tartályt hogy növeljék a nem túl acélos hatótávolságot illetve a has alatt egy csatornában elektromos vezetékeket és meleglevegő csövet építettek ki a felderítő kontérek kiszlgálásához. A megnövelt gerinctartályt később adoptálták, megtartották a Mig-21M, Mig-21SM és Mig-21MF változatokon is.
Az egyiptomi légierő egy kicsit saját utat járt és kezdetben Mig-21F-13-t használt felderítő feladatkörben saját fejlesztésű, póttartályok átalakításával foto felderítő konténereket építettek, angol (azt hiszem) VINTEN F40 kamerákat szereztek be és a 490l-s pótartályokat alakították át. Később ahogy a modernebb Mig változatok beérkeztek a Mig-21PF/PFS változatok is hordozták a konténereket.

Később 1968 végén a Szovjet vezetés engedélyezte a felderítő változatú Mig-21 exportját egyiptomba. Egyiptomi kérésre az orrfutó akna mögött egy gondolát alakítottak ki melybe 4db Vinten kamrát lehetett beszerelni, és persze megtartották az R változat képeségeit is, nevezetesen a szárnyalatti külső tartókra üzemanyag tartályok függeszthetőek, önvédelemre R-3S rakétákat hordozhatott. Az első 12db repülőgép a 46. Repülőszázad állományában állt hadrendbe. A vinten kamera rendszer teljesítményéről annyit, hogy 15m-es (!) repülési magasságon képes volt 2500 négyzetméteres területről értékelhető fénykép felvételt készíteni, míg a szovjet optikai felderítő berendezés csak előre néző kamerát tartalmazott és korlátozott képeségekkel rendelkezett.
Elektronikai felderítésre a szovjet berendezéseket használták.

Az Anyag-háború (war of attrition) időszakában leginkább a Bar_lev vonal építésének megfigyelésére és a Hawk légvédelmi rakéta üteg megfigyelésére, telepítési körleteik felderítésére vetették be a 46.repülő századot.
migi 604655 2016. március 6. 22:23
Válasz erre
Igen abból a legkönnyebb kiindulni mert a készlet tartalmazza a szárnyvégi kis gondolákat meg a has alatti konténert is .
hassan 604654 2016. március 6. 22:20
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Akkor az R lehet a jó kiindulási alap.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.