/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Gabusch 615859 2016. október 5. 20:01
Válasz erre
tyimosenko 615857 2016. október 5. 19:51
Válasz erre
IMG_20161005_171428
IMG_20161005_171428
IMG_20161005_171522
IMG_20161005_171522
IMG_20161005_171411
IMG_20161005_171411
IMG_20161005_171620
IMG_20161005_171620
IMG_20161005_171633
IMG_20161005_171633
IMG_20161005_171452
IMG_20161005_171452

Helló!

Nem légierő, hanem MALÉV, de nincs ilyen topik, úgyhogy ide töltöm. Pesten a pecsa bolhapiacon kerültek elő hétvégén ennek a MALÉV pilótának a dokumentumai. Egy zacskónyi 150 forint volt. Naplók, fotók, egyéb papírok. Pár nap alatt átfutottam őket, hát elég uncsi, úgyhogy valszeg mennek a levesbe. Azért még ide feltettem róluk pár képet.
üdv
Sokol 615642 2016. október 1. 23:13
Válasz erre
Üdv! Bocs, csak most látom a hozzászólást. A Govi könyvet olvastad? Ha ismered a gyári fotókat, amik már szerepeltek más okból a magyar fórumban is, akkor a négy képet is ismered, ahogy egyszerre állnak a hangárok előtt. Tévedés, hogy csak 12 darab készült. A svéd seria II példányok sem szerepelnek az összegzésben, pedig még a múzeumi törzs is abból kanibalizált. Ennyit a hiteles forrásokról meg a wikipédiáról!
Annyira került hozzánk GA, hogy tervben volt a bomba adapter elkészítése is az olasz alapján. Igazából a What If építés szempontjából mellékes, de érdemes kicsit mélyebben ezt a témát körüljárni.
ptamas 615451 2016. szeptember 27. 23:44
Válasz erre
Ha jól tudom a Jak-52-ben M14p a Kamovban M14v motor van, de lesznek itt motorprofik, akik tudják a különbségeket.Ma egyébként Kositzky Attila nyug.altábornagy Úrral volt szerencsém találkozni a Reptárban, nagyon nagy élmény volt.De befejezem, mennem kell építkezni.(1:144 Tornado Tiger meet).
ptamas 615448 2016. szeptember 27. 23:16
Válasz erre
Ha jól tudom a Jak-52-ben M14p a Kamovban M14v motor van, de lesznek itt motorprofik, akik tudják a különbségeket.Ma egyébként Kositzky Attila nyug.altábornagy Úrral volt szerencsém találkozni a Reptárban, nagyon nagy élmény volt.De befejezem, mennem kell építkezni.(1:144 Tornado Tiger meet).
TAMÁS78 615432 2016. szeptember 27. 20:16
Válasz erre
Szóval az a Reptár bűne, hogy a Nord 1002 mellett van két csillagmotoros gép, és bizonyos szögből lehet úgy fotózni, hogy a Nord 1-2 csillagmotorral szerepeljen egy képen...?
Kamovos 615431 2016. szeptember 27. 20:11
Válasz erre
Ebben a képminőségben nem tudok vitába szállni a Jak-52 motorral, de nem kizárt, hogy Ka-26 motor. (M-14v26)
sanyi 615426 2016. szeptember 27. 19:32
Válasz erre
Oké, így már más!:) Most még elnézzük...:)
ptamas 615425 2016. szeptember 27. 19:30
Válasz erre
Jogos, nem ők, én írtam, benéztem ezt a motorügyet.:)
A kiíráson a Nord-1002 is szerepel a gépnél, a Po-2 motorhoz nincs külön tábla.
lukasan 615424 2016. szeptember 27. 19:27
Válasz erre
Srácok!
Az MKHL Reggiane 2000 gépei az 1. szériából kerültek ki! A GA, amely tulajdonképen annyit jelent, hogy nagy hatótávolságú, a 3 széria volt. Mindössze 12 db készült belőle. Leginkább az volt a célja, hogy el tudjanak repülni É-Afrikáig, vagy légiharcot tudjanak vívni pl. Málta felett. A "tengeri" 2000-esek és 4. szériás Catapultabile-k voltak. Ezek szolgáltak Littorio osztályú csatahajókon. A 2. szériát (10 db.) emlékeim szerint a tervezett olasz hordozóra szánták.
üdv LS
sanyi 615421 2016. szeptember 27. 19:19
Válasz erre
Szia!
Ők írták, hogy az a motor volt benne? Mert ha igen, akkor az csodás... A Nord 1002-ben, - ugyanis ez nem Taifun... - soros motor volt, látszik is rajta. Ha ők írták, az nagyon jó lehet, hogy ahol az ember hiteles információt vár, totál eltévedt adatokat kap...
TAMÁS78 615415 2016. szeptember 27. 18:09
Válasz erre
Az első képen nem a Po-2 motorja van?
solyom 615413 2016. szeptember 27. 18:01
Válasz erre
Helló!

Ugye nem arra a csillag motorra írod, hogy "Körbefotóztam a ME-108-at, csak a saját motorja van mellette"?
Elég szűkösen férne bele! :)
Amúgy Bf-108 a hivatalos típusmegnevezése a repülőnek!
(No nem annak ami a kiállításon van, hanem ami eredetileg ezt a festést viselte!)

BB
ptamas 615411 2016. szeptember 27. 17:45
Válasz erre
20160924_091002
20160924_091002
20160924_091032
20160924_091032

Sziasztok!

Reptár:
Körbefotóztam a ME-108-at, csak a saját motorja van mellette. A második képen ami látszik, a JAK-52-é.:)
A wifi ma működött, ingyenes az egész Reptár területén.
A látogatószámról a hétvégi adatok tudnak hiteles képet adni, a sima munkaidős hétköznap délelőttök egyik múzeumnál sem erősek,(sajna). Ilyenkor inkább a csoportokra lehet építeni.
Üdv
Tamás
zoli1989 615147 2016. szeptember 24. 00:46
Válasz erre
Ez már Csőrike II. Gyakorlatilag semmit sem segít az eredeti Csőrike festéséhez...
medor 615145 2016. szeptember 23. 23:31
Válasz erre
Szia!Talán segít kicsit.1:58-2:37ig látszik a 'madárka'.
www.youtube.com/watch
juge75 615127 2016. szeptember 23. 17:52
Válasz erre
TAMÁS78. "Én nem tudom, lehet, hogy tényleg vannak komoly gondok az új múzeummal."
Ismerem a hátteret, ismerem ami munkát öltek bele, és volt szerencsém látni mindhárom Múzeumot is, van hozzá alapom.
A Zsámbékon létrehozott szakmai múzeum se pénzt, se más támogatást nem nagyon kapott, ugyanígy a Szolnoki szintén szakirányú, ami nem létezne 3 valamikori repülő műszaki katona nélkül!
Nos kettőből csináltak egy vegyes valamit, sok pénzért, ami nem volt előtte...
Ám hirtelen lett pénz dögivel! (Hát nem furcsa?) Ráfogták például a Szolnokira, hogy nehezen megközelíthető (Minimum 4 féle helyi járat áll meg 4 megállónál...), nem fejlődőképes, és nem nagyon áldoztak rá! Persze, szándékosan hagyták.
Aztán idecitáltak még pár dolgot a másik hasonló okokból megszüntetett Múzeumból, kaptak egy frissítő festést, és uccu neki, tegyük ki.
Arra már nem jutott pénz, hogy a plexi kabin elemeket kicseréljék, pókhálókat letakarítsák a kiállított dolgokról. Szép, de roppantul túlméretezett beruházás, össze-vissza kiállított dolgok, rengeteg üres hely a kiállító termekben, és drága, túlárazott árak.
Látogatásomkor a célirányos busz (hirtelen ez is lett) 2 fővel (egyik én, másik a sofőr) vitt ki a helyszínre.
A belépő nekem (mivel helybeli vagyok) olcsóbb volt, viszont azt nem értem, hogy például a füvet miért nyitás után kell vágni, beszélgetni sem tudtam az alig lézengő pár látogatóval 11:00-körül...
Kíváncsi lettem, hogy milyen légvédelmi technika és hogyan került kiállításra.
Pozitívum, hogy alkalmazást letöltve, a technika előtti tábláról bemutató kalauzol okostelefonon, szomorú, hogy ezt csupán saját mobil internet kapcsolaton tudod letölteni, mert Wi-Fi (ingyenes) az nincs! (pedig mindenki hangsúlyozza hogy ez aztán igen, ez már a csúcs!).
Nos az említett eszközök adat tábláit nézegetve észre vettem pár téves dolgot, de sok jó is volt rajtuk.
A Zu-23-2 menethelyzetben, és rendkívül veszélyes módon lett ki állítva, ez az eszköz még üres rakasztartókkal is 870 kilogramm! És ha nem ültetik le a tányérokra, valakit agyonüthet ha lebillen a cső!
Tudod, van okom nem szeretni. Azt hiszem, érthető hogy miért.
De ha már létrehoztak valamit, nem kevés pénzért, az legyen szakszerű!
Én legalább is segítek benne, minden tudásommal, amiben csak tudok légvédelmi téren!
Fel is vettem a kapcsolatot a vezetőséggel, hogy hiba ne legyen a szakmaisággal, rendkívül pozitívan reagáltak!
Megbeszélt időpontban meg is teszem, amit tudok (illetőleg édesapám és Én is, ellenszolgáltatás nélkül).

Juhász Gábor, juge75
TAMÁS78 615125 2016. szeptember 23. 17:03
Válasz erre
Nem érted. Izomból illik utálni a Rep-tárt, 2%-ot sem engedni! Ha a budi nem sz@ros, akkor a sz@ros válik etalonná. :))) (Ne bántódjon meg senki, csak viccelek. Én nem tudom, lehet, hogy tényleg vannak komoly gondok az új múzeummal. Csak néha úgy érzem, bárki bármit csináljon ott, az nem jó. Sokaknál izomból, ahogy mondtam.)
piratvitorla 615120 2016. szeptember 23. 15:31
Válasz erre
Aki látott élőben igazit anno, azt mondta, hogy gáz lett...
Levix 615119 2016. szeptember 23. 14:34
Válasz erre
Szerintem nem lett rossz a Szuhoj. Sem a színek, sem a minta. Minden gépnek más volt a festése, beleértve az NDK és a Csehszlovák példányokat is. Mind ugyanazzal a négy színnel volt festve. A festési utasítás a négy színt tartalmazta és a színek mennyiségét, kb. így (a pontos számokra nem emlékszem), 15% v.zöld, 10% v.barna, 65% sötétzöld, 10% s.barna. A minta nem volt megadva. A felújított példány elég jól követi az eredeti utasítást, talán a sötétzöld lehetett volna picit sötétebb. A svancon a v.barna változat a magyar ék alá is hasonló mint a gépeinken a vörös csillag takarásakor. Soha ennél rosszabb felújítást!
Szabi77 615105 2016. szeptember 23. 07:51
Válasz erre
VO101_Papi

Igazad van,én inkább a mintára gondoltam.

Szabi77
VO101_Papi 615104 2016. szeptember 23. 07:06
Válasz erre
mármint színek tekintetében, a régi múzeumban fakuló gép sem releváns színhűség szempontjából, mintában nyilván az
VO101_Papi 615103 2016. szeptember 23. 07:04
Válasz erre
tn_800x600_151954_99467_Repulonap7res
tn_800x600_151954_99467_Repulonap7res
Szu-22-14-1
Szu-22-14-1
tn_800x600_83900_52903_07_0212_resize
tn_800x600_83900_52903_07_0212_resize
83694_67241_Szu2211fly
83694_67241_Szu2211fly
97476_00240_namtopi17_0
97476_00240_namtopi17_0

Akkor azért legyünk pontosak
Szabi77 615101 2016. szeptember 23. 05:54
Válasz erre
Szuhoj-Szu-22-12
Szuhoj-Szu-22-12

zsocate!

Valami hasonlóképpen...
Szabi77
sanyi 615099 2016. szeptember 22. 23:53
Válasz erre
A "Me-108" köré cuki csillagmotor erdőt telepítettek, biztos azért, nehogy elrepüljön...
zsocate 615094 2016. szeptember 22. 23:15
Válasz erre
A Szuhojnak hogy kellett volna egyébként kinéznie?
ptamas 615088 2016. szeptember 22. 22:38
Válasz erre
Szia Sanyi!
"A sorosmotoros gèpnèl le van b.va a földre egy csillag" pontosan mit takar? :)
sanyi 615081 2016. szeptember 22. 22:19
Válasz erre
Alakul... Mondjuk nem is Magyarisztán lenne, ha normálisan meg lenne csinálva. Kíváncsi vagyok, meddig fog működni, de ennyi pénzért kétlem, hogy tolongás lenne. Nem mintha a régi helyén tömött sorok lettek volna, de vajon hányan kanyarodtak le az útról, mert a gyerek meglátta és kitört a hiszti?
Vicces dolgokat látni a beltéri kiállításon is. Miért nem lehetett megcsinálni, hogy a roncsoknál egy maketten mutatják be a gépet? Illetve nem keverik össze az egészet - sorosmotoros gépnél le van b.va a földre egy csillag.
Mondjuk nem nekünk csinálták, hanem pár haver kedvéért... Neten láttam eleget, annyi elég volt. Bőven...
piratvitorla 615077 2016. szeptember 22. 21:47
Válasz erre
na ez az... a fotók alapján a többi gépnél is ez volt a gond...
Farkas469 615074 2016. szeptember 22. 21:21
Válasz erre
Festék beszerzés az már kérdés. azzal dolgozik amit rendelkezésre bocsájtanak.
piratvitorla 615073 2016. szeptember 22. 21:18
Válasz erre
Elhiszem, hogy ügyes. Legyen igazad, remélem megfelelő színű festéket is adnak hozzá...
piratvitorla 615072 2016. szeptember 22. 21:17
Válasz erre
Farkas469 615071 2016. szeptember 22. 21:13
Válasz erre
air (1)
air (1)
air (2)
air (2)

szerintem szép lesz a Csőrike is..
PETI 615068 2016. szeptember 22. 21:05
Válasz erre
Farkas469 615067 2016. szeptember 22. 21:04
Válasz erre
A többit polgári festők csinálták és csinálják.
Farkas469 615066 2016. szeptember 22. 21:03
Válasz erre
PETI 615065 2016. szeptember 22. 21:01
Válasz erre
Jó, de ha a Szuhojt is ő csinálta, akkor nem tudunk!
Farkas469 615064 2016. szeptember 22. 21:01
Válasz erre
Egy katona akinek, több profi munkáját láttam már.

Pozitívan álljunk a dolgokhoz.

Üdv.
Taylor2 615063 2016. szeptember 22. 20:58
Válasz erre
photo13
photo13
photo19
photo19
photo22
photo22
photo23
photo23

Szia!

Hirtelen ezeket találtam
PETI 615062 2016. szeptember 22. 20:57
Válasz erre
Ingyen meló általában olyan is...
De mindegy.
És egyébként, ha már srácozunk. Ki az a srác (nem a nevére gondolok)?
Farkas469 615061 2016. szeptember 22. 20:55
Válasz erre
A gép nagyon kopott állapotú volt! Rajzolatok össze mosódva! Neten pici képek vannak!
A srác ingyen dolgozik! Tegnap kezdte el és azt mondák ha kész lenne is már késő lenne.
PETI 615060 2016. szeptember 22. 20:50
Válasz erre
És ez is siralmas ám: 615036

"Sürgősen kellenének jó minőségű képek a Mi-24 Csőrike 1. aljáról és a farokrészről. Most festik a Csőrikét a hangárba és a festő srácnak kellene."

Nemazé, de ha nekiállok valaminek, az a minimum, hogy előtte utánanézek dolgoknak és ha ne adj Isten kell valami háttéranyag, akkor azzal készülök előre.
Farkas469 615059 2016. szeptember 22. 20:48
Válasz erre
Helló!
De tudták, csak mire az airbrush ismerősöm odakerült egy része már elő volt készítve..
A farokrészen nagyon le volt kopva a mintázat..
Ez autentikus lesz. csak úgy tudom, hogy fényes. Eredeti matt volt.
Az előzőeket és az ezt következő gépeket más festő készíti.

Üdv.
Szabi77 615058 2016. szeptember 22. 20:40
Válasz erre
Egyet értek pintair-al,ez siralmas,és,hogy ezt lássam még fizessek is?
Eredeti festéssel ingyen megnézhettem anno...
Szabi77
pintair 615057 2016. szeptember 22. 20:33
Válasz erre
akkor marad Kecel a rohadó eredetiséggel inkább
pintair 615056 2016. szeptember 22. 20:32
Válasz erre
Ez a Szuhoj RÖHEJ !Na, ezért nem megyek én oda! Siralmas szakmai múzeum. Nem hiszem, hogy nem tudták volna autentikusra festeni! Áhhh...
piratvitorla 615053 2016. szeptember 22. 20:16
Válasz erre
Nem akarok senkit megbántani... De nem tudták előre, hogy festeni fogják?
Nyugger 615052 2016. szeptember 22. 20:02
Válasz erre
Szu-22M3-12 Szolnok Reptár 2016.09.15
Szu-22M3-12 Szolnok Reptár 2016.09.15
MiG-15bis-512 Szolnok Reptár 2016.09.15
MiG-15bis-512 Szolnok Reptár 2016.09.15
UTI-MiG-15-203 Szolnok Reptár 2016.09.15
UTI-MiG-15-203 Szolnok Reptár 2016.09.15

Azért titkon reménykedtem, hogy felkészültek vagy felkészültebbek az iparosok….. lásd a Szuhoj.
A Csőrike 1 talán a legismertebb festésű gép a Cápeti után, én ezek után érdeklődve várom az eredményt. Csatolt képek a nyitás után 2 héttel készültek
Farkas469 615036 2016. szeptember 22. 13:58
Válasz erre
Sziasztok!

Sürgősen kellenének jó minőségű képek a Mi-24 Csőrike 1. aljáról és a farokrészről. Most festik a Csőrikét a hangárba és a festő srácnak kellene.

Ide küldjétek: farkas469@gmail.com

Köszönjük.
piratvitorla 614200 2016. szeptember 4. 22:38
Válasz erre
Szia
Ha jól tudom a sárga a tengelyhatalmak jelzése pl. a keleti fronton, míg a fehér/v. szürke a mediterrán hadszíntéren...
üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.