/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Sennás 615922 2016. október 6. 22:17
Válasz erre
0_110446_417927c6_orig
0_110446_417927c6_orig
0acce24efac0dfff20b0fff0b5d7d5bc.image.950x633
0acce24efac0dfff20b0fff0b5d7d5bc.image.950x633
139
139
37003
37003
37011
37011

Még egy pillanatra visszatérve most tűnt csak fel amit Miggyurinak feltettem képet azt adta matricában a MiniArt, az van a dobozborítón is! Hej de bátrak az Ukránok:) Zvezdától nemigen látunk ilyen matricát a közeljövőben!

És két újdonság is van teljes belső térrel 1000 feletti alkatrészbontásban:)
juge75 615878 2016. október 6. 05:26
Válasz erre
IM_A0014
IM_A0014

T-54 alváz (könnyített) a ZSU-57-2 Büszkénél (Budapest, Bólyai haditechnikai park 2004 12 03), ez is eléggé magasan van, ez jellemző erre az alváz kialakításra.
Sennás 615868 2016. október 5. 20:41
Válasz erre
5231317634_a2d1612ffe_o
5231317634_a2d1612ffe_o

Akkor itt is ki(lehet) belezve a T-44 azért ilyen magas.
Sennás 615867 2016. október 5. 20:32
Válasz erre
Köszönet Gábor! Figyelek majd rá!
juge75 615860 2016. október 5. 20:04
Válasz erre
Talán, mert alattuk két párhuzamos vasúti beton gerenda is van?
Tudod, Múzeumi példányok súlyra könnyebbek. A hasmagasságot ne keverd össze a lánc feszességgel. A feszesség új lánctalp esetén értendő.
Például a ZSU-57-2 esetében a hasmagasság: 425 mm, új lánctalp esetén tagok száma egy oldalon: 90 db.
Sennás 615854 2016. október 5. 19:14
Válasz erre
Aha. És a múzeumi gépek miért állnak olyan magasan?
juge75 615853 2016. október 5. 19:06
Válasz erre
Jól beállítot lánctalp esetén csak a két középső futógörgőt érinti a lánc.
juge75 615852 2016. október 5. 19:04
Válasz erre
Elsőnek tedd fel a hajtókereket és a futó görgőket. Ha egy cérnát rá igazítasz, le tudod mérni a távolságot, ehhez álítsd, viszonyítsd a lánctalp hosszát. Ha kell, az elülső feszítő görgőnél tudsz mégy csökkenteni-növelni a távolságon, így megfelelő lesz a lánctalp. (esetleg használj Friul terméket, na ott szépen be fog állni)
juge75 615851 2016. október 5. 19:00
Válasz erre
Tengelyt látok csak, amin excentrikusan mozog egy második tengely, ennek állítható a mozgása, ezáltal a lánc nyúlásához igazítható a feszesség is, ez (és a lánctag vezető taréjok) segíti a láncot fent maradni a helyén, hogy ne tudjon abból kilépni a jármű.
Sennás 615849 2016. október 5. 18:35
Válasz erre
Kösz Gabesz! És akkor a torziós rúdon(vagy a végén a felfogatási ponton) nem kell változtatni?
247db lánctalp szem van a készletben 90db kell oldalanként az 180db meg pár db pót. Bőven lesz:)
juge75 615848 2016. október 5. 18:19
Válasz erre
Csak az fd3-at mozgasd, mint az igazi harckocsi lánc feszítő keréknél...
Sennás 615847 2016. október 5. 18:13
Válasz erre
A B8 megoldható csak az kellene kiszámolni valahogy ha elfordítom az Fd3-at nem nő meg a távolság és több lánctalpszemet kell feltegyek hozzá?
lacipapa 615843 2016. október 5. 17:32
Válasz erre
A B8-at nem lehet,1-2mm-el feljebb tenni és az Fd3-at felfelé fordítani?
Sennás 615836 2016. október 5. 16:54
Válasz erre
Sennás 615835 2016. október 5. 16:54
Válasz erre
13891_rd
13891_rd

Szia.Nekem a T-44M van meg. A képeket nézve bizony a hasmagasság változik mert a sárvédőnél muszáj megmaradjon a távolság.Illetve az Fd3-at ha más szögben rakom fel akkor csak a lánc távolságát tudom nyújtani/rövidíteni vagy a magassága is változik? A utolsó képen azért látni elég sok hely van alatta.
lacipapa 615832 2016. október 5. 16:41
Válasz erre
Ebben az esetben változna a has magasság is!
lacipapa 615831 2016. október 5. 16:39
Válasz erre
Illetve a feszítő és meghajtókat feljebb pozicionálni?
lacipapa 615830 2016. október 5. 16:38
Válasz erre
Melyik tetszene a 44,vagy a 44M,mert azért van szerintem a különbség.
A 44M-nek van lejjebb.A készletben nem lehet a kerekeket lejjebb pozicionálni?Nem ismerem a készletet!
Sennás 615829 2016. október 5. 16:33
Válasz erre
gfxjtg
gfxjtg

Azt nézem a két "végét" nem lehet állítani. Akkor a torziós rudakat kellene megcsavarni,ill a végére azt a darabot más szögbe felragasztani és akkor kiemeledne a lánctalp?
Sennás 615826 2016. október 5. 15:18
Válasz erre
0_c02df_33e9f979_XL
0_c02df_33e9f979_XL
kélbj
kélbj
ogzuok
ogzuok
hkczg
hkczg

Na ebbe segítsetek nekem légyszi:)
Ez mitől van illetve hogy lehet(ne) lemodellezni?Egyszer így szinte vízszintesbe van a feszítő,és a lánckerék az összes görgővel,máskor meg "fél kerékkel" magasabban. Így tuti nem lehet csak házi átalakítással megépíteni.De ez jobban tetszene.
Sennás 615825 2016. október 5. 15:10
Válasz erre
Miniart%20T-44M%2037002%20[1%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[1%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[2%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[2%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[3%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[3%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[4%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[4%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[5%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[5%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[5%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[5%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[9%29
Miniart%20T-44M%2037002%20[9%29
t44_hung_1
t44_hung_1
0_110446_417927c6_orig
0_110446_417927c6_orig
szovjet_T-44 tank_miskolcon_az_egyetem_teruleten
szovjet_T-44 tank_miskolcon_az_egyetem_teruleten

Janibátyám szépen le írt mindent:)
Ami ismert Pesti az a színes kép.A másik kettőt én mostanában találtam.Egy Pesti egy Miskolci de a lényeg mind sima T-44 gömbölyű póttankos,"T-34 lánctalpas".Szerintem:)
Miggyuri 615822 2016. október 5. 14:25
Válasz erre
Konkrétan az '56-ban Pesten (vagy Budán)fotózott példányt készíteném le. Ahhoz kellene anyag.
Kamovos 615816 2016. október 5. 13:20
Válasz erre
Szia Miggyuri!

Ami biztos különbség:
T-44-en T-34 dobozai és póttartályai vannak.
T-44 M-en a T-54 tartályai vannak oldalt.
De van különbség a tornyon is az egyik 44-esnek olyan a periszkópja mint a T-34/76 tornyán a másikon pedig mint a T-34/85 tornyán.
Aztán van még különbség a kocsin is a búvónyílásoknál és az előtte lévő "ablaknál" is.
Az a baj, hogy sok a különböző változata.
Szerintem válasz egy fotót és az alapján csináljad meg.
Nekem van már egy saját faragásom jó régóta.
De most úgy látom, hogy még kell készítenem párat. :)
A kötényes változatot biztosan nem fogom kihagyni. :)

T-44
www.google.hu/search

Üdv: kamovos
Sennás 615812 2016. október 5. 12:49
Válasz erre
Szeva. Az ICM kiadta 35ben mindkettőt ott szépen látszik minden. Lánctalp,üza tartályok, a lényeg kívülről.
Miggyuri 615798 2016. október 5. 10:35
Válasz erre
Kérdésem: A T-44 és a T-44M miben különböznek, ami megjeleníthető 1:72-ben?
Sennás 615717 2016. október 3. 15:35
Válasz erre
Kár érte.Akkor jobb a KMT mint 2 antenna:)
páncélos 615715 2016. október 3. 14:47
Válasz erre
Lényeges dolog, hogy a bőség zavarában ne tégy olyat, ami a valóságban kizárt. Parancsnoki hk-t nem szokás KMT-vel felszerelni. Pl. Az eredeti SZU gyártmányú T-55K, T-72K kocsikon nincs is felszerelési lehetőség.
Sennás 615714 2016. október 3. 14:17
Válasz erre
T44MK,,
T44MK,,
Su T-54K..
Su T-54K..
Su T54K
Su T54K
SuT5455527
SuT5455527

Köszönet mindenkinek. Jegyzetelek! Arra gondoltam építek egy T-44 MK paracsnoki változatot. És mellé 2db 200L póttank hátra és egy KMT-6 előre.Vezető feje fölött egy külső védő huzat.Na pont ilyen képet(még) nem találtam de akár létezhetett is mivel ezekből mindet használták. Óriási probléma hova volt felszerelve a 2.-ik antenna illetve a 10méteres teleszkópost tegyem fel vagy 3-5méteres(?)BOT antennát.Vagy tegyem úgy mint a T-54-en? Ilyen kép a világba-se.De ilyet szeretnék.
gaunt1 615713 2016. október 3. 13:18
Válasz erre
A T-44 kudarc volt, már akkor elavult, amikor gyártása megindult. Nem lehet csodálkozni rajta, hogy hamar feledésbe merült. Annyiból mégis jelentős, hogy ezzel a típussal kezdődött el az a folyamat, ami a T-54 kifejlesztéséhez vezetett. Ezen próbáltak ki egy rakás újdonságot, amik a T-54-et jellemezték. A T-44 jól mutatja azt is, hogy a mérnökök milyen sokat tanultak a T-34 súlyos konstrukciós hibáiból is. (minden irányból döntött páncélzat, Christie felfüggesztés, erőátviteli rendszer hiányosságai, ergonómia teljes hiánya, stb)
Kamovos 615705 2016. október 3. 09:34
Válasz erre
Múzeumi felvételek.

www.youtube.com/watch
Kamovos 615704 2016. október 3. 09:24
Válasz erre
Archiv felvétel a kezdetről.

www.youtube.com/watch
Kamovos 615703 2016. október 3. 09:21
Válasz erre
T-44-100-prototype
T-44-100-prototype

Azért a T-44 el csak óvatosan, mert ez pont az a kocsi aminek az életébe több érdekességet is bevittek!

www.wotinfo.hu/index.php/item/2579-t44-100-szovjet-tier-viii-as-premium-kozepes-tank
www.youtube.com/watch

Üdv: kamovos
páncélos 615699 2016. október 3. 08:51
Válasz erre
A T-44-est én is csak a netről, és könyvekből ismerem, de szerintem nem volt bekötve. Ha van felszerelési konzol, akkor értelemszerű, de mint ahogyan nálunk is menetek 72-esek nem gyári hordóval, így azt raksz rá amit, és ahogyan tudod, vagy akarod.
Sennás 615681 2016. október 2. 17:06
Válasz erre
0_47e0ad_40afcc4e_orig
0_47e0ad_40afcc4e_orig
Dobele3_44_M_002
Dobele3_44_M_002
ikUDBuHuHUg
ikUDBuHuHUg
T-55-kalocsa_1328178464
T-55-kalocsa_1328178464

Köszönet Páncélos! Nekem ithol lapul a dobozban a T-44M készlet és szeretnék rá tenni majd 2db 200L pót tankot hátra.Akkoriban ezek még nem voltak "direktbe" bekötve ugye? Mint a modern tankoknál. Konkrét helye nincs gondolom arányosan el kell osztani? Csak simán rakjam fel, mert a T-55(4kép)sincs még bekötve.
Köszönettel SENNÁS
páncélos 615676 2016. október 2. 16:39
Válasz erre
páncélos 615169 2016. szeptember 24. 17:59
Válasz erre
Köszi, legalább ennél talán nem lesz szükség méregdrága kiegészítő készletre.
gaunt1 615158 2016. szeptember 24. 15:49
Válasz erre
Bár nincs meg a Trumpeter Akácija készlete, de egy két tanácsot tudok adni. Először is, két készlet van. Early és Late. Már itt hibáztak a kínaiak. Early = 2Sz3M, Late=2Sz3. Úgy két méterről elég jónak néz ki mindkét készlet, de közelebbről vizsgálva látszik, valami nincs rendben az arányokkal. Összehasonlítottam az építési útmutató végén a többnézeti rajzot a 2Sz3M üzemeltetési utasításában találhatóval, és sajnos igen jelentős eltérések vannak. További probléma, hogy a járműre aggatott kellékek - Lapát, balta, TVNE-4 konzol, vontatókötél, a sebességváltó fedőlemezén található két másik drótkötél, stb. - egytől egyig mind hiányoznak. Ettől függetlenül a makett részletes, bár vannak dolgok amik eléggé el vannak nagyolva, pl. a jármű önvédelmi géppuskája.
De hogy jót is mondjak, mindkét Trumpi Akácija messze, messze jobb mint a Tankmania botrányosan rossz és méregdrága gyanta készlete.
lacipapa 615144 2016. szeptember 23. 22:56
Válasz erre
Köszönöm,akkor sajnos nekem ilyen nem valószínű,hogy lesz.Nem tudok külföldről rendelni :-(
Grande 615142 2016. szeptember 23. 21:46
Válasz erre
SP Design ukrán cég. Sok jó cuccuk van szovjet-orosz témában.
afv1-35.wixsite.com/spdesigns/bmp-1
lacipapa 615130 2016. szeptember 23. 19:01
Válasz erre
Szervusz Ádám!
Nekem is van Tr. BMP-1-em és én is próbáltam a láncot össze rakni,nekem is szétesett.
Az SP Design,hazai cég,ill. itthon lehet kapni a kiegészítőket?Szeretnék én is beszerezni egy készletet.
Üdv,Laci
páncélos 615124 2016. szeptember 23. 17:00
Válasz erre
Nagyon köszönöm. Akkor sajnos ezt is fel kell javítani.
Jimbow 615115 2016. szeptember 23. 13:47
Válasz erre
A BMP-1-ről hiányzik kb az összes hegesztési varrat, van benne szemenkénti összepattintós lánctalp, nekem egyben maradt, de sokan panaszkodnak hogy szétesik. Elég nagy hiba hogy a torony mögötti szellőző akármit egy sima tömör kiálló kupakszerű valamiként öntötték. Talán a torony páncélzat rétegelése sem helyes. SP Desings önt hozzá egy elég olcsó javító készletet: torony, hátsó ajtók, meg még pár apróság.

Én még nem raktam össze, de kb ennyit olvastam róla :) Jó készlet azért.

Üdv,

Ádám
páncélos 615114 2016. szeptember 23. 12:34
Válasz erre
Valakinek van tapasztalata Trumpeter BMP-1 és 2Sz3 összerakásáról? Ha igen érdekelne a véleménye.
páncélos 615031 2016. szeptember 22. 11:31
Válasz erre
Megnéztem. Nekem tetszik. Ha kész lesz jó lenne egy Tamiya T-55 mellett lefotózni, hogy méreteit is lássam.
páncélos 615030 2016. szeptember 22. 11:01
Válasz erre
Juge75!

Köszönöm a választ. Ezek szerint ez sem összeépíthető, némi furás-faragás nélkül.
Jimbow 615026 2016. szeptember 22. 08:31
Válasz erre
Szevasz Pàncélos, ha àtnézel a makett.org-ra, majdnem kész a Takom T-54-esem, de ha végeztem, ide is dobok fel képeket. Jó kis készlet de ez csak kései/felùjìtott 54-es.
Jimbow 615025 2016. szeptember 22. 08:22
Válasz erre
Szevasz Pàncélos, ha àtnézel a makett.org-ra, majdnem kész a Takom T-54-esem, de ha végeztem, ide is dobok fel képeket. Jó kis készlet de ez csak kései/felùjìtott 54-es.
juge75 615013 2016. szeptember 21. 20:26
Válasz erre
w00118_3989218-1
w00118_3989218-1
29703155
29703155

A sárvédőkön van 2-2 merevítő borda, de alatta nincs ennyire hangsúlyos téglalap elem, ezért síkba csiszoltam, és tömítettem, sztirolból pótoltam...
Sennás 615011 2016. szeptember 21. 19:48
Válasz erre
Látod mire összeszedem a képeket már válaszolsz is:)
Sennás 615010 2016. szeptember 21. 19:47
Válasz erre
6003_05578
6003_05578
MT-LB_Marica_Hemus_2004_Bulgaria_01
MT-LB_Marica_Hemus_2004_Bulgaria_01
mtlb finished (15)
mtlb finished (15)
tru_5578_parts2
tru_5578_parts2

Eleve nem lóg ki a teknő hosszanti síkjából és nincs is benne az a törés.Nem?Érdekes a dobozban pedíg jó cucc van akkor az "építész" valahogy fordítva rakta fel mert a 2 felfogató,ragasztási pont kivülre kerűlt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.