<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
téglatesó | Adatlap | 621220 | 2017. január 14. 16:00 | ||
téglatesó | Adatlap | 621219 | 2017. január 14. 15:52 | ||
Üdv! A rendelkezésemre álló fotók alapján eddig a 30. hk.e. Skoda T-38 páncélosai közül az alábbiakat sikerült beazonosítani toronyszám+rendszámra: "024" - 1H-817 (I. zlj. törzsszakasz 2. kocsija) "102" - 1H-780 (1. század pk.h. kocsija) "103" - 1H-781 (1. század törzsszakasz 1. kocsija) "132" - 1H-833 (1. század 3. szakasz 2. kocsija) "134" - 1H-819 (1. század 3. szakasz 4. kocsija) "224" - 1H-791 (2. század 2. szakasz 4. kocsija) "304" - 1H-792 (3. század törzsszakasz 2. kocsija) "405" - 1H-830 (4. század törzsszakasz 3. kocsija). Másoknak biztos sikerült még (más) több kocsit is hasonlóan beazonosítani, talán megosztják velünk azokat is. | |||||
tank | Adatlap | 621218 | 2017. január 14. 15:32 | ||
De nagy a csend! | |||||
tank | Adatlap | 621184 | 2017. január 13. 20:08 | ||
tank | Adatlap | 621183 | 2017. január 13. 19:54 | ||
Sziasztok! Látom ment a diskurzus a magyar vasakról és csak annyit kérdeznék tőletek,hogy hazánk 38t tankjai csak G változatok voltak vagy esetleg E-F is?Ha voltak, valaki tudja esetleg a számozásukat rendszám stb...? | |||||
romsitsa | Adatlap | 621166 | 2017. január 13. 09:34 | ||
Hello, ehhez az kellett volna, hogy az összes kerékhimbát cseréljék, mert egységes a futóműve. Üdv Á | |||||
Gabusch | Adatlap | 621161 | 2017. január 13. 00:21 | ||
Valahol láttam a neten, hogy egyes kubinkai kocsik erősen amortizálódott példányokból lettek helyreállítva. | |||||
romsitsa | Adatlap | 621160 | 2017. január 13. 00:11 | ||
Lehetséges, de a Kubinkai kocsin ott vannak a sárkaparók, ami nagyjavítást feltételez, mert a 37-en, meg az erdélyi fotókon úgy általában nincs ilyen huncutság. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 621159 | 2017. január 13. 00:09 | ||
Az rendben, hogy Sárika a felirat, de a másik könyvben ugyan azon a fotón, ugyan ott Sári van felírva, nagyobb betűközökkel. Mint az átszámozódott Sdkfz. 140. Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 621158 | 2017. január 12. 23:43 | ||
PeKo Publishing | Adatlap | 621157 | 2017. január 12. 23:19 | ||
Elnar | Adatlap | 621155 | 2017. január 12. 22:42 | ||
A 6-os szerintem jobban hajlik. De akár az is lehet, soha nem fog kiderülni. Viszont most vettem észre, hogy a 37 is nevesítve volt. Nem látszik a név, de nyilvánvalóan valami írás van fehérrel a kitekintőn, mint a Sárikán, meg az Irénkén. Bár a pótlánctag tartók ugyanott vannak (csak máshogy vannak feltéve a tagok kicsit)úgyhogy azt sem zárom ki, hogy a 37 lett később az Irénke. | |||||
romsitsa | Adatlap | 621154 | 2017. január 12. 22:37 | ||
Ahoj, ez a 1+3 jelzése, más fotó, de pár pillanat különbséggel készülhettek. Amit még megtaláltam, az egy három szegeccsel rögzített kitekintős Zrínyi (mint a +30) érdekessége, hogy a kereszt előtt krétával 1/1 van rárajzolva. Ha könyv közelben leszek megint, megnézem, hogy a rendszáma stimmel-e a másik "három szegecses" kocsival, lehet több ilyen kocsi létezett. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 621153 | 2017. január 12. 22:06 | ||
A nagy könyvben Sári a felirat. Turán kitekintős az első négy, már páncéllemezből készült kocsi. A +36 miért nem? A 6 szára a leghosszabb és én egy elég hosszú egyenest vélelmezek a 3-tól jobbra. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 621152 | 2017. január 12. 22:03 | ||
Itt esetleg? Koszi a linkelést. http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967.html Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 621151 | 2017. január 12. 22:00 | ||
Ez a SÁRIKA. Fortepan 45609-es kép. Az 1+3-at csak elhinni tudom jelenleg. A 2+0 előtt szerintem 34 lehet. Esetleg 35. Turán kitekintősek tudtommal (a Haditechnika szerint) az oktató vas kocsi volt. Ami érdekes, mert többet is látni, nem csak egyet... | |||||
Kamovos | Adatlap | 621150 | 2017. január 12. 21:35 | ||
romsitsa | Adatlap | 621149 | 2017. január 12. 21:32 | ||
Akkor ezzel nézd össze a betűk kiosztását. Varázslat. https://www.flickr.com/photos/deckarudo/7729245954 Az 1+3 jelzése 1 a koponya alatt, van róla jobb képem. A +36-on szerintem szintén 1 van, koponya vagy bármi más nélkül. A 2+0 nekem több mint bizonytalan, előtte 34 vagy 36 esetleg 35, nincs más szám, ami a bal oldalán egyenes lenne, a kis számra sincs még tippem, a koponyát viszont látom. A sárvédők hiányára a tippem, hogy balra többet forogtak az irányzás miatt és jobban összegyűlt a mocsok. Lehet badarság, de a kiképzés során is sokszor hiányzik a bal sárvédő. Ha nincs meg a Zrínyi album, van benne egy elég érdekes kocsi, Turán kitekintős és a pótlánc tartó is Turán jellegű (a páncél teljes hosszában keresztbe fut a lánc). Üdv Á | |||||
Kamovos | Adatlap | 621148 | 2017. január 12. 21:25 | ||
Elnar | Adatlap | 621146 | 2017. január 12. 20:55 | ||
ami még lemaradt: Ez az agyament logikámat kezdi alátámasztani miszerint az 1+X volt a 2. a 2+X a 3. és a 3X az 1. üteg ( a 3X-et a -talán- 20+0 képén elég rosszul látni, még az is lehet hogy 2 van rajta) Meg ami még eszembe jutott: Gyanúsan sok Zrínyiről hiányoznak a sárvédők. Nem tartom kizártnak hogy pont azért vették le hogy ne zavarja össze őket az alakulatjelzések melletti számozás | |||||
Elnar | Adatlap | 621145 | 2017. január 12. 20:48 | ||
Sajnos csak a Külföldi gyártású... van meg. Mivel a másik gépem elszállt csak az ezen maradt/újragyűjtött képeim tudom átnézni. A számozásba sejtés alapján lévőket is belevettem Ezek alapján a számozottak: 1: koponya, 1. a dobozon 1+1: sárvédők levéve, nem látszik 1+3: rossz minőségű kép, a koponya felismerhető, alatta talán 2. (1. nem valószínű) 2+0: (szerintem ez a száma, ezt posztoltad tegnap) előtte van egy +3X, egy talán 3-assal a dobozán. Talán halálfej széle látszik kitakarva 2+2: csak oldalról van kép 2+4: rossz minőségű kép (a 4 is csak tipp) sárvédők levéve, nem látszik 2+5: csak oldalról van kép 30: elölről semmiféle alakulatjelzés, hátulról nincs kép 34: csak oldalról van kép 35: csak oldalról van kép 36: mintha a halálfej lenne akkorában mint eddig az amelletti számok 37: két oldalról is van kép, de a sárvédők mindenhol levéve. 38: (ebay fotó, csak a 3-as tiszta) sárvédők fent vannak, de pont előtte állnak... + van egy szám nélküli, koponyával a dobozon (Hajmáskér) 3H-001 proto kocsi: koponya, alatta 2. A hárosi gyűjtőben két Zrínyin van teli kör! A 153 és a 161 gyűjtő számún. Egyik elölről, másik hátulról.(és a tónusértéket figyelembe véve szerintem inkább sárga mint fehér) | |||||
Kamovos | Adatlap | 621143 | 2017. január 12. 20:27 | ||
Sziasztok! Ezt a vasúti személykocsit szeretném bele tenni egy frontra menő magyar páncélosokat szállító szerelvénybe. Tudnátok nekem róla méretekkel ellátott rajzot feltenni? Üdv: kamovos | |||||
romsitsa | Adatlap | 621136 | 2017. január 12. 17:46 | ||
Kicsit off: Hasonlítsátok már össze a Zrínyi album (Peko) 117. oldalán és a M. Kir. Honv. hazai gyártású... könyv 237. oldalán lévő képeket Sárikáról. Szerintem ugyna az a fotó, de az egyiken SÁRI a kocsi felirata, a másikon SÁRIKA. | |||||
romsitsa | Adatlap | 621135 | 2017. január 12. 17:38 | ||
Végiglapoztam Zrínyi témában azt, ami eszembe jutott, úgy nézem a +3x kocsik az 1. rotü osztály kocsijai. Teljesen random az alakulat és üteg jelek megléte, a kiszállításnál még a számozás is csak részleges. A koponya melletti/alatti szám az üteg, kivétel a +36 szerintem. Az 1. üteg azért indult később mert nem volt elég kocsija, a 2., 3. fel volt töltve, így vagy az 1. adott át kocsikat (fura lenne), vagy a +36-on az 1-es szám az osztályt jelöli (nincs rajta koponya és csak a dobozán van szám). A 10. osztály friss feltöltést és az 1/3 üteg túlélő kocsijait kapta meg, a Zrínyi albumban van egy felrobbant kocsi szám nélkûl, amit a 10. osztálynak tulajdonítanak, ezen ott van a koponya, más, a 10. rotü osztályhoz köthető jelzést nem találtam. Illetve a hárosi gyűjtőben van egy Zrínyi, aminek egy fehér korong van a dobozára festve. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 621095 | 2017. január 11. 15:51 | ||
Ezen csak az általam ismert képekről látszódó infó van rajta. Lehet hogy neked olyan képeid vannak amikről nem tudok. A lovas harckocsi zlj-re jól emlékszel, szerintem ugyanarra a képre gondolunk. Au. Most látom csak, hogy sikerült rosszul másolnom a cellákat a 30. hk.e-nél.. Ádám! Mivel a szám félig takarva van én 2+X-et is megengedek magamnak belelátni. Az 1 pont azért ugyanolyanmint a 3X sor szerintem mert ugyanakkor lett lefestve a törzs is mint az utólag érkező üteg, amit mondtál. A koponya alatti szám stimt, viszonz lehet hogy régebbi jelzés ami átszervezéskor borult | |||||
romsitsa | Adatlap | 621081 | 2017. január 11. 10:25 | ||
Logikus, de néhány dolog zavar. A képen a hozzánk közelebbi kocsi szerintem 3+x számozású (vagy nem...). A törzs kocsin az 1 ott szerepel, ahol a 3-as sorozatú kocsik száma, így én arra következtettem, hogy a kocsi száma az 1. Az 1+3 kocsin a koponya alatt van az 1, abban a pozícióban ahol a T van a törzs kocsi hátsó dobozán, így szintén arra következtettem, hogy a koponya alatti kisebb méretű jelölés az ütegre/törzsre vonatkozik. A 36-oson én a hátsó dobozon nem látom a koponyát, viszont ott van az 1 és a 36. A +30-ason szintén nincs koponya. Nem tudom kitalálni, hogy mi lehetett a 10. rotü. o. jelzése, ha volt egyáltalán, illetve van-e olyan kocsi, főleg 3-as számozásúak közül, ami a 10. rotü. osztályhoz tartozott. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 621077 | 2017. január 11. 09:20 | ||
Üdv! Elnar, ha megengeded, a 30.hk.e-s táblázatodat kiegészíteném az alábbiakkal: a "024"-es kocsi rendszáma 1H-817 a "113"-as kocsi rendszáma 1H-807 a "405"-ös kocsi rendszáma 1H-830 volt a fényképek szerint (mindhárom kocsi T-38). Az I. zlj. pk. és pk.h. kocsijának toronyszámára "011", és "012" van írva. Ez egész biztos? Eddig "021", és "022" volt köztudatban. A lov. hk. zlj. T-38-asai között ráadásul biztosan volt (legalább) egy parancsnoki is, mert a fényképen, (bár most nincs előttem), úgy rémlik, hogy a patkó a homlokgéppuska nyílására felcsavarozott lemezre volt felfestve (ha jól rémlik). | |||||
Elnar | Adatlap | 621062 | 2017. január 10. 20:09 | ||
Azt nem tartanám kizártnak viszont hogy a 2. és 3. üteg lett az 1+X és a 2+X utalva arra hogy ők most csak ketten vannak. Majd a kiérkező 1. és a törzs /hogy ne keljen megváltoztatni a már feltehetőleg össteszokott rendszeren/ felveszi a 3X számsort. Ez megmagyarázná azt is, hogy a jelenleg egyetlen ismert törzskocsi (az 1) miért pont úgy van számozva, mint a 3X sor: hosszúkás fehér szám a farpáncélon lévő doboz jobb oldalánál. A vasúton hátulról fotózott 36 ugyanígy számozva. A +3X sor mindkét oldalon +3X volt. Nem menetirány szerint volt elöl a szám. Egy kiolvashatatlan második tagú járműről van fotó, bal oldaláról | |||||
romsitsa | Adatlap | 621041 | 2017. január 10. 15:57 | ||
Ez így igaz. Az 1. osztály emlékeim szerint a 2. és 3. üteggel vonult el, majd csatlakozott hozzájuk az 1. üteg és a törzs, később a megmaradt lövegeket átadták a kiérkező 10. osztálynak. Valamiért nekem fura, hogy ha az 1/1 és 1/2 üteg x+x számozást használt, akkor a 3. üteg miért változtatott ezen. De az is lehet, hogy az 1. osztály a bal oldalon x+x a jobb oldalon +xx számozást alkalmazott valamiért. Vagy a +xx a 10. osztály átszámozása, de ehhez hiányzik az az info, hogy a 10. osztály milyen ütegekkel harcolt... Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 621039 | 2017. január 10. 15:13 | ||
Lehetséges. Mindenesetre +XX sorozatból semmit nem láttam csak +3X-et illetve egy sima 1-est hátulról. Mivdl X+X elrendezésűből meg pont hogy a 3-as sor huányzik, kézenfekvő /bár nem feltétlenül helyes/ a kapcsolat feltételezése. Hacsak nem mindössze 2 ütegből állt az osztály - így viszont a 3-as sor csonka jelenleg | |||||
romsitsa | Adatlap | 621019 | 2017. január 10. 10:37 | ||
Az I. tábori páncéloshadosztályban a Csabák (14 db) az 1. felderítő zászlóalj páncélos gépkocsizó századába voltak beosztva. Csak tipp szinten 3 szakasz/4 kocsi és 2 a parancsnoknál? Legalább 1 vezér volt a csatár kocsik mellett. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 621018 | 2017. január 10. 10:31 | ||
Elnar, a Zrínyiknél a szám/kereszt/szám, kereszt/szám/szám is az 1. rotü. o. jelölése szerinted? Emlékim szerint az x+x kombinációval csak bal oldali képek vannak, a +xx-ről pedig csak jobb oldaliak. Nekem van/volt egy olyan gyanúm, hogy a +xx a 10. rotü. o. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 621016 | 2017. január 10. 10:02 | ||
A Keleti hadszíntér és Mo. 1941-43 szerint a 30. hk. e. zászlóalj törzsei 1 db Toldiból álltak, viszont volt felderítő szakaszuk 6-6 Pz 38t-vel. Ami csavar még egyet a történeten, hogy a Zeínyi kiadó Don-kanyar albumában a 031 es 033-as Pz 38t-k mint az I. felderítő zászlóalj kocsijai szerepelnek. Gondolom az elméleti és megvalósult hadrend keveredik? Á | |||||
Elnar | Adatlap | 620994 | 2017. január 9. 21:20 | ||
Azt nem tudom hogy honnan van ez a pontos méret, de a Panzerwrecksben lévő Turánokon biztosan más méret szerint lettek felfestve. 9 jármű került egy szakaszba? Ez nekem teljesen új. A Nagy Mesekönyv hátuljában lévő állománytábla akkor szintén légből kapott a zlj-ként 4 század, 11+5, 11+5, 17+5, 17+5 járművel? | |||||
Emerick | Adatlap | 620990 | 2017. január 9. 20:51 | ||
Az 1. lovas hacrkocsi zászlóalj 1943 év végéig kilenc T-38-assal rendelkezett. (Sorsuk ismeretlen.) Ennyi maradt. Három visszatért a frontról, három magyar kiképző és három német kiképző kerettől megörökölt példány, amiből összeállt a bűvös kilenc. A 3. harckocsi ezred toronyszámozásai 1944. március 11-ei rendelettel: A 3. harckocsi ezred parancsnoksága 0001-el kezdődően 3/I. harckocsi zászlóalj törzsszázad szakasza (Toldi, Turán) 1001-1009 + páncélgépkocsi szakasz (Toldi, Nimród!) 1011-1019; 1-4. századok (Toldi, Turán) : törzsszakasz 1101-1109, I-III. szakaszok: 1111-1119, 1121-1129, 1131-1139 (ugyanez 1201-1209, stb, 1301-1309 stb., 1401-1409 stb. a többi századnál) 3/II. harckocsi zászlóalj ugyanez 2-es kezdő számmal 3/III. harckocsi zászlóalj ugyanez 3-as kezdő számmal A felfestett számok magassága 200mm, szélességük 110mm, számok térköze 30mm, számok vastagsága 25mm. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 620986 | 2017. január 9. 18:32 | ||
Valahol valamikor az 1. Lovas hadosztálynák is kellett lennie legalább 1 db T-38-nak, mert fotóm van róla | |||||
Elnar | Adatlap | 620985 | 2017. január 9. 18:19 | ||
Ez alapján el tudok indulni az 51.pc.gá. zászlóaljal is, meg lehet, nekimegyek a Csabásoknak is.. | |||||
Elnar | Adatlap | 620984 | 2017. január 9. 18:17 | ||
Naszóval akkor perpill ennyit tudunk a 30.hk ezredről. Az aláhúzott T-38-ak a parancsnoki a duplán aláhúzott a normál járművek. A többi fotóról nem megállapítható... Romsitsa, ugyanilyen elven a rohamtüzér és a 3.hk. ezred és az 1. Lovas hasosztály számozása is készülőben van. Nyilván nem pontos és néhol csak logikára alapszik.. | |||||
téglatesó | Adatlap | 620981 | 2017. január 9. 17:36 | ||
Akkor fussunk neki még egyszer... 1. Szóval 7db Toldi volt a 30. Hk.e.-be beosztva, de pontosan hogyan? Eddig 4db-ot tudtam szétrakni: 2db-ot az ezredtörzsbe, és 1-1db-ot a két zászlóaljtörzsbe. Hol volt a többi 3db? 2. Az 51. pc.vad.zlj. felépítése (ha minden igaz): - Zászlóaljtörzs (1db Toldi, 1db Nimród) - 1. század (1db Toldi, 6db Nimród) - 2. század (1db Toldi, 6db Nimród) - 3. század (1db Toldi, 6db Nimród). Ez így stimmt? 3. A felderítő zászlóalj felépítéséről mit lehet tudni? Hogyan volt (század-szakasz-szinten elosztva benne az a 14db Csaba (már ha annyi volt)? (Gondolom az egyszem Toldi a zlj.pk. kocsija lehetett - de lehet, hogy ez hülyeség). 4. Ha a tábori pótkeretben (pótosztagban) 2db T-38 volt, ezek szerint a ho. összesen 106db-ot vitt ki magával, és (talán) 2db maradt itthon kiképzésre. Ugyanígy, ha a pótkeretben volt egy Pz. IV. is, akkor kint a csapattal volt 21db, és 1db maradt itthon kiképzésre (ha jól okoskodom). | |||||
Emerick | Adatlap | 620978 | 2017. január 9. 16:23 | ||
Ezeket a számadatokat tényleg nem tudom honnan vették... Páncélos tábori pótkeret (vagy pótosztag) volt. Esztergomtáborban. Egyetlen Toldi, kettő T-38 és egy Panzer IV ment ki. A Nimródokat nem vitték magukkal. Az 51. páncélvadász zászlóalj állománya valóban úgy néz ki, 19 Nimródból állt, de csak négy Toldi II-t vittek ki. Elvileg annyira is volt szüksége a zászlóaljnak. Nemrég találtam: Toldiból összesen 17 került ki, négy az 51. páncélvadász zászlóaljjal, hét a 30. harckocsi ezreddel, négy a páncélos hadosztály híradó zászlóaljjal, egy a 3. felderítő zászlóaljtól, egy pedig a páncélos tábori pótkerettel. Ebből az 51-esekéi és a híradó zászlóalj Toldijai nem tértek haza. Nem akarok senkit összezavarni, de Toldiból amúgy ennél is több fordult meg hadműveleti területen, de a többi nem a tábori páncélos hadosztálynál volt és valószínűleg nem vettek részt a harcokban. Pontos számadatot még nem tudok. I. | |||||
téglatesó | Adatlap | 620975 | 2017. január 9. 16:09 | ||
Ez biztos? A szakirodalomban eddig mindenhol csak Tábori pótosztagról olvastam, pótszázadról nem (bár lehet, a kettő ugyanazt jelenti), viszont az állományába 6db Skoda T-38, és 2db Toldi páncélost írnak, Pz. IV.-et nem. Nimródokat meg csak az 51. páncélvadász zászlóaljba (19db-ot, meg mellé 6db Toldit, parancsnoki kocsinak). | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 620935 | 2017. január 9. 09:53 | ||
Legfeljebb átutazóban, még '44 előtt. A magyarországi harcokban nem vett részt. | |||||
Déé | Adatlap | 620932 | 2017. január 8. 23:50 | ||
Volt a 1.tábori páncélos-hadosztálynál egy pótszázad Gellén százados parancsnoksága alatt. 2db Pz IV 6db Pz 38t 2db Nimród | |||||
spenot | Adatlap | 620928 | 2017. január 8. 22:19 | ||
Járt a 11. pcho. Magyarországon? A forrásaim nem említik, viszont említik Voronyezst. Lehet, hogy ott találkoztak a mieinkkel. Viszont az F1-eseket átfegyverezték, ezért én sem tartom az 1944-es időpontot reálisnak (túl késői). S. | |||||
PeKo Publishing | Adatlap | 620867 | 2017. január 8. 15:14 | ||
Az a német 11. páncéloshadosztály járműve, és majdnem biztos, hogy korábbi, nem 1944-es. | |||||
spenot | Adatlap | 620865 | 2017. január 8. 14:53 | ||
A Fortepanon van fénykép egy Pz IV F1-ról, de 1944-re van datálva Dombóvár vasutálomás helymegjelöléssel. Spenot | |||||
téglatesó | Adatlap | 620859 | 2017. január 8. 13:32 | ||
Üdv! A változtatás után tehát a végleges állománytábla: Ha megkapom a kellő mennyiségű infót ahhoz is, szívesen elbíbelődök egy hasonló tábla kialakításával a rohamtüzér osztályokról is, (meg az 1944-ben Galíciában harcoló 2. pc.ho. pc. ezredéről is, stb, stb...). A fennmaradó 2db Pz. IV.-ről mintha valahol azt olvastam volna réges-régen, hogy azok itthon maradtak Esztergomtáborban a majdan kiküldendő váltás-személyzetek kiképzésére(mondjuk ez valamilyen szinten logikus gondolat, és talán a T-38-okból is maradt itthon valamennyi hasonló célból). | |||||
romsitsa | Adatlap | 620853 | 2017. január 8. 12:39 | ||
Itt az említett napló, hatodik oldalon a legénység listája: www.archivnet.hu/naplo/a_donkanyarrol_egy_magyar_pancelos_szemevel.html Az ábrán annyit változtatnék, hogy a pk./pk. helyettes és a törzseket külön sorokba raknám század szinten is, a folytatólagos számozás ellenére. Szép munka, most összerakhatnánk a Rohamtüzér osztályok jelzésrendszerét. Illetve kitalálhatnánk, hova került a maradék 2 Pz IV a 22-ből. Üdv Á Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 620850 | 2017. január 8. 12:11 | ||
Üdv! A végén csak megoldódik a kérdés... A sok új infónak köszönhetően elkészítettem a (talán most már az egykor volt valóságot tükröző állománytáblát): Hogy ne legyen annyira egyszerű, mindjárt két változatban is, egyet Romsitsa, egyet pedig Elnar leírása alapján, ahol eltérnek a nehéz századok törzsszakaszainak kocsiszámában. Az alakulatjelzés tényleg kaotikus, az általam fellelhető fényképek alapján pl. az itthoni gyakorlaton a sosemvolt 9. század Pz. IV. gépeire is fordítva került fel a buzogány a rombuszba, sőt, a szakirodalom ábráival ellentétben a "314"-es kocsin a pötty nem a jobb alsó, hanem a bal felső sarokban van... És még egy érdekesség (bár biztos nem újdonság a szakértőknek), az egyik híradófelvételen szépen látszik a Pz. IV-esek vonulása, még a teli, ideiglenes toronyszámokkal, és ott "132", és "133"-as toronyszámok is vannak... Őrület, hogy kezdetben hogy keverték össze-vissza azt a 22db szerencsétlen páncélfírt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 620848 | 2017. január 8. 12:03 | ||
Szia, a közepes századokban nincs x4x jelű kocsiról fotó, így három szakaszt feltételezek, plusz a törzset. 20 Pz 38t per század csak úgy jön ki, ha 3x5 kocsi van a szakaszokban, 3 a törzsnél 1-1 a parancsnoknál és helyettesénél. Viszont van 405-ös kocsi, ami alapján azt feltételezem, hogy a század pk., pk. helyettes és törzs kocsijait folyamatában számozták. Ha ezt a logikát alkalmazzuk a nehéz századokra is, akkor lehet 305 és 605 is a nehéz századok törzsében. Illetve a Sőregi által közölt napló végén nevekkel és beosztással szerepelnek a kocsik (igaz típus, torony és rendszám nélkül), a megadott kezelői létszám/kocsi alapján a 3. század 10 Pz IV és 3 Pz 38t-vel indult el, kellett, hogy legyen 305. Üdv Á |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Kiegészítés:
A 30. hk.e. Pzkpfw. IV. F1 páncélosai közül ezeket sikerült beazonosítanom eddig:
"313" - 1H-838 (3. század 1. szakasz 3. kocsi)
"314" - 1H-841 (3. század 1. szakasz 4. kocsi)
"323" - 1H-850 (3. század 2. szakasz 3. kocsi)
"324" - 1H-837 (3. század 2. szakasz 4. kocsi)
"621" - 1H-849 (6. század 2. szakasz 1. (pk.) kocsi).
Ez -tudom- eddig elég sovány, de sajna elég kevés az olyan kép, amin egyszerre látszik a toronyszám, meg a rendszám is.
A Skoda T-38-ra visszatérve: van fotóm a "413"-as kocsiról is, amin látszik a rendszám, de annyira rossz minőségű a felvétel (filmből van kivágva a kocka), hogy olvashatatlan a rendszám. Azért belinkelem, hátha valaki fel tudja javítani: