/ Fórumok /

MiG-29

Minden ami a Mig-29 -es repülőgéppel kapcsolatos. Úgymint típusváltozatok,festés,fegyverzet,stb...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Rockatansky 617947 2016. november 15. 10:29
Válasz erre
Rockatansky 617946 2016. november 15. 10:29
Válasz erre
Sziasztok!

Bevallom őszintén, hogy laikus vagyok a magyar repülésben (ejnye-bejnye :) ), viszont érdeklődnék, hogy a képen lévő Mig-29:
1. Pontosan melyik típus? (Ha jól gúgliztam ki, akkor B verzió.)
2. 1:72-ben melyik készletet érdemes beszerezni?
3. A gépen szereplő festést / matricákat honnan lehet beszerezni?

Köszi a válaszokat!
pmheros 617632 2016. november 8. 13:44
Válasz erre
Trumpi29HunStencilCorrect
Trumpi29HunStencilCorrect

Üdv!

Szeretnék egy piros pontot adni a Trumpeter -nek!

A ma érkezett Mig-29A (No.01674) készletben egy plusz matricát találtam. Korrigálta a gyártó a korábbi hibáját miszerint egy puma fej volt az alap matrica lapon.
Zoli 616779 2016. október 24. 18:40
Válasz erre
Köszi szépen a kimerítő válaszokat!
z
Weizi 616777 2016. október 24. 18:35
Válasz erre
Ami egy üzemképes gép esetében "lógni" szokott az a szárny belépő élén elhelyezkedő lehajtható orrész szekciói különböző mértékben illetve a magassági kormánylapok a képen látható mértékben! Mindez mondjuk 1 napi állás után!De ez is gépenként változott!
Weizi 616776 2016. október 24. 18:30
Válasz erre
Sok esetben a hidraulika rendszerük is meglett bontva mert kellettek a kormánygépek, munkahengerek a még üzemelő gépekbe és a donor gépeknél már nem lett beépítve, vagy visszakötve helyettük semmi! Így a képen minden bizonnyal egy olyan fékszárnyat látunk ami nincs már bekötve a hidraulikus rendszerbe.
Így a saját súlyánál fogva a forgáspontjai körül elfordult.
Zoli 616775 2016. október 24. 18:14
Válasz erre
photo140
photo140

Tehát a kép.
z
Zoli 616774 2016. október 24. 18:14
Válasz erre
Szia,
Naggyon kösszépen a részletes leírást!
Néhány parkoló gépen lógnak a fékszárnyak is, mint a képen is látható, gondolom már leállított gépen, akkor az is csak a gravitációnak köszönhető és éles gépen parkoló helyzetben ez lehetetlen?
z
Weizi 616772 2016. október 24. 18:01
Válasz erre
Szia Zoli!

A csűrők esetében az alapbeállításuk +5 fok (Ezért látszanak úgy mintha ki lennének térítve picit) így jöttek le a "gyártósorról" annak idején, bár a későbbi verziókon is alkalmazták.
A törzsféklapokkal kapcsolatban: Egyszerre működtek, de különösen a hosszabb ideje leállított gépeken előfordul hogy az alsó lap leereszkedik (gravitáció)! Illetve ez csak a harci verziók esetében igaz, mert ezeknek nem volt helyzetzárjuk a behúzott állapotban! Az UB setében más a helyzet, mert annak van, így ezeknél a típusoknál ez nem jellemző egyáltalán.
A féklapokat a pilóta kezelte felszállás és leszállás előtt! természetesen kint is lehetett hagyni, de nem életszerű mert amikor a féklap kint maradt leszállás után akkor az orrfutó csak 8 fokra fordult mindkét irányban! így nehezen lehetett beállni az állóhelyre! (sok esetben kint maradt egyébként a fékszárny leszállás után, így mielőtt beért a gép az állóhelyre meg kellett állítani és jelezni kellett a pilótának hogy ha be szeretne fordulni a géppel akkor húzza vissza a fékszárnyat.)
a szívócsatorna panelek és felső kopoltyúk pedig úgy mozogtak ahogy írtad, vagyis hajtóműindítás előtt a kopoltyúk zárva vannak a szívócsatorna nyitva.
Indításnál ahogy a hajtóművek elérték a 35%-os fordulatszámot a szívócsatorna panelje bezárt ezzel egyidejűleg a kopoltyúk hidraulikus helyzetzárjai kioldanak és a panelek a hajtómű szívóerejének hatására rugóerő ellenében kinyíltak.
A szívócsatorna paneljei a nekifutás során nyíltak ki amikor a gép elérte a 200km/h-s sebességet.Repülés során a kopoltyúk hidraulikus zárjai is nyitva maradtak hogy optimalizálják a hajtóművek levegőszükségletét mindenféle repülési helyzetben ( lásd a csapkodó mozgásukat repülés közben)
Sőt a szívócsatorna lecsukódó panelje a repülés során részt vett aktívan a szívócsatorna szabályzásában is!
Bizonyos ellenőrzések alkalmával le lehetett állítani úgy is a hajtóműveket, hogy a szívócsatornák zárva maradtak és a kopoltyúk hidraulikus zárjai pedig nyitva! Persze látványban ekkor sem változott semmi a kopoltyúknál,mert a rugóik zárt helyzetbe kényszerítették őket( ha nem voltak eltörve)
Ilyenkor lehetett megvizsgálni a felső bemenet (kopoltyúk) állapotát.
Zoli 616763 2016. október 24. 13:54
Válasz erre
sárkányos 616761 2016. október 24. 13:37
Válasz erre
Ha jól emlékszem igen.Üdv sárkányos
Zoli 616760 2016. október 24. 13:28
Válasz erre
OK, ezt is kösz! Akkor tehát leszállás vagy leállítás után automatikusan nem áll vissza semleges helyzetbe a fékszárny, hanem manuálisan kell visszaállítani?
z
sárkányos 616759 2016. október 24. 13:16
Válasz erre
Ha leállításnál nem lett behúzva akkor szerintem igen.
Zoli 616758 2016. október 24. 13:15
Válasz erre
Zoli 616757 2016. október 24. 13:15
Válasz erre
Nem, csak erre gondoltam, azért is írtam, hogy enyhén felfelé vannak kitérítve a képeken. És akkor ez a beállítás mellett a fékszárnyak lehetnek kitérítve?
z
sárkányos 616755 2016. október 24. 13:09
Válasz erre
sárkányos 616752 2016. október 24. 13:04
Válasz erre
Ez a csűrő alapbeállítása ,pár fok lehet. Azt hittem hogy nagyobb eltérésre érted.
Zoli 616751 2016. október 24. 12:56
Válasz erre
P1010551
P1010551

Íme egy ilyen kép. Sajnos kevésen látszik mindkettő, ezen se a legjobb minőségű, de látszik a lényeg.
sárkányos 616749 2016. október 24. 12:53
Válasz erre
Biztos vagyok benne ugyanis ezt tanultam és 29-esen is dolgoztam.Fékszárnyak álló hajtóműnél alap helyzetben be vannak húzva de kinn is lehetnek ha nem húzták be . A törzsféklapot nyitott helyzete nem jellemző de ha jól tudom kézzel ki lehet nyitni de ebbe nem vagyok 100%-ig biztos.Rakj fel olyan képet ahol a csűrők szimmetrikusan ki vannak térítve!
Zoli 616747 2016. október 24. 12:42
Válasz erre
Biztos vagy ebben? Mert ahol mindkettő látszik, ott szimmetrikusan felfelé állnak, de ha csak a jobb vagy bal látszik, az is felfelé áll.
És a fékszárnyak álló hajtóműnél lóghatnak, illetve a törzs-féklap lehet nyitva, akár csak lefelé?
z
sárkányos 616745 2016. október 24. 12:29
Válasz erre
Íme a példa. Egy szépen megépített 1/72-es madár és mindkét csűrő lapja felfele áll.imodeler.com/2016/10/mig-29s-fulcrum-c-strizhi-zvezda-172/
sárkányos 616744 2016. október 24. 12:25
Válasz erre
Van egy alap gyári beállítás de berepülés után ha kell még állítanak rajta de ezt már a gép dokumentációjába fel kell jegyezni. Amúgy sok makettező sajnos rosszul téríti ki a csűrőket általában szimmetrikusan pedig ezek asszimetrikusan térnek ki.Ha a jobb oldali felfele áll akkor a bal lefele. Üdv sárkányos
Zoli 616743 2016. október 24. 12:20
Válasz erre
Köszi szépen! A képek többségén ugyanúgy enyhén felfelé állnak a csűrők, akkor a többségnél egy gyári beállítás vagy mitől függ?
z
sárkányos 616742 2016. október 24. 12:14
Válasz erre
Szevasz. A csűrőknek van egy alap beállítása.Gépenként változik. A szívócsatorna álló hajtóműnél nyitva van a fenti kopoltyúk pedig zárva.Indításkor mikor a hajtómű eléri a 30%-ot a szívócsatornák bezáródnak(felszállásig) a kopoltyúk viszont kinyitnak.Üdv sárkányos
Zoli 616740 2016. október 24. 11:38
Válasz erre
Sziasztok,
A típusról készült képeket nézve gyakran előfordul, hogy a csűrők enyhén felfelé vannak kitérítve, van ennek valami oka, vagy csak épp úgy állították be? Mert néhol lógva látszanak ezek.
Ja és ha jól tudom álló hajtóműnél a felső kopoltyúk zárva vannak, akkor a beömlők redőnye nyitva van?
z
pmheros 612230 2016. július 24. 09:13
Válasz erre
1:72 -es ICM feljavítás. Érdemes végigkoppintgatni az összes képet.
Le a kalappal az építő előtt.
scalemodels.ru/articles/5758-ICM-1-72-mig-29-9-13-bn-51.html
pmheros 605891 2016. március 24. 21:15
Válasz erre
29
29

Itt egy kép az eredetiről. Ezen jól látszik hogy a fülke oldala szinte függőleges, és a lerx a törzshöz igen kis íven csatlakozik.

Ezzel szemben nézd meg az előbbi hozzászólásomban linkelt kisebbik repcsi ugyanezen részét. (a sávok jól kiemelik).
csabbee 605878 2016. március 24. 18:00
Válasz erre
Ha megnézed a ragasztott íveket, láthatod a hajlatok szögét.A GWH 48-asa ha nem is 100% tökéletes, de a legjobban adja vissza az eredeti gép formáját.A trumpi ezt 1/72-ben elbaltázta.Ha vérprofi "rivetcounter" vagy akkor ragaszkodni fogsz a tökéleteshez.Ez esetben abszolúte ajánlom a Zvezda MIG-29 sorozatát(is).Persze ha '72-ben építesz.Lehet hogy a trumpi felülete csicsásabb a szegecsekkel, de alakhűségben a Zvezda lepipálja a Trumpetert.Ha netán még megveszed hozzá a Brassin 1/72 gyanta fegyverkészletét is a fantasztikusan szép rakétákkal és pilonokkal,akkor szerintem a legjobb választás a Zvezda.
zoli1989 605873 2016. március 24. 17:02
Válasz erre
Ezt itt most annyira én sem vágom mit kell látni... ?
Mellesleg értelmes dolog egy 48-assal hasonlítgatni...
Matthias 605867 2016. március 24. 15:52
Válasz erre
Ok!

Légyszi egy kis magyarázatot is fűzzetek hozzá. Ha ez a legnagyobb akkor mi van még?
pmheros 605812 2016. március 23. 16:11
Válasz erre
P1240253_zps5gvodyzb
P1240253_zps5gvodyzb

Sűrűn linkelt kép a legnagyobb hibájáról
Matthias 605809 2016. március 23. 15:45
Válasz erre
Sziasztok!

Ki mit tud az új 1/72 Trumpeter Mig-29ről, amihez van magyar matrica. Azt az egy hibát tudom, hogy csak egy századjelvény van a matrica íven?

A válaszokat előre is köszönöm!
Zoli 605804 2016. március 23. 13:57
Válasz erre
Szia,
Mint írtam, a törzs más (a gerinc, talán a féklap is, meg az orr), meg talán a szárnyvég. Légi utántöltője is van. Ha jól rémlik a Zvezda és a Trumpeter is kiadja majd az SMT verziót, türelem!
z
sanyi 605800 2016. március 23. 13:32
Válasz erre
Sziasztok!
A Zvezda új 9.13 készletéből lehet SMT-t építeni? Ha nem, akkor mit kell variálni?
Köszi előre!
Üdv
Sanyi
zoli1989 604489 2016. március 4. 12:17
Válasz erre
Én is úgy tudom, hogy a korai tartalmazza az összes szükséges alkatrészt. Tegnap nézegettem át, elég volt az Academyből...
Levix 604488 2016. március 4. 11:05
Válasz erre
www.1999.co.jp/itbig24/10249505t.jpg
A korai tényleg korai változat!
Neked a 9-12 late kell!

www.1999.co.jp/eng/10201807

Ez is gyakorlatilag ua. mint a magyar.
www.1999.co.jp/eng/10271375
zkalos 604476 2016. március 3. 19:53
Válasz erre
Szia !
Én úgy tudom, hogy a korai 9-12 verzió tartalmazza az összes alkatrészt ami kell Neked, és ráadásul ez már tuti a javított kiadású átdolgozott kiadás, mert később jelent meg, így nem futsz lyukra egy esetleges nagyon korai "Late" dobozolással, amiben még az első kiadás "kevésbé autentikus" keretei vannak. Maximum nem használod fel a pót-vezérsíkokat, ami a koraihoz kellene. egyébként megegyezik a Late kiadással úgy tudom, de a googli a barátod :) Keress rá a fórumokon mielőtt kiadsz egy halom pénzt érte...
dioevil 604465 2016. március 3. 17:30
Válasz erre
Köszönöm a választ.
Sejtettem, hogy pont az lesz, amelyet sehol nem lehet kapni... :)
Zoli 604419 2016. március 2. 17:49
Válasz erre
dioevil 604418 2016. március 2. 17:46
Válasz erre
Üdv!
Érdeklődni szeretnék.
Puma százados magyar Mig-29-est szeretnék készíteni, viszont nem tudom a GWH melyik verziója felel meg leginkább a magyar használatú Mig-29B-nek.
3 féle van: 9-12 early, 9-12 late, 9-13

www.1999.co.jp/eng/10249505 www.1999.co.jp/eng/10201807
www.1999.co.jp/eng/10214812

Köszönöm
Miki88 604375 2016. március 1. 21:51
Válasz erre
Köszi MCS!
Régi álmom, hogy összerakom ezt a két orosz szépséget :)
mcs 604330 2016. február 29. 21:46
Válasz erre
Hello Miki!
A Zvezda Su-27 egy gyöngyszem! ;-) Merem ajánlani!
Miki88 604328 2016. február 29. 21:31
Válasz erre
Köszönöm a sok választ srácok!

Szerintem a Trumpeter lesz a befutó.
Hamarosan befejezem a MIR-t és utána be is szerzem a kicsikét! :)

Még egy olyan kérdésem lenne, (bár tudom, hogy ez Mig topic) hogy a Zvezda és a Trumpeter Su-27-ese közül melyiket ajánlanátok?
Willi 604320 2016. február 29. 19:48
Válasz erre
Nehogy egy kis akadály visszavessen! Nekem sem minden jön úgy össze, ahogy akartam, de nem adom fel. Legfeljebb tanulok belőle. Tömíts és csiszolj! Türelem!
vlevi 604315 2016. február 29. 18:36
Válasz erre
"Italeri: nem mai gyerek a hibáival együtt is normálisat lehet belőle "
Akkor én itt hagyom abba a makettezést, mert nekem nem sikerült semmilyet se építeni belőle :(
Szó se róla, Tamiya autómakettekhez van szokva a kezem, ezért ahol fél-egy mm-es hézagatokat, illesztési pontatlanságokat nekem kell helyrehozni, ott az én tudásom végetér.
De visszaemlékezve, nem is a makettel volt a nagy gond, hanem valami miatt átok ült rajta, és semmit sem sikerült normálisan megcsinálni, és amikor már a festést is teljesen elba***m, akkor feladtam. Valami miatt a Revell festék valami kegyetlen rettenet volt, ilyennel még nem találkoztam. Még valahol a lomok alján megvan, lehet, egyszer lemarom róla, és megpróbálom sokadjára újra kezdeni, legrosszabb esetben Lichtensteini gép lesz belőle. :D
mcs 604296 2016. február 29. 13:14
Válasz erre
mcs 604295 2016. február 29. 12:52
Válasz erre
Szia Miki!
Zvezda, Trumpeter, Italeri.. ezekből válogathatsz.
Zvezda 9-13-ast adja gyönyörű, Trupmi 9-12 magyar matricával kisebb a alak és matrica hibával.. viszont ad vontatórudat pótost és fegyvereket..
Italeri: nem mai gyerek a hibáival együtt is normálisat lehet belőle építeni előnye hogy olcsón be tudod szerezni Zvezda Trumpi 6500 környékén van...
Üdv:mcs
Miki88 604293 2016. február 29. 12:03
Válasz erre
Jogos észrevétel doky3, azt elfelejtettem oda írni!
1/72-esben gondolkozom.
doky3 604258 2016. február 28. 19:26
Válasz erre
Milyen méretarányra gondoltál? 1:48 -ban pillanatnyilag a Great Wall Hobby Mig-29 9-12 a legjobb.
Miki88 604255 2016. február 28. 19:13
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar 29-est szeretnék építeni, de nem tudom, hogy melyik gyártó készletét vegyem meg!
Tudnátok benne segíteni, hogy melyik lenne a megfelelő?

Előre is köszi!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.