<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Rockatansky | Adatlap | 617947 | 2016. november 15. 10:29 | ||
Rockatansky | Adatlap | 617946 | 2016. november 15. 10:29 | ||
Sziasztok! Bevallom őszintén, hogy laikus vagyok a magyar repülésben (ejnye-bejnye :) ), viszont érdeklődnék, hogy a képen lévő Mig-29: 1. Pontosan melyik típus? (Ha jól gúgliztam ki, akkor B verzió.) 2. 1:72-ben melyik készletet érdemes beszerezni? 3. A gépen szereplő festést / matricákat honnan lehet beszerezni? Köszi a válaszokat! | |||||
pmheros | Adatlap | 617632 | 2016. november 8. 13:44 | ||
Zoli | Adatlap | 616779 | 2016. október 24. 18:40 | ||
Weizi | Adatlap | 616777 | 2016. október 24. 18:35 | ||
Ami egy üzemképes gép esetében "lógni" szokott az a szárny belépő élén elhelyezkedő lehajtható orrész szekciói különböző mértékben illetve a magassági kormánylapok a képen látható mértékben! Mindez mondjuk 1 napi állás után!De ez is gépenként változott! | |||||
Weizi | Adatlap | 616776 | 2016. október 24. 18:30 | ||
Sok esetben a hidraulika rendszerük is meglett bontva mert kellettek a kormánygépek, munkahengerek a még üzemelő gépekbe és a donor gépeknél már nem lett beépítve, vagy visszakötve helyettük semmi! Így a képen minden bizonnyal egy olyan fékszárnyat látunk ami nincs már bekötve a hidraulikus rendszerbe. Így a saját súlyánál fogva a forgáspontjai körül elfordult. | |||||
Zoli | Adatlap | 616775 | 2016. október 24. 18:14 | ||
Zoli | Adatlap | 616774 | 2016. október 24. 18:14 | ||
Szia, Naggyon kösszépen a részletes leírást! Néhány parkoló gépen lógnak a fékszárnyak is, mint a képen is látható, gondolom már leállított gépen, akkor az is csak a gravitációnak köszönhető és éles gépen parkoló helyzetben ez lehetetlen? z | |||||
Weizi | Adatlap | 616772 | 2016. október 24. 18:01 | ||
Szia Zoli! A csűrők esetében az alapbeállításuk +5 fok (Ezért látszanak úgy mintha ki lennének térítve picit) így jöttek le a "gyártósorról" annak idején, bár a későbbi verziókon is alkalmazták. A törzsféklapokkal kapcsolatban: Egyszerre működtek, de különösen a hosszabb ideje leállított gépeken előfordul hogy az alsó lap leereszkedik (gravitáció)! Illetve ez csak a harci verziók esetében igaz, mert ezeknek nem volt helyzetzárjuk a behúzott állapotban! Az UB setében más a helyzet, mert annak van, így ezeknél a típusoknál ez nem jellemző egyáltalán. A féklapokat a pilóta kezelte felszállás és leszállás előtt! természetesen kint is lehetett hagyni, de nem életszerű mert amikor a féklap kint maradt leszállás után akkor az orrfutó csak 8 fokra fordult mindkét irányban! így nehezen lehetett beállni az állóhelyre! (sok esetben kint maradt egyébként a fékszárny leszállás után, így mielőtt beért a gép az állóhelyre meg kellett állítani és jelezni kellett a pilótának hogy ha be szeretne fordulni a géppel akkor húzza vissza a fékszárnyat.) a szívócsatorna panelek és felső kopoltyúk pedig úgy mozogtak ahogy írtad, vagyis hajtóműindítás előtt a kopoltyúk zárva vannak a szívócsatorna nyitva. Indításnál ahogy a hajtóművek elérték a 35%-os fordulatszámot a szívócsatorna panelje bezárt ezzel egyidejűleg a kopoltyúk hidraulikus helyzetzárjai kioldanak és a panelek a hajtómű szívóerejének hatására rugóerő ellenében kinyíltak. A szívócsatorna paneljei a nekifutás során nyíltak ki amikor a gép elérte a 200km/h-s sebességet.Repülés során a kopoltyúk hidraulikus zárjai is nyitva maradtak hogy optimalizálják a hajtóművek levegőszükségletét mindenféle repülési helyzetben ( lásd a csapkodó mozgásukat repülés közben) Sőt a szívócsatorna lecsukódó panelje a repülés során részt vett aktívan a szívócsatorna szabályzásában is! Bizonyos ellenőrzések alkalmával le lehetett állítani úgy is a hajtóműveket, hogy a szívócsatornák zárva maradtak és a kopoltyúk hidraulikus zárjai pedig nyitva! Persze látványban ekkor sem változott semmi a kopoltyúknál,mert a rugóik zárt helyzetbe kényszerítették őket( ha nem voltak eltörve) Ilyenkor lehetett megvizsgálni a felső bemenet (kopoltyúk) állapotát. | |||||
Zoli | Adatlap | 616763 | 2016. október 24. 13:54 | ||
sárkányos | Adatlap | 616761 | 2016. október 24. 13:37 | ||
Ha jól emlékszem igen.Üdv sárkányos | |||||
Zoli | Adatlap | 616760 | 2016. október 24. 13:28 | ||
OK, ezt is kösz! Akkor tehát leszállás vagy leállítás után automatikusan nem áll vissza semleges helyzetbe a fékszárny, hanem manuálisan kell visszaállítani? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616759 | 2016. október 24. 13:16 | ||
Ha leállításnál nem lett behúzva akkor szerintem igen. | |||||
Zoli | Adatlap | 616758 | 2016. október 24. 13:15 | ||
Zoli | Adatlap | 616757 | 2016. október 24. 13:15 | ||
Nem, csak erre gondoltam, azért is írtam, hogy enyhén felfelé vannak kitérítve a képeken. És akkor ez a beállítás mellett a fékszárnyak lehetnek kitérítve? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616755 | 2016. október 24. 13:09 | ||
Amire gondoltál közelebbről.hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-29%20base/SERIAL/MiG29BIDNo01/photos/photo8.html | |||||
sárkányos | Adatlap | 616752 | 2016. október 24. 13:04 | ||
Ez a csűrő alapbeállítása ,pár fok lehet. Azt hittem hogy nagyobb eltérésre érted. | |||||
Zoli | Adatlap | 616751 | 2016. október 24. 12:56 | ||
Íme egy ilyen kép. Sajnos kevésen látszik mindkettő, ezen se a legjobb minőségű, de látszik a lényeg. | |||||
sárkányos | Adatlap | 616749 | 2016. október 24. 12:53 | ||
Biztos vagyok benne ugyanis ezt tanultam és 29-esen is dolgoztam.Fékszárnyak álló hajtóműnél alap helyzetben be vannak húzva de kinn is lehetnek ha nem húzták be . A törzsféklapot nyitott helyzete nem jellemző de ha jól tudom kézzel ki lehet nyitni de ebbe nem vagyok 100%-ig biztos.Rakj fel olyan képet ahol a csűrők szimmetrikusan ki vannak térítve! | |||||
Zoli | Adatlap | 616747 | 2016. október 24. 12:42 | ||
Biztos vagy ebben? Mert ahol mindkettő látszik, ott szimmetrikusan felfelé állnak, de ha csak a jobb vagy bal látszik, az is felfelé áll. És a fékszárnyak álló hajtóműnél lóghatnak, illetve a törzs-féklap lehet nyitva, akár csak lefelé? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616745 | 2016. október 24. 12:29 | ||
Íme a példa. Egy szépen megépített 1/72-es madár és mindkét csűrő lapja felfele áll.imodeler.com/2016/10/mig-29s-fulcrum-c-strizhi-zvezda-172/ | |||||
sárkányos | Adatlap | 616744 | 2016. október 24. 12:25 | ||
Van egy alap gyári beállítás de berepülés után ha kell még állítanak rajta de ezt már a gép dokumentációjába fel kell jegyezni. Amúgy sok makettező sajnos rosszul téríti ki a csűrőket általában szimmetrikusan pedig ezek asszimetrikusan térnek ki.Ha a jobb oldali felfele áll akkor a bal lefele. Üdv sárkányos | |||||
Zoli | Adatlap | 616743 | 2016. október 24. 12:20 | ||
Köszi szépen! A képek többségén ugyanúgy enyhén felfelé állnak a csűrők, akkor a többségnél egy gyári beállítás vagy mitől függ? z | |||||
sárkányos | Adatlap | 616742 | 2016. október 24. 12:14 | ||
Szevasz. A csűrőknek van egy alap beállítása.Gépenként változik. A szívócsatorna álló hajtóműnél nyitva van a fenti kopoltyúk pedig zárva.Indításkor mikor a hajtómű eléri a 30%-ot a szívócsatornák bezáródnak(felszállásig) a kopoltyúk viszont kinyitnak.Üdv sárkányos | |||||
Zoli | Adatlap | 616740 | 2016. október 24. 11:38 | ||
Sziasztok, A típusról készült képeket nézve gyakran előfordul, hogy a csűrők enyhén felfelé vannak kitérítve, van ennek valami oka, vagy csak épp úgy állították be? Mert néhol lógva látszanak ezek. Ja és ha jól tudom álló hajtóműnél a felső kopoltyúk zárva vannak, akkor a beömlők redőnye nyitva van? z | |||||
pmheros | Adatlap | 612230 | 2016. július 24. 09:13 | ||
1:72 -es ICM feljavítás. Érdemes végigkoppintgatni az összes képet. Le a kalappal az építő előtt. scalemodels.ru/articles/5758-ICM-1-72-mig-29-9-13-bn-51.html | |||||
pmheros | Adatlap | 605891 | 2016. március 24. 21:15 | ||
csabbee | Adatlap | 605878 | 2016. március 24. 18:00 | ||
Ha megnézed a ragasztott íveket, láthatod a hajlatok szögét.A GWH 48-asa ha nem is 100% tökéletes, de a legjobban adja vissza az eredeti gép formáját.A trumpi ezt 1/72-ben elbaltázta.Ha vérprofi "rivetcounter" vagy akkor ragaszkodni fogsz a tökéleteshez.Ez esetben abszolúte ajánlom a Zvezda MIG-29 sorozatát(is).Persze ha '72-ben építesz.Lehet hogy a trumpi felülete csicsásabb a szegecsekkel, de alakhűségben a Zvezda lepipálja a Trumpetert.Ha netán még megveszed hozzá a Brassin 1/72 gyanta fegyverkészletét is a fantasztikusan szép rakétákkal és pilonokkal,akkor szerintem a legjobb választás a Zvezda. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 605873 | 2016. március 24. 17:02 | ||
Ezt itt most annyira én sem vágom mit kell látni... ? Mellesleg értelmes dolog egy 48-assal hasonlítgatni... | |||||
Matthias | Adatlap | 605867 | 2016. március 24. 15:52 | ||
Ok! Légyszi egy kis magyarázatot is fűzzetek hozzá. Ha ez a legnagyobb akkor mi van még? | |||||
pmheros | Adatlap | 605812 | 2016. március 23. 16:11 | ||
Sűrűn linkelt kép a legnagyobb hibájáról | |||||
Matthias | Adatlap | 605809 | 2016. március 23. 15:45 | ||
Sziasztok! Ki mit tud az új 1/72 Trumpeter Mig-29ről, amihez van magyar matrica. Azt az egy hibát tudom, hogy csak egy századjelvény van a matrica íven? A válaszokat előre is köszönöm! | |||||
Zoli | Adatlap | 605804 | 2016. március 23. 13:57 | ||
Szia, Mint írtam, a törzs más (a gerinc, talán a féklap is, meg az orr), meg talán a szárnyvég. Légi utántöltője is van. Ha jól rémlik a Zvezda és a Trumpeter is kiadja majd az SMT verziót, türelem! z | |||||
sanyi | Adatlap | 605800 | 2016. március 23. 13:32 | ||
Sziasztok! A Zvezda új 9.13 készletéből lehet SMT-t építeni? Ha nem, akkor mit kell variálni? Köszi előre! Üdv Sanyi | |||||
zoli1989 | Adatlap | 604489 | 2016. március 4. 12:17 | ||
Én is úgy tudom, hogy a korai tartalmazza az összes szükséges alkatrészt. Tegnap nézegettem át, elég volt az Academyből... | |||||
Levix | Adatlap | 604488 | 2016. március 4. 11:05 | ||
www.1999.co.jp/itbig24/10249505t.jpg
A korai tényleg korai változat! Neked a 9-12 late kell! www.1999.co.jp/eng/10201807 Ez is gyakorlatilag ua. mint a magyar. www.1999.co.jp/eng/10271375 | |||||
zkalos | Adatlap | 604476 | 2016. március 3. 19:53 | ||
Szia ! Én úgy tudom, hogy a korai 9-12 verzió tartalmazza az összes alkatrészt ami kell Neked, és ráadásul ez már tuti a javított kiadású átdolgozott kiadás, mert később jelent meg, így nem futsz lyukra egy esetleges nagyon korai "Late" dobozolással, amiben még az első kiadás "kevésbé autentikus" keretei vannak. Maximum nem használod fel a pót-vezérsíkokat, ami a koraihoz kellene. egyébként megegyezik a Late kiadással úgy tudom, de a googli a barátod :) Keress rá a fórumokon mielőtt kiadsz egy halom pénzt érte... | |||||
dioevil | Adatlap | 604465 | 2016. március 3. 17:30 | ||
Köszönöm a választ. Sejtettem, hogy pont az lesz, amelyet sehol nem lehet kapni... :) | |||||
Zoli | Adatlap | 604419 | 2016. március 2. 17:49 | ||
dioevil | Adatlap | 604418 | 2016. március 2. 17:46 | ||
Üdv! Érdeklődni szeretnék. Puma százados magyar Mig-29-est szeretnék készíteni, viszont nem tudom a GWH melyik verziója felel meg leginkább a magyar használatú Mig-29B-nek. 3 féle van: 9-12 early, 9-12 late, 9-13 www.1999.co.jp/eng/10249505 www.1999.co.jp/eng/10201807 www.1999.co.jp/eng/10214812 Köszönöm | |||||
Miki88 | Adatlap | 604375 | 2016. március 1. 21:51 | ||
Köszi MCS! Régi álmom, hogy összerakom ezt a két orosz szépséget :) | |||||
mcs | Adatlap | 604330 | 2016. február 29. 21:46 | ||
Hello Miki! A Zvezda Su-27 egy gyöngyszem! ;-) Merem ajánlani! | |||||
Miki88 | Adatlap | 604328 | 2016. február 29. 21:31 | ||
Köszönöm a sok választ srácok! Szerintem a Trumpeter lesz a befutó. Hamarosan befejezem a MIR-t és utána be is szerzem a kicsikét! :) Még egy olyan kérdésem lenne, (bár tudom, hogy ez Mig topic) hogy a Zvezda és a Trumpeter Su-27-ese közül melyiket ajánlanátok? | |||||
Willi | Adatlap | 604320 | 2016. február 29. 19:48 | ||
Nehogy egy kis akadály visszavessen! Nekem sem minden jön úgy össze, ahogy akartam, de nem adom fel. Legfeljebb tanulok belőle. Tömíts és csiszolj! Türelem! | |||||
vlevi | Adatlap | 604315 | 2016. február 29. 18:36 | ||
"Italeri: nem mai gyerek a hibáival együtt is normálisat lehet belőle " Akkor én itt hagyom abba a makettezést, mert nekem nem sikerült semmilyet se építeni belőle :( Szó se róla, Tamiya autómakettekhez van szokva a kezem, ezért ahol fél-egy mm-es hézagatokat, illesztési pontatlanságokat nekem kell helyrehozni, ott az én tudásom végetér. De visszaemlékezve, nem is a makettel volt a nagy gond, hanem valami miatt átok ült rajta, és semmit sem sikerült normálisan megcsinálni, és amikor már a festést is teljesen elba***m, akkor feladtam. Valami miatt a Revell festék valami kegyetlen rettenet volt, ilyennel még nem találkoztam. Még valahol a lomok alján megvan, lehet, egyszer lemarom róla, és megpróbálom sokadjára újra kezdeni, legrosszabb esetben Lichtensteini gép lesz belőle. :D | |||||
mcs | Adatlap | 604296 | 2016. február 29. 13:14 | ||
mcs | Adatlap | 604295 | 2016. február 29. 12:52 | ||
Szia Miki! Zvezda, Trumpeter, Italeri.. ezekből válogathatsz. Zvezda 9-13-ast adja gyönyörű, Trupmi 9-12 magyar matricával kisebb a alak és matrica hibával.. viszont ad vontatórudat pótost és fegyvereket.. Italeri: nem mai gyerek a hibáival együtt is normálisat lehet belőle építeni előnye hogy olcsón be tudod szerezni Zvezda Trumpi 6500 környékén van... Üdv:mcs | |||||
Miki88 | Adatlap | 604293 | 2016. február 29. 12:03 | ||
Jogos észrevétel doky3, azt elfelejtettem oda írni! 1/72-esben gondolkozom. | |||||
doky3 | Adatlap | 604258 | 2016. február 28. 19:26 | ||
Milyen méretarányra gondoltál? 1:48 -ban pillanatnyilag a Great Wall Hobby Mig-29 9-12 a legjobb. | |||||
Miki88 | Adatlap | 604255 | 2016. február 28. 19:13 | ||
Sziasztok! Magyar 29-est szeretnék építeni, de nem tudom, hogy melyik gyártó készletét vegyem meg! Tudnátok benne segíteni, hogy melyik lenne a megfelelő? Előre is köszi! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
https://2.bp.blogspot.com/-UEZZvV71d2Y/VPAaflPfMCI/AAAalQ/36uOns9C0RE/s1600/MiG-29_Soma_f-14.jpg