<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Sennás | Adatlap | 622637 | 2017. február 5. 19:50 | ||
Köszönet! | |||||
Elnar | Adatlap | 622634 | 2017. február 5. 19:35 | ||
Sennás | Adatlap | 622631 | 2017. február 5. 19:04 | ||
Sennás | Adatlap | 622627 | 2017. február 5. 17:10 | ||
A H-055ről van színes (újraszínezett?) kép akkor a 073 is olyan(hasonló) legyen? | |||||
Elnar | Adatlap | 622623 | 2017. február 5. 16:10 | ||
Igen, azt kihagytam, hogy időben is változott. Ezért is van írva komolyabb festési útmutatókhoz hogy hol és mikor volt olyan az adott jármű. Viszont pl. Csabáknál nagyon szépen végig lehet követni néhány példány festési periódusait | |||||
romsitsa | Adatlap | 622618 | 2017. február 5. 15:41 | ||
Nem a könyvből vannak a rendszámok, szerencsére. A folttérképnél annyi lesz a probléma, hogy nagyjavításnál átfestették a mintát, sajnos. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 622615 | 2017. február 5. 15:26 | ||
A H-057-hez hasonló lehet ez is, mintában is. Itt látszik a gépjármű jelvény, jól elbújva (Ez a bemutató darab volt. Azon kevés közé tartozik aminek minden oldaláról van fotó) | |||||
Elnar | Adatlap | 622614 | 2017. február 5. 15:23 | ||
42 előtti hadijelnek kellene lennie a toronypaláston, de a fotó ott már kiégett. A honvédelmi gépjármű jelzést az oldalfal közepén hordja, matricából, mint minden Nimród amin van. Ott van, ha tudod, hol kell keresni :D | |||||
Sennás | Adatlap | 622613 | 2017. február 5. 15:20 | ||
Elnar | Adatlap | 622612 | 2017. február 5. 15:10 | ||
A H-073-ról egyetlen, rossz minőségű fotót ismerek csak. Nimródokat nem szerettek fotózni valamiért, úgy tűnik | |||||
Sennás | Adatlap | 622607 | 2017. február 5. 14:46 | ||
Köszönet Elnar! Mint a bálnák messziről fel lehet ismerni:) Esetleg tudsz 3 nézeti rajz,fotót róla ide vagy magánban.Köszi SENNÁS | |||||
Elnar | Adatlap | 622605 | 2017. február 5. 14:41 | ||
Arról pont van kép. Terepezve volt. :) A magyar harcjárműveknek annyira jellemző foltozásaik voltak, (és annyira kevés volt belőlük) hogy volt már hogy egy ismert számú példány foltozásáról azonosítottam be nem felismerhető jelzésűeket Készülőben vannak pontos (!) folttérképek egyes példányokhoz. Pl egy nagy parancsnoki Krupp az egyik híradóból kikockázva minden oldalról látszik. | |||||
Sennás | Adatlap | 622604 | 2017. február 5. 14:30 | ||
A rendszámot figyeltem én is.Ha építenék egy H-073 az Zöld vagy Terepszínű lenne? | |||||
Sennás | Adatlap | 622603 | 2017. február 5. 14:26 | ||
Elnar | Adatlap | 622601 | 2017. február 5. 14:25 | ||
Amit láttam, korrektnek tűnik. De erősen hiányos. Például az alakulatjelzések töredéke sincs közte, még a beazonosítottaknak sem. Az Ansaldokon lévő hatvanhatféle koponya már itt ki lett tárgyalva, hogy melyik mié valószínűleg. Magyarul ez le lett már írva többször is, több helyen. Viszont mindenképp megy könyvjelzőbe a Nimród walkaround és rendszámkiosztás miatt (gondolom a kis mesekönyvből, amit még látni sem volt esélyem eddig), meg még Csabáról is vannak számomra eddig ismeretlen képei... | |||||
Nagykövet | Adatlap | 622584 | 2017. február 5. 12:12 | ||
Katonai Átvételi Bizottság Üdv Nagykövet | |||||
Sennás | Adatlap | 622581 | 2017. február 5. 11:19 | ||
Az mi "KÁB Átvétel"? | |||||
Sennás | Adatlap | 622572 | 2017. február 5. 09:11 | ||
De szerinted pontosak az adatok,képek? Használható? Kösz amúgy ! | |||||
romsitsa | Adatlap | 622569 | 2017. február 5. 07:58 | ||
Sennás | Adatlap | 622564 | 2017. február 4. 22:28 | ||
thehonvedhungarianarmedforces.blogspot.hu/2013/03/the-development-of-hungarian-military.html Ennek van Magyar változata? Jó dolgok vannak rajta. | |||||
téglatesó | Adatlap | 622236 | 2017. január 31. 16:44 | ||
No igen, Dombrády könyvei amilyen alaposak, olyan meghökkentőek is tudnak lenni... Főleg amikor olyanokat ír, amik homlokegyenest ellentmondanak szinte mindennek, amit más szerzőktől olvashat az ember (ez természetesen nem ítélet, és semmit sem von le a könyvei értékéből, vagy kutatási eredményeiből). A rugótörések miatti javítgatások más szerzőnél is előjönnek. A "nagy mesekönyv" szerint a Toldik mind eredeti Büssing motorokat kaptak, csak a Toldi III. egyszem példánya és a Nimród második szériájának 89db-ja kapott magyar Ganz motort (ha igaz). Tudtommal az utolsó Nimródok szerelése egészen 1944 márciusáig tartott, és akkoriban az adott viszonyok közt páncélostechnikai licenceket már nemigen vásároltunk, ámbár ez csak az én véleményem. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622232 | 2017. január 31. 16:18 | ||
Az első szériát Dombrády Lóránd szerint gyakorlatilag folyamatosan javították a rugótörések miatt (ezek egy részét a gyárak a nem megfelelő kiképzés számlájára írták), go dolom volt egy pont amikor régebbi kocsik is új rugókat kaptak. Mondjuk elég homályosk a részletek, pl. egyes források szerint volt magyar motorral szerelt Toldi és Nimród, Dombrády szerint mire megvették a licenszeket a gyártáshoz, már leállt a Toldi/Nimród gyártás. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 622231 | 2017. január 31. 16:05 | ||
Üdv! Igen, a bekötő csonk, és a szigetelés hiánya nekem is feltűnt, ezért is volt furcsa a kép. A végén lehet kisül, tényleg valami sérülés utáni fabrikálásról lesz szó. Ez még nem zárja ki a kép korai (1941 előtti) készültét, elvégre egy harckocsi nemcsak harcban sérülhet meg, pl. gyakorlás során is előfordult, hogy beborultak az árokba, és ha a gép fejre állt, akkor a szalagantennának is annyi lehetett... Amúgy eddig úgy tudtam, az A20 szériából egy kocsit se építettek át B40-re (a gyengébb kivitelű torziós rugók miatt nem bírták volna a plusz terhelést), csak a B20 széria kocsijai közül lett átépítve 80db lövegessé (mert azok már erősebb rugókkal lettek szerelve), tehát a H-355 eleve nem lehetett köztük, hiszen az A20 szériás kocsi volt. Arról sem tudtam eddig, hogy az A20 szériás (R/5 rádiós-szalagantennás) kocsikat később (valamikor/bármikor)átszerelték volna R/5a rádiósra-botantennásra. (H-380 alatti rendszámú Toldiról egyébként még nem találtam olyan képet, amin ne szalagantennás lenne). | |||||
romsitsa | Adatlap | 622203 | 2017. január 31. 11:59 | ||
Az egyruha, rendszám és jelzések hiánya miatt arra tippelek, hogy itthon készült a kép, még a hadműveletek előtt. Az antenna szerintem nem lehet R/5a-hoz tartozó. Annak kellene egy bekötő csonk porcelán szigeteléssel, ránézésre vastagabb is lenne az alsó tagja. Valahány A/20 megtartotta az eredeti kivitelét, még 44-45-ben is voltak szalagantennásak. Gondolom ezek azok, amik kimaradtak a modernizációs programból és/vagy kiképzőkocsik voltak. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 622191 | 2017. január 31. 08:11 | ||
Üdv! Romsitsa, Elnar köszönöm a válaszokat! Azt esetleg nem lehet tudni, mikor, és hol készült a felvétel? | |||||
Elnar | Adatlap | 622187 | 2017. január 30. 23:01 | ||
Szerintem valahol elhagyta a szalagját és addigra már a többi botantennás volt, így azzal pótolták | |||||
romsitsa | Adatlap | 622112 | 2017. január 29. 17:51 | ||
Hello, ez nem az R/5a botantennája. Ott van bal hátul az R/5 szalagantennájának rögzítője és az antennacsonk/bekötés is R/5. Vagy nincs rögzítve elöl a szalag vagy improvizáltak valahogy egy botantennát. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 621962 | 2017. január 27. 14:56 | ||
Üdv! Kicsit leült ez a topic... Lehet, hogy volt már ez a kérdés, de most szúrt szemet: hogyan lehetséges az, hogy a H-355-ös rendszámú Toldi A20-nak botantennája van a képen (mikor köztudott, hogy az első 80db szalagantennával épült)? Valami sérülés utáni átépítés lehet? Ha valaki tudja a megfejtést, kérem jelezze. Köszi. | |||||
tank | Adatlap | 621558 | 2017. január 19. 13:46 | ||
Ja és kösz az 505öst! | |||||
romsitsa | Adatlap | 621543 | 2017. január 19. 10:42 | ||
romsitsa | Adatlap | 621542 | 2017. január 19. 10:41 | ||
tank | Adatlap | 621541 | 2017. január 19. 09:57 | ||
romsitsa | Adatlap | 621534 | 2017. január 18. 22:09 | ||
Közben meglett, a német kiképzőkről készült sorozat része a 024. Csak nem raktam még be a mappájába... Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 621533 | 2017. január 18. 22:08 | ||
Wrecker | Adatlap | 621450 | 2017. január 17. 21:29 | ||
Ezek is idetartoznak? | |||||
Elnar | Adatlap | 621446 | 2017. január 17. 19:28 | ||
Igen, és németül is. Ebay, vatera, Wehmacht-Awards, Warrelics... (Így találtam pl viselési fotót a legendának hitt magyar SS önkétes felvarróról pl). Aztán simán beírtam olyat hogy Ungherese Semovente pl, mert ha a Zrínyi úgy néz ki mint egy S40 akkor tuti van, aki össze is keveri. Volt is. Csak fantázia kell hozzá. "A tudás véges. A képzelet felöleli az egész világot" :) | |||||
tank | Adatlap | 621443 | 2017. január 17. 18:45 | ||
Hello! Kösz az infót!Esetleg az 505ösről valami még?Rendszám stb... | |||||
téglatesó | Adatlap | 621435 | 2017. január 17. 15:01 | ||
Üdv! Hogy honnan van a kép, már nem tudom, átnéztem vagy 1.000.000.000.000 internetes oldalt... :) A két pötty a rombuszban nekem is gyanús volt, de lehet, csak valami szennyeződés a kocsin, vagy a filmen, de sose lehet tudni... Amúgy mostanában, hogy kiterjesszem a lehetőségeim, cirill betűs kereséseket csinálok a Google-n (a ruszki oldalakon sokszor elképesztő dolgokat találni), vagy a Yandex.ru-n nézelődök. Hátránya, hogy később sokszor nem tudom már visszakeresni egy-egy érdekes találatomat, ha nem mentem el, töltöm le, vagy teszem ki könyvjelzőbe (lásd a "102"-es rendszámának az esetét, amit szintén nem tudok az istennek se megtalálni még egyszer) :( A Skoda T-38 meg Pz. IV. F1 képeket bátran tegyétek fel, ne szégyenlősködjetek! :) Köszi. | |||||
romsitsa | Adatlap | 621432 | 2017. január 17. 14:07 | ||
Köszi szépen, ez hol jelent meg, az ebayes sorozat része? A rombuszban két pontot látok, érdekes. Ha rájövök, hogy honnan van, felrakom, szerintem valamelyik Katonaújság vagy Magyar Futár lehet. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 621431 | 2017. január 17. 14:00 | ||
Üdv! Gaster, romsitsa, köszi a tippet! Ez eddig eszembe se jutott... Romsitsa: ez lenne az ominózus "026", amit én először "024"-nek néztem, ott van rajta a rendszám, szépen látszik. A "024"-ről fel tudod tenni a képet? | |||||
romsitsa | Adatlap | 621419 | 2017. január 17. 11:21 | ||
Nyomd meg a minden hozzászólás mutatása gombot a fejlécben. A 026 melyik kép? A 024-ről ismerek egyet, de azon nem látható a rendszám. Az E-F a test és torony homlokpáncéljáról ismerhető fel legkönnyebben (E-F végig szegecselve, G sarkokon és középen szegecselve). Szerintem az 505 illetve a lovas hadosztály ismeretlen kocsija E-F. Van még egy-két fotó, amin valószínűleg E-F kivitel látható, de nem látszik semmi azonosító rajtuk illetve nem találom. Az 523-as G kivitel. Üdv Á | |||||
gaster | Adatlap | 621418 | 2017. január 17. 11:10 | ||
Fent válaszd az összes hozzászólás mutatását, anélkül az off hsz-ek nem látszódnak. | |||||
téglatesó | Adatlap | 621417 | 2017. január 17. 10:57 | ||
Üdv! Furcsa ez a fórum: a topikok főmenüjénél azt látom, hogy itt Elnar volt az utolsó hozzászóló tegnap 7:32-kor, de itt a topikban meg nem látom a saját tegnapelőtti 11:46-kor írt hozzászólásom utáni hozzászólásokat. Miért lehet ez? (már máskor is tapasztaltam ilyet más topikoknál...) | |||||
téglatesó | Adatlap | 621279 | 2017. január 15. 11:46 | ||
Üdv! Igazad van Elnar, most nekiálltam a "026"-os fotójának, rommá nagyítottam-kontrasztosítottam, egész szépen kirajzolódott oldalt is a "6"-os szám. Ezt benéztem... A Stuartok fotója meglepett (tegnap találtam egy ruszki oldalon egy fotógyűjteményben). Azt eddig is tudtam, hogy zsákmányoltunk ilyet a Donnál, sőt használtuk is (lásd a híres fotót a "131"-est T-38-ast vontató példányról), de azt nem tudtam, hogy a feld. zlj.-nál is volt belőle. Kíváncsi vagyok, vajon harcban is használták-e? Izgalmas lenne mindenesetre... A Junovitzot úgy tudtam, csak az I. vh. alatt használtuk, a '30-as évekre egy se maradt. A fénykép meglehetősen rossz, remélem eredeti, nem valami manipulált kép egy makettről pl. Emerick: ezek szerint a "026"-os kocsi kint sem volt a Donnál? Merthogy a fénykép szerint az volt az 1H-817-es rendszámú gép. És akkor ezek szerint, ha volt 3db "sivatagi sárga" gép is -itthon a továbbképzésre-, akkor mégis csak nem 108, hanem 111db-ot kaptunk a T-38-ból összesen (?) Ps.: a "102"-esről a forrást azóta se találom, úgyhogy az a rendszám egyelőre felejtős. :( | |||||
Emerick | Adatlap | 621276 | 2017. január 15. 11:08 | ||
Szép napot mindenkinek! Érdekesek a részletek, és kicsit meg is keverik a dolgokat. Egy jelentés szerint kilenc T-38 maradt 1943 tavaszára, erről már volt szó. Ebből három ugye a német kereté volt Esztergomtáborban ("sivatagi sárgák"!), a fronthoz nem volt közük. Ellenben a hazai keretnek tartották vissza az 1H-789, 1H-754 és 1H-817 páncélosokat. No és a csavar: a maradék három visszatért kocsi volt, a 435, 521 és 533-as toronyszámúak. Ez a kilenc szolgált a lovas harckocsi zászlóaljban. I. | |||||
Elnar | Adatlap | 621274 | 2017. január 15. 10:48 | ||
Biztosan 026. Egymás mellé írtam a többi járműről a teljes számsort 0-6-ig és csak az illett oda. A zsákmány Stuart a Donnál lett befogva az 1. felderítő zászlóaljhoz a kép szerint. Az utolsó kép ha jól tudom egy Junovitz páncélautó még a 30as évekből | |||||
téglatesó | Adatlap | 621265 | 2017. január 15. 09:23 | ||
Üdv! Elnar, köszönöm az észrevételeket! Tegnap elfelejtettem odaírni, hogy a tévedés jogát természetesen fenntartom... :) A "024"-ben igazad lehet (sőt), engem megzavart, hogy a harmadik számból látszó rész túl egyenes egy "6"-oshoz. Pedig én is sokáig vacilláltam, hogy melyik lehet a kettő közül, de kétségtelen, hogy a "4"-eseknek egyenes volt a szára, nem ferde. A "102"-ről nem tudom, hova tűnt a forrásom, amíg meg nem találom, addig természetesen ez az infó csak feltételes (nem akarok senkit becsapni). A "405"-öst akárhogy nézem, a harmadik számot továbbra is "0"-nak látom, de itt is fenntartom a tévedés jogát. A "423"-asnál, most, hogy így írod, tényleg bele lehet látni a képbe a "824"-es rendszámot. Amúgy találtam néhány érdekes képet -lehet, csak nekem újak, de azért belinkelem őket: | |||||
Elnar | Adatlap | 621249 | 2017. január 14. 20:27 | ||
Üdv! A 024 (1H-817) szerintem 026. Az utolsó karakter bal széle ferde, és az ezrednél egyenes szárú 4-est használtak. (mint a 16:00-kor posztolt képeden). A 102-ről nem láttam még felismerhető rendszámos képet. A 405-ről csak Markó Ferenc téli álcás képét tudom, de nem mernék fogadni hogy 1H-830 és nem 1H-833 A 413 a MKH. külföldi... képaláírása: "A 824-es alvázszámú, 423-as toronyszámú T-38 hadgyakorlaton". Ezt én 1H-824 rendszámnak értelmezem. Elméletileg is ez egy T-38 rendszáma, és a linkelt képeden is bele lehet látni. | |||||
Elnar | Adatlap | 621248 | 2017. január 14. 20:24 | ||
Üdv! A 024 (1H-817) szerintem 026. Az utolsó karakter bal széle ferde, és az ezrednél egyenes szárú 4-est használtak. (mint a 16:00-kor posztolt képeden). A 102-ről nem láttam még felismerhető rendszámos képet. A 405-ről csak Markó Ferenc téli álcás képét tudom, de nem mernék fogadni hogy 1H-830 és nem 1H-833 A 413 a MKH. külföldi... képaláírása: "A 824-es alvázszámú, 423-as toronyszámú T-38 hadgyakorlaton". Ezt én 1H-824 rendszámnak értelmezem. Elméletileg is ez egy T-38 rendszáma, és a linkelt képeden is bele lehet látni. | |||||
tank | Adatlap | 621236 | 2017. január 14. 17:47 | ||
Nagyon szépen köszönöm! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |