/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
vtom750 624793 2017. március 10. 00:13
Válasz erre
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi.
1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt?
Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg.
Sebi 624789 2017. március 9. 21:11
Válasz erre
Szia!

Ha pedig gondolod, belezd ki egy feleslegessé vált fülhallgató vagy számítógép egér zsinórját.
Varjúbácsi 624757 2017. március 9. 07:59
Válasz erre
Szia!
Itt találsz rugalmas szálat, szuper jó. Én is ilyet raktam a Varyagra.
www.tankmodelshop.com/makettek_164/kellekek_135_modellekhez_67
vtom750 624750 2017. március 8. 23:07
Válasz erre
Sziasztok!
Van ötletetek honnan lehetne beszrezni (drót)kötélzetnek megfelelő rugalmas szálat? Húzott szálból nagyon macerás...
Nézegettem berkshirejunction.com/ez-line/ vagy https://www.uschivdr.com/products-in-detail/rigging/ ilyent...
Jó drágák, Magyarországon tudtok beszerzési forrást?
Vagy alternatívát?

üdv.
T.
hergert 624083 2017. február 26. 09:19
Válasz erre
Köszönöm a segítséget Sokol!

A fekete, fehér,sárga festésűt szeretném magam is megépíteni.

SSZABI!

Köszi! A rajzot beszereztem, ez alapján már átterveztem a kéményt.

Szép hétvégét! Jó makettezést!
SSZABI 624078 2017. február 26. 06:07
Válasz erre
Szia!

Először is, sok sikert az építéshez! Ami eddig elkészült az jól fest :)

www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm

Erről az oldalról tudsz rendelni Budapest tervrajzot, szerintem nem is drága (3800 huf) sokat segíthet az építésben. De csak egy ötlet.

Üdv!
Sokol 624071 2017. február 25. 23:30
Válasz erre
Üdv! Pontosan!
Illetve a 47mm-es L/44 Skodák meg lettek emelve/magasabb lafettén vannak, de nem tudok róla semmi infót. Nézd meg a képet, hogy meddig érnek a mellettük álló matrózoknak!

Az árnyékolókat is sokkal magasabbra kellett így húzni ha helyén voltak a csónakok. itt van kép a Budapestről full árnyékolva a korábbi kiépítéssel:
//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/SMS_Budapest_%281896%29.jpg //ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/SMS_Budapest_1896_Modell.jpg
//ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/7a623c1fbc7e.jpg
és itt a Wien már háborús felépítéssel:
//ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/17-07-1916.jpg
A korlátok is változtak hátul. Ellenőrizni kell, hogy a hátsó híd átépítésekor és a rádió ismételt áthelyezésével hol toldottak hozzá. A Budapesten nem végeztek el minden átépítést, így nem követi a Wien formáját azon a környéken.

Lehet egyszerűbb lenne az 1905 előtti állapotában bemutatni bármennyire izgalmas "frontos mundérban"
hergert 624066 2017. február 25. 22:18
Válasz erre
Sziasztok!

Sokol!

Nagyon örülnék ha segítenél bővebben a Manőverdeck beépítéssel kapcsolatban! A magam részéről eddig maga a kémény formája,az alján lévő szellőző hiánya és a körbeépítése az amit a JSC-hez képest észrevettem és elkezdtem átvariálni.

Sebi!

Köszönöm a jókívánságokat!

Elvoltam pár napot a fedélzettel, lehet picit nagyok a deszkák, de egyenlőre tetszik így.
Sebi 624057 2017. február 25. 20:52
Válasz erre
Kellemes téma. Nekem nem biztos, hogy lenne türelmem a fafedélzetet így összerakni. Jó munkát kívánok én is.
Sokol 624008 2017. február 25. 10:27
Válasz erre
Gyönyörű témát választottál! A manöver-deck beépítésénél vigyáz! Az már a Wien-en is át lett alakítva.
itt görgess le:
www.kuk-kriegsmarine.at/wien.htm

Jó munkát :) !
hergert 624003 2017. február 25. 09:20
Válasz erre
20170225_084952-1
20170225_084952-1
20161202_095228mi
20161202_095228mi
20161202_151325mi
20161202_151325mi
20161206_110721mi
20161206_110721mi
20161215_130152mi
20161215_130152mi
20161215_145214mi
20161215_145214mi
20170204_222417mi
20170204_222417mi
20170216_141847mi
20170216_141847mi
20170222_152014mi
20170222_152014mi
20170223_084926mi
20170223_084926mi
20170223_125302mi
20170223_125302mi
20170225_081414mi
20170225_081414mi

Sziasztok!

Mostanában ezen ügyködök: A JSC 1/250 Wien. Amiből egy SMS Budapestet szeretnék építeni.

Pár kép az építésről.

Üdv.: Herger Tomi
Sokol 623683 2017. február 20. 19:07
Válasz erre
Azért mert a makettépítők makettet építenek kisfiam XD

Jó festegetést!
Willi 623681 2017. február 20. 19:02
Válasz erre
Ennek igazán örülök. Akkor adok neki egy valamilyen szürkét és ti behatároljátok. Ez tök jó. Sok mindent nem cseszhetek el. Legfeljebb leveszek, vagy még hozzáteszek ezt-azt. És máris utánoztam a valóságot. Csak a gyerekek meg ne kérdezzék: -De miért?
Sokol 623612 2017. február 19. 10:26
Válasz erre
Pedig meg tudjuk mondani a színéből :P

Györgynek és Gábornak teljesen igaza van.
Nézd meg a két képet!

Már "világosszürkében":
//c1.staticflickr.com/6/5213/5507514364_1f11794c48_b.jpg
//s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/82/86/3882869c85ef39f02957c83a85440cab.jpg

Az utóbbi egy korábbi 1909-es felvétel, és ott az orrán már a javítás!
Erről szól a makettépítés. Utánozzuk a valóságot az adott pillanatban.
Sebi 623605 2017. február 19. 02:43
Válasz erre
A többiek nevében is köszönöm kedves szavaid.
Nos, pedig akármilyen hihetetlen, meg lehet tenni és ennek elég egyszerű oka van. Elég sok kiadvány és netes fórum foglalkozik a témával. Ha tehát szeretnél elmélyedni benne, akkor a lehetőség adott. Egyébként a dolog nem annyira bonyolult.
Az akkori korban, a világ vezető haditengerészeteinél elég egyszerű volt a színhasználat. Az angolok a már említett 507A,B,C-t használták fő színekként. Erre jött rá minden más szín. Feltéve, ha használták őket. Mert az első vh-s álcafestések leginkább fekete-fehér geometriai ábrákból álltak. Ezért az általam feltöltött színkártya nagy része második vh-s színeket tartalmaz.
A Dreadnoughtról nem maradt fenn leírás, hogy álcafesrést viselt volna. Egyébként sem volt jellemző, hogy csatahajókat ilyen ábrákkal pingáltak volna le. Vagyis marad a három alapszín. Ebből az A a legsötétebb és ez kellett a honi flotta hajóira.
Ha ezt lefordítod makettfestékre, akkor lehet Tamiya XF-50 vagy Humbrol 67, vagy más ezeknek megfelelő szín. Csakhogy ezek a festékek nem abból az anyagból készültek, mint az eredeti. Ezért az árnyalatuk is csak megközelítőleg lesz jó.
De személy szerint ezzel én már nem foglalkozom, mert az már tényleg szőrszálhasogatás lenne.
Willi 623601 2017. február 18. 21:38
Válasz erre
Pedig úgy érzem, ez nem más, mint a halvány, a világos és a kevésbé szürke közötti választás lehetősége. Ha én megépítem a hajót egy bizonyos színnel, ti megmondjátok, mikorról való? Kizártnak tartom, pedig szeretlek benneteket.
Sebi 623544 2017. február 17. 22:15
Válasz erre
Szia Willi!

Ebben a dologban semmi szőrszálhasogatás nem volt. Narn feltett egy kérdést és "mi" összedobtuk a választ. Ez alapján megállapítható, hogy az XF-50 alapvetően jó szín lesz a hajójához. Csak tegnapelőtt annyit jegyeztem meg, hogy a Dreadnought viselhette mind a három fő színt, amit az angolok abban az időben használtak. Az, hogy Narn végül milyen színűre festi a hajóját, az az ő döntése lesz.
Ahogy látom, a kép körül is kezd kialakulni a konszenzus. Én egy kissé benéztem a torpedóvédő hálót, így túlkalkuláltam a kép korát. A többiek kiigazítottak. Semmi szőrszálhasogatás nem volt benne. Észrevettek olyan részleteket, amit én nem.
Simi 623534 2017. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia!
Ez igaz. A lövegtorony is leemelhető. Csak azért gondoltam a kazánokra, mert a második kémény fölé volt telepítve ez az állványzat.
Willi 623529 2017. február 17. 20:43
Válasz erre
Gyerekek, ez már szőrszálhasogatás. Én is Dreadnought építek, de ennyire sohasem mélyedtem bele a dologba és nem is fogok. Kiválasztok egy szürkét, aztán majd ti bekorhatároljátok :-)
DzsunKa 623514 2017. február 17. 14:44
Válasz erre
Csak még egyszer és utoljára! Most olvastam a Wikipedia-n, hogy "Dreadnought" nem vett részt a jütlandi csatában. Ugyanis tervezett nagyjavításon volt. Ergo, ez a kép akkor is készülhetett. Simi, egy ilyen daruval, nem csak hajókazánokat, hanem a lövegtornyokat is leemelhették a hajóról, pl: a toronyokat fordító szerkezetek felújításához stb.
zs180 623495 2017. február 17. 01:20
Válasz erre
Biztos, hogy nem a háború után készült a kép. A hajón ugyanis ekkor már nem voltak torpedóvédő hálók és egyéb részletei is változtak a képen látható állapothoz képest. Forrásaim alapján 1913 körülire saccolom a kép készültét.
Simi 623489 2017. február 16. 23:24
Válasz erre
Nyilván a bontáskor is valahogy kiemelik a kazánokat... tehát akkor is készülhetett a fotó.
Sebi 623480 2017. február 16. 21:01
Válasz erre
Hát szakértő én sem vagyok, de amennyire tudom, egy hadihajóra addig húznak fel lobogót, amíg nem törlik az adott haditengerészet állományából. Ezt azért fontos így kihangsúlyozni, mert a szolgálatból történő kivonás és a bontás között évek telhetnek el.
A Dreadnoughtot 1920 márciusában adták el bontásra és előtte egy évet töltött tartalékban. Ez a kép tehát készülhetett mondjuk 1918 őszén, amikor már úgymond "semmire nem használták", csak ki volt kötve a mólóhoz.
De természetesen figyelembevéve Tamás észrevételét, elképzelhető, hogy marad az, amire Dzsunka és Imi barátom utalt. A kép egy javítás alkalmával készülhetett még 1918 előtt. Ahogy szép magyarosan szokták mondani: revideálom a tippemet :)
Simi 623449 2017. február 16. 13:28
Válasz erre
Szia!
Szerintem a kazánok kiemelésére készült ez az állványzat.
Egy idő után annyira tönkre mentek, hogy cserélni kellett őket.
DzsunKa 623433 2017. február 16. 07:20
Válasz erre
Sziasztok!
Nem vagyok igazi Hadi- ( csata )hajós, de azt hiszem, egy szétbontásra váró hajóra nem vonnak fel lobogót. Én inkább, egy javításra, festésre kikötőbe beállt helyzetre gondolok. Fontos, nem ismerem a brit haditengerészet lobogó és zászló használtra vonatkozó szabályzatait.
TAMÁS78 623430 2017. február 15. 23:55
Válasz erre
Akkor már a védőháló nélkül kellene lennie, nem?
Sebi 623427 2017. február 15. 23:43
Válasz erre
Legyen. A festményt én sem tudom mikori állapotában ábrázolja a hajót. De a képre van egy olyan tippem, hogy szétbontás előtt.
narn08 623410 2017. február 15. 20:45
Válasz erre
hms-dreadnought-L
hms-dreadnought-L
FY1Z0bh
FY1Z0bh

Akkor legyen a AP 507B :) Az se nem A se nem C

Azt nem tudom, hogy mikori ez a festmény, de ezen is kb a AP 507B színhez közelít.
A fényképen is inkább középszürke.
Sebi 623409 2017. február 15. 20:36
Válasz erre
Az igazság az, hogy 1914 végéig-'15 elejéig A-ra festették a honi flotta hajóit. 1915 elejétől kezdték el használni a B-t. Amit pedig Narn láthatott, az valószínűleg egy 1913-as Dreadnought volt. 1913 szeptembere és decembere között a Dreadnought a Földközi tengeren szolgált, így gyanítom, hogy akkor 507C-re festették. Így tulajdonképp az 507A,B,C mind jó lehet.
Simi 623368 2017. február 15. 17:07
Válasz erre
Az AP 507A nagyon sötét szín! A II.VH-s brit hajóknál ez a fedélzetek járófelületének a színe.
Nem inkább aa AP 507B-re gondolotál? Az szokott a törzsnek meg a felépítmények oldalának a standard színe lenni.
narn08 623344 2017. február 15. 09:46
Válasz erre
Sebi, köszi szépen!
Ennyire sötét, kékes színű lenne ?
Valahol láttam egy szépen kivitelezett Dreadnought-ot, de ott Humbrol 128-ast használt, ami viszont igen világos.
Sebi 623333 2017. február 14. 22:13
Válasz erre
RNchip01
RNchip01

Szia!

Jó a szín árnyalata, bár konkrétan az XF-50 nem szürke, hanem kék. A neten lehet fotókat találni a hajóról ilyen sötétszürke festéssel. Mellékeltem egy képet a brit színekről.
Az 507a fog kelleni a hajódhoz. De ha nem akarod túlzottan bonyolítani, akkor az XF-50 is megteszi.
narn08 623293 2017. február 14. 10:08
Válasz erre
20170214_001444
20170214_001444

Igazatok van és tényleg látszik.

Ez a Jim Baummanos ötlet nagyon jó. Szabi, köszi szépen !
Be is megyek a cérna boltba és szétnézek, hogy mit lehetne venni.

Lassan az építés végére érek és jöhet a festés.
Szerintetek jó a megadott szín vagy inkább más szín lenne jó erre a hajóra ?
Tamiya XF50-est ajánl, ami egy elég sötét szürke.

Most itt áll az építés:
TAMÁS78 623258 2017. február 13. 16:05
Válasz erre
Biztos? A szárnytoronynál és attól hátrafelé határozottan látni vélem a "hurkát".
SSZABI 623253 2017. február 13. 14:54
Válasz erre
Szia!

Én most ezen a képen, és a többin is azt látom, hogy az 1916 április-májusi tuningolás előtt rajta van a háló és a hálótartó rendszer is a hajó oldalán. Ha az 1915-ös hajót építed, akkor kell rá szerintem(én ezért vettem meg a 1918-as verziót :P)Sok helyen néztem én is, és a legjobb erre az a rugalmas zsinór, amit pl a kabátoknál is használnak, a legvékonyabb még pont arányos is, Jim Baumann-nál láttam, én onnan vettem.

www.modelwarships.com/reviews/ships/ru/bb/Imperatrisa-Maria/700-com.html
www.steelnavy.com/WSW%20Bayern&DerfflingerJB.htm
narn08 623248 2017. február 13. 13:28
Válasz erre
HMS_Dreadnought_1906_H61017
HMS_Dreadnought_1906_H61017

Az lenne a kérdésem, hogy a torpedók elleni hálót leszedhették időnként a hajóról?
Van olyan kép, amin nem látom.
Mindez azért lenne érdekes számomra, mert most gondolkodom, hogy miképpen lehetne megcsinálni 1/700-ben a hálót összehajtva ...

Ezen a képn nekem úgy tűmik mintha nem lenne a háló a hajón
Simi 623118 2017. február 12. 07:21
Válasz erre
Szia!
Én a Blue Tak-ban annyira nem bíznék, mert nem keményedik meg, képlékeny marad. Ki tudja, hogy a festék hogy fog rajta viselkedni a későbbiekben... Én inkább Milliputot javasolnék. Nem régiben (Kicsivel aláb) narn is azzal készítette el a hajójához.
modano 623099 2017. február 11. 20:52
Válasz erre
Sebi 623096 2017. február 11. 20:16
Válasz erre
Szia!

Itt egy lehetőség:

www.thewebernets.com/2015/01/05/how-to-make-quick-easy-blast-bags-for-scale-ship-models/

Nem muszáj Blue Tack-ot használnod, ahogy a cikkíró is tette. Lehet más gél vagy tömítőanyag, ami lassan szárad, jól alakítható és száradás után festhető.
modano 623094 2017. február 11. 19:50
Válasz erre
Sziasztok! Nagyon kezdő vagyok még csatahajó ügyben , remélem tudtok segíteni... A lövegek védőponyváját miből lehet elkészíteni ? ( vagy esetleg külön meg lehet venni?)
Előre is köszi.
Safranek 622941 2017. február 9. 15:23
Válasz erre
Ma megérkezett HB 1/350 Pola. (Egyszer úgy is rájövők, h kell képet csatolni).
Simi 622939 2017. február 9. 14:45
Válasz erre
Albion Alloy... Korábban én különböző vastagságú injekciós tűkkel csináltam ugyanezt.
Akkor még jobban bízok ezekben az Uschi féle "cérnák"-ban...
narn08 622937 2017. február 9. 13:40
Válasz erre
Szia,
Nem Master árbócok, hanem Albion Alloy csövek.
Azoból vágtam le különböző vastagságuakat és csúsztattam egymásba, ahol kellet.

Huzalozáshoz az Uschi féle cérnát használom majd, mert már régóta dolgozom a termékeivel. A rugalmassága miatt nagyon jók.
Móváron az előadása előtt mutatott is egy kis hajó részletet, ahol ilyennel huzalozott és nagyon meggyőző volt.
Én eddig a repülőkhöz használtam fel antennákhoz meg az első világháborús gépek huzalozásához.
Simi 622936 2017. február 9. 13:21
Válasz erre
Szia!
Nagyon gyorsan és izgalmasan alakul az építésed!
Master árbocokat használtál? Nagyon szép! A kötélzethez milyen anyagot tervezel használni? Én nem rég Usch rugalmas damilt vettem 0.01 , 0.03. éa 0.05 mm-es kivitelben. Sokat remélek tőlük... Mindazon által tudom, hogy csak nagyon kis mértékben szabad feszíteni, mert akár még a réz árbocot is képesek meghúzni.
Különben Master árbocok beszerzését én is tervezem.
narn08 622931 2017. február 9. 12:33
Válasz erre
20170209_003926
20170209_003926

Szép lassan haladok a hajómmal.
Lecseréltem az árbócokat fémre, mert félek, hogy a műanyag gynegesége miatt a huzalozásnál gondok lesznek.
A kis kaliberű ágyúk cső cseréje is elkezdődött, de oda ideg kell, hogy kész legyen mind a 26 :)
narn08 622673 2017. február 6. 11:13
Válasz erre
Eladó az Edu 1/350-es maratása a HMS Dreadnoughthoz, ha valakit érdekel igen kedvezményes áron.
narn08 622672 2017. február 6. 11:11
Válasz erre
20170206_014924
20170206_014924

Üdv,
Most, hogy már a helyes méretarányú maratás is megvan a hajóhoz, így már mehet a munka.
Sajnos elnéztem a maratást, amikor rendeltem és véletlnül 1/350-est rendeltem meg. Meg kellet rendelnem az újat, a jót :)

Lecseréltem a csöveket és Miliputból kialakítottam a vászon részeket.
A maratások is felkerülnek rá szép lassan.
Albion csövekből leszabtam az árbócokat és ma összeforrasztgatom őket.

Bízom benne, hogy Szolnokra el tudom vinni a kész hajót.
BBalázs 622374 2017. február 2. 09:51
Válasz erre
tirpitz_egyutt
tirpitz_egyutt

Sziasztok!
Elkészültem a Tirpitz rajzzal, sajnos nincs időm rendesen Photoshopolni, de idővel majd elkészítem rendesen. Addig is...
Neo954 621578 2017. január 19. 18:42
Válasz erre
P1190090c
P1190090c
P1190091c
P1190091c

Sziasztok!
A Kagero rajz alapján kicsit feldobtam a dobozt. :)
A merevítőket 0,07mm-es papír lapból csináltam rá, az ajtókat meg 0,08mm vastag WEM 1/700-as maratás keretéből. :)
Még nincs kész természetesen.
Üdv.:Neo
Neo954 621561 2017. január 19. 13:54
Válasz erre
595708
595708
sd026-01
sd026-01
sd026-02
sd026-02
sd026-03
sd026-03
sd135-01
sd135-01

Sziasztok!

Batka!
Igyekszem. Köszi a tippet, a neten találtam egy képet a karego féle könyvből amin nagyjából megvan a vetőegység "doboza" (páncél kalitka stb nevezzük egyszerűen doboznak.. :D ). Az ajtók rajta szerintem csak a kivető mechanizmus javítására szolgálnak, mivel a csövek teli vannak vezetékekkel, szelepekkel, stb, amin keresztül a sűrített levegő (gondolom én) indítja útjára a torpedót.
Ha összegyűjtöttem elegendő infót a dobozról akkor azt megpróbálom feljavítani, és ha tetszik nektek akkor csinálhatunk belőle gyantából egy kisebb sorozatot kicsi pénzből. ;)

Tamás! Köszönöm a képeket! Nagyon hasznosak!

Üdv.:Neo
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.