<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 628109 | 2017. május 21. 18:32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 628106 | 2017. május 21. 17:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lenyűgöző, de ezt a jelzőt is elkoptatom lassan... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 628095 | 2017. május 21. 16:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Végigolvastam. Durva... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 628090 | 2017. május 21. 15:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hónapok óta nem jelentkeztem. Sajnos nagyon lassan haladtam és nem volt mit mutatnom. Szerencsére mások többet tudtak foglalkozni az építéssel – sok szépséget láttam itt és Móváron. Ott folytattam, hogy elkészítettem minden szerelvényt az elő- és tatfedélzetre. Az osztály tagjai közül a Barham volt legkevésbé átépítve, ezért a testvérei végső állapotához képest nagyobb a szabad fedélzet és több rajta a szerelvény. A megfelelő részletezés gondot jelent néha – kevés a hiteles forrás. Az elsüllyedés előtti időszakról csak egy, igazán jól használható, nagyfelbontású képre bukkantam. A neves szerzők által publikált rajzok viszont számos pontatlanságok tartalmaznak. Különösen igaz ez az egyetlen, könnyen hozzáférhető, igazán részletes tervrajzra, a Profile Morskie könyvecskére. Azt az elvet alkalmazom az építés során, hogy csak akkor fogadom el egy-egy részlet itt megjelenített kinézetét, ha nincs róla egyéb infó. A fedélzeti felszerelések elkészítésekor igyekeztem mindenből a legszebbeket felhasználni az időközben jelentékennyé bővült maratás-készletemből. A legszebb és legjobban használható kiegészítők az Artist Hobby brit fedélzeti szerelvényei voltak. Innen vettem a washdeck locker-eket (8 db), a night lifebuoy-okat, a kicsi (21 db)és nagyobb (4 db) világítóablakokat. A 4 hüvelykes készenléti lőszertárolók a Lion Roar készletéből valók. Ezeket és összesen 82 db gomba-szellőzőt (3 méret két gyártótól: FlyHawk és Rainbow) két kartonlapra ragasztottam a két kamuflázs színnek (AP507B és C) megfelelően, hogy később egyszerűen lefújhassam őket. Előkészítettem még 11 kábeldobot, ezeket korlátdarabokból vágott fogantyúkkal is elláttam. Természetesen nem minden fedélzeti berendezés kapható maratásból, bőven volt tere a saját építésnek. Jó példa erre a B és X barbetta körül elhelyezkedő számos magas szellőző. Miután a ráöntött darabokat levágtam, ezeket sztirol (Evergreen) csíkokból , laminálva és csiszolva készítettem el, majd szintén 1:700 és 1:600-as korlátból kivágott tartókat ragasztottam rájuk. Hasonlóan készült 12 db alacsony szellőző, melyek a csónakok között és az X barbetta előtti fedélzetrészen lesznek. Nem volt könnyű megmunkálni ezeket a kicsi szellőzőket – megfogni is alig lehet őket. Miután mindent előkészítettem a fedélzetekre, elkezdődhetett a felépítmények kidolgozása. Elsőként az orrfedélzetet hátulról lezáró, ferde oldalfalakat pótoltam az Artist Hobby I. Vh-s Warspite maratásából. Mikor az egyik oldalra felragasztottam egyet, éreztem, hogy valami nem stimmel. A mellvéd magasabb volt, mint az X barbetta. Mérések igazolták, hogy a kit X barbettája alacsonyabb a kelleténél. Ezt úgy orvosoltam, hogy a Trumpeter Barham X barbettája tetejéről egy korongot levágtam, ráragasztottam a kit barbettájára, majd egybecsiszoltam az oldalakat. Ez nem volt egyszerű, mert már fent volt egy sérülékeny mellvéd. Miután a másik mellvédet is felraktam, felragasztottam egy-egy „Barham” feliratú névtáblát a „Warspite” feliratra – előbbit szintén egy Artist Hobby maratásból vettem – őrült ez a cég, azt hiszem. Belülről merevítő-bordák (offszetlemez), ill. felülről egy perem (húzott szál) került a mellvédre még. Ezután jött a hátsó felépítmény kicsiny tömbje. Egyszerűnek tűnő forma, de nem volt egyértelmű a valódi konfiguráció. Végül a rendelkezésemre álló infók alapján egyfajta hibrid készült el – félek, az eredeti nem ilyen volt… Mindegy, azért kidekoráltam ezzel-azzal, mint a képeken is látható. Külön kis kartondarabra ragasztottam az idevaló apróságokat, többek között két gyönyörű frissvíz-tárolót (Artist Hobby, mi más). Itt a 0,5 hüvelykes négycsövű légvédelmi géppuska lőszerdobozai adtak még némi munkát - ezeket a FlyHawk Warspite készletéből vettem, de két gond is volt velük. Egyrészt nyolc helyet csak hatot mellékelnek, másrészt az alakjuk sem jó - a tetőnek ferdének kellene lenni. Az első problémát úgy orvosoltam, hogy egy maratást offszetlemezre ragasztottam, körbekarcoltam, leszedtem a maratást, kivágtam, és kész volt a másolat. Másrészt a maratást is módosítottam, hogy jobban hasonlítson az eredetire. Kicsit hosszú lett az a beszámoló, nem tudom, végigolvassa-e valaki. Talán kitetszik belőle, hogy nem csak az időt húztam az elmúlt néhány hónapban. P.Gy. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atlantisz cirkáló | Adatlap | 627502 | 2017. május 5. 15:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kedves Hadihajósok! Idős ismerősöm megbízásából tolmácsolom "körözését": "Keresek 1/700-as NELSON, vagy RODNEY makettet, gyártó mindegy. Lehet sérült, hiányos, abbahagyott, vagy dobozos is, fő, hogy a hajótest legyen meg. Budapesten át tudom venni kézben, vidékről postán küldhető, lapos dobozban eldöntve. Értesítést a 06-20/939-42-96 számra kérek." | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 627067 | 2017. április 25. 21:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 626828 | 2017. április 20. 18:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Még így üresen is impozáns látvány! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 626825 | 2017. április 20. 18:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 626744 | 2017. április 19. 08:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszi szépen, nekem egy nagy kedvenc az a hajó. Az Aoshima Yamashiro-ra kíváncsi leszek, mert volt Aoshima Fuso-m, viszont ezzel összehasonlítva a Fujimi verzió lényegesen szebb és kidolgozottab. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 626712 | 2017. április 18. 12:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szép lesz Nishimura zászlóshajója. Imádom ezt a magas pagodás hajót, mostanában várom 1/200-as papírmakettjét. A héten érkezik meg a testvérhajója 700-ban a Yamashiro (Aoshima). Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 626680 | 2017. április 17. 19:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 626345 | 2017. április 9. 16:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudja valaki, hogy milyen minőségűek az "SS-models" 1/700-as német hajói? Ebay-en nézegettem őket, és ingyen postával eljönne barátibb áron, mint a Combrig és van hozzá némi maratás is. Valakinek volt esetleg ezekkel tapasztalata? Konkrétan engem egy Von der Tann érdekelne... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 625428 | 2017. március 20. 23:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Lehet, hogy kissé lazák, de őszintén szólva örülök, hogy a helyükön maradtak. Úgyhogy ezen már nem változtatok. Remélem a macska túlélte a pagodával történt találkozást. Én ezért tartok aranyhalakat :) Mivel tudnak úszni, így nem fenyeget a veszély, hogy hajóznak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 625413 | 2017. március 20. 19:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A macska,meg van még? :-)) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 625382 | 2017. március 20. 10:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem "lazák" egy kicsit azok a kötelek? Vagy ezen még javítasz? Közben nekiálltam újra egy Fuso-nak 700-ban, az előző sajnos csúfos véget ért(eljátszotta a macska a pagodát :( ) Jó lenne móvárra elkészülni és rajthoz állítani. Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 625371 | 2017. március 19. 23:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Szeretnék néhány képet mutatni flottám új darabjáról. Ma délután "bocsátottam vízre". Még nincs teljesen kész, mert négy darab kötéldob hiányzik és nincs lelakkozva. De a jövő hét végére az is meglesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vtom750 | Adatlap | 624802 | 2017. március 10. 09:29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi. 1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt? Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 624800 | 2017. március 10. 08:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A 0.01-es nagyon-nagyon vékony, a hajszálnál is vékonyabb. Szerintem jobban megy az 1/700-as hajókhoz. Bár én is tervezem használni a Warspite-mhoz, de csak a jelzőzászlók köteleihez. Az antenna kötélzethez inkább én a 0.05-öst fogom használni. Azért az se nagyon vastag... Én különben a Uschi-féle anyagból vettem meg a 0.01, 0.03, és a 0.05-ös madzagokat. Egy guriga 10 Euro volt, de 45 m hosszú.Szóval biztos, hogy egy életre elég.Néztem ezt a nálunk kapható verziót, sehol nem láttam feltüntetve a hosszát. Én az AVR-től rendeltem és véletlenül egyel többet adtak a 0.03-asból... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 624796 | 2017. március 10. 08:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Esetleg akit érdekel, új hajós online magazin, ha jól olvasom csak letölthető verzióban lesz. Megvettem már, nagyon igényes, csak ajánlani tudom: www.insidethearmour.com/shipmodeller.html Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 624795 | 2017. március 10. 08:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vtom750 | Adatlap | 624793 | 2017. március 10. 00:13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi. 1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt? Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 624789 | 2017. március 9. 21:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha pedig gondolod, belezd ki egy feleslegessé vált fülhallgató vagy számítógép egér zsinórját. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 624757 | 2017. március 9. 07:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Itt találsz rugalmas szálat, szuper jó. Én is ilyet raktam a Varyagra. www.tankmodelshop.com/makettek_164/kellekek_135_modellekhez_67 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vtom750 | Adatlap | 624750 | 2017. március 8. 23:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Van ötletetek honnan lehetne beszrezni (drót)kötélzetnek megfelelő rugalmas szálat? Húzott szálból nagyon macerás... Nézegettem berkshirejunction.com/ez-line/ vagy https://www.uschivdr.com/products-in-detail/rigging/ ilyent... Jó drágák, Magyarországon tudtok beszerzési forrást? Vagy alternatívát? üdv. T. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 624083 | 2017. február 26. 09:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a segítséget Sokol! A fekete, fehér,sárga festésűt szeretném magam is megépíteni. SSZABI! Köszi! A rajzot beszereztem, ez alapján már átterveztem a kéményt. Szép hétvégét! Jó makettezést! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 624078 | 2017. február 26. 06:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Először is, sok sikert az építéshez! Ami eddig elkészült az jól fest :) www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm Erről az oldalról tudsz rendelni Budapest tervrajzot, szerintem nem is drága (3800 huf) sokat segíthet az építésben. De csak egy ötlet. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624071 | 2017. február 25. 23:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Pontosan! Illetve a 47mm-es L/44 Skodák meg lettek emelve/magasabb lafettén vannak, de nem tudok róla semmi infót. Nézd meg a képet, hogy meddig érnek a mellettük álló matrózoknak! Az árnyékolókat is sokkal magasabbra kellett így húzni ha helyén voltak a csónakok. itt van kép a Budapestről full árnyékolva a korábbi kiépítéssel: //upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/SMS_Budapest_%281896%29.jpg //ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/SMS_Budapest_1896_Modell.jpg //ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/7a623c1fbc7e.jpg és itt a Wien már háborús felépítéssel: //ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/17-07-1916.jpg A korlátok is változtak hátul. Ellenőrizni kell, hogy a hátsó híd átépítésekor és a rádió ismételt áthelyezésével hol toldottak hozzá. A Budapesten nem végeztek el minden átépítést, így nem követi a Wien formáját azon a környéken. Lehet egyszerűbb lenne az 1905 előtti állapotában bemutatni bármennyire izgalmas "frontos mundérban" | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 624066 | 2017. február 25. 22:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Sokol! Nagyon örülnék ha segítenél bővebben a Manőverdeck beépítéssel kapcsolatban! A magam részéről eddig maga a kémény formája,az alján lévő szellőző hiánya és a körbeépítése az amit a JSC-hez képest észrevettem és elkezdtem átvariálni. Sebi! Köszönöm a jókívánságokat! Elvoltam pár napot a fedélzettel, lehet picit nagyok a deszkák, de egyenlőre tetszik így. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 624057 | 2017. február 25. 20:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kellemes téma. Nekem nem biztos, hogy lenne türelmem a fafedélzetet így összerakni. Jó munkát kívánok én is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 624008 | 2017. február 25. 10:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyönyörű témát választottál! A manöver-deck beépítésénél vigyáz! Az már a Wien-en is át lett alakítva. itt görgess le: www.kuk-kriegsmarine.at/wien.htm Jó munkát :) ! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 624003 | 2017. február 25. 09:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Mostanában ezen ügyködök: A JSC 1/250 Wien. Amiből egy SMS Budapestet szeretnék építeni. Pár kép az építésről. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 623683 | 2017. február 20. 19:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért mert a makettépítők makettet építenek kisfiam XD Jó festegetést! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 623681 | 2017. február 20. 19:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ennek igazán örülök. Akkor adok neki egy valamilyen szürkét és ti behatároljátok. Ez tök jó. Sok mindent nem cseszhetek el. Legfeljebb leveszek, vagy még hozzáteszek ezt-azt. És máris utánoztam a valóságot. Csak a gyerekek meg ne kérdezzék: -De miért? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 623612 | 2017. február 19. 10:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedig meg tudjuk mondani a színéből :P Györgynek és Gábornak teljesen igaza van. Nézd meg a két képet! Már "világosszürkében": //c1.staticflickr.com/6/5213/5507514364_1f11794c48_b.jpg //s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/82/86/3882869c85ef39f02957c83a85440cab.jpg Az utóbbi egy korábbi 1909-es felvétel, és ott az orrán már a javítás! Erről szól a makettépítés. Utánozzuk a valóságot az adott pillanatban. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 623605 | 2017. február 19. 02:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A többiek nevében is köszönöm kedves szavaid. Nos, pedig akármilyen hihetetlen, meg lehet tenni és ennek elég egyszerű oka van. Elég sok kiadvány és netes fórum foglalkozik a témával. Ha tehát szeretnél elmélyedni benne, akkor a lehetőség adott. Egyébként a dolog nem annyira bonyolult. Az akkori korban, a világ vezető haditengerészeteinél elég egyszerű volt a színhasználat. Az angolok a már említett 507A,B,C-t használták fő színekként. Erre jött rá minden más szín. Feltéve, ha használták őket. Mert az első vh-s álcafestések leginkább fekete-fehér geometriai ábrákból álltak. Ezért az általam feltöltött színkártya nagy része második vh-s színeket tartalmaz. A Dreadnoughtról nem maradt fenn leírás, hogy álcafesrést viselt volna. Egyébként sem volt jellemző, hogy csatahajókat ilyen ábrákkal pingáltak volna le. Vagyis marad a három alapszín. Ebből az A a legsötétebb és ez kellett a honi flotta hajóira. Ha ezt lefordítod makettfestékre, akkor lehet Tamiya XF-50 vagy Humbrol 67, vagy más ezeknek megfelelő szín. Csakhogy ezek a festékek nem abból az anyagból készültek, mint az eredeti. Ezért az árnyalatuk is csak megközelítőleg lesz jó. De személy szerint ezzel én már nem foglalkozom, mert az már tényleg szőrszálhasogatás lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 623601 | 2017. február 18. 21:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pedig úgy érzem, ez nem más, mint a halvány, a világos és a kevésbé szürke közötti választás lehetősége. Ha én megépítem a hajót egy bizonyos színnel, ti megmondjátok, mikorról való? Kizártnak tartom, pedig szeretlek benneteket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 623544 | 2017. február 17. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Willi! Ebben a dologban semmi szőrszálhasogatás nem volt. Narn feltett egy kérdést és "mi" összedobtuk a választ. Ez alapján megállapítható, hogy az XF-50 alapvetően jó szín lesz a hajójához. Csak tegnapelőtt annyit jegyeztem meg, hogy a Dreadnought viselhette mind a három fő színt, amit az angolok abban az időben használtak. Az, hogy Narn végül milyen színűre festi a hajóját, az az ő döntése lesz. Ahogy látom, a kép körül is kezd kialakulni a konszenzus. Én egy kissé benéztem a torpedóvédő hálót, így túlkalkuláltam a kép korát. A többiek kiigazítottak. Semmi szőrszálhasogatás nem volt benne. Észrevettek olyan részleteket, amit én nem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 623534 | 2017. február 17. 21:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez igaz. A lövegtorony is leemelhető. Csak azért gondoltam a kazánokra, mert a második kémény fölé volt telepítve ez az állványzat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 623529 | 2017. február 17. 20:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gyerekek, ez már szőrszálhasogatás. Én is Dreadnought építek, de ennyire sohasem mélyedtem bele a dologba és nem is fogok. Kiválasztok egy szürkét, aztán majd ti bekorhatároljátok :-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 623514 | 2017. február 17. 14:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csak még egyszer és utoljára! Most olvastam a Wikipedia-n, hogy "Dreadnought" nem vett részt a jütlandi csatában. Ugyanis tervezett nagyjavításon volt. Ergo, ez a kép akkor is készülhetett. Simi, egy ilyen daruval, nem csak hajókazánokat, hanem a lövegtornyokat is leemelhették a hajóról, pl: a toronyokat fordító szerkezetek felújításához stb. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 623495 | 2017. február 17. 01:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Biztos, hogy nem a háború után készült a kép. A hajón ugyanis ekkor már nem voltak torpedóvédő hálók és egyéb részletei is változtak a képen látható állapothoz képest. Forrásaim alapján 1913 körülire saccolom a kép készültét. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 623489 | 2017. február 16. 23:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nyilván a bontáskor is valahogy kiemelik a kazánokat... tehát akkor is készülhetett a fotó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 623480 | 2017. február 16. 21:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát szakértő én sem vagyok, de amennyire tudom, egy hadihajóra addig húznak fel lobogót, amíg nem törlik az adott haditengerészet állományából. Ezt azért fontos így kihangsúlyozni, mert a szolgálatból történő kivonás és a bontás között évek telhetnek el. A Dreadnoughtot 1920 márciusában adták el bontásra és előtte egy évet töltött tartalékban. Ez a kép tehát készülhetett mondjuk 1918 őszén, amikor már úgymond "semmire nem használták", csak ki volt kötve a mólóhoz. De természetesen figyelembevéve Tamás észrevételét, elképzelhető, hogy marad az, amire Dzsunka és Imi barátom utalt. A kép egy javítás alkalmával készülhetett még 1918 előtt. Ahogy szép magyarosan szokták mondani: revideálom a tippemet :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 623449 | 2017. február 16. 13:28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Szerintem a kazánok kiemelésére készült ez az állványzat. Egy idő után annyira tönkre mentek, hogy cserélni kellett őket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 623433 | 2017. február 16. 07:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nem vagyok igazi Hadi- ( csata )hajós, de azt hiszem, egy szétbontásra váró hajóra nem vonnak fel lobogót. Én inkább, egy javításra, festésre kikötőbe beállt helyzetre gondolok. Fontos, nem ismerem a brit haditengerészet lobogó és zászló használtra vonatkozó szabályzatait. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 623430 | 2017. február 15. 23:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Akkor már a védőháló nélkül kellene lennie, nem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 623427 | 2017. február 15. 23:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legyen. A festményt én sem tudom mikori állapotában ábrázolja a hajót. De a képre van egy olyan tippem, hogy szétbontás előtt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 623410 | 2017. február 15. 20:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 623409 | 2017. február 15. 20:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az igazság az, hogy 1914 végéig-'15 elejéig A-ra festették a honi flotta hajóit. 1915 elejétől kezdték el használni a B-t. Amit pedig Narn láthatott, az valószínűleg egy 1913-as Dreadnought volt. 1913 szeptembere és decembere között a Dreadnought a Földközi tengeren szolgált, így gyanítom, hogy akkor 507C-re festették. Így tulajdonképp az 507A,B,C mind jó lehet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 623368 | 2017. február 15. 17:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az AP 507A nagyon sötét szín! A II.VH-s brit hajóknál ez a fedélzetek járófelületének a színe. Nem inkább aa AP 507B-re gondolotál? Az szokott a törzsnek meg a felépítmények oldalának a standard színe lenni. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A szellőzők és dobozok hada nagyon meg tudja keseríteni a makett építését! Nehéz az embernek átverekednie magát rajta, mert egyáltalán nem látványos: a végén szert tettél egy marék apróságra... A végén azonban majd nagyon is fel fogják dobni a fedélzetet, ill. a hajót!
Én a Warspite-mal jártam úgy, hogy közben derült ki, hogy az Y barbetta túl alacsony; a szellőzőket nem lehetett mellé rakni. Én is egy koronggal emeltem meg.
Az ablakok milyen készletből vannak?
Az eddigi munkád kiváló!