/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
lacipapa 616526 2016. október 19. 20:00
Válasz erre
Szervusztok!
Segítséget kérek a BTR-157K mentő belsejéről nem találok képeket.
Szeretném a belsejét is megépíteni,de gogli nem segít.Olyasmire gondolok,hogy a hordágy(ak) hol és hogy voltak benne és egyéb felszerelések,mik lehettek?
Üdv,Laci
juge75 616523 2016. október 19. 17:59
Válasz erre
Elmegy, de talpnál picit vastag lett...
A 300 lőszerből 180 a toronyban van, látható helyen, töltőlécben (ezt elfelejtették legyártani hozzá, na meg a tartókat, hogy el ne dőljenek...), a 300 lőszer 20%-a páncéltörő, a többi mind repesz..
Sennás 616522 2016. október 19. 17:32
Válasz erre
photo_4_1470825682
photo_4_1470825682
photo_6_1470825682
photo_6_1470825682

Ja meg ez is cserés:(
Sennás 616521 2016. október 19. 17:30
Válasz erre
hxh
hxh
kzkd
kzkd

Ezek jó lőszerek,hüvelyek? Jó az áruk csak tuti nem tudod "kitölteni" a teret(kurv@ kevés).
juge75 616520 2016. október 19. 17:03
Válasz erre
Akkor írok párat: A toronyban hüvelynyaknál a töltőlécekben gumírozott felületekkel egybefogott lőszereket rögzítő elemek a valóságban nem tömörek, U profil acél tartók, kivágásokkal könnyítve. Lámpák, rádió, belső beszélgető rendszer kábelezése hiányzik. Az eredeti ablakozott ponyvatető hiányzik. Lőszerek se nem repesz, se nem páncéltörő, valamilyen öszvér vacak. Belső festésről semmi, mindenki mázolja derekasan fehérre amit lát...vezetőtér, akkutér, belső 3 üza tartály sehol, de vezető figyelő műszert adja...
Sennás 616517 2016. október 19. 16:22
Válasz erre
gaunt1 616497 2016. október 19. 09:39
Válasz erre
Biztos van egy két apró részlet ami feljavításra szorul, (Nem vagyok ZSzU-57-2 szakértő) de én nem láttam semmi komolyabb problémát a Takom készletével...
gaunt1 616496 2016. október 19. 09:36
Válasz erre
Hát az a rész tényleg nincs valami jól kidolgozva... És a lőszerek is borzalmasak.
Ettől függetlenül, ha egy makett nem szenved olyan szörnyű hibától mint pl. a Panda Tunguszka és Tor, még nem feltétlenül jelenti hogy rossz. Vannak dolgok amit kis házi feljavítással sokkal szebbé és jobbá lehet varázsolni.
juge75 616479 2016. október 18. 16:51
Válasz erre
Igen, meg ugyanoda továbbítja a középen levő szállító szalag a löszerhüvelyeket egybe fogó töltőléceket. De ide pakolnak még ezen kívül egyéb dolgokat is (komplett tartály, lánctalp tag, miegymás...amit képen láttam nem elősször)
https://www.youtube.com/watch
Sennás 616478 2016. október 18. 16:25
Válasz erre
A 92kép az a hálós tartó tényleg a kilőtt hüvelyek tárolására van?
lacipapa 616477 2016. október 18. 16:21
Válasz erre
juge75 616476 2016. október 18. 16:13
Válasz erre
Tervben van a lőszerek kiváltása műgyantára (Trumpeteré randa, Takomé meg ki tudja melyik lenne a két féléből, egyikre sem hasonlít igazán..), rendes töltőlécekkel, tartókkal, vezetőtérrel...
lacipapa 616473 2016. október 18. 15:48
Válasz erre
Heej,de szeretnék egy ilyet,csak ne lenne olyan k..a drága.Fém csövek,Friul,szóval egy vagyon.Még a fém lőszerekről nem beszélve,még fél javadalmazással is rengeteg pénz!
Sennás 616472 2016. október 18. 15:35
Válasz erre
Takom 2083 ZSU-37-72 Soviet SPAAG  Borítókép
Takom 2083 ZSU-37-72 Soviet SPAAG Borítókép

Szia! Már az összerakási első oldala(borítón) látható rajz se jó.Ugye? Jól emlékszem Gabesz azt írtad az első pár futógörgőt "ha jól be van állítva" nem is kellene érni a láncnak.
juge75 616471 2016. október 18. 15:27
Válasz erre
Takom ZSU-57-2 dobozbontás és építés (sok hibával), Magic Models csövek és üres hüvelyek a torony gyüjtő kosárban (csak hüvelyek, pedig ott töltőlécnek is lennie kellene).
www.themodellingnews.com/2016/08/in-boxed-takoms-35th-scale-zsu-37-72.html
torpokoska 616214 2016. október 13. 15:51
Válasz erre
Ha valakit még érdekelnek :), rozsdás szovjet tankok (azért van benne érdekes is)
fotki.yandex.ru/next/users/haematique/album/158432/view/760377
gaunt1 616074 2016. október 10. 11:30
Válasz erre
GM352
GM352

Egy kis összehasonlítás...
Colossum 616063 2016. október 9. 22:25
Válasz erre
Ha Te már megvetted és nagy felháborodásodban nem akarod megépíteni, akkor szívesen átveszem Tőled - féláron. :-)
gaunt1 616062 2016. október 9. 22:10
Válasz erre
Panda 9K330 Tor. Újabb hatalmas csalódás... :( Ugyanaz az fatális hiba mint a Tunguszkájuknál. Az alváz fél centivel(!) keskenyebb a kelleténél. Teljesen javíthatatlan, mert ez mindenre hatással van sajnos, így a toronyra is.
De hogy őszinte legyek, nem lep meg a dolog.
És igazából tudom is mi az oka ennek. A Pandánál lusta disznók voltak! Nem kicsit, nagyon! Vették az interneten mindenhol elérhető, elég pontatlan többnézeti rajzot a Tunguszkáról, amit még a 90-es évek elején Steven Zaloga rajzolt, és erre alapozták a készletet. A makett körvonalai tökéletesen passzolnak ehez. Az még "talán" rendben van, hogy lusták voltak kimenni egy kiállításra, pl. Armija 2016, hogy lemérjék az eredetit. De az már rohadtul nincs rendben, hogy az interneten egy kicsi keresgélés után meg lehet találni a GM-352 alváz eredeti műszaki leírását, ami tartalmazza a pontos rajzokat az alvázról! Erre sem voltak képesek!
Akit érdekel a pontosság, annak én semmiképpen nem tudom ajánlani a készletet, mert tökéletesen javíthatatlan. Akit nem érdekel a pontosság, az viszont kap egy makettet ami végülis elég jól néz ki.

Itt meg lehet tekinteni a kereteket, illetve az építési útmutatót:
www.1999.co.jp/10408928
gaunt1 616020 2016. október 9. 11:28
Válasz erre
Nem az összes képen! Csak a múzeumban kiállított 55-ös szovjet. A másik, amin a hordók vannak, az cseh.

Nekünk volt szovjet, lengyel és cseh is.
Kamovos 615989 2016. október 8. 20:51
Válasz erre
Szia!

Én csak a link be tételében segítettem. :)
Amint eredetileg írva vagyon a képeken egy eredeti Orosz T55 van.
Úgy hallottam a mieink Lengyelek voltak.
De ezeket a dolgokat én nem tudhatom, hisz nincs nekik forgószárnyuk. :D

Üdv: kamovos
páncélos 615976 2016. október 8. 14:00
Válasz erre
Míg nálunk T-34-est lehet kapni az újságosnál, addig orosz földön már T-72-est is:
tank.deagostini.ru/faq.html
Sennás 615967 2016. október 7. 20:47
Válasz erre
Szia Kamovos!Ezen a T-55-ön miért ilyen széles a póttank? Nagyobb lenne mint a szokványos 200L hordók?
Kamovos 615963 2016. október 7. 19:37
Válasz erre
gaunt1 615961 2016. október 7. 19:14
Válasz erre
Sajnos elég ritkán lehet látni. Az orosz gyorsan lecserélte az FG-125/127-re, a Vsz pedig mindenféle saját konstrukcióra. De szerencsére itt láthatsz egy eredeti állapotban megtartott, szovjet gyártású T-55-öt, FG-100/102 fényszórókkal:
http://www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/stredni-tank-t-55a/
juge75 615957 2016. október 7. 18:45
Válasz erre
Jól sejtem? FG-10 és 100 típusoknak nem csavaros a fényszóró üveg keret?
juge75 615956 2016. október 7. 18:44
Válasz erre
ZSU-57-2 fényszórói FG-10 típusok.
juge75 615955 2016. október 7. 18:43
Válasz erre
FG-100/102 a T-34/85-ön jelent meg?
gaunt1 615951 2016. október 7. 17:47
Válasz erre
Hali!

Valóban csak videó van róla. De ha az igaz, hát egyértelműen Miniart. Korrekt, 1957-58-as gyártású T-54B. Ezzel szemben a Takom egy 60-as évek közepén átalakított T-54 akar lenni. Sok altaktrésszel, ami már inkább T-55-re jellemző. A Miniart-nak két hibája van: 1, FG-125/127 lámpák az FG-100/102 helyett. Ez 1964-ben jelent meg. 2, a vezető búvónyílása körüli megerősített perem, ez 1963-ra utal. Ez utóbbit gyerekjáték lesz javítani egy reszelővel. Nagyon remélem a Miniart kiad ilyen minőségben T-55-öt is!
juge75 615950 2016. október 7. 17:41
Válasz erre
T-54, meg belsőtér... A TAKOM ZSU-57-2 (de a Trumpeter is) NEM ad vezető teret, torony alatti, előtti és mogotti részt a Büszkéhez, pedig ott igazán látható minden! (Nyitott a torony)
Jimbow 615946 2016. október 7. 14:06
Válasz erre
Szia Páncélos!

MiniArt-ról csak 3D videókat láttam... borzasztó részletesnek tűnik, korrekt korai részletekkel. De ugyanakkor túl babra a belső tér miatt:

https://www.youtube.com/watch?v=cTTWeSCUoXw

Amennyi időm mostanság van, egy életbe telne becsülettel megépíteni és festeni. Bár lehet kihagyom a belsőt :) De akkor meg kár a pénzért.

A Takom készlet kevésbé részletes de így is simán veri a Tamiyát szerintem.

Üdv,

Ádám
Colossum 615941 2016. október 7. 12:07
Válasz erre
Tudtommal a Miniart t-54B (és I) készletei még csak tervek, viszont belsőteresek lesznek. Remélem mielőbb!
páncélos 615936 2016. október 7. 09:45
Válasz erre
MiniArt T-54B vagy Takom? Melyik a jobb? Kérem a véleményeket, ha valaki látta már mindkettőt.
Sennás 615922 2016. október 6. 22:17
Válasz erre
0_110446_417927c6_orig
0_110446_417927c6_orig
0acce24efac0dfff20b0fff0b5d7d5bc.image.950x633
0acce24efac0dfff20b0fff0b5d7d5bc.image.950x633
139
139
37003
37003
37011
37011

Még egy pillanatra visszatérve most tűnt csak fel amit Miggyurinak feltettem képet azt adta matricában a MiniArt, az van a dobozborítón is! Hej de bátrak az Ukránok:) Zvezdától nemigen látunk ilyen matricát a közeljövőben!

És két újdonság is van teljes belső térrel 1000 feletti alkatrészbontásban:)
juge75 615878 2016. október 6. 05:26
Válasz erre
IM_A0014
IM_A0014

T-54 alváz (könnyített) a ZSU-57-2 Büszkénél (Budapest, Bólyai haditechnikai park 2004 12 03), ez is eléggé magasan van, ez jellemző erre az alváz kialakításra.
Sennás 615868 2016. október 5. 20:41
Válasz erre
5231317634_a2d1612ffe_o
5231317634_a2d1612ffe_o

Akkor itt is ki(lehet) belezve a T-44 azért ilyen magas.
Sennás 615867 2016. október 5. 20:32
Válasz erre
Köszönet Gábor! Figyelek majd rá!
juge75 615860 2016. október 5. 20:04
Válasz erre
Talán, mert alattuk két párhuzamos vasúti beton gerenda is van?
Tudod, Múzeumi példányok súlyra könnyebbek. A hasmagasságot ne keverd össze a lánc feszességgel. A feszesség új lánctalp esetén értendő.
Például a ZSU-57-2 esetében a hasmagasság: 425 mm, új lánctalp esetén tagok száma egy oldalon: 90 db.
Sennás 615854 2016. október 5. 19:14
Válasz erre
Aha. És a múzeumi gépek miért állnak olyan magasan?
juge75 615853 2016. október 5. 19:06
Válasz erre
Jól beállítot lánctalp esetén csak a két középső futógörgőt érinti a lánc.
juge75 615852 2016. október 5. 19:04
Válasz erre
Elsőnek tedd fel a hajtókereket és a futó görgőket. Ha egy cérnát rá igazítasz, le tudod mérni a távolságot, ehhez álítsd, viszonyítsd a lánctalp hosszát. Ha kell, az elülső feszítő görgőnél tudsz mégy csökkenteni-növelni a távolságon, így megfelelő lesz a lánctalp. (esetleg használj Friul terméket, na ott szépen be fog állni)
juge75 615851 2016. október 5. 19:00
Válasz erre
Tengelyt látok csak, amin excentrikusan mozog egy második tengely, ennek állítható a mozgása, ezáltal a lánc nyúlásához igazítható a feszesség is, ez (és a lánctag vezető taréjok) segíti a láncot fent maradni a helyén, hogy ne tudjon abból kilépni a jármű.
Sennás 615849 2016. október 5. 18:35
Válasz erre
Kösz Gabesz! És akkor a torziós rúdon(vagy a végén a felfogatási ponton) nem kell változtatni?
247db lánctalp szem van a készletben 90db kell oldalanként az 180db meg pár db pót. Bőven lesz:)
juge75 615848 2016. október 5. 18:19
Válasz erre
Csak az fd3-at mozgasd, mint az igazi harckocsi lánc feszítő keréknél...
Sennás 615847 2016. október 5. 18:13
Válasz erre
A B8 megoldható csak az kellene kiszámolni valahogy ha elfordítom az Fd3-at nem nő meg a távolság és több lánctalpszemet kell feltegyek hozzá?
lacipapa 615843 2016. október 5. 17:32
Válasz erre
A B8-at nem lehet,1-2mm-el feljebb tenni és az Fd3-at felfelé fordítani?
Sennás 615836 2016. október 5. 16:54
Válasz erre
Sennás 615835 2016. október 5. 16:54
Válasz erre
13891_rd
13891_rd

Szia.Nekem a T-44M van meg. A képeket nézve bizony a hasmagasság változik mert a sárvédőnél muszáj megmaradjon a távolság.Illetve az Fd3-at ha más szögben rakom fel akkor csak a lánc távolságát tudom nyújtani/rövidíteni vagy a magassága is változik? A utolsó képen azért látni elég sok hely van alatta.
lacipapa 615832 2016. október 5. 16:41
Válasz erre
Ebben az esetben változna a has magasság is!
lacipapa 615831 2016. október 5. 16:39
Válasz erre
Illetve a feszítő és meghajtókat feljebb pozicionálni?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.