<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Safranek | Adatlap | 623227 | 2017. február 13. 09:39 | ||
romsitsa | Adatlap | 623226 | 2017. február 13. 09:03 | ||
Nem, ez a 312-es, a toronyládája egy másik tigrisről let átrakva (507. nhk. o.), amit szintén Sanokban szereltek. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 623215 | 2017. február 12. 21:44 | ||
Estét szépet! Még egy kérdés és most már békén maradok:ez ugyanaz a vas lehet? | |||||
tank | Adatlap | 623188 | 2017. február 12. 19:43 | ||
romsitsa | Adatlap | 623183 | 2017. február 12. 19:06 | ||
A magyar személyzet átképzésére használt kocsik egyike, szerintem az 503. nehézharckocsi osztályból. Sanokban volt egy nagy javítóműhely, ott a Kg. Mittemeyer és 503. osztályok "levetett" kocsijaival folyt az átképzés. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 623175 | 2017. február 12. 18:12 | ||
juge75 | Adatlap | 622748 | 2017. február 6. 20:44 | ||
Valószínűleg, 250V a jó. | |||||
Sennás | Adatlap | 622747 | 2017. február 6. 20:26 | ||
Az miért van hogy más képen 12/250V van a rádióra írva nem 12/200V? Csak elírás valamelyik? | |||||
juge75 | Adatlap | 622745 | 2017. február 6. 20:15 | ||
Azért gondoltam elsősorban erre a típusra, mert katonai célra készült, a másikat más területre találták ki. No meg valahol olvastam róla, de persze nem találom... | |||||
juge75 | Adatlap | 622743 | 2017. február 6. 20:08 | ||
M/41-nek nincs rögzítése, fogó-tartófüle van a használathoz, fém tartó és fa markolat. Ez egyben megy a tartóra a járműben, ami két U-alakú lemez bőrszíj külső fél rögzítővel, és egy szintén lemez tartóval, ami alul-felül szögben hajlítva zárt, így ki sem csúszik belőle a tartálytest. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622723 | 2017. február 6. 17:12 | ||
Ezt a fotót nézd össze kérlek a Nimród fotóival és az M/41 rögzítésével. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622722 | 2017. február 6. 17:11 | ||
Mindkét Nimród a Toldi keretével van szerelve. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622721 | 2017. február 6. 17:06 | ||
A Totál vége kúpos, ennek megfelelő a kerete is, az egyenes szakasz rövidebb. Egyébként vastagabb is az M/41. A Toldiban és Csabában nem M/41 volt az utasítások szerint. A Totál keretébe nem fér bele az M/41. A Toldi és Nimród tartószerkezete azonos, a Turáné eltérő. A Totál tartószerkezetének vége kúpos, mert kúpos a poroltó vége és pont ilyen van a Nimród gyári tervrajzán és az ex-bolyais kocsiban. Szerencsére a HT könyvtárában ezek a rajzok/utasítások megvannak, meg tudod nézni őket. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622719 | 2017. február 6. 16:55 | ||
juge75 | Adatlap | 622718 | 2017. február 6. 16:53 | ||
juge75 | Adatlap | 622717 | 2017. február 6. 16:45 | ||
Mint leírtam, kifejezetten a Honvédség részére, annak megrendelésére és elvárásai szerint készült /a sima M41 oltókészüléket a Légierő részére gyártották/. Nem én találtam ki. Egyébként méret adatok: M41 H.B. Gázzal oltó: hosszúság: 19 cm, szélesség: 24 cm, magasság: 36 cm. Autótotál porral oltó: hosszúság: 10 cm, szélesség: 10 cm, magasság: 38 cm. Kérdés: Miért nem fér el a csap miatt egy 36 cm magas oltókészülék a szerinted 38 cm magas befogadóképességű tartóba? | |||||
juge75 | Adatlap | 622712 | 2017. február 6. 16:09 | ||
romsitsa | Adatlap | 622710 | 2017. február 6. 15:55 | ||
juge75 | Adatlap | 622708 | 2017. február 6. 15:20 | ||
Igen, biztosan M/41 volt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622705 | 2017. február 6. 14:33 | ||
Mégis lett valami, kiszerelt készüléknél említ egy műantennát: "A keretantenna helyett ilyenkor a műantennát használjuk, mellyel a hangolást és vizsgálatokat hasonlóan elvégezhetjük, sőt kisebb távolságra a levelezés gyakorlására is felhasználhatjuk" Talán ez a műantenna van a H-355-ön bekötve. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622703 | 2017. február 6. 14:22 | ||
Hali, átnéztem az R/5 utasítást, de semmi utalás nincs szalagtól eltérő antennára. Viszont az Ansaldo kapcsán van két érdekes momentum. Az alkatrész tábláztban szerepel "2 db antenna felerősítő szerelvény (csak az Ansaldonál)" illetve "Az Ansaldo harckocsiknál csak 45 Ao-ás akkumulátorok vannak. Az antenna a készülék tetejére külön vasalással van felerő- " Nekem ebből úgy tűnik az antenna magán a rádió dobozon volt elhelyezve? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622701 | 2017. február 6. 14:09 | ||
A képet meg nem akarja elküldeni... Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622700 | 2017. február 6. 14:07 | ||
Ez mind szép és jó, de a Toldi málházási utasítása: 1 db Total poroltó. A Nimródban ugyan ez a keret van, mind a tervrajzokon, mind a fotókon. Ebbe a keretbe az M/41 nem illik bele. Miért biztos szerinted, hogy a Nimródon M/41 volt? Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622695 | 2017. február 6. 13:21 | ||
A másik, az M/41 robbanásveszélyes, vízzel nem oltható eszközök oltásához való. | |||||
juge75 | Adatlap | 622694 | 2017. február 6. 13:19 | ||
M 41/HB gázzal oltó: A belenyomott levegővel működtetett gázzal oltó a honvédségi szabvány szerint készült. Eredeti krómozása erősen lekopott. Szelepkereke vas,tartálya réz, fogantyúja fa vas tartókkal. Feliratai hiányoznak. Jellegzetessége az, hogy a lövőke a szeleptestre került. Felszállítócsöves. Töltő- és biztosító szelepe a folyadéktartályon van elhelyezve. Ezen át közönséges gépjárműpumpával nyomták föl 8 atmoszféra üzemnyomásra. Az Auto-Totál porral oltó, és általános felhasználású, nem katonai igények szerinti. Az Auto Total tűzoltókészülékeket elsősorban gépjárművek tűzvédelmére fejlesztették ki. A hajtóanyag palackot a készülék belsejében helyezték el. Oltóanyaga 2 kg Totalit oltópor volt. Tűz esetén a széndioxidpalack szelepkerekének lassú balra forgatásával lehetett a készüléket működésbe hozni. A Total készülékek magyarországi vezérképviselete, gyártója a Ligeti és Bíró (Budapest V., Vígszínház u. 5.) műszaki és bányászati termékeket forgalmazó cég volt. | |||||
juge75 | Adatlap | 622693 | 2017. február 6. 13:12 | ||
A magyar tűzoltó készülék gyártás egyik jelentős üzeme volt a II. Világháború előtt a Hirmann Ferenc Fémárugyár. A gyár alapítója Hirmann Ferenc (Baja, 1855 – Budapest, 1939) volt. Első műhelyét 1880-ban nyitotta meg Budapesten a Dob utcában. Később, 1889-ben a Csányi u. 9. sz. alatt üzletet nyitott, itt voltak a cég irodái is. A Váci út 119. szám alatti üzemét 1911-ben indította be. A II. világháború idején a gyár jelentős hadi megrendelést is kapott. A Magyar kir. Honvédség számára M/41 H.B. elnevezéssel 2 kg töltettömegű gázzal oltókat szállítottak. | |||||
juge75 | Adatlap | 622692 | 2017. február 6. 13:10 | ||
A gyártó eredeti készüléke látható a képen (múzeum). Az hogy a Nimródon ilyen volt, biztos. www.langlovagok.hu/muzeum/21_m41-h-b-gazzal-olto--kezi-tuzoltokeszulek www.museum-digital.de/hu/portal/index.php | |||||
romsitsa | Adatlap | 622691 | 2017. február 6. 12:59 | ||
Az M41 a csap miatt nem fér el a keretben. Ez az Auto-Total egy verziója: 1.bp.blogspot.com/-u3l9n_5be3k/UKFNMklyY1I/AAAeI/G-Zp6A2w8UY/s1600/Autototal+1919+vorn.JPG Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622690 | 2017. február 6. 12:54 | ||
Mi alapján gyári eredeti? A tervrajzokon a Toldival megegyző keret van. Az M41 a Turán/Zrínyi rajzain, fotóin szerepel csak. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622689 | 2017. február 6. 12:51 | ||
juge75 | Adatlap | 622687 | 2017. február 6. 12:48 | ||
Abszolút. Ez a gyári eredeti. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622680 | 2017. február 6. 12:09 | ||
A tűzoltó készülékben biztos vagy? A felfogatása a Auto-Totalhoz passzol, nem az M41-hez. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622675 | 2017. február 6. 11:31 | ||
romsitsa | Adatlap | 622674 | 2017. február 6. 11:21 | ||
Az egyik rendőrségi Csabán is a H-355-ös Toldihoz hasonló botantenna van. Üdv Á | |||||
Sennás | Adatlap | 622637 | 2017. február 5. 19:50 | ||
Köszönet! | |||||
Elnar | Adatlap | 622634 | 2017. február 5. 19:35 | ||
Sennás | Adatlap | 622631 | 2017. február 5. 19:04 | ||
Sennás | Adatlap | 622627 | 2017. február 5. 17:10 | ||
A H-055ről van színes (újraszínezett?) kép akkor a 073 is olyan(hasonló) legyen? | |||||
Elnar | Adatlap | 622623 | 2017. február 5. 16:10 | ||
Igen, azt kihagytam, hogy időben is változott. Ezért is van írva komolyabb festési útmutatókhoz hogy hol és mikor volt olyan az adott jármű. Viszont pl. Csabáknál nagyon szépen végig lehet követni néhány példány festési periódusait | |||||
romsitsa | Adatlap | 622618 | 2017. február 5. 15:41 | ||
Nem a könyvből vannak a rendszámok, szerencsére. A folttérképnél annyi lesz a probléma, hogy nagyjavításnál átfestették a mintát, sajnos. Üdv Á | |||||
Elnar | Adatlap | 622615 | 2017. február 5. 15:26 | ||
A H-057-hez hasonló lehet ez is, mintában is. Itt látszik a gépjármű jelvény, jól elbújva (Ez a bemutató darab volt. Azon kevés közé tartozik aminek minden oldaláról van fotó) | |||||
Elnar | Adatlap | 622614 | 2017. február 5. 15:23 | ||
42 előtti hadijelnek kellene lennie a toronypaláston, de a fotó ott már kiégett. A honvédelmi gépjármű jelzést az oldalfal közepén hordja, matricából, mint minden Nimród amin van. Ott van, ha tudod, hol kell keresni :D | |||||
Sennás | Adatlap | 622613 | 2017. február 5. 15:20 | ||
Elnar | Adatlap | 622612 | 2017. február 5. 15:10 | ||
A H-073-ról egyetlen, rossz minőségű fotót ismerek csak. Nimródokat nem szerettek fotózni valamiért, úgy tűnik | |||||
Sennás | Adatlap | 622607 | 2017. február 5. 14:46 | ||
Köszönet Elnar! Mint a bálnák messziről fel lehet ismerni:) Esetleg tudsz 3 nézeti rajz,fotót róla ide vagy magánban.Köszi SENNÁS | |||||
Elnar | Adatlap | 622605 | 2017. február 5. 14:41 | ||
Arról pont van kép. Terepezve volt. :) A magyar harcjárműveknek annyira jellemző foltozásaik voltak, (és annyira kevés volt belőlük) hogy volt már hogy egy ismert számú példány foltozásáról azonosítottam be nem felismerhető jelzésűeket Készülőben vannak pontos (!) folttérképek egyes példányokhoz. Pl egy nagy parancsnoki Krupp az egyik híradóból kikockázva minden oldalról látszik. | |||||
Sennás | Adatlap | 622604 | 2017. február 5. 14:30 | ||
A rendszámot figyeltem én is.Ha építenék egy H-073 az Zöld vagy Terepszínű lenne? | |||||
Sennás | Adatlap | 622603 | 2017. február 5. 14:26 | ||
Elnar | Adatlap | 622601 | 2017. február 5. 14:25 | ||
Amit láttam, korrektnek tűnik. De erősen hiányos. Például az alakulatjelzések töredéke sincs közte, még a beazonosítottaknak sem. Az Ansaldokon lévő hatvanhatféle koponya már itt ki lett tárgyalva, hogy melyik mié valószínűleg. Magyarul ez le lett már írva többször is, több helyen. Viszont mindenképp megy könyvjelzőbe a Nimród walkaround és rendszámkiosztás miatt (gondolom a kis mesekönyvből, amit még látni sem volt esélyem eddig), meg még Csabáról is vannak számomra eddig ismeretlen képei... | |||||
Nagykövet | Adatlap | 622584 | 2017. február 5. 12:12 | ||
Katonai Átvételi Bizottság Üdv Nagykövet |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
annak itt egy remek cikk:index.hu/tudomany/2017/02/12/pancelvonatok/
ill. a lényeg
A cikk gerincét Illés András, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum muzeológusa, történésze által tartott előadáson elhangzottak képezik. Az MMKM tanulmánytárában szerdánként többféle érdekes témában lehet előadásokat hallgatni, a részletes programokról itt érdemes tájékozódni.)
itt érdemes tájékozódni:
www.mmkm.hu/index.php/hu/szolgaltatasok/csaladi-hetvegek