<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |
Számvéber | Adatlap | 623746 | 2017. február 21. 15:33 | ||
Igen. 1944 szeptemberében 30-at, majd 1944. december végén a budapesti gyűrűn kívül rekedt ütegük még 10-et (valószínűleg nem újakat, hanem javítottakat), cserébe a német műhelyben nagyjavításra leadott gépekért. Előzmény: (623742) tank 2017. február 21. 15:05 | |||||
tank | Adatlap | 623742 | 2017. február 21. 15:05 | ||
Tiszteletem! A 7.rohamtüzérek kaptak stug 3 G-nek különböző verzióit?Jól tudom? | |||||
Számvéber | Adatlap | 623737 | 2017. február 21. 14:18 | ||
A m. kir. 1. lovashadosztály nem kapott sem StuG-okat, sem Hetzereket, sem semmiféle német páncélost, sem 1944 nyarán, sem később. Üdv | |||||
romsitsa | Adatlap | 623730 | 2017. február 21. 13:05 | ||
1944. tavaszán a 2. páncéloshadosztály kapott néhány kocsit (talán 10) és emlékeim szerint nyáron a lovashadosztály is. Mujzer úrnak van 2-3 fotója, amin korábbi Stugok vannak, talán azokat adták át a 2. páncélos ho.-nak, ezek Zimmeritezettek voltak. A többi számomra ismeretlen kivitel. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 623722 | 2017. február 21. 12:33 | ||
Köszönöm! Szerettem volna egy korai magyar stugot zimmerit nélkül,de úgy látom ez nem jön össze...csak saukopfos volt zimmerit nélkül!De javítsatok ki ha tévedek... | |||||
romsitsa | Adatlap | 623713 | 2017. február 21. 11:05 | ||
Az első képen bolgár kocsi van, jellegzetes a számozás a jobb homloklemezen (és a zászló). A második kép egy magyar filmhíradóból származik, a 7. rohamtüzér osztály kocsijai "parádéznak" Budapest környékén. filmhiradokonline.hu/watch.php Ugyan erről a helyszínről a Magyar Futárban is megjelent egy fotóriport. Ez részeiben a Keleti hadszíntér és Magyaroszág 2. kötetében (bővített kiadás) jelent meg emlékeim szerint. Üdv Á | |||||
Freddy | Adatlap | 623711 | 2017. február 21. 10:49 | ||
Az első kép biztos magyar? | |||||
tank | Adatlap | 623707 | 2017. február 21. 09:38 | ||
Sokol | Adatlap | 623322 | 2017. február 14. 18:14 | ||
Én is szeptemberre tippelek. A november már keményebb volt, nincsenek ahhoz öltözve. (00:02:27 :D - épp most kezdi mondani, hogy nem akart semmi rosszat, ő csak odanyúlt a demizsonért ) Tizedesünk sprintben (zsepivel?) A cowboy sem semmi az utcasarkon :) Ennél magyarabb nem is lehetne a csapat. | |||||
romsitsa | Adatlap | 623315 | 2017. február 14. 16:30 | ||
Hello, vetnétek egy pillantást a Zrínyikre? filmhiradokonline.hu/watch.php Az egyik felfüggesztésén már ott vannak a "sárkaparók", de még nincs köténye. Ezek szerint a sárkaparók megjelenése a Zrínyi-Turán gyártás egy bizonyos pontján jelent meg és gyártól független? Felbukkan a három szegecses kitekintős kocsi, de szám nélkül. Kettő lett volna? Az 1. osztály 3. ütege már felfestett számokkal indult a frontra. Mikori lehet a felvétel? 1944 szeptember? Üdv Á | |||||
Gabusch | Adatlap | 623279 | 2017. február 13. 21:39 | ||
Kicsit off, de nekem volt szerencsém személyesen ismerni olyan 1944-ben a Ludovikán végzett harckocsizót, akit Németországban, közelebbről Munsterben képeztek egy ideig - amíg totál értelmetlenné nem vált már a dolog. | |||||
romsitsa | Adatlap | 623278 | 2017. február 13. 21:20 | ||
Tarczayt is át kellett, hogy képezzék valamikor ;) Á | |||||
tank | Adatlap | 623277 | 2017. február 13. 21:13 | ||
Üdv! KöszönöM! De a 214es az nem Tarczay-féle?Vagy az 314es?Mert az gondolom akkor a csapatainkhoz volt átvezényelve...tehát nem átképző gép elvileg.Vagy tévedek? | |||||
romsitsa | Adatlap | 623273 | 2017. február 13. 19:33 | ||
Bocs, valamelyik terepezett, valamelyik sárga. És ez a bevetett kocsi. www.tiif.de/bilder/UngarnNIE%201.jpg Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 623272 | 2017. február 13. 19:29 | ||
A rossz hír, hogy ezeket az átképzéshez használták, hogy effektíve mi került magyar használatba, kérdés. Egyetlen fotó van "magyar" tigrisről, amin a Pz IV mögött kullog, Mid kivitel, pótláncokkal a homloklemezén. A 114-es kocsiból kettő van, ez egyik a 503. kocsija, a másik az 509.-é, mert nyáron az 509. is részt vett az átképzésben... Szerintem mindegyik terepezett, a toronyszámok színéről nem nyilatkoznék. A www.tiff.de-n megtalálod, amit tudunk. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 623266 | 2017. február 13. 17:49 | ||
Hello! Köszönöm az infókat! Mivelhogy kíváncsi természetű vagyok: A mieink által használt late tigerek 214es,114-es,115ös,122es piros vagy fekete toronyszámok?Mert sok leírásban mindkettő színt láttam de gondolom te vágod a témát! Esetleg még annyit hogy valamelyik volt terepszínű is vagy csak egyszínű sötétsárgák voltak? | |||||
Safranek | Adatlap | 623227 | 2017. február 13. 09:39 | ||
Vki páncél vonatokról kérdezett: annak itt egy remek cikk:index.hu/tudomany/2017/02/12/pancelvonatok/ ill. a lényeg A cikk gerincét Illés András, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum muzeológusa, történésze által tartott előadáson elhangzottak képezik. Az MMKM tanulmánytárában szerdánként többféle érdekes témában lehet előadásokat hallgatni, a részletes programokról itt érdemes tájékozódni.) itt érdemes tájékozódni: www.mmkm.hu/index.php/hu/szolgaltatasok/csaladi-hetvegek | |||||
romsitsa | Adatlap | 623226 | 2017. február 13. 09:03 | ||
Nem, ez a 312-es, a toronyládája egy másik tigrisről let átrakva (507. nhk. o.), amit szintén Sanokban szereltek. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 623215 | 2017. február 12. 21:44 | ||
Estét szépet! Még egy kérdés és most már békén maradok:ez ugyanaz a vas lehet? | |||||
tank | Adatlap | 623188 | 2017. február 12. 19:43 | ||
romsitsa | Adatlap | 623183 | 2017. február 12. 19:06 | ||
A magyar személyzet átképzésére használt kocsik egyike, szerintem az 503. nehézharckocsi osztályból. Sanokban volt egy nagy javítóműhely, ott a Kg. Mittemeyer és 503. osztályok "levetett" kocsijaival folyt az átképzés. Üdv Á | |||||
tank | Adatlap | 623175 | 2017. február 12. 18:12 | ||
juge75 | Adatlap | 622748 | 2017. február 6. 20:44 | ||
Valószínűleg, 250V a jó. | |||||
Sennás | Adatlap | 622747 | 2017. február 6. 20:26 | ||
Az miért van hogy más képen 12/250V van a rádióra írva nem 12/200V? Csak elírás valamelyik? | |||||
juge75 | Adatlap | 622745 | 2017. február 6. 20:15 | ||
Azért gondoltam elsősorban erre a típusra, mert katonai célra készült, a másikat más területre találták ki. No meg valahol olvastam róla, de persze nem találom... | |||||
juge75 | Adatlap | 622743 | 2017. február 6. 20:08 | ||
M/41-nek nincs rögzítése, fogó-tartófüle van a használathoz, fém tartó és fa markolat. Ez egyben megy a tartóra a járműben, ami két U-alakú lemez bőrszíj külső fél rögzítővel, és egy szintén lemez tartóval, ami alul-felül szögben hajlítva zárt, így ki sem csúszik belőle a tartálytest. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622723 | 2017. február 6. 17:12 | ||
Ezt a fotót nézd össze kérlek a Nimród fotóival és az M/41 rögzítésével. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622722 | 2017. február 6. 17:11 | ||
Mindkét Nimród a Toldi keretével van szerelve. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622721 | 2017. február 6. 17:06 | ||
A Totál vége kúpos, ennek megfelelő a kerete is, az egyenes szakasz rövidebb. Egyébként vastagabb is az M/41. A Toldiban és Csabában nem M/41 volt az utasítások szerint. A Totál keretébe nem fér bele az M/41. A Toldi és Nimród tartószerkezete azonos, a Turáné eltérő. A Totál tartószerkezetének vége kúpos, mert kúpos a poroltó vége és pont ilyen van a Nimród gyári tervrajzán és az ex-bolyais kocsiban. Szerencsére a HT könyvtárában ezek a rajzok/utasítások megvannak, meg tudod nézni őket. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622719 | 2017. február 6. 16:55 | ||
juge75 | Adatlap | 622718 | 2017. február 6. 16:53 | ||
juge75 | Adatlap | 622717 | 2017. február 6. 16:45 | ||
Mint leírtam, kifejezetten a Honvédség részére, annak megrendelésére és elvárásai szerint készült /a sima M41 oltókészüléket a Légierő részére gyártották/. Nem én találtam ki. Egyébként méret adatok: M41 H.B. Gázzal oltó: hosszúság: 19 cm, szélesség: 24 cm, magasság: 36 cm. Autótotál porral oltó: hosszúság: 10 cm, szélesség: 10 cm, magasság: 38 cm. Kérdés: Miért nem fér el a csap miatt egy 36 cm magas oltókészülék a szerinted 38 cm magas befogadóképességű tartóba? | |||||
juge75 | Adatlap | 622712 | 2017. február 6. 16:09 | ||
romsitsa | Adatlap | 622710 | 2017. február 6. 15:55 | ||
juge75 | Adatlap | 622708 | 2017. február 6. 15:20 | ||
Igen, biztosan M/41 volt. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622705 | 2017. február 6. 14:33 | ||
Mégis lett valami, kiszerelt készüléknél említ egy műantennát: "A keretantenna helyett ilyenkor a műantennát használjuk, mellyel a hangolást és vizsgálatokat hasonlóan elvégezhetjük, sőt kisebb távolságra a levelezés gyakorlására is felhasználhatjuk" Talán ez a műantenna van a H-355-ön bekötve. Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622703 | 2017. február 6. 14:22 | ||
Hali, átnéztem az R/5 utasítást, de semmi utalás nincs szalagtól eltérő antennára. Viszont az Ansaldo kapcsán van két érdekes momentum. Az alkatrész tábláztban szerepel "2 db antenna felerősítő szerelvény (csak az Ansaldonál)" illetve "Az Ansaldo harckocsiknál csak 45 Ao-ás akkumulátorok vannak. Az antenna a készülék tetejére külön vasalással van felerő- " Nekem ebből úgy tűnik az antenna magán a rádió dobozon volt elhelyezve? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622701 | 2017. február 6. 14:09 | ||
A képet meg nem akarja elküldeni... Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622700 | 2017. február 6. 14:07 | ||
Ez mind szép és jó, de a Toldi málházási utasítása: 1 db Total poroltó. A Nimródban ugyan ez a keret van, mind a tervrajzokon, mind a fotókon. Ebbe a keretbe az M/41 nem illik bele. Miért biztos szerinted, hogy a Nimródon M/41 volt? Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622695 | 2017. február 6. 13:21 | ||
A másik, az M/41 robbanásveszélyes, vízzel nem oltható eszközök oltásához való. | |||||
juge75 | Adatlap | 622694 | 2017. február 6. 13:19 | ||
M 41/HB gázzal oltó: A belenyomott levegővel működtetett gázzal oltó a honvédségi szabvány szerint készült. Eredeti krómozása erősen lekopott. Szelepkereke vas,tartálya réz, fogantyúja fa vas tartókkal. Feliratai hiányoznak. Jellegzetessége az, hogy a lövőke a szeleptestre került. Felszállítócsöves. Töltő- és biztosító szelepe a folyadéktartályon van elhelyezve. Ezen át közönséges gépjárműpumpával nyomták föl 8 atmoszféra üzemnyomásra. Az Auto-Totál porral oltó, és általános felhasználású, nem katonai igények szerinti. Az Auto Total tűzoltókészülékeket elsősorban gépjárművek tűzvédelmére fejlesztették ki. A hajtóanyag palackot a készülék belsejében helyezték el. Oltóanyaga 2 kg Totalit oltópor volt. Tűz esetén a széndioxidpalack szelepkerekének lassú balra forgatásával lehetett a készüléket működésbe hozni. A Total készülékek magyarországi vezérképviselete, gyártója a Ligeti és Bíró (Budapest V., Vígszínház u. 5.) műszaki és bányászati termékeket forgalmazó cég volt. | |||||
juge75 | Adatlap | 622693 | 2017. február 6. 13:12 | ||
A magyar tűzoltó készülék gyártás egyik jelentős üzeme volt a II. Világháború előtt a Hirmann Ferenc Fémárugyár. A gyár alapítója Hirmann Ferenc (Baja, 1855 – Budapest, 1939) volt. Első műhelyét 1880-ban nyitotta meg Budapesten a Dob utcában. Később, 1889-ben a Csányi u. 9. sz. alatt üzletet nyitott, itt voltak a cég irodái is. A Váci út 119. szám alatti üzemét 1911-ben indította be. A II. világháború idején a gyár jelentős hadi megrendelést is kapott. A Magyar kir. Honvédség számára M/41 H.B. elnevezéssel 2 kg töltettömegű gázzal oltókat szállítottak. | |||||
juge75 | Adatlap | 622692 | 2017. február 6. 13:10 | ||
A gyártó eredeti készüléke látható a képen (múzeum). Az hogy a Nimródon ilyen volt, biztos. www.langlovagok.hu/muzeum/21_m41-h-b-gazzal-olto--kezi-tuzoltokeszulek www.museum-digital.de/hu/portal/index.php | |||||
romsitsa | Adatlap | 622691 | 2017. február 6. 12:59 | ||
Az M41 a csap miatt nem fér el a keretben. Ez az Auto-Total egy verziója: 1.bp.blogspot.com/-u3l9n_5be3k/UKFNMklyY1I/AAAeI/G-Zp6A2w8UY/s1600/Autototal+1919+vorn.JPG Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 622690 | 2017. február 6. 12:54 | ||
Mi alapján gyári eredeti? A tervrajzokon a Toldival megegyző keret van. Az M41 a Turán/Zrínyi rajzain, fotóin szerepel csak. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622689 | 2017. február 6. 12:51 | ||
juge75 | Adatlap | 622687 | 2017. február 6. 12:48 | ||
Abszolút. Ez a gyári eredeti. | |||||
romsitsa | Adatlap | 622680 | 2017. február 6. 12:09 | ||
A tűzoltó készülékben biztos vagy? A felfogatása a Auto-Totalhoz passzol, nem az M41-hez. Üdv Á | |||||
juge75 | Adatlap | 622675 | 2017. február 6. 11:31 | ||
romsitsa | Adatlap | 622674 | 2017. február 6. 11:21 | ||
Az egyik rendőrségi Csabán is a H-355-ös Toldihoz hasonló botantenna van. Üdv Á |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101. |