/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Simi 628109 2017. május 21. 18:32
Válasz erre
Szia!
A szellőzők és dobozok hada nagyon meg tudja keseríteni a makett építését! Nehéz az embernek átverekednie magát rajta, mert egyáltalán nem látványos: a végén szert tettél egy marék apróságra... A végén azonban majd nagyon is fel fogják dobni a fedélzetet, ill. a hajót!
Én a Warspite-mal jártam úgy, hogy közben derült ki, hogy az Y barbetta túl alacsony; a szellőzőket nem lehetett mellé rakni. Én is egy koronggal emeltem meg.
Az ablakok milyen készletből vannak?
Az eddigi munkád kiváló!
TAMÁS78 628106 2017. május 21. 17:56
Válasz erre
Lenyűgöző, de ezt a jelzőt is elkoptatom lassan...
SSZABI 628095 2017. május 21. 16:06
Válasz erre
zs180 628090 2017. május 21. 15:08
Válasz erre
IMG_4688

A csodás Artist Hobby maratás
IMG_4688
IMG_4685

Ezt is használtam
IMG_4685
IMG_4687

Meg ezt is
IMG_4687
IMG_4691

Na meg ezt is
IMG_4691
IMG_4692

Ebből is valamit
IMG_4692
IMG_4662

AP 507C színre lesznek fújva
IMG_4662
IMG_4663
IMG_4663
IMG_4664
IMG_4664
IMG_4696

4 hüvelykes készenléti lőszertárolók
IMG_4696
IMG_4665

összehajtva
IMG_4665
IMG_4659

világítóablak építés közben
IMG_4659
IMG_4660
IMG_4660
IMG_4666

kis világítóablakok
IMG_4666
IMG_4651

készülő szellőzők (A és X barbetta köré)
IMG_4651
IMG_4652

nem nagy
IMG_4652
IMG_4700
IMG_4700
IMG_4653

itt a kábeldobokat (is) kell nézni
IMG_4653
IMG_4656

hátsó mellvéd + megemelt X barbetta
IMG_4656
IMG_4658
IMG_4658
IMG_4661
IMG_4661
IMG_4697

Artist Hobby hajónevek
IMG_4697
IMG_4699
IMG_4699
IMG_4667

hátsó felépítmény - mellvédek kicserélve
IMG_4667
IMG_4670

hátsó felépítmény - feldíszítve
IMG_4670
IMG_4671
IMG_4671
IMG_4673
IMG_4673
IMG_4674
IMG_4674
IMG_4679

Készül a másolat a löszerdobozról
IMG_4679
IMG_4681

lőszerdoboz (12,7mm, Vickers négycsövű) módosított FlyHawk és másolat
IMG_4681
IMG_4682

Hátsó felépítmény szerelvényei
IMG_4682
IMG_4683
IMG_4683
IMG_4671
IMG_4671
IMG_4675

(még csak) itt tartok most
IMG_4675
mws22
mws22

Sziasztok!
Hónapok óta nem jelentkeztem. Sajnos nagyon lassan haladtam és nem volt mit mutatnom. Szerencsére mások többet tudtak foglalkozni az építéssel – sok szépséget láttam itt és Móváron.
Ott folytattam, hogy elkészítettem minden szerelvényt az elő- és tatfedélzetre. Az osztály tagjai közül a Barham volt legkevésbé átépítve, ezért a testvérei végső állapotához képest nagyobb a szabad fedélzet és több rajta a szerelvény. A megfelelő részletezés gondot jelent néha – kevés a hiteles forrás. Az elsüllyedés előtti időszakról csak egy, igazán jól használható, nagyfelbontású képre bukkantam. A neves szerzők által publikált rajzok viszont számos pontatlanságok tartalmaznak.
Különösen igaz ez az egyetlen, könnyen hozzáférhető, igazán részletes tervrajzra, a Profile Morskie könyvecskére. Azt az elvet alkalmazom az építés során, hogy csak akkor fogadom el egy-egy részlet itt megjelenített kinézetét, ha nincs róla egyéb infó.
A fedélzeti felszerelések elkészítésekor igyekeztem mindenből a legszebbeket felhasználni az időközben jelentékennyé bővült maratás-készletemből. A legszebb és legjobban használható kiegészítők az Artist Hobby brit fedélzeti szerelvényei voltak. Innen vettem a washdeck locker-eket (8 db), a night lifebuoy-okat, a kicsi (21 db)és nagyobb (4 db) világítóablakokat. A 4 hüvelykes készenléti lőszertárolók a Lion Roar készletéből valók. Ezeket és összesen 82 db gomba-szellőzőt (3 méret két gyártótól: FlyHawk és Rainbow) két kartonlapra ragasztottam a két kamuflázs színnek (AP507B és C) megfelelően, hogy később egyszerűen lefújhassam őket. Előkészítettem még 11 kábeldobot, ezeket korlátdarabokból vágott fogantyúkkal is elláttam.
Természetesen nem minden fedélzeti berendezés kapható maratásból, bőven volt tere a saját építésnek. Jó példa erre a B és X barbetta körül elhelyezkedő számos magas szellőző. Miután a ráöntött darabokat levágtam, ezeket sztirol (Evergreen) csíkokból , laminálva és csiszolva készítettem el, majd szintén 1:700 és 1:600-as korlátból kivágott tartókat ragasztottam rájuk. Hasonlóan készült 12 db alacsony szellőző, melyek a csónakok között és az X barbetta előtti fedélzetrészen lesznek. Nem volt könnyű megmunkálni ezeket a kicsi szellőzőket – megfogni is alig lehet őket.
Miután mindent előkészítettem a fedélzetekre, elkezdődhetett a felépítmények kidolgozása. Elsőként az orrfedélzetet hátulról lezáró, ferde oldalfalakat pótoltam az Artist Hobby I. Vh-s Warspite maratásából. Mikor az egyik oldalra felragasztottam egyet, éreztem, hogy valami nem stimmel. A mellvéd magasabb volt, mint az X barbetta. Mérések igazolták, hogy a kit X barbettája alacsonyabb a kelleténél. Ezt úgy orvosoltam, hogy a Trumpeter Barham X barbettája tetejéről egy korongot levágtam, ráragasztottam a kit barbettájára, majd egybecsiszoltam az oldalakat. Ez nem volt egyszerű, mert már fent volt egy sérülékeny mellvéd. Miután a másik mellvédet is felraktam, felragasztottam egy-egy „Barham” feliratú névtáblát a „Warspite” feliratra – előbbit szintén egy Artist Hobby maratásból vettem – őrült ez a cég, azt hiszem. Belülről merevítő-bordák (offszetlemez), ill. felülről egy perem (húzott szál) került a mellvédre még.
Ezután jött a hátsó felépítmény kicsiny tömbje. Egyszerűnek tűnő forma, de nem volt egyértelmű a valódi konfiguráció. Végül a rendelkezésemre álló infók alapján egyfajta hibrid készült el – félek, az eredeti nem ilyen volt… Mindegy, azért kidekoráltam ezzel-azzal, mint a képeken is látható. Külön kis kartondarabra ragasztottam az idevaló apróságokat, többek között két gyönyörű frissvíz-tárolót (Artist Hobby, mi más). Itt a 0,5 hüvelykes négycsövű légvédelmi géppuska lőszerdobozai adtak még némi munkát - ezeket a FlyHawk Warspite készletéből vettem, de két gond is volt velük. Egyrészt nyolc helyet csak hatot mellékelnek, másrészt az alakjuk sem jó - a tetőnek ferdének kellene lenni. Az első problémát úgy orvosoltam, hogy egy maratást offszetlemezre ragasztottam, körbekarcoltam, leszedtem a maratást, kivágtam, és kész volt a másolat. Másrészt a maratást is módosítottam, hogy jobban hasonlítson az eredetire.
Kicsit hosszú lett az a beszámoló, nem tudom, végigolvassa-e valaki. Talán kitetszik belőle, hogy nem csak az időt húztam az elmúlt néhány hónapban.
P.Gy.
Atlantisz cirkáló 627502 2017. május 5. 15:38
Válasz erre
Kedves Hadihajósok!
Idős ismerősöm megbízásából tolmácsolom "körözését":

"Keresek 1/700-as NELSON, vagy RODNEY makettet, gyártó mindegy. Lehet sérült, hiányos, abbahagyott, vagy dobozos is, fő, hogy a hajótest legyen meg. Budapesten át tudom venni kézben, vidékről postán küldhető, lapos dobozban eldöntve. Értesítést a 06-20/939-42-96 számra kérek."
Sebi 627067 2017. április 25. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék néhány képet mutatni a móvári hajós szekcióról:

goo.gl/ssmXM5
vlevi 626828 2017. április 20. 18:39
Válasz erre
Még így üresen is impozáns látvány!
Sebi 626825 2017. április 20. 18:24
Válasz erre
18033195_1364804843579990_7108174093171513213_n
18033195_13648048435...

Tiszteletem Uraim!

Egy kis ízelítő a szombati show helyszínéről. Remélem Batka el tudja hozni a Fusot és élőben is meg lehet majd csodálni valamelyik asztalon.
Batka 626744 2017. április 19. 08:14
Válasz erre
Szia!

Köszi szépen, nekem egy nagy kedvenc az a hajó. Az Aoshima Yamashiro-ra kíváncsi leszek, mert volt Aoshima Fuso-m, viszont ezzel összehasonlítva a Fujimi verzió lényegesen szebb és kidolgozottab.

Üdv,
Batka
Szamuráj 626712 2017. április 18. 12:10
Válasz erre
Szép lesz Nishimura zászlóshajója. Imádom ezt a magas pagodás hajót, mostanában várom 1/200-as papírmakettjét. A héten érkezik meg a testvérhajója 700-ban a Yamashiro (Aoshima). Üdv!
Batka 626680 2017. április 17. 19:07
Válasz erre
DSC_1056_resize

IJN Fuso
DSC_1056_resize
DSC_1057_resize

IJN Fuso
DSC_1057_resize

Sziasztok!

Lassan, de biztosan készül! Nagyon remélem,hogy a móvári versenyre odaérek vele a mólóhoz:) (Jelentem a macska is él még :) )

Üdv,
Batka
SSZABI 626345 2017. április 9. 16:01
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen minőségűek az "SS-models" 1/700-as német hajói? Ebay-en nézegettem őket, és ingyen postával eljönne barátibb áron, mint a Combrig és van hozzá némi maratás is. Valakinek volt esetleg ezekkel tapasztalata?

Konkrétan engem egy Von der Tann érdekelne...
Sebi 625428 2017. március 20. 23:07
Válasz erre
Szia!

Lehet, hogy kissé lazák, de őszintén szólva örülök, hogy a helyükön maradtak. Úgyhogy ezen már nem változtatok.
Remélem a macska túlélte a pagodával történt találkozást. Én ezért tartok aranyhalakat :) Mivel tudnak úszni, így nem fenyeget a veszély, hogy hajóznak.
lacipapa 625413 2017. március 20. 19:27
Válasz erre
Batka 625382 2017. március 20. 10:10
Válasz erre
DSC_1016_resize

IJN Fuso 1/700 Fujimi
DSC_1016_resize

Szia!

Nem "lazák" egy kicsit azok a kötelek? Vagy ezen még javítasz?

Közben nekiálltam újra egy Fuso-nak 700-ban, az előző sajnos csúfos véget ért(eljátszotta a macska a pagodát :( )

Jó lenne móvárra elkészülni és rajthoz állítani.

Üdv,
Batka
Sebi 625371 2017. március 19. 23:43
Válasz erre
20170319_195733
20170319_195733
20170319_195505
20170319_195505
20170319_195430
20170319_195430
20170319_195409
20170319_195409
20170319_195241
20170319_195241
20170319_194221
20170319_194221
20170319_194300
20170319_194300

Sziasztok!

Szeretnék néhány képet mutatni flottám új darabjáról. Ma délután "bocsátottam vízre".
Még nincs teljesen kész, mert négy darab kötéldob hiányzik és nincs lelakkozva. De a jövő hét végére az is meglesz.
vtom750 624802 2017. március 10. 09:29
Válasz erre
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi.
1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt?
Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg.
Simi 624800 2017. március 10. 08:55
Válasz erre
Szia!
A 0.01-es nagyon-nagyon vékony, a hajszálnál is vékonyabb. Szerintem jobban megy az 1/700-as hajókhoz. Bár én is tervezem használni a Warspite-mhoz, de csak a jelzőzászlók köteleihez. Az antenna kötélzethez inkább én a 0.05-öst fogom használni. Azért az se nagyon vastag...
Én különben a Uschi-féle anyagból vettem meg a 0.01, 0.03, és a 0.05-ös madzagokat. Egy guriga 10 Euro volt, de 45 m hosszú.Szóval biztos, hogy egy életre elég.Néztem ezt a nálunk kapható verziót, sehol nem láttam feltüntetve a hosszát.
Én az AVR-től rendeltem és véletlenül egyel többet adtak a 0.03-asból...
Batka 624796 2017. március 10. 08:03
Válasz erre
Sziasztok!

Esetleg akit érdekel, új hajós online magazin, ha jól olvasom csak letölthető verzióban lesz. Megvettem már, nagyon igényes, csak ajánlani tudom:
www.insidethearmour.com/shipmodeller.html

Üdv,
Batka
Varjúbácsi 624795 2017. március 10. 08:02
Válasz erre
vtom750 624793 2017. március 10. 00:13
Válasz erre
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi.
1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt?
Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg.
Sebi 624789 2017. március 9. 21:11
Válasz erre
Szia!

Ha pedig gondolod, belezd ki egy feleslegessé vált fülhallgató vagy számítógép egér zsinórját.
Varjúbácsi 624757 2017. március 9. 07:59
Válasz erre
Szia!
Itt találsz rugalmas szálat, szuper jó. Én is ilyet raktam a Varyagra.
www.tankmodelshop.com/makettek_164/kellekek_135_modellekhez_67
vtom750 624750 2017. március 8. 23:07
Válasz erre
Sziasztok!
Van ötletetek honnan lehetne beszrezni (drót)kötélzetnek megfelelő rugalmas szálat? Húzott szálból nagyon macerás...
Nézegettem berkshirejunction.com/ez-line/ vagy https://www.uschivdr.com/products-in-detail/rigging/ ilyent...
Jó drágák, Magyarországon tudtok beszerzési forrást?
Vagy alternatívát?

üdv.
T.
hergert 624083 2017. február 26. 09:19
Válasz erre
Köszönöm a segítséget Sokol!

A fekete, fehér,sárga festésűt szeretném magam is megépíteni.

SSZABI!

Köszi! A rajzot beszereztem, ez alapján már átterveztem a kéményt.

Szép hétvégét! Jó makettezést!
SSZABI 624078 2017. február 26. 06:07
Válasz erre
Szia!

Először is, sok sikert az építéshez! Ami eddig elkészült az jól fest :)

www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm

Erről az oldalról tudsz rendelni Budapest tervrajzot, szerintem nem is drága (3800 huf) sokat segíthet az építésben. De csak egy ötlet.

Üdv!
Sokol 624071 2017. február 25. 23:30
Válasz erre
Üdv! Pontosan!
Illetve a 47mm-es L/44 Skodák meg lettek emelve/magasabb lafettén vannak, de nem tudok róla semmi infót. Nézd meg a képet, hogy meddig érnek a mellettük álló matrózoknak!

Az árnyékolókat is sokkal magasabbra kellett így húzni ha helyén voltak a csónakok. itt van kép a Budapestről full árnyékolva a korábbi kiépítéssel:
//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/SMS_Budapest_%281896%29.jpg //ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/SMS_Budapest_1896_Modell.jpg
//ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/7a623c1fbc7e.jpg
és itt a Wien már háborús felépítéssel:
//ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/17-07-1916.jpg
A korlátok is változtak hátul. Ellenőrizni kell, hogy a hátsó híd átépítésekor és a rádió ismételt áthelyezésével hol toldottak hozzá. A Budapesten nem végeztek el minden átépítést, így nem követi a Wien formáját azon a környéken.

Lehet egyszerűbb lenne az 1905 előtti állapotában bemutatni bármennyire izgalmas "frontos mundérban"
hergert 624066 2017. február 25. 22:18
Válasz erre
Sziasztok!

Sokol!

Nagyon örülnék ha segítenél bővebben a Manőverdeck beépítéssel kapcsolatban! A magam részéről eddig maga a kémény formája,az alján lévő szellőző hiánya és a körbeépítése az amit a JSC-hez képest észrevettem és elkezdtem átvariálni.

Sebi!

Köszönöm a jókívánságokat!

Elvoltam pár napot a fedélzettel, lehet picit nagyok a deszkák, de egyenlőre tetszik így.
Sebi 624057 2017. február 25. 20:52
Válasz erre
Kellemes téma. Nekem nem biztos, hogy lenne türelmem a fafedélzetet így összerakni. Jó munkát kívánok én is.
Sokol 624008 2017. február 25. 10:27
Válasz erre
Gyönyörű témát választottál! A manöver-deck beépítésénél vigyáz! Az már a Wien-en is át lett alakítva.
itt görgess le:
www.kuk-kriegsmarine.at/wien.htm

Jó munkát :) !
hergert 624003 2017. február 25. 09:20
Válasz erre
20170225_084952-1
20170225_084952-1
20161202_095228mi
20161202_095228mi
20161202_151325mi
20161202_151325mi
20161206_110721mi
20161206_110721mi
20161215_130152mi
20161215_130152mi
20161215_145214mi
20161215_145214mi
20170204_222417mi
20170204_222417mi
20170216_141847mi
20170216_141847mi
20170222_152014mi
20170222_152014mi
20170223_084926mi
20170223_084926mi
20170223_125302mi
20170223_125302mi
20170225_081414mi
20170225_081414mi

Sziasztok!

Mostanában ezen ügyködök: A JSC 1/250 Wien. Amiből egy SMS Budapestet szeretnék építeni.

Pár kép az építésről.

Üdv.: Herger Tomi
Sokol 623683 2017. február 20. 19:07
Válasz erre
Azért mert a makettépítők makettet építenek kisfiam XD

Jó festegetést!
Willi 623681 2017. február 20. 19:02
Válasz erre
Ennek igazán örülök. Akkor adok neki egy valamilyen szürkét és ti behatároljátok. Ez tök jó. Sok mindent nem cseszhetek el. Legfeljebb leveszek, vagy még hozzáteszek ezt-azt. És máris utánoztam a valóságot. Csak a gyerekek meg ne kérdezzék: -De miért?
Sokol 623612 2017. február 19. 10:26
Válasz erre
Pedig meg tudjuk mondani a színéből :P

Györgynek és Gábornak teljesen igaza van.
Nézd meg a két képet!

Már "világosszürkében":
//c1.staticflickr.com/6/5213/5507514364_1f11794c48_b.jpg
//s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/82/86/3882869c85ef39f02957c83a85440cab.jpg

Az utóbbi egy korábbi 1909-es felvétel, és ott az orrán már a javítás!
Erről szól a makettépítés. Utánozzuk a valóságot az adott pillanatban.
Sebi 623605 2017. február 19. 02:43
Válasz erre
A többiek nevében is köszönöm kedves szavaid.
Nos, pedig akármilyen hihetetlen, meg lehet tenni és ennek elég egyszerű oka van. Elég sok kiadvány és netes fórum foglalkozik a témával. Ha tehát szeretnél elmélyedni benne, akkor a lehetőség adott. Egyébként a dolog nem annyira bonyolult.
Az akkori korban, a világ vezető haditengerészeteinél elég egyszerű volt a színhasználat. Az angolok a már említett 507A,B,C-t használták fő színekként. Erre jött rá minden más szín. Feltéve, ha használták őket. Mert az első vh-s álcafestések leginkább fekete-fehér geometriai ábrákból álltak. Ezért az általam feltöltött színkártya nagy része második vh-s színeket tartalmaz.
A Dreadnoughtról nem maradt fenn leírás, hogy álcafesrést viselt volna. Egyébként sem volt jellemző, hogy csatahajókat ilyen ábrákkal pingáltak volna le. Vagyis marad a három alapszín. Ebből az A a legsötétebb és ez kellett a honi flotta hajóira.
Ha ezt lefordítod makettfestékre, akkor lehet Tamiya XF-50 vagy Humbrol 67, vagy más ezeknek megfelelő szín. Csakhogy ezek a festékek nem abból az anyagból készültek, mint az eredeti. Ezért az árnyalatuk is csak megközelítőleg lesz jó.
De személy szerint ezzel én már nem foglalkozom, mert az már tényleg szőrszálhasogatás lenne.
Willi 623601 2017. február 18. 21:38
Válasz erre
Pedig úgy érzem, ez nem más, mint a halvány, a világos és a kevésbé szürke közötti választás lehetősége. Ha én megépítem a hajót egy bizonyos színnel, ti megmondjátok, mikorról való? Kizártnak tartom, pedig szeretlek benneteket.
Sebi 623544 2017. február 17. 22:15
Válasz erre
Szia Willi!

Ebben a dologban semmi szőrszálhasogatás nem volt. Narn feltett egy kérdést és "mi" összedobtuk a választ. Ez alapján megállapítható, hogy az XF-50 alapvetően jó szín lesz a hajójához. Csak tegnapelőtt annyit jegyeztem meg, hogy a Dreadnought viselhette mind a három fő színt, amit az angolok abban az időben használtak. Az, hogy Narn végül milyen színűre festi a hajóját, az az ő döntése lesz.
Ahogy látom, a kép körül is kezd kialakulni a konszenzus. Én egy kissé benéztem a torpedóvédő hálót, így túlkalkuláltam a kép korát. A többiek kiigazítottak. Semmi szőrszálhasogatás nem volt benne. Észrevettek olyan részleteket, amit én nem.
Simi 623534 2017. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia!
Ez igaz. A lövegtorony is leemelhető. Csak azért gondoltam a kazánokra, mert a második kémény fölé volt telepítve ez az állványzat.
Willi 623529 2017. február 17. 20:43
Válasz erre
Gyerekek, ez már szőrszálhasogatás. Én is Dreadnought építek, de ennyire sohasem mélyedtem bele a dologba és nem is fogok. Kiválasztok egy szürkét, aztán majd ti bekorhatároljátok :-)
DzsunKa 623514 2017. február 17. 14:44
Válasz erre
Csak még egyszer és utoljára! Most olvastam a Wikipedia-n, hogy "Dreadnought" nem vett részt a jütlandi csatában. Ugyanis tervezett nagyjavításon volt. Ergo, ez a kép akkor is készülhetett. Simi, egy ilyen daruval, nem csak hajókazánokat, hanem a lövegtornyokat is leemelhették a hajóról, pl: a toronyokat fordító szerkezetek felújításához stb.
zs180 623495 2017. február 17. 01:20
Válasz erre
Biztos, hogy nem a háború után készült a kép. A hajón ugyanis ekkor már nem voltak torpedóvédő hálók és egyéb részletei is változtak a képen látható állapothoz képest. Forrásaim alapján 1913 körülire saccolom a kép készültét.
Simi 623489 2017. február 16. 23:24
Válasz erre
Nyilván a bontáskor is valahogy kiemelik a kazánokat... tehát akkor is készülhetett a fotó.
Sebi 623480 2017. február 16. 21:01
Válasz erre
Hát szakértő én sem vagyok, de amennyire tudom, egy hadihajóra addig húznak fel lobogót, amíg nem törlik az adott haditengerészet állományából. Ezt azért fontos így kihangsúlyozni, mert a szolgálatból történő kivonás és a bontás között évek telhetnek el.
A Dreadnoughtot 1920 márciusában adták el bontásra és előtte egy évet töltött tartalékban. Ez a kép tehát készülhetett mondjuk 1918 őszén, amikor már úgymond "semmire nem használták", csak ki volt kötve a mólóhoz.
De természetesen figyelembevéve Tamás észrevételét, elképzelhető, hogy marad az, amire Dzsunka és Imi barátom utalt. A kép egy javítás alkalmával készülhetett még 1918 előtt. Ahogy szép magyarosan szokták mondani: revideálom a tippemet :)
Simi 623449 2017. február 16. 13:28
Válasz erre
Szia!
Szerintem a kazánok kiemelésére készült ez az állványzat.
Egy idő után annyira tönkre mentek, hogy cserélni kellett őket.
DzsunKa 623433 2017. február 16. 07:20
Válasz erre
Sziasztok!
Nem vagyok igazi Hadi- ( csata )hajós, de azt hiszem, egy szétbontásra váró hajóra nem vonnak fel lobogót. Én inkább, egy javításra, festésre kikötőbe beállt helyzetre gondolok. Fontos, nem ismerem a brit haditengerészet lobogó és zászló használtra vonatkozó szabályzatait.
TAMÁS78 623430 2017. február 15. 23:55
Válasz erre
Akkor már a védőháló nélkül kellene lennie, nem?
Sebi 623427 2017. február 15. 23:43
Válasz erre
Legyen. A festményt én sem tudom mikori állapotában ábrázolja a hajót. De a képre van egy olyan tippem, hogy szétbontás előtt.
narn08 623410 2017. február 15. 20:45
Válasz erre
hms-dreadnought-L
hms-dreadnought-L
FY1Z0bh
FY1Z0bh

Akkor legyen a AP 507B :) Az se nem A se nem C

Azt nem tudom, hogy mikori ez a festmény, de ezen is kb a AP 507B színhez közelít.
A fényképen is inkább középszürke.
Sebi 623409 2017. február 15. 20:36
Válasz erre
Az igazság az, hogy 1914 végéig-'15 elejéig A-ra festették a honi flotta hajóit. 1915 elejétől kezdték el használni a B-t. Amit pedig Narn láthatott, az valószínűleg egy 1913-as Dreadnought volt. 1913 szeptembere és decembere között a Dreadnought a Földközi tengeren szolgált, így gyanítom, hogy akkor 507C-re festették. Így tulajdonképp az 507A,B,C mind jó lehet.
Simi 623368 2017. február 15. 17:07
Válasz erre
Az AP 507A nagyon sötét szín! A II.VH-s brit hajóknál ez a fedélzetek járófelületének a színe.
Nem inkább aa AP 507B-re gondolotál? Az szokott a törzsnek meg a felépítmények oldalának a standard színe lenni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.