/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Sebi 628307 2017. május 25. 13:32
Válasz erre
Willi 628229 2017. május 23. 21:15
Válasz erre
Végre hajók!
tüzér 628227 2017. május 23. 20:49
Válasz erre
hood
hood

76 éve.
zs180 628179 2017. május 23. 00:15
Válasz erre
IMG_4690
IMG_4690
IMG_4707
IMG_4707

Szabi, Tamás, Imi: köszönöm szépen!
Imi, az Artist Hobby és a Flyhawk ablakait használtam. Előbbi a finomabb.
Szami: gyönyörű ez a pagoda - a Fuso és Yamashiro a szememben a két legőrültebb kinézetű japán csatahajó - nagyon tetszenek. Ha Isten éltet, egyszer talán még építek egy Fuso-t - Yamashiro-m már van (igaz, ifjúkori zsenge...).
Szamuráj 628138 2017. május 22. 06:49
Válasz erre
IMG_20170522_063305
IMG_20170522_063305
IMG_20170522_063320
IMG_20170522_063320
IMG_20170522_063402
IMG_20170522_063402
IMG_20170522_063436_1_5
IMG_20170522_063436_1_5

Sziasztok!

Én meg a Yamashirót építem 1/200-ban. Alapnak megvettem az Aoshima 700-as 1944 Retake készletét, emellett a shipmodels fórumán a calling all IJN Fuso & Yamashiro topikjában fellelhető rajzok segítségével készítem. A pagoda így áll most:
Sebi 628135 2017. május 21. 23:12
Válasz erre
20170521_225438
20170521_225438
20170521_225445
20170521_225445

Szia Gyuri!

Szép lesz, ha elkészül. Adok mellé egy rombolót, ami majd megvédi az U-331-től :) Ma lett lefestve és még kicsit csiszolnom kell az oldalát. A képeken nem látszik túl jól, de a Mountbatten pink szépen néz ki rajta.
Simi 628109 2017. május 21. 18:32
Válasz erre
Szia!
A szellőzők és dobozok hada nagyon meg tudja keseríteni a makett építését! Nehéz az embernek átverekednie magát rajta, mert egyáltalán nem látványos: a végén szert tettél egy marék apróságra... A végén azonban majd nagyon is fel fogják dobni a fedélzetet, ill. a hajót!
Én a Warspite-mal jártam úgy, hogy közben derült ki, hogy az Y barbetta túl alacsony; a szellőzőket nem lehetett mellé rakni. Én is egy koronggal emeltem meg.
Az ablakok milyen készletből vannak?
Az eddigi munkád kiváló!
TAMÁS78 628106 2017. május 21. 17:56
Válasz erre
Lenyűgöző, de ezt a jelzőt is elkoptatom lassan...
SSZABI 628095 2017. május 21. 16:06
Válasz erre
zs180 628090 2017. május 21. 15:08
Válasz erre
IMG_4688
IMG_4688
IMG_4685
IMG_4685
IMG_4687
IMG_4687
IMG_4691
IMG_4691
IMG_4692
IMG_4692
IMG_4662
IMG_4662
IMG_4663
IMG_4663
IMG_4664
IMG_4664
IMG_4696
IMG_4696
IMG_4665
IMG_4665
IMG_4659
IMG_4659
IMG_4660
IMG_4660
IMG_4666
IMG_4666
IMG_4651
IMG_4651
IMG_4652
IMG_4652
IMG_4700
IMG_4700
IMG_4653
IMG_4653
IMG_4656
IMG_4656
IMG_4658
IMG_4658
IMG_4661
IMG_4661
IMG_4697
IMG_4697
IMG_4699
IMG_4699
IMG_4667
IMG_4667
IMG_4670
IMG_4670
IMG_4671
IMG_4671
IMG_4673
IMG_4673
IMG_4674
IMG_4674
IMG_4679
IMG_4679
IMG_4681
IMG_4681
IMG_4682
IMG_4682
IMG_4683
IMG_4683
IMG_4671
IMG_4671
IMG_4675
IMG_4675
mws22
mws22

Sziasztok!
Hónapok óta nem jelentkeztem. Sajnos nagyon lassan haladtam és nem volt mit mutatnom. Szerencsére mások többet tudtak foglalkozni az építéssel – sok szépséget láttam itt és Móváron.
Ott folytattam, hogy elkészítettem minden szerelvényt az elő- és tatfedélzetre. Az osztály tagjai közül a Barham volt legkevésbé átépítve, ezért a testvérei végső állapotához képest nagyobb a szabad fedélzet és több rajta a szerelvény. A megfelelő részletezés gondot jelent néha – kevés a hiteles forrás. Az elsüllyedés előtti időszakról csak egy, igazán jól használható, nagyfelbontású képre bukkantam. A neves szerzők által publikált rajzok viszont számos pontatlanságok tartalmaznak.
Különösen igaz ez az egyetlen, könnyen hozzáférhető, igazán részletes tervrajzra, a Profile Morskie könyvecskére. Azt az elvet alkalmazom az építés során, hogy csak akkor fogadom el egy-egy részlet itt megjelenített kinézetét, ha nincs róla egyéb infó.
A fedélzeti felszerelések elkészítésekor igyekeztem mindenből a legszebbeket felhasználni az időközben jelentékennyé bővült maratás-készletemből. A legszebb és legjobban használható kiegészítők az Artist Hobby brit fedélzeti szerelvényei voltak. Innen vettem a washdeck locker-eket (8 db), a night lifebuoy-okat, a kicsi (21 db)és nagyobb (4 db) világítóablakokat. A 4 hüvelykes készenléti lőszertárolók a Lion Roar készletéből valók. Ezeket és összesen 82 db gomba-szellőzőt (3 méret két gyártótól: FlyHawk és Rainbow) két kartonlapra ragasztottam a két kamuflázs színnek (AP507B és C) megfelelően, hogy később egyszerűen lefújhassam őket. Előkészítettem még 11 kábeldobot, ezeket korlátdarabokból vágott fogantyúkkal is elláttam.
Természetesen nem minden fedélzeti berendezés kapható maratásból, bőven volt tere a saját építésnek. Jó példa erre a B és X barbetta körül elhelyezkedő számos magas szellőző. Miután a ráöntött darabokat levágtam, ezeket sztirol (Evergreen) csíkokból , laminálva és csiszolva készítettem el, majd szintén 1:700 és 1:600-as korlátból kivágott tartókat ragasztottam rájuk. Hasonlóan készült 12 db alacsony szellőző, melyek a csónakok között és az X barbetta előtti fedélzetrészen lesznek. Nem volt könnyű megmunkálni ezeket a kicsi szellőzőket – megfogni is alig lehet őket.
Miután mindent előkészítettem a fedélzetekre, elkezdődhetett a felépítmények kidolgozása. Elsőként az orrfedélzetet hátulról lezáró, ferde oldalfalakat pótoltam az Artist Hobby I. Vh-s Warspite maratásából. Mikor az egyik oldalra felragasztottam egyet, éreztem, hogy valami nem stimmel. A mellvéd magasabb volt, mint az X barbetta. Mérések igazolták, hogy a kit X barbettája alacsonyabb a kelleténél. Ezt úgy orvosoltam, hogy a Trumpeter Barham X barbettája tetejéről egy korongot levágtam, ráragasztottam a kit barbettájára, majd egybecsiszoltam az oldalakat. Ez nem volt egyszerű, mert már fent volt egy sérülékeny mellvéd. Miután a másik mellvédet is felraktam, felragasztottam egy-egy „Barham” feliratú névtáblát a „Warspite” feliratra – előbbit szintén egy Artist Hobby maratásból vettem – őrült ez a cég, azt hiszem. Belülről merevítő-bordák (offszetlemez), ill. felülről egy perem (húzott szál) került a mellvédre még.
Ezután jött a hátsó felépítmény kicsiny tömbje. Egyszerűnek tűnő forma, de nem volt egyértelmű a valódi konfiguráció. Végül a rendelkezésemre álló infók alapján egyfajta hibrid készült el – félek, az eredeti nem ilyen volt… Mindegy, azért kidekoráltam ezzel-azzal, mint a képeken is látható. Külön kis kartondarabra ragasztottam az idevaló apróságokat, többek között két gyönyörű frissvíz-tárolót (Artist Hobby, mi más). Itt a 0,5 hüvelykes négycsövű légvédelmi géppuska lőszerdobozai adtak még némi munkát - ezeket a FlyHawk Warspite készletéből vettem, de két gond is volt velük. Egyrészt nyolc helyet csak hatot mellékelnek, másrészt az alakjuk sem jó - a tetőnek ferdének kellene lenni. Az első problémát úgy orvosoltam, hogy egy maratást offszetlemezre ragasztottam, körbekarcoltam, leszedtem a maratást, kivágtam, és kész volt a másolat. Másrészt a maratást is módosítottam, hogy jobban hasonlítson az eredetire.
Kicsit hosszú lett az a beszámoló, nem tudom, végigolvassa-e valaki. Talán kitetszik belőle, hogy nem csak az időt húztam az elmúlt néhány hónapban.
P.Gy.
Atlantisz cirkáló 627502 2017. május 5. 15:38
Válasz erre
Kedves Hadihajósok!
Idős ismerősöm megbízásából tolmácsolom "körözését":

"Keresek 1/700-as NELSON, vagy RODNEY makettet, gyártó mindegy. Lehet sérült, hiányos, abbahagyott, vagy dobozos is, fő, hogy a hajótest legyen meg. Budapesten át tudom venni kézben, vidékről postán küldhető, lapos dobozban eldöntve. Értesítést a 06-20/939-42-96 számra kérek."
Sebi 627067 2017. április 25. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék néhány képet mutatni a móvári hajós szekcióról:

goo.gl/ssmXM5
vlevi 626828 2017. április 20. 18:39
Válasz erre
Még így üresen is impozáns látvány!
Sebi 626825 2017. április 20. 18:24
Válasz erre
18033195_1364804843579990_7108174093171513213_n
18033195_1364804843579990_7108174093171513213_n

Tiszteletem Uraim!

Egy kis ízelítő a szombati show helyszínéről. Remélem Batka el tudja hozni a Fusot és élőben is meg lehet majd csodálni valamelyik asztalon.
Batka 626744 2017. április 19. 08:14
Válasz erre
Szia!

Köszi szépen, nekem egy nagy kedvenc az a hajó. Az Aoshima Yamashiro-ra kíváncsi leszek, mert volt Aoshima Fuso-m, viszont ezzel összehasonlítva a Fujimi verzió lényegesen szebb és kidolgozottab.

Üdv,
Batka
Szamuráj 626712 2017. április 18. 12:10
Válasz erre
Szép lesz Nishimura zászlóshajója. Imádom ezt a magas pagodás hajót, mostanában várom 1/200-as papírmakettjét. A héten érkezik meg a testvérhajója 700-ban a Yamashiro (Aoshima). Üdv!
Batka 626680 2017. április 17. 19:07
Válasz erre
DSC_1056_resize
DSC_1056_resize
DSC_1057_resize
DSC_1057_resize

Sziasztok!

Lassan, de biztosan készül! Nagyon remélem,hogy a móvári versenyre odaérek vele a mólóhoz:) (Jelentem a macska is él még :) )

Üdv,
Batka
SSZABI 626345 2017. április 9. 16:01
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen minőségűek az "SS-models" 1/700-as német hajói? Ebay-en nézegettem őket, és ingyen postával eljönne barátibb áron, mint a Combrig és van hozzá némi maratás is. Valakinek volt esetleg ezekkel tapasztalata?

Konkrétan engem egy Von der Tann érdekelne...
Sebi 625428 2017. március 20. 23:07
Válasz erre
Szia!

Lehet, hogy kissé lazák, de őszintén szólva örülök, hogy a helyükön maradtak. Úgyhogy ezen már nem változtatok.
Remélem a macska túlélte a pagodával történt találkozást. Én ezért tartok aranyhalakat :) Mivel tudnak úszni, így nem fenyeget a veszély, hogy hajóznak.
lacipapa 625413 2017. március 20. 19:27
Válasz erre
Batka 625382 2017. március 20. 10:10
Válasz erre
DSC_1016_resize
DSC_1016_resize

Szia!

Nem "lazák" egy kicsit azok a kötelek? Vagy ezen még javítasz?

Közben nekiálltam újra egy Fuso-nak 700-ban, az előző sajnos csúfos véget ért(eljátszotta a macska a pagodát :( )

Jó lenne móvárra elkészülni és rajthoz állítani.

Üdv,
Batka
Sebi 625371 2017. március 19. 23:43
Válasz erre
20170319_195733
20170319_195733
20170319_195505
20170319_195505
20170319_195430
20170319_195430
20170319_195409
20170319_195409
20170319_195241
20170319_195241
20170319_194221
20170319_194221
20170319_194300
20170319_194300

Sziasztok!

Szeretnék néhány képet mutatni flottám új darabjáról. Ma délután "bocsátottam vízre".
Még nincs teljesen kész, mert négy darab kötéldob hiányzik és nincs lelakkozva. De a jövő hét végére az is meglesz.
vtom750 624802 2017. március 10. 09:29
Válasz erre
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi.
1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt?
Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg.
Simi 624800 2017. március 10. 08:55
Válasz erre
Szia!
A 0.01-es nagyon-nagyon vékony, a hajszálnál is vékonyabb. Szerintem jobban megy az 1/700-as hajókhoz. Bár én is tervezem használni a Warspite-mhoz, de csak a jelzőzászlók köteleihez. Az antenna kötélzethez inkább én a 0.05-öst fogom használni. Azért az se nagyon vastag...
Én különben a Uschi-féle anyagból vettem meg a 0.01, 0.03, és a 0.05-ös madzagokat. Egy guriga 10 Euro volt, de 45 m hosszú.Szóval biztos, hogy egy életre elég.Néztem ezt a nálunk kapható verziót, sehol nem láttam feltüntetve a hosszát.
Én az AVR-től rendeltem és véletlenül egyel többet adtak a 0.03-asból...
Batka 624796 2017. március 10. 08:03
Válasz erre
Sziasztok!

Esetleg akit érdekel, új hajós online magazin, ha jól olvasom csak letölthető verzióban lesz. Megvettem már, nagyon igényes, csak ajánlani tudom:
www.insidethearmour.com/shipmodeller.html

Üdv,
Batka
Varjúbácsi 624795 2017. március 10. 08:02
Válasz erre
vtom750 624793 2017. március 10. 00:13
Válasz erre
Köszönöm a tippet, Varjúbácsi.
1/350-hez melyiket választanád, 0,01, vagy 0,02 átmérőjűt?
Sebi, füles rézdrótját próbáltam már, van létjogosultsága, de kicsit nehezebb vele bánni, festéket is ledobja hajlításkor, a könnyebb végét fognám meg.
Sebi 624789 2017. március 9. 21:11
Válasz erre
Szia!

Ha pedig gondolod, belezd ki egy feleslegessé vált fülhallgató vagy számítógép egér zsinórját.
Varjúbácsi 624757 2017. március 9. 07:59
Válasz erre
Szia!
Itt találsz rugalmas szálat, szuper jó. Én is ilyet raktam a Varyagra.
www.tankmodelshop.com/makettek_164/kellekek_135_modellekhez_67
vtom750 624750 2017. március 8. 23:07
Válasz erre
Sziasztok!
Van ötletetek honnan lehetne beszrezni (drót)kötélzetnek megfelelő rugalmas szálat? Húzott szálból nagyon macerás...
Nézegettem berkshirejunction.com/ez-line/ vagy https://www.uschivdr.com/products-in-detail/rigging/ ilyent...
Jó drágák, Magyarországon tudtok beszerzési forrást?
Vagy alternatívát?

üdv.
T.
hergert 624083 2017. február 26. 09:19
Válasz erre
Köszönöm a segítséget Sokol!

A fekete, fehér,sárga festésűt szeretném magam is megépíteni.

SSZABI!

Köszi! A rajzot beszereztem, ez alapján már átterveztem a kéményt.

Szép hétvégét! Jó makettezést!
SSZABI 624078 2017. február 26. 06:07
Válasz erre
Szia!

Először is, sok sikert az építéshez! Ami eddig elkészült az jól fest :)

www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm

Erről az oldalról tudsz rendelni Budapest tervrajzot, szerintem nem is drága (3800 huf) sokat segíthet az építésben. De csak egy ötlet.

Üdv!
Sokol 624071 2017. február 25. 23:30
Válasz erre
Üdv! Pontosan!
Illetve a 47mm-es L/44 Skodák meg lettek emelve/magasabb lafettén vannak, de nem tudok róla semmi infót. Nézd meg a képet, hogy meddig érnek a mellettük álló matrózoknak!

Az árnyékolókat is sokkal magasabbra kellett így húzni ha helyén voltak a csónakok. itt van kép a Budapestről full árnyékolva a korábbi kiépítéssel:
//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/SMS_Budapest_%281896%29.jpg //ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/SMS_Budapest_1896_Modell.jpg
//ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/7a623c1fbc7e.jpg
és itt a Wien már háborús felépítéssel:
//ah.milua.org/wp-content/uploads/2015/08/17-07-1916.jpg
A korlátok is változtak hátul. Ellenőrizni kell, hogy a hátsó híd átépítésekor és a rádió ismételt áthelyezésével hol toldottak hozzá. A Budapesten nem végeztek el minden átépítést, így nem követi a Wien formáját azon a környéken.

Lehet egyszerűbb lenne az 1905 előtti állapotában bemutatni bármennyire izgalmas "frontos mundérban"
hergert 624066 2017. február 25. 22:18
Válasz erre
Sziasztok!

Sokol!

Nagyon örülnék ha segítenél bővebben a Manőverdeck beépítéssel kapcsolatban! A magam részéről eddig maga a kémény formája,az alján lévő szellőző hiánya és a körbeépítése az amit a JSC-hez képest észrevettem és elkezdtem átvariálni.

Sebi!

Köszönöm a jókívánságokat!

Elvoltam pár napot a fedélzettel, lehet picit nagyok a deszkák, de egyenlőre tetszik így.
Sebi 624057 2017. február 25. 20:52
Válasz erre
Kellemes téma. Nekem nem biztos, hogy lenne türelmem a fafedélzetet így összerakni. Jó munkát kívánok én is.
Sokol 624008 2017. február 25. 10:27
Válasz erre
Gyönyörű témát választottál! A manöver-deck beépítésénél vigyáz! Az már a Wien-en is át lett alakítva.
itt görgess le:
www.kuk-kriegsmarine.at/wien.htm

Jó munkát :) !
hergert 624003 2017. február 25. 09:20
Válasz erre
20170225_084952-1
20170225_084952-1
20161202_095228mi
20161202_095228mi
20161202_151325mi
20161202_151325mi
20161206_110721mi
20161206_110721mi
20161215_130152mi
20161215_130152mi
20161215_145214mi
20161215_145214mi
20170204_222417mi
20170204_222417mi
20170216_141847mi
20170216_141847mi
20170222_152014mi
20170222_152014mi
20170223_084926mi
20170223_084926mi
20170223_125302mi
20170223_125302mi
20170225_081414mi
20170225_081414mi

Sziasztok!

Mostanában ezen ügyködök: A JSC 1/250 Wien. Amiből egy SMS Budapestet szeretnék építeni.

Pár kép az építésről.

Üdv.: Herger Tomi
Sokol 623683 2017. február 20. 19:07
Válasz erre
Azért mert a makettépítők makettet építenek kisfiam XD

Jó festegetést!
Willi 623681 2017. február 20. 19:02
Válasz erre
Ennek igazán örülök. Akkor adok neki egy valamilyen szürkét és ti behatároljátok. Ez tök jó. Sok mindent nem cseszhetek el. Legfeljebb leveszek, vagy még hozzáteszek ezt-azt. És máris utánoztam a valóságot. Csak a gyerekek meg ne kérdezzék: -De miért?
Sokol 623612 2017. február 19. 10:26
Válasz erre
Pedig meg tudjuk mondani a színéből :P

Györgynek és Gábornak teljesen igaza van.
Nézd meg a két képet!

Már "világosszürkében":
//c1.staticflickr.com/6/5213/5507514364_1f11794c48_b.jpg
//s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/38/82/86/3882869c85ef39f02957c83a85440cab.jpg

Az utóbbi egy korábbi 1909-es felvétel, és ott az orrán már a javítás!
Erről szól a makettépítés. Utánozzuk a valóságot az adott pillanatban.
Sebi 623605 2017. február 19. 02:43
Válasz erre
A többiek nevében is köszönöm kedves szavaid.
Nos, pedig akármilyen hihetetlen, meg lehet tenni és ennek elég egyszerű oka van. Elég sok kiadvány és netes fórum foglalkozik a témával. Ha tehát szeretnél elmélyedni benne, akkor a lehetőség adott. Egyébként a dolog nem annyira bonyolult.
Az akkori korban, a világ vezető haditengerészeteinél elég egyszerű volt a színhasználat. Az angolok a már említett 507A,B,C-t használták fő színekként. Erre jött rá minden más szín. Feltéve, ha használták őket. Mert az első vh-s álcafestések leginkább fekete-fehér geometriai ábrákból álltak. Ezért az általam feltöltött színkártya nagy része második vh-s színeket tartalmaz.
A Dreadnoughtról nem maradt fenn leírás, hogy álcafesrést viselt volna. Egyébként sem volt jellemző, hogy csatahajókat ilyen ábrákkal pingáltak volna le. Vagyis marad a három alapszín. Ebből az A a legsötétebb és ez kellett a honi flotta hajóira.
Ha ezt lefordítod makettfestékre, akkor lehet Tamiya XF-50 vagy Humbrol 67, vagy más ezeknek megfelelő szín. Csakhogy ezek a festékek nem abból az anyagból készültek, mint az eredeti. Ezért az árnyalatuk is csak megközelítőleg lesz jó.
De személy szerint ezzel én már nem foglalkozom, mert az már tényleg szőrszálhasogatás lenne.
Willi 623601 2017. február 18. 21:38
Válasz erre
Pedig úgy érzem, ez nem más, mint a halvány, a világos és a kevésbé szürke közötti választás lehetősége. Ha én megépítem a hajót egy bizonyos színnel, ti megmondjátok, mikorról való? Kizártnak tartom, pedig szeretlek benneteket.
Sebi 623544 2017. február 17. 22:15
Válasz erre
Szia Willi!

Ebben a dologban semmi szőrszálhasogatás nem volt. Narn feltett egy kérdést és "mi" összedobtuk a választ. Ez alapján megállapítható, hogy az XF-50 alapvetően jó szín lesz a hajójához. Csak tegnapelőtt annyit jegyeztem meg, hogy a Dreadnought viselhette mind a három fő színt, amit az angolok abban az időben használtak. Az, hogy Narn végül milyen színűre festi a hajóját, az az ő döntése lesz.
Ahogy látom, a kép körül is kezd kialakulni a konszenzus. Én egy kissé benéztem a torpedóvédő hálót, így túlkalkuláltam a kép korát. A többiek kiigazítottak. Semmi szőrszálhasogatás nem volt benne. Észrevettek olyan részleteket, amit én nem.
Simi 623534 2017. február 17. 21:27
Válasz erre
Szia!
Ez igaz. A lövegtorony is leemelhető. Csak azért gondoltam a kazánokra, mert a második kémény fölé volt telepítve ez az állványzat.
Willi 623529 2017. február 17. 20:43
Válasz erre
Gyerekek, ez már szőrszálhasogatás. Én is Dreadnought építek, de ennyire sohasem mélyedtem bele a dologba és nem is fogok. Kiválasztok egy szürkét, aztán majd ti bekorhatároljátok :-)
DzsunKa 623514 2017. február 17. 14:44
Válasz erre
Csak még egyszer és utoljára! Most olvastam a Wikipedia-n, hogy "Dreadnought" nem vett részt a jütlandi csatában. Ugyanis tervezett nagyjavításon volt. Ergo, ez a kép akkor is készülhetett. Simi, egy ilyen daruval, nem csak hajókazánokat, hanem a lövegtornyokat is leemelhették a hajóról, pl: a toronyokat fordító szerkezetek felújításához stb.
zs180 623495 2017. február 17. 01:20
Válasz erre
Biztos, hogy nem a háború után készült a kép. A hajón ugyanis ekkor már nem voltak torpedóvédő hálók és egyéb részletei is változtak a képen látható állapothoz képest. Forrásaim alapján 1913 körülire saccolom a kép készültét.
Simi 623489 2017. február 16. 23:24
Válasz erre
Nyilván a bontáskor is valahogy kiemelik a kazánokat... tehát akkor is készülhetett a fotó.
Sebi 623480 2017. február 16. 21:01
Válasz erre
Hát szakértő én sem vagyok, de amennyire tudom, egy hadihajóra addig húznak fel lobogót, amíg nem törlik az adott haditengerészet állományából. Ezt azért fontos így kihangsúlyozni, mert a szolgálatból történő kivonás és a bontás között évek telhetnek el.
A Dreadnoughtot 1920 márciusában adták el bontásra és előtte egy évet töltött tartalékban. Ez a kép tehát készülhetett mondjuk 1918 őszén, amikor már úgymond "semmire nem használták", csak ki volt kötve a mólóhoz.
De természetesen figyelembevéve Tamás észrevételét, elképzelhető, hogy marad az, amire Dzsunka és Imi barátom utalt. A kép egy javítás alkalmával készülhetett még 1918 előtt. Ahogy szép magyarosan szokták mondani: revideálom a tippemet :)
Simi 623449 2017. február 16. 13:28
Válasz erre
Szia!
Szerintem a kazánok kiemelésére készült ez az állványzat.
Egy idő után annyira tönkre mentek, hogy cserélni kellett őket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.