/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
páncélos 629648 2017. július 4. 17:07
Válasz erre
szt_péter 629642 2017. július 4. 15:18
Válasz erre
Alig várom! Már csak egy új kiadású T-72 makett hiányzik hozzá, amiből 100% magyar gépet lehetne építeni. Örülnék még Tatán egy harckocsizó nyílt napnak is több kiállított járművel, emlékkel, fotóval, stb. vagy egy nyílt ünnepségnek, szerintem elég sok érdeklődő lenne.
gaunt1 629628 2017. július 4. 09:30
Válasz erre
a csehek gyártottak a harmadik világ országainak olyan T-55-öst, ami külsőleg még sima T-55-nek látszik, de van légvédelmi géppuskája, de nincs homlokgéppuska.

Nem csak a csehek, a szovjetek is gyártottak ilyen változatot.
www.primeportal.net/tanks/jose_luis_silva_chang/t-55/index.php

A modernizálásról még annyit, hogy a szovjetek sok T-55-öst is modernizáltak, ez lett a T-55M, ami a sugárelnyelő réteget leszámítva 100%-ban megegyezett a T-55AM-el. És még említhető a lengyelek mesterműve, a T-55 Merida, ami két fő változatban épült: AM és AMS.
páncélos 629625 2017. július 4. 07:38
Válasz erre
A T-72-ről, illetve annak magyar alkalmazásáról készülőben van egy könyv, több mint egy évtizede dolgozunk rajta Pánczél Matyival. Nem merek a megjelenéséről időpontot mondani, csak azt, hogy jövőre jó lenne (ha elkészülne), elvégre 40-éves évfordulója lesz hazánkban.
A T-55 nehéz falat, a legtöbb készült belőle a világon. Ha csak a hazai darabszámot szeretnénk bemutatni az is óriási lenne, és egyben lehetetlen.
agriamodeling 629622 2017. július 4. 00:30
Válasz erre
Szia páncélos!

Én is köszönöm! A most írt infoval ügy-ahogy tisztában voltam de minden tanács és hozzászólás hatalmas segítség tud lenni, az irányzórendszerért pedig kifejezetten hálás vagyok, abba simán belefutottam volna építéskor.

Ami a szt_péter által javasolt könyvet illeti, jómagam is hálás olvasó lennék :)

Üdv,

agriamodeling
gubaa80 629619 2017. július 3. 23:26
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat.
szt_péter 629616 2017. július 3. 22:13
Válasz erre
Páncélos!

Jó lenne a T-55 és 72 változatokról a gyártásról az üzemeltetésig egy minden részletre kiterjedő magyar nyelvű könyv, ami civilek számára is hozzáférhető. Ha érzel magadban affinitást, én támogatom. A külföldi angol nyelvű források rendkívül összezavarják az embert, ha megpróbáljuk összerakni a szovjet és a VSZ országaiban alkalmazott elnevezésekkel, stb.
páncélos 629612 2017. július 3. 20:33
Válasz erre
Egy-két nagyon fontos dolgot nem árt tisztázni!

A T-55-öst követte a T-55A. A T-55A elég hosszan, a 60-as évektől a 80-as évekig készült, így folyamatosan változott. Ezen kívül voltak eltérések a különböző gyártó országok között is. A T-55A modernizálásából született a T-55AM. Ennek volt szovjet, és a Varsói Szerződés tagállamainak koprodukciójából megálmodott változata is.

A csodás nyugati szakirodalom ezeket nevezi T-55AM1 és T-55AM2, majd T-55AM2, és T-55AM2B-nek. A lényeg, hogy a T-55AM2-nek (külsőleg: kötényes, plusz pc védelemmel ellátott, új típusú tűzvezető-rendszerrel felszerelt) nálunk, és a VSZ országok többségében, a KLADIVO tűzvezető-rendszer beépítésével készült változatok lettek rendszeresítve. A Szovjetunióban más típusú a beépített tűzvezető rendszer, ez utóbbit vették át a románok is. A két különböző rendszer jól megfigyelhető fényképek alapján, a lövegcső tetején, a torony elején, közvetlenül a lövegbölcső felett. Ezen kívül az irányzótávcsőben, és a lézeres érzékelőben van lényeges különbség. Most itt nem térnék ki, hogy már gumibetétes a lánctalp, mint a T-72-nél, mert ezt később a sima 55/A változatok is megkapták.

Röviden volt sima T-55, ezeket a T-54-től örökölt búvónyílásairól lehet felismerni elsőre, de már légvédelmi géppuska nélkül, viszont még homlokgéppuskával ellátva.
Majd T-55A eltérő, megerősített búvónyílások, eleinte légvédelmi géppuska nélkül, majd később már volt rajtuk, és az évek során ennek búvónyílása is változott.
A T-55AM amiről fent írtam. Ez a VSZ országokban T-55AM, a SZU-ban T-55AM2.
Mindegyiknek volt pk változata, ami a SZU-ban T-55K, AK.
De, hogy nehezítsük a felismerést exportra a csehek gyártottak a harmadik világ országainak olyan T-55-öst, ami külsőleg még sima T-55-nek látszik, de van légvédelmi géppuskája, de nincs homlokgéppuska. Volt olyan T-55A is amire már NSZVT géppuska lett felszerelve. Még tudnék írni, de itt sok lenne.
agriamodeling 629609 2017. július 3. 16:16
Válasz erre
Szia gubaa80!

Én is csak most kezdtem el utánanézni, de a B verzió a DDR hadserege által használt gépeket fedi le. Azt olvastam róla, hogy a németek anno cirka 40 darabot alakítottak a saját AM2-jeikből B verzióra, a többi maradt sima AM2. Emiatt ha sima AM2-t akarsz építeni, akkor valóban nem mehet 1:1-ben a Takom klt. Én magyar kocsiban gondolkodom, emiatt kisebb keresgélaés után azt találtam, hogy a TPN-1 irányzóműszert kell felrakni (erre simán találsz fotót a neten) illetve a CMK gyanta klt alapján úgy tűnik, hogy a németek csak három géppuskalőszeres dobozhoz alakítottak ki rögzítést a torony jobb hátsó részén (a magyar tankon a kép szerint 5 volt, mint a cseh kocsikon is), plusz a németek raktak oda egy függőleges tárolót (bármi is volt az).
Ha valaki megírja hogyan tudok képeket feltölteni ide a laptopomról, szívesen megosztom amit eddig összeszedtem.
gubaa80 629606 2017. július 3. 13:23
Válasz erre
Sziasztok

Pontosan mik a szemmel látható eltérések az AM2B és az AM között?

köszi
üdv
Zsolt
pumba 629582 2017. július 2. 20:08
Válasz erre
cqNVzF5_d
cqNVzF5_d

Esetleg, Angola...
pumba 629580 2017. július 2. 20:06
Válasz erre
amisom-t55-tanksreuters2
amisom-t55-tanksreuters2
Amisom-Somalia
Amisom-Somalia
somalia-amisom-shabaab
somalia-amisom-shabaab

Sziasztok!
T-55 AM témák...
páncélos 629559 2017. július 2. 09:04
Válasz erre
Szia agriamodeling!

Remélem majd az építési folyamatokról, és az elkészült járműről is láthatunk majd képeket.
Ha valami még nem kerek az eredeti harckocsival kapcsolatban, kérdezz bátran.

Neked is további jó hétvégét!
agriamodeling 629558 2017. július 2. 08:28
Válasz erre
Szia páncélos!

Köszönöm szépen a segítséget, azt hiszem az irányzóhoz és a kötényhez van is referencia fényképem, ezeket meg tudom oldani.

Egyébként a készlet a maga fiziaki valójában még a dobozban is impozáns, remélem elkészítve is mutatós lesz.

Kellemes hétvégét!

Agriamodeling
páncélos 629490 2017. június 30. 19:23
Válasz erre
Így elsőre nagyon jónak tűnik. Hagyományos 55/A is építhető belőle.
Szerintem keress egy jó képet, egy régi magyar gépről, és annak megfelelően építsd meg.
gaunt1 629488 2017. június 30. 18:00
Válasz erre
Arra figyelj, hogy az 1K13 irányzóműszert ne használd fel, mert az az AM2B sajátja. A mieink sima AM2-esek voltak, azokon csak a régi TPN-1 volt. Még a kötényezés leghátsó részénél lehet eltérés, a keletnémet gépeken ez kicsit másképp volt megoldva. De szerintem gond nélkül lehet magyar tankot építeni a készletből, minimális barkácsolással.
agriamodeling 629484 2017. június 30. 16:56
Válasz erre
Szia páncélos!

Igen, azt én is rögtön kiszúrtam és ezt még egész könnyen meg is fogom tudni oldani. Az Armorama oldalon van egy fényképes dobozbontás:

www.armorama.com/modules.php

Ha meg tudod nézni, adnál tanácsot az építéshez?

agriamodeling
páncélos 629475 2017. június 30. 12:51
Válasz erre
Szia!

Nem láttam még a dobozbontást, de úgy vélem, a lánctalpakat védő kötényezésről hiányoznak a fellépők.
agriamodeling 629471 2017. június 30. 08:29
Válasz erre
Sziasztok!

Felbuzdulva a véleményeiteken, megvettem a Takom AM2B készletét, hogy egy magyar verziót építsek belőle. Milyen pontosításokra van szükség, hogy a lehető legrealistább legyen a kész jármű? Nem szeretnék olyanba futni később, hogy egy magyar-idegen toronyláda vagy búvónyílás legyen a járművön (T-72-est már sikerült "elrontanom" annak idején referencia hiányában).

Előre is köszönöm a segítséget!
agriamodeling
mercure47 629125 2017. június 18. 23:38
Válasz erre
mercure47 629124 2017. június 18. 23:37
Válasz erre
antarktika 629072 2017. június 17. 09:35
Válasz erre
Az igazat megvallva a sárrázó építmény kapuja volt. Ha nyuszibusz hajtott rá, akkor be kellett csukni a kapuját és így adta meg neki a szélességet. Ha tank hajtott rá, akkor ki kellett nyitni. A tervezői számoltak a tonnákkal és ez a kapu "páncélozott" volt. A nyuszik előttünk becsukták , mi meg nagy elánnal nekihajtottunk úgy, hogy a sárvédő 20 méterre repült. Kapunak meg semmi baja. Legközelebb répát kötöttünk az antennára:)
gaunt1 629064 2017. június 16. 21:00
Válasz erre
páncélos 629058 2017. június 16. 19:06
Válasz erre
Megszűnt az alakulat. :D
Ma már se kapu, se T-55. :(
gaunt1 629057 2017. június 16. 17:45
Válasz erre
Na és mi lett a kapuval, túlélte? :)
antarktika 629039 2017. június 16. 08:05
Válasz erre
Tudod, 36 óra gyakorlat után beszűkül az ember látómezeje, a kapu meg nem:)
páncélos 629038 2017. június 16. 07:36
Válasz erre
Szia! Jó reggelt neked is!

Igen a felségjelzésben igazad van, de valahol nekem meg van ez a kép, és még vagy 25-erről a gyakorlatról, majd megkeresem. Remélem lesz dátum, és helyszín.

"de akkor a jobb első sárvédőt össze kell gyűrje, mert szűkebb volt a kapu, mint kellett volna:))"

Meg kellett volna tanulni botozni!:))) -azért van a vezető lábánál két oldalon, tötszik tudnyi! Tudom te fent ültél a toronyban, és egyébként is a kapu a hibás. :D
antarktika 629037 2017. június 16. 07:30
Válasz erre
Ja és persze, megcsinálhatja a kollega a volt kocsimat, de akkor a jobb első sárvédőt össze kell gyűrje, mert szűkebb volt a kapu, mint kellett volna:))
antarktika 629036 2017. június 16. 07:28
Válasz erre
Jó reggelt, persze, hogy élek, csak a munka...

Nos, hogy a témában maradjunk, még azon is gondolkodtam, hogy - nagy valószínűséggel, nem 100% - hogy nem nemzetközi gyakorlaton készülhetett a kép, hiszen akkor a felségjelzéseket is felfestették, magyarul a kokárdás csillagot.
páncélos 629028 2017. június 15. 21:05
Válasz erre
Na! Örülök, hogy élsz. :))) Már vártam (inkább csak reménykedtem), hogy hozzászólsz a témához. T-55A a te szakterületed.
Jut eszembe, a kanizsai 116-os pont jó lehetne a kollégának megépíteni;) Nem?
antarktika 629003 2017. június 15. 07:51
Válasz erre
Az sem lehet kizárt, hogy a dandár szervezésű állománytábla idején készült. Akkoriban - '90-es évek legeleje - egy harckocsidandár 3 harckocsi zászlóaljból és 2 lövész zászlóaljból ( Ja, meg tüzérek, légvédelmisek, stb ) A lövész zászlóalj 3 lövész és 2 harckocsi zászlóaljból. Tehát, ha egy harckocsidandár 3. harckocsi zászlóalj 1. századának kocsija volt, akkor lehetett. Persze az sem kizárt, hogy tényleg egyedi, gyakorlat során felfestett. A kép helyszíne és ideje sokat segíthetne.
páncélos 629000 2017. június 14. 22:27
Válasz erre
Voltak régen, szép nagy közös hadgyakorlatok pl. Duna 82/83/84/85, vagy Bazalt 87, vagy Barátság 82, Pajzs 79...stb. Az ilyen gyakorlatokra előfordult egyedi számozás. Ez is a 80-as évek egyik ilyen gyakorlatán készült, most meg nem mondom hírtelen melyiken, de nekem is van róla képem. Így előfordulhat (csak példa) 771-799-ig, vagy 660-689-ig számozás is.
mercure47 628996 2017. június 14. 19:29
Válasz erre
55
55

És akkor ez a kocsi milyen logika szerint lett számozva?
mercure47 628995 2017. június 14. 18:56
Válasz erre
páncélos 628977 2017. június 14. 07:20
Válasz erre
Bármilyennel nem lehetett, mert ennek volt egy szabálya.
De nem fogsz nagyon mellé lőni, ha X10-X39-ig számozol.
Az X lehet 1-9-ig bármi, persze tudni kell, hogy az adott alakulat HK DD. vagy lövész dandár…stb. A ZPK kocsi X00. Ha 70-es évek vagy korábbi, akkor viszont csak 7 kocsi volt egy században.
páncélos 628976 2017. június 14. 07:15
Válasz erre
Volt ilyenre is példa 97 után Tapolcán, hogy 1XX a két utolsó szám adta az alvázszám utolsó két számát. De ez kiképző alakulat volt akkor, így nem kellett a megszabott számozást alkalmazni. Mondjuk vicces volt amikor két 120-as számú gép állt egymás mellett.
mercure47 628974 2017. június 13. 23:17
Válasz erre
Tehát,akkor mondjuk Szabadszállástol Nagykanizsaig bármelyik ezred lehet bármilyen toronyszámokkal? Csak a rombusz helyett háromszöggel?
mercure47 628973 2017. június 13. 23:12
Válasz erre
Köszi, nekem is pont ez jutott eszembe :)
szt_péter 628971 2017. június 13. 22:19
Válasz erre
Mennyivel könnyebb dolgunk lenne, ha a harckocsik is a gyári szám utolsó 3 számjegye alapján kapták volna a kocsiszámaikat, mint a repülőgépek az oldalszámot a gyári szám utolsó 2-4 számjegye után.
páncélos 628967 2017. június 13. 20:56
Válasz erre
Légvédelmi géppuskás T-55A szinte mindenhol volt. Milyen toronyszámmal? Ez mindig változott. Ha az első zászlóalj x gépe elment javításra, és egy másik kocsi került a helyére, már át is kenték a számot.
mercure47 628964 2017. június 13. 15:45
Válasz erre
Az elírásokért bocsi, telefonról ment.
mercure47 628963 2017. június 13. 15:43
Válasz erre
ilyenre gondoltam
ilyenre gondoltam
2.
2.

Sziasztok!
Megint én vagyok, úgy alakult,hogy bele vágok a magyar ötvenötös-be, ehhez lett is egy Italerim :D. A problémám pedig az,hogy sima,csavaros, Dshk-val ellátott példányok milyen toronyszámokkal, melyik egységekben szolgáltak? Előre is köszönöm.
szt_péter 627800 2017. május 14. 18:41
Válasz erre
Type-69 a Takom készletben ez a jelzés is benne van a matricák között.
i.imgur.com/qnFyCej.jpg
szt_péter 627298 2017. május 1. 16:19
Válasz erre
szt_péter 627270 2017. április 30. 20:13
Válasz erre
Szovjet gyártmány nálunk ritkaság napjainkban.
gaunt1 627269 2017. április 30. 18:29
Válasz erre
És szovjet gyártmányú... Érdekes, hogy erre is rátették a cseh és lengyel páncélosokon található toronyládát. Kíváncsi lennék vajon mit tároltak benne.
Kojak75 627266 2017. április 30. 18:04
Válasz erre
szt_péter 627265 2017. április 30. 17:33
Válasz erre
Szerintem még anno a Bólyai. A jobb oldali sima 55-ös.

mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/wp-content/uploads/wppa/8847.jpg
szt_péter 627264 2017. április 30. 17:27
Válasz erre
A 127-es kocsink Csemőn, 2015-ben.

mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/
szt_péter 626895 2017. április 22. 19:27
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.