/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.
ati27 627777 2017. május 14. 11:30
Válasz erre
Igen. Mondjuk elég lassan szárad. Lehet, hogy az volt a gond, hogy hajszárítóval gyorsítottam. De a gunze kb fél óra alatt festhetőre szárad. Szóval azzal csináltam. Sárkányos, az az AK lakk elég jó. Állagra pont mint az ominózus padlófényező. Most fújtam vele...
Amon 627775 2017. május 14. 11:21
Válasz erre
Szia!

Mi a műanyag típusa? Mert a vízbázisú festékek érzékenyek a "zsírosabb" műanyagokra
Az oldószeresek kevésbé.
Itt szerintem nem a festékkel volt a hiba.
Sziluboy 627765 2017. május 14. 05:37
Válasz erre
Szia!

Ez az acrylic-polyurethane primer volt?
ati27 627762 2017. május 14. 00:21
Válasz erre
Sziasztok!

Ma próbáltam a vallejo fekete primer-t. Igaz nem maketten, hanem egy robot fűnyiró műanyag keretén. (prototipus, design modell lesz). A felület egy kicsit érdes, strukturált volt. Hát srácok, egy katasztrófa! Úgy ledobta, hogy öröm volt nézni! Jött le mint a kígyóbőr. Kaparhattam le az egészet. Szerencsére a gunze 1500-as tette a dolgát! Úgyhogy én kerülni fogom ezeket a primereket, (pedig van elég sok színben már) és maradok mr surfacer-nél...
Lorco 627087 2017. április 26. 11:24
Válasz erre
Szia,

tudomásom szerint csak a kisvonatos a jó, a többivel felesleges próbálkozni.

Üdv: Lorco
sárkányos 627083 2017. április 26. 10:53
Válasz erre
Szevasz. Nyugodt szívvel tudom ajánlani az Intermediate Gauzy Agent-et én is kipróbáltam és a második réteg után tényleg olyan fényes mint a képeken! Az ára sem durva és kiadós. www.modellfutar.hu/AK-INTERMEDIATE-GAUZY-AGENT-SHINE-ENHANCER
warbirds 627081 2017. április 26. 10:25
Válasz erre
Szerintem az volt a gond, és talán a másik jó lehet, de csak próba útján tudod meg. :)
Erre viszont azt írják, hogy csodát tesz:
www.britmodeller.com/forums/index.php

Gondolom az ára is "csodás" lehet...:)
KapusiZoli 627068 2017. április 25. 21:15
Válasz erre
Kipróbáltam a Sofix padlóápolót, amit ajánlottatok, de sajnos nem volt kisvonatos, hanem csak sima citromos.3 réteg után, semmi normális eredmény,maradt ugyanolyan selyem-matt, mint előtte.Na most azt szeretném kérdezni, hogy: 1. vajon az volt-e a hiba, nincs benne viasz, mint a vonatosban, 2.vajon a parkettaápoló jó-e, mivel abban viasz van?
vlevi 626774 2017. április 19. 18:54
Válasz erre
Bármelyik nagyon jó. Nekem Surfacer 1200 van, ezt egyáltalán nem kell babrálni (polírozni) fújás után, mert a selyemfényű festékeknél egy hangyányit mattabb felületet eredményez.
Van másfajta alapozóm is (Alclad), de tényleg matt, azt érdemes óvatosan átcsiszolni, mert szinte kréta matt felületet ad.
Annál a Gunze sokkaljobb.
tégé 626766 2017. április 19. 17:15
Válasz erre
Szia!
Én a Mr. Base White 1000-t használom már évek óta minden alá, értsd fémszínek, fehér és a többi. Száradás után nagyon finoman átcsiszolom, ha kell polírozom. Nagyon elégedett vagyok vele. Észter hígítóval is hígítottam már, vékonyan több rétegben érdemes felhordani.
pmheros 626761 2017. április 19. 16:02
Válasz erre
Mr.Hobbysurfacers
Mr.Hobbysurfacers

Nem szoktam festés előtt alapozni, de mostanság sokat bíbelődök a divatos akrilokkal, és úgy érzem szükség lenne arra, hogy mégis beszerezzek ezekhez valami jóféle alapozót.

Mr.Hobby termékekkel van jó tapasztalatom, ezért azok közül válogatnék. Nem akarom feltömíteni a felületet vele, és visszacsiszolgatni sem, csak egy ragaszkodó felületképző réteget szeretnék, amelyhez jól tapadna a 'túlhypeolt' akril, valamint kellő előtakarást biztosítana, hogy kevesebb szín réteget kelljen felhordjak a teljes takaráshoz.

MR. FINISNING SURFACER 1500 -al szemezgetek, de nem tudom megfelel-e a feladatra, mert a nevében nincs benne, hogy 'Primer'. Van a Mr.Hobby -nak egy MR. PRIMER SURFACER 1000 nevű terméke is, de ahogy én tudom a szám a végén a szemcsefinomságot jelöli, amiben ez gyengébb, mint az általam kiszemelt surfacer. Repülős beállítottságú vagyok, így a felület érdessége, mikrosímasága nekem nagyon fontos.

Szívesen fogadnám olyan makettező tapasztalatát, aki használja az említett anyagokat. Előre is köszönöm! Üdv.: pmheros
Gabusch 626689 2017. április 17. 20:29
Válasz erre
Nekem lakkjaik sárgultak be a flakonban. Warhammernél azt mondták, ilyet még nem is láttak.
pmheros 626688 2017. április 17. 20:19
Válasz erre
vallejo-retarder-medium-17ml
vallejo-retarder-medium-17ml

Vallejo Retarder Medium 70.597 flakonom tartalma kb technokol ragasztó állagúra sűrűsödött be. A problémát azért érzem jelentősnek mert csepegtetéses adagolást igényel, viszont a "belsőség" egy folyamatos kukacot alkot kinyomáskor.
Az új Humbrol -okra jellemző tönkrementelt produkál, vagyis a térfogata nem csökken, csak erősen bekocsonyásodik. Tárolás szobahőmérsékleten történt napfénytől óvva, teljesen zárt kupakkal.

Megmenthető valamilyen vegyszerrel, vagy rendeljem a következő flakont ?

Üdv.: pmheros
bothbalazs 626379 2017. április 10. 17:09
Válasz erre
Sziasztok, szeretnék készíteni egy gyártósoron levő ju 87-et. Tudtok ajánlani forrást, ahol utána tudok járni, hogy milyenek voltak ezek a gépek alapozás előtt, közben, végleges festés előtt?
Köszönöm,
Balázs
ted978 626352 2017. április 9. 21:19
Válasz erre
Heló! megpróbálom. beáztatom. köszi. csak mert a lefolyótisztító nem segített, azthittem valami komolyabb szer kell. üdv...
filpit 626283 2017. április 8. 06:04
Válasz erre
Szia, Bercsi.
Köszönöm a segítséget , feltétlen kipróbálom !

Üdv,
filpit
KapusiZoli 626211 2017. április 6. 21:21
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget, megfogadom a tanácsotokat!
Lorco 626170 2017. április 5. 21:32
Válasz erre
Szia,

én hígítás nélkül töltöm a pisztoly tartályába és a festésnél alkalmazottnál icipicivel nagyobb nyomással fújom, vigyázva a megfolyással! Sok vékony rétegben felhordva nagyszerű felületet képez befolyatáshoz, matricázáshoz. Kabintetőhöz is használható mártogatva, óvatosan leitatva a sarkokon, bár hajlamos a szivárványosodásra..

Üdv: Lorco
KapusiZoli 626169 2017. április 5. 20:48
Válasz erre
migi 626143 2017. április 5. 08:28
Válasz erre
Nemrég hoztak nekem is a Tescoból , de vettem a DM ben is ,
Kferro 626142 2017. április 5. 08:14
Válasz erre
Ezt sajnos nem tudom megmondani, mert én is már pár éve vettem.
kalex 626140 2017. április 5. 07:48
Válasz erre
És honnan szerzed be? Legalább egy éve keresem, de - állítólag - a gyártó megszüntette a forgalmazását. A nem "kisvonatossal" Dunát lehetne rekeszteni, de úgy tudom az nem jó erre a célra.
Kferro 626101 2017. április 4. 08:57
Válasz erre
Sofix
Sofix

Én már évek óta a Sofix padlóápolót (a "kisvonatosat") használom erre a célra, s tökéletes eredményt ad.
nezelod 626098 2017. április 4. 00:30
Válasz erre
Szia ! A saját hígítójával (Mr.Color) le kell jönnie.
KapusiZoli 626091 2017. április 3. 21:53
Válasz erre
Szervusztok Urak!
Segítsetek nekem!Matrica alá melyik gyártó fényes lakkját ajánljátok, használjátok? Katonai gépekhez kellene.
Köszönöm a segítséget!
Üdv:
Zoli
ted978 626082 2017. április 3. 19:58
Válasz erre
Sziasztok! kérdsem lenne. Gunze mr surfacer alapozót le lehet valamivel mosni?

Köszi, és üdv: Sanyi
Sziluboy 626031 2017. április 2. 19:03
Válasz erre
AK_vs_gunze
AK_vs_gunze

Ez a kép nekem sok mindent elárul. Már nem emlékszem, de lehet, hogy pont valami AK-s kiadványban szerepelt.
kicsizsolesz 626013 2017. április 2. 12:24
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy két jótanács.
Ak inteactíval festek.
Az álca megfújásával gondom.
Első:
Ha kiss nyomással fúlyom, és kevés festékkel, akkor nem tudom a szélet megfújni fröcsköl.
A mácsik:
A nyomást növelem a festék menyiséggel, a festék gyári híg keverése miatt.pacát fúj.
Mi tévő legyek várom a tapasztaltak jó tanácsait.
Köszönöm.
Forgacs 625325 2017. március 18. 22:11
Válasz erre
Sziasztok!

Tömören akkor összeszedem, hogy jól gondolom-e ahogy gondolom:
Hogy egész pontos legyek a hajó anyaga poliészter gyanta, ami üvegszövettel van merevítve belülről és az egész test mindössze 2mm vastag kb.
Ami biztos, hogy akkor ezt a "szűz" testet beborítom valami klórkaucsuk alapú alapozó festékkel, 2-3 rétegben.

A lemezelést pedig még meggondolom, mert amivel burkolni tudnám jelenleg, az 0,05mm vastag vörösréz szalag, és saccra az egész burkolat olyan 30-40g többletsúly lenne csak ( ez közelebb áll a méretarányos lemezvastagsághoz mivel 0,08-0,16mm vastag lemezek lennének pont arányosak). Viszont amit te írtál Sokol öntapadós alumínium csík sem elvetendő ötlet mert ha jól olvastam az mindössze 40um vastag, és ez miatt talán jóval könnyebb is (ami szintén szempont) és a rögzítése sem problémás, és még forrasztani sem kell.

Utána ezt a lemezelést kell bevonnom valamilyen fém alapozó réteggel 3 rétegben. Attól annyira azért nem tartok, hogy elfedné a részleteket, mert 1/50-ben már a szegecsek fejének is 0,6mm átmérőjűek.
Ez után ráhúzhatom a humbrol színkódolású színeket is 2 rétegben, majd ezt kell lakkozzam valami viszonylag ellenálló finishelő lakkréteggel szintén 3 rétegben.

Ami nagy kérdésem a festékekkel kapcsolatban:
Mindegyiket tudom fújni légecsetből, vagy készüljek lélekben az ecsetezésre?

A tönkcső két végét egy-egy dörzszár zárja, és belőlük egészen a fedélzetig felnyúlik egy-egy zsírutántöltő csonk, melyen keresztül mindig kényelmesen tudom után zsírozni. Viszont ha lehetséges akkor ezt megpróbálom egy vízzáró rekesszel leválasztani a többi belső tértől amennyiben ez lehetséges, ennek a méretét és kivitelezését majd a tengelyek hossza és a motorok által bezárt szög határozza meg.

Azért is tettem fel eme nagy kérdéseket, mert ennyire még sosem merültem bele a festés témába, hogy működő modell esetén milyen károkat okozhat maga a környezet is ami ellen a festéknek ellen kell állni, mivel ezek a szoba hőmérsékleten és egy vitrinben nem nagyon merülnek fel.

Willi abban teljes mértékig egyetértek veled, hogy úsztatás előtt alaposan át kell vizsgálni a hajótest épségét, és a tönkcsövek állapotát is.
Sokol 625292 2017. március 18. 12:56
Válasz erre
A neolux tényleg jól tapadt és vizet is bírta csak úgy zsugorodott, hogy 2-3 éven belül több repedés volt rajta, mint egy korhadt deszkán. Rosszabb esetben a kérget is megemelte, ha a fa nem mozgott vele olyan erő volt benne. Jól emlékszem az MHSZ-es kanyargerincű versenyjószágokra, meg a hosszában repedő tőkékre, -annyira azért nem élveztem,- bár az emlékek megszépültek :D

Az a baj, hogy amit írsz az a kérgelt fa, vagy sztirol testeknél tényleg jól működött, de Ő műgyantából egy az egyben kiöntött testet akar használni. Itt a hígító és az alapozó száradóolajai nem tudnak a fa felé elpárologni, illetve a fa anyagába beleszívódva külön réteget képezni. Teljesen más jelenségek munkálkodnak benne, mint egy laminátumnál, vagy üvegszálerősítésű testnél.

Abban is igazad van, hogy egy szabadon kötött tönkcső mindig szivárog, de áttétes meghajtásnál boxolva ez már nem jellemző annyira. Ma már simán lehet házilag 0.8-1.5 bar-ig ellenálló, kenhető perselyt barkácsolni fillérekből.
Willi 625269 2017. március 18. 07:10
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem túlbonyolítjátok a kérdést. Régen (80-as évek) a hajótestet vékony vászoncsíkokkal borították, amit aztán nitro lakkal átitattak. Ezáltal majdnem olyan lett, mintha üvegszálas réteget kapott volna. Ezt követte a több rétegű gittelés, amit minden réteg után alaposan formára csiszoltak. Az utolsó csiszolása a lehető legfinomabb papíral történt, vizesen. Ezután alapozás és legalább 2-3 réteg festés került rá, nem kimondottan makettező festékekből, mert akkoriban még nem is hallottunk róla. Volt ugye a Neolux, amit autókhoz használtak és az tökéletesen megfelelt. Azóta eltelt ugyan pár év és fejlődött valamicskét ez az iparág is. Tény, a makettező festékek nem olcsók. Aki megfelelően aberrált, megpróbálhat más festékeket is. És vannak lakkok, melyek tökéletesen fednek minden rést. Csupán ennyit gondoltam a dologról. Engem nem a festés repedései aggasztanak, hanem a tönkcső tömítetlensége miatt beszivárgó víz. Talán a hajótest belsejét is megfelelően kellene szigetelni ellene. És egy fontos dolog, minden úsztatás előtt alaposan át kell nézni a hajótestet. Ebből baj nem lehet.
bercsi 625261 2017. március 17. 21:12
Válasz erre
Pedig ki kellene próbálnod a gyárival is, szerintem azzal működne.
Én tegnap kísérleteztem AK festékkel; kisfiam által játéknak használt Phantomot fújkáltam, mindenféle felületi előkészítés nélkül. Flakonból számomra fújhatatlan, hígítva jobb (tamiya akril hígítóval) de így is gyorsan a tűre szárad.
De ami neked a lényeg, nem tudom ledörgölni a felületről a festéket. Szóval a gyári hígító környékén keresném a megoldást.
KapusiZoli 625255 2017. március 17. 20:12
Válasz erre
Kedves Urak!
Matrica alá katonai repülőkhöz milyen lakkot ajánlotok, hogy ne csillogjon ?
Köszönöm:
Zoli
Sokol 625167 2017. március 16. 23:54
Válasz erre
Tiszteletem!

Már többször szó volt a lemezelés kérdésköréről az rc-k esetén :( az a baj, hogy nincs igazán jó megoldás.
Amennyiben az öntött testre valami jó fajta ipari pillanatragasztóval ragasztod fel a fémet akkor nem kell alapozás közéjük a gyantára. Viszont valami izmos ragasztó kell ehhez, pl autóipari kárpit és burkolat ragasztó stb.. Illetve jó fémalapozó lakkal kell lezárni az elkészült fém felületet, - még akkor is ha mondjuk rendkívüli minőségű nyomdaipari lemezt használsz - VISZONT az alapozással így nem szabad spórolni, ami a részletek rovására mehet :(

Csalni úgy tudsz, ha nem igazi lemezt használsz...pl. simán lealapozod a gyanta testet, és arra ragasztod fel az öntapadós alumínium csőszalagból vágott darabokat (ez olyan vékony fémfólia ami egyik oldalán ragasztós és a fűtés/hő csövek szigeteléséhez/javításához használják) Annak a hátoldalán a papír eltávolítása előtt fel tudod rajzolni lemezosztást - az esetleges szegecs/csavarsorokat egy fogaskerékkel vagy szegecselő-rádlival, -vagy tűvel bele tudod rovátkolnia hegesztéseket a hátoldalán negatívban. Aztán a papírt levével csak felragasztod a megfelelő helyre.
Így nem kell egyenként vacakolni a lemezek leszabásával, nagyobb felületeket tudsz beborítani egyszerre, és kevesebb illesztési rés is marad, mert át tudod lapolni a vékonysága miatt. Ergo kevesebb helyen engedi be az esetleg átszivárgó nedveket.

Rengeteg módszer van ezen kívül, de alapszabály, hogy minimum 3 rétegben vond át ha lemezelsz. Mikor elkészültél a fémmunkával picit csiszold fel a lemezeket hogy erősebben tapadjon rá a zárólakk (800-as papír, vagy micromesh, esetleg egy kis mosogatós dörzsi).
Erősen felhígítva ecseteld fel a lakkot, vagy fémalapozót rá ügyelve, hogy minden résbe jusson bőven. Amikor jól átszáradt és megkötött, akkor érdemes lejavítani és átszórni két rétegben, hogy szép és tartós réteget adjon.
badboy 625086 2017. március 16. 11:04
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődnék Míg akril festékekről kinek milyen tapasztalata van? Ecsettel való festés érdekelne.

badboy
ltom74 625064 2017. március 15. 09:29
Válasz erre
tyimosenko, rod666
Koszi a valaszokat!
filpit 625060 2017. március 15. 08:13
Válasz erre
17239731_1367334320008449_4610408890240024915_o
17239731_1367334320008449_4610408890240024915_o

Üdv Mindenkinek!

Lenne egy olyan problémám , hogy a képen látható AK primer nem tapad rendesen a felületre.Alkoholos és szappanos tisztítás után próbáltam vastagon ecsettel , alkohollal és denaturált szeszel hígítva( az utóbbi kettőnél túrósodik) és fújva,vízzel hígítva, vékonyan ködölve. Persze tudom , hogy a legjobb hígítás saját hígítóval , de nem hinném hogy olyan sokat javítana a tapadáson, hogy ne tudjam le dörzsölni az ujjammal.

Üdv,
Pisti
Forgacs 625045 2017. március 14. 20:48
Válasz erre
Sokol!

Köszönöm szépen a segítséget!

Viszont lenne még egy kérdésem. Ha az a perverzióm támadna, hogy a hajó teljes külső felületén megcsinálom a lemezelést (ahogy az igazin is volt) nagyon vékony rézlemezből, akkor is le kell alapozzam a műgyantát, mivel a lemezek nem biztos hogy teljesen elszigetelik a testet a víztől, és a mikrorepedéseken keresztül átszivároghatnak ugyan úgy káros anyagok amik aztán elkezdik roncsolni az anyag szerkezetét?
Illetve hány rétegben fújjam le alapozóval szerinted?

Üdv:
Forgacs
rod666 625028 2017. március 14. 13:28
Válasz erre
Inkább a Metalcote sorozatból valami...
tyimosenko 625019 2017. március 14. 10:03
Válasz erre
Szia,
Esetleg Humbrol enamel Króm szilver? Az felpolírozva talán jó hatást kelthet.
rod666 625018 2017. március 14. 09:50
Válasz erre
Szerintem az nem krómszínű, hanem fényes acél, pl... Semmiképpen nem krómszínnel festeném.
ltom74 625017 2017. március 14. 09:40
Válasz erre
Pl. futomu hidrulika csovet. Altalaban krom foliaval szoktam de van ugy hogy nem lehet hozzaferni igy inkabb festenem
rod666 625016 2017. március 14. 09:10
Válasz erre
ltom74 625003 2017. március 13. 20:26
Válasz erre
Ecsettel festve milyen krom festeket ajanlotok? ModellMasrer/testors-t nem szeretem mert ujlenyomat erzekeny, lejovos. A tobbi tamiya, vallejo nem az igazi...
Alclad, mr color super metalic meg ecsettel nem lehet
Koszi
rod666 624967 2017. március 13. 09:15
Válasz erre
Jaja. Arra figyelj, hogy krómszín alá fényes fekete alapozás kell az Alclad esetében.
JonesPeep 624856 2017. március 11. 13:58
Válasz erre
Shelby Mustangot rakok most. Felni, hutoracs, lokharito stb mind krom.
Marassam le a kromot, kicsi csiszolas, alapozo es arra a festek? Pl. Alclad 107?
Sokol 624834 2017. március 10. 23:44
Válasz erre
Üdv!
Válassz olyan alapozót, ami rugalmas és jól tapad a resinre. Vagyis legyen minimum klórkaucsuk alapú műgyantás unversalgrund, vagy valami gyorsítós két komponensű epoxis alapozó. Az a baj, hogy bármennyire is jól zárod a végén a finishelő lakkal, a tóban/uszodában sok olyan anyag van, ami a mikro-repedéseken keresztül átszivárog ha valami sima zománcot vagy olajos bázist választasz. Ugyan úgy savas ph-val beerjed és elkezd rohadni a lötyi, mint a laminátumos igazi hajótesteknél amikor nem veszik észre időben az ozmózist. Csak ugye a műgyanták viselkedését még nem ismerjük, csak az tuti, hogy ha elkezdi a savas közegben lebontani a hálószerkezetét, akkor a folyamat öngerjesztő és nem áll le már. Egy nagy halom ragacsos szutyok lesz idővel az egész darab ahogy van.

Igazából a K.u.K kérdésekben annyira nem vagyok otthon sajnos. A mozdony feketéből illetve a hasonló kátrányfestékekből és égethető zománcokból milliónyi változata volt a piacon, -meg ne kérdezd, a haditengerészet honnan vásárolta őket. A levéltárban kutatójegy ellenében tudsz válaszokat keresni :)
Én egyszer próbáltam művészboltos pigmentekből magyar libafos zöldet meg hadi zöldet stb. keverni, eredeti receptek alapján - kevés sikerrel. Akkor próbálkoztam hajós színekkel is, de csak kíváncsiságból. Ismertek a pontos szabványok, itt megtalálod az őket jelző szakirodalmakat felsorolásként: //www.forum-marinearchiv.de/smf/index.php

Annyival egészíteném ki az ott olvashatóakat, hogy tudjuk mi volt a vízvonal alatti vasoxidos vörös mínium festék és az azt borító zöld rézoxidos algásodásgátló izoláló. Az angol Graham Ltd. gyártmányai eredetileg. Magyarországon például a Krayer és Tsa. és albertfalvai festékgyár (ami a Budalakk lett)is voltak udvari beszállítók akik ellátták az vasutat és a hajógyárakat/szertárakat is az angolokhoz nagyon hasonló festékekkel. Ugyan így a német példában említett kátrányfestékeket és japánlakkokat is ők gyártották idehaza. A tűzálló fedélzeti izolálókat pl. már a második vh. idején tetőszerkezetekhez ajánlották, akkora mennyiségben gyártották.

Egyébként a másik tűzálló izoláló is eredetileg Graham Ltd.olasz leányvállaltnak terméke- ez volt a Lux -ami a "luxos foxli" gúnynévből ismerős. Annyira büdös volt, hogy a kabin, szálláshely átfestése után életveszélyes volt napokig huzamosabb időt tölteni bennük.
Andrewka 624819 2017. március 10. 13:47
Válasz erre
Köszönöm mind a két tippet. Öntőkereten ki fogom próbálni, aztán meglátjuk melyik válik be és azt használom élesben
rod666 624817 2017. március 10. 13:03
Válasz erre
Két választásod van: lefolyótisztító, vagy kóla. A lefolyótisztító gyors (kb 10 perc), de büdös, és a kezed is megmarja, mivel lúgos. A kóla nem mérgező, de az egy nap.
Bobafett 624814 2017. március 10. 12:33
Válasz erre
NH69
NH69

Ezen a motoron gyárilag a váz és a hátsó villa króm. Ezeket fújtam alapozóval, majd festettem olyanra amilyennek lennie kell.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387.