<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Fóka | Adatlap | 630412 | 2017. július 26. 12:24 | ||
Fóka | Adatlap | 630177 | 2017. július 21. 10:52 | ||
Ha már barkácsolás: a képen látható állványt, amin a Guppy virít, egy régi mobile rack darabjaiból állítottam elő, és egészen jó lett :-) Fóka | |||||
Gabusch | Adatlap | 630132 | 2017. július 20. 15:55 | ||
Szerintem ezt simán meg lehet csinálni házilag, amennyiben a tetején a tüske elkészíthető valamiből. Vannak rozsdamentes acél akasztók ajtóra pici pénzért (Ikea, pl. www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/10197671/), abból minimális szerszámozottság mellett meg lehet hajtogatni. Aki pedig itt a talpakat árulja, gondolom én, igény esetén tudna annak megfelelőt is készíteni. | |||||
zed911 | Adatlap | 630124 | 2017. július 20. 09:17 | ||
MD11-F létezik 1:144-es méretben? Kapható még? | |||||
zed911 | Adatlap | 630114 | 2017. július 20. 07:45 | ||
Már néztem ezeket de csak USÁ-ban van 4500+14000 posta... :O | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 630098 | 2017. július 19. 14:44 | ||
A feltöltés még nem profi, együtt 9000Ft | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 630097 | 2017. július 19. 14:43 | ||
Fóka | Adatlap | 630087 | 2017. július 19. 10:57 | ||
Megjegyzés: a fém megoldás azért előnyös, mert a repülőgép állásszöge ízlés szerint állítható be az állványon. | |||||
Fóka | Adatlap | 630086 | 2017. július 19. 10:48 | ||
Szia! Én Skymarks állványt szereztem egy 1:200-as 747-eshez (1. kép), nagyon szép, fából van az alja, fémből a szára. Az eBay-en rendszerint mindenféle méretben elérhető. Fóka | |||||
zed911 | Adatlap | 630071 | 2017. július 19. 08:26 | ||
1:144-es utasgépekhez hol tudnék venni talpazatot? Valami igényesebb kéne. | |||||
zed911 | Adatlap | 629988 | 2017. július 17. 07:39 | ||
Fóka | Adatlap | 629961 | 2017. július 16. 11:50 | ||
Sziasztok! Elkészültek az Airfix makettek, ismét teljes a polc és a sorozat. Aktualizáltam a profilképeimet, az első kettőn látható az 1:144-es szakasz. A színtelen akrilfesték hatalmas technológiai ugrást hozott az életembe. A mellékelt 2 képen az utolsó két makettem látszik a végszerelés stádiumában, a lakkozás után. Talán látszik a felvételeken, milyen pompás, sima, fényes felület alakult ki rajtuk. A tapintásuk is egészen más, mint az eddigi példányaimon: kicsit üvegszerű, a porszemek lecsúsznak róluk :-) Ez előrevetíti, hogy sokkal kevésbé fogja őket kikezdeni az idő vasfoga. A látvány pedig minden eddiginél realisztikusabb. A régiek felújítását egészen biztosan ezzel a folyadékkal fejezem majd be. Derűs napot, Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 629884 | 2017. július 13. 14:06 | ||
Szia! Köszönöm, de azok kívül esnek az érdeklődési körömön. Én csak 1979. előtt repült utasgépeket építek. Fóka | |||||
Kickukac | Adatlap | 629880 | 2017. július 13. 12:20 | ||
Szia Fóka! 2017. június 18-án hirdettem két Boeing 737-est. Nem érdekelnek véletlenül? Hátha meg tudunk egyezni? | |||||
Fóka | Adatlap | 629840 | 2017. július 12. 14:45 | ||
Ez pedig az 1:144-es szekció egy része, ahogy éppen kinéz. A Trident is ott virít már köztük. | |||||
Fóka | Adatlap | 629839 | 2017. július 12. 14:38 | ||
Íme 1 telefonnal készített kép is: előtérben a két Plasticart L-410 - a csehszlovák példány felújítása után ki hinné, hogy 14 év a korkülönbség köztük. A háttérben két készülő Airfix madár. Fóka | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 629838 | 2017. július 12. 14:37 | ||
Öröm mindnyájunknak, hogy visszatértél, várjuk a képeket is! A Trident nekem is megvolt gyerekként, és párszor már eljátszottam a gondolattal, hogy újra meg kellene építeni. Akárcsak a Tu-20-ast, vagy az An-24-est, még ezek álltak hozzám nagyon közel az ősidőkben. | |||||
Fóka | Adatlap | 629837 | 2017. július 12. 14:23 | ||
Sziasztok! Remek dolog a szabadság. Ez most nem (csak) politikai állásfoglalás, hanem affeletti örömöm kifejezése, hogy ezen a héten - a tegnapi győri műszakot leszámítva - itthon vagyok, és kedves makettjeimmel babrálgathatok. Ismét elkészítem az Airfix korai, hetvenes évekbeli 1:144-es repülőgépeit, ami a magam korabeli utasgépes makettezőjének szinte annyira kötelező gyakorlat, mint az NDK sorozat. Annak idején én '73-ban vagy '74-ben a Hobby boltban láttam először a B-737-est, a Tridentet és a Bac 1-11-est. Előbbieket horrorisztikus 110 Ft-ért, utóbbit 70-ért árulták. Saját egyszerű, az akkori és mostani ár- és bérviszonyok összevetéséből meghatározott rátám alapján ezek a mai értékben 11,000 ill 7,000 Ft-ot jelentenének. Ez az NDK makettekhez képest szerintem szerényebb kivitelét tekintve most is sok lenne. Mindenesetre pompás dolog, hogy - bár akkor a szüleim egszerűen megtiltották a beszerzésüket ("felelőtlen pénzszórás") -, most lassan összeáll a teljes sorozat. Majd rakok fel képet a megújult 1:144-es polcról, amint végzek. Van más öröm is: Sárkányos kolléga tanácsa nyomán beszereztem pár makettápoló és -szépítő folyadékot, egyebek mellett üvegcsillogást előidéző lakkot és fényes, színtelen akrilfestéket. Ezekkel kezelgetve régi-régi darabjaimat csodálatos makettekké válnak. A minap fejeztem be egy Interflug festésű L-410-est, és a meglévő 14 éves, csehszlovák festésű példány olyan nyomorúságosan nézett ki mellette, hogy bevetettem rajta ezeket a csodákat. És lám, újjászületett. Szép egyenletes a felülete, valódi utasgépesen csillog (nem mint a porcelán, de nem is selyemfényű, hanem a kettő között). Most olyanok, mintha egyszerre készült volna a kettő. Csak bámulok, miket gyártanak manapság. Hasonló jókat, Fóka | |||||
Fóka | Adatlap | 629204 | 2017. június 22. 09:14 | ||
Sziasztok! 1:144-es B-737-200-ashoz keresek Lufthansa matricát. Eastern Express, Airfix, TwoSix, bármi. Akár darabokat is, leginkább a hajtóművekre és az orr-részre való kis darus logo kellene. Ha van elfekvőben, és eladnád, ezen a címen vagyok elérhető: losonczi.foka kukac mail.ru Köszönöm, Fóka | |||||
Kickukac | Adatlap | 629111 | 2017. június 18. 17:20 | ||
Sziasztok! Eladó, egy elkezdett 1/144-es Eastern Express Boeing 737-400-as modell, S7 Airlines, a készlethez tartozó matricával. Eladó, egy szintén elkezdett, doboz nélküli 1/144-es Eastern Express Boeing 737-500-as modell, Utair Airlines, a készlethez tartozó matricával. Együtt szeretném eladni a kettőt, így áruk 15000Ft + postaköltség. Eladó egy 1/144-es Pas Decals Boeing 787-900-as Air New Zealand teljes matrica. Ára 4500Ft + postaköltség. Elérhetőség: mayer.szini@t-online.hu | |||||
Muzzy | Adatlap | 629021 | 2017. június 15. 15:46 | ||
Szia Losi! És hova fogod tenni a kész maketteket? Hiszen már teljes volt a gyűjteményed, vagy nem? :):):):) Muzzy | |||||
Fóka | Adatlap | 629020 | 2017. június 15. 15:38 | ||
Vállalom a tetemre hívást :-) Tegnapelőtt este is maketteztem, mint ahogy tegnap is. És ma is fogok! | |||||
vackor | Adatlap | 629018 | 2017. június 15. 15:09 | ||
Ime bizonyság Isten előtt: Makettezett Fóka tegnapelőtt... (a szombat-vasárnap nem rímelne...) | |||||
Fóka | Adatlap | 629012 | 2017. június 15. 11:56 | ||
Kedves Társak a makettekben! Visszaállt a világ természetes rendje. Az elmúlt 5 évben egy újabb diploma megszerzésén mesterkedtem, ezért az időhiány miatt a makettezéshez való hozzáállásom meglehetősen hektikusra sikeredett. A múlt héten viszont beteljesült a folyamat, és most újult erővel taposhatok kedves időtöltésem lovai közé. Az elvonási tüneteken már túl vagyok, de ehhez az kellett, hogy a hétvégén egyszerre 4 makettnek essek neki, ld. a képeken a szombati és vasárnapi állapotot. Egyúttal megjegyezném, hogy a Zvezda Tu-134-ese pompás darab, tökéletesen alak- és mérethű, végtelenül pontos kidolgozás, alig kell tömíteni. Jó szívvel ajánlom mindenkinek. A 70-es évek Airfix cuccai bájosan bumfordinak tűnnek mellette. Derűs napot, Fóka | |||||
vackor | Adatlap | 628959 | 2017. június 13. 11:19 | ||
Nem tudom, aktuális-e még a dobozméret, lemértem: 47 * 20 * 3,2 cm. Üdv: Vackor | |||||
Chrisi | Adatlap | 628566 | 2017. június 2. 07:03 | ||
MikePapa | Adatlap | 628559 | 2017. június 1. 22:38 | ||
Köszönöm a segítségeteket,remélem sikerül megoldanom a kérdéses problémát! További jó makettezést! Üdv, Péter | |||||
vackor | Adatlap | 628547 | 2017. május 31. 22:49 | ||
vackor | Adatlap | 628546 | 2017. május 31. 22:46 | ||
Vékony alkoholos filctoll, Office Depotban időnként lehet arany, ezüst színben is kapni. Igy esetleg még vékonyabb csíkok is megoldhatók. A mellékelt C-47-en a feliratot rajzoltam meg kék filccel... | |||||
rizibacsi@freemail.hu | Adatlap | 628540 | 2017. május 31. 20:41 | ||
rod666 | Adatlap | 628243 | 2017. május 24. 09:14 | ||
De átlátszó alkatrészek ragasztásához fényes lakk is használható. | |||||
rod666 | Adatlap | 628242 | 2017. május 24. 09:12 | ||
A makettek.hu oldalról szerintem tudsz rendelni Clearfixet, ha ott nincs, akkor passz. Az ablakkeretekre a Bare Metal Foil nem jó megoldás? | |||||
MikePapa | Adatlap | 628211 | 2017. május 23. 14:53 | ||
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha valaki már találkozott az alábbi problémával és sikeresen orvosolni is tudta azt! Szóval: már régóta tervezem egy Tu-134 összerakását régi Malév festéssel. Ehhez adott a Zvezda terméke és a HAD matricája is. A gond viszont az, hogy az utasablakokat szeretném átlátszóra hagyni a valósághűbb megjelenítés érdekében. Ehhez vagy a Zvezda által adott (műanyag) ablakokat használom fel, vagy Clearfixet alkalmazok, ahogy azt a fórumon korábban is olvastam. Na már most, ekkor az ablakcsíkokat célszerű lenne inkább festeni, ha már nem szeretnék matricát, viszont ott van az utasablakok krómozott peremeinek a megjelenítése, ami fejtörésre késztet. A gyári matricakészleten nincs besötétítve az ablaksor, ami pozitív, viszont a peremet kiollózni nem lenne annyira egyszerű, hogy hiba nélkül történjen. A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehetne megoldani a fenti problémát? Házilag mennyi az esély, hogy lehet közel olyan fémszínűt nyomtatni? Illetve hol lehet hozzájutni a Clearfixhez az országban? Mellékeltem egy képet a jobb érthetőség érdekében. Segítségeteket előre is köszönöm, szép napot! Péter | |||||
Fóka | Adatlap | 628093 | 2017. május 21. 15:53 | ||
Sziasztok! Pár napja 1 fórumtársunk rövid szöveges üzenetben, ún. sms-ben érdeklődött nálam a Plasticart Tu-114 dobozának mérete felől. A telefonkészülékemből időről időre törlök mindent, és ennek ez az üzenet is áldozatul esett, mielőtt válaszoltam volna. Ezúton jelentem hát, hogy a dobozaimtól már pár éve megváltam, ezért sajnos nem tudok ilyen adattal szolgálni. Derűs napot, Fóka | |||||
Nmarton | Adatlap | 627080 | 2017. április 26. 09:43 | ||
Sziasztok! B737-800-hoz keresek megvételre 1:144-ben Ryanair matricát. A Revell készletben lévő tökéletes lenne (de más megoldás is szóba jöhet), kérem keressen a lenti e-mail címen aki nem használta fel, és megválna tőle. e-mail címem: nagy.marton.31@gmail.com Köszönöm, Marci | |||||
Sennás | Adatlap | 626576 | 2017. április 15. 19:49 | ||
Haa ez f@sz@!.! Király,kész lesz megyek! Köszönet! | |||||
migi | Adatlap | 626566 | 2017. április 15. 15:52 | ||
MaNo | Adatlap | 626547 | 2017. április 14. 21:32 | ||
Sanszos, hogy a HA-LCA van a képen, amit ha jól rémlik az Aeropark vett gondozásba és állítja helyre. A másik Nagyvas, ami 1995 óta áll a parkban, a HA-LCG. | |||||
barackdr | Adatlap | 626529 | 2017. április 14. 16:54 | ||
A 2. kép valójában sokkal régebbi szerintem. Ha kicsit odébb is néztek a képen (a berakott képen nem látszik, de a google-ben igen) ott áll a Malév B-767 gépe a hangárok előterén, abból meg az utolsót szétvágták már egy ideje. | |||||
lacipapa | Adatlap | 626527 | 2017. április 14. 16:33 | ||
Lehet,hogy átvitték az új Aero parkba? | |||||
Sennás | Adatlap | 626526 | 2017. április 14. 16:16 | ||
Cébés | Adatlap | 626466 | 2017. április 12. 12:30 | ||
Sziasztok! 1/100-as Tu-144 matricát keresek megvételre. Üdv: Gábor nagynadaskai@gmail.com | |||||
newman | Adatlap | 626465 | 2017. április 12. 12:29 | ||
Sziasztok! Eladó makettek: Eastern Express 1/144 B-777-300 csak a makett, matrica és doboz nélkül 4500Ft, Eastern Express 1/144 B-737-300 félkész, matrica és doboz nélkül 2500Ft, Eastern Express 1/144 B-737-400 félkész, matrica és doboz nélkül 2500Ft. Üdv.: Péter pjotrpontnewmankukacgmailpontcom | |||||
Cébés | Adatlap | 626463 | 2017. április 12. 11:33 | ||
Sziasztok! 1/100-as Tu-144 matricát keresek megvételre. Üdv: Gábor nagynadaskai@gmail.com | |||||
zoli1989 | Adatlap | 626250 | 2017. április 7. 16:28 | ||
zoli1989 | Adatlap | 625995 | 2017. április 1. 23:22 | ||
Chrisi | Adatlap | 624976 | 2017. március 13. 11:22 | ||
zoli1989 | Adatlap | 624788 | 2017. március 9. 20:51 | ||
Gerasimenko | Adatlap | 624495 | 2017. március 4. 10:01 | ||
Gerasimenko | Adatlap | 624494 | 2017. március 4. 09:53 | ||
Hát az nem 737-es.. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Sziasztok!
Újabb örömteli beszerzés :-)
A hetvenes években a csehszlovák Dubena cég kiadott 10 utasszállító repülőgépet 1:230-as méretarányban. A gyártó érdekes megoldásokkal élt: az alkatrészek kialakítása olyan, hogy ragasztó nélkül is össze lehet pattintani a darabokat, a légcsavarokat és kerekek rögzítésére pedig parányi gombostűket szolgálnak. A matricák viszont meglehetősen minimalisták. A kidolgozásuk szerintem erősen változó, a Comet 4 és a Caravelle pl. igencsak gyengécske. Nekem most a két legsikerültebb készletet sikerült kifogni a Vaterán, a Lockheed Electrát és a Fokker 27-est.
Annak idején megvolt mind, de csak összeraktam és matricáztam őket, eléggé nyomorúságosan néztek ki. Persze azért nagyon szerettem őket. Köszönet a sorsnak, hogy ismét lehetőségem nyílik ezt a kettőt megcsinálni, immár fejlettebb technológiával.
Fóka