<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 619658 | 2016. december 18. 13:38 | ||
lacipapa | Adatlap | 619652 | 2016. december 18. 11:51 | ||
Köszönöm,tehát nincs infó hasonló projektről?Abban az időben felmerült,hogy talán egy Mig-21 is életre kelhet. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 619650 | 2016. december 18. 11:47 | ||
Egy ilyen szintű törés az végleges roncsot csinál a gépből, max egyes alkatrészek lehetnének felhasználhatóak - ha lenne mibe (Magyarországon egyébként se szokás és nem szereti a hatóság balesetes gép alkatrészeinek felhasználását repülőképes gépen). A rocsot megvette Komócsy Zoli (a fekete Delfin és a Dunavarsányi repülőgyűjtemény tulajdonosa), valószínűleg alkatrészként akarta használni a muzeális gépeihez, de Ő sajnos kb. 2 éve repülőkatasztrófában meghalt, így a gép további sorsát nem ismerem. Üdv R. | |||||
lacipapa | Adatlap | 619647 | 2016. december 18. 11:34 | ||
Tudtok valamit a HA-UTI mostani sorsáról,vagy a "törés" végleges,nem lesz ilyen gépünk már többé? | |||||
lacipapa | Adatlap | 619645 | 2016. december 18. 11:18 | ||
Szerintem is írj neki.Nekem megvan,itt cím. zsakferenc@freemail.hu,vagy zsaludek@yahoo.com | |||||
Miggyuri | Adatlap | 619617 | 2016. december 18. 07:15 | ||
Tanácsot kérnék, hol lehet beszerezni Zsák Ferenc MiG-15-füzetét? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 618486 | 2016. november 26. 10:10 | ||
Keresek magyar, csillagos felségjelzést repülőgépre, 1/72-ben. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 618144 | 2016. november 19. 09:52 | ||
Sanyikám sajnos igazad van, most mértem meg és a Smer MiG-17 1:50 léptékű! Én ritkán méricskélem a maketteket ha szemre arányosnak tűnnek, de ezek szerint kellene. Már csak azért is probléma, mert ott áll mellette a Hobbycraft (kissé feltuningolt) 17PF-je, most megmértem, az is ugyanannyival kisebb, ezért is nem tűnt fel a mérethiba. A narancsbőr nekem nem túl zavaró, nem riadok vissza egy kis vizes polírozástól ha csak ennyi a makett hibája, de ekkora mérethiba bizony nagy bukta! Most vadászhatok én is a HobbyBoss MiG-17-re... Meg PILÁTUS is! Üdv R. | |||||
Planes | Adatlap | 618122 | 2016. november 18. 19:03 | ||
Üdv.! A SMER viszont minden irányból másfél centivel kisebb mint kéne, és enyhén narancsbőrös! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 618117 | 2016. november 18. 17:51 | ||
Szia Pilatus Nekem itt áll a polcon egy Smer, a HobbyBoss-t csak az Aces újságból ismerem,ezek alapján: a HB építéséhez kell a putty (írta is az építője), a Smer-nél kevés ilyen gondra emlékszem, a Smer-nek jobbak a futóművei/futóaknái, a HB-nek viszont külön alkatrészek a fékszárnyak és törzsféklapok, ki van dolgozva a belső terük is, van hozzá hosszabb fúvócső is. Negatív panelezés mindkettőnél, vehetsz hozzájuk Aires kabint és Eduard szinezett rezet a kabinhoz, ezek nyilván a HB-hoz készültek, de szerintem beépíthetőek mindkettőbe. Szóval szerintem ha fékszárnyat/törzsféklapot akarsz nyitni akkor szerintem HB, ha ez nem fontos akkor Smer. Üdv R. | |||||
Pilatus | Adatlap | 617992 | 2016. november 16. 17:04 | ||
Urak ! 1/48 Mig-17-ből a Smer vagy a HobbyBoss a befutó ? Melyiket vegyem ? üdv P. | |||||
juge75 | Adatlap | 616859 | 2016. október 26. 09:08 | ||
juge75 | Adatlap | 616858 | 2016. október 26. 09:07 | ||
Régmúlt kép. Valaha a Szolnoki Tisza ligetben létezett haditechnikai park... És erről a Mig-15 gépről készítettem kétszínű festést, 1989 nyarán, amikor oda költöztünk. Sajnos, a skicc már nincs meg (egy újságban megjelent Mi-15-ről szóló cikk többnézeti rajzára szerkesztettem fel, ha valaki megtalálná, szóljon!) A gépről Nagy István fényképész barátom diát készített, ha él még, meg fogom keresni őt! Köszönet a digitalizálásért és hozzáférhetőségért a MaNDA, Szolnoki részlegének,a könyvtárnak! És külön köszönet Rejtő Istvánnak! | |||||
juge75 | Adatlap | 614586 | 2016. szeptember 12. 19:33 | ||
Ha másra nem is, erre figyeltek, hogy egységes legyen. A képek a mérv adóak. Lehet, nagyjavítás után már nem így nézett ki a festés, de a képen ilyen módon van festve. Azt tudom, hogy ezüst Mig-15 esetében, elsősorban az "A" (SAS) változatnál előfordult képen olyan, hogy felülre nem volt festve, de ha valami el van rendelve (legyen, vagy ne legyen), annak meg kellett felelni. Azon én is csodálkozom, hogy matricagyártók, makett gyártók grafikáin a PF típusnál, hazai vonatkozásban előre néz (hossz tengelyre párhuzamosan) a csillag csúcsa, a fotókon meg kifelé.. de ennek utána kell járni, lehet csapatnál így került rá (vagy még a szu-ban), aztán átfestették nagyjavításon... | |||||
juge75 | Adatlap | 614585 | 2016. szeptember 12. 19:26 | ||
Nem tudom, gondolom adott időszakra vonatkozhat. | |||||
migi | Adatlap | 614579 | 2016. szeptember 12. 14:55 | ||
Gabi ez a festési szabályzat a MiG-15 re is érvényes volt ? | |||||
Yeagger | Adatlap | 614539 | 2016. szeptember 11. 14:10 | ||
Köszi mindenkinek! | |||||
lacipapa | Adatlap | 614521 | 2016. szeptember 11. 09:50 | ||
Kösz,még egyszer. | |||||
juge75 | Adatlap | 614519 | 2016. szeptember 11. 09:45 | ||
Belépő éllel párhuzamos lemez, de festésnél jóval könnyebb egy fix dologhoz viszonyítani, ez pedig egy lemezosztás. A felségjel a belépő éltől és a csűrőlap belső élétől, valamint a szárny külső harmadától és szárny törővégétől számított egyforma távolságra van. | |||||
juge75 | Adatlap | 614517 | 2016. szeptember 11. 09:36 | ||
juge75 | Adatlap | 614516 | 2016. szeptember 11. 09:34 | ||
lacipapa | Adatlap | 614514 | 2016. szeptember 11. 09:29 | ||
Gabi!Ezt úgy kell érteni,hogy a csillag két szára a csűrő vonalával párhuzamos? | |||||
juge75 | Adatlap | 614511 | 2016. szeptember 11. 09:08 | ||
A Mig-19 PM-en nem volt. | |||||
juge75 | Adatlap | 614510 | 2016. szeptember 11. 09:06 | ||
Festési szabályzat szerint volt, de nem a menetirányban csúcsával, hanem a lemezosztásra merőlegesen ( menetiránytól kifelé). | |||||
Yeagger | Adatlap | 614508 | 2016. szeptember 11. 08:54 | ||
Sziasztok! A magyar Mig-17 PF-eknek a rendszerbe állításuk idején volt a szárny felső felületén magyar felségjel? Vagy csak az alsó felületen? Köszi előre is a választ! | |||||
páncélos | Adatlap | 614261 | 2016. szeptember 6. 12:58 | ||
Ha már volt elnézést, de tankos keresgélés közepette leltem ezt a történelmi képet Sopronból. harsjozsef.wahavi.hu/sites/harsjozsef.wahavi.hu/files/styles/large/public/utcakepek/citadella-park-11.jpg | |||||
pmheros | Adatlap | 614173 | 2016. szeptember 4. 13:55 | ||
pmheros | Adatlap | 614172 | 2016. szeptember 4. 13:53 | ||
Ha képek sajnos nem is, de az avia-info.hu -n http://www.avia-info.hu/talalat.php fenn vannak a Mig-17F -jeink gyártási szám szerint és oldalszám szerint. | |||||
pmheros | Adatlap | 614169 | 2016. szeptember 4. 13:24 | ||
Válasz erre: makettinfo.hu/forum/forszoveg.php Bár én még sokat nem agyaltam ezen az érdekes 3-as szám problémáján, ez a 7 -essel felülről toldott megoldás tényleg működő lehet. Ezért szeretem a fórumot, mindig találok valami hasznosat. :) Köszönöm Rumcájsz 52 hogy rávilágítottál, köszi makettes hogy megosztottad! | |||||
lacipapa | Adatlap | 614165 | 2016. szeptember 4. 12:20 | ||
Hát,igen,de a fotók ua. gépről készültek,sajnos. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 614164 | 2016. szeptember 4. 12:14 | ||
migi Két fotó van magyar MiG-17F-ről, lásd "Vörös" szárnyak topok 614114. hsz. Üdv R. | |||||
pmheros | Adatlap | 614161 | 2016. szeptember 4. 11:31 | ||
Válasz erre: makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
Ha már van a 17 -esnek saját topikja, és ráadásul nem vörös színekben indítanánk, akkor folytassuk inkább itt. Kértél adatot is. Egyenlőre ennyit találtam. http://jets.hu/news?id=205 jets.hu/news "A PF mellett az F változatú 17-es is megjelent a légierő állományában, 1956. június 20-ától húsz példányra került fel a magyar felségjel. " "1957 elején pedig a Szovjetunióval szemben fennálló állítólagos „államadósság” fejében kb. 120 MiG-15-öst valamint az összes 17-est visszavették." Szóval hogy nem igazán készült kép az F változatról, azt betudhatjuk a nagyon rövid időnek, illetve a zavaros időszaknak. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 612024 | 2016. július 17. 22:02 | ||
Így érthető. A repülőmúzeum honlapja félrevezetett. Ott azt írják a főfutó katonája miatt vágták ki. De így már világos. Köszönöm! | |||||
Mandras | Adatlap | 612022 | 2016. július 17. 21:56 | ||
Szia! A bal belső áramlásterelő lemez nem a futó, hanem a fékszárny mechanikus helyzetjelzője miatt volt kivágva. Ez utóbbi ugyanis egyrészt közelebb volt a lemezhez, másrészt attól függő magasságra emelkedett ki, hogy hány fokra bocsátották ki a fékszárnyat. (Szigorúan véve a szárny-féklapot.) Csak a bal szárnyon volt. A kabinból nézve csak akkor bukkant ki a lemez mögül, ha leszállási szögön volt a fékszárny, felszállási szögön nem lehetett látni. A kivágás azt a célt szolgálta, hogy hibás elektromos helyzetjelző (lámpa) esetén meg lehessen győződni a fékszárny helyzetéről, nehogy valaki behúzott fékszánnyal kezdje meg a felszállást. A főfutók mechanikus helyzetjelzői láthatók a kabinból a lemezek felett. (Készítettem egy szemléltető ábrát.) A lemezt nem mindegyik repülőgépgyárban, és csak egy adott sorozattól kezdve vágták ki. A csehek pl. nem tartották szükségesnek, és a novoszibirszki gyár sem alkalmazta. Üdv., András | |||||
pigasos78 | Adatlap | 611497 | 2016. július 6. 14:46 | ||
Sziasztok! A kérdésem a következő lenne: A Mig-15-ösök bal szárnyán lévő belső áramlásterelő lapból hiányzik egy félkörív azt segítve, hogy a pilóta vizuálisan meggyőződjön a "futó kint" helyzetéről. A jobb szárnynál ugyanez nem található meg...(?)...ezt látom. Viszont azt is, hogy mintha a félkörív pont nem jó helyen lenne kivágva. A "katona" pont takarásban van a pilótának...nem? | |||||
Kamovos | Adatlap | 610807 | 2016. június 22. 21:27 | ||
Szia juge75! Engem a taszári gépek érdekelnének. Azokról is van infód? Üdv: kamovos | |||||
pigasos78 | Adatlap | 610806 | 2016. június 22. 21:17 | ||
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat! Freddy: azt én is tudtam, hogy nem valós oldalszámokkal lettek kiállítva. Az "1978"-ast megtaláltam, erre sajnos nem volt utalás. Rumcájsz 52: hasznosak az infók, valószínű sötétben tapogatózok. Túl sok energiát nem fogok belefektetni a kutatásba, csak érdekelt honnan jött, hová került, mi lett vele. Emlékszem apukám mesélt anno a gépről (ő is pilóta volt), de kb. 6-7 évesen nem jegyeztem meg az infókat, most pedig sajnos már nem kérdezhetem meg őt... Mindenesetre, ha van köztetek jánoshalmi, halasi, dél bács-kiskuni srác és tud valamit a gépről, kérem ossza meg velem. Üdv Szabolcs | |||||
pmheros | Adatlap | 610798 | 2016. június 22. 17:13 | ||
"Az 52-es út mellett, Solt és Dunaföldvár között a benzinkúthoz közel egy MiG-15UTI áll. Egy oszlopon helyezték el, de leesett onnan, amitől a gép orra megsérült." Forrás: www.wings.hu/muzeum/hungarian_wr/ (Arcomon a rátalálás öröme) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 610795 | 2016. június 22. 16:11 | ||
Szia pigasos Szerintem túl sok energiát ne fektess ebbe a kutatásba, anno én is benne voltam a gépek egy részének a begyűjtésében (Jánoshalmán sajnos nem). Ahol ott voltam ott kerestem a lemezek belső felületén a számokat, gyári címkéket és írogattam ezeket - már amelyiken még volt, de furcsa dolgok is kiderültek. Volt nem is egy gép amin nem a saját szárnyai vagy vízszintes vezérsíkjai, függőlegesnek a felső része voltak felszerelve, össze-vissza voltak kevergetve a fő részeik. Ha gyorsan, könnyen nem találsz valami konkrét adatot, akkor inkább makettez, válassz ki egyet ami tetszik, és hajrá építsd meg azt! Üdv R. | |||||
Freddy | Adatlap | 610794 | 2016. június 22. 15:31 | ||
A kiállított gépeknek a katonai oldalszámát sokszor lecserélték a kiállítás évszámára (,,Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni!"), így saccra az 1975-ös MiG-15-öst se ezen a számon fogod megtalálni az adatbázisban. Esetleg az adatlapokat böngészd végig, néhol beleírták, ha a gép repülőkarrierje után valahol ki lett állítva. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 610790 | 2016. június 22. 15:00 | ||
Sziasztok! Segítséget kérnék. 15-ös építés előtt állok. A 80-as évek elején Bács-Kiskun megyei Jánoshalmán egy UTI MIG-15 volt kiállítva nem messze a vasútállomástól a kis házak mellett. "1975" volt oldalszámnak felfestve, de így nem található az avia-info adatbázisában. Tudni róla valamit? Én ott töltöttem gyerekkorom nyarai egy részét. Sokáig épségben volt körbekerítve, majd helyi a helyi erők leszedték a kabintetőt, kiberhelték...később hűlt helye lett a gépnek. Van aki tudja ennek a gépnek a történetét? | |||||
juge75 | Adatlap | 608916 | 2016. május 16. 18:49 | ||
MIG-15 BIS Szolnoki felderítőezrednél repült gépek, fotóról azonosítva(nem teljes): Szögletes számú: 060 071-két színű festést kapott, amit később átfestettek 3 színűre. 338 677 708 711 724 818 Kerek számú: 059 (a -0- erősebben, frissebben festve mint az 59, nincs „cakkozva” a sablontól) 684 MIG-15 UTI Szögletes számú: 031 114 507 518 Festésben hasonlóak a 114 UTI festésmintájához. 3 színű festés, szögletes számú 338 BIS, szögletes számú 114 UTI gépre vonatkozóan: (fényképekről készült) Sárga(sárgaborsó sárga): Humbrol 71 Zöld: Testors Field Green Barna: Testors Flat Tan Alsó világos kék és a beömlő osztó felső két harmada: Testors Light Ghost Gray és világos kék (hasonló a mai gépeken használt BINARIN kékhez, de szürkésebb és kicsit világosabb) 2 színű festés, a sárgaborsó sárga nélkül ugyanezen színek. | |||||
juge75 | Adatlap | 608915 | 2016. május 16. 18:48 | ||
Felségjel csillag fehér szegélye beleér a középső rész fehér korongjába. Futószárak és az aknák közép szürkék vagy világos kékek (mint a gép alja), a keréktárcsák zöld (dark green és fehér), a futómű akna borítólemeze belül natúr alumínium, élei sárgák vagy pirosak. A mechanikus futómű kint jelzők (katonák), a huzal antenna kabin melletti merev csöve piros. Kabin nyitó zár, és a kabin előtti 6 darab gyors zár, kilépő élen a trimm piros. Az üzemanyag pót tartályra pirossal fel volt festve a gép száma (most is). A kés antenna és a beömlő osztó alsó 1 harmada natúr alumínium színűek. Szárny alatti magasságmérő T-antennák feketék. A BIS-re jellemző második kés antenna zöld. Gépágyúk csövei feketítve (gun metal és fekete). Külső eltérések az alap MIG-15 A „SAS” és a BIS között, az „A” beömlőjében felül volt plexi mögé építve a fényszóró, ez a BIS-nél átkerült a bal szárnytőbe (kivéve a 338, ahol megmaradt az osztóban), nagyobb felületű féklapok és egy plusz kés antenna a törzs tetőn. A futó kint jelzők láthatóságát segítő, csak a bal szárnyon lévő belső áramlásterelő stabilizáló felületből hiányzik egy félkörívnyi. | |||||
juge75 | Adatlap | 608913 | 2016. május 16. 18:46 | ||
Mindegyik más volt, viszont gépenként párban fel volt tüntetve rajtuk az oldalszám is. Maga a tartó elem fém szín, esetenként az alsó világoskék. hosszanti felező vonaltól lefele alsó kék festés, felül terep foltok (ahs) szabvány szerint... | |||||
juge75 | Adatlap | 608912 | 2016. május 16. 18:43 | ||
migi | Adatlap | 608911 | 2016. május 16. 18:38 | ||
Tudtommal a szárny alsó szine , | |||||
zsocate | Adatlap | 608910 | 2016. május 16. 18:08 | ||
Sziasztok! Tudtok-e segíteni abban, hogy a magyar terepszínű Mig-15-ösök terepszínre festett póttankjainak felfüggesztő pilonja az alsó világoskék színű volt-e, vagy a fenti terepszín? Köszi és üdv: Zsolt | |||||
bandy | Adatlap | 606784 | 2016. április 9. 15:08 | ||
Köszi.Idáig én is eljutottam a megfelelő festék kód kellene. | |||||
Zoli | Adatlap | 606780 | 2016. április 9. 13:38 | ||
lesli | Adatlap | 606778 | 2016. április 9. 13:31 | ||
google:mig-15 cocpit ennyi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
R.