<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
pmheros | Adatlap | 642649 | 2018. április 3. 21:05 | ||
Zoli | Adatlap | 634826 | 2017. november 8. 11:13 | ||
Szia, Nagyon szép lett, elismerésem! Úgy tűnik alapból is egész tisztességes makett lehetett. Az RLM63 miből készült? z | |||||
J_K | Adatlap | 634809 | 2017. november 7. 19:22 | ||
Gratulálok, ügyes munka! | |||||
sanyi | Adatlap | 634801 | 2017. november 7. 18:13 | ||
Jesszus, ez nagyon szép lett! Pont jó, nincs összeretkelve csávezlopez módra, nekem kimondottan látványos! Ennyi kosz, "panelkihúzás" éppen elég szerintem. (Na most mit kapok, hogy márpedig a Condor Legio műszaki csapatainál volt egy ezred, akik a panelvonalakat mázolgatták, tiltva volt a takarítás és kapirgálták a festést...) | |||||
pmheros | Adatlap | 634794 | 2017. november 7. 15:12 | ||
Huszon (tizen?) éve roncsként senyvedő 109 –esemet újraálmodtam. (Gyártási év: 1978, Gyártó: Heller, Gyártói kód: No. 101) Röviden: -festék lemaratva -panelvonalak újra vésve, itt-ott kifúrva -géppuskavályú újraépítve -saját MG17 –es csövek gyártva -futóakna körbe lemezelve -pilóta ülés alakja korrigálva -üléshevederek betéve -műszerfalon műszer kiosztás „helyre téve” -célzókészülék építve -Felül RLM63 (szerű), alul RLM 65 -Matricák innen-onnan Maradó hibák: -a motor mögötti burkolat a későbbi B-1 –ekre jellemző maradt -a kipufogó kormozódást még sokat kell gyakorolnom -a régen összerakott plexi ragasztási hibái zavaróak | |||||
J_K | Adatlap | 632729 | 2017. szeptember 21. 15:45 | ||
Szia! Ugyanarról beszélünk, csak mást emelünk ki (én a different-et). Keverésnél az RLM 02-ből célszerű kiindulni, és egy kevés off white-al (semmiképpen nem tiszta fehérrel) világosítani. Ez nem csak halványítja, hanem egy kicsi szürkíti is, így (a Gunzenál eredetileg talán túl zöldes árnyalatú) RLM 02-ből elfogadható 63 lesz. Megjegyzés: a MR Paint kínálatában van Farbton 63-as -bár azt sem árt egy kicsit világosítani szerintem. | |||||
pmheros | Adatlap | 632720 | 2017. szeptember 21. 13:04 | ||
Üdv! Igen, kb ugyanarról beszélünk, csak én feltehetően rosszul értelmeztem ezt: "RLM 02 was identified as RAL 7003 in the Paint Companies Handbook of 1944, and RLM 63 as RAL 7004 (old). Both RLM colours are very similar but nonetheless different. RLM 02 and 63 have the same colour shade except that RLM 63 is somewhat lighter than RLM 02. A very good reproduction of RAL 7004 (old) is the present RAL 7033. It is a very good match with RLM 63." A kérdés már csak az, hogy milyen Gunze -(ék)ből lehet kihozni ezt a 63 -as színt? Üd.: pmheros | |||||
J_K | Adatlap | 632711 | 2017. szeptember 21. 10:10 | ||
Ullmann pontosabban azt írja, hogy nem világosabb verzió, hanem másik szín. Mellékeli az RLM 02 és a Farbton 63 RAL-számát is. Itt azonban a korabeli RAL-színatlaszt kell érteni, és nem a mait. Utóbbiban nem minden régi szín szerepel. | |||||
pmheros | Adatlap | 632704 | 2017. szeptember 20. 21:35 | ||
(A Krayer szót légy szíves ne említsd, engem összezavar! A "Krayer G1103 -al" jelzett szín nekem megvan az AK Magyar Királyi Honvéd Légierős készlettel AK 2330 együtt. Kifújtam műanyag lapra, lelakkoztam és tologatom színkártyaként.) Ez a barnás c70 -es szimpatikus. Holnap kiviszem a természetes fénybe és meglátjuk. Ullman szerint RLM63, az RLM02 világosabb verziója. Vélemény ? Üdv.: pmheros | |||||
Podva | Adatlap | 632700 | 2017. szeptember 20. 21:10 | ||
pmheros | Adatlap | 632697 | 2017. szeptember 20. 20:23 | ||
Üdv! Van valakinek bevált receptje RLM63 szürkére és RLM62 zöldre Gunze festékcsaládból? (Ha keverni kell nem gond.) Előre is köszönöm! | |||||
vackor | Adatlap | 632149 | 2017. szeptember 6. 10:28 | ||
Az Aeromagazin júliusi számában emlékeztek meg Budaőrs 1937-es megnyitásáról, a cikkben van egy fotó, igaz más nézőpontból, amin ez a kötelék is látható, az olasz repülőkötelékkel együtt. Mai szemmel nézve is szép lehetett az a repülőnap ! | |||||
pmheros | Adatlap | 632133 | 2017. szeptember 5. 22:31 | ||
Érdekes szöveg került a kép alá: "Budapest-Budaors, giugno 1937 - Prima comparsa ufficiale in pubblico del caccia Bf.109 da poco in dotazione alla Luftwaffe. La Squadriglia ufficiale fornita dallo JG.132 era al comando del Cap.Janson." Google fordítóval: Budapest-Budaors, 1937. június - A Bf.109 vadász harcos első hivatalos megjelenése a közelmúltban a Luftwaffe-ba szállított. A JG.132 által kiadott hivatalos csapat Cap Captain Janson parancsnoksága alatt állt. Forrás: Nino Arena Bf-109 Storia Del Caccia Messerschmitt Edizioni Dell'Ateneo & Bizzarri 10.oldal | |||||
vatya1 | Adatlap | 631821 | 2017. augusztus 29. 13:36 | ||
köszönöm ezt a képet ez sokat segít örök hálám | |||||
vatya1 | Adatlap | 631820 | 2017. augusztus 29. 13:30 | ||
Szia pmheros! nem azokat még nem csinálom csak infó szerzés nehogy úgy járjak mint a 29sel | |||||
ssanyi | Adatlap | 631817 | 2017. augusztus 29. 12:47 | ||
Különbségek: más helyen van az üzemanyag betöltő nyílás (kabin alól a gerincre) behúzható farokkerékből fix beépített páncélüveg (G) a pótlólag felszerelt helyett (F) gyertyahűtők az orron (2+2db) más olajhűtő szélesebb légcsavarlapátok kabintető változott Farokkerék fölött ovális szerelőnyílás a G verzión A kompresszor szívótorok alaplemez formáját most nem tudom hogy változtatták-e, úgy emlékszem itt még nem. | |||||
pmheros | Adatlap | 631816 | 2017. augusztus 29. 11:56 | ||
Nem vagy akármi, hogy egyszerre ennyi különböző típuson "dolgozol". :) Ha ez 1:72 lenne, azt mondanám kompromiszumokkal vállalható a G-2 átépítése F-4 -re, de 1:32 -ben nem javítgatnám. Ha tényleg G-2 van a dobozban, akkor én is azt tanácsolnám , hogy inkább végy a G-2 -höz való matricát rá. Főbb külső különbségek: A G-2 már nagyobb DB605 motorral volt szerelve, amitől a motorburkolat vonala enyhén megváltozott, és gyertyahűtő nyílások lettek kialakítva rajta oldalt. A pilótát körbeölelő plexi vaskosabb keretben van elhelyezve. A futóakna kerek formájától, visszatértek a korábban alkalmazott szögletesre. A törzsön lévő feltöltő nyílások is áthelyezésre kerültek. Elég jól dokumentált típus, könnyen googlézható. Üdv.: pmheros | |||||
ssanyi | Adatlap | 631813 | 2017. augusztus 29. 11:05 | ||
Nem lesz pontos a maketted, ha otthonra magadnak építed és együtt "tudsz élni" a hibáival akkor építsd meg nyugodtan.Vannak szép részletei és bosszantó hibái. A Trumpi G Messer (tudom hogy F van ráírva :-D ) szerintem dobozból is megépítheted G-2 nek, az F-re átalakítás sok munkával jár. Különbségek: | |||||
vatya1 | Adatlap | 631807 | 2017. augusztus 29. 09:38 | ||
Szia ssanyi! nekem ezek vannak meg amik a képen vannak akkor dobozból nem jó a revell meg kérdezhetem mi a különbség a G2 és az F4 között? köszönöm a segítséget. | |||||
ssanyi | Adatlap | 631802 | 2017. augusztus 29. 09:18 | ||
Üdv! Dobozból építve a Revell G6-os nem pontos, van hozzá feljavító (Alley Cat) de úgy már szerintem elég drága. A hibái: rossz a géppuskadudorok formája és mérete, orron a géppuskacsövek közel vannak egymáshoz, olajhűtő formája nem jó. A Trumpi F4 Messer nem rossz, csak az F4 verzió helyett valójában G2 van a dobozban, ilyen altípus is repült az MKHL állományában, például V3+12 és V3+15. Nem tudom mennyiért ajánlják ezeket a maketteket, de HADvezér pont tegnap rakott fel egy Hasegawa G-os Messert 12 ezerért, szerintem korrekt áron van és pontos is a makett. Jó makettezést! | |||||
vatya1 | Adatlap | 631799 | 2017. augusztus 29. 08:53 | ||
sanyi | Adatlap | 631442 | 2017. augusztus 20. 12:22 | ||
Sziasztok! He-70F-ről keresek képet - ez a korai, utasszállító -, amin katonai festést, vagy jelzést visel. Spanyol vagy német, mindegy. Volt egyáltalán ilyen? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
Sokol | Adatlap | 631166 | 2017. augusztus 14. 18:08 | ||
Üdv! A V13 = B-010 mondjuk annak is volt egy lapos szögletes szélvédője is a svájci találkozó után, még mielőtt átépítették erre az ívelt változatúra. Én a V13 01-ről és a D-ről írtam. Mindkettő hadi prototípus. Mindkettő a B1 széria sekély szélvédőjével lett átépítve később. A 6034-en is a B1-re jellemző keret előtti megoldás van valamiért? Ilyen volt az ötödik típusú kísérleti szélvédő (azért ötödik, mert a V3 is saját megoldással/osztatlan oldalablakokkal készült): family.insidetrackmagazine.com/wp-content/gallery/miscellaneous-pics/Bf109-B-Ries-1-p35.jpg Ez mélyebb szélvédő az átépített D-ktől lett szerelve eredetileg(kivétel a V11-ből épített D!) Az összehasonlító képeden felül a standard B1 alul már az új D-kre jellemző szélvédő keret van. A V11-nek is sajátos megoldásai voltak (az 1:48 méretű Hobbycraft vagy most Academy készletekben ezt a szélvédő/kabintető változatot adják minden típushoz XD ): www.asisbiz.com/il2/Bf-109D/Messerschmitt-Bf-109/images/Prototype-Bf-109V11-D-IIBA-WNr-808-belly-landed-01.jpg Mindenesetre nagyon izgi építések elé nézel az biztos :) Kérlek majd részletesen mutasd be lépésről lépésre az egészet mindannyiunk okulására. | |||||
pmheros | Adatlap | 631140 | 2017. augusztus 14. 07:39 | ||
Üdv! Ezek a festések nekem attól izgalmasak, hogy nem biztos tényleg ilyenek kellene lenniük :) . A v13 -as képét betettem, azon látszik hogy más a keresztmetszete (szinte félkör a teteje). Talán egy spanyol B -n (6o34) vélek ilyet nagyon döntöttet felfedezni. A plexi kérdéshez gyártottam egy gyengécske összehasonlító képet (kicsit sántít, mert nem pont ugyanabból a szögből készült, de a lényeget mutatja). Felül egy kevésbé meredek frontú rövidebb tetejű, míg az alsón egy meredekebb elejű, hosszabb felső résszel gyártott plexi látható. Nem egetverő a különbség, de mégis feltűnik a szemnek. Üdv.: pmheros | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 630437 | 2017. július 27. 01:13 | ||
Persze, csak ne tedd őket egy diorámára. :) | |||||
vatya1 | Adatlap | 630436 | 2017. július 27. 00:02 | ||
akkor többször is meg lehet csinálni a gépet?mivel a gépek azok mások | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 630435 | 2017. július 26. 23:56 | ||
Ha jól látom, ezek Hans-Joachim Marseille különböző gépei, ott vannak a Werknummerek is (W.nr.). Szóval a pilóta személye volt azonos. | |||||
vatya1 | Adatlap | 630434 | 2017. július 26. 23:12 | ||
tyimosenko | Adatlap | 630089 | 2017. július 19. 11:24 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni a me-109 szakértő kollégáktól, hogy a szárnyvégi helyzetfények az összes messzer változaton úgy voltak megoldva, hogy az égő volt színes és a burkolat átlátszó vagy átálltak a színes burkolatra? Ha igen, melyik változattól? Köszi szépen! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 629740 | 2017. július 7. 20:53 | ||
Szia Viktor! Köszönöm szépen! Megtaláltam én is ezt az oldalt, jók a rajzok, de pár helyen nem látszik elég jól a szegecselés. Ahol párhuzamos szegecsvonalak futnak. Bár lehet, hogy csak az a gond, hogy telefonról nézem... Köszi mégegyszer! | |||||
Podva | Adatlap | 629724 | 2017. július 7. 10:12 | ||
Szia Itt klasz rajzokat találsz, ha F-G-K változatokról: 109lair.hobbyvista.com/index1024.htm Üdv Viktor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 629706 | 2017. július 6. 19:34 | ||
Sziasztok! Ismertek olyan honlapokat ahol szerepelnek jó felbontásban me 109 változatokról rajzok hiteles panelvonalakkal és szegecseléssel? Ha van ilyen oldal, be tudnátok legyetek szívesek linkelni ide? Köszönöm szépen! | |||||
pmheros | Adatlap | 629690 | 2017. július 6. 14:51 | ||
Az olyan '109 -es betegeknek' mint én is, érdekes lehet ez a videó, amiben a hozzáértő az üzemanyagok kapcsán magyarázza meg a Daimler Benz 605 -ös repülőmotor teljesítmény növelésének elvét. Pár szó esik csak róla, de mégis érdekes hogy milyen környezetben is előkerülhet egy kis repülőtechnika, ha az valamiben különleges. Elvileg a link 09perc:41 -től indítja a videót, ahol említik a konkrét témát. Érdemes azonban videót a legelejéről nézni, úgy szerintem jobban érthető a kiragadott rész is. youtu.be/Kc4pV9Wft0s Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 628793 | 2017. június 8. 20:27 | ||
Sziasztok! A felderítő Ju-188-asok kameráiról keresek információkat. Az elhelyezésük érdekelne. Eddig találtam képet Bilek makettről és egy másik makettről, de a kettő nem volt egyforma... Köszi előre! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 627572 | 2017. május 8. 17:47 | ||
Sokol | Adatlap | 627525 | 2017. május 6. 18:12 | ||
Sokol | Adatlap | 627524 | 2017. május 6. 18:02 | ||
Szia! Igen. A b. tér merevítő fala és a kormány sín is modulárisan abban az egységben voltak. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8d/Bundesarchiv_Bild_101I-774-0013-06%2C_Produktion_von_Heinkel_He_111.jpg 1.bp.blogspot.com/-8EIvrcFOQms/VpDj-VnM3VI/AAAFL4/O6FZs7YhUV0/s1600/4.jpg Körben csavarozva volt csak: 2.bp.blogspot.com/_TGS61dlat8U/TUfx30e_HMI/AAADNo/ks__XB9-zn0/s1600/He+111+build+01.jpg | |||||
sanyi | Adatlap | 627481 | 2017. május 5. 07:19 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 627479 | 2017. május 4. 22:18 | ||
Köszi! A két hosszúkás fekete foltnál voltak a főtartók? | |||||
Podva | Adatlap | 627478 | 2017. május 4. 22:15 | ||
"A hát..." :) | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 627477 | 2017. május 4. 22:09 | ||
Muzzy | Adatlap | 627471 | 2017. május 4. 20:52 | ||
A sorozatban hazai gyártású 210Ca1 törzse megegyezett a 410-sével, de a sima 210A rövidebb volt. Muzzy | |||||
sanyi | Adatlap | 627422 | 2017. május 4. 08:41 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210 és Me-410 törzse ugyanolyan volt? A szárny tudom, hogy más volt, de a törzse nem? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
elmo | Adatlap | 626109 | 2017. április 4. 14:53 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 626012 | 2017. április 2. 12:18 | ||
Szia Mivel minden német Sabre-nak saját J-száma volt, a J-111 festéstől függetlenül ugyanaz a gép lehetett. A német Sabre-k már a hatvanas évek elejétől a zöld-szürke álcázófestéssel repültek Hartmann meg csak 1970-ben ment nyugdíjba, így biztos hogy repült a terepszínű géppel is. www.bombercommandmuseum.ca/photos/p_warrendukehartmann1.jpg Ha sikerült beilleszteni a képet, akkor ez Hartmann egy angol vendégével a JG-71 ezredénél egy terepszínű Sabréval. Üdv R. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 626005 | 2017. április 2. 10:28 | ||
Sziasztok! A Hasegawa kiadott egy Erich Hartman féle F-86 Sabre makettet, a gépnek JA-111 a jelzése. Egy fém, és egy szürke-zöld terepfestésű van benne. Én nem értek hozzá, ez ugyanaz a gép, csak két különféle festéssel? A terepszínűt szeretném megfesteni, de szeretném tudni, hogy azt is repülte Hartman, mivel csak olyan fotókat találtam a neten, amin a fémszínű gép kabinjában pózol. Köszönöm LP | |||||
piratvitorla | Adatlap | 625517 | 2017. március 23. 10:00 | ||
Szia Akkor ezért nem találtam én se fotókat... Mondjuk logikus, hogy korának egyik leggyorsabb gépe (nem véletlenül hívták Villámnak) ne a szárnya alatt vigye... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 625512 | 2017. március 23. 08:06 | ||
Sanyi! A leírás szerint 6db bombát vihetett a törzsbe épített bombatárban. Fotót nem találtam, csak ezt a rajzot. | |||||
sanyi | Adatlap | 625510 | 2017. március 23. 06:37 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a He-70-et használták-e bombázónak? Itthon tudtommal csak felderítő volt, de spanyolban? Ha igen, akkor keresnék képet a bombatérről/függesztményről. Sajnos a google most nem volt barátom... Előre is köszi! | |||||
vityap | Adatlap | 624762 | 2017. március 9. 09:25 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1937.06.20 –án Budaörsre látogató Jagdgeschwader 132 gépeinek egyike.
Ezt a Bf 109 korai B-1 –et is az AMG (72-401) Bf109A dobozából készítettem el, mert ehhez adnak „csúcsos” futóakna burkolatot. A keskenyebb orrsegédszárny, és máshol elhelyezett olajhűtőtől eltekintve nagyrészt megegyezik a korábbi cikkemben makettinfo.hu/index.php tárgyalt A verzió építésével, ezért nem írtam róla külön cikket. Ezen makett építése során jelentkező problémákat és azok megoldásait folyamatában két lépcsőben jegyeztem be az eredeti (109 A) cikkembe kiegészítésként. A fekete 8 –as saját rajzolt, nyomtatott matrica.