/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
zzo160 621922 2017. január 26. 17:16
Válasz erre
Sennás 621918 2017. január 26. 16:08
Válasz erre
Sennás 621917 2017. január 26. 16:07
Válasz erre
Sennás 621916 2017. január 26. 16:01
Válasz erre
Tudsz valami kód számot? Mert amiket látok abban csak különböző szike pengék vannak. Fűrész nincs.
migi 621915 2017. január 26. 15:58
Válasz erre
A Revellé ilyesmi , cserélhető pengés ,
Sennás 621914 2017. január 26. 15:47
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Ez a FanaticFun ezt a fűrészt is házilag készítette vagy "cserélhető pengésbe" ilyet lehet kapni?
gaunt1 621913 2017. január 26. 15:43
Válasz erre
Majd hétvégén ha lesz időm, csinálok egy rajzot, és látni fogod. A Dragon Panzer III vagy IV sorozatához képest ez egyszerűen hulladék. Én azt mondanám, azok 99%-ban megegyeznek az eredetivel. (a vicc az, hogy még azokat is "szétszedik", mert egy csavar 0.25mm-el odébb van a kelleténél. Na ezzel már én sem tudok egyetérteni)
gaunt1 621912 2017. január 26. 15:39
Válasz erre
Pedig az ő érdekük is lenne a dolog... Az egyetlen szerencséjük, hogy nem igazán van konkurencia. A T-62 esetén ez remélhetőleg fog is változni. Amint a Meng vagy a Takom kiadja a sajátját, a kutyának sem fog kelleni a gagyi Trumpeter, ami alig jobb mint az ősrégi Tamiya. A Takom például elég jó úton halad, ha megnézzük a T-54/55 készleteiket. Van egy-két hibájuk, tény, de látszik rajtuk, hogy valóban igyekeztek. Ez a baj a Trumpeterrel, a hozzáállás. Teljesen egyértelmű náluk, hogy a mennyiség fontosabb a minőségnél.
Gabusch 621911 2017. január 26. 15:38
Válasz erre
Én - egyfelől nem is érdekel különösebben, másfelől meg rohadtul nem értek hozzá - olyan szintű hibákat nem vélek felfedezni, ami felismerhetetlenné tenné. Konkrétabban fogalmam sincs mit kéne rajta nézni, amitől ez annyira rossz lenne. Sokkal inkább hasonlít a harmadik képen lévőre, mint mondjuk egy Tigrisre.

És én pontosan erről beszélek. Aki nem ínyenc, nem top makettező, akinek a versenyen való minél jobb helyezés elérése a fő célja, hanem mondjuk egyszerűen kikapcsolja a napi robotból, azt ez kevéssé fogja földhöz vágni és meg fogja venni a készletet jelen állapotában is.
Ez olyan, mint hogy adott F-15 makett fesztávolsága 2 mm-rel kisebb 1/72-ben, mint kellene. Az így ugye élőben lenne 144 mm, azaz 14,4 cm, arányítva a 13m fesztávhoz, kb. 1%. Ki a rosseb veszi azt észre? A házunk 11,4m széles. Ha arra valaki feltesz 2x7 cm szigetelést amíg nem vagyok itthon, én garantáltan nem veszem észre a méretnövekedést. Azt, hogy nem ilyen trágya a fal, azt persze igen, de azt, hogy 14 cm-rel szélesebb, biztosan nem.

Abban tökéletesen igazad van, hogy kissé érthetetlen, miért nem lehet élből normálisra megcsinálni, mert vélhetően meló pont annyi lenne vele, mint a hibásan.
Gabusch 621910 2017. január 26. 15:26
Válasz erre
A "nem is keveset" érdekes kérdés. Eladtak mondjuk százezer darabot és kaptak ezer észrevételt. Az ugyan a honlapon rengeteg, viszont náluk úgy csapódik le, hogy a makettezők 99%-ának megfelelő. Akkor meg minek törjék kezüket, lábukat és költsék javításra a pénzüket?
gaunt1 621907 2017. január 26. 15:08
Válasz erre
Ahogy már írtam, a T-62 esetén kaptak észrevételt, nem is keveset. És semmit nem javítottak ki rajta! a 13. készlet, majd 10 évvel később is ugyan olyan vacak mint az első.

Akácija: Csak nézd meg ezt a képet (a középső rajzot ne) jó alaposan... Ez a makett kb. a 70-es évek Tamiya színvonala...

https://postimg.cc/image/3wydc8tn7/
Még több, nagyon durva hiba:
panzer35.ru/forum/45-16049-1
Freddy 621905 2017. január 26. 14:45
Válasz erre
Nekem armoramán volt egy jó élményem. Megjelent egy előzetes kép az első világháborús amerikai kézifegyverszettről, és beírtam, hogy szép, szép, de a legjellegzetesebb amerikai első világháborús fegyvert, a szuronyos sörétes puskát még azért beletehetnék- és pár hét múlva megjelent az új kép, majd a készlet, immár a szuronyos sörétessel.
Persze egyáltalán nem biztos, hogy az én hozzászólásom miatt volt, de akkor is :)
Sennás 621903 2017. január 26. 14:33
Válasz erre
Szia Gaunt1!Azt lehet tudni a Miniarm melyik készletéről van szó? És milyen alkatrész(fődarab)ez? Köszi SENNÁS
Gabusch 621902 2017. január 26. 14:25
Válasz erre
A makettezők jelentős részének ha a "komoly méret és alakhiba" dacára könnyedén felismerhető, esetleg még kevéssé is észrevehető a probléma (mert mondjuk erős takarásban van), akkor az jó.

Téged (egy vélhetően erős kisebbség tagjaként) ez zavar, ha nem tetszik, majd kijavítod - feltéve, hogy lehetséges. De az üzletüket ne rontsd!
Tökre érthető hozzáállás a részükről.

Nyilván a tiédről is, de eléggé valószínű, hogy amennyiben kellő mennyiségű észrevételt kaptak volna régebben, hogy az Akácia pontatlan, az új kit miatt esetleg javítanak a közös és problémás részeken és az újabb Akáciákhoz is azzal nyomják az alvázakat. De így ez már későn is van, meg (az ő szempontjukból pláne) eléggé rosszkor is.
gaunt1 621901 2017. január 26. 14:20
Válasz erre
Náluk azért valahogy nem úgy mennek a dolgok ahogy kellene... Például ott van a T-62 sorozatuk. Nem tudom pontosan mikor adták ki, 7-8 éve? De már ott is azonnal észrevették a makettezők, hogy számtalan súlyos hibától szenved a készlet. Szóltak nekik számtalanszor az évek alatt. Azóta a Trumpeter minden évben kiad 1-2 "új" T-62 változatot. Idén jött ki a 13. T-62 készletük, pontosan ugyanazokkal a hibákkal mint az első. Ráadásul a 13 készletből kb. 8-9 tök fölösleges, olyan apró különbségek vannak. 3-4 "3 az egyben" bőven elég lenne, egyszerűsíthetnék a gyártást is, de nem... A Dragon sem arról híres, hogy hallgatna a makettezőkre, de ennnyire még ők sem sz@rják le a dolgokat. Pédlául a sok hiba miatt ők kiadtak egy "Pak-40 Late version" vagy valami hasonló nevű készletet, amiben a legsúlyosabbakat javították, és a régi makett gyártását beszüntették.
páncélos 621896 2017. január 26. 13:41
Válasz erre
Az már jó jel, ha egyből reagáltak (talán eljut a tervező-kivitelező részleghez is). A Trumpeter nagy cég, nem fogja egy kommentező miatt a szerszámait kukába dobni, ha az eladási mutatókkal elégedettek.
A Miniarm szerintem pont a minőségi munkája miatt nem engedheti meg, hogy egy rossz kiegészítőt dobjon piacra.
gaunt1 621894 2017. január 26. 13:29
Válasz erre
Egy ellenpélda: az orosz Miniarm egyik készletével komolyabb problémák adódtak, ezt többen is jelezték nekik. A Miniarm erre kijavította a hibát, sőt, ingyen kicserélte a problémás alkatrészt!
gaunt1 621893 2017. január 26. 13:24
Válasz erre
A tegnapi nap talnulsága... Fáj az igazság, de nagyon!

Tegnap ugyanis, a Trumpeter feltett képeket a hamarosan megjelenő 2P24 SzPU-ról. Kommentnek írtam, hogy remélhetőleg nem a korábbi 2Sz3 Akáciájuk alapjaira épül (ugyanaz az alváz), mert az komoly méret és alakhibákkal küszködik. Szinte azonnal válaszolt a Trumpeter, hogy ez nem igaz. Erre, képekkel és dokumentumokkal megcáfolhatatlanul bizonyítottam, hogy de bizony, a 2Sz3 Akáciájuk igen pontatlan. Hamarosan kicenzúrázták az egészet... Fáj ám az igazság! :)
Egy részről meg lehet érteni, mert ez rontotta volna a hitelüket. De hiába rendkívül pontatlan a Trumpi 2Sz3, konkurencia viszont nincs...(még, sajnos) Másrészről, amennyi pénzt elkérnek a makettjeikért, az ember elvárná, hogy ne egy ezeréves, valami amatőr által készített nézeti rajz alapján tervezzék meg a készleteiket. Percek alatt meg lehet találni a neten a 2Sz3 eredeti ábraalbumát, ami tartalmazza a pontos műszaki rajzokat, ráadásul ingyen letölthető.
begyuzs 621670 2017. január 22. 09:40
Válasz erre
juge75 621667 2017. január 22. 09:04
Válasz erre
És mindez a wikipédia OLDALRÓL...
juge75 621666 2017. január 22. 09:03
Válasz erre
"A" variáns 1972-ben újra tervezve, tűzvezető rendszerébe bekerült a TPD-2-49 és TPN-1-49-23, elektromosan vezérelhető NSVT géppuska és torony, R-123 rádió.
1975-ben át tervezték új 2E28 stabilizátort és 6ETs10M töltőberendezést, "mindenevő" motort és 2A46-1 löveget és TNPA-65 éjjellátó rendszert.
1981-ben ismét terveztek rajta, két 6-os készlet 902A ködgránátvetőt, gumi szoknyát a futómű védelmére.
1983-ban modernizált járművek a T-64AM és AKM jelölést kapták és új 6TDF motort.

"B" variáns 1981-es tervezés eredménye, 2 készlet négyes 902B2 ködgránátvetővel, 2A26M1 löveggel.
1983-as fejlesztés eredményeként BM,B1M, BMK és B1MK szintén 6TDF motort kaptak.
1985-ben T-64BV, BV1 és BVK, BV1K kontakt reaktív páncélzatot (tégla) kapott és hátsó ködgránátvetőket, BM "Bulat" T-64 Ukrán modernizációja.
juge75 621664 2017. január 22. 08:36
Válasz erre
Sorozatos és folyamatos fejlesztések és ezek betű jelzései a T-64 után.
juge75 621661 2017. január 22. 08:30
Válasz erre
Mindkettő esetében a V a robbanás szóból ered, utalva a reaktív téglákra, amiket felszereltek az A és B változatokra is, 1984-től.
begyuzs 621657 2017. január 21. 21:58
Válasz erre
Sziasztok!
Mint abszolút hozzá nem értő kérdezném,mi a különbség a T64AV,ésT64BV típusok között ?
Mind külső,mind belső tartalomra értve.
Előbbiről alig találok képet a neten.
Köszönöm
Sennás 621504 2017. január 18. 17:21
Válasz erre
Fidel-Castro-OFF
Fidel-Castro-OFF

Háát ezt csak azért mert UAZ! Bakker ez komoly? Lerobbant a gyászmentes verda? Shit
Freddy 621503 2017. január 18. 17:18
Válasz erre
A pénzt továbbra sem fossák, ráadásul ha az amerikaiakkal összebarátkoznak, akkor félni se lesz kitől, szóval szerintem használják ezeket, amíg végleg szét nem esnek. A helyi viszonyokból kiindulva egyébként, a meglévő technika hadrafoghatósága is elég alacsony lehet.
Egyébként a legendás ötvenes évekbeli amerikai autók mellett egyre több a kínai kocsi a kubai utakon, szóval még az is lehet, hogy a hadsereg is Kína felé kezd majd tapogatózni.
Sennás 621502 2017. január 18. 17:08
Válasz erre
Freddy hát ezek szépek! Simán építenék ilyet 1:35be. Van ott még pár érdekes jármű. Kérdés most hogy a "szivaros Joe" elment írnak-e ki újabb tendert fegyverekre.
Sennás 621498 2017. január 18. 16:28
Válasz erre
prokee.blog.hu/2015/05/16/lanctalpas_trabant-motorral_gyerekkatonaknak

Bakker ezek készültek a III.Vh-ra de kurv@ jó!
Gabusch 621490 2017. január 18. 15:14
Válasz erre
Én inkább arra tippelnék, hogy a löveg hiánya ne okozzon problémát esetleges találatnál.
antarktika 621488 2017. január 18. 14:58
Válasz erre
Szerintem sárrázó. Nekünk is volt hasonló szerkezet, csak az görgős volt, hisz nem lehetett sáros talppal bemenni a telephelyre.
A lényege, hogy előregurul egészen az ütközőig, majd hármas sebességi fokozatban csutka gáz. Az erőteljes forgástól kirázta a sarat a lánctagok közül. Itt is látok ütközőt, bár sokkal ötletesebb a lánctalpból kialakított futó"szalag".
Freddy 621484 2017. január 18. 14:09
Válasz erre
Ja, az első kép megfigyelőhelynek tűnik, ha láthatóan nem is annak indult. Nem tudom, azért van-e a torny elfordítva, hogy az oldalán látható kis kémlelőnyílás nézzen az ellenség felé.
Sennás 621478 2017. január 18. 12:21
Válasz erre
Oj65UOr
Oj65UOr
DlbfF2A-tLI
DlbfF2A-tLI
Cn9_lrsXYAAf3NT
Cn9_lrsXYAAf3NT
xdt
xdt
Motoren_007
Motoren_007

Ez már csak az utolja.
1kép ez csak valami megfigyelő hely?
3kép érdekes mint a konzervet úgy nyitotta ki a detonáció.
4kép ez milyen motor "csillag" vagy "X" ez az elődje a T-14/15 használt motoroknak?(5kép)
Freddy 621473 2017. január 18. 12:08
Válasz erre
A könyvben szöveg nélkül szerepel a fotó, így érzésre az sem biztos, hogy a szöveg a T-55-ösök katonai tevékenységéhez kapcsolódik.
Sennás 621470 2017. január 18. 11:28
Válasz erre
OK! És mi az a 3000? (Lő)Gyakorlatok száma?
Freddy 621468 2017. január 18. 10:53
Válasz erre
,,A utolsó T-55A harckocsik egy PSZH-ról fotózva. Gondolom valamelyik Magyar Honvéd belső borítóoldaláról."

A Békeőrségben c. fotóalbumban szerepel. Vagy legalábbis ott is.
Sennás 621464 2017. január 18. 09:16
Válasz erre
0_161380_801da21_XL
0_161380_801da21_XL

Futópad?
Sennás 621460 2017. január 18. 09:00
Válasz erre
AXk72TI
AXk72TI
N7xYFeN
N7xYFeN
5uzQF5wemR4
5uzQF5wemR4
CImXr-LW8AAtz0N
CImXr-LW8AAtz0N
CImXr-7XAAApicS
CImXr-7XAAApicS

Köszi Páncélos! Még küldök ha nem gond:)
2képen tetszik a "barkács áruházból" beszerezhető reaktív páncél.
páncélos 621451 2017. január 17. 22:20
Válasz erre
Az első képen lengyel T-72 mosás. A második egy T-80BV, vagy selejt, vagy felújításra vár, és a könnyebb mozgatás érdekében a műhelybe ezen a vasúti kocsin tologatják. A harmadik egy fenékre ült BRDM-2, talán akna, vagy inkább csak egy filmforgatás, mert nem sérült eléggé a futómű. Ráadásul érdekes az első pár gumiköpeny. A utolsó T-55A harckocsik egy PSZH-ról fotózva. Gondolom valamelyik Magyar Honvéd belső borítóoldaláról.
Sennás 621447 2017. január 17. 20:42
Válasz erre
AJf8bfm
AJf8bfm
lK26ddiKSE0
lK26ddiKSE0
Zea40_ncfPc
Zea40_ncfPc
uvbT7TL
uvbT7TL

Sziasztok.Pár (számomra) érdekes kép egy Orosz oldalról.Nem is mindent értek:) Akinek volna közérdekű hozzászólása megköszönném! Üdv SENNÁS
páncélos 621353 2017. január 16. 09:19
Válasz erre
Akkor egy kis segítség:
www.mihaniko.ru/Index/T_34_Trumpeter.html www.bigscalemodels.com/tanks/t34-85/t-34-85.html
sclmodels.ru/foto/russia/t-34/62.htm sclmodels.ru/foto/russia/t-34-85/1.htm
msk-guide.ru/foto_13612.htm pesochnya.com/news/2016/sergey-shlyuhtin-mozhet-byt-obvinen-v-gosizmene
pro-tank.ru/teh-dok/tank-t-34-85-rukovodstvo
Az első kettő 1/16-os makett. A második, harmadiknál több kép van, érdemes lapozgatni.
Ha ezek között nem találsz kedvedre valót, akkor a yandex.ru, vagy a google.ru oldalra emeld be a двигатель т34-85, vagy T-34 V-2.
Sennás 621328 2017. január 15. 20:12
Válasz erre
Helló Kálmi. Azokat az adagoló vezetékeket ki tudod még cserélni? Picit vastagnak látom.
Az a gond ezekkel a T-34kel mire beteszed a motort szinte semmi nem látszik. Sajnálatos.
Látod ott vannak a padlón a rudazatok (Kösz Laci!) De ráteszed az akkukat abból se látszik semmi. Fuck! De hajrá! Majd f@sz@ olajfojásokat csinálj. Koptatásokat.
juge75 621327 2017. január 15. 20:09
Válasz erre
c37c316d0f2c466e1bad4e73d9f08c33
c37c316d0f2c466e1bad4e73d9f08c33

Így keresgélj: T-34 V-12.
juge75 621326 2017. január 15. 20:04
Válasz erre
Felül amit vörösrézdrótból készítettél el, azok a nagynyomású üzemanyag csövek, hiányoznak az akkumulátorok, a radiátorok (hűtés) és víz csövek (vastag, gumi).
juge75 621325 2017. január 15. 20:01
Válasz erre
Gorbils 621324 2017. január 15. 19:54
Válasz erre
DSC_8085
DSC_8085
kepatmeretezes_hu_DSC_8084
kepatmeretezes_hu_DSC_8084
kepatmeretezes_hu_DSC_8083
kepatmeretezes_hu_DSC_8083

Sziasztok köszi a segítséget de még igy sem tudom hogy 5. 6. képen lévő csővek hova mennek ! Lehet Gábor hogy neked lesz igazad az ufó val kapcsolatban !
Szerintem azt csinálom hogy összeépítem igy ahogy most áll aztán amenyi kábel bele fér meg cső előre azt odaa rakom aztán enyi !
lacipapa 621320 2017. január 15. 19:05
Válasz erre
Gabi!Ezek nem vezetékek,hanem rudazatok a karokhoz,pedálokhoz!
Sennás 621315 2017. január 15. 18:39
Válasz erre
Sennás 621313 2017. január 15. 18:34
Válasz erre
Sennás 621311 2017. január 15. 18:11
Válasz erre
Sennás 621309 2017. január 15. 18:09
Válasz erre
Szia Kálmi. A Gaben T-34-e az nem 1:16os?Ott azért még jobban kidolgozható a cucc. A tied csak "fele akkora".7-8-9 a kipufogó torkoknak egyfele kell nézni gondolom a 8as kép csak "elírás".11kép az ez légszűrő talán de talán csak a korai T-34/76 volt ott.
Küldök könyvet!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.