<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 633271 | 2017. október 4. 20:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha igen, melyikre? :D Előzmény: (633251) SSZABI 2017. október 4. 18:10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 633251 | 2017. október 4. 18:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon szépek a részletek :) Móvárra elkészül?:P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633209 | 2017. október 3. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Három és fél hónap múltán jelentkezem ismét a nálam épülő H.M.S. Barham-mal kapcsolatos hírekkel. Nyáron a szokásosnál is lassabban halad az építés, ilyenkor annyi minden mást is lehet csinálni… De azért van némi előrelépés. Észrevettem, hogy a B-barbetta teteje nem vízszintes, kissé hátrafelé lejt. Ez a második barbetta a kiten, amivel baj van… A problémán úgy lettem úrra, hogy egy keskeny, félköríves offszetlemez-csíkot ragasztottam a barbetta peremének hátsó felére, rákentem egy jó adag green putty-t, majd óvatosan szintbe csiszoltam mind felül, mind oldalt. Egész jó lett. Ezt követően rátértem a kémény alatti felépítményre. Levágtam a jobb oldali, felesleges dobozt –darabonként. Ezen a felépítményen néhány rács van, melyek nem állnak ki a fal síkjából. Némi fejtörés után úgy döntöttem, hogy kannibalizálom az úgyis e célból vett FlyHawk Hood maratást, és ennek rácsait szabtam be az offszetlemezzel burkolt oldalfalak közeibe. Ahová a tényleges rács került, ott kimélyítettem és feketére filceztem az oldalfalat, így gondoskodva megfelelő kontrasztról, illetve arról, hogy a majdani festésnél nehezebben tömődjenek el az apró nyílások. A kémény két talpa között van egy kis házikó ferde tetővel – ez túl kicsi volt, falai nem egészen függőlegesek, úgyhogy sztirollapokkal felhízlaltam, alakján csiszolással finomítottam, majd maratott részleteket pakoltam rá. A kémény mögötti fedélzetrészt két kis szellőző ékesíti, amit a derék gyártó letudott egy-egy műgyanta hasábbal. Ezekre építettem fel maratott rácsból és sztirolból a szellőzőket. A következő feladat annak eldöntése volt, melyiket használjam fel a rendelkezésemre álló három kémény közül. A képen középső, WaveLine-féle változat lett a befutó. Erről levágtam minden ráöntött részletet, kb. 1 cm mélyen kifúrtam a tetejét, ide tettem egy kis maratott „függőfolyosót”, a tetejére felragasztottam a Trumpeter kit laposabbra csiszolt, idevonatkozó darabját, majd a kéménybelsőt feketére festettem. Kissé megizzadtam a kilenc gőzcső elkészítésével, melyek közül három egyenes, de a hat oldalsó eléggé kanyarog. Az Albion Alloys 0,4 mm-es nikkel-ezüst csövéból hajtogattam őket a képen látható eredménnyel. Rögzítésüket a Rainbow külön erre készült maratásából vett gyűrűkkel oldottam meg, melyeket ráhúztam a csövekre, majd a kis pöcköket a kémény oldalára fúrt lyukakba ragasztottam. Következtek a kémény oldalsó, hátsó része körül elhelyezkedő fényszóró-platformok. Ezeknek mindhárom kiten ugyanaz a bajuk: túl vastag a mellvéd, illetve belülről még alacsony is, mivel a padló is vastag. Mit lehetett mást tenni, le kellett gyártani őket. A padlóhoz csúszásgátló mintájú lemezt imitáló maratást használtam. Ez a minta durván túlméretes, de alig fog látszani, mikor a fényszórók a helyükre kerülnek. A mellvédeknél új technikát kísérleteztem ki. Gyakran látni olyan mellvédet, melynek felső pereme kissé kifelé hajlik. Eddig ezt úgy jelenítettem meg, hogy egy vékony húzott szál-csíkot ragasztottam rá felül-kívül, majd a tetejét megcsiszoltam. Ennek a módszernek a legfőbb hibája a vastag mellvéd-tető. Most rájöttem, hogy ha az offszetlemez felső részén egy kb. 0,1 mm csíkot kifelé hajlítok, akkor ez megmarad, még ha utána körkörösre hajlítom a lemezt (a képeket nézve érthető lehet, amit írok). Evvel a technikával készültek a fényszóró-platformok mellvédjei, és meg kell mondjam, igen kedvemre való kinézetük lett. Az elülső fényszóró-platformról készült képeken látható, hogy mivel nem simulnak a kéményhez, távtartókat kellett alkalmaznom a rögzítésükhöz. A platformokat alul magtámasztó rudak és néhány cső felrakása után következhetett az oldalsó gőzcsövek rögzítése. Ezek nem lettek tökéletesek (párhuzamosság, felső vég magassága, állása), de Isten őrizz, hogy megpiszkáljam őket. A kéményről hiányzik még két létra, illetve a felső rács, aztán jöhetnek a pom-pom platformok. Megérte ennyit vesződni a kéménnyel? Ha megnézitek a másik kettőt, azt hiszem, egyetértetek, hogy igen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 632699 | 2017. szeptember 20. 20:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sanyi! Az igazság az, hogy ez a Montana annyira nem újdonság. Már 20 éve is voltak „papírhajók”, műgyantából, kis szériában, mint például ez az IHP makett, amit egy kedves barátom rakott össze: www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-67/700-is/is-index.html Mivel a gyártók folyamatosan keresik az új piacokat, így az „újdonság” inkább abban rejlik, hogy úgy tűnik, hogy az eddigi kisszériás makettek is tömegcikké válnak. Abban igazad van, hogy egy „papírmakettnél” nagyobb a mozgástér, de azért a lehetőségek száma itt sem végtelen. A Montanánál is illik figyelembe venni a háború végén használt fegyvereket és radarokat. Egyébként adtak ki „igazi” hajókat is. Ha visszalépsz a főoldalra, még fenn van a Kongo dobozbontása. Olyan jól néz ki, hogy nem fogok hisztizni egy fél mm miatt :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 632688 | 2017. szeptember 20. 15:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 632687 | 2017. szeptember 20. 14:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem épült meg, papíron maradt: papírhajó!:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 632685 | 2017. szeptember 20. 13:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 632676 | 2017. szeptember 20. 08:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Félre ne értsétek, de a papírrepülők, papírtankok után itt vannak a papírhajók is? Mi a következő? Papírautó, papírkamion... Mondjuk ezt a legkönnyebb legyártaniuk, mert nincs aki felelmeli a szavát, hogy ezazamaz nem olyan, mint az igazin - tekintve, hogy nem készült el... Nem lehet olyat kiadni, ami volt, meg is épült, ne adj' isten, harcolt is? Nem, mert az előbb írtam az okot, a kötözködő, egy fél mm miatt hisztiző makettezők...:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
stug | Adatlap | 632671 | 2017. szeptember 20. 06:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet Összeállítási útmutatót keresnék (letölthető verzió)az Italeri 5506 U.S.S. Carl Vinson CVN-70 (1999)készletéhez. Köszönöm. Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 632628 | 2017. szeptember 18. 00:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azért ez az ebayen egy kissé drága. Itt postával együtt annyi, amennyi ott az induló ár: www.hobbyeasy.com/en/data/nct9hxgrrcnxm5tzr4zb.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 632578 | 2017. szeptember 17. 08:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Szabi! Ennyit ez így megér, műgyantáért fele ennyit sem adnék! Én nagyon várom a KuK témát.Idén nyáron "elzarándokoltam" Pulába.:) Most-hogy a Danton-osztályt is kiadták, több remény is van rá, hogy lesznek KuK hajók is. üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 632575 | 2017. szeptember 17. 08:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Most találtam ezt: Very fire 1/700 USS Montana. Fröccsöntve, tele kiegészítőkkel. www.ebay.com/itm/veryfire-1-700-USS-battleship-Montana-BB-67-/182626482551 Kezdhetek reménykedni, hogy egyszer akkor kiadnak 1/700-ban műanyag osztrák-magyar hajókat is? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 632506 | 2017. szeptember 15. 16:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia DzsunKa ! Mint írtam, elfogadom és köszönöm a pontosításokat, hiszen aki ebben a szakmában dolgozik (dolgozott), nyilván sokkal jobban tudja a részleteket, a szakkifejezéseket, stb. A 70-es évek elején megszereztem a kishajóvezetői "jogosítványt" én is - igaz, csak hobby-szinten műveltem a hajózást (motorcsónakázást). Innen erednek a "régi" információmorzsáim is. A 2011-es vizikreszt pedig a napokban lapoztam fel, önmagam javítására. Tehát mégegyszer: köszönöm a javító-, kiegészítő észrevételeidet (jól elkalandoztunk az egyszerű "milyen színűek a poziciólámpák" kérdéstől...) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 632484 | 2017. szeptember 15. 08:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözöllek "vackor"! Az általam leírtakat a tulajdonomban lévő, a VIZITERV SZABVÁNYTÁR által hitelesített J-1839 Lsz.3818 számú " 9/1969 (XII. 16.)KPM-BM számú együttes rendeletében" kiadott HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT -ból idéztem. Ezzel a szabályzattal cserélték le a 3/1956 (VIII. 18.) KPM számú rendelettel kiadott, később többször módosított előző HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT-ot. Illetve mint vizsgázott matróz dolgoztam MAHART hajókon (Balatonfüred, Mátra, Szekszárd) 1973.-76. között a Duna hajózható szakaszát Regensburgtól - Sulináig, valamint a Kiliai ágban. Remélem így már használhatóbb lett a tegnapi írásom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 632475 | 2017. szeptember 14. 22:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a pontosításokat, tudom, más a sodrás- és folyásirány (pl a limányoknál is...). Egy pontosítással én is korrigálom magamat: korábban olyan képet tettem föl, amin a hátsó poziciólámpa kék volt. A 2011-es hajózási szabályzat szerint ez fehér fény. Elnézést, hogy ragaszkodtam a régi információkhoz... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 632446 | 2017. szeptember 14. 13:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiszteletem minden "Megvilágosult"-nak! Figyelemmel kísérve a pozíció fényekről írt elképzeléseiteket, engedjétek meg, hogy én is leírjam az enyémet. Véleményem szerint a hajófaron lévő helyzetjelző lámpa nem elektromos, hanem karbidlámpa volt. Az ilyen lámpákban világító acatilén gáznak van kékesfehér fénnye. Akkoriban pedig az elektromos izzók még eléggé megbízhatatlanok voltak. A fényszórók használatához valószínű ívfényt állítottak elő. Megboldogult matróz koromban is, még ilyen reflektor volt a MAHART néhány hajóján is. A túlmelegedés veszélye miatt, korlátozott ideíg lehetett bekapcsolni ezeket. "vackor" minden bántani akarás nélkül: a folyókon a hajózás nem feltétlenül a "fő sodorvonalban" történik. Ezt általában inkább "hajózóútnak" nevezzük. Nem sodrásirány, hanem folyásirány megnevezést használunk, mert a víz sodrása néha eltérhet a víz folyásirányától. Ez nem egy havariának volt már az oka. Még egyet pontosítanék nem lefelé és fölfelé, hanem völgy- és hegymenetben hajózunk, és a hegymenetben lévő hajónak van általában elsőbbsége. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 632436 | 2017. szeptember 14. 08:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv ! Csak a továbbgondolkodás kedvéért: Ha hátulról közelítesz meg egy hajót, elég sokáig csak a hátsó kék fényt látod, majd - már majdnem mellette vagy - tűnik fel vagy a piros, vagy a zöld fény, attól függően, hogy balról, vagy jobbról előzöd meg (631668.hsz ábrája). A folyami hajózásban a kikötést a sodrással szemben hajtják végre, függetlenül attól, hogy melyik partoldalon kell kikötni. Így pl. fő sodorvonalban lefelé hajózva balra- illetve jobbrakanyarodva kell a kikötőpontont megközelíteni, majd 180 fokot fordulva rákanyarodni. Felfelé hajózva "símán" a ponton mellé lehet állni. Ilyenkor nem a klasszikus jobbkéz-szabály érvényesül... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 632430 | 2017. szeptember 13. 22:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A repülő technikánál is zöld/kék, illetve piros van. A forgószárnyasoknál a törzsre szerelik ezeket, a lapátokon max. kontúr fények vannak... A piros és a zöld a hajóknál és a levegőben is a jobbkéz szabály miatt van... Ha a pirosat látod akkor nem neked van elsőbbséged - és fordítva... üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Regal | Adatlap | 632428 | 2017. szeptember 13. 21:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! 1/700-as hajó-fotomaratásokat keresek megvételre. Lehet maradék is! Elérhetőségem: tgea78@gmail.com Üdvözlettel, Gábor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 631694 | 2017. augusztus 25. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Érdekesnek hangzik ez a kötélzeten való parancsok és jelzések továbbítása fénnyel. Ha a németek alkalmazták akkor nagyon valószínű, hogy mi is. Erről van valami szakirodalom ahol ezt tárgyalják vagy esetleg az egyes lobogó jelzéseket? Próbáltam a K.u.K. által használt kódolás után is keresgélni, de sajnos sikertelenül. Az tény, hogy mára sokat fejlődött a technika miatt is az egymás észlelésének módja. Bár a radar miatt nem hiszem, hogy a jelzőfények használatán lazítottak volna. Ha a helikoptereknél a rotorlapátok villognának szabályos oldalon pirossal illetve zölddel az nem lenne megbízható, mert valami érzékelő kell, hogy tudja pontosan melyik oldalon és milyen pozícióban van az adott lapát illetve mind a két színt ki kellene építeni minden lapátra és a megvalósítása is költséges lenne továbbá nem lenne üzembiztos, mert ha hiba lép fel akkor össze vissza villoghat, az meg ha hiba vagy jelvesztés esetén kikapcsolja a fényeket meg nem lenne túl szerencsés. Ugyan ezen rajz alapján építem a hajót. Tehát ha élethűen akarom a fényeket utánozni LED-es megoldással, akkor felteszek baloldalra egy pirosat ami 112 fok 30 percre világít, ugyan így 112 fok 30 perc-es szöggel jobbra egy zöldet, a tatra egy halvány kéket 135 fokban (azért egy jelentésben csak nem fordulhat elő ilyen elírás, hogy kéket írnak a fehér helyett) és az árbocra egy meleg fehéret 225 fokban, és ezek mind folyamatosan világítanak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 631680 | 2017. augusztus 25. 12:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy apró adalék még a menetfényekhez: a hajóknál a legszélesebb pontokon kell elhelyezni a piros és zöld lámpákat, míg a repülésben ez már nem egyértelmű: utasszállítóknál a szárnyvégek, F-16-nál a szívócsatorna oldala, és pl. a Medicopter 117-nél a két hátsó pótvezérsík (mi lenne, ha a rotorlapátok villognának szabályos oldalon pirossa-zölddel...) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 631668 | 2017. augusztus 25. 10:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Pár gondolat a hajók fényeihez! Árbóc fény 225 fokban látható Pozíció fények Jobb zöld, Bal piros 112 fok 30 perc látható Far fény 135 fok Amit vackor irt a kék zászlókról, az ma már egy villogó fehér fény éjszaka, nappal egy kék tábla függőlegesbe fordul és közben villog a fehér fény. továbbá villogó sárga fény a gyorsjáratú hajó, pl szárnyashajó. Kék fények a belvízi hajózásban a veszélyes árut szállítóhajók viselnek. Van még a vontató hajóknak is egyéb árboc fényei. A tengeri hajók ugyan olyan alap fényeket viselnek(akit részletesen érdekel ezt keresse COLREG) A huszár osztály fényei árboc fény, pozíció lámpák, far fény. De valószínű használtak a kötélzeten jelző fényeket, amivel azonosíthatták egymást, ill. parancsot továbbíthattak egymásnak éjszaka(a német flottánál is volt ilyen) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 631649 | 2017. augusztus 24. 22:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Csupán az együttgondolkodás kedvéért (hadihajót sajnos még nem láttam, tengert pedig csak partról...): az, hogy a hajót hátulról közelíted meg, az igazolja, hogy az oldalsó fényeket (piros, zöld) nem látod. Azok csak előlről, illetve a megadott szögben oldalról láthatók. Valamikor régebben még úgy szólt a szabály, hogy ezeknek a menetfényeknek mindenképpen látszaniuk kellett és a személyszállító hajók egyéb fedélzeti fényei sem zavarhatták meg a menetfények egyértelműségét. Lehet, hogy manapság, amikor már szinte minden hajón van radar, "lazábbak" ezek a szabályok. Egyébként a különböző színű és különböző poziciókban elhelyezett más jelzőfényeknek is van szerepük: vontatmány (tolatmány), veszélyes árut szállító hajó, veszélyben lévő hajó, stb. A mellékelt képek egyikén azt rajzolták le (a szöveget csak részben fotóztam), hogy egymás melletti elhaladás esetén a találkozási oldalon nappal kék zászlót, éjszaka fehér fényű lámpát kellett lengetni. Erre a műveletre gyerekkoromból emlékszem, akkortájt még gőzhajók pöfögtek a Dunán és a hidak alatt lehajtották a kéményt.. A kék fény pedig éjszaka is látható, mint pl. a megkülönböztetett járművek villogója. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 631643 | 2017. augusztus 24. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tengeren, levegőben, de akár a talajon is, tudnod kell, hogy a másik éppen mit csinál. Ha az orrban és a taton is fehér a lámpa, nem tudhatod, hogy a másik jön, avagy megy. Nyilván, egy fehér fényt messzebbről lehet látni, mint a kéket és ez jó is, hiszen rossz esetben teljes gőzzel száguldanak egymás felé. A kék lámpa esetén max. ráfutásos baleset történhet. A - mondjuk úgy - alapszínekből csak a kék működőképes, mert az izzók sárgás fényt adhatnak ki, tehát a sárgásabb fehéret is el lehetne nézni, ami csúnya problémákhoz vezethet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 631638 | 2017. augusztus 24. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nagyon szépen köszönöm a segítséget vackor! Ezek szerint úgy nézhetett ahogy az általad csatolt képen is van, legalább is nekem a jelentésekből is az jön le. Elvileg 1890 körül rendszeresítették ezt a szabályzatot és nem is változott. Annyira bevált a rendszer, hogy a repülőkön is ezt alkalmazzák a cikk szerint amit Sebi te is linkeltél. Hát nem tudom, hogy mennyire logikátlan. Még sosem láttam a tengert élőben. Bár ha tényleg korom sötét van akkor a kék is észlelhető, és nem is biztos, hogy cél lenne a könnyű észlelhetőség hadihajó révén. Lehet hogy csak arra alapoztak, hogy az találja csak meg aki tudja mit kell keressen, illetve lehet hogy az olaszoknak fehér volt vagy sárga és ezért a mi haditengerészetünk a kéket használta hogy véletlen se téveszthessék össze, hisz mikor még "szövetségesek" voltak is egymás ellen versenyeztek. Bár ezek csak merő feltételezéseim. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szepi | Adatlap | 631636 | 2017. augusztus 24. 19:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Eladóvá vált néhány hajómakett, kiegészítőkkel együtt: 1/350 TAMIYA Yamato (78014)+Eduard maratás (53019)+Master Modell 155mm-es lövegcsövek (SM350006)+Master Modell 25mm-es lövegcsövek (SM350011)+460mm-es fő lövegcsövek: 32000Ft 1/350 TAMIYA Missouri (78018)+Eduard maratás (53021)+Blue deck+Aber 406mm-es lövegcsövek: 32000Ft 1/350 TAMIYA New Yersey (78017)+Hunter fa fedélzet: 30000Ft 1/350 REVELL DKM Tirpitz+ fa fedélzet+ fém lövegcsövek: 30000Ft 1/350 ICM Markgraf: 13000Ft 1/350 ACADEMY USS Indianapolis (14107)+Eduard maratás (53101)+Eduard korlátok maratás (53105)+Master Modell Fegyverzet szett (SM350075): 25000Ft 1/350 ACADEMY DKM Bismarck, fa fedélzettel és fém lövegcsövekkel (komplett készlet)+Eduard maratás(53002): 20000Ft 1/400 ACADEMY Titanic(14205)+Eduard maratás+Hunter fa fedélzet: 25000Ft 1/200 NICHIMO Minegumo (modern japán hadihajó)(régi készlet kicsit megviselt az összeállítási útmutató és a doboz): 13000Ft 1/350 TRUMPETER Admiral Graf Spee (05316)+Eduard maratás (53045)+Hunter fa fedélzet+280mm-es fém lövegcsövek: 25000Ft 1/350 TRUMPETER DKM Prinz Eugen+ Eduard maratás (53048)+Eduard korlátok maratás (53060)+Hunter fa fedélzet+Master model fegyverzet (SM350043): 35000Ft Minden készletnél 1000Ft a posta (ha több azt állom). Minimális alku lehetséges. Üdv. szepizoli32@freemail.hu 06-30-975-1204 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 631630 | 2017. augusztus 24. 18:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én nem vagyok hajós, így kènytelen vagyok elfogadni, ha a Kresz könyben ès a jelentèsben így szerepel a lámpa színe. De az az igazság, hogy tengerhajózásban kèk fènyről mèg nem olvastam. A leírások mindenhol 135 fokban világító fehèr vagy sárga farfènyt említenek. A kèk logikàtlannak tűnik, mert a sötètben nehèz èszrevenni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 631623 | 2017. augusztus 24. 14:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egy 1962-es kiadású könyvből másoltam ki ezeket a képeket, az akkor hatályos viziközlekedési szabályokat ismerteti. Gondolom, a tengeri- és a folyami hajózásnál ezen a téren nincs nagy különbség... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 631622 | 2017. augusztus 23. 22:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a gyors választ és a felvilágosítást Sebi! Lehet, hogy a fehér pozíciólámpák helyén kékek voltak? Ez elvileg egy francia jelentésből van: "21 óra 48 perc. Előttünk lövegtüzek villantak, fényük megvilágított bennünket. Erős tűzfényeket és fehér jelzőfényeket láttunk. (...) Felraktuk az R/B megkülönböztető jelzést az árbocra. Úgy tűnt, mintha mindenki bennünket lőne. Mi viszonoztuk. (...) 21.52. Kiáltás, jobbra torpedó! 100 méterre tőlünk megpillantottunk egy ellenséges rombolót, amely nyomban tüzet nyitott ránk. Teljes erővel fordultunk, a torpedó elsiklott mellettünk. Ezután két találat robbant a kazánházban, sebességünk rohamosan csökkent, s nyugati irányban elhagytuk a csatateret." Ez pedig egy Osztrák-Magyar jelentésből: "Láttuk a fényjeleiket, de mi még a taton lévő halványkék jelzőfényeket is eloltottuk. Ekkor a VELEBIT előtt 100 méterre fényszóró villant fel és egy torpedó csapódott a vízbe, de célt tévesztett. Az ellenség most (22.05) legázolással próbálta elpusztítani a VELEBIT-et, de a magyar Dudás lövegirányzó az irányzócsövére napszűrő üveget helyezve szétlőtte az ellenség fényszóróját. Az ellenséges rombolót más találatok is érték, így sietve eltávozott." Ezek alapján lehetséges, hogy a bal oldalon piros, a jobb oldalon zöld, az árbocon fehér, a taton meg kék lehetett? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 631571 | 2017. augusztus 22. 20:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
úgy látom a shipmodels linkje nem jó. Mellékeltem a képet amire gondoltam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 631570 | 2017. augusztus 22. 20:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Jól rémlik a dolog a piros-zöld lámpákkal kapcsolatban. Kicsit leegyszerűsítve így néznek ki a fények egy hajón: www.index.hu/tudomany/til/2016/12/02/miert_van_piros_es_zold_lampa_a_hajokon_es_a_repulokon/ Itt pedig az utolsó fotón, ha kissé homályosan is, de látszik a zöld lámpa helye. A piros megy a másik oldalra: www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php Őszintén szólva kék lámpa nem rémlik. Az valami egyedi dolog lehetett. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 631559 | 2017. augusztus 22. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözletem hajósok! Olyan kérdésem lenne felétek, hogy meg tudja nekem valaki mondani milyen színűek voltak a pozíciólámpák a K.u.K. Huszár osztályú rombolókon a háború alatt? Egy könyvben mintha azt olvastam volna valamikor, hogy kékek szerepeltek az egyik akció jelentésében, de erre nem merem alapozni a lámpák elkészítését. Mert valami olyasmi rémlik, hogy a hajózásban a bal illetve a jobb oldal piros és zöld lámpákkal volt megkülönböztetve, hogy tudják merre tart a hajó. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 631539 | 2017. augusztus 21. 22:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sajnos a K.u.K. vonal vélhetően még mindig mostoha lesz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 631532 | 2017. augusztus 21. 21:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hát a Távol-Keleten most rámozdultak az olyan témákra, amelyeket eddig sehogy vagy legfeljebb kis szériában lehetett megszerezni. Nekem például a német cirkálók szimpatikusak ebből a sorból. Egy Leipzigre vagy Königsbergre lehet, hogy benevezek ha tényleg megjelenik. A minőségre szerintem nem lesz gond. A Flyhawkot "ismerve" biztos lesz olyan jó, mint a Derfflinger. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 631530 | 2017. augusztus 21. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na igen, lehet problémás lesz, de a HobbyBoss folyamatosan adja ki az olyan hajókat, amikre álmomban nem gondoltam volna. Igaz, egyet sem vettem még meg, mert ahogy én állok sosem készülnének el. Na de, ha már lehetséges megjelenések a Flyhawk házától, azért az előrejelzés alapján a Moltke már nekem is csábítónak tűnik :D Remélem lesz olyan jó, mint a Derfflinger és a Lützow. Bár a Lützow is teles feljavítócsomaggal lapul a sarokban, szóval... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 631485 | 2017. augusztus 20. 21:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Aztán reméljük lesz is belőle valami. Csak mert mostanában valahogy a nagy bejelentések után méla csend van. Példa rá a Flyhawk PoW: www.scalemates.com/kits/1074160-flyhawk-model-fh1117-hms-prince-of-wales-battleship Nekem nem tűnt fel, hogy májusban megjelent volna. Valaki esetleg látta? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 631423 | 2017. augusztus 20. 08:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nézzétek mit találtam :O 1/350 HobbyBoss Seydlitz! modelbuilderinternational.com/hobbyboss-august-2017-releases/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 631082 | 2017. augusztus 12. 22:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 630810 | 2017. augusztus 5. 17:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Ede! Tényleg újdonság, mert a cég mostanában jelent meg a piacon. Itt lehet más méretet is találni a "köteleikből": www.uschivdr.com/products-in-detail/rigging/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 630809 | 2017. augusztus 5. 16:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kötélzet készítéséhez találtam egy jó videót. Igaz, hogy itt egy kétfedelűt "drótoznak" be, de a technika hasonló. www.youtube.com/watch 9.04-nél kezdi használni a "drótot", 10.14-nél egy forrasztópáka hőjével zsugorítja. Elnézést, ha valami nyilvánvaló dolgot hoztam fel, de nekem ez a hőre zsugorodó damil újdonság. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 630773 | 2017. augusztus 5. 00:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen, hamarosan be is szerzem őket. Gondolom, a méret miatt némileg célszerű világosítani rajtuk. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 630769 | 2017. augusztus 4. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem jók a színek. Esetleg a 20B-nél elhagyható a H55 és keverés nélkül használd az 54-et, vagy a Mr Colort. Az 5L-re a H308-at ajánlom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 630753 | 2017. augusztus 4. 13:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kicsit folytattam az elméleti makettezést - gyakorlatit még mindig nincs módomban sajna. Megnéztem a letöltött rajzot és a festési utasítás színeit. Elvileg a hajó négy színű ugye, 5-L, 5-O, 20-B és BK színben. A BK, az mattfekete, az 5-O az Academy szerint H335, a 20-B H54+H55, avagy Mr Colorból 365. Viszont nem adja meg az 5-L színt. Erre mit ajánlanátok, illetve, mennyire találjátok a fenti ajánlást jónak? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 630637 | 2017. augusztus 1. 00:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen, Sebi! Előbb-utóbb majd rászánom magam, a Big J-hez kötődöm érzelmileg, rajta volt szerencsém körülnézni. De azért köszönöm a felajánlást! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 630626 | 2017. július 31. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen. Egyébként ha nagyon nincs bátorságod hozzá, akkor akár cserélhetünk is. Odaadod a makettet és a maratást, tőlem pedig megkapod készen ezt a makettet. Mit szólsz? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 630625 | 2017. július 31. 20:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Alapozáshoz szerintem nagyon jó a Gunze Mr. Surfacer 1200-es a saját "sötétkék" címkés hígítójával. Kb 50-50% arányban, pisztolyból simán lehet fújni, szinte csak ködölöd. Szépen, több rétegben. Látni fogod, mikor elég :) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 630615 | 2017. július 31. 15:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi szépen, Sebi! Már többször elolvastam a cikket régebben, nagyon jól sikerült a hajód. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 630599 | 2017. július 31. 00:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen. Megerősített abban, amit a dologról gondoltam. Minden ötletet, ajánlást szívesen fogadok a továbbiakban is. Nem tudom, mikor lesz ugyan érkezésem belevágni, de legalább így addigra nagyjából tudni fogom, mit és hogyan lenne célszerű csinálni. Nem akarom elcseszni, ránézésre nagyon szép makett, minimális hibával (két 1 mm körüli beszívódást láttam a törzsön eddig), még dobozból is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 630598 | 2017. július 30. 23:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Akkor azért engedjétek meg, hogy kissé korrigáljam az általatok írtakat. Csak azért, mert a hozzászólásaitokból úgy látom, hogy ti nagy méretarányban dolgoztok. 700-ban azért van egy két apró eltérés a maratások beépítésében. Legalábbis szeretném megosztani veletek, hogy én miképp dolgozom. Először is alapozni nem szoktam. Természetesen nem tilos, de fennáll a veszélye annak, amitől Gabusch is tart. Az alapozó eltömheti az alkatrészek közötti réseket és később a festésnél eltűnnek a részletek. Ezért általában a maratásokat csak letisztítani szoktam 5-10 perccel festés előtt. Fogok egy fültisztító pálcikát és alkohollal vagy sebbenzinnel finoman áttörlöm a teljes keretet. Itt csak arra kell figyelni, hogy a pálcikáról ne kerüljön vatta az alkatrészek közé. A festést 1-2 rétegben szoktam végezni, ügyelve arra, hogy rendesen fedjen a festék. Utána szikével levágom az alkatrészt a keretről. Célszerű, ha a szikének elkeskenyedő, vagy félköríves pengéje van, azért, hogy egy határozott vágó mozdulatot tudjunk vele tenni. Ellentétben a műanyag alkatrészekkel, itt nem lehet a tartópontot szeletelni vagy farigcsálni, mert megsérül a maratás. Azt a fajta csiszolást, amiről Juge írt, nem lehet megtenni, mert nincs nagy felület. Ha a vágás után maradt valami a rögzítésből az alkatrészen, azt szikével kell levágni óvatosan. Két fő csipeszfajtát ajánlok az alkatrészek további mozgatásához. Az egyik a közönséges szemöldökcsipesz. A másik pedig egy elvékonyodó végű csipesz. Én például ilyet használok: www.moonindia.com/index.php Ez annyira hegyes, hogyha kiejtem a kezemből, akkor beleáll a padlószőnyegbe, mint egy dartsnyíl. Viszont a legkisebb maratást is meg lehet vele fogni. Mellékeltem három képet, hogy mennyire jól lehet vele dolgozni. Az első képen egy K osztályú angol romboló parancsnoki hídja látható 700-ban, a másodikon ugyanennek a hídnak a próbaillesztése, az oldalfalakkal együtt. A harmadikon pedig a rombolóra kerülő légvédelmi gépágyú (ami 8 darab maratott alkatrész) és a fő lövegek láthatók. A hajlításhoz egy rövid, 15 centis fémvonalzót használok. Leszorítom az alkatrész egyik felét. Majd a szabad fél alá csúsztatom a szike pengéjét és az egészet óvatosan felhajtom. Ha nem szögletes, hanem mondjuk félköríves hajtást kell csinálnom, akkor keresek egy akkora méretű tollat vagy ceruzát, ami illik a félkörbe. Majd szépen rásimítom az alkatrészt. A ragasztás úgy történik, hogy kicseppentek egy csepp pillanatragasztót sütőfóliára. Majd 0,2-es dróttal felveszek egy kis adagot belőle. Rákenem a ragasztandó felületre, a korlátnál végig az alján, és beillesztem az alkatrészt a helyére. Csiszolás igazából nincs. Legfeljebb ott, ahol a fém és műanyag alkatrészek találkoznak. De általában a felület olyan kicsi, hogy nem látszik semmi. Tyimosenkónak pedig esetleg ha segíthetek, hogy megjöjjön a bátorsága a New Jerseyhez, akkor azt javaslom, hogy kattintson az adatlapomra és nézze meg az Úszó Erődhöz tartozó képeket. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 630569 | 2017. július 30. 12:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudom, hogy ennél a - Tyimosenko kolléga megfogalmazásával élve - pókhálónál a csiszolás mennyire működőképes, de vannak fenntartásaim. Mivel nem megy versenyre, szerintem ezzel én nem fogok nagyon foglalkozni (ha befér a helyére nélküle,persze), mert beszerezhetetlen és inkább legyen sorjás, mint ne legyen. A Gunze Metal Primert beszerzem, mert abban jelen felállásban nagyobb a bizalmam, mint egy festékbolti, nyilván nem elsődlegesen a makettezők érdekeit figyelembe véve fejlesztett terméket. Mondjuk a műanyaghoz lehet jó, de arra van Vallejo alapozóm. A maketthez szerencsére adtak Vallejo színeket (azt hiszem, mind kapható is), igaz, egyet keverni kell, de azokat a festékeket teljesen jól tudom használni ecsettel. Fújni már macerásabb, ahhoz szívem szerint Gunzét használnék, csak annak kevésbé vannak megfelelő bolti színei. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |