<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
brumi_na | Adatlap | 634011 | 2017. október 23. 20:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
csosza | Adatlap | 633980 | 2017. október 23. 13:07 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Urak! Felleltem egy 40 éves Aurora 1/400-as makettet. Az 1917. novemberi színre szeretném festeni. A neten csak a mai állapotról látok színeket. A korabeli képek - nyilvánvalóan - fekete/fehérek. Van-e hirtelen fellelhető infótok a korabeli szinekől? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633979 | 2017. október 23. 12:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És most egy kis update: elkészültek a pom-pom platformok – alattuk van egy kis, félköríves valami, amin lőrésszerű sötét foltok látszanak az egyetlen használható fotón – ennek megfelelően építettem meg (ez a részlet nem szerepel egyik rajzon sem). Levágtam az eredeti, vastag mellvédet, és újat építettem offszetlemezből, melyet belülről kis bordák, illetve felső perem erősítenek meg. El kellett térnem a tervrajztól, különben nem fért volna el a fényszóró-platformok alja, de különben sem lehet tudni, valójában hogy nézett ki ez rész.(Egyébként a kémény létráját már a fotók készítése óta kiegyenesítettem, a szöszt a kémény rácsáról eltávolítottam) Következik az építés legbonyolultabb része – a parancsnoki híd a tripod árbóccal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633978 | 2017. október 23. 12:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Én még mindig a húzott szálat preferálom a kötélzet anyagaként, bár elismerem, hogy az Uschi, Caenis, ill. lycra féle anyagoknak van létjogosultsága, mivel jóval erősebbek, mint a húzott szál. A rézdrót nekem problematikus, de ez csak egy személyes vélemény. Aki meg akarja tudni, mit lehet kihozni húzott szálból, nézze meg Jim Baumann bármelyik munkáját - nincs finomabb, mérethelyesebb kötélzet kis léptékű maketten annál, amit ő csinál. Attila, most már értem, hogyan oldottad meg szintkülönbséget a fedélzeten, gratulálok, nem lehetett könnyű a sok részlet között vagdosni, de tökéletesen sikerült! Nagyon jó lesz ez a Taiho! Szabi, kösz a linket, gyönyörű a FlyHawk POW. Érdekes, hogy a maratásban nagymenő FlyHawk mindent (pl. daru) megold fröccsöntve, csak hogy megmutassa, mire képes. Én azért raknék rá rezet rendesen... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 633961 | 2017. október 23. 07:33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Flyhawk Prince of Wales teszt! Bár az én érdeklődési körömön kívül esik, de attól még jól fest :D toylandhobbymodelingmagazinepublishing.wordpress.com/2017/09/14/%E3%80%90flyhawk%E3%80%911700-prince-of-wales-test/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 633831 | 2017. október 18. 14:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Ismét van egy kis időm, így jöjjön a maradék fotó csomag. Ami még hátra van, hogy pár helyen, pont a képeket nézegetve láttam festési hibákat, azt kijavítani. Továbbá homokzsákokat elhelyezni a híd köré, élettel megtölteni, repülőket megépíteni, elhelyezni. Kis csónakok. Zászlók. Tenger. Vitrin. (Ez most vagy fél év munka leírása volt...) Gyuri! Köszönöm a felajánlást, de sajnos nem tudom mikor tudok élni a lehetőséggel, pedig nagyon jól néz ki vele megoldva a palánk. Még nem látom mikor tudok egyszer hazakeveredni. A szintkülönbség pedig úgy lett orvosolva, hogy a fotómaratásra korábban felragasztott fa imitációt körbevágtam (vagyis kivágtam a fotómaratott lemezből a formát). Így a hajó fedélzetén csak a leszállófedélzet kerete maradt meg fotómaratásból (végül is a körbefutó "járdarész"). Aztán a fa imitáció aljáról leoperáltam a maradék fotómaratást, ami a kukába ment. Majd a fa imitációt visszaragasztottam az előbb kivágott fotómaratás helyére. Valójában egymásba lett illesztve a két rész. Ezzel nem lett teljesen eltüntetve a lépcső, hiszen a fotómaratás és a fa imitáció csak közel azonos vastagságú. Viszont egyáltalán nem feltűnő már. Sebi! Köszi szépen! Üdv: Attila | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 633817 | 2017. október 18. 08:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egyetértek Sebi -vel. Az elemes fali órákban van egy léptető relé. Az abban lévő behúzó tekercs rézdrótja véknyabb mint egy hajszál. Ezt kénmájjal festés nélkül is lehet feketíteni. A nagyobb hajókon pedig, ha nem feszítő kötélről beszéltek, az antenna huzalok és a lobogó kölelek a súlyuk miatt mindíg belógtak egy kicsit. Az eredeti hajókon biztosan számoltak az antenna huzalok diletációjával is. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a maketteken ezt érdemes láttatni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 633797 | 2017. október 17. 20:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azért a dróttal is lehet jól dolgozni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dberdav | Adatlap | 633796 | 2017. október 17. 20:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 633795 | 2017. október 17. 20:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Z63-nak szokott lenni: zooli63 kukac citromél satöbbi. És egy csomó más hasznos dolgot is vehetsz nála. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dberdav | Adatlap | 633794 | 2017. október 17. 19:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valakinek nincsen egyébként elfekvőben hasonló? Maradék is jó nekem,csak adja ki a szükséges mennyiséget a Bismarckra. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dberdav | Adatlap | 633793 | 2017. október 17. 19:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ez igaz,utólag rájöttem. Akkor viszont marad vagy az Uschi féle,vagy a Modelkasten féle "cérna". | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 633789 | 2017. október 17. 18:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A drót belazul! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633780 | 2017. október 17. 08:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A vékony dróttal az a gond, hogy a hőtágulás miatt nem lesz mindig feszes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dberdav | Adatlap | 633768 | 2017. október 16. 21:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bakker... De igen,arra gondoltam :) A húzott szálat alapból hanyagolom,nekem nincs arra türelmem,hogy mérethelyes kábelt húzzak.(Pedig türelmesnek titulálnak itthon) Erre az Uschi féle "cérnára" már gondoltam,elég szép végeredményt lehetne belőle csinálni. De előtte megnézem majd dróttal is,asszem van szép vékony a fiók mélyén,majd most jól jön :) Egyenlőre még pihen a bismarck,míg a fa fedélzet meg nem jön hozzá,és nem megy le a vizsgaidőszakom. Majd decemberben,mikor kint repkednek a mínuszok,a meleg kályha mellett gyorsan fog már megépülni. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 633767 | 2017. október 16. 21:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kihalok, mint a dínók! Erről lenne szó: www.amazon.com/MDKHS001-Modelkasten-Stretch-Rigging-Wire/dp/B00JROFEG0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 633766 | 2017. október 16. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bocs, de a modelkastenes link nem működött. Itt egy másik. Erre gondoltam: www.store.spruebrothers.com/product_p/mdkhs001.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 633765 | 2017. október 16. 20:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv a fedélzeten! Bocs, de nem a kötélzetre gondolsz véletlenül? Csak mert a Bismarckon kevés antennahuzal volt. Két megoldást javaslok. Az első a „hagyományos” húzott szál vagy drót használata. Mondjuk a húzott szál nem annyira jó kötélzetnek, mert ha nem jól találod el a vastagságot, akkor csúnya lesz. A dróttal elég jó eredményeket lehet elérni és a használata sem túl bonyolult. Vágd ki a szükséges hosszt, majd óvatosan húzd meg a két végét, hogy kiegyenesedjen. Aztán ragaszd fel a helyére. A manapság „divatos” anyagok pedig itt találhatók: www.uschivdr.com/shopping-categories/shop-rigging-and-various/ www.store.modelkasten.com/shopbrand/ct452/ Ha szükség van segítségre, gyere nyugodtan a fórumba. Leszünk itt páran, hogy összehozzuk a választ. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 633763 | 2017. október 16. 20:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Brumi! Jó megint hallani rólad. Csak tölts fel minél több képet, mert úgy látom a végeredmény igencsak jó lesz! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
dberdav | Adatlap | 633757 | 2017. október 16. 19:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Idén szeptemberben gondoltam egy merészet,és úgy döntöttem,hogy behajózom közétek :) Egy olyan kérdésem lenne a profi szaktársak felé,hogy az antennahuzalt egy 1/350-es bismarckon miből tudnám megvalósítani. A cérna elég béna megoldás lenne vastagsága miatt. Köszönöm a tanácsokat előre is Jó szelet :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633724 | 2017. október 16. 00:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Urak, igazán örülök, hogy tetszik a kémény. vfrtom, ugye, nem gondolod komolyan... látod, máris lecsapnának a hordozóidra! Attila, nagyon szépen alakul a Taiho! Anno én is megépítettem a Tamiya-féle verziót...hát, nem raknám a tied mellé. Az offszetlemez nyomdai munkafolyamatok melléktermékeként keletkezik, én is egy nyomdásztól szereztem be nagyobb mennyiséget. Ha egyszer összefutunk, szívesen adok belőle. A fafedélzet leoperálása bravúros volt, csak azt nem értem, végül hogyan oldottad meg a szintkülönbség problémáját. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 633721 | 2017. október 15. 22:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Szerintem majdnem egy éve jelentkeztem utoljára itt (de fél év biztosan). Minimum heti gyakorisággal figyeltem a munkálatokat, és elismerésem mindenkinek. Szerencsére folynak építések, bár pont tegnap néztem meg feltöltött videó felvételeken, hogy sajnos versenyeken, kiállításokon egyre kevesebb a hajó. Én magam is maximum ezen fórumon tudom - elektronikusan - bemutatni amin jelenleg dolgozok. Gyuri. Bámulatos amit alkotsz, hozod a Pék Gyuri szintet, le a kalappal. A hajódról készített képeket nézegetve kicsit bánom, hogy a nálam éppen épülő Taihon nem cseréltem le a csöveket fúrtakra. Először próbáltam kifúrni magam, de természetesen kifutott a fúró, nem lett központos, stb. Eszembe sem jutott, az amúgy elég kézenfekvő megoldás, hogy előre kifúrt csöveket vegyek és méretre vágjam, hajlítsam. Na majd utánanézek a helyi makettboltban. Ilyen dolgokkal viszonylag jól felszerelt. Pontosabban polisztirol dolgokkal elsősorban, de remélem ilyen is lesz. Más. Ez az offszetlemez valójában hol beszerezhető? Neten? Mert a USS Wisconsin híd körüli folyosóinak mellvédjei pont ilyen formájú lemezek. Én polisztirol lapkákat hajtogattam erre a formára inkább kevesebb sikerrel. No, akkor mutatnék pár képet a nálam készülő japán csodáról. Szokásom szerint 700-as. Fujimi, új szerszámos. Sok kiegészítőt használtam, de a legfontosabbak közül pár: Fujimi fotómaratás (ehhez a készlethez kiadott extraként beszerezhető), Flyhawk maratott fedélzet (főleg az alsó merevítő bordázat miatt), Fujimi fa fedélzet imitáció. Az alapkészlet alapvetően tetszett, sok részletet tartalmazott, amitől már az elején megszabadultam... Mivel szeretem sok esetben inkább felépíteni a "semmiből". Ennél a hajónál az volt az alapkoncepcióm, hogy igyekszem nem elveszni a részletekben, koncentrálni arra, hogy a kevesebb néha több. Eleinte grandiózus terveim voltak a hajó minden részének alapos feljavítására. Ezzel szemben, inkább egy belátható időn belül elkészülő hajó terve került megvalósításra. Amolyan "ujj gyakorlat" az Akagi és a Kaga előtt. Természetesen ez nem jelentette, hogy ne adnék részeleteket a hajónak. Mindenki örömére kicsit több mint fél év alatt hajó formája lett. Az építés alapvetően haladt minden probléma nélkül. Ami érdekesség, hogy teljesen benéztem a fedélzet építését. Így, utólag teljesen értetlenül állok magam előtt, hogy hogyan tettem meg az alábbiakat. Méghozzá, felragasztottam a fotómaratott fedélzetet, majd lefestettem a hajót. Ezt követően felkerült a fa imitáció is. Erre pedig a liftek borítása. Természetesen ez 3 jól látható lépcsőfokot eredményezett. Legalább egy hétig győzködtem magam, hogy ez nem is látszik annyira. Nem sikerült levennem a tekintetem róla, ami azt jelentette, hogy dolgozzuk ki a mentőakciót. A hajó jól láthatóan körbe volt építve kacatokkal. Amikre látványosságukon kívül legalább ugyan ennyire jellemző, hogy törékenyek. Illetve, nem állt több rendelkezésre belőlük. Egy további hét, amíg rászántam magam... Fogtam a szikét, és kivágtam a fa fedélzet körvonalát (saját magát sablonként használva) a fotómaratásból. Aztán törés nélkül sikerült. Egymásba raktam mindent mindennel. Nyilván azért nem bántam meg, mert alapvetően sikerült a művelet. Ezt követően jött a sziget, a huzalozás. A mellékelt fotók nem a hajó aktuális állapotát mutatják, egy következő hozzászólásban hozom azt, ahogy időm engedi. Üdv.: Attila | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
74gabor | Adatlap | 633654 | 2017. október 14. 13:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv,ha megválnál tőlük engem érdekelne! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 633602 | 2017. október 13. 07:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van. Bár nem igaziak, csak másolatok. 4 db, Akagi, Soryu, Shokaku és Zuikaku. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atlantisz cirkáló | Adatlap | 633517 | 2017. október 10. 17:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Közreadom ismerősöm levelét... Egy 1/350-es TIRPITZ restaurálásához keresek sérült, törött, részben hiányos 1/350-es BISMARCK vagy TIRPITZ példányt egészben, vagy darabokban – méltányos áron. A gyártó mindegy. Lehet Ravell, Tamiya, vagy más, csak a méret fontos. A lényeges részek: felépítmény és tornyok felső része, a két nagy daru, a légvédelmi lövegek és mentőcsónakok, illetve hajócsavarok. Keresek még : 1/700-as NELSON-t vagy RODNEY-t olcsón, sérült, vagy hiányos példány állapotban. A hajótest a fontos. A gyártó cég mindegy. Válaszokat a vajda.zsuzsa@upcmail.hu e-mail címre, vagy a 06-20/939-42-96 számra kérek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 633516 | 2017. október 10. 17:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van japán hordozód? :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 633505 | 2017. október 10. 10:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szerintem most fogom a leendő japán hordozóimat és beolvasztom őket és maradok tiszteletteljes bámuló. Ez fenomenális. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633499 | 2017. október 10. 08:06 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Pék Gyuri monnyon le! :-) Brutál, nagyon tetszik! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633498 | 2017. október 10. 01:03 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nem tudtam eljönni a Bolyaira... viszont mellékelek két képet a kész kéményről (4 db létrát csak a festés után fogok felrakni). A WEM maratott rácsát nem használtam fel, mert túl vaskosnak találtam, inkább fúrtam 20 kicsiny lyukat a kémény tetejére és harmincöt 0,1mm átmérőjű rézdrót-darabból felépítettem a saját rácsomat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 633349 | 2017. október 6. 10:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm és utána nézek. Eddig azt csináltam, hogy alufóliát helyeztem egy szitaszövetre, amit kissé eltoltam, hogy trapéz mintát adjon, azután a fóliát a hálóra dörzsöltem, míg át nem vette a mintát. Így a vékony alufólián már látszik a nyomat, de a maratás eredetibbnek tűnik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633338 | 2017. október 6. 00:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Köszönöm a sok dicséretet! Szabi, Sebinek van igaza - nagyon lassan haladok, nem tudom elképzelni, hogy Móvárra kész lehetek. De, ha Batka és esetleg más is kíváncsi rá, a Bolyaira elhozhatom (csak szombaton tudok jönni). Imi, emlékszem, milyen jó lett a Tone kéménye. Még képem is van róla. Örülök, hogy erre a megoldásra rájöttem, féltem, hogy nem fog működni, mivel a körkörös mellvédeknél a felső peremnek meg kell nyúlnia, de kiadta. Willi, ezt a maratást valamelyik börzén vettem, neve: Extratech 2004, AFV Steel Plate, Rhomb Type, és valóban harcjárműre való. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 633324 | 2017. október 5. 19:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Mesés látni ezt a liliputi világot. Ámulok és bámulok. Tuti, hogy temérdek időbe került, de igen látványos lett. A trepnire pedig igény tartok az 1:25-ös pzkpfw III tankomhoz. Hol lehet ilyet kapni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 633321 | 2017. október 5. 18:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon szuper lett a kémény! Eszembe jut, hogy 12 éve az IJN Tone kéményével én is vagy fél évet dolgoztam... A jó végeredmény mindenért kárpótol, mint ahogy az amúgy is lenni szokott az életben. Nekem különösen is a fényszóró-platformok mellvéd megoldása tetszik! Hogy ez eddig nem jutott eszembe..! Pedig sok hasonlót elkéazítettem már és én is eddig húzott szállal oldottam meg a kifelé hajló szélét. Hát Gyuritól mindig lehet tanulni..! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 633275 | 2017. október 4. 21:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! A gőzcsöveknél és azok rögzítőinél leesett az állam és azóta is lent van. Valami hihetetlen kidolgozottság, megérte a munkát. Bolyain nem láthatjuk,hogy hol tartasz vele? Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 633271 | 2017. október 4. 20:57 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha igen, melyikre? :D | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 633251 | 2017. október 4. 18:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon szépek a részletek :) Móvárra elkészül?:P | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 633209 | 2017. október 3. 22:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Három és fél hónap múltán jelentkezem ismét a nálam épülő H.M.S. Barham-mal kapcsolatos hírekkel. Nyáron a szokásosnál is lassabban halad az építés, ilyenkor annyi minden mást is lehet csinálni… De azért van némi előrelépés. Észrevettem, hogy a B-barbetta teteje nem vízszintes, kissé hátrafelé lejt. Ez a második barbetta a kiten, amivel baj van… A problémán úgy lettem úrra, hogy egy keskeny, félköríves offszetlemez-csíkot ragasztottam a barbetta peremének hátsó felére, rákentem egy jó adag green putty-t, majd óvatosan szintbe csiszoltam mind felül, mind oldalt. Egész jó lett. Ezt követően rátértem a kémény alatti felépítményre. Levágtam a jobb oldali, felesleges dobozt –darabonként. Ezen a felépítményen néhány rács van, melyek nem állnak ki a fal síkjából. Némi fejtörés után úgy döntöttem, hogy kannibalizálom az úgyis e célból vett FlyHawk Hood maratást, és ennek rácsait szabtam be az offszetlemezzel burkolt oldalfalak közeibe. Ahová a tényleges rács került, ott kimélyítettem és feketére filceztem az oldalfalat, így gondoskodva megfelelő kontrasztról, illetve arról, hogy a majdani festésnél nehezebben tömődjenek el az apró nyílások. A kémény két talpa között van egy kis házikó ferde tetővel – ez túl kicsi volt, falai nem egészen függőlegesek, úgyhogy sztirollapokkal felhízlaltam, alakján csiszolással finomítottam, majd maratott részleteket pakoltam rá. A kémény mögötti fedélzetrészt két kis szellőző ékesíti, amit a derék gyártó letudott egy-egy műgyanta hasábbal. Ezekre építettem fel maratott rácsból és sztirolból a szellőzőket. A következő feladat annak eldöntése volt, melyiket használjam fel a rendelkezésemre álló három kémény közül. A képen középső, WaveLine-féle változat lett a befutó. Erről levágtam minden ráöntött részletet, kb. 1 cm mélyen kifúrtam a tetejét, ide tettem egy kis maratott „függőfolyosót”, a tetejére felragasztottam a Trumpeter kit laposabbra csiszolt, idevonatkozó darabját, majd a kéménybelsőt feketére festettem. Kissé megizzadtam a kilenc gőzcső elkészítésével, melyek közül három egyenes, de a hat oldalsó eléggé kanyarog. Az Albion Alloys 0,4 mm-es nikkel-ezüst csövéból hajtogattam őket a képen látható eredménnyel. Rögzítésüket a Rainbow külön erre készült maratásából vett gyűrűkkel oldottam meg, melyeket ráhúztam a csövekre, majd a kis pöcköket a kémény oldalára fúrt lyukakba ragasztottam. Következtek a kémény oldalsó, hátsó része körül elhelyezkedő fényszóró-platformok. Ezeknek mindhárom kiten ugyanaz a bajuk: túl vastag a mellvéd, illetve belülről még alacsony is, mivel a padló is vastag. Mit lehetett mást tenni, le kellett gyártani őket. A padlóhoz csúszásgátló mintájú lemezt imitáló maratást használtam. Ez a minta durván túlméretes, de alig fog látszani, mikor a fényszórók a helyükre kerülnek. A mellvédeknél új technikát kísérleteztem ki. Gyakran látni olyan mellvédet, melynek felső pereme kissé kifelé hajlik. Eddig ezt úgy jelenítettem meg, hogy egy vékony húzott szál-csíkot ragasztottam rá felül-kívül, majd a tetejét megcsiszoltam. Ennek a módszernek a legfőbb hibája a vastag mellvéd-tető. Most rájöttem, hogy ha az offszetlemez felső részén egy kb. 0,1 mm csíkot kifelé hajlítok, akkor ez megmarad, még ha utána körkörösre hajlítom a lemezt (a képeket nézve érthető lehet, amit írok). Evvel a technikával készültek a fényszóró-platformok mellvédjei, és meg kell mondjam, igen kedvemre való kinézetük lett. Az elülső fényszóró-platformról készült képeken látható, hogy mivel nem simulnak a kéményhez, távtartókat kellett alkalmaznom a rögzítésükhöz. A platformokat alul magtámasztó rudak és néhány cső felrakása után következhetett az oldalsó gőzcsövek rögzítése. Ezek nem lettek tökéletesek (párhuzamosság, felső vég magassága, állása), de Isten őrizz, hogy megpiszkáljam őket. A kéményről hiányzik még két létra, illetve a felső rács, aztán jöhetnek a pom-pom platformok. Megérte ennyit vesződni a kéménnyel? Ha megnézitek a másik kettőt, azt hiszem, egyetértetek, hogy igen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 632699 | 2017. szeptember 20. 20:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sanyi! Az igazság az, hogy ez a Montana annyira nem újdonság. Már 20 éve is voltak „papírhajók”, műgyantából, kis szériában, mint például ez az IHP makett, amit egy kedves barátom rakott össze: www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-67/700-is/is-index.html Mivel a gyártók folyamatosan keresik az új piacokat, így az „újdonság” inkább abban rejlik, hogy úgy tűnik, hogy az eddigi kisszériás makettek is tömegcikké válnak. Abban igazad van, hogy egy „papírmakettnél” nagyobb a mozgástér, de azért a lehetőségek száma itt sem végtelen. A Montanánál is illik figyelembe venni a háború végén használt fegyvereket és radarokat. Egyébként adtak ki „igazi” hajókat is. Ha visszalépsz a főoldalra, még fenn van a Kongo dobozbontása. Olyan jól néz ki, hogy nem fogok hisztizni egy fél mm miatt :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 632688 | 2017. szeptember 20. 15:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 632687 | 2017. szeptember 20. 14:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Nem épült meg, papíron maradt: papírhajó!:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Willi | Adatlap | 632685 | 2017. szeptember 20. 13:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 632676 | 2017. szeptember 20. 08:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Félre ne értsétek, de a papírrepülők, papírtankok után itt vannak a papírhajók is? Mi a következő? Papírautó, papírkamion... Mondjuk ezt a legkönnyebb legyártaniuk, mert nincs aki felelmeli a szavát, hogy ezazamaz nem olyan, mint az igazin - tekintve, hogy nem készült el... Nem lehet olyat kiadni, ami volt, meg is épült, ne adj' isten, harcolt is? Nem, mert az előbb írtam az okot, a kötözködő, egy fél mm miatt hisztiző makettezők...:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
stug | Adatlap | 632671 | 2017. szeptember 20. 06:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözlet Összeállítási útmutatót keresnék (letölthető verzió)az Italeri 5506 U.S.S. Carl Vinson CVN-70 (1999)készletéhez. Köszönöm. Zoli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 632628 | 2017. szeptember 18. 00:39 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Azért ez az ebayen egy kissé drága. Itt postával együtt annyi, amennyi ott az induló ár: www.hobbyeasy.com/en/data/nct9hxgrrcnxm5tzr4zb.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 632578 | 2017. szeptember 17. 08:53 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Szabi! Ennyit ez így megér, műgyantáért fele ennyit sem adnék! Én nagyon várom a KuK témát.Idén nyáron "elzarándokoltam" Pulába.:) Most-hogy a Danton-osztályt is kiadták, több remény is van rá, hogy lesznek KuK hajók is. üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 632575 | 2017. szeptember 17. 08:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Most találtam ezt: Very fire 1/700 USS Montana. Fröccsöntve, tele kiegészítőkkel. www.ebay.com/itm/veryfire-1-700-USS-battleship-Montana-BB-67-/182626482551 Kezdhetek reménykedni, hogy egyszer akkor kiadnak 1/700-ban műanyag osztrák-magyar hajókat is? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 632506 | 2017. szeptember 15. 16:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia DzsunKa ! Mint írtam, elfogadom és köszönöm a pontosításokat, hiszen aki ebben a szakmában dolgozik (dolgozott), nyilván sokkal jobban tudja a részleteket, a szakkifejezéseket, stb. A 70-es évek elején megszereztem a kishajóvezetői "jogosítványt" én is - igaz, csak hobby-szinten műveltem a hajózást (motorcsónakázást). Innen erednek a "régi" információmorzsáim is. A 2011-es vizikreszt pedig a napokban lapoztam fel, önmagam javítására. Tehát mégegyszer: köszönöm a javító-, kiegészítő észrevételeidet (jól elkalandoztunk az egyszerű "milyen színűek a poziciólámpák" kérdéstől...) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 632484 | 2017. szeptember 15. 08:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdvözöllek "vackor"! Az általam leírtakat a tulajdonomban lévő, a VIZITERV SZABVÁNYTÁR által hitelesített J-1839 Lsz.3818 számú " 9/1969 (XII. 16.)KPM-BM számú együttes rendeletében" kiadott HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT -ból idéztem. Ezzel a szabályzattal cserélték le a 3/1956 (VIII. 18.) KPM számú rendelettel kiadott, később többször módosított előző HAJÓZÁSI SZABÁLYZAT-ot. Illetve mint vizsgázott matróz dolgoztam MAHART hajókon (Balatonfüred, Mátra, Szekszárd) 1973.-76. között a Duna hajózható szakaszát Regensburgtól - Sulináig, valamint a Kiliai ágban. Remélem így már használhatóbb lett a tegnapi írásom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 632475 | 2017. szeptember 14. 22:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a pontosításokat, tudom, más a sodrás- és folyásirány (pl a limányoknál is...). Egy pontosítással én is korrigálom magamat: korábban olyan képet tettem föl, amin a hátsó poziciólámpa kék volt. A 2011-es hajózási szabályzat szerint ez fehér fény. Elnézést, hogy ragaszkodtam a régi információkhoz... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DzsunKa | Adatlap | 632446 | 2017. szeptember 14. 13:15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tiszteletem minden "Megvilágosult"-nak! Figyelemmel kísérve a pozíció fényekről írt elképzeléseiteket, engedjétek meg, hogy én is leírjam az enyémet. Véleményem szerint a hajófaron lévő helyzetjelző lámpa nem elektromos, hanem karbidlámpa volt. Az ilyen lámpákban világító acatilén gáznak van kékesfehér fénnye. Akkoriban pedig az elektromos izzók még eléggé megbízhatatlanok voltak. A fényszórók használatához valószínű ívfényt állítottak elő. Megboldogult matróz koromban is, még ilyen reflektor volt a MAHART néhány hajóján is. A túlmelegedés veszélye miatt, korlátozott ideíg lehetett bekapcsolni ezeket. "vackor" minden bántani akarás nélkül: a folyókon a hajózás nem feltétlenül a "fő sodorvonalban" történik. Ezt általában inkább "hajózóútnak" nevezzük. Nem sodrásirány, hanem folyásirány megnevezést használunk, mert a víz sodrása néha eltérhet a víz folyásirányától. Ez nem egy havariának volt már az oka. Még egyet pontosítanék nem lefelé és fölfelé, hanem völgy- és hegymenetben hajózunk, és a hegymenetben lévő hajónak van általában elsőbbsége. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gyuri! Koszonom, nekem is tetszik az eddigi eredmeny, csak kivanok magamnak eleg kitartast a repulo flotta felepitesehez... Az kovetkezik ugyanis. Sokat nem tervezek ra.
Neztem ujabb fotoidat a hajodrol, es a kovetkezo fogalmazodott meg bennem. Ha meg tovabbi husz evembe is kerul, igyekszek feljutni arra a szintre ahol Te vagy most. Fokozatosan. Pontosabban Te akkor husz evvel elottem jarsz megint, de a mai Pek Gyuris szintet volna jo hozni, es en elegedett leszek magammal. Ennek elso ket lepcsoje, hogy a kovetkezo hajonal a csoveket kicserelem csovekre, illetve ami baromira tetszik, hogy megprobalom en is a letraimat kiemelni a fal sikjabol. Ez igy nalad nagyon latvanyos, de felek egyszerubbnek latszik, mint amennyire egyszeru megcsinalni.
Iden ellatogatsz a telfordi ModelWorld-re? Ha igen, akkor inditasz is hajot?
Udv.:
Attila