<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Sennás | Adatlap | 635586 | 2017. november 24. 19:48 | ![]() | |
szt_péter | Adatlap | 635300 | 2017. november 17. 22:58 | ![]() | |
T-55 invázió a MiniArt-nál. Ennél is megkapjuk hozzá a magyar matricát. Lassan magával ragad az építési kedv. miniart-models.com/products/37027-t-55-soviet-medium-tank/ | |||||
páncélos | Adatlap | 635255 | 2017. november 17. 07:22 | ![]() | |
Szia Agriamodeling! Igen, Evergreen emlékeztem a nevére, csak azt hittem valahol Angliában leledzik. Mindez a tényen nem változtat, ez egy T-54. A töltőkezelő búvónyílása előtt lévő szellőző gombát a T-54M-től már ne keresd, illetve annak hiánya ne tévesszen meg. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 635241 | 2017. november 16. 21:26 | ![]() | |
Szia Páncélos! Megtaláltam az első tank eredeti képét, az Oregon (USA) államban levő Evergreen Aviation Museum-ban fényképezte Eric Kilby 2012-ben: commons.wikimedia.org/wiki/File:T-55_Tank.jpg Van róla egy baloldali kép is, szerintem a tornyon látható kis dudor a célzóberendezés teteje: commons.wikimedia.org/wiki/File:Soviet_T-55_Main_Battle_Tank_RSide_Behind_Museum_EASM_4Feb2010_(14404334150).jpg Alvázszámot nem talaltam, sőt a múzeum weboldalán konrétan semmit a tankról. Érdkes... | |||||
páncélos | Adatlap | 635219 | 2017. november 16. 13:26 | ![]() | |
Az első egy T-54-es, de valóban a lánc még a régi. Ez egy angol múzeumban van és állítólag ex-magyar, jó lenne egy alvázszám, hogy beazonosítsam. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 635215 | 2017. november 16. 11:18 | ![]() | |
Szia Gaunt! Van ellenpélda is dögivel (lásd itt): www.breakthroughassault.co.uk/wp-content/uploads/2017/06/T55-1.jpg vagy itt mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/ de nem kötözködöm, csak segíteni akarok. Nekem muszáj volt megvenni a régi lánctalpat, mert a referenciafotóimon azt találtam. Szal a megoldás egyszerű melyik verzió kell: fénykép, fénykép, fénykép. Agriamodeling | |||||
Sennás | Adatlap | 635213 | 2017. november 16. 10:31 | ![]() | |
Parancsnoki harcálláspont:) De hát még ki is van égve így mire jó? Csali? (Gödörből csak a 60as látszik ki alatta egy "vadász lapul" de hát az egy VT egy fegyvere az a csörlő ott hátul:) | |||||
páncélos | Adatlap | 635212 | 2017. november 16. 10:28 | ![]() | |
Érdekes szerkezet. Egy VT-55A cipel egy csonka BTR-60pb-t. De mi ez, nem tudom. | |||||
Sennás | Adatlap | 635211 | 2017. november 16. 10:27 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 635210 | 2017. november 16. 09:56 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 635207 | 2017. november 16. 09:25 | ![]() | |
Valóban, nincs is azzal a lánccal semmi baj. Egyébként is, aki csak tehette, átszerlte erre a láncra a T-54/55-öseit, egy kis extra súlyért cserébe a kétszeres élettartam miatt bőven megérte felrakni. Azért érdekes, hogy mégsem terjedt el valami gyorsan. Pavlovék szerint már 1965 májusától elkezdték átszerli a T-55/62-eseket, de még a 70-es években is elég gyakori volt a régi fémcsuklós lánc. | |||||
páncélos | Adatlap | 635205 | 2017. november 16. 08:11 | ![]() | |
Szia Agriamodeling! Most néztem (újra) meg a korábban beszúrt oldalt, valóban gumibetétes láncot adnak hozzá. Én már csak azért is örülök, mert rengeteg ilyen kocsi volt, sőt. Mellékelek egy gyorsan kreált képet neked. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 635202 | 2017. november 16. 00:40 | ![]() | |
Szia Páncélos! Alapvetően jö az a Takom, de a lánctalp szerintem nem lesz megfelelő, mert az RMSh-t csomagolják a dobozba, amelyet az AM2-re szereltek, vagy a T-72-eshez. Nekem meg van ez a T-55a készlet és pont emiatt meg kellett vennem a Takom külön kiadott OMSh készletét. Szerencsére a láncmeghajtó kerékből mindkét verziót adják (13 és 14 foggal). Az RMS(h jö lesz egy későbbi projekthez. Persze aki eleve Friul-t akar feltenni, annak tökmindegy. Én magyar AM2-t építettem meg az AM2B készletből és nagyon élveztem. Szerintem jó makett volt az is, látványos eredményt lehet elérni belőle. Ezzel sem hiszem, hogy csalódást okoznának. | |||||
páncélos | Adatlap | 635161 | 2017. november 15. 10:59 | ![]() | |
Köszönöm a mellékelt oldalt. Jó kis makettnek tűnik a Takom T-55A készlete, főleg, hogy adja hozzá a különböző változatú búvónyílásokat és azok belső részét is. "Cseh/lengyel gyártmány esetén nálam megáll a tudomány" Nem olyan könnyű egyből felismerni, egy fotó alapján (mint a T-72 esetében), de ha van rajtuk KMT felszerelhetőség, akkor annak tartó konzolja szemből egyből árulkodó. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635153 | 2017. november 15. 09:38 | ![]() | |
Persze én is örülnék, ha valaki feltenné egymás mellé a Tamiya, a Takom és a Miniart készleteit összehasonlításként. Pedig nem is olyan bonyolult a helyzet: Tamiya: kissé hiányos szovjet változat Miniart: szinte tökéletes szovjet változat Takom: lehet építeni szovjet és cseh/lengyel gépet is. A szovjet jobb mint a Tamiya, de kevésbé részletes mint a Miniart. Cseh/lengyel gyártmány esetén nálam megáll a tudomány, én a kettőt sem tudom megkülönböztetni, úgyhogy erről nem nyilatkoznék. Küldök egy linket, te jobban értesz hozzá, így be tudod azonosítani mi a korrekt és mi a rossz rajta. (erre én is kíváncsi lennék!) panzer35.ru/forum/60-17370-1 | |||||
páncélos | Adatlap | 635127 | 2017. november 14. 17:41 | ![]() | |
Nem ismerem a Takom T-55A makettet, csak amennyire a neten fellelhető. Több mint 1000db T-55 szolgált idehaza három gyártó országból, így elvileg nincs akadálya. Persze én is örülnék, ha valaki feltenné egymás mellé a Tamiya, a Takom és a Miniart készleteit összehasonlításként. | |||||
joci232 | Adatlap | 635098 | 2017. november 13. 21:56 | ![]() | |
Takom T 55 A-ból mennyire lehet magyar harckocsi építeni? | |||||
páncélos | Adatlap | 635060 | 2017. november 13. 07:29 | ![]() | |
Úgy látom nem rajzoltam „jelesre”. A parancsnok jobb könyöke mögött van(volt) a rádió. | |||||
Sennás | Adatlap | 635057 | 2017. november 12. 22:36 | ![]() | |
Ott? Ott nem az "alap" rádió ami mindben tankban benne van? Az ott van mellette? | |||||
páncélos | Adatlap | 635050 | 2017. november 12. 21:52 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 635007 | 2017. november 12. 13:04 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 635006 | 2017. november 12. 13:03 | ![]() | |
Sziasztok. Jobb képem nincs de be tudná valaki rajzolni a T-55AK parancsnoki változat "2"-ik rádiója hol van? Köszönet! | |||||
Sennás | Adatlap | 634796 | 2017. november 7. 15:35 | ![]() | |
gaunt1 | Adatlap | 634714 | 2017. november 5. 18:24 | ![]() | |
A környező országokat azért lehet ám irigyelni... Egyedül a fegyverzetet kell hatástalanítani, minden más megmaradhat, beleértve a tűzvezetőrendszert, stabilizátort, éjszakai figyelőműzereket is. Az oroszoknál is pofon egyszerű a hatástalanítás, egy videón láttam, pár perc alatt kész: lángvágóval az ágyúcsőbe vágnak egy vízszintes rést, ennyi. Semmiféle elmebeteg törvény nincs ott sem. | |||||
páncélos | Adatlap | 634710 | 2017. november 5. 17:58 | ![]() | |
Valóban BLG az alváz. Nincs olyan szabály, hogy csak levágott csövű tank lehet magánkézben. Itthon mindenki másként értelmei a szabályokat és túl vannak bonyolítva ezek a dolgok. Persze ezt köszönhetjük a 2006-os tankelindításnak is. Nagyvonalakban a lényeg, hogy a hadseregnek meg van szabva miből, mennyi lehet. Harckocsiból nekünk 835db lehetne, a CFE szerződés szerint. Múzeumi célra lehet típusonként 2-2db eszköz, ami „éles”. Hatástalanítva több is. De a hatástalanítás kiterjed és el is tér, a működőképességre és a fegyverzetre. Így lehetne fegyverzetben hatástalan, de működőképes harckocsi, csak ennek is megvannak a különböző szabályai (tárolás, őrzés…stb.). Magánkézben lehetne (elvileg) hatástalan és üzemképtelen harckocsi. Utóbbinál nem kell csövet levágni. Ki lehet önteni a csövet, le lehet zárni…stb. Itt is persze számít a tárolás (helye, módja). | |||||
páncélos | Adatlap | 634709 | 2017. november 5. 17:44 | ![]() | |
brückenlegegerät | |||||
piratvitorla | Adatlap | 634703 | 2017. november 5. 15:36 | ![]() | |
BLG hídvető harckocsi. | |||||
lacipapa | Adatlap | 634698 | 2017. november 5. 14:28 | ![]() | |
Elnézést,"körön" kívüli vagyok.Mit takar a BLG meghatározás? | |||||
lacipapa | Adatlap | 634696 | 2017. november 5. 14:21 | ![]() | |
Bocsánat,nem ilyesmire gondoltam. Pl.Orosz ,Csehszlovák,Lengyel kocsik,alap változat,ahogy megkaptuk őket. Amit te említesz az már enciklopédia lenne,persze ez óriási munka volna. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 634694 | 2017. november 5. 13:46 | ![]() | |
A budaörsi az nem T-55! BLG páncéltest, és rá van eszkábálva egy hiányos T-55A torony. Ha jól tudom van egy idióta, teljesen értelmetlen törvény, hogy magánkézben nem lehet tornyos harcjármű, csak akkor, ha a cső le van vágva tőből és a motortér beöntve betonnal. Ezért vannak a tank.hu-nak és a budaörsi vállalkozónak BLG-i. | |||||
páncélos | Adatlap | 634693 | 2017. november 5. 13:45 | ![]() | |
Igen! A komáromi erődöt és Magyargencset kihagytam. A szegedi, meg a volt Budaörsi – ma talán Zamárdi – már kiherélt gépek, vagy nem létező típusnak átalakítva. Gyári szám minden kocsin van a páncéltesten és a tornyon egyaránt. A magyar alvázszámokat itthon kapták, szintén az alvázba és a toronyba is beütve. | |||||
szt_péter | Adatlap | 634691 | 2017. november 5. 13:14 | ![]() | |
T-55 és 72 típuson hol található az eredeti gyári adattábla? Azokat nem találtam meg, hiába kerestem a küzdőtérben a toronyban, vagy a kocsitesten. A kocsitest elején van egy számsor, de úgy tudom, hogy az már Mo-n lett átütve a 72-es gépeken. A T-55 frontpálcélján van számsor, és több addat táblázatos elrendezésben. | |||||
szt_péter | Adatlap | 634689 | 2017. november 5. 13:12 | ![]() | |
Van még Szegeden cdn.blog.hu/ka/kameraaltal/image/szeged/_mg_2505.jpg
Budaörsön annál a vállakozó figuránál. hampage.hu/repules/haditech/img_0449.jpg Komáromban az erődnél, amennyire jól láttam a rajta levő kopottas jelzéseket: -gysz 131 73C- #623 upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/T-55A_in_Kom%C3%A1rom%2C_Hungary.jpg/1280px-T-55A_in_Kom%C3%A1rom%2C_Hungary.jpg Magyargencsen egy AM pctrs.network.hu/clubblogpicture/4/4/7/_/447657_786742770_small.JPG Ezeken kívül még a Honvédségnél is őriznek több A és AM példányt, ezek közül néhány is üzemképes. | |||||
páncélos | Adatlap | 634688 | 2017. november 5. 12:45 | ![]() | |
Az ötlet nagyon jó, de egyben halott is. A T-72 típustörténetén több mint egy évtizede dolgozunk Pánczél Matyival, és még mindig lehetne bővíteni, hozzátenni, sztorizni. Kb. 200-250db-os állomány az, amit becsülettel össze lehet foglalni rendesen. A T-55, PSZH, BTR-80, vagy a BMP-1 magyarországi történetét úgy összerakni, hogy alvázszám szerint bemutasd a kocsikat, szinte kizárt. Az idő múlásával pedig még nehezebb. Az meg már egy másik kérdés, hogy kiállítva sincs sok lehetőséged. Most így hírtelen csak négy hely ugrik be az országban (Tapolca, Kecel, Kiskunhalas talán, és Pákozd). Utóbbi kettő 56-os emlékmű (az már máskérdés, hogy 56-ban nem volt még T-55, T-55A meg pláne). T-54 esetében ennél is rosszabb a helyzet, Kecel és a Terrorháza, és ennyi. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 634668 | 2017. november 5. 09:57 | ![]() | |
Egy ilyen könyvvel doktorit lehetne szerezni, rosszabb lenne mint a T-72 hazai történetét összeszedni. Ráadásul közben lassan elfogynak az egykori üzemeltetők, használók, oda az emlékezet. Sajnos. | |||||
lacipapa | Adatlap | 634666 | 2017. november 5. 09:47 | ![]() | |
Köszi páncélos! jó lenne,ha valaki,egyszer össze állítana egy magyarországi T-55(A) stb. anyagot,rajzokkal,fényképekkel.Nekünk,akik imádjuk a típust,de csak képeken (elvétve),vagy kiállítva(majdnem roncsként) különböző múzeumokban láthatjuk őket. | |||||
páncélos | Adatlap | 634634 | 2017. november 4. 21:40 | ![]() | |
Lehet! Volt nekünk SZU, CS, és Lengyel is T-55A-ból. Meg ezek vegyes keveréke egy-egy középjavítás után, csak hogy gaunt1-nek se legyen egyszerű az elemzés. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 634604 | 2017. november 4. 19:20 | ![]() | |
Ez érdekelne engem is. T-55-ből volt szovjet gyártmány nálunk, de T-55A-t még nem láttam... | |||||
lacipapa | Adatlap | 634520 | 2017. november 3. 15:14 | ![]() | |
Akkor ez,most virtigli magyar is lehet,mindenféle farigcsálás nélkül? | |||||
szt_péter | Adatlap | 634479 | 2017. november 2. 19:44 | ![]() | |
Amonnak csak kívánnia kellett! :-) Ugyanis hamarosan megérkezik a 122-es toronyszámú T-55A harckocsink a Miniarttól. Ne fogjátok vissza magatokat, kezdhetünk örülni. miniart-models.com/products/37016-t-55a-early-mod-1965-interior-kit/ | |||||
Amon | Adatlap | 634176 | 2017. október 27. 11:06 | ![]() | |
Na akkor még várok egy picit. Hát ha lesz A variáns. A Miniart az utóbbi időkben igen csak ki tesz magáért, meg így "értünk". Az, hogy így nyilatkozol róla csak erősít hogy meg kell venni és 4268ra meg is építeni. És én is reménykedem, hogy lesz T-62 | |||||
gaunt1 | Adatlap | 634173 | 2017. október 27. 09:42 | ![]() | |
Hát az enyhe kifejezés, hogy jó kis készlet. A legjobb T-55 eddig. Ahogy nézem, semmiféle feljavítást nem igényel. Szinte tökéletes, kb. ugyanaz a kategória, mint pl. a Dragon Panzer III, IV sorozata. Mondjuk azt én sem értem a sebességváltót, a hűtőt meg a többit miért hagyták ki a motortérből, de engem ez nem zavar. A motort úgy sem építeném be, alig látszik belőle valami. Inkább elkészíteném külön, önmagában is jól néz ki. Remélem folytatja a Miniart és lesz A változat is, később esetleg M/AM és MV/AMV. Vagy akár a T-62-es, abból aztán tényleg nincs semmi normális minőségű! | |||||
Gaben86 | Adatlap | 634157 | 2017. október 26. 20:01 | ![]() | |
Szerintem is jó kis készlet a képek alapján. Én csak a hajtáslánc többi elemét hiányolom. Megcsinálták hozzá a motort. De a hátulja üres maradt. Ez egy kicsit gáz. Azon a pár alkatrészen már nem sok múlott volna. És teljes lenne a beltér. | |||||
szt_péter | Adatlap | 634143 | 2017. október 26. 13:58 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 634139 | 2017. október 26. 13:25 | ![]() | |
Ez milyen gyártmány pontosan? Szovjet. És bár a dobozon 1963-as gyártásút írnak, azt nem lehet belőle elkészíteni. 1964-est és 65-öst viszont már igen. (1964 szept.- 1965 dec.) | |||||
páncélos | Adatlap | 634138 | 2017. október 26. 13:12 | ![]() | |
Szia! A neten rengeteg kép van fent, csak tudni kell keresni. Nem egyszer ajánlottam már itt képeket keresőknek, hogy SZU/orosz technikát a yandex.ru orosz kereső oldalon érdemes kutatni. "Lapos búvónyílással ellátott harckocsinál" mire is gondolsz nem tudom. Lényeg, hogy ne írj A betűt a T-55 után, csak a sima alap T-55-re keress. Itt van rögtön három oldal kezdésnek. partisan1943.tumblr.com/post/154830881960/t-55-tanks-of-the-hungarian-peoples-army purebred-tanks.tumblr.com/image/157617086323 www.gramunion.com/tagged/Warsaw%20Pact | |||||
szt_péter | Adatlap | 634132 | 2017. október 26. 11:18 | ![]() | |
Fotókat szeretnék keresni ilyen gépekről. | |||||
szt_péter | Adatlap | 634130 | 2017. október 26. 11:17 | ![]() | |
Felkerült néhány fotó a tesztépítésről a built-up fül alatt. Tudjátok, hogy lehet rákeresni ezzel a típusú lapos búvónyílással ellátott harckocsira? Ez milyen gyártmány pontosan? miniart-models.com/products/37018-t-55-mod-1963-interior-kit/ | |||||
mercure47 | Adatlap | 633686 | 2017. október 15. 11:48 | ![]() | |
Szia! Köszönöm. | |||||
juge75 | Adatlap | 633474 | 2017. október 9. 14:26 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Így már figyeltétek? 2db T-54A --csak az egyik belső térrel.
1111db és 763 db alkatrész akinek csak a külső fontos:)