/ Fórumok /

T-55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
juge75 638896 2018. január 30. 05:28
Válasz erre
sárvédő első t-54-55-zsu-57-2
sárvédő első t-54-55-zsu-57-2

Egyszerű rugóként működik.
Az elülső láncvédő lehajtható rúdja.
páncélos 638888 2018. január 29. 21:59
Válasz erre
Ha jól értelmezem a kérdésed a Z, vagy inkább a két végén visszahajlított L forma fémrúdra gondolsz?
Annak a sárvédő-lemez leszorítása a célja. A hivatalos nevén még töprengek, nem akarok valótlant írni. Remélem a Antarktika megírja neked.
Jimbow 638883 2018. január 29. 20:54
Válasz erre
Képkivágás
Képkivágás

Sziasztok!

Sosem tudtam, mi a jelölt alkatrész neve és célja :)

Tudna valaki segíteni?

Köszönöm szépen!

Ádám
SSgt_Chris 637279 2017. december 31. 21:41
Válasz erre
Köszi a bátorítást! :-) Meg a fotót is! Igaz, pici méretű is, meg fejtetőn is van, de szerintem jól néz ki félkész állapotban is! :-)

BUÉK!

Chris
agriamodeling 637271 2017. december 31. 18:55
Válasz erre
Takom T-55AM2
Takom T-55AM2

Feltôltötk most egy képet, de itt még nincs teljesen készen a makett.
agriamodeling 637270 2017. december 31. 18:41
Válasz erre
Szia!

Menni fog. A Takom klt elég jó, csak arra kell figyelni, hogy az öntőkeretek vastagok, nehéz leválasztani az alkatrészeket. Makettező oldalcsípő kell hozzá.
Az üzemanyagvezetékeket is adják, viszont nekem két készletből kettőben volt ilyen, törött alkatrész.
És mindenképpen töltsd le a super-hobby.hu oldalról a Takom T-55A (3-in-1) készlet összeállítási utasítását mert az AM2B nem teljesen felel meg magyar verziónak, több alkatrészt az A készlet alapján kellett beazonosítanom a referenciák szerint.

BUÉK!

Tamás
SSgt_Chris 637260 2017. december 31. 15:24
Válasz erre
Szia! Köszi a választ! Azt hiszem ez lesz akkor...kíváncsi leszek rá, így 4-5 év múltán mennyire fog menni a makettezés, meg mi maradt a híres türelmemből. :-)
agriamodeling 637244 2017. december 31. 12:46
Válasz erre
Szia!

Páncélostól ugyanezt kérdeztem, ő a T-55AM2B készletet javasolta. Igaza volt, egész kevés mókázással meg lehet belőle oldani a dolgot, mert a szükséges alkatrészek majdnem mindegyike meg van a dobozban (a Takom nem vacakolt sokat az öntőkeretekkel). A referenciafotóim alapján a tornyon volt minimális faragnivaló meg a haspáncélnál, illetve a torony oldaláról az egyik doboz hiányzott, de annak meg a helyét pótoltam.
Igaz, az építésnél én aTakom T-55A készletének az útmutatóját is felhasználtam, mert több részletet/alkatrészt az alapján kellett választanom.

Üdv,

Tamás
Gabusch 637243 2017. december 31. 12:27
Válasz erre
Egykori harckocsizó ismerősöm a festésre azt mondta, hogy a telepen nem volt két egyforma színű harckocsi.
SSgt_Chris 637236 2017. december 31. 10:25
Válasz erre
Üdv! Tegnap óta fészkelte be a gondolat a fejembe, hogy be kéne szereznem egy 55-öst...a kiszemelt készlet a Tacom T-55AM vagy a T-55AM2B készlete...ha magyar vonatkozásút szeretnék készíteni, melyik áll ahhoz közelebb? Illetve www.megamakett.hu/4bo_russian_green_set vagy ez a szet lenne a megfelelőbb? www.megamakett.hu/Russian_Modern_Vehicles_Camouflage Én az első felé húzok...

Bár olvastam a fórumot, de addig jutottam, hogy mindegyik készletbe bele kell nyúlni a jobb eredmény érdekében... Nem tudtam dönteni. Köszi a választ! :-)
szt_péter 637060 2017. december 27. 10:31
Válasz erre
Most számoltam össze: Még összerakásra vár 2db T-55A, 1db AM, 1db AM2B, 1db AMV, 1db Type 69-II, emellé jön még legalább 1db Miniart belső teres T-55A (megrendelve). Áll még itt ZSU-57 és ZSU-23. Még van 3db T-55A Tamiya régebbről összerakva. A többi makettről ne is beszéljünk.

Ez 10 T-55 meg egy kis légv. biztosítás. Már van egy századom.
páncélos 636521 2017. december 14. 21:09
Válasz erre
Nem tudom (nincs infóm), a csehek, lengyelek, németek mennyit bajlódtak vele, de tény, hogy volt rá konkrét érdeklődő nem VSZ tagállamból.
gaunt1 636509 2017. december 14. 18:47
Válasz erre
Lehet, hogy a románok döntöttek jól... Én nem sok jót hallottam a Kladivo tűzvezető rendszerről, főleg a csapnivaló megbízhatósága miatt. Ez a hazai problémák miatt volt, vagy tényleg gondok voltak a rendszerrel? Sajnos nem tudok semmit arról, hogy a németek vagy a csehek milyen véleménnyel voltak róla.
páncélos 636506 2017. december 14. 18:04
Válasz erre
Nem. A VSZ együttes döntése volt a T-55AM. Ebből persze (szokás szerint) volt aki kihátrált, pontosabban mint pl. a románok itt a szovjet AM projektet vették át(meg).
Saját véleményem, hogy csak a Kladivo tűzvezető rendszert kellett volna rárakni a T-55-re. Az utolsó T-55A-kat meg nem kellett volna megvenni. Inkább T-72-ből kellett volna venni többet, főleg a "B" változatból még a 80-as évek végén.
gaunt1 636497 2017. december 14. 14:47
Válasz erre
No meg 2x4db ködgránátvetőt is kapott. Amúgy tűzvezető rendszere ezeknek nem volt, csak a KDT-1 lézertávmérő és a korszerűsített TSSz-32PVM céltávcső. Az M/AM-el ellentétben a kettő együttműködése annyi volt mindössze, hogy a TSSz kijelezte a mért távolságot.
Ha már itt tartunk, az MN nem tervezte modernizálni a T-55-ösöket erre a szintre? Még ez is komoly minőségi ugrás lett volna.
páncélos 636483 2017. december 14. 06:59
Válasz erre
A 81-nek jelölt változaton ne csak a légvédelmi géppuskát nézd. Tűzvezető rendszer és a vízalatti csőkészlet is már más.
szt_péter 636478 2017. december 13. 22:00
Válasz erre
Újabb MiniArt készletek!

www.scalemates.com/kits/1117756-miniart-37021-tiran-4-sh-early-type
Mod. 1981 ez ha jól látom a tornyon légv. gpu-s változat. Ezen kívül mi lehet még? Nem látom a kis képen.
www.scalemates.com/kits/1117755-miniart-37024-t-55a-mod-1981

Kései mod. 1965 na itt sem tudom miben különbözhet az early-től. A kép alapján nem látom.
www.scalemates.com/kits/1117754-miniart-37023-t-55a-late-mod-1965

De mindenképp jó, hogy a MiniArt belehúzott. Biztos jön még AM is később.
gaunt1 636071 2017. december 6. 09:26
Válasz erre
Akkor lehet, hogy nem cserélték ki. A szovjet eredeti M/AM-en erősebbek voltak a Z tengelyek. Egyébként a lengyelek is panaszkodtak a lecsökkent hasmagasság miatt. Nem értem akkor miért nem úgy tervezték meg a plusz aknavédelmet, hogy levehető legyen, mint pl. az Abrams újabb változatainál?
antarktika 635994 2017. december 5. 17:01
Válasz erre
Erről nincs információm.

A tank súlya nőtt, a hasmagasság csökkent, hiába tuningolták a motort, a manőverezőképesség és terepjárás a T-55A-hoz képest csökkent.
gaunt1 635982 2017. december 5. 13:32
Válasz erre
A Z-tengelyek nem lettek a mieinken erősebbre cserélve?
antarktika 635979 2017. december 5. 12:28
Válasz erre
Én annak idején beszéltem üzemeltetőkkel, mert nekünk csak T-55A volt. Ők azt mondták - pedig kifejezetten nem utálták - hogy lomha a gép a rápakolt extra tonnák miatt és sűrűbben fordult elő a Z tengelyek törése is. Sokkal sűrűbben. Ők is hiányolták, hogy nem lehet következmények nélkül "rodeózni".
gaunt1 635978 2017. december 5. 11:46
Válasz erre
Pedig szerintem segítettél. Ezek szerint annyira azért mégsem lehetett rossz. Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem aki panaszkodott rá, az nem valószínű, hogy szerethette a gépet. 620LE-s motorral a teljesímény-tömeg aránya 15Le/t. Ez ugye rosszabb mint a sima 55 (16Le/t), de jobb mint a T-54 (~14.5Le/t). A T-54-ről meg nem igazán hallottam, hogy lomha lett volna. Ehez jön még hozzá az, amit elmondtál, úgyhogy szerintem az összkép inkább a pozitív irányba tolódik el.
páncélos 635977 2017. december 5. 11:13
Válasz erre
Nem fogok tudni ebben neked teljes segítséget adni, mert én vezettem AM-et, de üresen, az ment mint a golyó, bár a sima 55 azért gyorsabb volt. Nem tudom teljes málházást követően milyen volt. Akik "használták is", azok panaszkodtak rá, hogy egy lomha szar. Olyan valakivel kellene beszélned, aki ezt napi szinten használta és nem volt sem elfogult, se nem utálta a technikát. Orosz modernizációkról nem tudok mondani semmit, mert én is csak olvastam.
gaunt1 635974 2017. december 5. 09:30
Válasz erre
Akkor szerencsére hülyeséget írt a cikk. Szép is lett volna, ha nem "tuningolják" fel a motort legalább egy kicsit... Akkor ezek szerint a V55U szintre hozták fel.
Akkor kérdeznék még, ha nem baj. Mennyit ért ez a +40LE? Olvastam már mindent, egyesek azt írják semmit, mások meg azt, hogy sikerült így a mozgékonyságot szinten tartani. Most akkor melyik az igaz? Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a -1 utótag a szovjet gépeken (pl T-55M-1) 690LE-s V46-5M motort jelent, lehet mégsem volt elég a V55U.
páncélos 635948 2017. december 4. 21:16
Válasz erre
Azt láttam, hogy ez nem a Te kocsid, csak gondoltam hát ha...
A képeket valóban már elkértem volna (nagy kép gyűjtő vagyok :D), csak reméltem hát ha, esetleg vannak még „zárolt” képeid. ;)
antarktika 635945 2017. december 4. 20:51
Válasz erre
Ezen a képen sem vagyok rajta. A célanyagról csak halvány emlékeim vannak, talán a lőtér vége felé volt, fényképem ha lenne, már rég elkérted volna:)
páncélos 635937 2017. december 4. 18:47
Válasz erre
Ez így ebben a formában nem igaz, de. Maga a motor és a részegységek ua. De a szívócső osztott kivitelével elérték a 620LE-t (465KW).
páncélos 635936 2017. december 4. 18:43
Válasz erre
Te melyik vagy a képen? A zöld gyakorlóban (fekete-fehér a kép), páncélos fejvédőben? :)))

Ha már Zalahaláp! A célanyagok között nem volt ott a 1016-os T-34 vontató?
Arról lenne képed akkor..., tőlem rajta lehetsz azon is. :D
antarktika 635926 2017. december 4. 17:24
Válasz erre
Scannen0005
Scannen0005

Akkor a kép.
szt_péter 635913 2017. december 4. 12:26
Válasz erre
gaunt1 635909 2017. december 4. 09:31
Válasz erre
Közben lenne egy kérdésem a hazai T-55AM-el kapcsolatban. Valahol olvastam, hogy a motorokat nem cserélték erősebbre spórolás miatt, maradt a régi 580 lovas V55. Ez igaz?
gaunt1 635908 2017. december 4. 09:28
Válasz erre
Amerikai barátunk, Nicholas Moran is oldalt mászik fel, 8:53-nál:

www.youtube.com/watch
antarktika 635906 2017. december 4. 09:01
Válasz erre
Na, akkor mégegyszer. Alapesetben a kezelőszemélyzet a kocsi előtt sorakozik fel és úgy száll be, ahogy már leírtam. Ez volt az alap. Ha, Ti a gyorsaságra apellálva nem így csináltátok, nem szabályzatellenes, de nem ez volt az alap.

Lövészeten a kocsi mögött sorakozott a személyzet, mert a tank a megindulási terepszakaszon állt a "zöld vonalnál", ezért eléje nem lehetett állni, mert oda belépni nem lehetett, főleg nem a "piros vonalon" túlra, mert az már a tűzszakasz volt.

Van egy képem, mely lövészeten készült Zalahalápon 1990-ben, épp a beszállásnál. Meg fogom keresni.
Sennás 635905 2017. december 4. 08:22
Válasz erre
Szia Páncélos! Nekem is végig ez rémlik a filmekből szemből "támadják" a verdát.
8.35 a vezető azt az "ásólapot(?)" nyitja le és előről támad.Piszok gyors.
+3 lépés és a kupola tetején vagy ,már be is ugrott a parancsnok is.
Gondolom kiszállásnál is.

www.youtube.com/watch
páncélos 635903 2017. december 4. 07:46
Válasz erre
Amikor én vezettem és a kocsi mögött sorakoztunk, nem rohantam előre, hogy beszálljak. Amikor a pk pozícióját foglaltam el, és a kocsi előtt voltunk nem mentem el oldalra, hogy a görgőkre lépve és a deszant kapaszkodóba kapaszkodva felmásszak, hanem felrohantam a kocsira szemből.
Telephelyen is, ha szűk volt a hely, akkor is szemből mentem.
Makett építési szempontból a koptatás miatt volt a kérdés. Statisztikával nem szolgálhatok, hogy melyik irányból hányszor „másztam”. :D
Günther0909 635901 2017. december 4. 04:23
Válasz erre
Szemből akkor száll harckocsiba a kezszem ha a kocsi előtt sorakozik fel. Lövészeten a beosztások szerinti oldalon (a vezető előlről) kapaszkodnak fel, mivel a harckocsi mögött sorakoznak és minél hamarabb kell harchoz tenni a harckocsit.
Sennás 635842 2017. december 2. 11:30
Válasz erre
ez mi
ez mi

Helló.Ez itt milyen szerkezet/berendezés lehet? Köszönet!
Sennás 635822 2017. december 1. 16:29
Válasz erre
0_116a38_7f02c495_orig
0_116a38_7f02c495_orig

Ilyen tábláról kép van valakinek szemből? (mi ez?)Lemásolnám a maketthoz.
Köszönet!
Jimbow 635779 2017. november 30. 07:57
Válasz erre
Sziasztok,köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Üdv,
Ádám
Sennás 635776 2017. november 29. 20:49
Válasz erre
www.youtube.com/watch

2.20nál és 4.00nál látszik valami.De tuti van még ilyen videó:)
Sennás 635773 2017. november 29. 19:35
Válasz erre
Régi film nincs? Valami rémlik jármű előtt álló személyzet "ugrik be". Mi annak a pontos neve(Magyar/Orosz)--YouTube bizti van.
antarktika 635763 2017. november 29. 14:31
Válasz erre
Normaidőre is, ami ha jól emlékszem 6 másodperc volt a fedők zárásáig. A vezető a páncélos által elmondattak alapján, a személyzet többi tagja, így a töltőkezelő jobboldalt, irányzó, parancsnok baloldalt a búvónyílások vonalában, először két görgő közé lépve, majd a lánctalpra, aztán a sárvédő lemezre, torony deszantkapaszkodóra lépve jutottak a torony tetejére és onnan zuhantak be a helyükre, természetesen rengeteg kék-zöld foltot szerezvén.

Két görgő közt olyan távolság van, hogy a bakancs nem esett be kettő közé.

A deszantkapaszkodót simán koptathatod fémig középtájon. A többit azért ne vidd túlzásba, mert annyira nem kopott, esetleg még a vezető előtti részt, de nem a frontpáncélon.
páncélos 635755 2017. november 29. 10:17
Válasz erre
Általában szemből szokás felrohanni. Vonóhorogban, hullámtörőben, majd a lövegcsőben megkapaszkodva. Kényelmesebb beszállásnál (nem normaidőre, nem gyakorlaton, vagy foglalkozáson), a vezető kivételével oldalról, a deszant kapaszkodók igénybevételével.
Jimbow 635747 2017. november 29. 08:12
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekes kérdésem lenne, egy T-54/55-ösbe pontosan milyen ùton jut be a személyzet? Ùgy értem, hogy hova lépnek, kapaszkodnak főleg? :) koptatás miatt érdekelne.

Köszönöm szépen!
páncélos 635746 2017. november 29. 08:06
Válasz erre
Annyira nincs jelentősége sem a csillagnak, sem az ék alak felségjelzésnek.
Előbbi nemzetközi (VSZ) gyakorlatokon részvevő kocsikon volt, utóbbi 1992 után lett felkenve, vagy matricázva, de több olyan kocsi volt, főleg a matricások között, amiről lepottyant. Ha egy adott kocsit akartok megépíteni, akkor annak megfelelő sablonra lesz szükségetek. De nem egyszer volt olyan, hogy egy kocsii kiesett és a helyére bekerülő kocsi teljesen más sablonforma számot kapott.
szt_péter 635740 2017. november 28. 20:50
Válasz erre
hj35001_decal
hj35001_decal
hj35001_2
hj35001_2

Régen volt, most nem látom a kínálatban. A Zsu-57 csillaga biztos jó lesz. Pedig én szeretném ha kiadnák a régi T-72 és 55 matricát. Ezt itt:
Sennás 635738 2017. november 28. 20:21
Válasz erre
Decal-37027
Decal-37027

Na:)
Sennás 635737 2017. november 28. 20:13
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Ebben bizti nincs más Magyar jelzés? Mert az se ártana hozzá. De a HAD-nak volt/van nem?
szt_péter 635734 2017. november 28. 19:39
Válasz erre
Igen! Jobb lett volna, ha a belső tereshez jár a csillag, de ez még külön pótolható.
Sennás 635721 2017. november 28. 16:53
Válasz erre
37027_BOXart_19_10_17-01-min-1024x647
37027_BOXart_19_10_17-01-min-1024x647
Magyar
Magyar

Ez a legújabb? Belső tér nélkül de Magyar csillaggal.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.