<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Levix | Adatlap | 625531 | 2017. március 23. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625527 | 2017. március 23. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
A felderítő oroszul : razvedcsik (mármint a katonai légi és a műholdas felderítés) a forszirovannüj az inkább megnövelt teljesítményű hajtóművet jelent, mint a magyarban a feltuningolt motor (egy feljavított hajtómű lehet pl. dupla élettartamú is, de ha változatlan teljesítményű akkor az az oroszban nem forszírovannüj), a többi stimmel. A kabintetőn lévő periszkóptükör meg nem határoz meg típusváltozatot, egy változaton belül volt ilyen is és olyan is. Mint ahogy te is írtad, hogy a korai M-eken nem volt periszkóp, de attól még a hivatalos típusjelzése M volt. Vagy volt néhány olyan magyar MF, amin a svanc bal oldalán volt egy kis sötét ablak, mögötte üzemidő-számlálóval, de attól még MF maradt. Meg a bisz-en belüli szélvédő-különbségek, a rádiótér előtti szeszlemez-eltérések, az IFF-nek "becézett", valójában polgári transzponder beépítéséből következő plusz antennák és kabinban lévő plusz kezelőegységek - mégis mindegyiknek bisz volt a hivatalos jelzése. A 21PFM-en belül is volt külsőre (és technikai/üzemeltetési kivitelben meg repülési tulajdonságokban is) eltérő több változat, csak a gyári szériaszámuk volt más. A PG-ben pl. módosítottuk a 21U gépek orrfutó-fékrendszerét, és a régi tömlős-fékes KT-38 kerék helyett (kétoldali fékcső)a tárcsás-fékes KT-102 kereket szereltük fel (csak jobboldali fékcsővel), a típusjelzés maradt U. Sok ilyen apró eltérés volt egy típusváltozaton belül, valószínűleg van még olyan is, amit senki nem is vett észre. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625525 | 2017. március 23. 10:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
R = Razuznavatelen ("Reconnaissance") felderítő P = Perekhvatchik ("Interceptor") elfogó F = Forsirovannyy ("Uprated") feljavított F = Forsazh ("Reheat") utánégető L = Lokator ("Radar") M = Modernizirovannyy ("Modernised") SPS = Sduv Pogranichnovo Sloya ("Boundary Layer Blowing") határréteg lefúvó K = Kanone ("Cannon") gépágyús az NDK SPS-K változat S = Sapfir (referring to the Sapfir-21/RP-22 radar). Zafir radaros T = Toplivo ("Fuel," referring to increased fuel capacity) üzemanyag az ST/MT/SMT megnövelt üzemanyagtartályára utal MiG-21M (1968; Izdeliye 96; NATO "Fishbed-J") M = Modernizirovannyy ("Modernised") Export variant of the MiG-21S with two major differences: the RP-22 radar of the MiG-21S was substituted with the older RP-21MA radar, and featured a built-in GSh-23L cannon instead of a cannon pod. In the air-to-air role it could only carry the R-3S IR-seeking AAM on its four pylons, as the SARH variant, the R-3R, was not cleared for export. The type was also licence-built in India, the first Indian-built example being delivered in February 1973. MiG-21M (Izdeliye 96A, NATO "Fishbed-J") Export variant for Warsaw Pact countries. MiG-21MA (Izdeliye 96A, NATO "Fishbed-J") The Czechoslovak Air Force redesignated its MiG-21Ms that had been re-engined with the Tumanskiy R13-300 engine as "MiG-21MA," keeping the RP-21MA radar. Some of these were later re-equipped with the RP-22 radar - bringing it to MiG-21MF standard - and were then redesignated "MiG-21MF." MiG-21SM (1969; Izdeliye 15/95M; NATO "Fishbed-J") S = Sapfir (referring to the Sapfir-21/RP-22 radar). M = Modernizirovannyy ("Modernised") Upgrade of the MiG-21S using the R13-300 engine and with a built-in GSh-23L cannon, as well as a considerably updated avionics package. MiG-21MF (1970; Izdeliye 96F; NATO "Fishbed-J") M = Modernizirovannyy ("Modernised") F = Forsirovannyy ("Uprated [engine]") Export version of the MiG-21SM, with RP-22 radar and R13-300 turbojet. The choice of weapons loads was increased with the addition of the R-60 (NATO: AA-8 "Aphid") and later the R-60M IR-seeking AAM. These were also licence-built in India by HAL as the Type 88. | |||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625521 | 2017. március 23. 10:39 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nem teljesen igaz, hogy az MF a VSz, az M meg a többi országnak exportált változat. Az S a szovjet, az M az export. Ezek hasonlóak az MF-hez, de külsőleg eltérnek a periszkóp hiányában. M-et kapott az NDK és Románia, Csehszlovákia, Bulgária. Az SM export verziója az MF, ami általános volt a VSz-ben és az araboknál is. Ezeken mind volt periszkóp, más hajtómű és más radar az S és M-hez képest. | |||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625520 | 2017. március 23. 10:34 | ![]() | |||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625519 | 2017. március 23. 10:29 | ![]() | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625508 | 2017. március 22. 22:59 | ![]() | |||||||||||||||||||
Hali Ha a szélvédő oldal-üvegezésére gondolsz, ahol az elejénél van gép ahol íves a mellső keret és van ahol egyenes a széle, az nem függ a típusváltozatoktól. Bisz-en belül is van mindkét változatból, nekem konkrét gépszámokkal van listám hogy melyik gépen milyen szélvédő van. Vannak egyéb kis eltérések is gépek között, de azok sem típusváltozat-függőek, legfeljebb széria-sorozatszám alapján lehetne őket elkülöníteni. Egy véletlen balesetből kifolyólag tudom, hogy pl. a 21U mellső törzsféklapok sem csereszabatosak gépek között, sem hosszban sem szélességben, még a bekötési csomópontok sem stimmeltek. Mintha manufakturális gyártás lett volna... Üdv R. | |||||||||||||||||||||||
pikkasz84 | Adatlap | 625507 | 2017. március 22. 22:36 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszönöm szépen a segítségeteket! Megnéztem a Migi által belinkelt oldalon is a fotókat, és igazából tényleg nem látok különbséget.. De a Piratvitorla által említett kabintető.. én ezt is normál-nak látom... Üdvözlettel:Pisti | |||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 625499 | 2017. március 22. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625498 | 2017. március 22. 19:37 | ![]() | |||||||||||||||||||
21MF és SM között külsőleg semmi különbség, tökéletesen azonosak (sőt, még az M is), a különbség az eltérő hajtómű, lokátor és fegyverzet. Az SM az gyakorlatilag a saját szovjet típus volt, ennek Varsói Szerződés országainak gyártott változata az MF, egyéb külföldi országoknak exportált változata az M típusváltozat (pl. India). Üdv R. | |||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 625493 | 2017. március 22. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 625492 | 2017. március 22. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||
pikkasz84 | Adatlap | 625491 | 2017. március 22. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! A Mig-21 MF és a Mig-21 SM között mi a különbség külsőleg? Már nézegettem fotókat, szakirodalmat, de biztosra szeretnék menni, mert egy MF verziót szeretnék átépíteni. Azt tudom hogy az SM verzió már más hajtóművet kapott, de a törzsgerinc még az MF-é, vagy már az SMT szélesített változaté? Összesítve mit kell figyelembe venni az átépítéshez az MF-ből MS-verzióra? Segítségeteket előre is köszönöm! További szép napot! Üdvözlettel:Pisti | |||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 624328 | 2017. március 1. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||||
Remélem, nem a PF fúvócsövét rakják bele, mint ahogy a képen van! | |||||||||||||||||||||||
l3bb | Adatlap | 624306 | 2017. február 28. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Csodálkozom, hogy ezt még nem linkelte be eddig senki se. :) www.facebook.com/pg/EduardCompany/photos/ (Facebook fiók nélkül is megtekinthető.) | |||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 624061 | 2017. február 25. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||||
Köszi, ez bizony hasznos lehet majd! :) | |||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 624021 | 2017. február 25. 16:06 | ![]() | |||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 624020 | 2017. február 25. 15:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 624019 | 2017. február 25. 15:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 623995 | 2017. február 24. 21:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! cenci2 köszi, ismerem az oldalt, sőt a hunavia-n is rengeteg hasznos kép látható. Nyilván meg kell oldani a zkalos és a cikkíró által felvetett problémát. Nos, előszedtem én is a polcról a még kibontatlan Revell Mig-21 F13 makettet és tüzetesen átnéztem. Nem olyan szörnyű a helyzet szerintem! Pedig én aztán egyáltalán nem vagyok egy lelkes Revell vásárló. Szépen munkált felület finoman vésett panelvonalakkal, szegecsekkel...(pont én írtam valahol, hogy hiányolom a szegecselést az AMK Delfinjéről.) Hát itt van szegecs! De legyen is! Mert ha 72-ben van létjogosultsága a panelvonalaknak, akkor legyen a szegecseknek is, és mivel egy kicsit a túlzás művészetéről beszélünk emeljük is ki őket! Ami engem abszolút nem hat meg, hogy 1 mm-el hosszabb a törzs mint kellene, meg 32 szegeccsel több van. Magasról...mert sem én, sem más nem fogja letolómérőzni akár viszem versenyre akár nem. Ha valaki nem használ gyanta alkatrészeket, maratást az is nyugodt szívvel megépítheti. A cockpit is szokatlanul igényesen kidolgozott a Revellhez képest. Tény, hogy a beömlőt és a futókat is érdemes kicserélni és a kanintető is vaskos picit, de szép dolog hozható ki belőle. És ne felejtsük el, hogy a 21-es melyik típusáról beszélünk. Van jobb valamelyik gyártónál ebből? Bár alig várom az Eduard 72-es 21-eseit, azok közt sem lesz F13... | |||||||||||||||||||||||
cenci2 | Adatlap | 623823 | 2017. február 23. 09:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Magyar MiG-21F-13 kabin.Itt találsz pár fotót ami a segítségedre lesz . repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/813lt.htm | |||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 623818 | 2017. február 22. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||||||
Már megvan az Edu, szerintem nem veszek mást. Most olvastam el a cikket amit belinkeltél, abban azt írja emberünk, hogy átfestette az Edu maratást. Szerintem akkor ez vár rám is...vagy lesz csehszlovák! :) | |||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 623817 | 2017. február 22. 22:13 | ![]() | |||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 623816 | 2017. február 22. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||
Úgy tudom, hogy igen. Talán majd más is megerősít ebben. Csak azt nem tudom, hogy eredetileg is így gyártották maguknak, vagy csak a nagyjavítás során festették zöldre. Ezért is nem vettem Eduard-ot, hanem Part-ot. De a színes Kuivalainen jó hozzá, ahogy írtam, ha mindenképpen előre festett maratást akarsz. | |||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 623815 | 2017. február 22. 22:03 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Nekem van egy a szekrényben, de még nem kezdtem el tüzetesebben átnézni. Van hozzá gyanta orrkúpom, katapultülésem és Edu maratásom is, ahol a konzolok valóban zöldek...ezzel most lelomboztál. Tényleg csak csehszlovák építhető így? Biztos, hogy csak azokon voltak zöldek az oldalkonzolok? Szabi | |||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 623814 | 2017. február 22. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
Most találtam, talán ez segít. www.makettinfo.hu/index.php | |||||||||||||||||||||||
zkalos | Adatlap | 623812 | 2017. február 22. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||||
szia ! Amire emlékszem, az orrkúp-orrgyűrű nem élethű belül meg nem eléggé hegyes (Quickboost a legjobb hozzá), a kerekek szinte használhatatlanok a gumik mintázatának eltúlzása miatt (Aires a legjobb hozzá és ad maszkolót is), a kabintető nekem kicsit bumfordi, nem elég gömbölyded és nem simul bele eléggé a törzs vonalába ahogy a képeket nézem, mintha nem passzolna rendesen, meg néhány panelvonal rossz. Én többre nem emlékszem így hirtelen. Kell hozzá mondjuk egy Part vagy Eduard maratás, de az Eduard színes maratás tévesen zöldre adja a kabin színét, ami csak a Csehszlovák gépeknél lehet igaz, minden egyéb verzióban kékes szürke (A Kuivalainen színes maratás kabin-színe jó, mert a Finn verzióhoz készült és szürke). Jobban jársz egy Part maratással szerintem. A kabinbelső nagyon jó gyárilag is és még pontos is ebben a kis méretarányban. Jók még a futóaknák és a fúvócső is. A főfutó-szárakról hiányoznak a kerék-beforgató rudazatok, de a maratásokon (Part és Eduard)rajta van. A többi hiba inkább hiányosság, de lehet, hogy más tud még valami ordító hibát vele kapcsolatban. | |||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 623811 | 2017. február 22. 19:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Légyszi meséljétek el, milyen hibái vannak a revell 1/72-s Mig-21 F-13 makettjének! Nekem már több mint tíz éve van egy darabom belőle. Amikor megvettem mindenki el volt ájulva tőle, hogy milyen szép meg jó! A válaszokat előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623484 | 2017. február 16. 21:28 | ![]() | |||||||||||||||||||
Én nem mondtam ilyet. | |||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 623446 | 2017. február 16. 12:16 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szegecsek száma jó? Mert ha nem akkor tényleg sz@r. :D | |||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 623421 | 2017. február 15. 22:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
Még annó egy RBK-n. Sok alkatrésze le volt választva, de igazándiból megkezdetlen. :) | |||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 623419 | 2017. február 15. 21:40 | ![]() | |||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 623397 | 2017. február 15. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
Vagy állvány :) Nemtudom. Nekem nem olyan rossz azért. Főleg 1000 Ft-ért :) | |||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623395 | 2017. február 15. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||
Mindenre van megoldás, csak engem idegesít az a makett, mer szerintem sz@r. :) | |||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 623393 | 2017. február 15. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Vagy hasraszállt dioráma!:) | |||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 623392 | 2017. február 15. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ja a kerék is szar. Arra van Aires :) | |||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623391 | 2017. február 15. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nézd meg pl. a kabintetőt. Vastag és torz. Nézd meg a futószárakat, a futóműveket kompletten. Van ott baj rendesen. | |||||||||||||||||||||||
zoli1989 | Adatlap | 623388 | 2017. február 15. 19:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
A Revellel mi a gond ? (Most a 0,0000001 mm-el eltolt panelvonalakat hagyjuk, az nevetséges) Az orr hibájára van megoldás. Más nagy gondot én meg nem találtam. | |||||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 623361 | 2017. február 15. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||
Eddig a következőket találtam: E-150 E-152A Mig-21I Analog A-144-1 Mig-21I Analog A-144-2, ezek kaphatók is. Van még I-7U, I-75, E-152M, ezeket most nem látom elérhetőnek sehol, de katalógusszámuk van. A E-152M-re felíratkoztam várólistára Ivan Kolenkonál :) | |||||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 623348 | 2017. február 15. 11:51 | ![]() | |||||||||||||||||||
Nagyon jó! Ez a korai F, ugye? Ebből egy lépés és meglesz az F-13 is, remélem azt is kiadják és végre el lehet felejteni a Revell elhibázott makettjét! | |||||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 623345 | 2017. február 15. 10:12 | ![]() | |||||||||||||||||||
Sziasztok! Még csak a mobilom volt nálam, a makettről értékelhető képet azzal nem lehet csinálni; de itt az útmutató ízelítőnek + a maratás-matrica-maszkoló-kabintető kombó. | |||||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 622679 | 2017. február 6. 12:06 | ![]() | |||||||||||||||||||
Megjött a Modelsvit Mig-21F. Gyönyörűűűűű :) Mégnem tudtam megnézni a méreteit, de a részletgazdagság igencsak rendben van. Amint tudok, készítek képeket. | |||||||||||||||||||||||
migfun | Adatlap | 622650 | 2017. február 5. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||
Rendeltem már többször is, gond nélkül megjött. Paypal-al fizettem. Annyi nehezítés szokott lenni, hogy egy másik cégen keresztül megy a pénz, így a számlázás pár napot szokott csúszni. Ha nem bírom kivárni, írok Iván Kolenko-nak, hogy még nem kaptam meg a fizetési linket, és a kkor gyorsít a dolgon. De gond nem volt vele egyszer sem. | |||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 622523 | 2017. február 4. 11:38 | ![]() | |||||||||||||||||||
Az 72 -es Edu 21 -eséhez A februári Eduard info pdf -ben www.eduard.com/news/info-february/ van még két kép a tervező programból. A leírás két MF verziót említ (korai/késő). Ha az angol tudásom (google translate) nem csal nagyot, akkor lesz különbség a szárnyakban, a törzsön, kerekekben. Ha jól veszem ki akkor, mindegyik kiszerelésben benne lesz mindkét verzió alkatrészei. 48 -as arányúhoz képest részletesebb lett a hajtómű kiömlő, a beömlőnyíláson is finomítottak. Nem várják be az MF -el a többi változatot, így hamarabb kiadásra kerülhet az MF. | |||||||||||||||||||||||
l3bb | Adatlap | 622491 | 2017. február 3. 20:30 | ![]() | |||||||||||||||||||
Valószínűleg 1:72. Sajnos a mai sajtótájékoztatóról én még nem sok infót láttam/olvastam. Ezt a képet osztották még meg. | |||||||||||||||||||||||
erwyn | Adatlap | 622477 | 2017. február 3. 18:52 | ![]() | |||||||||||||||||||
Milyen méretarányban fog készülni? | |||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 622474 | 2017. február 3. 17:47 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia migfun! Te rendeltél már az ukránoktól? Lenne pár gép, ami érdekelne, persze itthon nemigen lesz belőle. | |||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 622425 | 2017. február 2. 20:15 | ![]() | |||||||||||||||||||
Ez a kép nekem nagyon sokat ígér. A fegyverzet összetételéből látni, hogy nem csak MF lesz terítéken, hanem Bis is. | |||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 622423 | 2017. február 2. 20:03 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia! Húha, ha ez benne lesz a dobozban és nem külön gyantából adják, akkor komoly lesz! Már a fegyverzet miatt is érdemes lenne megvenni! Kapásból vagy 5 gépet fel lehet vele pakolni! Kíváncsi vagyok rá, nem is kicsit! | |||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 622410 | 2017. február 2. 19:03 | ![]() | |||||||||||||||||||
Szia, Nekem nagyon tetszik a bőséges fegyverzet, de remélem nemcsak műgyantából lehet majd külön megvenni ezeket. z |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ha kimondottan M-et akarnék építeni, akkor csakis periszkop nélkül tenném, különben ugyanúgy néz ki mint az MF. :) Az NDK kapott készletet ha igaz, amivel fel tudták tenni az M tetőre a periszkópot. Külsőre máris MF lett. De akkor, hogy magyarázod meg a látogatódnak amikor megnézi vitrinben, hogy az egy M?
Nem emlékszem az RV makettjein kívül volt-e olyan 21-es makett amihez volt periszkóp nélküli kabintető.
RV MIG-21M
www.karaya.pl/en/rvresin/4/mig-21m-rva72038.html