<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 628881 | 2017. június 11. 13:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 628870 | 2017. június 11. 09:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a kimerítő választ! Sokat segítettél a kevésbé látható panelekkel is! | |||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 628860 | 2017. június 10. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali Téves, a teflonszínű 21-en a zöld felületek azok antennaburkolatok, anyaguk közép vöröses-barna színű textilbakelit (textolit), a zöld szín festés eredménye. Ezért is van, hogy ezek a zöld felületek nem minden gépen egyforma árnyalatúak, a 628852. sz. képen is látható élénk fűzöldtől a közép méregzöldön át a sötét feketés-zöldig sokféle árnyalat volt. Viszont ugyanazon gép felületein a műanyagfelületek általában egyforma zöldek voltak, mert egyszerre festették ezeket. Voltak azért kivételek is, ahol egy gépen belül is előfordultak eltérő zöld árnyalatú antennaburkolatok. De nem csak a vezérsík tetején és a pótvezérsíkon voltak ilyen felületek, hanem sok helyen: orrkúp, orrfutóakna mögött (F-13-on és az UTI-kon előtte) egy kör alakú panel,szárnybelépőélen az áramlásterelő előtt tenyérnyi burkolat alul-felül, pótvezérsík fölött a törzs alján jobboldalt kb. A/4 méretű panel, függ. vezérsík két oldalán a dudor hátsó részén tenyérnyi zöld panel(benne hüvelykujjnyi kiálló fehér antenna), vsík két oldalán a dudor fölött kb 12X3 cm ferde (a felső vége áll hátrafelé) zöld antenna-csík, oldalkormánylap fölött a vsík tetején hátrafelé csúcsos kúp alakú burkolat... fejből ennyi. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||
medor | Adatlap | 628855 | 2017. június 10. 21:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Tudtommal anyagukban színezettek és nem festett burkolatok. ~'FS.34108' | |||||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 628852 | 2017. június 10. 20:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 627835 | 2017. május 15. 18:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 627139 | 2017. április 27. 19:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 627136 | 2017. április 27. 18:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Igen a mélysége azonnal szembeötlő. A gerinctartály eleje is túl magas. A beömlő meg olyan mintha egy gombóc fagyi tűnne el benne éppen. De összességében bizonyos szögből, vitrinben teljesen jó. | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 627134 | 2017. április 27. 18:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A szélvédő túl nagy, nemcsak a keretek vastagok. A törzs túl hosszú és kicsit vastagabb is, a vezérsíkoknál felül pedig rossz az íve. De még mindig ez a legjobb 21-es. z | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 627133 | 2017. április 27. 18:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Matthias | Adatlap | 627132 | 2017. április 27. 17:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Mi az ami ennek a törzsén, és a szélvédőjén rossz? Mik a hibái? | |||||||||||||||||||||||||||||
Harald | Adatlap | 627040 | 2017. április 25. 17:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! A KP 21-ese egyértelműen RV átvétel lett. A háromból az egyik keret meg az átlátszó alkatrészek teljesen ugyanazok. A harmadikon a törzsfelekre a KP ráöntött néhány olyan alkatrészt, amit az RV külön ad. Ezen a kereten kapunk új kerekeket a főfutókhoz, pilonokat, fegyverzetet, póttartályt, felderítő konténert (ez majd az R-hez kell) és a kabin alkatrészeit. A 84 számú dobozban van magyar festés, oldalszám (8204, tényleg MF) meg ékek. Összefotóztam a HAD matricájával: az ék legrövidebb oldala a HAD-nál fél mm-rel nagyobb, magasságuk egyforma, ez szerintem belefér. A zöld viszont világosabb, de ezt én is csak akkor vettem észre, mikor egymás mellé tettem őket. A számok szélesebbek, vékonyabb a vonalvastagság. A HAD színei nekem teltebbnek tűnnek, de összességében használható. A Mosonshow-n 3500-ért adták, elfogadható ár, bár ha azt nézem, hogy az Edu Mig-15 profipack is ennyibe fájt nekem, akkor azért mindjárt más kicsit. De nem bántam meg... És a képek: Üdv! Harald | |||||||||||||||||||||||||||||
Gorbils | Adatlap | 626979 | 2017. április 24. 18:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Van nálam egy 1/72 Míg-21 U/UM? műgyanta szett a PAVLA models-től Kérdésem a következő melyik a donor gép jó hozzá? A jó öreg barátnőm Wikipédia azt írja, idézem: • MiG–21U (Mongol–A): A MiG–21F–13 kétüléses gyakorló változata, a orr-beömlőnyílás jobb felső részén kicsi TP–156 típusú vészpitotcső van, F–13-as függőleges vezérsík. Módosítottak a műszerek megvilágításán is (vörös fény az UV-sugarak helyett), ami jobban megfelelt az éjszakai üzemeltetéshez. Katonai jelzése Je–6U, gyártmányjelzése 66–400.[35] • MiG–21UM (Mongol–B) kései: A MiG–21MF kétüléses, kiképző változata, PVD–7 típusú vészpitotcsővel szerelve. Új, P–832 típusú rádiót kapott, ami a gerinc hátsó részén levő késantenna révén tudható, ami a 69-esen még nem található meg. Katonai jelzése Je–6UM, gyártmányjelzése 69A. Üdv: Gorbils | |||||||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 626651 | 2017. április 16. 21:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia, A cég állítja, hogy nem RV átvétel, kíváncsi leszek. Remélem nem is a régi KP makettet pofozták ki. z | |||||||||||||||||||||||||||||
Szabi77 | Adatlap | 626648 | 2017. április 16. 21:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tudtok arról infót,hogy ez az új KP 21-es család új szerszámos cucc lesz vagy átvételek,átcsomagolások? Zolinak szerintem igaza lesz,hogy az együlésesek Rv átvételek lesznek,de a kétüléses? Szabi | |||||||||||||||||||||||||||||
mirazsmarci | Adatlap | 626637 | 2017. április 16. 19:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Bocs, ez rossz topikba ment :-( | |||||||||||||||||||||||||||||
mirazsmarci | Adatlap | 626636 | 2017. április 16. 19:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Üdv Eladó matricák, kiegészítők. Infók a képek alatt. Kiegészítők: CMK L-39 Armament set 2500Ft RES-IM MiG-23UB gyanta kabin 2800Ft Eduard MiG-15 UTI gyanta+maratás 2800Ft Part Su-25K 2500Ft F-15E 1000Ft Aires F-100D kabin gyanta+réz 2500Ft Aires futóakna gyanta /sajnos csak az aknák vannak meg, a munkahengerek hiányoznak 1500Ft Aires hajtómű gyanta+fém 2000Ft Minden 1:72 Személyes átvétel Móváron, BP, Érd, Veszprém, vagy posta. mirazsmarci@freemail.hu | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 626634 | 2017. április 16. 18:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 626581 | 2017. április 16. 07:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Jó lenne ha UM is lenne egyszer, nem csak MF, bisz. | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 626577 | 2017. április 15. 20:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 626574 | 2017. április 15. 19:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Egészen szándékosan nem az RV átvétele lesz ez is, mint a 23-as? z | |||||||||||||||||||||||||||||
N. Laci | Adatlap | 626573 | 2017. április 15. 19:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, ha minden igaz, és sikerül, akkor a móvari versenyen lesz először kapható a Kovozávody Prostějov MiG-21-ese. Több változatban is. Az MF egyik dobozában lesz magyar matrica is (8204). | |||||||||||||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 626570 | 2017. április 15. 16:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Újabb render képek 72 -es Edu 21 -esről www.72news.eu/2017/04/edaurd-mikoyan-mig-21mf-renders.html valamint infók a megjelenésről, és a törzsverziókról | |||||||||||||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 625777 | 2017. március 28. 07:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625774 | 2017. március 27. 22:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Pont ezért írtam, hogy "apró különbség egy típusváltozaton belül", mert különbségek vannak, de attól még az ugyanaz a típusváltozat. | |||||||||||||||||||||||||||||
Borzz | Adatlap | 625555 | 2017. március 23. 22:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sem a védőlemez, sem a periszkóp nem azonosítja, vagy különbözteti meg a típusváltozatokat. A MiG-21M gyakorlatilag ezek nélkül jött ki a gyárból, majd egyes nagyjavítást végző üzemek egyiket, vagy másikat, vagy mindkettőt felszerelték a gépekre. Ezt elsősorban a kelet-németek és a szovjetek végezték elsősorban a PFM, M, SM és némelyik kétüléses változaton. Ugyan van egy terepszínű német MiG-21M múzeumban, amin nincs rajta, de ennek oka csupán az, hogy sérülés miatt hamar kivonták, így most kakukktojásként félrevezeti a téma iránt érdeklődőket. | |||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625550 | 2017. március 23. 20:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hopp, még egy apró különbség egy típusváltozaton belül: az egyik NDK 21M-nél nincs a gépágyú csőtorkolata fölött a felszállóredőny alatt védőlemez, a másikon meg ott van. A bolgár M-en megint nincs ott (625519-520 hsz. linkek). | |||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625546 | 2017. március 23. 18:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia badboy A félreértést az okozza, hogy nem ismerik és rosszul fordítják a cirill ABC-t, az SzM pont annyira NEM Sturmovik mint a többi MiG-21 (így inkább a Szu-25-öt hívhatnák). Az "SM" az orosz eredetiben "CM", a cirill C az = magyar sz hang, vagyis ennek a helyes latin betűs átírása magyarra SzM. Az Sz az új RP-22 fedélzeti lokátorra utalt sz= sztancija (lokátor)állomás. Az orosz S-betű (amivel a sturmovik-ot írják és mondják) az olyan, mint egy fejtetőre állított m betű, vagyis fölfelé áll mindhárom szára. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||
badboy | Adatlap | 625544 | 2017. március 23. 17:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Annak idején a Mistercraft is adott ki több dobozban Míg-21-et, 1/72-ben. Volt MF, SM, MFN, MA, meg még Lancer is. Persze mindegyik dobozban ugyanazok az alkatrészek voltak, amelyek a jó öreg KP makettből származtak. Ott az ismertetőben ha jól emlékszem az SM-et Sturmoviknak írták. | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625535 | 2017. március 23. 15:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Kicsit túllihegjük ezt a típus dolgot :). Az Academy kiadta új dobozban az öszvér 21-esét, amiben egyszerre ajánl SM, MF, bis, M gépet. Természetesen semmiben nem különböznek ezek egymástól, hiszen semmilyen kiegészítőt nem ad az átalakításhoz. Ez igen! www.super-hobby.hu/products/MiG-21MF-Soviet-Air-Force-Export.html | |||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 625533 | 2017. március 23. 14:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Valamelyik lengyel gyártású makett MiG-21 SM-hez nem volt... | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625531 | 2017. március 23. 14:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ja jogos, a разузнавателен bolgárul jelent felderítőt. Ha kimondottan M-et akarnék építeni, akkor csakis periszkop nélkül tenném, különben ugyanúgy néz ki mint az MF. :) Az NDK kapott készletet ha igaz, amivel fel tudták tenni az M tetőre a periszkópot. Külsőre máris MF lett. De akkor, hogy magyarázod meg a látogatódnak amikor megnézi vitrinben, hogy az egy M? Nem emlékszem az RV makettjein kívül volt-e olyan 21-es makett amihez volt periszkóp nélküli kabintető. RV MIG-21M www.karaya.pl/en/rvresin/4/mig-21m-rva72038.html | |||||||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625527 | 2017. március 23. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
A felderítő oroszul : razvedcsik (mármint a katonai légi és a műholdas felderítés) a forszirovannüj az inkább megnövelt teljesítményű hajtóművet jelent, mint a magyarban a feltuningolt motor (egy feljavított hajtómű lehet pl. dupla élettartamú is, de ha változatlan teljesítményű akkor az az oroszban nem forszírovannüj), a többi stimmel. A kabintetőn lévő periszkóptükör meg nem határoz meg típusváltozatot, egy változaton belül volt ilyen is és olyan is. Mint ahogy te is írtad, hogy a korai M-eken nem volt periszkóp, de attól még a hivatalos típusjelzése M volt. Vagy volt néhány olyan magyar MF, amin a svanc bal oldalán volt egy kis sötét ablak, mögötte üzemidő-számlálóval, de attól még MF maradt. Meg a bisz-en belüli szélvédő-különbségek, a rádiótér előtti szeszlemez-eltérések, az IFF-nek "becézett", valójában polgári transzponder beépítéséből következő plusz antennák és kabinban lévő plusz kezelőegységek - mégis mindegyiknek bisz volt a hivatalos jelzése. A 21PFM-en belül is volt külsőre (és technikai/üzemeltetési kivitelben meg repülési tulajdonságokban is) eltérő több változat, csak a gyári szériaszámuk volt más. A PG-ben pl. módosítottuk a 21U gépek orrfutó-fékrendszerét, és a régi tömlős-fékes KT-38 kerék helyett (kétoldali fékcső)a tárcsás-fékes KT-102 kereket szereltük fel (csak jobboldali fékcsővel), a típusjelzés maradt U. Sok ilyen apró eltérés volt egy típusváltozaton belül, valószínűleg van még olyan is, amit senki nem is vett észre. Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625525 | 2017. március 23. 10:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
R = Razuznavatelen ("Reconnaissance") felderítő P = Perekhvatchik ("Interceptor") elfogó F = Forsirovannyy ("Uprated") feljavított F = Forsazh ("Reheat") utánégető L = Lokator ("Radar") M = Modernizirovannyy ("Modernised") SPS = Sduv Pogranichnovo Sloya ("Boundary Layer Blowing") határréteg lefúvó K = Kanone ("Cannon") gépágyús az NDK SPS-K változat S = Sapfir (referring to the Sapfir-21/RP-22 radar). Zafir radaros T = Toplivo ("Fuel," referring to increased fuel capacity) üzemanyag az ST/MT/SMT megnövelt üzemanyagtartályára utal MiG-21M (1968; Izdeliye 96; NATO "Fishbed-J") M = Modernizirovannyy ("Modernised") Export variant of the MiG-21S with two major differences: the RP-22 radar of the MiG-21S was substituted with the older RP-21MA radar, and featured a built-in GSh-23L cannon instead of a cannon pod. In the air-to-air role it could only carry the R-3S IR-seeking AAM on its four pylons, as the SARH variant, the R-3R, was not cleared for export. The type was also licence-built in India, the first Indian-built example being delivered in February 1973. MiG-21M (Izdeliye 96A, NATO "Fishbed-J") Export variant for Warsaw Pact countries. MiG-21MA (Izdeliye 96A, NATO "Fishbed-J") The Czechoslovak Air Force redesignated its MiG-21Ms that had been re-engined with the Tumanskiy R13-300 engine as "MiG-21MA," keeping the RP-21MA radar. Some of these were later re-equipped with the RP-22 radar - bringing it to MiG-21MF standard - and were then redesignated "MiG-21MF." MiG-21SM (1969; Izdeliye 15/95M; NATO "Fishbed-J") S = Sapfir (referring to the Sapfir-21/RP-22 radar). M = Modernizirovannyy ("Modernised") Upgrade of the MiG-21S using the R13-300 engine and with a built-in GSh-23L cannon, as well as a considerably updated avionics package. MiG-21MF (1970; Izdeliye 96F; NATO "Fishbed-J") M = Modernizirovannyy ("Modernised") F = Forsirovannyy ("Uprated [engine]") Export version of the MiG-21SM, with RP-22 radar and R13-300 turbojet. The choice of weapons loads was increased with the addition of the R-60 (NATO: AA-8 "Aphid") and later the R-60M IR-seeking AAM. These were also licence-built in India by HAL as the Type 88. | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625521 | 2017. március 23. 10:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nem teljesen igaz, hogy az MF a VSz, az M meg a többi országnak exportált változat. Az S a szovjet, az M az export. Ezek hasonlóak az MF-hez, de külsőleg eltérnek a periszkóp hiányában. M-et kapott az NDK és Románia, Csehszlovákia, Bulgária. Az SM export verziója az MF, ami általános volt a VSz-ben és az araboknál is. Ezeken mind volt periszkóp, más hajtómű és más radar az S és M-hez képest. | |||||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625520 | 2017. március 23. 10:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 625519 | 2017. március 23. 10:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625508 | 2017. március 22. 22:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali Ha a szélvédő oldal-üvegezésére gondolsz, ahol az elejénél van gép ahol íves a mellső keret és van ahol egyenes a széle, az nem függ a típusváltozatoktól. Bisz-en belül is van mindkét változatból, nekem konkrét gépszámokkal van listám hogy melyik gépen milyen szélvédő van. Vannak egyéb kis eltérések is gépek között, de azok sem típusváltozat-függőek, legfeljebb széria-sorozatszám alapján lehetne őket elkülöníteni. Egy véletlen balesetből kifolyólag tudom, hogy pl. a 21U mellső törzsféklapok sem csereszabatosak gépek között, sem hosszban sem szélességben, még a bekötési csomópontok sem stimmeltek. Mintha manufakturális gyártás lett volna... Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||
pikkasz84 | Adatlap | 625507 | 2017. március 22. 22:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen a segítségeteket! Megnéztem a Migi által belinkelt oldalon is a fotókat, és igazából tényleg nem látok különbséget.. De a Piratvitorla által említett kabintető.. én ezt is normál-nak látom... Üdvözlettel:Pisti | |||||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 625499 | 2017. március 22. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 625498 | 2017. március 22. 19:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
21MF és SM között külsőleg semmi különbség, tökéletesen azonosak (sőt, még az M is), a különbség az eltérő hajtómű, lokátor és fegyverzet. Az SM az gyakorlatilag a saját szovjet típus volt, ennek Varsói Szerződés országainak gyártott változata az MF, egyéb külföldi országoknak exportált változata az M típusváltozat (pl. India). Üdv R. | |||||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 625493 | 2017. március 22. 18:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 625492 | 2017. március 22. 18:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
pikkasz84 | Adatlap | 625491 | 2017. március 22. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! A Mig-21 MF és a Mig-21 SM között mi a különbség külsőleg? Már nézegettem fotókat, szakirodalmat, de biztosra szeretnék menni, mert egy MF verziót szeretnék átépíteni. Azt tudom hogy az SM verzió már más hajtóművet kapott, de a törzsgerinc még az MF-é, vagy már az SMT szélesített változaté? Összesítve mit kell figyelembe venni az átépítéshez az MF-ből MS-verzióra? Segítségeteket előre is köszönöm! További szép napot! Üdvözlettel:Pisti | |||||||||||||||||||||||||||||
búza | Adatlap | 624328 | 2017. március 1. 09:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Remélem, nem a PF fúvócsövét rakják bele, mint ahogy a képen van! | |||||||||||||||||||||||||||||
l3bb | Adatlap | 624306 | 2017. február 28. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Csodálkozom, hogy ezt még nem linkelte be eddig senki se. :) www.facebook.com/pg/EduardCompany/photos/ (Facebook fiók nélkül is megtekinthető.) | |||||||||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 624061 | 2017. február 25. 21:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi, ez bizony hasznos lehet majd! :) | |||||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 624021 | 2017. február 25. 16:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 624020 | 2017. február 25. 15:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 624019 | 2017. február 25. 15:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv R.www.repulomuzeum.hu/Leltar/Leltarfotok/9309lt.htm