/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Vadász 637503 2018. január 5. 19:05
Válasz erre
Ez eddig feldolgozott adatok azt valószínűsítik, hogy piros (99%).
Kamovos 637502 2018. január 5. 18:56
Válasz erre
12
12
12_1_001
12_1_001

Szia Podva:

Bizonyára ismered ezeket a képeket. a másodikon azt írja, hogy a 12 piros.

Üdv: kamovos
Safranek 637501 2018. január 5. 18:48
Válasz erre
vagy kék? vagy hupilila :)
Ez az egyik olyan kérdés, ahol nincs egyetértés a "táborok" között
Podva 637500 2018. január 5. 18:36
Válasz erre
Szia Árpi
Ez ügyben sajnos nincs konszenzus, a 12-es lehet, hogy inkább piros...
Üdv Viktor
pintair 637499 2018. január 5. 18:31
Válasz erre
Nem tudom kit idézek, de innen van lementve jó régen, egy igazi szaki írhatta:

A nemzeti trikolorhoz nyugodtan használj egy normális pirosat, pl. Tamiya XF-7, vagy Gunze Hobby Color H-13, vagy a RAL 3020-as szín, ha azt be tudod azonosítani.
A zöldhöz most nem tudok fix színt mondani, de igazán nem a szokásos kékeszöldet ajánlanám, mert a korabeli színes képeken is egy kellemes sötétebb zöld árnyalatot látni( ez akkor is, ha elmászhattak a színek)Általában a Tamiya és Gunze alap színei közül érdemes választani, aztán egy kicsit besötétíteni., vagy ha sötétebb, akkor optimalizálni. Pl. a Humbrol 150-et egy világosabb vad zölddel világosíthatod, de akár magában is jó lehet.Pl. a MM1571-et kis pirossal megtörni, MM1591,vagyTamiya XF-26. Ez mind jó lehet, ízlés szerint kevergetheted kicsit.
Az RLM 04-hez, a sárgához ajánlom a Tamiya XF-3-at, vagy a Model Master 1708-at, Ezek szép telt napsárgák.
pintair 637498 2018. január 5. 18:29
Válasz erre
G10
G10

Skacok!

Ez hiteles?
Muzzy 636681 2017. december 18. 16:04
Válasz erre
Sziasztok!
A 2 VH alatt a trikolor piros és zöld színeinek melyik makettfestékek felelnek meg?
Köszi
Muzzy
tyimosenko 636479 2017. december 13. 22:06
Válasz erre
Helló Sanyi!

Köszönöm!

Köszi a képet, még nem ismertem, nagyon jó!
ssanyi 636472 2017. december 13. 19:45
Válasz erre
Üdv!

Ezek biztosan az első ülés vállhevederei.
Gondolom a kabinok fotózása miatt (üléscsésze) akasztották a hátsó műszerfal aljára.

www.airliners.net/photo/Untitled/Bucker-Bu-131-Jungmann/2801915/L
tyimosenko 636462 2017. december 13. 17:09
Válasz erre
IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_018
IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_018

Sziasztok!

A csatolt képet Tóth Zoli tette fel ide a topikba korábban. Valószínűleg Bü 131 műszerfalat ábrázol a kép. A műszerfal alatt látszik az első kabin ülésének hátoldala.

A kérdésem, hogy vajon a műszerfal alatt a hevederek az első ülés hevederei lehetnek?

Látszik a rögzítésük egy vízszintes csőhöz. Nem tudom miért itt fityegnek a hátsó kabin belsejében... Nem tudom mire szolgálhatnak, ha nem az első üléshez tartoznak.

Köszi szépen!
sanyi 636040 2017. december 5. 21:26
Válasz erre
Szia Sólyom!
Köszönöm a gyors reagálást és a frankó képet! Eddig nem láttam, de most látszik, hogy német 110-eseken megszokott "szabvány" festést viselte ez a gép is.
solyom 636039 2017. december 5. 21:15
Válasz erre
Bf-110 F (05)
Bf-110 F (05)
Bf-110 F (06)
Bf-110 F (06)

Helló Sanyi!

Parancsolj!

BB
sanyi 636038 2017. december 5. 21:10
Válasz erre
hungarian bf-110
hungarian bf-110

Sziasztok!
Teganp találtam ezt a képet, miközben Ju-86-ról kutakodtam. Vatera találatnak mutatta, de ott már nem volt fenn. Ezt a képet még nem láttam a Bf-110F-ről. Esetleg nincs meg valakinek? Hátha ki lehet venni belőle valamit.
Podva 635939 2017. december 4. 19:42
Válasz erre
A téma kedvelőinek figyelmébe ajánlom...
www.mediaklikk.hu/video/hova-tunt-mocsary-ornagy/
Üdv Viktor
Wrecker 635823 2017. december 1. 17:12
Válasz erre
24130341_1607043032713819_8801874609559273563_o
24130341_1607043032713819_8801874609559273563_o
24129629_1607147889370000_6407135430074687605_n
24129629_1607147889370000_6407135430074687605_n
24173832_1607976129287176_6561746024673582991_o
24173832_1607976129287176_6561746024673582991_o

Ju-86 pár képben...
TAMÁS78 635345 2017. november 18. 18:34
Válasz erre
solyom 635343 2017. november 18. 18:14
Válasz erre
Bf-109 E3
Bf-109 E3

Egyetértek!
Szerintem is jól mutatott volna!
Én mondjuk meg is csináltam! :)
sanyi 635189 2017. november 15. 21:35
Válasz erre
Köszönöm! Pedig jól mutatott volna...:)
pmheros 635167 2017. november 15. 12:55
Válasz erre
Nem viseltek.
(Még a 109 "Dora" is keresztes vitéz volt.)

Üdv.: pmheros
sanyi 635165 2017. november 15. 11:54
Válasz erre
Sizsztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a korai Me-109 gépek viselték az ék felségjelet? Ha igen, akkor tudnátok képet is rakni róla?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
makettes 634914 2017. november 10. 13:25
Válasz erre
Szia!

Én is ezt olvasom mindenhol, de mégis gyanús a történet.
üdv. makettes
solyom 634913 2017. november 10. 13:21
Válasz erre
Helló!

Az UT-2 a G.001-es lajstromot viselte.

BB
Miggyuri 634891 2017. november 9. 18:48
Válasz erre
Szia Podva!
Köszönöm az infókat!
Miggyuri 634890 2017. november 9. 18:48
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő részletességű felsorolást. Pillanatnyilag a gondolkodás szintjén van a dolog, de rajta vagyok, hogy megfelelő emléket állíthassunk városunk szülöttének. Nincs annyi hősünk, hogy megengedhetnénk ezt a trehányságot! Amennyiben sikerül a dolog tudósítani foglak.
makettes 634866 2017. november 9. 08:15
Válasz erre
ut-2
ut-2

Sziasztok!

Lehet, hogy már nem a legjobb a látásom, de a felségjel után én kettes számot látok.
Akinek jobb a szeme vagy van valami egyéb trükkje, nézze már meg legyen szíves.
Az Aeromagazinban mintha élesebb lenne a fotó, ott jobban látszik.

üdv. makettes
Podva 633782 2017. október 17. 08:38
Válasz erre
Kedves GaraiK

Részben igazat kell adnom Neked. Valóban jellemzően nem volt minden esetben külön névre szoló. repülőgépe az MKHL pilótáinak. Azonban 1-1 emlékezetes esemény összekapcsol egy-egy adott géppel egy bizonyos személyt: pl Bejczy akkor talán még hadnagy, zseniálisan légcsavarlapátra állította leszálláskor a V-212-es "Kör ász" jelvényes CR42-esét, amiről fotók is maradtak. Valószínűleg ő repülte az utolsó bevetések egyikét a Don-kanyar felett V4+40 jelű Re2000-el. Ezen gépek bemutatása talán jellemzőbbek rá mint a többi általad felsorolt, vele azonos századhoz tartozó többi gép bemutatása.
Üdvözlettel: Viktor
Garaik 633777 2017. október 16. 23:47
Válasz erre
Kedves miggyuri! Most olvastam a bejegyzésed és szeretném kérni, hogy pontositsd. Bejczy, mint a többi pilóta több repülőgépet is repült egy századon belül. Ha erre vagy kíváncsi akkor leirom de mivel repülő pályafutása a harmincas évek masodik felétől datálodik eléggé sok jelzésű repülőgéppel szelte a levegőt. Na mármost mint írod múzeumban kap helyet egy vagy több általa repült gép makettje is. Mi alapján lesz kivalasztas? A gyakorló gép is benne foglaltatik? Melyik század? Bejczy kezdetben az 1/4. Teve majd 1/6. Kör ász majd 1/4. Szent Györgyben is megfordult. Majd 5/1. Vadászosztalyban majd végül a Pumában. Ez több mint 50 gép. Ha javasolhatom akkor ez alapján bármelyik repülőgépet kivalaszthatod, de azert kellene pontosítani mi a kiállítás számára a  fontos. Csak azért szerepeltetni egy makettet hogy egy kiállítást vitrinjét megtöltsünk egy tárggyal nem sok értelmét látom. Amíg nincs tisztázva miért is az a legfontosabb repülőgép addig szerintem egy bármilyen magyar vonatkozású repülőgép makettjet be lehet tenni a kiállításra. Ezt nem kekeckedes miatt írom de a kiállítást megtekintök 99%-a nem fogja összekapcsolni, hogy az a gép miért olyan fontos ott a vitrinben. Na akkor a jelzesek a tevenel és szent Györgynel.
Fiat cr 32 - v-141, v-144, v-145, v-148, v-149, v-151, v-156, v-169, v-188 illetve 61 [1/4]
Fiat cr 42 - v-212, v-218, v-219,v-221, v-225,v-227, v-228, v-250, v-252, v-253, v-258
Fw 56 - HA-XAJ, g-130, g-131
Breda 25 - g-161 illetve g-163
Bucker bú 131 - talán I-201
TÖBBI Jelzésrol talán a pumasokrol tudó személyek tudnak bővebbet. Üdv Garai K
Miggyuri 633747 2017. október 16. 16:44
Válasz erre
Szó van róla. Én jelenleg a múzeumban dolgozom és önként vállalt feladatom Bejczy százados úrról anyag gyűjtése és annak megfelelő módon való bemutatása is.
Köszönöm a segítséget!
ssanyi 633746 2017. október 16. 16:23
Válasz erre
Üdv!

B. Stenge Csaba, Elfelejtett hősök 2. bővített kiadás 304. oldal.
Cr 42 V-212 (1939 VÉGE, 1940 eleje), Re 2000 V.440 (1943. január 12.), Bf 109 G-6 V.794 (1944 nyár eleje).

A nyughelyét is fölújítják Körmenden?

Köszönöm hogy részt vesz az emlékének méltó ápolásában!
Miggyuri 633742 2017. október 16. 15:03
Válasz erre
Urak! Segítség kellene. Szükségem volt Bejczy "Dzso" József által repült gépek lajstromszámaira. Elképzelhető, hogy kap egy kiállítóhelyet szülővárosa múzeumában. Ehhez készítek maketteket. A dolog eléggé sürgős.
pmheros 632291 2017. szeptember 10. 12:20
Válasz erre
Köszönöm szépen!

Mindenképpen az eredeti fotó nagyításáról szeretnék egy képet, mert a nyomdatechnikás megvalósítás sok részlet elvesztésével jár. De hálás vagyok minden segítségért!

Üdv.: pmheros
Emerick 632287 2017. szeptember 10. 10:35
Válasz erre
A fénykép szerepelt Winkler László: Magyar Repülők, repülő magyarok című könyvében (Pallas Stúdió, 2000.), egészen pontosan a 141. oldalon.

I.
pmheros 632283 2017. szeptember 10. 09:51
Válasz erre
DSC_0042b
DSC_0042b

Üdv!

A hazai reptér okán itt tennék bejegyzést a kérésemről.

Volt egy 80 éves budaörsi reptér évforduló, ahol archív képek felnagyított (?feljavított?) másolatait állították ki. budaorsinaplo.hu/80-eves-a-budaorsi-repuloter/

Volt esetleg közülünk valaki jelen akkor, vagy azóta ott? Készített közeli digitális képet az általam bekarikázott képről ? Közkincsé tenné itt (vagy megküldené levélben), ha nagyon szépen megkérném ?

Előre is nagyon szépen köszönöm! Üdv.: pmheros
sanyi 627790 2017. május 14. 15:15
Válasz erre
Rumcájsz_52 627785 2017. május 14. 14:20
Válasz erre
Magyar 210-en éles bevetésen szerintem nemigen lehetett rakéta, mert a protogépen márciusra készült el a felfüggesztés, majd az áprilisi USA-bombázások hatására ápr. végén a germánok és utána mi is nekiálltunk az ipar széttelepítésének, leállították a romboló-gyártást és átálltak az együléses vadász-programra. A nehéz-ágyúval is felszerelt proto aug-ra készült el, de szériagyártás ebből nem lett. Az egyetlen gépet állítólag ősszel átvette a légierő, de további sorsáról nem tudok, viszont erősen kételkedek benne hogy a rakéták használatára volt-e kiképzett személyzet és volt-e rakéta-készlete a Honvédségnek hozzá.
Üdv R.
sanyi 627614 2017. május 9. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210-esekre volt-e függesztve rakéta? A kísérleti példányról van képem, de arra irányulna a kérdésem, hogy a "mezei", harcabevetett gépeken is volt rendszeresítve?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
sanyi 627073 2017. április 25. 22:53
Válasz erre
Bocs, hülyeséget írtam, az angol matricalap V. oldalszáma a fura.
Elnar 627072 2017. április 25. 22:03
Válasz erre
sanyi 627062 2017. április 25. 20:41
Válasz erre
Sziasztok!
Kinek van igaza?
www.72news.eu/2017/04/icm-dornier-do-215-recon-plane-inbox.html Vagy nekik?
www.72news.eu/2017/04/xtradecal-dornier-do-215-incoming.html
Az angolok nem a bakijaikról híresek, de számomra fura az F. oldalszám.
gusztav65 627055 2017. április 25. 20:17
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat. Nekem is az a gyanúm, hogy nem volt G-8-asunk.
Podva 626869 2017. április 21. 16:30
Válasz erre
Szia
Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy ez egy sosem létezett fikció... NEm volt ilyenünk... :(
Üdv Viktor
vackor 626865 2017. április 21. 14:23
Válasz erre
Megemlíti a Bonhardt-Sárhidai-Winkler: A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete könyv a 291.oldalon, illetve Punka A Messzer című könyve is.
sanyi 626862 2017. április 21. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!
Ez érdekes, nem is tudtam róla, hogy volt felderítő 109-esünk! Azt nem tudja valaki, hogy más is használta-e? Ha igen, van róla fotó? Eddig csak német gépről találtma képet.
Tudom, nem magyar légierő, de itt jött elő a téma...
Elnar 626775 2017. április 19. 19:03
Válasz erre
Az én listámban is szerepel ilyen, de semmi kép róla. Az avia-info meg nem is ismer ilyen lajstromot...
gusztav65 626769 2017. április 19. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!

A magyarok által használt Messerschmitt Bf 109 G-8 felderítőről keresek infót. Több könyv írja, hogy használtunk ilyen gépeket F.801-F.812 azonosítóval, de fotót vagy egyéb infót (egység, reptér, stb.) sehol nem találok. Van valakinek bármilyen infója a magyar G-8-ról?

Előre is köszönöm!
Zoli
J_K 623547 2017. február 18. 09:49
Válasz erre
Akkor tudunk logikusan végiggondolni egy témát, ha az alapokkal (pl. típusismeret) tisztában vagyunk. Amikor ez az alap hiányzik, akkor megindul a fantázia és kezdődik a legendagyártás.

Jelen esetben a saját alul-informáltságodat keverted össze az alul-dokumentáltsággal. A kettő nem ugyanaz.
(Darabszámra megvan, hogy a Luftwaffe mennyi sítalpat rendelt a Stukára, amit -a tesztek után, és az egyszerűbb megoldás miatt- a fronton aztán nem használt.)

De az alapkérdésedre választ kaptál: sem "inváziós bevetésen" (bármi is legyen az), sem "üzemben nálunk" nem volt sítalpas Stuka.
PETI 623536 2017. február 17. 21:37
Válasz erre
Végre valaki, aki tudja! Kösz!
Nem legendákat gyártunk, csak logikusan végiggondotunk egy témát.
PETI 623535 2017. február 17. 21:36
Válasz erre
Emerick 623527 2017. február 17. 20:27
Válasz erre
Üdv!

Focke-Wulf 58-asokhoz biztosan voltak sítalpkészletek beszerezve kisebb mennyiségben. (eredeti német szállítás)

I.
J_K 623476 2017. február 16. 19:58
Válasz erre
Sziasztok!

Nem volt sítalpas Stukánk.

Sítalpas Stukákkal a németek kísérleteztek (ld. B1/U4), de később az egész elképzelést törölték. (A tesztekre is csak néhány gépet alakítottak át.) Egyszerűbb volt téli üzemeltetésnél a futóburkolatot leszerelni, és lehengerelni a havas futópályát, mint sítalpakat szerelni.
A téma nem aluldokumentált. Eddie J. Creek: Junkers Ju 87 From Dive-Bomber to Tank-Buster 1935-1945 c. könyvében (Chevron Publishing Ltd., 2012) pl. külön rész foglalkozik velük (Ski-equipped Ju 87s, 216.-220.old).

Szóval mielőtt legendákat gyártunk, érdemes utánanézni a típusnak...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.