<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Vadász | Adatlap | 637503 | 2018. január 5. 19:05 | ||
Ez eddig feldolgozott adatok azt valószínűsítik, hogy piros (99%). Előzmény: (637501) Safranek 2018. január 5. 18:48 | |||||
Kamovos | Adatlap | 637502 | 2018. január 5. 18:56 | ||
Szia Podva: Bizonyára ismered ezeket a képeket. a másodikon azt írja, hogy a 12 piros. Üdv: kamovos | |||||
Safranek | Adatlap | 637501 | 2018. január 5. 18:48 | ||
vagy kék? vagy hupilila :) Ez az egyik olyan kérdés, ahol nincs egyetértés a "táborok" között | |||||
Podva | Adatlap | 637500 | 2018. január 5. 18:36 | ||
Szia Árpi Ez ügyben sajnos nincs konszenzus, a 12-es lehet, hogy inkább piros... Üdv Viktor | |||||
pintair | Adatlap | 637499 | 2018. január 5. 18:31 | ||
Nem tudom kit idézek, de innen van lementve jó régen, egy igazi szaki írhatta: A nemzeti trikolorhoz nyugodtan használj egy normális pirosat, pl. Tamiya XF-7, vagy Gunze Hobby Color H-13, vagy a RAL 3020-as szín, ha azt be tudod azonosítani. A zöldhöz most nem tudok fix színt mondani, de igazán nem a szokásos kékeszöldet ajánlanám, mert a korabeli színes képeken is egy kellemes sötétebb zöld árnyalatot látni( ez akkor is, ha elmászhattak a színek)Általában a Tamiya és Gunze alap színei közül érdemes választani, aztán egy kicsit besötétíteni., vagy ha sötétebb, akkor optimalizálni. Pl. a Humbrol 150-et egy világosabb vad zölddel világosíthatod, de akár magában is jó lehet.Pl. a MM1571-et kis pirossal megtörni, MM1591,vagyTamiya XF-26. Ez mind jó lehet, ízlés szerint kevergetheted kicsit. Az RLM 04-hez, a sárgához ajánlom a Tamiya XF-3-at, vagy a Model Master 1708-at, Ezek szép telt napsárgák. | |||||
pintair | Adatlap | 637498 | 2018. január 5. 18:29 | ||
Muzzy | Adatlap | 636681 | 2017. december 18. 16:04 | ||
Sziasztok! A 2 VH alatt a trikolor piros és zöld színeinek melyik makettfestékek felelnek meg? Köszi Muzzy | |||||
tyimosenko | Adatlap | 636479 | 2017. december 13. 22:06 | ||
Helló Sanyi! Köszönöm! Köszi a képet, még nem ismertem, nagyon jó! | |||||
ssanyi | Adatlap | 636472 | 2017. december 13. 19:45 | ||
Üdv! Ezek biztosan az első ülés vállhevederei. Gondolom a kabinok fotózása miatt (üléscsésze) akasztották a hátsó műszerfal aljára. www.airliners.net/photo/Untitled/Bucker-Bu-131-Jungmann/2801915/L | |||||
tyimosenko | Adatlap | 636462 | 2017. december 13. 17:09 | ||
Sziasztok! A csatolt képet Tóth Zoli tette fel ide a topikba korábban. Valószínűleg Bü 131 műszerfalat ábrázol a kép. A műszerfal alatt látszik az első kabin ülésének hátoldala. A kérdésem, hogy vajon a műszerfal alatt a hevederek az első ülés hevederei lehetnek? Látszik a rögzítésük egy vízszintes csőhöz. Nem tudom miért itt fityegnek a hátsó kabin belsejében... Nem tudom mire szolgálhatnak, ha nem az első üléshez tartoznak. Köszi szépen! | |||||
sanyi | Adatlap | 636040 | 2017. december 5. 21:26 | ||
Szia Sólyom! Köszönöm a gyors reagálást és a frankó képet! Eddig nem láttam, de most látszik, hogy német 110-eseken megszokott "szabvány" festést viselte ez a gép is. | |||||
solyom | Adatlap | 636039 | 2017. december 5. 21:15 | ||
sanyi | Adatlap | 636038 | 2017. december 5. 21:10 | ||
Podva | Adatlap | 635939 | 2017. december 4. 19:42 | ||
A téma kedvelőinek figyelmébe ajánlom... www.mediaklikk.hu/video/hova-tunt-mocsary-ornagy/ Üdv Viktor | |||||
Wrecker | Adatlap | 635823 | 2017. december 1. 17:12 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 635345 | 2017. november 18. 18:34 | ||
solyom | Adatlap | 635343 | 2017. november 18. 18:14 | ||
Egyetértek! Szerintem is jól mutatott volna! Én mondjuk meg is csináltam! :) | |||||
sanyi | Adatlap | 635189 | 2017. november 15. 21:35 | ||
Köszönöm! Pedig jól mutatott volna...:) | |||||
pmheros | Adatlap | 635167 | 2017. november 15. 12:55 | ||
Nem viseltek. (Még a 109 "Dora" is keresztes vitéz volt.) Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 635165 | 2017. november 15. 11:54 | ||
Sizsztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a korai Me-109 gépek viselték az ék felségjelet? Ha igen, akkor tudnátok képet is rakni róla? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
makettes | Adatlap | 634914 | 2017. november 10. 13:25 | ||
Szia! Én is ezt olvasom mindenhol, de mégis gyanús a történet. üdv. makettes | |||||
solyom | Adatlap | 634913 | 2017. november 10. 13:21 | ||
Miggyuri | Adatlap | 634891 | 2017. november 9. 18:48 | ||
Miggyuri | Adatlap | 634890 | 2017. november 9. 18:48 | ||
Köszönöm a kimerítő részletességű felsorolást. Pillanatnyilag a gondolkodás szintjén van a dolog, de rajta vagyok, hogy megfelelő emléket állíthassunk városunk szülöttének. Nincs annyi hősünk, hogy megengedhetnénk ezt a trehányságot! Amennyiben sikerül a dolog tudósítani foglak. | |||||
makettes | Adatlap | 634866 | 2017. november 9. 08:15 | ||
Podva | Adatlap | 633782 | 2017. október 17. 08:38 | ||
Kedves GaraiK Részben igazat kell adnom Neked. Valóban jellemzően nem volt minden esetben külön névre szoló. repülőgépe az MKHL pilótáinak. Azonban 1-1 emlékezetes esemény összekapcsol egy-egy adott géppel egy bizonyos személyt: pl Bejczy akkor talán még hadnagy, zseniálisan légcsavarlapátra állította leszálláskor a V-212-es "Kör ász" jelvényes CR42-esét, amiről fotók is maradtak. Valószínűleg ő repülte az utolsó bevetések egyikét a Don-kanyar felett V4+40 jelű Re2000-el. Ezen gépek bemutatása talán jellemzőbbek rá mint a többi általad felsorolt, vele azonos századhoz tartozó többi gép bemutatása. Üdvözlettel: Viktor | |||||
Garaik | Adatlap | 633777 | 2017. október 16. 23:47 | ||
Kedves miggyuri! Most olvastam a bejegyzésed és szeretném kérni, hogy pontositsd. Bejczy, mint a többi pilóta több repülőgépet is repült egy századon belül. Ha erre vagy kíváncsi akkor leirom de mivel repülő pályafutása a harmincas évek masodik felétől datálodik eléggé sok jelzésű repülőgéppel szelte a levegőt. Na mármost mint írod múzeumban kap helyet egy vagy több általa repült gép makettje is. Mi alapján lesz kivalasztas? A gyakorló gép is benne foglaltatik? Melyik század? Bejczy kezdetben az 1/4. Teve majd 1/6. Kör ász majd 1/4. Szent Györgyben is megfordult. Majd 5/1. Vadászosztalyban majd végül a Pumában. Ez több mint 50 gép. Ha javasolhatom akkor ez alapján bármelyik repülőgépet kivalaszthatod, de azert kellene pontosítani mi a kiállítás számára a fontos. Csak azért szerepeltetni egy makettet hogy egy kiállítást vitrinjét megtöltsünk egy tárggyal nem sok értelmét látom. Amíg nincs tisztázva miért is az a legfontosabb repülőgép addig szerintem egy bármilyen magyar vonatkozású repülőgép makettjet be lehet tenni a kiállításra. Ezt nem kekeckedes miatt írom de a kiállítást megtekintök 99%-a nem fogja összekapcsolni, hogy az a gép miért olyan fontos ott a vitrinben. Na akkor a jelzesek a tevenel és szent Györgynel. Fiat cr 32 - v-141, v-144, v-145, v-148, v-149, v-151, v-156, v-169, v-188 illetve 61 [1/4] Fiat cr 42 - v-212, v-218, v-219,v-221, v-225,v-227, v-228, v-250, v-252, v-253, v-258 Fw 56 - HA-XAJ, g-130, g-131 Breda 25 - g-161 illetve g-163 Bucker bú 131 - talán I-201 TÖBBI Jelzésrol talán a pumasokrol tudó személyek tudnak bővebbet. Üdv Garai K | |||||
Miggyuri | Adatlap | 633747 | 2017. október 16. 16:44 | ||
Szó van róla. Én jelenleg a múzeumban dolgozom és önként vállalt feladatom Bejczy százados úrról anyag gyűjtése és annak megfelelő módon való bemutatása is. Köszönöm a segítséget! | |||||
ssanyi | Adatlap | 633746 | 2017. október 16. 16:23 | ||
Üdv! B. Stenge Csaba, Elfelejtett hősök 2. bővített kiadás 304. oldal. Cr 42 V-212 (1939 VÉGE, 1940 eleje), Re 2000 V.440 (1943. január 12.), Bf 109 G-6 V.794 (1944 nyár eleje). A nyughelyét is fölújítják Körmenden? Köszönöm hogy részt vesz az emlékének méltó ápolásában! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 633742 | 2017. október 16. 15:03 | ||
Urak! Segítség kellene. Szükségem volt Bejczy "Dzso" József által repült gépek lajstromszámaira. Elképzelhető, hogy kap egy kiállítóhelyet szülővárosa múzeumában. Ehhez készítek maketteket. A dolog eléggé sürgős. | |||||
pmheros | Adatlap | 632291 | 2017. szeptember 10. 12:20 | ||
Köszönöm szépen! Mindenképpen az eredeti fotó nagyításáról szeretnék egy képet, mert a nyomdatechnikás megvalósítás sok részlet elvesztésével jár. De hálás vagyok minden segítségért! Üdv.: pmheros | |||||
Emerick | Adatlap | 632287 | 2017. szeptember 10. 10:35 | ||
A fénykép szerepelt Winkler László: Magyar Repülők, repülő magyarok című könyvében (Pallas Stúdió, 2000.), egészen pontosan a 141. oldalon. I. | |||||
pmheros | Adatlap | 632283 | 2017. szeptember 10. 09:51 | ||
Üdv! A hazai reptér okán itt tennék bejegyzést a kérésemről. Volt egy 80 éves budaörsi reptér évforduló, ahol archív képek felnagyított (?feljavított?) másolatait állították ki. budaorsinaplo.hu/80-eves-a-budaorsi-repuloter/ Volt esetleg közülünk valaki jelen akkor, vagy azóta ott? Készített közeli digitális képet az általam bekarikázott képről ? Közkincsé tenné itt (vagy megküldené levélben), ha nagyon szépen megkérném ? Előre is nagyon szépen köszönöm! Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 627790 | 2017. május 14. 15:15 | ||
Köszi! Jól sejtettem... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 627785 | 2017. május 14. 14:20 | ||
Magyar 210-en éles bevetésen szerintem nemigen lehetett rakéta, mert a protogépen márciusra készült el a felfüggesztés, majd az áprilisi USA-bombázások hatására ápr. végén a germánok és utána mi is nekiálltunk az ipar széttelepítésének, leállították a romboló-gyártást és átálltak az együléses vadász-programra. A nehéz-ágyúval is felszerelt proto aug-ra készült el, de szériagyártás ebből nem lett. Az egyetlen gépet állítólag ősszel átvette a légierő, de további sorsáról nem tudok, viszont erősen kételkedek benne hogy a rakéták használatára volt-e kiképzett személyzet és volt-e rakéta-készlete a Honvédségnek hozzá. Üdv R. | |||||
sanyi | Adatlap | 627614 | 2017. május 9. 19:47 | ||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210-esekre volt-e függesztve rakéta? A kísérleti példányról van képem, de arra irányulna a kérdésem, hogy a "mezei", harcabevetett gépeken is volt rendszeresítve? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
sanyi | Adatlap | 627073 | 2017. április 25. 22:53 | ||
Bocs, hülyeséget írtam, az angol matricalap V. oldalszáma a fura. | |||||
Elnar | Adatlap | 627072 | 2017. április 25. 22:03 | ||
sanyi | Adatlap | 627062 | 2017. április 25. 20:41 | ||
Sziasztok! Kinek van igaza? www.72news.eu/2017/04/icm-dornier-do-215-recon-plane-inbox.html Vagy nekik? www.72news.eu/2017/04/xtradecal-dornier-do-215-incoming.html Az angolok nem a bakijaikról híresek, de számomra fura az F. oldalszám. | |||||
gusztav65 | Adatlap | 627055 | 2017. április 25. 20:17 | ||
Köszönöm a válaszokat. Nekem is az a gyanúm, hogy nem volt G-8-asunk. | |||||
Podva | Adatlap | 626869 | 2017. április 21. 16:30 | ||
Szia Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy ez egy sosem létezett fikció... NEm volt ilyenünk... :( Üdv Viktor | |||||
vackor | Adatlap | 626865 | 2017. április 21. 14:23 | ||
Megemlíti a Bonhardt-Sárhidai-Winkler: A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete könyv a 291.oldalon, illetve Punka A Messzer című könyve is. | |||||
sanyi | Adatlap | 626862 | 2017. április 21. 11:54 | ||
Sziasztok! Ez érdekes, nem is tudtam róla, hogy volt felderítő 109-esünk! Azt nem tudja valaki, hogy más is használta-e? Ha igen, van róla fotó? Eddig csak német gépről találtma képet. Tudom, nem magyar légierő, de itt jött elő a téma... | |||||
Elnar | Adatlap | 626775 | 2017. április 19. 19:03 | ||
Az én listámban is szerepel ilyen, de semmi kép róla. Az avia-info meg nem is ismer ilyen lajstromot... | |||||
gusztav65 | Adatlap | 626769 | 2017. április 19. 17:49 | ||
Sziasztok! A magyarok által használt Messerschmitt Bf 109 G-8 felderítőről keresek infót. Több könyv írja, hogy használtunk ilyen gépeket F.801-F.812 azonosítóval, de fotót vagy egyéb infót (egység, reptér, stb.) sehol nem találok. Van valakinek bármilyen infója a magyar G-8-ról? Előre is köszönöm! Zoli | |||||
J_K | Adatlap | 623547 | 2017. február 18. 09:49 | ||
Akkor tudunk logikusan végiggondolni egy témát, ha az alapokkal (pl. típusismeret) tisztában vagyunk. Amikor ez az alap hiányzik, akkor megindul a fantázia és kezdődik a legendagyártás. Jelen esetben a saját alul-informáltságodat keverted össze az alul-dokumentáltsággal. A kettő nem ugyanaz. (Darabszámra megvan, hogy a Luftwaffe mennyi sítalpat rendelt a Stukára, amit -a tesztek után, és az egyszerűbb megoldás miatt- a fronton aztán nem használt.) De az alapkérdésedre választ kaptál: sem "inváziós bevetésen" (bármi is legyen az), sem "üzemben nálunk" nem volt sítalpas Stuka. | |||||
PETI | Adatlap | 623536 | 2017. február 17. 21:37 | ||
Végre valaki, aki tudja! Kösz! Nem legendákat gyártunk, csak logikusan végiggondotunk egy témát. | |||||
PETI | Adatlap | 623535 | 2017. február 17. 21:36 | ||
Köszi, ez is érdekes infó! | |||||
Emerick | Adatlap | 623527 | 2017. február 17. 20:27 | ||
Üdv! Focke-Wulf 58-asokhoz biztosan voltak sítalpkészletek beszerezve kisebb mennyiségben. (eredeti német szállítás) I. | |||||
J_K | Adatlap | 623476 | 2017. február 16. 19:58 | ||
Sziasztok! Nem volt sítalpas Stukánk. Sítalpas Stukákkal a németek kísérleteztek (ld. B1/U4), de később az egész elképzelést törölték. (A tesztekre is csak néhány gépet alakítottak át.) Egyszerűbb volt téli üzemeltetésnél a futóburkolatot leszerelni, és lehengerelni a havas futópályát, mint sítalpakat szerelni. A téma nem aluldokumentált. Eddie J. Creek: Junkers Ju 87 From Dive-Bomber to Tank-Buster 1935-1945 c. könyvében (Chevron Publishing Ltd., 2012) pl. külön rész foglalkozik velük (Ski-equipped Ju 87s, 216.-220.old). Szóval mielőtt legendákat gyártunk, érdemes utánanézni a típusnak... |
<<< Vissza | Tovább >>> |