<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
juge75 | Adatlap | 638896 | 2018. január 30. 05:28 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 638888 | 2018. január 29. 21:59 | ![]() | |
Ha jól értelmezem a kérdésed a Z, vagy inkább a két végén visszahajlított L forma fémrúdra gondolsz? Annak a sárvédő-lemez leszorítása a célja. A hivatalos nevén még töprengek, nem akarok valótlant írni. Remélem a Antarktika megírja neked. | |||||
Jimbow | Adatlap | 638883 | 2018. január 29. 20:54 | ![]() | |
SSgt_Chris | Adatlap | 637279 | 2017. december 31. 21:41 | ![]() | |
Köszi a bátorítást! :-) Meg a fotót is! Igaz, pici méretű is, meg fejtetőn is van, de szerintem jól néz ki félkész állapotban is! :-) BUÉK! Chris | |||||
agriamodeling | Adatlap | 637271 | 2017. december 31. 18:55 | ![]() | |
Feltôltötk most egy képet, de itt még nincs teljesen készen a makett. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 637270 | 2017. december 31. 18:41 | ![]() | |
Szia! Menni fog. A Takom klt elég jó, csak arra kell figyelni, hogy az öntőkeretek vastagok, nehéz leválasztani az alkatrészeket. Makettező oldalcsípő kell hozzá. Az üzemanyagvezetékeket is adják, viszont nekem két készletből kettőben volt ilyen, törött alkatrész. És mindenképpen töltsd le a super-hobby.hu oldalról a Takom T-55A (3-in-1) készlet összeállítási utasítását mert az AM2B nem teljesen felel meg magyar verziónak, több alkatrészt az A készlet alapján kellett beazonosítanom a referenciák szerint. BUÉK! Tamás | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 637260 | 2017. december 31. 15:24 | ![]() | |
Szia! Köszi a választ! Azt hiszem ez lesz akkor...kíváncsi leszek rá, így 4-5 év múltán mennyire fog menni a makettezés, meg mi maradt a híres türelmemből. :-) | |||||
agriamodeling | Adatlap | 637244 | 2017. december 31. 12:46 | ![]() | |
Szia! Páncélostól ugyanezt kérdeztem, ő a T-55AM2B készletet javasolta. Igaza volt, egész kevés mókázással meg lehet belőle oldani a dolgot, mert a szükséges alkatrészek majdnem mindegyike meg van a dobozban (a Takom nem vacakolt sokat az öntőkeretekkel). A referenciafotóim alapján a tornyon volt minimális faragnivaló meg a haspáncélnál, illetve a torony oldaláról az egyik doboz hiányzott, de annak meg a helyét pótoltam. Igaz, az építésnél én aTakom T-55A készletének az útmutatóját is felhasználtam, mert több részletet/alkatrészt az alapján kellett választanom. Üdv, Tamás | |||||
Gabusch | Adatlap | 637243 | 2017. december 31. 12:27 | ![]() | |
Egykori harckocsizó ismerősöm a festésre azt mondta, hogy a telepen nem volt két egyforma színű harckocsi. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 637236 | 2017. december 31. 10:25 | ![]() | |
Üdv! Tegnap óta fészkelte be a gondolat a fejembe, hogy be kéne szereznem egy 55-öst...a kiszemelt készlet a Tacom T-55AM vagy a T-55AM2B készlete...ha magyar vonatkozásút szeretnék készíteni, melyik áll ahhoz közelebb? Illetve www.megamakett.hu/4bo_russian_green_set vagy ez a szet lenne a megfelelőbb? www.megamakett.hu/Russian_Modern_Vehicles_Camouflage Én az első felé húzok... Bár olvastam a fórumot, de addig jutottam, hogy mindegyik készletbe bele kell nyúlni a jobb eredmény érdekében... Nem tudtam dönteni. Köszi a választ! :-) | |||||
szt_péter | Adatlap | 637060 | 2017. december 27. 10:31 | ![]() | |
Most számoltam össze: Még összerakásra vár 2db T-55A, 1db AM, 1db AM2B, 1db AMV, 1db Type 69-II, emellé jön még legalább 1db Miniart belső teres T-55A (megrendelve). Áll még itt ZSU-57 és ZSU-23. Még van 3db T-55A Tamiya régebbről összerakva. A többi makettről ne is beszéljünk. Ez 10 T-55 meg egy kis légv. biztosítás. Már van egy századom. | |||||
páncélos | Adatlap | 636521 | 2017. december 14. 21:09 | ![]() | |
Nem tudom (nincs infóm), a csehek, lengyelek, németek mennyit bajlódtak vele, de tény, hogy volt rá konkrét érdeklődő nem VSZ tagállamból. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 636509 | 2017. december 14. 18:47 | ![]() | |
Lehet, hogy a románok döntöttek jól... Én nem sok jót hallottam a Kladivo tűzvezető rendszerről, főleg a csapnivaló megbízhatósága miatt. Ez a hazai problémák miatt volt, vagy tényleg gondok voltak a rendszerrel? Sajnos nem tudok semmit arról, hogy a németek vagy a csehek milyen véleménnyel voltak róla. | |||||
páncélos | Adatlap | 636506 | 2017. december 14. 18:04 | ![]() | |
Nem. A VSZ együttes döntése volt a T-55AM. Ebből persze (szokás szerint) volt aki kihátrált, pontosabban mint pl. a románok itt a szovjet AM projektet vették át(meg). Saját véleményem, hogy csak a Kladivo tűzvezető rendszert kellett volna rárakni a T-55-re. Az utolsó T-55A-kat meg nem kellett volna megvenni. Inkább T-72-ből kellett volna venni többet, főleg a "B" változatból még a 80-as évek végén. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 636497 | 2017. december 14. 14:47 | ![]() | |
No meg 2x4db ködgránátvetőt is kapott. Amúgy tűzvezető rendszere ezeknek nem volt, csak a KDT-1 lézertávmérő és a korszerűsített TSSz-32PVM céltávcső. Az M/AM-el ellentétben a kettő együttműködése annyi volt mindössze, hogy a TSSz kijelezte a mért távolságot. Ha már itt tartunk, az MN nem tervezte modernizálni a T-55-ösöket erre a szintre? Még ez is komoly minőségi ugrás lett volna. | |||||
páncélos | Adatlap | 636483 | 2017. december 14. 06:59 | ![]() | |
A 81-nek jelölt változaton ne csak a légvédelmi géppuskát nézd. Tűzvezető rendszer és a vízalatti csőkészlet is már más. | |||||
szt_péter | Adatlap | 636478 | 2017. december 13. 22:00 | ![]() | |
Újabb MiniArt készletek! www.scalemates.com/kits/1117756-miniart-37021-tiran-4-sh-early-type Mod. 1981 ez ha jól látom a tornyon légv. gpu-s változat. Ezen kívül mi lehet még? Nem látom a kis képen. www.scalemates.com/kits/1117755-miniart-37024-t-55a-mod-1981 Kései mod. 1965 na itt sem tudom miben különbözhet az early-től. A kép alapján nem látom. www.scalemates.com/kits/1117754-miniart-37023-t-55a-late-mod-1965 De mindenképp jó, hogy a MiniArt belehúzott. Biztos jön még AM is később. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 636071 | 2017. december 6. 09:26 | ![]() | |
Akkor lehet, hogy nem cserélték ki. A szovjet eredeti M/AM-en erősebbek voltak a Z tengelyek. Egyébként a lengyelek is panaszkodtak a lecsökkent hasmagasság miatt. Nem értem akkor miért nem úgy tervezték meg a plusz aknavédelmet, hogy levehető legyen, mint pl. az Abrams újabb változatainál? | |||||
antarktika | Adatlap | 635994 | 2017. december 5. 17:01 | ![]() | |
Erről nincs információm. A tank súlya nőtt, a hasmagasság csökkent, hiába tuningolták a motort, a manőverezőképesség és terepjárás a T-55A-hoz képest csökkent. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635982 | 2017. december 5. 13:32 | ![]() | |
A Z-tengelyek nem lettek a mieinken erősebbre cserélve? | |||||
antarktika | Adatlap | 635979 | 2017. december 5. 12:28 | ![]() | |
Én annak idején beszéltem üzemeltetőkkel, mert nekünk csak T-55A volt. Ők azt mondták - pedig kifejezetten nem utálták - hogy lomha a gép a rápakolt extra tonnák miatt és sűrűbben fordult elő a Z tengelyek törése is. Sokkal sűrűbben. Ők is hiányolták, hogy nem lehet következmények nélkül "rodeózni". | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635978 | 2017. december 5. 11:46 | ![]() | |
Pedig szerintem segítettél. Ezek szerint annyira azért mégsem lehetett rossz. Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem aki panaszkodott rá, az nem valószínű, hogy szerethette a gépet. 620LE-s motorral a teljesímény-tömeg aránya 15Le/t. Ez ugye rosszabb mint a sima 55 (16Le/t), de jobb mint a T-54 (~14.5Le/t). A T-54-ről meg nem igazán hallottam, hogy lomha lett volna. Ehez jön még hozzá az, amit elmondtál, úgyhogy szerintem az összkép inkább a pozitív irányba tolódik el. | |||||
páncélos | Adatlap | 635977 | 2017. december 5. 11:13 | ![]() | |
Nem fogok tudni ebben neked teljes segítséget adni, mert én vezettem AM-et, de üresen, az ment mint a golyó, bár a sima 55 azért gyorsabb volt. Nem tudom teljes málházást követően milyen volt. Akik "használták is", azok panaszkodtak rá, hogy egy lomha szar. Olyan valakivel kellene beszélned, aki ezt napi szinten használta és nem volt sem elfogult, se nem utálta a technikát. Orosz modernizációkról nem tudok mondani semmit, mert én is csak olvastam. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635974 | 2017. december 5. 09:30 | ![]() | |
Akkor szerencsére hülyeséget írt a cikk. Szép is lett volna, ha nem "tuningolják" fel a motort legalább egy kicsit... Akkor ezek szerint a V55U szintre hozták fel. Akkor kérdeznék még, ha nem baj. Mennyit ért ez a +40LE? Olvastam már mindent, egyesek azt írják semmit, mások meg azt, hogy sikerült így a mozgékonyságot szinten tartani. Most akkor melyik az igaz? Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a -1 utótag a szovjet gépeken (pl T-55M-1) 690LE-s V46-5M motort jelent, lehet mégsem volt elég a V55U. | |||||
páncélos | Adatlap | 635948 | 2017. december 4. 21:16 | ![]() | |
Azt láttam, hogy ez nem a Te kocsid, csak gondoltam hát ha... A képeket valóban már elkértem volna (nagy kép gyűjtő vagyok :D), csak reméltem hát ha, esetleg vannak még „zárolt” képeid. ;) | |||||
antarktika | Adatlap | 635945 | 2017. december 4. 20:51 | ![]() | |
Ezen a képen sem vagyok rajta. A célanyagról csak halvány emlékeim vannak, talán a lőtér vége felé volt, fényképem ha lenne, már rég elkérted volna:) | |||||
páncélos | Adatlap | 635937 | 2017. december 4. 18:47 | ![]() | |
Ez így ebben a formában nem igaz, de. Maga a motor és a részegységek ua. De a szívócső osztott kivitelével elérték a 620LE-t (465KW). | |||||
páncélos | Adatlap | 635936 | 2017. december 4. 18:43 | ![]() | |
Te melyik vagy a képen? A zöld gyakorlóban (fekete-fehér a kép), páncélos fejvédőben? :))) Ha már Zalahaláp! A célanyagok között nem volt ott a 1016-os T-34 vontató? Arról lenne képed akkor..., tőlem rajta lehetsz azon is. :D | |||||
antarktika | Adatlap | 635926 | 2017. december 4. 17:24 | ![]() | |
szt_péter | Adatlap | 635913 | 2017. december 4. 12:26 | ![]() | |
Én is így tudom. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635909 | 2017. december 4. 09:31 | ![]() | |
Közben lenne egy kérdésem a hazai T-55AM-el kapcsolatban. Valahol olvastam, hogy a motorokat nem cserélték erősebbre spórolás miatt, maradt a régi 580 lovas V55. Ez igaz? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635908 | 2017. december 4. 09:28 | ![]() | |
antarktika | Adatlap | 635906 | 2017. december 4. 09:01 | ![]() | |
Na, akkor mégegyszer. Alapesetben a kezelőszemélyzet a kocsi előtt sorakozik fel és úgy száll be, ahogy már leírtam. Ez volt az alap. Ha, Ti a gyorsaságra apellálva nem így csináltátok, nem szabályzatellenes, de nem ez volt az alap. Lövészeten a kocsi mögött sorakozott a személyzet, mert a tank a megindulási terepszakaszon állt a "zöld vonalnál", ezért eléje nem lehetett állni, mert oda belépni nem lehetett, főleg nem a "piros vonalon" túlra, mert az már a tűzszakasz volt. Van egy képem, mely lövészeten készült Zalahalápon 1990-ben, épp a beszállásnál. Meg fogom keresni. | |||||
Sennás | Adatlap | 635905 | 2017. december 4. 08:22 | ![]() | |
Szia Páncélos! Nekem is végig ez rémlik a filmekből szemből "támadják" a verdát. 8.35 a vezető azt az "ásólapot(?)" nyitja le és előről támad.Piszok gyors. +3 lépés és a kupola tetején vagy ,már be is ugrott a parancsnok is. Gondolom kiszállásnál is. www.youtube.com/watch | |||||
páncélos | Adatlap | 635903 | 2017. december 4. 07:46 | ![]() | |
Amikor én vezettem és a kocsi mögött sorakoztunk, nem rohantam előre, hogy beszálljak. Amikor a pk pozícióját foglaltam el, és a kocsi előtt voltunk nem mentem el oldalra, hogy a görgőkre lépve és a deszant kapaszkodóba kapaszkodva felmásszak, hanem felrohantam a kocsira szemből. Telephelyen is, ha szűk volt a hely, akkor is szemből mentem. Makett építési szempontból a koptatás miatt volt a kérdés. Statisztikával nem szolgálhatok, hogy melyik irányból hányszor „másztam”. :D | |||||
Günther0909 | Adatlap | 635901 | 2017. december 4. 04:23 | ![]() | |
Szemből akkor száll harckocsiba a kezszem ha a kocsi előtt sorakozik fel. Lövészeten a beosztások szerinti oldalon (a vezető előlről) kapaszkodnak fel, mivel a harckocsi mögött sorakoznak és minél hamarabb kell harchoz tenni a harckocsit. | |||||
Sennás | Adatlap | 635842 | 2017. december 2. 11:30 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 635822 | 2017. december 1. 16:29 | ![]() | |
Jimbow | Adatlap | 635779 | 2017. november 30. 07:57 | ![]() | |
Sziasztok,köszönöm mindenkinek a válaszokat. Üdv, Ádám | |||||
Sennás | Adatlap | 635776 | 2017. november 29. 20:49 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 635773 | 2017. november 29. 19:35 | ![]() | |
Régi film nincs? Valami rémlik jármű előtt álló személyzet "ugrik be". Mi annak a pontos neve(Magyar/Orosz)--YouTube bizti van. | |||||
antarktika | Adatlap | 635763 | 2017. november 29. 14:31 | ![]() | |
Normaidőre is, ami ha jól emlékszem 6 másodperc volt a fedők zárásáig. A vezető a páncélos által elmondattak alapján, a személyzet többi tagja, így a töltőkezelő jobboldalt, irányzó, parancsnok baloldalt a búvónyílások vonalában, először két görgő közé lépve, majd a lánctalpra, aztán a sárvédő lemezre, torony deszantkapaszkodóra lépve jutottak a torony tetejére és onnan zuhantak be a helyükre, természetesen rengeteg kék-zöld foltot szerezvén. Két görgő közt olyan távolság van, hogy a bakancs nem esett be kettő közé. A deszantkapaszkodót simán koptathatod fémig középtájon. A többit azért ne vidd túlzásba, mert annyira nem kopott, esetleg még a vezető előtti részt, de nem a frontpáncélon. | |||||
páncélos | Adatlap | 635755 | 2017. november 29. 10:17 | ![]() | |
Általában szemből szokás felrohanni. Vonóhorogban, hullámtörőben, majd a lövegcsőben megkapaszkodva. Kényelmesebb beszállásnál (nem normaidőre, nem gyakorlaton, vagy foglalkozáson), a vezető kivételével oldalról, a deszant kapaszkodók igénybevételével. | |||||
Jimbow | Adatlap | 635747 | 2017. november 29. 08:12 | ![]() | |
Sziasztok! Érdekes kérdésem lenne, egy T-54/55-ösbe pontosan milyen ùton jut be a személyzet? Ùgy értem, hogy hova lépnek, kapaszkodnak főleg? :) koptatás miatt érdekelne. Köszönöm szépen! | |||||
páncélos | Adatlap | 635746 | 2017. november 29. 08:06 | ![]() | |
Annyira nincs jelentősége sem a csillagnak, sem az ék alak felségjelzésnek. Előbbi nemzetközi (VSZ) gyakorlatokon részvevő kocsikon volt, utóbbi 1992 után lett felkenve, vagy matricázva, de több olyan kocsi volt, főleg a matricások között, amiről lepottyant. Ha egy adott kocsit akartok megépíteni, akkor annak megfelelő sablonra lesz szükségetek. De nem egyszer volt olyan, hogy egy kocsii kiesett és a helyére bekerülő kocsi teljesen más sablonforma számot kapott. | |||||
szt_péter | Adatlap | 635740 | 2017. november 28. 20:50 | ![]() | |
Régen volt, most nem látom a kínálatban. A Zsu-57 csillaga biztos jó lesz. Pedig én szeretném ha kiadnák a régi T-72 és 55 matricát. Ezt itt: | |||||
Sennás | Adatlap | 635738 | 2017. november 28. 20:21 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 635737 | 2017. november 28. 20:13 | ![]() | |
Ebben bizti nincs más Magyar jelzés? Mert az se ártana hozzá. De a HAD-nak volt/van nem? | |||||
szt_péter | Adatlap | 635734 | 2017. november 28. 19:39 | ![]() | |
Igen! Jobb lett volna, ha a belső tereshez jár a csillag, de ez még külön pótolható. | |||||
Sennás | Adatlap | 635721 | 2017. november 28. 16:53 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66. |
Egyszerű rugóként működik.
Az elülső láncvédő lehajtható rúdja.