<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
sanyi | Adatlap | 639917 | 2018. február 13. 21:02 | ||||||||
Vadász | Adatlap | 639914 | 2018. február 13. 20:34 | ||||||||
Ebben nem vagyok jó, de úgy emlékszem, hogy iskolagépeknél használták. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 639910 | 2018. február 13. 20:23 | ||||||||
És ez a két kép állítólag 2013 óta van fenn Flickr-en... Ha már szín: a kettős sárga törzsgyűrű mi lehet? Egy bal oldalon álló német Siebelen is ott van. Először a birodalomvédelmi gyűrűk ugrottak be, de az egy sem ilyen. Dupla fehér nincs, dupla sárga van, de annak meg fehér van közötte, itt meg nem. Bónuszkérdés: melyik altípusa volt háromszög vezérsíkkal a Siebelnek? Nem találtam róla infót még. Ami még érdekes: bár állítólag a Siebelek S.4+.. sorszámmal mentek, és inkább egy 3-as hátsó részét látom. (ami lehet 8, sőt B is...) | |||||||||||
Podva | Adatlap | 639909 | 2018. február 13. 20:22 | ||||||||
A fotókat Klagenfurtban készítették a britek a háború végén. A Google Klagenfurtra, meg Aradora kidob még pár hasonlót Üdv Viktor | |||||||||||
sanyi | Adatlap | 639900 | 2018. február 13. 19:16 | ||||||||
Jesszus mekkora találat, büszke lehetsz!:) Már csak az oldalszámot kellene kideríteni, bár megcsináljuk anélkül és voálá. Szerintem ződ-ződ a felső festése. Mekkora kincs lenne most ez a kupac repülő, te jó ég... | |||||||||||
Planes | Adatlap | 639895 | 2018. február 13. 18:46 | ||||||||
Vadász | Adatlap | 639891 | 2018. február 13. 18:27 | ||||||||
Sajnos azokat nehéz lesz kiszűrni, sőt mondhatnám lehetetlen. És az a horvát gép (talán Prága?) hogy került oda? | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 639888 | 2018. február 13. 17:46 | ||||||||
Vigyázat, itt a tömegben a német jelzésű gépek némelyike is lehetett magyar használatba vett példány! ;) | |||||||||||
Freddy | Adatlap | 639871 | 2018. február 13. 12:06 | ||||||||
Wow, nagyon jó találat. A színe vajon milyen lehet? | |||||||||||
pmheros | Adatlap | 639868 | 2018. február 13. 10:35 | ||||||||
Bekarikáztam | |||||||||||
SZIGNAL | Adatlap | 639867 | 2018. február 13. 10:35 | ||||||||
Kamovos | Adatlap | 639866 | 2018. február 13. 10:30 | ||||||||
Szemem folyik már kifelé de nem látom a magyar jelzésű Siebel Si 204-et. :( Ti hol látjátok a képen? | |||||||||||
Zoli | Adatlap | 639859 | 2018. február 13. 09:51 | ||||||||
rrobbie | Adatlap | 639858 | 2018. február 13. 09:47 | ||||||||
Aztaleborulszivarvégit! Tényleg ott magyar felségjeles Siebel Si 204. Király vagy! | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 639848 | 2018. február 13. 07:59 | ||||||||
magoo | Adatlap | 639621 | 2018. február 9. 10:27 | ||||||||
Kamovos | Adatlap | 639576 | 2018. február 8. 17:40 | ||||||||
Jobb is, hogy nem írogat ide! Az az ember számomra már nem szavahihető! Még a kérdéseit sem hiszem el! Ha le kellene írnom a bevét csak kisbetűkkel tenném! | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 639575 | 2018. február 8. 17:33 | ||||||||
A bolgár kutatás eredményét nem szabad egy kalap alá venni a magyar történésekkel! Nagyon egybevágó tényeket sikerült feltárnia ott, -ami ugyan hajmeresztő lehet a bolgár partizánok számára, - viszont egészen pontosan követik a lassan körvonalazódó tényleges export sztorit! Én szíves figyelmébe ajánlom Mindenkinek a bolgár anyagot, mert baromi tanulságos. Kár, hogy nem az történt időrendben elsőnek :/ | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 639570 | 2018. február 8. 14:02 | ||||||||
Ha egy kicsit lejjebb görgetsz, a "Magyar tarka színei" topicban bővebben is olvashatsz erről. | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 639569 | 2018. február 8. 13:59 | ||||||||
Talán azért, mert amikor anno írogatott, kiderült, hogy finoman fogalmazzak, a saját szája íze szerint variálta a tényeket, ami nem támasztotta alá az ő általa elképzelt dolgokat, azokról kijelentette, hogy hülyeség! EGYETLEN állítását sem tudta dokumentumokkal igazolni! Kell még más ok? Ezen a fórumon is írogatott, aztán mikor kiderült, hogy vannak a témának igazi kutatói (Magoo, Sokolka, JK, és még sorolhatnám) önkéntes száműzetésbe vonult. Annyit még az úrról, hogy a Repüléstörténeti Társaság éves közgyűlése egybehangzóan elmarasztalta tényhamisításért, plágiumért. | |||||||||||
Garaik | Adatlap | 639558 | 2018. február 8. 11:05 | ||||||||
tyimosenko | Adatlap | 639293 | 2018. február 4. 12:23 | ||||||||
Köszi szépen, Elnar! | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 639289 | 2018. február 4. 11:23 | ||||||||
Mivel nem lett lezárva: Valóban Bü 131. A Fortepan 132674 jelű képén belátni a Bücker kabinjába és pont egyezik a műszerezés. (valamint mellénézve a már beazonosított első műszerfal is tisztán felismerhető mögötte) | |||||||||||
Podva | Adatlap | 639187 | 2018. február 3. 08:13 | ||||||||
B.701-et Lévai Győző tette hasra 1944 júliusában, tehát bizonyosan kiadták újra ezt a lajstromjelet. Üdv VIktor | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 639174 | 2018. február 2. 20:40 | ||||||||
A képen valószínű hogy visszaépített F2 van (3-mas ellenőrző ablak és nincsenek szívótorkok - VISZONT nincs bent a lemezkeret sem a kipuff körül - nézd a hűtő környékét is alaposan át!), az elsőn képen sem látom az adaptereket tisztán a szárny alatt. | |||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 639172 | 2018. február 2. 20:22 | ||||||||
Szia Szerintem azért volt F a He-111, mert távolfelderítőnek használtuk... | |||||||||||
Podva | Adatlap | 639170 | 2018. február 2. 20:16 | ||||||||
Tényleg...A He111! Mondjuk azt átszámozták B-ről F-re | |||||||||||
Podva | Adatlap | 639168 | 2018. február 2. 20:14 | ||||||||
Szia Gondolom az átadás papírjai nálad vannak :) Voltak érdekes esetek:pl a FW58-asokat G.221-től számozták G.236-ig, aztán 1940-ben G.247-től folytatták...G-237-től G.246-ig csak 1942-ben adták ki a MWG-től rendelt és elkészült gépeknek. A megrendelt, de be nem érkezett gépek számát "félretették" Ezért ugorhattak B.631-re a D-kkel Mi volt a B.701 eredetileg, hogy újra ki kellett adni? Üdv Viktor | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 639167 | 2018. február 2. 20:05 | ||||||||
Én úgy tudom, hogy pont azért kellett He-111-eseket átnevezni F-sorra, mert a B.700-ast lefoglalták a Stukáknak. És valami információ alapján valamikor (mikor még nem vezettem annyira a forrásaimat) Megjegyzésnek a személyzethez Lévai Győző századost írtam be a B.7+01-hez | |||||||||||
Emerick | Adatlap | 639165 | 2018. február 2. 19:57 | ||||||||
Hát ha a B-607 - B-609 gépek 1944. január 5-án, a B-610 és B-611 1944. január 14-én lett átadva (az aktuális 10 db-os rendelésből, B-1-esek), akkor ezek a számsorok nekem meglehetősen pozitivista-utópista jellegűnek tűnnek. :) B-701? Tényleg nem értek hozzá, de szerintem repülő lajstrom számokat sem adtak ki újra. Vagy tévedek? I. | |||||||||||
Elnar | Adatlap | 639164 | 2018. február 2. 19:56 | ||||||||
Hungarian Eagles (Punka-Sárhidai-Kozlik, Hikoki Publications, 1996) alapján Ju 87 B-2, B.601-B.614 (10 db - a 4 db A-1 kivonásával) Ju 87 A-1, B.603-B.606 (4 db) Ju 87 D-1/D-3 B.617- (30 db) Ju 87 D-5 B.701- később ZB.01- (18-20 db) + saját táblázat (Pro Modell cikken és fotókon alapul, kiemelve a fotón látott példányok)A B.6+xx sorozat B.6+52-ig tart, ennek a lajstromnak ismert a pilótája így eddig kellett lennie minimum | |||||||||||
Podva | Adatlap | 639158 | 2018. február 2. 19:32 | ||||||||
Szia Kicsit nehéz lesz valóban, de megpróbálom: Ju 87 B-2, (Hivatalosan K-2) B.601-B602 Ju 87 A-1, (Hivatalosan K-4) B.603(?)-B.606 (B603-ról nincs fotó) Ju 87 B-1, és B-2 B.6+07-B.6+30-ig Nagyon kevés fotó van róluk erős fenntartással kezelendő, hogy mind kiadták-e Ju 87 D-3 B.6+31-B6+44 Ju 87 D-5 B.6+45-B.6+52 Ju 87 D-5 B.7+01-B.7+12 Ju 87 D-? ZB+01-? Amennyiben gondoljátok legyen ez vitaindító, Az adatok a Mushroom könyvből és a Revi 14-15. számából valóak... | |||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 639140 | 2018. február 2. 16:13 | ||||||||
Sziasztok! Magyar Stukákról van esetleg valakinek anyaga (pl. könyv)? Pontosan hány darab, melyik verzió stb? Sajnos ellentmondásosnak tűnnek a dolgok... köszi | |||||||||||
Planes | Adatlap | 639138 | 2018. február 2. 15:10 | ||||||||
Bár a kabintető alapján ,nem G2 inkább F1. | |||||||||||
Planes | Adatlap | 639133 | 2018. február 2. 14:34 | ||||||||
Olyan fotót nem ismerek,ahol van oldalszám. | |||||||||||
ssanyi | Adatlap | 639127 | 2018. február 2. 13:42 | ||||||||
Üdv! Ilyen fotóra én is kíváncsi lennék, ha lett volna ilyen. Úgy emlékszem nem volt G-2. | |||||||||||
sanyi | Adatlap | 639113 | 2018. február 2. 11:51 | ||||||||
Hali! Láttam róla képet, majd megpróbálom előásni, de nem volt rajta oldalszám. | |||||||||||
decente | Adatlap | 639110 | 2018. február 2. 11:36 | ||||||||
Üdv Urak! Segítséget szeretnék kérni, hátha tud valaki magyar személyzettel repült Bf-110G-2 romboló lajstromjelzésében segíteni. Előre is köszönöm! Zsolt | |||||||||||
Garaik | Adatlap | 638163 | 2018. január 15. 13:20 | ||||||||
Sziasztok! Szeretném kérni a segítségeteket, hogy aki tudja, legyen szíves megmondani, hogy a ZO+43 jelű Messerschmitt Me-210 Ca-1 típusú repülőgép melyik alakulathoz tartozott 1944 tavaszán. Ez a gép lehet, hogy az ABK-Z keretében állomásozott és nem is került harci alakulathoz? Aki a gép további történetével információval rendelkezik, kérem ossza meg velem. A segítségeteket előre is köszönöm! Segítségeteket előre is köszönöm szépen! Üdv Garai K. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 637980 | 2018. január 12. 21:52 | ||||||||
Bocsánat! Nem a légierős részbe szerettem volna beszúrni. | |||||||||||
páncélos | Adatlap | 637978 | 2018. január 12. 21:42 | ||||||||
cimber | Adatlap | 637895 | 2018. január 11. 16:28 | ||||||||
Nem értem amit írsz...ja de! :-) | |||||||||||
Podva | Adatlap | 637891 | 2018. január 11. 14:32 | ||||||||
A mondott fotó 42-43 téli. A gép a G4xx-es 39-es, vagy 40-es szállításból való, gyári szürkén érkezett A gyári festéssel szemmel láthatóan nincs nagy gond(az ék szinte hibátlan...) Csak később "gányolhattak" rá valami nem odavalót...vagy nem megfelelő módon...ennyi Üdv | |||||||||||
ssanyi | Adatlap | 637887 | 2018. január 11. 13:39 | ||||||||
Üdv! Most felrémlik előttem a keleti frontról egy fotó, a kabinból egy utat fotóztak bedöntve, az Aradó 96 szárnya is látszik. Hatalmas festék kopás és hámlás van rajta, annyira hogy az aktuális felségjel mellett látszik az ék alakú előző felségjel is (dátumokra érdemes figyelni). A fotó ellentmond annak amit írsz! Ja, nem! | |||||||||||
Podva | Adatlap | 637886 | 2018. január 11. 13:05 | ||||||||
Ok, értettem. Tovább folytatva a megkezdett gondolatmenetemet a Fi-156-okkal kapcsolatban, amennyiben az MKHL-nek lehetősége lett volna a Gólyáik színének megválasztására a Fieseler-gyárnak minden bizonnyal "Krayer-zöldet" írtak volna elő... :) (persze ez csak találgatás!) Üdv | |||||||||||
cimber | Adatlap | 637871 | 2018. január 11. 08:50 | ||||||||
Sehol egy szóval nem említettem, hogy általános érvényű amit írtam... | |||||||||||
Podva | Adatlap | 637868 | 2018. január 11. 07:56 | ||||||||
...Illetve kérésre az átvevő ország légierejének igényei szerint festették olyanra amit az hajlandó volt megfizetni... | |||||||||||
Podva | Adatlap | 637867 | 2018. január 11. 07:49 | ||||||||
Én azért a vitaindítóban szereplő 1939-ben leszállított Ar 96, illetve az 1942-ben leszállított Fi 156 német szabványtól való eltérését, nem hoznám közös nevezőre a háború végén leesett G6-ossal. Két előbbi esetben keményen fizettük, a leszállított termékért, és kemény minőségi átvételt tartottunk (Több esetben még az is bizonyítható, hogy az éket, oldalszámot, lajstromjelet is a gyárakban festették fel kérésünknek megfelelően. Az Arado esetében is valószínűleg így volt.) Itt további különbséget kell még tenni, hogy egy adott repülőgépet a gyártója szállít-e számunkra, vagy a fronton a LW ad át használatra... A gyártók valószínűleg azokat a festékeket használták az exportra szánt gépekre, melyeket a LW-nek valamiért nem tudtak eladni... Üdv VIktor | |||||||||||
cimber | Adatlap | 637859 | 2018. január 10. 21:56 | ||||||||
Annyiszor érveltem már azzal, hogy háborús körülmények között nem szentírás minden, ami különösen vonatkozik a gépek festésére. (főként tábori körülmények között) Lásd a nem régen Szolnokon bemutatott magyar G6-os sárgáját. Kaptam érte hideget meleget, pedig az nem RLM 04-es volt, hanem 27-es...vagy valami olyan sárga ami éppen volt. Ezek szerint mégis van benne valami? | |||||||||||
Sokol | Adatlap | 637839 | 2018. január 10. 16:41 | ||||||||
Üdv! Nem eredeti! -, azok a gépek több alkalommal lettek átfestve. Ez a legutóbbi viszont az eredeti anyag elemzését követő bérmunka volt, jól le is mázoltak mindent amit csak találtak ha már hitelesített maga az árnyalat Belgrádban (ott valójában egykorú jugo javító email van kikenve- talán Thurm és Beschke-, nem a gépekre gyárilag felvitt eredeti alapozó DHK termék és a vegyes alumínium felületekre szánt B.C.6954 típusú Herboloid)és a kasseli(!) emlékek között is van a szín-mintából (pedig a Herbig később lett csak papíron érdekelt itt is, - dehát ők sem olvasták a szakirodalmakat valószínűleg, hogy tudják..) Az első véletlen képen egy Norvégiában buckázott gólya konzoljai figyelnek. A mese szerint valami RLM02 takonymáznak kellene gyárilag rajta lenni. Herbo van rajta helyette, -persze gyárilag. Nézzétek meg a jugo messer képeket! Van ott RLM70 a háttérben, csak a mersun nincs XD Podva! Milyen kár. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
www.google.hu/search