<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |
Sennás | Adatlap | 636262 | 2017. december 9. 11:56 | ![]() | |
Köszönet! De jó:) Előzmény: (636261) téglatesó 2017. december 9. 11:51 | |||||
téglatesó | Adatlap | 636261 | 2017. december 9. 11:51 | ![]() | |
A Fortepan szerint 1941 Délvidék, pontosabban Baranyaszentistván és Petárda közötti útelágazásnál. www.fortepan.hu/ Ha beütöd a gugliba a Baranyaszentistván helységnevet, kiad egy másik -Wikimédiás- fényképet is ugyanerről a jelenetről. commons.wikimedia.org/wiki/File:Magyar_Kir%C3%A1lyi_Honv%C3%A9ds%C3%A9g_38M_R%C3%A1ba_Botond_terepj%C3%A1r%C3%B3_rajg%C3%A9pkocsija_a_Baranyaszentistv%C3%A1n_%C3%A9s_Pet%C3%A1rda_k%C3%B6z%C3%B6tti_%C3%BAtel%C3%A1gaz%C3%A1sn%C3%A1l._Fortepan_71511.jpg | |||||
Sennás | Adatlap | 636216 | 2017. december 8. 14:27 | ![]() | |
tyimosenko | Adatlap | 635735 | 2017. november 28. 19:45 | ![]() | |
Most itt az újabb lehetőség. | |||||
Freddy | Adatlap | 635729 | 2017. november 28. 18:28 | ![]() | |
Azt már Tamiyához is kiadhatott volna, aki akar. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 635720 | 2017. november 28. 16:29 | ![]() | |
Szuper! Jöhetnek majd hozzá az Uhry-féle parancsnoki és platós átépítőkészletek. | |||||
charles | Adatlap | 635687 | 2017. november 27. 18:08 | ![]() | |
msanyi | Adatlap | 635673 | 2017. november 27. 11:12 | ![]() | |
Szia! Röviden. A Toldi I. és Toldi II. használták, a Toldi III. „kísérleti” volt. Mindegyik készletnek vannak hibái, amit házilag is lehet orvosolni. Az SBS model elég sok feljavítót adott ki hozzájuk. | |||||
romsitsa | Adatlap | 635672 | 2017. november 27. 11:10 | ![]() | |
Ha magára a makettre érted, igen, mindhárom verzió létezett. A konkrét járművekhez tartozó folttérképek és matricák inkább fikciók. Üdv Á | |||||
kls | Adatlap | 635635 | 2017. november 26. 14:39 | ![]() | |
Tisztelt Kollégák! Az lenne a kérdésem, hogy a Hobby Boss Toldik közül mindeggyik valós (létezett) járművet formáz meg? A válaszokat előre is köszönöm! Üdv: kls | |||||
msanyi | Adatlap | 634816 | 2017. november 7. 22:28 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 634800 | 2017. november 7. 17:46 | ![]() | |
A Krupp rendszámát lecserélték a kölcsönzés idejére a BN-683 -ra. A villamos művek távvezeték építésére kölcsönözték ki ezt a Kruppot, egy Tempót és egy MB L3000S-t. Magyar Warriors, mint forrás, hehe... Annak ismerjük valamilyen forrását? (segítek: nemigazán) A Ganz pótkocsi valamilyen mélyépítésű nehéz pótkocsi lehetett, vagy mozdonyhoz, vagy villamos generátorhoz (utóbbira szavaznék a Lissák képek kapcsán). A 30. harckocsi ezred Toldijait kinn festették valamikor át szürkére. Az ezrednek csak sebesültszállításra alkalmazott Toldijai voltak. A híradó zászlóalj Toldijait még itthon festették át szürkére. A páncélvadász zászlóalj Toldijai és Nimródjai valószínűleg eredeti terepmintával harcoltak végig. Egyéb magyar páncélosok, amik kikerültek különböző feladatokra (és visszajöttek) szintén magyar mintával szerepeltek. I. | |||||
juge75 | Adatlap | 634792 | 2017. november 7. 14:49 | ![]() | |
BM vagy BH 683. | |||||
Sennás | Adatlap | 634791 | 2017. november 7. 14:39 | ![]() | |
Ja ja Ganz! De így se találom:( | |||||
Sennás | Adatlap | 634790 | 2017. november 7. 14:31 | ![]() | |
Safranek | Adatlap | 634787 | 2017. november 7. 13:37 | ![]() | |
A fortepan-os képen látszik hátul egy kormány, az segített a kanyarodásban. Az oldalán levő kormány a vontató "letérdelésében" segített az a magasság állításában. | |||||
romsitsa | Adatlap | 634786 | 2017. november 7. 13:34 | ![]() | |
Hali, a Protzén milyen rendszám van és miért? A jobb szélén lévő ábra Budapest címerére emlékeztet. www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_72921.jpg Köszi Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 634785 | 2017. november 7. 13:28 | ![]() | |
Hello, töltsd le a nagy képet, a hátsó íven lévő gyári táblán szerintem Ganz a felirat. Üdv Á | |||||
Sennás | Adatlap | 634780 | 2017. november 7. 12:16 | ![]() | |
De jó köszönet! Kerestem én a Német nehéz trélerek között de ott nem találtam:( Esetleg ez Magyar "találmány"? | |||||
romsitsa | Adatlap | 634779 | 2017. november 7. 12:06 | ![]() | |
romsitsa | Adatlap | 634777 | 2017. november 7. 11:59 | ![]() | |
A torony oldala és az alsó frontpáncél foltos. Üdv Á | |||||
téglatesó | Adatlap | 634771 | 2017. november 7. 09:00 | ![]() | |
Üdv urak! A minap a Makett.org fórumot lapozgatva megakadt a szemem egy érdekes bejegyzésen, idézem: "...A teljes 30. harckocsi ezred állománya szürke volt, olyannyira, hogy az eredetileg szürke Pz IV-esekhez és T-38-asokhoz lett igazítva az ezreddel elvonult Toldik festése is. ..." A bejegyzést Emerick tette az egyik topicban (www.makett.org/phpbb/viewtopic.php?f=123&t=564&start=410, itt megtalálható). Eszerint a Donhoz kiküldött Toldikat átfestették volna szürkére, és nem a szabvány magyar terepfestéssel harcoltak odakünn? Vagyis a képen látható Toldi is páncélszürke volt? (Egyébként nem baj ha igen, akkor összedobok egy szürke Toldit is a 30. Hk.e. rombuszával, jól fog mutatni a sok terepszínű között :D) Köszönöm! | |||||
Sennás | Adatlap | 634746 | 2017. november 6. 15:37 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 634731 | 2017. november 6. 08:05 | ![]() | |
Helló Urak! Csak volt egy jó barát aki elküldte az "eredeti" képet! KÖSZÖNET!--hát nem Nyíregyháza:( De mindegy is. Képaláírás szerint: "A Honvéd-oszlop Kelet-Erdélyen (az úgynevezett Székelyföldön), Sepsiszentgyörgyön - az út mentén jelzett - 1944 őszén visszavonul." Tényleg oda az van írva (a 4/FŐ/út mentén)Sepsiszentgyörgy és egyenesen valami más(?) városka és az út számozás.Akkoriban Erdély és S.szgyörgy is Magyar területen volt(MÉG) így simán rá lehet mondani a kép Magyarországon készült--így van? Remélem jól rajzoltam be az irányt de szerintem Brassó felől ha jönnek(még Románia) illik az útjelző tábla is.DE talán van itt jobb térkép szakértő/olvasó:) Én így látom gyerekek,nektek mi a véleményetek? Üdv SENNÁS Fotó Magyar Warriors mellékelve--Köszönet | |||||
Z63 | Adatlap | 634715 | 2017. november 5. 18:36 | ![]() | |
Szia! Bocsi, de eltávolodtál a színektől, ez most a háború előtti cseh színeket mutatja. Sajnálom, nincs időm többet lendíteni a dolgon, szerintem az eredeti színkártyáknál nagyobb segítséget nem lehet adni. Akár a standard német színekkel lefestve is jó lenne. Üdv, Z63 | |||||
Elnar | Adatlap | 634692 | 2017. november 5. 13:22 | ![]() | |
Akkor ez is az évtizedek óta (egymásról) publikált tévedések sorába illik? Mindenhol magyarnak olvastam. A sor végén lévő alakon én erősen egy bocskait vélek látni. | |||||
Emerick | Adatlap | 634608 | 2017. november 4. 19:59 | ![]() | |
Szervusz! Csodálkoznék, ha magyar lenne. A magyar RSO-k akkoriban lettek leszállítva, amikor kb. a kép készülhetett. Azaz igen kicsi az eshetősége, hogy magyar RSO legyen. Halványan szerintem egy német alakulat pajzsos jelzése van felfestve a vontató platójára. Akár még a Bofors is lehet német, elvégre volt nekik. I. | |||||
Sennás | Adatlap | 634598 | 2017. november 4. 18:19 | ![]() | |
Sziasztok.Biztos beszéltük már.Jól tudom ez a kép Magyar katonákat és RSO+Bofors ábrázol? Úgy emlékszem talán (pont) Nyíregyháza határában? Eredeti méretű képen talán még a tábla is látszik.Igaz?Megvan ez valakinek? Ide vagy ha csak magánban elküldené? Megnézhetném? Vagy a könyv kapható amiben ez benne van? Mi a címe? Köszönet SENNÁS duro06072@gmail.com | |||||
zaran | Adatlap | 634031 | 2017. október 24. 08:28 | ![]() | |
Szervusztok! Z63: Próbáltam javítani a színeken, kérlek véleményezd! 12 éves korom óta (ami jó régen volt) most próbálok először harcjárművet összerakni. Mivel abszolút kezdőnek érzem magamat, örömmel veszek minden jó tanácsot. Előre is köszönöm. | |||||
Safranek | Adatlap | 633566 | 2017. október 11. 19:50 | ![]() | |
... és vlsz, h életképtelen is. | |||||
romsitsa | Adatlap | 633545 | 2017. október 11. 10:50 | ![]() | |
A tajvani szép lett, kár, hogy valami irányzóberendezést nem rakott rá. Ez az oldalra kitéríthetetlen lövegbölcső érdekes koncepció. Üdv Á | |||||
dnepromodel | Adatlap | 633510 | 2017. október 10. 14:18 | ![]() | |
Szervusztok! Tenyleg elszurtak kicsit a kinaiak. Minimum igy kellene kineznie. Igaz, az elso kepen egy angol makettezo nemetesitette, de meg igy is helyezest ert el vele Britanniaban. A Magyar verziot, egy Tajvani makettezo rakta ossze, aki egy kicsit hadilabon allt a fotomaratas hajlitassal, de ebe guba, jelen pillanatban nem azt kell nezni, hanem, hogy minimum, hova kerulne a loveg. | |||||
romsitsa | Adatlap | 633311 | 2017. október 5. 13:07 | ![]() | |
A Kwk 43-as metszetet még nem láttam, vagy nem emlékszem rá, de ezt hogy gondolták? Hátulról betolni nem lehet a lőszert, felülről bemelni sem, maximum nyitott ajtónál? Vagy ez arra készült, hogy cáfolja a Kwk 43 teóriát? Üdv Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 633303 | 2017. október 5. 11:34 | ![]() | |
Azt, hogy gondolkodtak egy rohamlöveg/páncélvadász verzión, nem vonom kétségbe. A Szebenyi féle harckocsivadászhoz is van teljes leírás, mégsem lett volna működőképes. Figyelmesen olvasva a Tas prototípus építése is "próba-cseresznye" alapon működött, menet közben módosították a terveket, pl. ajtók a homloklemezen, vagy homloklemez oldható kötésekkel. Ráadásul attól függetlenül építették, hogy a Pz IV-nél érdemben jobb főfegyverzet gyártására esély sem volt. Á | |||||
denkmeyer | Adatlap | 633299 | 2017. október 5. 09:48 | ![]() | |
Sziasztok! Nem akarok ismételten belemenni a Tas vitába. Akit érdekel mélyebben, az alábbi könyvben merülhet el a témában. Ebből kiderül, hogy milyen készültségi szintig és hány készült el a Tasból addig a mindent elsöprő bombázásig, ami az üzemet érte. A könyv ide vonatkozó fejezete tartalmaz mindent. Nem igazán értem, hogy (tapasztalatom szerint) miért nem ismert a kötet a makettezők körében. https://www.antikvarium.hu/konyv/turcsanyi-karoly-hegedus-erno-nehez-harckocsik-388551 A Vadásztasra visszatérve, a makettdoboz grafika elég gyermeteg. A nehéz páncélvadász koncepció kézenfekvő, azonban szerintem is kétséges volt 1944-ben az elkészítése (pl.: KwK...). Azonban sose feledjétek; aki ezt először közzétette (Korbuly Pál) ismert mindenkit a tervezőgárdából és később is kapcsolatot tartott velük. Sőt, ő is egyetemistaként ott dolgozott akkor, a Tason! Gyakorlatilag neki köszönhetjük, hogy fennmaradtak Tas tervrajzok, építési napló, stb., melyek alapján 85%-ban rekonstruálhatóvá vált a harckocsi. Talán az sem közismert, hogy gondolkodtak a Tas továbbfejlesztésén DB repülőgépmotorokkal (prof. Jurek A.). Korábbi vitánkban ,,romsitsa"-val arra próbáltam célozni röviden, hogy mire egy eszköz prototípusának legyártásához jutunk, addig sok változatról készül megvalósíthatósági tanulmány. Tehát, a rohamlöveg tervezete nem kizárt. Egyébként nagyon szép vonalvezetésű, mégis tekintélyt parancsoló, - ahogy a főkonstruktőre Kovácsházy Ernő mondta - gépszerű harcjármű lett volna. Sajnos a Haditechnikában megjelent, legutolsó Bíró Ádám által írt Tas cikkek sem vették figyelembe a fenti könyvben összefoglalt ,,legújabb" (2009.) kutatási eredményeket és még mindig a fantáziatason (ami a lent hivatkozott, M.Kir. Honv. könyvben is szerepel ~1994.) alapuló rajzi-szerkesztési eredményeit teszi közzé. denkmeyer | |||||
Elnar | Adatlap | 633258 | 2017. október 4. 18:49 | ![]() | |
Ismét megerősödött bennem a tény, hogy ha _valaha_ Tast építek, az egy gyári félkész példány lesz. Többek közt a marhaságok elkerülése miatt, na meg Miguel Jiménez natúr acél T-34-ese által inspirálva | |||||
romsitsa | Adatlap | 633246 | 2017. október 4. 15:33 | ![]() | |
András, nézd meg a Bajtos rajzot az M.Kir. Honv. fegyverzete könyvben, mert a dobozgrafika alapján abból dolgoztak. Az oldalnézeti rajzba képzeld bele a Kwk 36-ot (akár a Kwk 42-őt) és egyértelmű, hogy nem lehet sem irányozni, sem tölteni a löveget. Hab a tortán, hogy lövegtávcső jellegű műszer sincs a tetőn. A homloklemezben persze lehet, hogy beleraktak valamit, de akkor a lövegnek nincs vízszintes kitérése. Üdv Á | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633237 | 2017. október 4. 12:13 | ![]() | |
Ádám! Azért van olyan verda, ahol a testtel céloznak, lásd pl. Strv 103 család! | |||||
romsitsa | Adatlap | 633234 | 2017. október 4. 11:35 | ![]() | |
Illetve ránézesre a Kwk 36-ot használták lövegnek. Mi a bánatért? Á | |||||
romsitsa | Adatlap | 633233 | 2017. október 4. 11:26 | ![]() | |
Nem az a gond, hogy terv szinten sem létezett a rohamlöveg, tőlem lehet magyar what if, de nem látta senki, hogy ebben a formában értelmetlen a kocsi? Milyen harckocsinak van a döntött homloklemezén ajtót? Hogyan mozog bármilyen irányba a löveg? Hol a lövegpajzs? Az alváz meg olyan, amilyen. Üdv Á | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633220 | 2017. október 4. 08:42 | ![]() | |
Néhány évvel ezelőtt ha magyar járművet akartál a polcodra, csinálhattad magad! Ma pedig.. Ansaldo, Csaba, Toldi,(minden változat!) Turán (három változat!), Tas, Nimród, Zrínyi I. Zrínyi II. ( a 75mm-es is csak 1 példányban volt, mégse tiltakozott senki!) Én még nagyon várom a vadász-Toldit, legalább nem kell scratch-elnem! :-) | |||||
téglatesó | Adatlap | 633219 | 2017. október 4. 08:28 | ![]() | |
Ha így haladunk, hamarosan megjelenhet (végre) a Szebeny-féle harckocsivadász is... :P | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 633218 | 2017. október 4. 08:27 | ![]() | |
Ádám! Rengeteg papírpáncélost adnak ki a különböző makettgyártók. Még egyik ország makettezői sem tiltakoztak emiatt! A "Tas" is csak alváz szintig készült el, mégis örülök neki, hogy ott a polcomon. És ha kijön végre egy korrekt Nimród, biztos hogy építek belőle egy "Lehel"-t, pedig az se volt egy tömegjármű. Inkább örüljünk neki, hogy valamilyen szintig megjelentünk a gyártók palettáján. Előbb utóbb jön majd a többi is. | |||||
spenot | Adatlap | 633215 | 2017. október 4. 08:11 | ![]() | |
Igazad van, legalább is sejtem, mire gondolsz. A track-linken például ártatlan módon méltatják, mert nem értik, hogy miért lehetne akár egy tucat sokkal relevánsabb járművet is kiadni magyar vonatkozásban. Jó lenne oda beírni és elmagyarázni ezt a képtelenséget. Spenot | |||||
romsitsa | Adatlap | 633211 | 2017. október 3. 23:54 | ![]() | |
zaran | Adatlap | 633144 | 2017. október 2. 06:57 | ![]() | |
Z63 | Adatlap | 633142 | 2017. október 2. 00:35 | ![]() | |
zaran | Adatlap | 633139 | 2017. október 1. 21:06 | ![]() | |
Szervusztok Segítséget szeretnék kérni! Az IBG modell 38M Toldi harckocsiját készítem. Jelenleg befejezetlenül ilyenre sikeredett. Gondolom a színekkel van a fő gond. Tudnátok tanácsot adni? Illetve mivel sározhatnám? (Egyik kollégámmal hadi játékra adtuk a fejünket 1/72-ben. Ő lenne az első a családban.) | |||||
Sennás | Adatlap | 632873 | 2017. szeptember 24. 21:02 | ![]() | |
Elnar | Adatlap | 632383 | 2017. szeptember 12. 22:44 | ![]() | |
AFh... Mondtam már, hogy szeretem a Rába rendszerét! :D Köszi mindenesetre. Valahol földi halandó utána tud nézni az AF-ek családjának amúgy? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104. |