/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Elnar 639910 2018. február 13. 20:23
Válasz erre
siebel-si-204-D HUN 4
siebel-si-204-D HUN 4
siebel-si-204-D HUN 3
siebel-si-204-D HUN 3

És ez a két kép állítólag 2013 óta van fenn Flickr-en...

Ha már szín: a kettős sárga törzsgyűrű mi lehet? Egy bal oldalon álló német Siebelen is ott van. Először a birodalomvédelmi gyűrűk ugrottak be, de az egy sem ilyen. Dupla fehér nincs, dupla sárga van, de annak meg fehér van közötte, itt meg nem.

Bónuszkérdés: melyik altípusa volt háromszög vezérsíkkal a Siebelnek? Nem találtam róla infót még.

Ami még érdekes: bár állítólag a Siebelek S.4+.. sorszámmal mentek, és inkább egy 3-as hátsó részét látom. (ami lehet 8, sőt B is...)
Podva 639909 2018. február 13. 20:22
Válasz erre
A fotókat Klagenfurtban készítették a britek a háború végén. A Google Klagenfurtra, meg Aradora kidob még pár hasonlót

Üdv Viktor
sanyi 639900 2018. február 13. 19:16
Válasz erre
Jesszus mekkora találat, büszke lehetsz!:) Már csak az oldalszámot kellene kideríteni, bár megcsináljuk anélkül és voálá. Szerintem ződ-ződ a felső festése.
Mekkora kincs lenne most ez a kupac repülő, te jó ég...
Planes 639895 2018. február 13. 18:46
Válasz erre
Úgy,hogy az is magyar használatban volt.
P
Vadász 639891 2018. február 13. 18:27
Válasz erre
Sajnos azokat nehéz lesz kiszűrni, sőt mondhatnám lehetetlen.
És az a horvát gép (talán Prága?) hogy került oda?
Emerick 639888 2018. február 13. 17:46
Válasz erre
Vigyázat, itt a tömegben a német jelzésű gépek némelyike is lehetett magyar használatba vett példány! ;)
Freddy 639871 2018. február 13. 12:06
Válasz erre
Wow, nagyon jó találat. A színe vajon milyen lehet?
pmheros 639868 2018. február 13. 10:35
Válasz erre
1566528_05098_9532229371_9ec3063e44_o__Ar_96_Si_204
1566528_05098_9532229371_9ec3063e44_o__Ar_96_Si_204

Bekarikáztam
SZIGNAL 639867 2018. február 13. 10:35
Válasz erre
Kamovos 639866 2018. február 13. 10:30
Válasz erre
Szemem folyik már kifelé de nem látom a magyar jelzésű Siebel Si 204-et. :(
Ti hol látjátok a képen?
Zoli 639859 2018. február 13. 09:51
Válasz erre
rrobbie 639858 2018. február 13. 09:47
Válasz erre
Aztaleborulszivarvégit! Tényleg ott magyar felségjeles Siebel Si 204. Király vagy!
Elnar 639848 2018. február 13. 07:59
Válasz erre
9532227429_9ec2fb4e32_o
9532227429_9ec2fb4e32_o
9532229371_9ec3063e44_o - Ar 96, Si 204
9532229371_9ec3063e44_o - Ar 96, Si 204

Szépreggelt!

Ez a kép csak nekem volt ismeretlen eddig, vagy ti sem láttatok még képet magyar Si 204-ről? (A mindenféle festésű Aradok már csak bónusz)
magoo 639621 2018. február 9. 10:27
Válasz erre
Ar 96
Ar 96

http://www.avia-info.hu/kep.php?KeresettSzo=G.544&Gepazon=13042&Sorszam=1
Kamovos 639576 2018. február 8. 17:40
Válasz erre
Jobb is, hogy nem írogat ide!
Az az ember számomra már nem szavahihető!
Még a kérdéseit sem hiszem el!
Ha le kellene írnom a bevét csak kisbetűkkel tenném!
Sokol 639575 2018. február 8. 17:33
Válasz erre
A bolgár kutatás eredményét nem szabad egy kalap alá venni a magyar történésekkel!

Nagyon egybevágó tényeket sikerült feltárnia ott, -ami ugyan hajmeresztő lehet a bolgár partizánok számára, - viszont egészen pontosan követik a lassan körvonalazódó tényleges export sztorit!
Én szíves figyelmébe ajánlom Mindenkinek a bolgár anyagot, mert baromi tanulságos.
Kár, hogy nem az történt időrendben elsőnek :/
Varjúbácsi 639570 2018. február 8. 14:02
Válasz erre
Ha egy kicsit lejjebb görgetsz, a "Magyar tarka színei" topicban bővebben is olvashatsz erről.
Varjúbácsi 639569 2018. február 8. 13:59
Válasz erre
Talán azért, mert amikor anno írogatott, kiderült, hogy finoman fogalmazzak, a saját szája íze szerint variálta a tényeket, ami nem támasztotta alá az ő általa elképzelt dolgokat, azokról kijelentette, hogy hülyeség! EGYETLEN állítását sem tudta dokumentumokkal igazolni! Kell még más ok? Ezen a fórumon is írogatott, aztán mikor kiderült, hogy vannak a témának igazi kutatói (Magoo, Sokolka, JK, és még sorolhatnám) önkéntes száműzetésbe vonult. Annyit még az úrról, hogy a Repüléstörténeti Társaság éves közgyűlése egybehangzóan elmarasztalta tényhamisításért, plágiumért.
Garaik 639558 2018. február 8. 11:05
Válasz erre
Fórum
Fórum

Sziasztok!

Egy kis érdekesség nem csak a magyar festéshez, de most láttam egy másik fórumon. Csak azt nem értem ide – a makettinfóra - miért nem ír az illető…

http://forum.12oclockhigh.net/showthread.php?t=50471

Üdv: Garaik
tyimosenko 639293 2018. február 4. 12:23
Válasz erre
Köszi szépen, Elnar!
Elnar 639289 2018. február 4. 11:23
Válasz erre
fortepan_132674+
fortepan_132674+
tn_800x600_1553810_17427_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_042
tn_800x600_1553810_17427_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_042
tn_800x600_1565144_81271_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_018
tn_800x600_1565144_81271_IMagyar_Kir._Honved_Legiero_rep.esemenyek_muszerfalak_018

Mivel nem lett lezárva:
Valóban Bü 131. A Fortepan 132674 jelű képén belátni a Bücker kabinjába és pont egyezik a műszerezés. (valamint mellénézve a már beazonosított első műszerfal is tisztán felismerhető mögötte)
Podva 639187 2018. február 3. 08:13
Válasz erre
B.701-et Lévai Győző tette hasra 1944 júliusában, tehát bizonyosan kiadták újra ezt a lajstromjelet.
Üdv VIktor
Sokol 639174 2018. február 2. 20:40
Válasz erre
A képen valószínű hogy visszaépített F2 van (3-mas ellenőrző ablak és nincsenek szívótorkok - VISZONT nincs bent a lemezkeret sem a kipuff körül - nézd a hűtő környékét is alaposan át!), az elsőn képen sem látom az adaptereket tisztán a szárny alatt.
piratvitorla 639172 2018. február 2. 20:22
Válasz erre
Szia
Szerintem azért volt F a He-111, mert távolfelderítőnek használtuk...
Podva 639170 2018. február 2. 20:16
Válasz erre
Tényleg...A He111! Mondjuk azt átszámozták B-ről F-re
Podva 639168 2018. február 2. 20:14
Válasz erre
Szia
Gondolom az átadás papírjai nálad vannak :)
Voltak érdekes esetek:pl a FW58-asokat G.221-től számozták G.236-ig, aztán 1940-ben G.247-től folytatták...G-237-től G.246-ig csak 1942-ben adták ki a MWG-től rendelt és elkészült gépeknek.
A megrendelt, de be nem érkezett gépek számát "félretették" Ezért ugorhattak B.631-re a D-kkel
Mi volt a B.701 eredetileg, hogy újra ki kellett adni?
Üdv Viktor
Elnar 639167 2018. február 2. 20:05
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy pont azért kellett He-111-eseket átnevezni F-sorra, mert a B.700-ast lefoglalták a Stukáknak. És valami információ alapján valamikor (mikor még nem vezettem annyira a forrásaimat) Megjegyzésnek a személyzethez Lévai Győző századost írtam be a B.7+01-hez
Emerick 639165 2018. február 2. 19:57
Válasz erre
Hát ha a B-607 - B-609 gépek 1944. január 5-án, a B-610 és B-611 1944. január 14-én lett átadva (az aktuális 10 db-os rendelésből, B-1-esek), akkor ezek a számsorok nekem meglehetősen pozitivista-utópista jellegűnek tűnnek. :)
B-701? Tényleg nem értek hozzá, de szerintem repülő lajstrom számokat sem adtak ki újra. Vagy tévedek?

I.
Elnar 639164 2018. február 2. 19:56
Válasz erre
stukák
stukák

Hungarian Eagles (Punka-Sárhidai-Kozlik, Hikoki Publications, 1996) alapján

Ju 87 B-2, B.601-B.614 (10 db - a 4 db A-1 kivonásával)
Ju 87 A-1, B.603-B.606 (4 db)
Ju 87 D-1/D-3 B.617- (30 db)
Ju 87 D-5 B.701- később ZB.01- (18-20 db)

+ saját táblázat (Pro Modell cikken és fotókon alapul, kiemelve a fotón látott példányok)A B.6+xx sorozat B.6+52-ig tart, ennek a lajstromnak ismert a pilótája így eddig kellett lennie minimum
Podva 639158 2018. február 2. 19:32
Válasz erre
Szia Kicsit nehéz lesz valóban, de megpróbálom:
Ju 87 B-2, (Hivatalosan K-2) B.601-B602
Ju 87 A-1, (Hivatalosan K-4) B.603(?)-B.606 (B603-ról nincs fotó)
Ju 87 B-1, és B-2 B.6+07-B.6+30-ig Nagyon kevés fotó van róluk erős fenntartással kezelendő, hogy mind kiadták-e
Ju 87 D-3 B.6+31-B6+44
Ju 87 D-5 B.6+45-B.6+52
Ju 87 D-5 B.7+01-B.7+12
Ju 87 D-? ZB+01-?

Amennyiben gondoljátok legyen ez vitaindító, Az adatok a Mushroom könyvből és a Revi 14-15. számából valóak...
piratvitorla 639140 2018. február 2. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar Stukákról van esetleg valakinek anyaga (pl. könyv)? Pontosan hány darab, melyik verzió stb?
Sajnos ellentmondásosnak tűnnek a dolgok...
köszi
Planes 639138 2018. február 2. 15:10
Válasz erre
Bár a kabintető alapján ,nem G2 inkább F1.
Planes 639133 2018. február 2. 14:34
Válasz erre
MKHL 110 G22
MKHL 110 G22
MKHL 110 G2
MKHL 110 G2

Olyan fotót nem ismerek,ahol van oldalszám.
ssanyi 639127 2018. február 2. 13:42
Válasz erre
Üdv!

Ilyen fotóra én is kíváncsi lennék, ha lett volna ilyen. Úgy emlékszem nem volt G-2.
sanyi 639113 2018. február 2. 11:51
Válasz erre
Hali!

Láttam róla képet, majd megpróbálom előásni, de nem volt rajta oldalszám.
decente 639110 2018. február 2. 11:36
Válasz erre
Üdv Urak!

Segítséget szeretnék kérni, hátha tud valaki magyar személyzettel repült Bf-110G-2 romboló lajstromjelzésében segíteni.

Előre is köszönöm!

Zsolt
Garaik 638163 2018. január 15. 13:20
Válasz erre
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket, hogy aki tudja, legyen szíves megmondani, hogy a ZO+43 jelű Messerschmitt Me-210 Ca-1 típusú repülőgép melyik alakulathoz tartozott 1944 tavaszán.
Ez a gép lehet, hogy az ABK-Z keretében állomásozott és nem is került harci alakulathoz? Aki a gép további történetével információval rendelkezik, kérem ossza meg velem. A segítségeteket előre is köszönöm!

Segítségeteket előre is köszönöm szépen! Üdv Garai K.
páncélos 637980 2018. január 12. 21:52
Válasz erre
Bocsánat! Nem a légierős részbe szerettem volna beszúrni.
páncélos 637978 2018. január 12. 21:42
Válasz erre
Nimród
Nimród

Ha valakit esetleg érdekel, Nimród a Budai Várban.
cimber 637895 2018. január 11. 16:28
Válasz erre
Nem értem amit írsz...ja de! :-)
Podva 637891 2018. január 11. 14:32
Válasz erre
A mondott fotó 42-43 téli. A gép a G4xx-es 39-es, vagy 40-es szállításból való, gyári szürkén érkezett A gyári festéssel szemmel láthatóan nincs nagy gond(az ék szinte hibátlan...) Csak később "gányolhattak" rá valami nem odavalót...vagy nem megfelelő módon...ennyi
Üdv
ssanyi 637887 2018. január 11. 13:39
Válasz erre
Üdv!

Most felrémlik előttem a keleti frontról egy fotó, a kabinból egy utat fotóztak bedöntve, az Aradó 96 szárnya is látszik. Hatalmas festék kopás és hámlás van rajta, annyira hogy az aktuális felségjel mellett látszik az ék alakú előző felségjel is (dátumokra érdemes figyelni).
A fotó ellentmond annak amit írsz! Ja, nem!
Podva 637886 2018. január 11. 13:05
Válasz erre
Ok, értettem.

Tovább folytatva a megkezdett gondolatmenetemet a Fi-156-okkal kapcsolatban, amennyiben az MKHL-nek lehetősége lett volna a Gólyáik színének megválasztására a Fieseler-gyárnak minden bizonnyal "Krayer-zöldet" írtak volna elő... :) (persze ez csak találgatás!)
Üdv
cimber 637871 2018. január 11. 08:50
Válasz erre
Sehol egy szóval nem említettem, hogy általános érvényű amit írtam...
Podva 637868 2018. január 11. 07:56
Válasz erre
...Illetve kérésre az átvevő ország légierejének igényei szerint festették olyanra amit az hajlandó volt megfizetni...
Podva 637867 2018. január 11. 07:49
Válasz erre
Én azért a vitaindítóban szereplő 1939-ben leszállított Ar 96, illetve az 1942-ben leszállított Fi 156 német szabványtól való eltérését, nem hoznám közös nevezőre a háború végén leesett G6-ossal. Két előbbi esetben keményen fizettük, a leszállított termékért, és kemény minőségi átvételt tartottunk (Több esetben még az is bizonyítható, hogy az éket, oldalszámot, lajstromjelet is a gyárakban festették fel kérésünknek megfelelően. Az Arado esetében is valószínűleg így volt.) Itt további különbséget kell még tenni, hogy egy adott repülőgépet a gyártója szállít-e számunkra, vagy a fronton a LW ad át használatra...
A gyártók valószínűleg azokat a festékeket használták az exportra szánt gépekre, melyeket a LW-nek valamiért nem tudtak eladni...
Üdv VIktor
cimber 637859 2018. január 10. 21:56
Válasz erre
Annyiszor érveltem már azzal, hogy háborús körülmények között nem szentírás minden, ami különösen vonatkozik a gépek festésére. (főként tábori körülmények között)
Lásd a nem régen Szolnokon bemutatott magyar G6-os sárgáját.
Kaptam érte hideget meleget, pedig az nem RLM 04-es volt, hanem 27-es...vagy valami olyan sárga ami éppen volt.
Ezek szerint mégis van benne valami?
Sokol 637839 2018. január 10. 16:41
Válasz erre
Üdv!

Nem eredeti! -, azok a gépek több alkalommal lettek átfestve. Ez a legutóbbi viszont az eredeti anyag elemzését követő bérmunka volt, jól le is mázoltak mindent amit csak találtak ha már hitelesített maga az árnyalat

Belgrádban (ott valójában egykorú jugo javító email van kikenve- talán Thurm és Beschke-, nem a gépekre gyárilag felvitt eredeti alapozó DHK termék és a vegyes alumínium felületekre szánt B.C.6954 típusú Herboloid)és a kasseli(!) emlékek között is van a szín-mintából (pedig a Herbig később lett csak papíron érdekelt itt is, - dehát ők sem olvasták a szakirodalmakat valószínűleg, hogy tudják..)

Az első véletlen képen egy Norvégiában buckázott gólya konzoljai figyelnek.
A mese szerint valami RLM02 takonymáznak kellene gyárilag rajta lenni. Herbo van rajta helyette, -persze gyárilag.

Nézzétek meg a jugo messer képeket! Van ott RLM70 a háttérben, csak a mersun nincs XD

Podva! Milyen kár.
juge75 637798 2018. január 10. 07:55
Válasz erre
Szerintem a Gólya a képen nem egyszínű.
cimber 637796 2018. január 10. 07:50
Válasz erre
A svájci Emilen az eredeti festés (festékréteg) van?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.