<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 642878 | 2018. április 8. 12:22 | ||
Zoli | Adatlap | 642866 | 2018. április 8. 08:51 | ||
Sziasztok, Mai első okoskérdésem: a futóaknák, futóművek milyen színűek voltak, vagy mi határozta meg az eltéréseket köztük, gyártó vagy nagyjavító üzem, vagy csak felhasználó? Aknáknál láttam az alsó világoskékhez hasonló színt, szürkét és zöldessárgás izét vagy ezeket kombinálva. Futóműveknél az alsó világoskékhez hasonlón kívül középszürke volt még gyakori az általam látott képeken. Minden vélemény érdekel, előre is köszönöm! z | |||||
solyom | Adatlap | 642849 | 2018. április 7. 17:50 | ||
Ha jól tudom, akkor nekünk moszkvai gyártmányok voltak. Meg tudja ezt valaki erősíteni? | |||||
f2d | Adatlap | 642832 | 2018. április 7. 15:04 | ||
Kíváncsi vagyok a Royal Class-ban mi lesz? A gárda jelvényt a Ratánál már elsütötték, a DCS MiG-21 meg túl drága. :) | |||||
atika | Adatlap | 642831 | 2018. április 7. 14:42 | ||
Szinte biztos. Korábban Nürnbergben a következő menetrendet vetítették elő: - május: MF "Interceptor" (Gorki Werk nur Export) ProfiPack (70141), - július: MF Royal Class (R0017), - szeptember: MF "Fighter Bomber" (Werk Moskau) ProfiPack (70142). Az utóbb kettőről én még semmi többet nem tudok. | |||||
f2d | Adatlap | 642830 | 2018. április 7. 14:22 | ||
Köszi szépen. Remélhetőleg Zoli tippje is bejön a többféle kiadással kapcsolatban. | |||||
búza | Adatlap | 642823 | 2018. április 7. 13:30 | ||
A 17, 18, 54, 55-ről van kép, szerintem a többi hasonló számú is teflonos lehetett. | |||||
László58 | Adatlap | 642820 | 2018. április 7. 12:41 | ||
O.K. Köszi a korrekciót. :D | |||||
atika | Adatlap | 642818 | 2018. április 7. 12:28 | ||
A doboztetőn egy lengyel géppár húz el a tengerparti strand felett...:) Állat jó! Matrica (nem végleges infó): NDK, Mali, lengyel, román, csehszlovák. Fegyverzet kerettel, színes fotómaratással, maszkkal, gyanta nélkül. | |||||
Zoli | Adatlap | 642814 | 2018. április 7. 10:58 | ||
Szia, Az biztos, hogy a mostani limitált kiadásból elkészületlenség miatt hiányzó fegyverzet keret benne lesz, meg a maratás és maszk is, más szerintem nem. Matrica terén bármi elképzelhető, elvileg többféle Profipack kiadás is lesz különböző jelzésekkel. Én a magyart biztosra veszem, de azt is el tudom képzelni, hogy egy komplett lapot fognak kiadni külön. z | |||||
f2d | Adatlap | 642813 | 2018. április 7. 10:55 | ||
Sziasztok, azt lehet tudni, hogy az Eduard Profipack mit is fog tartalmazni pontosan, fegyverzet, maratás, gyanta és legfőképp matrica terén? Lesz-e Magyar gép? Egy natúr fém MF fel tudna izgatni. :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 642807 | 2018. április 7. 09:49 | ||
Sziasztok Hozzátenném, hogy 21UM-et is kaptunk minimum egy darabot teflonszürke festéssel, az "55"-ről van fotó a Hunavia oldalon. Üdv R. | |||||
Zoli | Adatlap | 642804 | 2018. április 7. 09:19 | ||
Sziasztok, Mindenkinek köszönöm magyar MiG-21 festésügyben a kiigazítást! z | |||||
pigasos78 | Adatlap | 642795 | 2018. április 7. 08:19 | ||
búza | Adatlap | 642794 | 2018. április 7. 08:15 | ||
Szerintem pontosítsuk ezt a festés dolgot! Az MF-ek natúr fém színűen érkeztek, csak lakkozva voltak, az első közepes javítás során lettek ezüstre festve, és a 4406-ostól kezdődően, '81 februártól a PG.-ben, valamint néhányan csapatnál festve lettek terepesek. A Bisz/AP gépek teflon szürkén jöttek és a PG.-s javítás során, valamint csapatnál festve (kétszámos sor, stb. jellemzően a pápai gépek) kaptak terepszínt. A csapatnál festett gépek teljesen más folttérkép alapján lettek tarkák. | |||||
László58 | Adatlap | 642790 | 2018. április 6. 23:16 | ||
Átlagos sötétzöld és okkersárga használható. A gépeken mindig más-más volt az árnyalat, attól függően, milyen régi volt a festés, mennyire szívta ki a nap. | |||||
pigasos78 | Adatlap | 642789 | 2018. április 6. 23:15 | ||
Ezt én is most járom körbe. Doma Sanyi (ex 21-es pilóta, század és Sky Hussars pk.) barátomtól tudom, hogy az MF-ek femszinűek, a Bis-ek teflonszürkék voltak mielőtt megkapták a terepszínt. | |||||
László58 | Adatlap | 642788 | 2018. április 6. 23:15 | ||
Teflonszürkében egyik sem létezett, az MF volt rövid ideig natúr fémszínű. | |||||
ssanyi | Adatlap | 642784 | 2018. április 6. 22:24 | ||
Üdv! Avia-infon fentvannak lajstrom szerint, általában fotó is van. Jó makettezést! | |||||
Zoli | Adatlap | 642781 | 2018. április 6. 22:12 | ||
Sziasztok, Én sima szürke magyar 21-est építenék, ehhez tudtok festékkódot? Illetve még abban tudnátok segíteni, hogy MF és bisz közül melyik létezett szürkében és ehhez gyári számokat is tudnátok adni vagy esetleg fényképet róluk? Előre is köszönöm! z | |||||
Szuhoj | Adatlap | 642779 | 2018. április 6. 22:04 | ||
Sziasztok! Magyar Mig-21PF típushoz Gunze festékkódokat tudna valaki ajánlani? Milyen színeket használnátok a terepszínű változathoz? | |||||
gabcisoft | Adatlap | 642682 | 2018. április 4. 19:42 | ||
Sziasztok Használta már valaki esetleg az RV Aircraft Mig 21-es matrica készletét? (www.hannants.co.uk/product/RVMD7221) A magyar felségjel méret helyes ? Milyen a matrica minősége ? Előre is köszönöm a válaszokat. | |||||
f2d | Adatlap | 642637 | 2018. április 3. 18:04 | ||
zoli75 | Adatlap | 641664 | 2018. március 15. 17:03 | ||
pmheros | Adatlap | 641648 | 2018. március 15. 10:29 | ||
Sennás | Adatlap | 641602 | 2018. március 14. 10:42 | ||
Sanyi nem írtam hogy Magyart akarok:) de tudom hogy NDK-s. | |||||
migi | Adatlap | 641594 | 2018. március 14. 08:53 | ||
zoli75 | Adatlap | 641592 | 2018. március 14. 01:58 | ||
Sziasztok, NDK-s MiG-21MF-et szeretnék építeni és a színekben szeretném a segítségeteket kérni Szolnokon volt egy ilyen makett kiállítva. Üdv., Gyarmati Zoltán | |||||
páncélos | Adatlap | 641561 | 2018. március 13. 10:33 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 641556 | 2018. március 13. 07:56 | ||
sanyi | Adatlap | 641555 | 2018. március 13. 07:40 | ||
Nézd meg tűzoltó, rendőr, "szerv"(?) sisakját elöl! | |||||
Sennás | Adatlap | 641538 | 2018. március 12. 19:09 | ||
vlevi | Adatlap | 641526 | 2018. március 12. 17:47 | ||
Persze, de ez csak nekünk furcsa. Az, hogy európában a latin abc betűit használjuk, az még nem jelenti azt, hogy ugyanazt a hangot is értjük alatta, ezért van az, hogy az angol máshogy "konvertálja" át a cirill abc betűit a saját nyelvére. Semmi furcsát nem találnák az angol Yak írásmódban, ha pl. rovásírást használnánk :) pl, hogy mást ne mondjak, a németek Jakowlew -ként írják, mert náluk a J az ugyanúgy J, mint nekünk, de a v=f (erről Lovas úr tudna mesélni, akit állandóan herrlóf***sz-nak szólítanak :D ), ezért írják w-vel. de.wikipedia.org/wiki/Jakowlew_Jak-3 | |||||
Gabusch | Adatlap | 641500 | 2018. március 12. 08:17 | ||
Azt kell észrevenni, hogy angolul sokkal többen beszélnek, mint oroszul, a Google meg angolra viszonylag jól fordít. Aztán ennek kapcsán a különböző blogok, stb. az angol írásmódot veszi át, akkor is, ha lenne magyar megfelelője. Különösen szembetűnő helységneveknél, mint mondjuk Chernobyl, ami ugye nyilván Csernobil már 32 éve, amióta bekerült a köztudatba a léte. Pripyat pedig mondjuk a Pripjaty-mocsarak miatt mintha már a II. VH óta ismert lenne. Ezt még mondjuk meg tudnám bocsátani, de amikor mellékneveket írnak nagybetűvel, pl. "Magyar termék" "magyar termék" helyett, pláne, amikor ezt valami meglehetősen hazafias szövegkörnyezetben bírják elkövetni, na, azt már nem. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 641496 | 2018. március 12. 06:24 | ||
Ráadásul a magyar helyesírás szerint a nem latin betűs írású nyelvek szavait kiejtés szerint kell írni. Яковлев az Jakovlev. Mint ahogy a Kalasnyikov sem Kalashnikoff. :) | |||||
Gorbils | Adatlap | 641495 | 2018. március 12. 03:40 | ||
Köszönöm szépen a segitséget ! | |||||
vlevi | Adatlap | 641471 | 2018. március 11. 15:21 | ||
Így van, az angolok Y-al írják, mert a J-t dzs-nek mondják. Pl Yakovlev | |||||
Altengernagy | Adatlap | 641461 | 2018. március 11. 12:48 | ||
Ezert szoktam ajanlani az orosz nyelvu wiki-t mert altalaban nem az angol vagy abbol tukorforditott magyar szoveg, hanem joval reszletesebb es foleg helyesebb. VAGY az airwar.ru. Ez az hulyeangolok-angolhulyek baromsaga hogy kavarjak a betuket... es nem csak a betuket hanem a gepek jeloleseit is. Magyar, nemet (lengyel is) stb forras irja "Je", angol(szarmazek) forras irja "Ye". Mert a cirill "Е,е" betut je-nek ejtik ellentetben az "Э,э" betuvel, ami sima e. Pelda... Ка-25Ц -> Ka-25T, Ka-25Ts, Ka-25C, Ka-25B (mert a hulyeje azt latja Hormone-B...) de lattam mar V-t is, mert a B-re hitte azt hogy cirill V... es a sor vegtelen | |||||
vatya1 | Adatlap | 641459 | 2018. március 11. 12:09 | ||
jogos igazad van ezek fő típusok | |||||
zoli1989 | Adatlap | 641455 | 2018. március 11. 11:13 | ||
MiG-21 PF, PFM típusokról ugye csak elfelejdkeztél ? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 641454 | 2018. március 11. 11:04 | ||
Szia Gorbils A Je-7PD az egy növelt fesztávú és emelő-hajtóművel felszerelt MiG-21-változat volt, de a törzsbe szerelt emelő-hajtómű miatt a futóműveket nem lehetett becsukni, fix futókkal repült, vérbeli kisérleti gép volt. A Je-8 meg a 21-es leg-előremutatóbb továbbfejlesztési kísérlete volt, csak az új hajtómű problémáit nem tudták elég gyorsan megoldani, így felhagytak vele (akkoriban a Szu.-ban két sikertelen példány után már közel jártak a gulaghoz). Az I-3U ugyan hasonlít a MiG-19-re, de kissé nagyobb volt a 21-nél is, nem a tipuscsalád része. A valódi nyilazott szárnyú MiG-21 protok az a Je-2 és-2A voltak, az elsőnél még nem voltak áramlásterelők a szárnyon és a törzs erősen szűkült a hátsó vége felé. A -2A-nak már voltak áramlásterelők a szárnyon, és a nagyobb hajtómű miatt emberesebb volt a törzsvég is. Volt egy nyilazott szárnyú Je-50-család is, ezekbe gyorsító rakéta-hajtóművet építettek a függ. vezérsík tövébe. Ezek után jöttek a deltaszárnyú prototípusok. A Je-150/152A/152M ugyan hasonlítanak a 21-re, de kb. másfélszer akkorák (a 152-ek a MiG-25 hajtóművével repültek!), láthatod milyen pici rajtuk ugyanaz a kabintető mint a 21-en. Nagyjából ennyit a választékról, ha még valami érdekel nyugodtan kérdezgess. Üdv R. | |||||
PETI | Adatlap | 641451 | 2018. március 11. 10:52 | ||
Írj egy e-mailt ide kérlek: kape21@gmail.com | |||||
PETI | Adatlap | 641447 | 2018. március 11. 09:29 | ||
MiG-21I Analog! Ki ne hagyd! :) Egyebkent sokmindent odakevertel, aminek nem ott van a helye. | |||||
Gorbils | Adatlap | 641444 | 2018. március 11. 09:01 | ||
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni tőletek! Szeretném idén a 1/72 Mig-21 sorozatott befejezni, de akadályba ütköztem főleg a prototípusok gyanánt! A Fő (amit sorozatgyártásban készíttetek) típusok már szerintem megvannak sima Fishbed,M,R,MT,SMT,Bis,F-13. Prototípusok közül pidig a A-144, E-150 ! Ugye még kell hozzá U, UM :) Nos fő problémám ! A wikipédia szerint volt vagy 30 db prototípus, amit a wiki JE máshol YE jelzéssel ír! De találtam még E és I jelzésű típusokat nah már itt ki akadtam! • MiG-8 • I-211 • I-250 • I-270 • I-320 • Ye-8 • I-350 • I-380/I-410/I-3/I-5 • I-7U • I-75 • Ye-150 * Ye-152 • MiG Skat • MiG-110 • Project 1.44 • Project LFI • MiG-105 • MiG-33 • MiG-XX LMFS MiG-1.27 • MiG-41 PAK DP Ugye ezek közül nem mind kapcsolódik a Míg-21 hez ! A gond ott keletkezik, hogy én összesen (tehát FŐ, PROT. Két ülésesből) olyan 14-15 darabnál szeretnék megállni! (Mert ha nem teszem, akkor öröké építem őket annyi időm pedig nincs) Ebből van már 11 már meg van így 4 prototípus hely szabad! És most eljöttek a kérdéseim! Van a Modelsvit I-3U (I-420) ez a MiG–19 szárnyát alkalmazó első prototípus? Ha nem akkor melyik az? Artmodel Mikoyan Gurevich E-8/2 ez is Míg-21 csoporthoz tartozik? Ha E-8/2 ide való akkor E-152M kiesik! A kacsaszárnyak miatt! Amodel E-7PD Mig-21 prototípus? És még van a E-152A Ami a 2 db hajtómű miatt érdekes! Vagy estleg amit ti ajánlatok ami ide tartozik és érdekes ! Bocsi hogy hosszú lett köszönettel Gorbils | |||||
Altengernagy | Adatlap | 639510 | 2018. február 7. 14:41 | ||
Zsiiir. Na EZ elmond mindent. | |||||
pmheros | Adatlap | 639503 | 2018. február 7. 13:01 | ||
migfun | Adatlap | 638930 | 2018. január 30. 13:36 | ||
Szia! Időnként fel kell nézni az ebay-re, mindíg akad egy kósza makett... :) Mondjuk én leveleztem már le ilyet előre az eladóval, és simán megjött. Pont egy akkor máshol nem talált "U" volt az áldozat :)) | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 638893 | 2018. január 29. 23:31 | ||
Na az biza jó lenne. Bár ha megállnak a PF-nél már az is előrelépés lenne (nekem...saját érdek...ccc...) :DD Azóta cserebere rovatban beszereztem egy jól kinéző bilek U-t, ezzel el leszek egy ideig. | |||||
Zoli | Adatlap | 638853 | 2018. január 27. 22:15 | ||
Én se bánnám, annyi bőrt húzzanak le róla, amennyi nincs is! z | |||||
pigasos78 | Adatlap | 638852 | 2018. január 27. 22:08 | ||
Remélem Eduardék azért nem állnak meg az MF, PF, PFM "triónál"... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A futószárak gyárilag fényes világos vagy halványszürkék voltak (ez még egy gépen belül is lehetett eltérő pl. csre miatt is), a futóaknák azok gyártó cégenként (tehát típusváltozatonként is) és időszakonként is változhattak (középszürke is volt, ó-arany is volt). A nagyjavítás után meg az üzemeltető megrendelése/megegyezése is befolyásolta a nagyjavító cég festését. Szóval el kell dönteni, hogy milyen felségjelű és állapotú makettet akar építeni az ember, és ennek alapján utánajárni/kérdezni a részleteknek.
Üdv R.