/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.
romsitsa 640623 2018. február 25. 14:51
Válasz erre
Hali,

tudtommal a páncélkocsi pontos típusa, amiről Lenin szónokolt, nem ismert. Annyi biztos, hogy két kocsi várta a pályaudvaron és mindhárom Austin szériából volt kocsi a városban. Az is fix, hogy a múzeumban levő kocsik nem lehettek, a replikák pedig modern alvázakra épültek, közük nincs az Austinokhoz.

Üdv

Á
Gabusch 640620 2018. február 25. 14:12
Válasz erre
Igen, vannak Austin makettek. Ami problematikus, hogy amennyiben Te ezt a magyar utánérzést akarod megépíteni, akkor én amondó lennék, hogy megveszed a legolcsóbb, mondjuk lengyel páncélautót (itt is fel szokott tűnni néha a Csereberében) leginkább a kerekei miatt és építesz egyet magadnak a fényképek alapján. Ugyanis teljesen más, mint az eredeti Austinok, nézd meg az origós cikkben a fotót! Hátrébb vannak az első kerekei, csapott a háta, hűtőrácsa van, csak így az első blikkre.

www.scalemates.com/search.php
csosza 640617 2018. február 25. 13:41
Válasz erre
Köszi az infókat. 1972-ben lakóhelyemen Gyomán isdobosként már megcsodáltam, utána jött a Pajtás (vagy Kisdobos) újság melléklete a papírmodelllel. Kecelen már láttam is néhány éve. De makett van-e róla, vagy a mintúul szolgáló Austin-ról?
Krisz76 640613 2018. február 25. 13:15
Válasz erre
pmheros 640604 2018. február 25. 11:37
Válasz erre
mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/
Van ott elérhetőség.

Üdv.: pmheros
Krisz76 640597 2018. február 25. 09:53
Válasz erre
Üdv Kollégák!
Az mhrfweb.makett.org/ oldalt ki szerkeszti? Szeretném felvenni vele a kapcsolatot. Van valami elérhetőség hozzá?
migi 640589 2018. február 24. 23:07
Válasz erre
www.origo.hu/auto/20160418-felujitottak-a-magyar-lenin-pancelauto-masolatat.html

Tetszik , komonista provokáció volt a felújjitás , vannak még hülyék ,
migi 640588 2018. február 24. 23:03
Válasz erre
agriamodeling 640587 2018. február 24. 22:08
Válasz erre
Sziasztok!

Az internet népe szerint az Austin-Putyilov nem lehet, mert Lenin 1917-ben szónokolt a páncélautón, az A-P viszont csak 1918-tól készült. De mivel nagyon hasonlít az eredeti Austin páncélautóhoz, egy olyan makett meg jó pár részletfotó pl Kubinkából segíthet:

svsm.org/gallery/austin/IMGP3055

Abban a legtöbben egyetértenek, hogy a Szentpéterváron kiállított jármű csak 1919-ben épült, tehát kizárt, hogy azonos legyen.
A nálunk is országszerte körbejárt autót én is láttam még kisdobosként Verpeléten, de ez csak egy hasonló dolog volt, talán Csepel alvázon. Max nosztalgiázni jó, vagy pont ezt a magyar “replikát” megépíteni. A mai napig létezik, fel lett újítva :)

T
Gabusch 640586 2018. február 24. 21:37
Válasz erre
Nem akarok marhaságot mondani, de talán egy Austin-Putyilov alapján csináltak valami többé-kevésbé hasonlót. Esetleg ezért egy olyan megfelelő alap lehet az átalakításhoz, ha egyáltalán olyan van.

Egyébként én elég sokszor láttam, mert elég sokáig a Pajtás újság szerkesztőségében állt hátul a sarokban, ami viszont az iskolánk mellett volt, így ahányszor mentünk kajálni, el kellett menni mellette, meg a tornaterem felé is.
csosza 640583 2018. február 24. 21:11
Válasz erre
Urak!
Tud-e valaki arról, hogy a "lenin páncélautót" gyártja-e valamelyik cég. Még régen papírmakett formájában megvolt nekem, talán a kisdobos című újság mellékleteként.
Most érdekelne, hogy van-e "komolyabb" makett is:
Gabusch 640525 2018. február 23. 22:13
Válasz erre
Nagyon fontos kérdés (mármint nekem).

Úgynevezett hobbiüveget mivel lehet viszonylag szépen vágni, lehetőleg valami extra berendezés beszerzése nélkül?
Emlékszem, hogy egyszer snitzerrel vagdostam egy délután egy kisebb "tárló" elkészítése érdekében, de hátha van valami jobb módszer. Ez most sajnos egy 100x50x17 cm-es doboz lenne, a marha nagy repülőimet szeretném elhelyezni a szekrény tetején, viszonylag pormentesen (tudom, hogy vonzza a port, ahogy kell, de ezt le lehet törölni anélkül, hogy benne a gépek különösebben sérülnének). Ebből adódóan kell vennem 3 db megfelelő méretű táblát és szét kell vagdosnom az egyiket a megfelelő méretre. Az egy méteres hossz miatt "kicsit" tartok tőle. A 2mm vastagságúban gondolkozom, a saját súlyát remélhetőleg meg tudja tartani ebben a méretben, de szükség esetén középen alá is tudom támasztani.
Gabusch 640504 2018. február 23. 15:13
Válasz erre
Köszi, akkor veszek ilyet.

A pillanatragacsos cucc egy ideig még simán csiszolható, aztán valóban problematikussá válik. Én főleg műgyanta figurák másolatán alkalmaztam kisebb átfaragásoknál (könyök, térd, stb.), ott ugye, ha nem abszolút tökéletes a csiszolás, az sem okoz ordító gondot, mert elmegy a ruha gyűrődésének, varrásának, stb.
tyimosenko 640498 2018. február 23. 13:10
Válasz erre
Az Alteco A+B nagyon jó anyag. Nyállal vagy folyadékkal szépen lesimítható. Mondjuk nálam sajnos elég könnyen kipereg, úgyhogy akár 5ször is újra kell tömítenem vele egy-egy rést...
Lehet belőle hártyavékony vászonimitációt is csinálni vagy akár a műanyagot kipótolni, egyszerűbb formájú alkatrészt csinálni.

A klasszikus pill. ragasztó+szódabikarbónát még nem próbáltam, de ha kőkeményre száradó anyag kerül a műanyag mellé, az szerintem nem túl jó. Nehogy csiszoláskor az ember a műanyagból is veszítsen.
Willi 640497 2018. február 23. 13:07
Válasz erre
Gabusch 640492 2018. február 23. 12:16
Válasz erre
A pillanatragasztó+szódabikarbóna kombóhoz: az első 3-5 percben még viszonylag képlékeny, snitzerrel faragható, csak félő, hogy esetleg onnan is lejön, ahonnan nem kéne. Kb. 15-20 percig utána könnyen csiszolható, utána már kőkemény.
Willi 640489 2018. február 23. 11:45
Válasz erre
Szia!
Még nem használtam papírhoz pillanatragasztót. Ezt a szódabikarbónás dolgot pedig nem is hallottam még.
Mennyire lesz kemény a massza? Könnyen lehet csiszolni?
Köszi!
romsitsa 640485 2018. február 23. 09:35
Válasz erre
Hali,

ha nem kell sok anyag a pótláshoz, akkor pillanatragasztó+ szódabikarbóna a leggazdaságosabb szerintem. Hátránya, hogy csiszolással lehet kihozni a végső formát. Az előnye, hogy kikeményíti a papírt is.
A kétkomponensűek a ragasztóknál lesznek, de Miliput nincs, csak a makett boltokban.
Ha az alapréteg stabil, akkor a putty sem reped.

Üdv

Á
vrauko 640480 2018. február 23. 07:29
Válasz erre
Szia! Nem repedezik egy idő után, miután megszáradt?
Willi 640477 2018. február 22. 21:21
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek. Okosabb lettem.
Gabusch 640470 2018. február 22. 19:52
Válasz erre
Köszi. Még azt szeretném kérdezni, hogy melyik részlegen keressem? A szerszámok, stb. között, ahol a ragasztókat is árulják, vagy a kreatív részen (papírok, ceruza, festékek stb.?).
warbirds 640466 2018. február 22. 19:12
Válasz erre
Passz, Milliputot nem használtam még soha. De ha jól emlékszem, akkor Kormos Peti is ilyet használ, tehát rossz nem lehet. :D
vilka01 640465 2018. február 22. 19:11
Válasz erre
Én is dolgoztam papírral én a Tamiya White Putty-t használtam. Tamiya Lacquer Thinner-el hígítható.
Gabusch 640462 2018. február 22. 16:40
Válasz erre
Szia!

Ez hogy viszonyul a Milliputhoz felhasználhatóságát tekintve? Ugyanis fogytán van és nem kaptam a múltkor. Auchanba meg sűrűn járok, mert a környéken ott jó a kenyér.
warbirds 640461 2018. február 22. 16:00
Válasz erre
Szia!
Az Alteco A+B Epoputty nagyon jó szerintem. Nedves ujjal jól símítható, kőkeményre szárad és jól csiszolható.
Ja, és Auchan, Tesco-ban is kapható! :)

www.ebay.co.uk/p/ALTECO-a-B-EPO-Putty-100g-Adhesive-for-Aquarium-Use/1012734722

Üdv,
warbirds
Willi 640456 2018. február 22. 15:26
Válasz erre
Sziaztok!

Nem vagyok tisztában a speciális makettezéshez használatos, vízzel hígítható tömítő és gittelő anyagokkal, ezért segítségre lenne szükségem.
Mivel papírral dolgozom, nem lehet szépen ívelő, gömbölyített formákat létrehozni. A cikkek kivágása és összeragasztása után sem tökéletes. Ezért gittelni kell. Eddig Neoflex késtapaszt használtam, amit hol nitro hígítóval, hol lakkbenzinnel hígítottam. Lassan száradt és büdös is. Most kedvem lenne változtatni.
Azon kívül lenne-e javaslatotok, milyen két komponensű "gyurma" az, amit szintén vízzel lágyabbá lehet dolgozni és miután felhasználtam, a levegőn megszárad, megkeményedik és még csiszolni is lehet? Tudom vannak a putty-k, de annyi féle létezik, hogy csak nézek.

Előre köszönöm!
m7priests 640453 2018. február 22. 12:57
Válasz erre
Szia!
A Sherman családban kis túlzással szinte bármilyen relációban előfordulhatott, bármi. Alapvetően azt kell eldöntened, hogy konkrét járművet akarsz-e megépíteni vagy csak egy olyat, ami szerepelhetett a színtéren. A konkrét járműnél a fellelhető képek alapján kell ugye elkészíteni a kiszemelt áldozatot. Ha nem konkrét jármű, akkor szerintem nyugodt szívvel használhatod a split-hatch kibúvós M4A3-at tüskés átalakítással, de annak mindenképpen nézz utána, hogy mely területeken kerültek bevetésre az ilyen átalakításon átesett gépek. Most fejből nem mondanám biztosra Iwo Jimát, de szerintem ott voltak ilyenek. Fontos a festési sémák kikutatása is, mert akár egységenként eltérő lehetett. Ha nem jutsz eredményre keress meg akár itt, akár privátban és akkor utána nézek a könyveimben.
Sennás 640452 2018. február 22. 12:34
Válasz erre
Sziasztok. Tegnap(?) volt 170éves a Magyar Honvédség! Elméletileg volt az M1 Tv-n egy műsor. Nem találom a "filmet" sehol, volt egyáltalán régi/új filmjelenetek a Honvédség technikai állományáról?--nem a beszélgetős rész érdekel--a technika.Köszönet!
jános 81 640308 2018. február 19. 16:17
Válasz erre
Köszi szépen gyors választ! Azért gondoltam hogy zimmerit van rajta mert ha rákattintok a képre akkor teljesen olyan. Illetve ahol ezt találtam alapvetően ott is igy osztályozzák a járműveket, hogy early ,mid etc..Igy vizsgálódva azt figyeltem hogy igazából extra kiegészítő csak egy parancsnoki búvó kellene. Nem tudod vagy tudja valaki hol lehet ilyet beszerezni?
Még egyszer köszönöm!
romsitsa 640289 2018. február 19. 11:42
Válasz erre
Hello,

ránézésre a grafika a Totenkopf 932-es kocsijáról készült, az a fotók alapján nem volt zimmeritezve.

A láncnál annyi történt emlékeim szerint, hogy a legelső tigris lánc a VK 36.01 lánca volt (ez maradt a transzport lánc?). Ezt később kiszélesítették egy oldalsó betoldással, így a bal és jobb oldali láncok a továbbiakban nem voltak felcserélhetőek. Ez a megoldás a gyakorlatban nem vált be és az egyszerűsítés jegyében ugyan azt a lánctalpat szerelték mindkét oldalra. Még később jégkarmokat adtak a lánc felületére.

A gyártási különbségeknél nem beszélhetünk korai, közép, kései kivitelről, mert elég alaposan dokumentált a típus.
Ha találsz egy szimpatikus "mid" kocsit, és megvan, hogy mikor gyártották, akkor annak a szériának a specifikus jegyeit kellene összevetni a Zvezda makett lehetőségeivel.
Pl. itt egy lista:
www.alanhamby.com/changes.shtml

Üdv

Á
jános 81 640279 2018. február 19. 11:06
Válasz erre
3SS-PzGrenDiv_Kursk_july43
3SS-PzGrenDiv_Kursk_july43

Üdvözletem mindenkinek!

Egy érdekes kérdésben (lehet csak számomra) kérném a segítségeteket. Szeretnék építeni egy Tiger I diorámát van is egy Zvezda Tigerem early kadás. Azonban szeretném kipróbálni a zimmeritezést. Most a kérdésem az hogy elő fordulhat-e hogy az early version-re is applikáltak (ezt a képet, illusztrációt találtam és ha jól látom mintha lenne rajta , vagy csak a mid. production-től kezdve? Következő dilemmám jól tudom -e az early és mid közötti leg szembetűnőbb különbségeket: a parancsnoki búvó más, Feifel szűrőt már nem alkalmazzák, a "lámpa" bekerül elől középre a homlok lemezrészre és 1 db, a tornyon a korábbi pisztoly lőrést elhagyták, hátsó részen megjelenik a csőrögzítő, illetve amiben én nem látom mi a változás új típusú lánctalp. Az én általam olvasottakban az állt hogy két típusú lánc volt egy ún "Marschkette" ez volt a szélesebb és egy "Verladenkette" a szállításhoz. Illetve említést tesznek hogy a lánc talp ún "mirror track" volt majd később "pattern track" lett. Mit jelent ez, mert a fényképek alapján én nem tudom felfedezni a különbséget. Legvégül honnan tudnám beszerezni azokat a kiegészítőket amivel át tudom alakítani, hogy zimmeritezéshez megfelelő legyen a történelmi hűség kedvéért? Íme a fotó amit említettem:
Várom a segítő hozzászólást!
Tisztelet!
Gabusch 640001 2018. február 14. 22:22
Válasz erre
Ha spanifer nem is, de gurtni szerintem szükségképpen volt már akkoriban is, mert azzal húzták a redőnyöket is. Mondjuk már, ahol, mert ugye a franciák és amerikaiak inkább a spalettákat részesítették előnyben (az angolokat nem tudom).
Gaunt93 639988 2018. február 14. 20:10
Válasz erre
Trumpeter-M4A3-MEDIUM-TANK-172-scale-kit-7224-380862110864
Trumpeter-M4A3-MEDIUM-TANK-172-scale-kit-7224-380862110864
tumblr_os2oyg22iv1tt3zuno1_1280
tumblr_os2oyg22iv1tt3zuno1_1280
Marine_M4A3_Sherman_of_the_5th_Tank_Battalion_in_ditch_Iwo_Jima
Marine_M4A3_Sherman_of_the_5th_Tank_Battalion_in_ditch_Iwo_Jima

Sziasztok!
Sherman harckocsikkal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni... Adott a Trumpeter 75mm-es löveggel szerelt M4A3 készlete. Egy Csendes-Óceáni hadszíntéren szolgált vasat szeretnék belőle építeni, a gyártó pont egy ilyenhez ad matricát. Viszont a készlet a korai parancsnoki kupolával adja a harckocsit (amihez valók a matricák, azon a képek tanulsága szerint tényleg olyan volt), viszont én inkább egy "tüskés", oldaldeszkákkal szerelt M4A3-at szeretnék építeni. A neten nem nagyon találtam korai A3-at, amin ilyen konverziókat hajtottak volna létre, csak a kései kupolával szerelt példányokat (abból viszont jó sokat). Tud valaki esetleg valami infót arról, hogy voltak-e korai A3-asok ehhez hasonló, tábori körülmények között végrehajtott beavatkozásokkal, vagy szerezzek egy kései kupolát?
Köszönöm! :)
Sennás 639971 2018. február 14. 14:49
Válasz erre
8777151-1943-dodge-wc51-std
8777151-1943-dodge-wc51-std
8777165-1943-dodge-wc51-std
8777165-1943-dodge-wc51-std
WLA-Trailer-1
WLA-Trailer-1
WLA-Trailer-2
WLA-Trailer-2

Sziasztok.Kérdezném tisztelettel a 2.Világháborúban az USA ha szállított valamit utánfutón,tgk platón azokat hogy kötözték le? Csak madzag/zsineg nehezebbet drótkötéllel le ne essen? Ilyen szeretnék (nem biztos hogy valós) de tetszik. Gondolom "modern" spaniferes rögzítés akkoriban szóba se jöhetett. Miképp oldjam meg(kössem le)? Köszönettel SENNÁS
Laac 639959 2018. február 14. 11:06
Válasz erre
1725-18789
1725-18789

Sziasztok!
Keresek Zvezda T-72-höz torony alsó részt. Itt a kép bal oldalán láthatót. 1:35 ös kellene. Ha esetleg valakinek lenne kimaradt az megköszönném.
Üdv: Laac
László58 639767 2018. február 11. 23:51
Válasz erre
Ez talán segíteni fog:
https://modelingmadness.com/scott/mod/rus/mig144.htm
zsocate 639765 2018. február 11. 23:15
Válasz erre
Sziasztok!

Szu-47 és MiG 1.44 kabinbelső, futóműakna és futószár színekben tudna valamelyikőtök segíteni?

Köszi, üdv:
Zsolt
pigasos78 639764 2018. február 11. 22:15
Válasz erre
Szia.
Köszi a kimerítő választ. Valahogy én is így gondolom. Szerintem as SJU-7 lesz picit átépítve hozzá. Azt teszem az "E"-be, van itthon egy Pavla, szerintem megjárja. Az utolsó linket hatványozottan köszi.
Szabi
GR74 639753 2018. február 11. 20:26
Válasz erre
Szia!
A kérdésed kíváncsivá tett, mert egyrészt eddig azt sem tudtam, hogy a görög A-7esek különféle katapultülésekkel repültek, másrészt nem nagyon hallottam még SJU-10/11/12 ülésekről. Első keresésre én is mindenhol csak a Wolfpack készletébe botlottam, de ezen kívül semmi. Még az ejectionsite oldal sem ismeri (pedig az tud ezt-azt).
Más irányból kezdtem keresgélni, mert ahogy a Martin Baker katapultüléseknek is százféle elnevezése (és klónja) van, attól függően, hogy melyik gépbe teszik bele (gondoljunk csak az MB Mk10-es klónjaira a Tornadotól a Mirage 2000-esen át a Gripenig), úgy a SJU üléseknél is hasonló a helyzet.
A lényeg: a Stencel cég gyártja az S-III-S katapultülést, aminek az A-7-be épített változata az SJU-8 (az AV-8B Harrierben SJU-4 néven fut - gondolom apróbb változtatásokkal). www.ejectionsite.com/frame_sg.htm (itt kattints rá oldalt az S-III-S linkre). SJU-10/11/12-est viszont sehol sem találtam. A Wolfpack gyanta termékeit és görög TA-7-esek képeit nézve, szerintem ugyanaz a SJU-8-asról lehet szó, csak mivel a kétüléseseknél gyakran különbözik a két ülés (a Gripennél is), ezért lehet, hogy egyes források más számot akasztottak rá. Az biztos, a képeken is látszik, hogy külsőre annyi különbség van az ülések között, hogy az elsőnek van egy "felépítménye" (valószínűleg plexitörő).
1/72-ben szerintem nem tévedsz nagyot, ha szerzel egy SJU-8-as(ra nagyon hasonlító) ülést és az elvárásokhoz alakítod.
Egy kis segédanyagot találsz itt:
www.ejectorseats.co.uk/stencel.html
sárkányos 639743 2018. február 11. 18:04
Válasz erre
Sajna a Wolfpack nem gyártja 72-ben ezt a készletet.
pigasos78 639730 2018. február 11. 15:23
Válasz erre
De jó, itt meg 11 és 12...:) és akkor ezek 1/72-ben?
Egyébként nagyon köszi! :)
sárkányos 639728 2018. február 11. 15:18
Válasz erre
pigasos78 639721 2018. február 11. 13:56
Válasz erre
a8f6fd79986912ca23a48d500069aaa4.jpeg
a8f6fd79986912ca23a48d500069aaa4.jpeg

Sziasztok.
Katapultülésekben jártas kollégák segítsége kellene.
Görög A-7 és TA-7 Corsaireket kezdek lassacskán építeni. Egy görög fórumon megkérdeztem, hogy milyen üléseket használtak? Kiderült, hogy az A-7H-k Escapac üléssel voltak felszerelve,az E-k pedig SJU-7-el. Ez oké. Viszont a kétüléseseknél gondban vagyok. A görög kolléga azt mondja, hogy a TA-7H-k szintén Escapac ülésesek voltak, a TA-7C-ben pedig SJU-10 és SJU-11 volt. Na eme két utóbbival vagyok gondban. Nem is találok ilyet...van ezeknek vmi más számozása? Sajnos kevés a részleteket mutató görög fotó. Miket tegyek a TA-7C-be?
Köszi a válaszokat, Szabi.
pmheros 639375 2018. február 5. 15:34
Válasz erre
hqt007
hqt007

Annak aki hasonlóban gondolkodik: Hauler Models HQT007
(A kis képről leolvashatók a méretek.)
Találtam ebay -en, megvettem.

Üdv.: pmheros
Bobafett 639374 2018. február 5. 15:33
Válasz erre
Szia!

Ha jól látom szegedi vagy. Van ott ez a bolt.

Két féle is van.

https://www.barat.hu/search.php?search_query=k%C3%B6rsablon&submit_search=
pmheros 639370 2018. február 5. 12:18
Válasz erre
Edu 00 027 körsablon
Edu 00 027 körsablon

Üdv!

Körsablonra volna szükségem.
Van itthon Eduard 00 027 számú készletem, abban 0,8mm -től 6,1mm átmérőig vannak körök. Olyasmit keresek ami nagyobb 5 -10mm átmérőjű tartományt tartalmazná, 0,3 vagy 0,5 mm körüli fokozatokkal. Aki ismer ilyesmit az nevezze nevén legyen szíves gyártó és pontos termékazonosító szerint.

Köszönöm!
Muzzy 639364 2018. február 5. 10:50
Válasz erre
Folyadékot az alábbiak szerint lehet felvinni a gépekre: egyenként 100 ml (gramm) tartályban, de az összes folyadéknak be kell férnie egy egy literes zacskóba úgy, hogy a zacskót le lehessen zárni, amennyiben a repülőtér nem képes a folyadékokat ellenőrizni. Utána kell nézni a repterek honlapján, egyes repülőtereken ugyanis van már olyan berendezés, amelyik át tudja vizsgálni a folyadékokat és ott nincs ez az egy literes zacskózás.
A fapadosok a fedélzeten elfogyasztandó innivalót tiltják, nem az egy literes zacskóban lévőt. Kereskedelmi érdekük, hogy a fedélzeten vásárolj, illetve kontrollálni tudják az alkohol fogyasztását megelőzendő a rendzavaró utasok kialakulását. A reptéri boltban vásárolt piát is felengedik, csak ne nyisd ki a fedélzeten.
Röviden, 2 dl folyadékkal ne nagyon próbálkozzál. A feladott poggyászban meg tűzveszélyes anyagot az ICAO 18. Függelék kézikönyvében előírt feltételekkel (mennyiség, csomagolás módja, együttcsomagolás más anyagokkal, stb) lehet szállítani.
Muzzy
Safranek 639321 2018. február 4. 21:01
Válasz erre
Olcsó légitársaságnál (pl. Wizz stb.) semmilyen folyadékot nem vihetsz fel, függetlenül, h mennyi az annyi.
pikkasz84 639315 2018. február 4. 20:03
Válasz erre
Bocsánat, egy kis kiegészítés az előző hozzászólásomhoz:

Kézipoggyászból vesznek ki minden olyan folyadéknak minősülő dolgot, ami 100 ml-t meghalad, tehát nem vihető fel a gép utasterébe. Viszont poggyászban felvihető, ott engedélyezik.

Viszont a tűzveszélyes anyagokat se így-se úgy nem lehet..
pikkasz84 639314 2018. február 4. 19:52
Válasz erre
Szia Sys!

Tűzveszélyes anyagokat abszolút nem, azt a repülőtéren elveszik, és kukázzák. Megy a szemétbe.

Ha a későbbiekben te szeretnél majd utazni: bármilyen folyadékot 50 ml-ig lehet felvinni. Az ezt meghaladó mennyiségűeket azonnal elveszik, és értékre, menyiségre való tekintet nélkül kukázzák. ( legyen az Sampon, vagy húgy évnyi hitel árú parfüm, vagy üdítő..) akármi. Múltkor egy kollégám 1 L jóféle Szabolcsi szilva pálinkáját akarták kukázni, csak elkértem, visszavittem a parkolóba, és a komám rokonainak visszaadtam, hogy vigyék haza.. A Rosman üzletekben van speckós utazó csomag repülő utazásokhoz kitalálva, úgy összeállítva, a leg szükségesebb dolgokkal, hogy ne vegyék el.

Üdvözlettel:Pisti
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.