<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Fóka | Adatlap | 645645 | 2018. június 11. 09:45 | ![]() | |||||||||||||||
Chrisi | Adatlap | 645599 | 2018. június 9. 13:54 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka, Az Eastern Express 737-es engem is sokkolt, ráadásul annyira, hogy a 737-300-asom törzse végül a Revell 737-800-as készlet alapos átszabása révén készült el. Annyiban szerencsém volt, hogy az Eastern Express készleteket sikerült félkész állapotban, akciósan beszereznem (darabját 2000 forintért), így annyira nem viselt meg, hogy csak a szárnyakat, a vezérsíkokat és a hajtóműveket használtam fel az eredeti Eastern készletből. Az így készült hibridről csatolva pár kép, illetve ezúton is köszönöm a gép orrán látható , általad nyomtatott Boeing 737-300 feliratot! | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645598 | 2018. június 9. 12:07 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! A fehércső-projekt állása: készen van az első három. A B-737-300 még alakul - a kezdeti meghökkenés lassan múlóban. Ha a felesleget lefaragom, egészen szép makett kerül ki belőle. És hát berepült a képbe egy Revell A380-as is, ha már modernkedek. Az 5 úgyis kerekebb szám, mint a 4. Utóbbi még dobozban pihen. Fóka | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645571 | 2018. június 8. 16:11 | ![]() | |||||||||||||||
Mai hír: index.hu/tech/2018/06/08/a_jovo_repulojen_nem_lenne_ablak/ ... . ... ...! ... ... ...! ...? ... ... ... ... . ...! ... . ...* * - öncenzúra Fóka | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 645541 | 2018. június 8. 07:41 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka ! A sok bosszantó apróság mellett azért van egy kis öröm is a képeken: a szárnyak pozicionálása az egymáshoz ragaszthatósággal mintha visszaidézné némelyik Plasticart makettet... Az eredmény biztosan szép lesz, kitartást ! | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645537 | 2018. június 7. 21:44 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! A dráma elkezdődött, nekiláttam az EE B-737-300-asának. Megrázó történet következik, csak erős idegzetűeknek! A törzsfelek olyan szinten nem illenek össze, hogy szinte centiméterenként hol lejjebb, hol feljebb van az egyik a másikhoz képest, és az egész széthajlik, gumikkal lehetetlen összeszorítani. Ilyenkor még a pillanatragasztó sem segít. Barbár és ritkán használt megoldáshoz voltam kénytelen folyamodni: felhevített csipeszvéggel pár ponton összeolvasztottam a törzsfeleket, így a gyors hűtés után elfogadhatóan összeálltak. Ezek a pontok csiszolással és tömítéssel később eltüntethetők (1-2. kép). A pilótafülke ablakeleme sírnivalóan gyenge: legalább 1 mm-rel keskenyebb, mint a törzs (2. kép). Az ablakok átlátszóságát meg akarom őrizni, ezért a szintbe tömítés szóba se jöhet. Mivel a törzs formája arányos, azon nem keskenyíthetek, ezért majd a kis átlátszó darabot kell forrásban lévő vízbe mártogatva meglágyítani és a helyes méretre igazítani. Ez nálam általában kétesélyes: vagy sikerül, vagy nem. Az utolsó kép pedig azt szemlélteti, hogy a bumfordi szárnyfelek is olyan mértékben kajszák, hogy ennyi csipesz kell a többé-kevésbé elfogadható összeillesztés rögzítéséhez. A Skyline makett valóban ígéretesebb, de a kockát már elvetettem, és most igyekszem a kihívásnak megfelelni és csak az elengedhetetlenül szükséges mértékben bosszankodni. Fóka | |||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 645517 | 2018. június 7. 14:25 | ![]() | |||||||||||||||
A 737/300-as család legjobb makettje szerintem ez:www.dacoproducts.com/KSky03b.php Aránylag korrekt ár, és jól építhető, pontos makett. | |||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 645516 | 2018. június 7. 13:52 | ![]() | |||||||||||||||
Értem, de egyenlőre én nem tervezek keletről makettet beszerezni (az ICM szoros kivétel, bár én autózom), nincs túl jó hírük az orosz/ukrán/moldáv ect. gyártóknak. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645510 | 2018. június 7. 12:16 | ![]() | |||||||||||||||
...na, a szokásos hibajavítás (miért is kapkodok?...) - két törzsbetoldást - a törzsnek negatív állásszöge van a földön álláskor | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645509 | 2018. június 7. 12:13 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Ez az idézet vélhetően a 737-200-asra vonatkozik, ha már az Airfixet hozza fel alternatívának. Ez az Airfix kit nekem is megvan, de abból csak hatalmas munkával lehetne 300-ast csinálni, beleértve a szárnyak és a vezérsíkok teljes átszabását, a hajtóművek legyártását és egy törzsbetoldást. Én 737-300-ast akartam, amit viszonylag kevés cég adott ki, és azokból is csak az EE volt elérhető. A gyár termékeivel korábban is találkoztam, az An-24 pl. nem volt annyira gáz, de ez a 300-as igen. Alternatívaként szóba jöhetett volna a Revell 737-800-as készlete, de az meg a részletes kidolgozása mellett pontatlan: a kerekek hossza miatt a törzsnek negatív állásszöge van a törzsnek földön álláskor, ami utoljára a 200-as változatra volt jellemző, ennek ellensúlyozására pedig a hajtómű-gondoláknak pozitív állásszöget adtak, amit a gondola formája miatt nehéz orvosolni. Fóka | |||||||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 645505 | 2018. június 7. 11:00 | ![]() | |||||||||||||||
Hát, nem akarok okosnak tűnni, de minimális guglizással lehet találni ezt-azt. A britmodeller.com-on nagyon diplomatikusan azt írták: "Eastern express are not the best kits and require a lot if work but is like them and they look like a 737. I would say the airfix kit is better and requires a lot less work." | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645498 | 2018. június 7. 09:24 | ![]() | |||||||||||||||
'épülő flotta' = 'épülő modern flotta' | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645497 | 2018. június 7. 09:19 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Nem szokásom ledorongoló kritikával illetni makettet, mert tartok az építés közben jelentkező karmikus visszahatásoktól, de most nemtom véka alá rejteni a megrázkódtatást, ami tegnap ért. Beszereztem az épülő flotta utolsó, negyedik darabját, az Eastern Express B-737-300-asát majd' 10,000 Ft-ért. És hát a dobozbontás nem töltött el az ilyenkor szokásos boldog zsigerbizsergéssel. Rettenetesen elnagyolt kidolgozású, igazi 'short run' kategóriájú készlet. Bármiféle részletezettségnek nyoma sincs, durva beszívódásoknak és vastag sorjának annál inkább. Az utastér ablaksora még jelzés szinten sincs meg, csak az ajtókon lévő kis kémlelőnyílásokat próbálták lukakkal imitálni - ez kettőn is úgy sikerült, hogy az öntőformából eltávolításkor a környezetük is kiszakadt. Az alkatrészek illeszkedése pontatlan, a hajtóműveket gyakorlatilag újra kell gyártani. Persze össze lehet rakni. Boldogult ifjúkorom hiánygazdálkodási időszakában seprűnyélből is készítettem repülőgépet*, tehát semmi sem lehetetlen. De ennek a készletnek az ár-érték aránya finoman szólva is szörnyű. * - ld. a 3. törvényt: "utasszállító repülőgépet bármiből lehet készíteni" Fóka | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 645478 | 2018. június 6. 19:52 | ![]() | |||||||||||||||
Bocs' a kis képméretért... | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 645476 | 2018. június 6. 19:51 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka ! Köszi a választ, találtam egy más kialakítású példányt is... | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645393 | 2018. június 4. 21:57 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Vackor! A Revell készletben ott van a középső függőleges vezérsík, a két szélsőneka a felső része pedig kihajlik oldalra, ami a járgány földi pozíciójának felel meg. Emiatt a középsőt is valamelyik irányba elhajlítva kellett volna felrakni. Nekem azonban ez nem tetszett, a ferde középső vezérsík kifejezetten frusztrált, és maga a készlet is eléggé gyengécske. A teljesség igénye nélkül: - kivágott jobb oldal kezdetleges belsőtér-utánzattal - a kivágott rész lefedésére adott lap nem illeszkedik jól - a pilótafülke üvegezése sok bumfordi darabból áll, lehetetlen szépen megcsinálni - és hát a méretarány: 1:78, ki hallott már ilyet?... Sz'al mindezek miatt nem építettem meg (mit szépítsem, kidobtam, mert bármilyen óvatosan álltam neki, az eredmény nem ütötte meg az elvárt minőséget. Helyette beszereztem az Airfix 1:72-es (mennyivel jobban hangzik!) készletét, és azt csináltam meg. Bár ez is a 60-as évek terméke, sokkal pontosabb, az egybeöntött átlátszó orr-részen az összes ablak kialakítása szinte sétagalopp volt. Az Airfix készletből hiányzik a középső föggőleges vezérsík, ami nekem nem is tetszene, ha lenne, az oldalsók helyzete pedig függőleges, azaz repülési pozícióban vannak, ami az állványra helyezett makettnek jobban is áll. A valóságban mindkét verzióról láttam képeket. Feltételezésem szerint (mert nem olvastam utána) a középső darabot később biggyeszthették oda, feltételezhetően stabilitási problémák miatt. Ilyen okból került pl. egy-egy kis kiegészítő függőleges stabilizátor vezérsík az An-10-esek késői példányaira is, mert a korai An-10-esek hosszirányban instabilnak bizonyultak. Fóka | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 645358 | 2018. június 4. 09:56 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka ! "Azért" szépek ezek a fehér "csövek" is - különösen a Te precizitásod dob sokat rajtuk. Állványon jól fognak mutatni a bárpult felett - esetleg a rejtett világításon talán érdemes lenne gondolkodni. A Rotodyne-val kapcsolatban lenne egy kérdésem: néhány eredeti fotón látni lehet, hogy középen is van egy függőleges vezérsík, nem csak a két oldalon. Ezt nem adja a Revell ? Sok örömet a további fehér csövezéshez ! | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 645335 | 2018. június 3. 18:27 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Hadd mutassam meg a naptári nyár első vasárnapjának estéjén, hol tartok a modern repülőgépek világába tett kirándulásomban. Készen vannak, már csak matricázni kell őket. Hát mit tagadjam, szépek ezek a légijárművek is, de azt nem mondhátnám, hogy a változatosságukkal nyűgöznek le ;-) E három mellé még egy B-737-300-ast is megrendeltem, ha már itt az A320 is. A fehér csövek oldalvizén egy régi restanciámat is pótoltam. A Rododyne a korosztályomnak kötelező gyakorlat, hiszen a 60-as években az Airfix ezen pompás makettjének lengyel gyártású, zacskós, matrica nélküli példányait nálunk is lehetett kapni, ki tudja miért "Helikoplán néven", és emlékeim szerint mindenkinek megvolt, akit egy kicsit is megcsapott a makettragasztó illata. Fóka | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 645291 | 2018. június 3. 02:26 | ![]() | |||||||||||||||
newman | Adatlap | 645122 | 2018. május 29. 11:53 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Eladók az alabbi 144-es Revaro matricák: Tu-134A-3 Belavia 1500Ft, An-24RV Alrosa 1500Ft, An-24RV Yakutia 1500Ft, Superjet SSJ100 Gazpromavia 1500Ft. Udv. Péter pjotrpontnewmankukigmailpontcom | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 644936 | 2018. május 25. 13:54 | ![]() | |||||||||||||||
A remény hal meg utoljára... meg az illető, aki átvert... | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644929 | 2018. május 25. 09:51 | ![]() | |||||||||||||||
Hibajavítás... "~10K Ft körüli áron jutottam hozzá, ebbe a benzin is simán belefért" helyett "~10K Ft körüli áron jutottam hozzá, emellé a benzin is simán belefért" olvasandó. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644928 | 2018. május 25. 09:49 | ![]() | |||||||||||||||
...hasonló tényállás fennállása esetén szívesen vállalok autós szállítást. Szigetvárra pl. kétszer is elmentem NDK makettért. Egyszer egy Il-18-asért, egyszer pedig egy dobozos, originál Il-14-esért. Nagyon megérte, mert utóbbi az eBay-en 3000 EUR-ért szokott elkelni, én meg ~10K Ft körüli áron jutottam hozzá, ebbe a benzin is simán belefért. Az már az én orbitális baromságom, hogy össze is állítottam, és a doboza most üresen díszíti a polcomat - mai eszemmel inkább valahogy lemásoltam volna. Fóka | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644927 | 2018. május 25. 09:44 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Vackor! Tudom, hogy utópia, de ha véletlenül mégis megérkezik, szóljál mindenképpen, valamit ki kellene találni a sokszorosítására :-) Pl. 3D szkennelés és nyomtatás. Fóka | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644926 | 2018. május 25. 09:39 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Ne legyen igazam, de szerintem valami nem stimmel ezzel a lengyel eladóval ('godfather-2009' - a név is eléggé beszédes...). Az NDK maketteket folyamatosan figyelve az eBay-en már korábban kiszúrtam, hogy évek óta újra meg újra megjelenik olyan elképesztő kuriózumokkal, mint ez a Baade 152-es, de a többi igen keresett, 60-as évekbeli ritkaság is mindig ott szerepel szinte hiánytalanul a kínálatában. Ehhez képest 72 visszajelzése van mindössze. Nekem ez kicsit életidegen... Bár az is lehet, hogy 50 éve alaposan bespájzolt, és most kiárusítja - bár a felrakott képek mindig ugyanazok. A Baade ára mindazonáltal piaci, a legmagasabb ár, amiért elkelni láttam hasonló készletet, 6000 EUR volt. Fóka | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 644912 | 2018. május 24. 22:06 | ![]() | |||||||||||||||
Én 6*kör évekkel ezelőtt még a boldogult Expressz hirdetési újságban találtam egy hirdetést valahonnan Csongrád megyéből, hogy 16 eFt-ért eladó egy ilyen - kapcsolatfelvétel után utaltam, azóta is várom, hogy megérkezzen. (Lehet, hogy ez volt az !) | |||||||||||||||||||
V43-1123 | Adatlap | 644901 | 2018. május 24. 21:14 | ![]() | |||||||||||||||
Jó estét! Ha valakinek van felesleges kb. másfél millió forintja: www.ebay.de/itm/Veb-Plasticart-KVZ-Dresden-Baade-152-Flugzeug-Modellbaukasten-1-100/273219559468 | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644841 | 2018. május 23. 14:27 | ![]() | |||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644840 | 2018. május 23. 14:24 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Laci! Kivételes eset a 777-es, bár beszerezés alatt ál még egy A330-as is, hogy ne unatkozzon egyedül. Van 3 teherautóm és 1 Titanic-om is, de azok is kivételek maradnak, a szívemnek a '79 előtti utasgépek a legkedvesebbek. Ez a 777-es mindazonáltal igazi technikai csoda, és 30-40 éve el sem tudtam volna képzelni 50 tonna tolóerőt termelő hajtóművet sem. Szóval ami szép, az szép :-) Fóka | |||||||||||||||||||
kelair74 | Adatlap | 644805 | 2018. május 22. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka! Nagyon jól alakul ez a 777-es,jó látni,hogy a '79 utáni gépek felé is kacsintgatsz.Vagy ez csak egy kivételes típus? Szerintem jól néznének ki még ott a polcon az ehhez hasonló évjáratok. Hátha csoda történik... :) Laci | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644703 | 2018. május 21. 10:08 | ![]() | |||||||||||||||
Cím: losonczi.foka kukac mail.ru | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644702 | 2018. május 21. 10:07 | ![]() | |||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644701 | 2018. május 21. 10:04 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Majdnem kész a B-777, már csak a matrica hiányzik róla. Arra azonban várni kell, postán rendeltem meg. Mivel nem tetszenek a modern festések amorf mintái, a Japan Airlines decens mintáját választottam, ld. az 5. képen. A makett bámulatos kivitelezésű. Első alkalom, hogy a hajtómű kompresszorának fan-fokozatát forgatható kivitelben építhettem meg. Az AK Interactive Intermediate Gauzy Agent-jéről is kikívánkozik belőlem pár lelkes szó: mindenkinek jó szívvel ajánlom, aki utasgépeket gyárt: gyönyörű, egyenletes, szép csillogású és tartós felületet biztosít. Hasonló jókat, Fóka | |||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 644633 | 2018. május 19. 19:55 | ![]() | |||||||||||||||
Akkor egy cipőben jár(t)unk, de én még a törzs és a szárnyak előkészületeinél tartok... A hajtómű gondolákat a szárnyak felrakása előtt fel kéne tennem, annyi a tömíteni való. Nem is tűnik szimmetrikusnak, a részletek meg hiányoznak. Igen én is ezt hallottam, az EE jobb, de nem jutottam hozzá. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644623 | 2018. május 19. 12:29 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Ó, a kedvenc korszakom kedvenc típusai a valaha látott legszebb festésekkel :-) Tibcsi, Vackor, gratuálok hozzájuk :-) Fóka | |||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 644617 | 2018. május 19. 10:30 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Gábor! 1/144 AZ Model HAD matricával. Állítólag az Eastern Express szebb, de nekem ez volt. Ez is megdolgoztatott rendesen, főleg a légcsavarok és a matricával is küzdenem kellett egy kicsit a kabin környékén és a légcsavartollakon. De végre elkészült. Mellette a Jak-40 egy Herpa 1/200-as fém modell. Aeroparki emlék... :) | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 644613 | 2018. május 18. 23:15 | ![]() | |||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 644612 | 2018. május 18. 23:01 | ![]() | |||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 644587 | 2018. május 18. 15:07 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Nemrég elkészült az IL-18-as, majd teszek fel képet, ha majd lefényképezem. :) Addig is két fészbúkos kép: Tibcsi | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644585 | 2018. május 18. 14:41 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Lapi! Hát mi újság feléd? Az 1:50-es Tu-154-es projekt hogy áll? Én csak a magam nevében mondhatom, de velem minden rendben, bár a topic kissé leült... Fóka | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 644551 | 2018. május 17. 23:24 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok ! Már években számolható, hogy nem építek utasgépeket... eszembe jutott a fórum, gondoltam írok ! remélem mindenki jól van ! Sok szép modellt kívánok mindenkinek ! üdv : Lapi | |||||||||||||||||||
Lapi | Adatlap | 644550 | 2018. május 17. 23:12 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok ! Már években számolható, hogy nem építek utasgépeket... eszembe jutott a fórum, gondoltam írok ! remélem mindenki jól van ! Sok szép modellt kívánok mindenkinek ! üdv : Lapi | |||||||||||||||||||
kató | Adatlap | 644460 | 2018. május 14. 19:14 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Mindenkinek ! Keresek 1/144-es matricakészletet régi festésű Malév-es Tu-154-hez (HAD. 144040) . elérhetőség : kms.kato"kukac"gmail.com | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 644436 | 2018. május 13. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Megint én. Tegnap csoda történt. Napok óta töprengtem rajta, hogy a nappalinkban lévő tálaló (amin a Titanic vitrinje díszeleg) felett lévő tetőrészre kellene egy repülőgép, mert az az egyetlen helye a lakásnak, ahol még nincs. Rengeteg ötlet felmerülése és elvetése után jött a megvilágosodás: a Boeing 777-300 annyira szép repülőgép, hogy mégiscsak meg kellene építenem. Egyszer már nekiveselkedtem, de aztán továbbadtam, mert nem illik a profilomba, hiszen jóval 1979. után készült. Azon a polcon viszont önállóan állna, nem lenne zavaró a látványa az idősebb légijárművek között. A szombat délutánt a beszerzésre esélytelennek vélve elkönyveltem, hogy a projekt valamikor a jövőben kezdődhet csak - de aztán estefelé hitvesemmel el kellett látogatnunk Vecsésre. Amíg ő ügyintézett, én valami különös sugallatnak engedelmeskedve benéztem a közeli bevásárlóközpontban lévő Müller drogériába, ahol néha maketteket is szoktak árulni. És bizony ott várt hívogatóan az egyik polcon a Revell 777-ese! Nos, ennek a valószínűsége gyakorlatilag 0, de bizonyára olyan erős volt a vágyam, hogy megtörtént a csoda. Persze elhoztam, és ma estére már a képeken látható állapotig jutottam vele. A másodikon a végleges helyén látható, és már így félkészen is pompás látványt nyújt - hosszabb, mint a Jumbo Jet! Az építése is igazi örömmakettezés volt. Nem vagyok feltétlen híve az informatikának (talán mert abból élek), de ami nagyszerű, azt készséggel megsüvegelem. Ugyanis - hála a számítógépes tervezésnek - ez a makett annyira hihetetlenül pontos, hogy tömíteni szinte egyáltalán nem kell. Sorjának nyoma sincs. Szárnyat, törzset összeszorítani nem kell, mert olyan pontosak, hogy még ennek a hosszú törzsnek (hosszabb a 747-esénél!) a két fele is tökéletesen passzol egymáshoz, egyszerűen elképesztő. Nagyon élvezem. Mindenkinek jó szívvel javaslom a Revell új utasszállítóit (B-777, Dreamliner, A350), ez a technológia minden korábbi bosszúságát feledteti a Plasticarton és Amodellen szocializálódott makettezőnek. Ismét köszönet Chrisi kollégának az állványért, sajnálatos, hogy a remek készleteketből ezt a szerintem fontos kiegészítőt már jó ideje kihagyják a gyártók. Fóka | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 643738 | 2018. április 27. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Vackor! Hmmm - a családnak ezt a Connie-t úgy mutattam be, mint a hattyúdalomat... Mindenesetre ezen tegnap éjjel még babrálram egy kicsit, és most tényleg elkészült: sikerült helyrehozni a szárnyakon a feliratokat, legalábbis szerintem. Fóka | |||||||||||||||||||
vackor | Adatlap | 643724 | 2018. április 27. 12:26 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka ! Sokáig kövesd még a parancsot: Makettezők, (eredetiben: írók...) alkossatok remekműveket ! | |||||||||||||||||||
spupek | Adatlap | 643693 | 2018. április 26. 20:07 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! A319 1/144 makettet keresek normál áron, ha valakinek van felesleges vagy tud helyet ahol be lehet szerezni kérem jelezze az adatlapomon lévő címre. Köszönöm! | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 643687 | 2018. április 26. 16:43 | ![]() | |||||||||||||||
...a két linket a program egy sorba tördelte, de azért meg lehet őket nyitni külön-külön. | |||||||||||||||||||
Fóka | Adatlap | 643686 | 2018. április 26. 16:42 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Köszönöm! Közben úgy alakult, hogy mégsincs kész - szárnyakon lévő gyári matricák (a lajstromjel és a Qantas felirat) a száradás után bántóan felezüstösödtek A hétvégén javítani fogom újragyártott matricával és jelentkezem az eredménnyel :-) Íme 2 link egy Constellation Berlin-Basel közötti repüléséről az utastérből filmezve, 3 áthúzással Tempelhof felett: www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch Fóka | |||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 643681 | 2018. április 26. 14:24 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Fóka Gyönyörű egy madár, meg a makett is, a dugattyús utasszállítók királynője! Gratula hozzá! Üdv R. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135. |
Sziasztok!
Ó, bárcsak én is tudnék ilyan mesterien törzset szabni... Nálam valószínűleg marad az EE példány a B-737-300-ból. Az első képen látható, hogy már sikerült viszonylag elfogadhatóra tömíteni-csiszolni. A pilótafülke ablakait kell még teljesen átlátszóra políroznom, mert a szintbe csiszoláskor egyelőre csak 400-as polírpapírt használtam, ami bemattította.
A figyelmesebb szemlélők 1 másik makettet is észrevehettek a 737 mellett. Hát igen, beindult a bolt, és különben is, a modern nagyvas-sor (2. kép) nem lenne teljes az A380 nélkül. Ezt egyszer már elkészítettem, de az akkori példány csúfos véget ért (ld. a hivatkozott hozzászólást). Mivel ezt is állványra helyezem (látod, Chrisi, mégiscsak felhasználom a dobozos 747-es állványát), ezúttal már a két-két szárnyfél összeragasztása előtt elvégeztem a kiegyenesítési akciót. Közel 100 fokos, de nem forrásban lévő vízben pár mp-ig áztatva éppen annyira lágyul a műanyag, hogy pár mp-ig alakítható, de nem formátlanodik el. Nemtom, mennyire látszik a képen, de egészen jól sikerült a szárnyak repülési pozícióba emelése. Alig várom, hogy folytathassam. Utálom, hogy a hasznos tevékenységre (makettezés) fordítható időm tetemes részét a "munkahelynek" nevezett játszótéren kell töltsem...
Fóka