/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.
vackor 626887 2017. április 22. 12:55
Válasz erre
A-380 a Mátra felett kicsi
A-380 a Mátra felett kicsi

Ezen a saját fotómon jól látható, hogy a négy kondenzcsíkból hogyan lesz kettő. Nyilván az egymáshoz lényegesen közelibb (egymás melletti) hajtóművekből jóval közelebb, métereken belül kialakulhat a közös kondenzcsík (erre próbáltam utalni az előző hozzászólásomban azzal, hogy "viszonylag közeli B-52" kell hozzá...). Sajnos ma már nehezen lehetne pl.lefotózni, hogy egy Tu-154 kondenzcsíkja hogyan nézne ki...
vfrtom 626886 2017. április 22. 11:39
Válasz erre
Nem a B-52 a hihetetlen, hanem hogy a 4 pár hajtómű 8, nyolc különálló kondenzcsíkot húzott. Nem szégyen beismerni , ha valaki téved, miután többen rámutattak, hogy nem igazán lehetséges. Helyette marad a sértődés és a durca.
mirazsmarci 626883 2017. április 22. 00:49
Válasz erre
Jó sztorik voltak a 90- es években az anno hazánkban a föld alól felszálló szovjet vadászgépekről szólók is...
mirazsmarci 626882 2017. április 22. 00:44
Válasz erre
Milyen diplomatikusan fogalmazol- kissé szkeptikusan fogadtad a hírt- konkrétan nyerítve röhögtél, én meg azt se tudtam merre forduljak
tyimosenko 626881 2017. április 22. 00:00
Válasz erre
Ez az erdő felett lebegő lopakodó esete eszembe juttatta a történetet a nagybajomi erdő felett a 40-es évek végén vagy talán még később tapasztalt gomolygó füst, ami állítólag a még mindig az erdő sűrűjében tanyázó "elveszett" német egység táborából szállt fel.
Valaki évekkel ezelőtt a roncskutatáson megszellőztetett egy ilyen bombahírt.
zoli1989 626880 2017. április 21. 22:28
Válasz erre
Egyébként meg nem lehetetlen hogy valaki B-52-est látott kis hazánk felett. Miért ne történhetett volna meg ? Én meg E-3 Awacs-et láttam forgó tányérral csíkhúzóban. Ennyi.
Ha XB-70 lenne a téma azt most talán nehezebben lehetne elhinni.. :)

Annó autentikus forrásból hallottam egy tatai lopakodós sztoriról, miszerint a tatai erdő felett dugta ki az orrát, majd ott lebegett a "lopakodó". Mivel akkoriban még nem volt alacsony láthatóságú függőlegesen fel és leszálló típus amikor én ezt hallottam (F-35), kissé szkeptikusan fogadtam a hírt. :)
lukács zsolt 626875 2017. április 21. 19:47
Válasz erre
füst kondenz...bánja a kórság...nyilván az egyik a fullon működő hajtóművektől van,a másik vízpára,jégkristály...és nyilván nem arra gondoltam,hogy taszártól szegedig,onnan afghanisztánig 8 tökéletesen elkülönülő csíkot húzott a 3 darab bomber...gondolom most következik a kutatás..milyen hosszú csík kell b-52-esnek?lehet taszár rövid?eleve a formavilágukat sem könnyű összetéveszteni.biztosan van az a hőmérséklet,sebesség,magasság amikor van nyomorult 6-8 méter amíg összezár a kondenzjégfüstkristálycsík vagy mi...részemről a téma lezárva...eddig nem értettem,hogy lehet hetekig lovagolni egy témán...de ezek szerint így..
Kferro 626843 2017. április 21. 08:17
Válasz erre
contrails-b52
contrails-b52
1 11 B-52H contrail l
1 11 B-52H contrail l
6a00d8341bf8f353ef0167616db582970b-800wi
6a00d8341bf8f353ef0167616db582970b-800wi
17 NB-52B contrail l
17 NB-52B contrail l
b52con1
b52con1
B52-Stratofortress_Bruce-Leibowitz
B52-Stratofortress_Bruce-Leibowitz

Itt van pár kép kondenzcsíkot húzó B-52-esekről.
Rumcájsz_52 626838 2017. április 20. 21:28
Válasz erre
Itt a fotókon füst, mert kis magasságban repül a gép és aránylag kis sebességgel. A kondenzcsík meg a nagy magasságban repülő gép hajtóműveiből kiáramló füst koromszemcséire kicsapódó és jégkristályokká fagyó vízpára. Vagyis csak a színe más, és a nagyobb magasságban a nagyobb gázhő/külső hőmérséklet közti különbség és nagyobb sebesség miatt jobban szétterülnek a csíkok, és a rásütő napfény miatt jobban is látszanak - vagyis szélesebbnek.
Üdv R.
TAMÁS78 626835 2017. április 20. 19:47
Válasz erre
Javítsatok ki, ha tévedek, de én itt a hajtóművekből kiáramló füstöt látom. Ez azért nem ugyanaz, mint a kondenzcsík.
vackor 626834 2017. április 20. 19:40
Válasz erre
B-52 kondenzcsíkjai 1
B-52 kondenzcsíkjai 1
B-52 kondenzcsíkjai 2
B-52 kondenzcsíkjai 2
B-52 kondenzcsíkjai 3
B-52 kondenzcsíkjai 3
B-52 kondenzcsíkjai 4
B-52 kondenzcsíkjai 4

Való igaz, hogy éles szem és viszonylag közeli B-52 kell, hogy látható legyen az egymás melletti hajtóművek külön kondenzcsíkja, talán, ha lenne valahol egy olyan kép, ahol más-más színnel festenék meg mind a nyolcat...
TAMÁS78 626823 2017. április 20. 17:19
Válasz erre
Na, most jól pofára estünk, nem tudjuk meg a titkot... :))

Hülyeséget és sértődgetést lehetőleg félretéve, valóban nagyon meglepő számomra, hogy a közvetlenül egymás mellett működő hajtómű-párok csíkja külön-külön látszódna, és valóban, a netes képek sem támasztják ezt alá. De ugye, én is tévedhetek, meg a netre sem töltötték fel a világ minden történését. Kétkedéssel olvasom továbbra is, és ennyi. Egyetlen jó kép kell a jelenségről, és már el is hiszem, annak töredelmes beismerésével együtt, hogy rosszul gondoltam.
lukács zsolt 626822 2017. április 20. 17:06
Válasz erre
na akkor bevallom de csak nektek,hogy 3 boeing 747-es ment egy időben,egy magasságban, egy irányba.én meg jól benéztem.csak,hogy ne kínozzátok magatokat tovább a kép kereséssel..istenem...a talát képen is látszik,hogy nem egy négy hajtóműves normál polgári gép repül..ez egy meddő vita.én tudom mit láttam,volt rá időm az 5 ös úton megfigyelni a röpcsiket.ti nyilván hülyének néztek,akármit is mondok.nem gond ezt a hibát én is elkövettem párszor.továbbra is tartom amit láttam,de az ember tanul a hibáiból és nem oszt meg érdekes tapasztalatokat a továbbiakban.pedig a 4 es úton ma is láttam érdekességeket...de az igaz,hogy b-52 esek nem voltak köztük..kellemes mosolygást...
zsocate 626789 2017. április 19. 22:06
Válasz erre
Szia!

Az internetes képek alapján nyolc kondenzcsíkot leginkább két B-52-es húz.
Pl.: thestar.blogs.com/.a/6a00d8341bf8f353ef0167616db582970b-800wi

Üdv: egy másik hitetlen
lukács zsolt 626784 2017. április 19. 20:39
Válasz erre
bocccsánat hitetlen szemfüleske!igen b-52 stratofortress...ezt elírtam...és igen hiszed-nem hiszed lehet látni hogy nem 4 hanem nyolc csíkot húz...nem meggyőzni akarlak egy általam látott tényről hanem bővebben írok róla!attól függetlenül,hogy elírtam a tipus jelet még hülye nem vagyok.pláne hogy kecskeméten a.p.a. kocsi sofőr voltam és van némi rálátásom a röpcsikre,helikopterekre...nem vagyok beléjük betegedve,ez igaz...blackhawk,chinook,huey,galaxy,hercules,globemaster,gripen,mig-29,an-26,mi-24 stb...ezekkel dolgoztam vagy segítettem a földi kiszolgálásukban...
TAMÁS78 626733 2017. április 18. 21:35
Válasz erre
B-52. És látszott külön-külön a nyolc? Nemá.
lukács zsolt 626732 2017. április 18. 21:29
Válasz erre
jönnek mennek...a nulláson is látom heti jelleggel a régi freightliner és az újjabb oshkosh kamionjaikat...amikor 2004-5 körül azt híresztelte amerika,hogy ő nem támadja meg afganisztánt többször láttam a budapest szeged irányba délkelet felé repülni olyan röpcsiket amik 8 kondenzcsíkot húztak...olyat meg csak egy tud...b-51
komp.n.rajmond@gmail.com 626679 2017. április 17. 18:33
Válasz erre
Kerepes felett is jártak 11:40 körül
lukács zsolt 626664 2017. április 17. 13:27
Válasz erre
sziasztok...amerika húsvétkor sem alszik...12:16 kor nagykáta felett húzott el két darab póttartályos blackhawk helikopter.pest irányából szolnok felé...
Sennás 626588 2017. április 16. 09:28
Válasz erre
Helló igen a 85 misi jobban hangzik.
Zoli 626587 2017. április 16. 09:26
Válasz erre
Szia,

Miért hoppá? A hollandok és olaszok is már tesztelik a saját F-35-öseiket. Inkább az lenne meglepő, ha az F-16-os európai üzemeltetői nem a 35-öst választanák, szóval szerintem a norvégok és dánok is ezt fogják venni, mégha drágább is. Amúgy meg az A verzió ára 85m lesz a gyártás felfutásától, ami már nem is olyan sokkal több, viszont képességek alapján messze jobb típus, mint a Rafele, a Gripen meg említésre sem méltó...
z
Sennás 626585 2017. április 16. 09:02
Válasz erre
illusztráció
illusztráció

Hoppá!

www.jarmuipar.hu/2017/04/kikukazzak-az-f-16-os-vadaszgepeket/

50-55 millió dolcsiból már lehet venni Francia vagy Svéd gépet ehhez képest az F-35 113millió/DB hát nem ugyan az:)
p-51 626386 2017. április 10. 18:06
Válasz erre
Gorbils 626377 2017. április 10. 16:35
Válasz erre
Szia p-51 !

az email cimem gorbils@citromail.hu

üdv
p-51 626369 2017. április 10. 12:55
Válasz erre
Kedves Gorbils!
Elkérhetném az e-mail címed? Az adatlapodon nem találom, és szeretnék írni Neked!
Üdvözlettel:
p-51
vettroio78@gmail.com
Gorbils 626346 2017. április 9. 17:24
Válasz erre
17203872_1352400651473314_1177168597_n
17203872_1352400651473314_1177168597_n
17792692_1342925219132614_148372273_n
17792692_1342925219132614_148372273_n
17792993_1342925232465946_1922727285_n
17792993_1342925232465946_1922727285_n
17793262_1342925235799279_571032248_n
17793262_1342925235799279_571032248_n
17806818_1342925222465947_2013854975_n
17806818_1342925222465947_2013854975_n
17813811_1342925212465948_2038921140_n
17813811_1342925212465948_2038921140_n
17820917_1342925225799280_1292204649_n
17820917_1342925225799280_1292204649_n
17820929_1342925209132615_250902257_n
17820929_1342925209132615_250902257_n
17820963_1342925179132618_865069218_n
17820963_1342925179132618_865069218_n
17821017_1342925215799281_1877556630_n
17821017_1342925215799281_1877556630_n
17821062_1342925202465949_1266414290_n
17821062_1342925202465949_1266414290_n
17821329_1342925185799284_2080319739_n
17821329_1342925185799284_2080319739_n
17821682_1342925192465950_2057976318_n
17821682_1342925192465950_2057976318_n
17841606_1342925205799282_673638133_n
17841606_1342925205799282_673638133_n
17841987_1342925175799285_1753112017_n
17841987_1342925175799285_1753112017_n
17842066_1342925189132617_590355048_n
17842066_1342925189132617_590355048_n
17842479_1342925195799283_1645846603_n
17842479_1342925195799283_1645846603_n

Sziasztok!
Már régen jelentkeztettem, hogy mik történtek a kis csipet csapattal!
Először is nagyon szépen köszönöm nektek a rengeteg adományt és segítség nyújtást, amit tőletek kaptam/tunk!
Kb.: 1 hónapja kaptunk egy igen nagy adományt, amit 2 hete osztottam szét, és ha már makett, akkor legyen egy kis verseny!
Igy szerveztem egy házi versenyt!
6 db komolyabb készlett lett kiosztva, amit segítek nekik összerakni, persze azé hagyom őket kibontakozni lesz egy 3 fős zsűri akik pontok alapján fognak eredményt hirdetni az első 5 emléklapot kap a fődíj meg egy 1/72 RB-36 H PEACEMAKER össze rakva kap meg az első helyezett !
Közben megérkezett az új kompresszor van pisztoly is igy jövő heten kezdődhet a fújás is!

Júniusig, ha lesz, időm írok majd róla egy nagy cikket, de addig is itt vannak képek!
Üdv.: Gorbils
Gabusch 626277 2017. április 7. 20:55
Válasz erre
Sennás 626276 2017. április 7. 20:44
Válasz erre
www.eumet.hu/vizallas/duna/#mohacs/

Most akkor csak 3méter körűl van a hajózási Vízmélység? Bullshit
Sennás 626275 2017. április 7. 20:35
Válasz erre
T.J Hooker-es kézifékes forduló?:)
TAMÁS78 626271 2017. április 7. 19:00
Válasz erre
Gabusch 626269 2017. április 7. 18:42
Válasz erre
Mélységet nem tudok mérni GE-vel, csak magasságot. :)

Az U-508 IXC volt, az kb. 77m hosszú és 7m átmérőjű. Feltételezve, hogy az oldalán fekszik (a torony így nem oszt és nem szoroz a mérete szempontjából), nem süllyedt túl mélyen az iszapba és nem szokott alacsony vízállásnál sem kilátszani, legyen mondjuk minimum 8m a vízmélység így 7,5m merülés megengedhető.

Ha a USS Enterprise 342 méteres hosszához 12m-es merülés társul, egy 200m-es hajó esetén akár elég is lehet, mivel 342:120 = 12:7.

Lehet persze, hogy a forduláshoz komolyabb hajózócsatorna kotrására szükség lehet, bár 100+ méteres hajók simán szoktak Budapesten fordulni. Igaz, azok csak többemeletes luxusjárgányok, franc tudja, mekkora merüléssel.
TAMÁS78 626268 2017. április 7. 18:25
Válasz erre
Gabusch 626267 2017. április 7. 18:22
Válasz erre
Google Earthön megmértem, kb. 350m széles a Duna, mivel csak 200 méteres a cseh anyahajó, óvatosan meg tud fordulni, persze vigyázva, hogy ne a csavarok kerüljenek a szélen a homokpadra. :)
Sennás 626264 2017. április 7. 18:05
Válasz erre
Végül is ha kész,a Dunán hajóznak még Mohácsig lejönnek segíthetnek kiemelni az U-Booat-ot:)Kérdés "Y"-ba meg tudnak-e fordulni hogy visszahajózzanak?
Gabusch 626263 2017. április 7. 17:52
Válasz erre
Nem nézem az M1-et sem (M4-en F1, másra ott a net), de maga a felvetés az anyahajóról szenzációs.
Sennás 626262 2017. április 7. 17:46
Válasz erre
Hmm:) Utána bocsánatot kért az M1 "áprilisi tréfa" volt,és valótlant állítottak.
Gabusch 626261 2017. április 7. 17:25
Válasz erre
Floramilla 626260 2017. április 7. 17:14
Válasz erre
A Karel Got kiállításra gondolsz?
rod666 626240 2017. április 7. 13:18
Válasz erre
A facebookon ezen röhög az egész ország 3 napja. Itt tartunk, ez van.
Tibcsi 626239 2017. április 7. 13:03
Válasz erre
Ilyen az, amikor a közmédia átvesz egy április elsejei hírt... 2:00-tól nézzétek... brutál...

www.mediaklikk.hu/video/v4-hirado-m1-2125-2017-04-04-i-adas/

És még le is adták...
exec 626063 2017. április 3. 13:05
Válasz erre
Willi 626062 2017. április 3. 11:45
Válasz erre
Mi az, hogy Románia?
p-51 626056 2017. április 3. 10:20
Válasz erre
Szia!
31-én, pénteken már Mezőtúron át vonult a szerelvény Románia felé, M113, M109, Humwee-k, konténerek, néztük a sorompónál vagy 5 percig.
Sennás 625998 2017. április 2. 07:46
Válasz erre
Köszönet! Esetleg lesz még egy vonattal csak nem hoztak el mindent?
bgyasoldier 625990 2017. április 1. 21:59
Válasz erre
Lengyelországból cuccolnak át Romániába, ott lesz az idei legnagyobb Nato buli nemsokára. Amúgy Tatán is itt van a 4-10 páncélos felderítő zászlóalj Apache százada, kb 1 hónapja. A héten mentek le Hajmáskérre.
Sennás 625959 2017. április 1. 13:34
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
NévtelenII
NévtelenII

Tegnap előtt (márc30án) látott valaki Nyír-Deb-Szol-Békéscs/vagy/Bp felé közlekedő USA katonai szerelvényt?Hova mehetett?Miskolc felől jött.Hadgyakorlat van hazánkban vagy cuccolnak valahova?Lengyel vasúti kocsikon jött a cucc (gondolom ott vagonírozták be).
Rafika00 625936 2017. március 31. 17:01
Válasz erre
Jól van na...:)
Csak álmodoztam egy pillanatig hogy hátha igaz valami belőle.
Tele a net roncskutatók fényképeivel mindenfelé de mikor rákeresek jobban a feléről kiderül hogy kamu.
lacipapa 625910 2017. március 31. 09:07
Válasz erre
Ott van lejjebb,jobra-középen a "Kapcsolódó írások"-ban,hogy áprilisi téma volt :-))
Sennás 625909 2017. március 31. 07:55
Válasz erre
De lehet ez egy kémtörténet.Partizánok kiderítették és odaküldték Mohácsra a Búvár Kund dédunokáját és Ő fúrta meg az U-508-at:)
Mert a Hans és Jürgen azt tervezte a Sión felhajóznak a Balatonba ott fognak őrjáratozni körbe körbe.És vigyáznak a Balcsiba elsülyesztett 2 Tiger-re:)
warbirds 625907 2017. március 31. 07:28
Válasz erre
:)))

-Jürgen, mind itt döglünk meg!
- Ugyan Hans, vegyél egy nagy levegőt és kezdj el úszni felfelé...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224.